بهترین بازی های جهان باز پلی استیشن 5
سارا هابطی

بهترین بازی های جهان باز پلی استیشن 5

سارا هابطی 21 اسفند 1401 1 دیدگاه
10,457 بازدید

به کاوش در قلمروهای اسرار آمیز و مملوء از جادو، تماشای مناظر زیبای طبیعت، مبارزه با مردگان متحرک در آمریکای پساآخرالزمانی و کلی موارد شگفت‌انگیز دیگر علاقه دارید؟ خوشبختانه بازی‌های جهان باز کنسول نسل نهمی سونی یعنی پلی استیشن 5 تمام این موقعیت‌ها را برایتان تجلی می‌کند و شما را در بهترین حالت ممکن از آن شرایط و وضعیت دلخواه قرار می‌دهد. کنسول نسل نهم سونی به گفته بسیاری از توسعه‌دهندگان به عنوان یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های دنیای گیم به حساب می‌آید که تاکنون عناوین انحصاری و غیر انحصاری زیادی برای آن منتشر شده است. در ادامه مقاله معرفی بهترین بازی های اوپن ورلد PS5 همراه پارسی گیم باشید.

بازی های جهان باز PS5؛ سفری پرحاشیه به سرزمین‌های پهناور

به نظر شما تنها قرار دادن فضایی گسترده برای گشت و گذار بازیکنان، همه چیز یک بازی است؟ البته که جواب این سوال خیر است؛ زیرا همانطور که می‌دانید تنها سبک جهان باز یک عنوان همه چیز آن نیست و بازی‌ها با ارائه تمامیت اجزای تشکیل‌دهنده خود از جمله گیم پلی، گرافیک و داستان کلی موارد مهم دیگر می‌توانند اثری لذت‌بخش و باارزش را تحویل مخاطبان دهند و چه بسا این جزئیات با آخرین رزولوشین 4K با نرخ فریم 120 باشد.

گشت زدن در یک محیط جهان باز و تعامل با شخصیت و اشیاء نه تنها کاوش را بسیار لذت‌بخش می‌کند، بلکه موجب افزایش غوطه‌وری گیمرها در دنیای گیم می‌شود و این مورد دقیقا همان چیزی است که طرفداران بازی‌های جهان باز از عناوین نسل نهمی کنسول پلی استیشن انتظار دارند که با توجه به قدرت بالای این پلتفرم، امری کاملا منطقی است.

به همین خاطر ما از بهترین بازی های جهان باز پلی استیشن 5 دعوت به عمل آوریم تا در لیست برترین‌ها قرار گیرند، مطمئنا این لیست از میان بهترین بازی های PS5 ارزش وقت شما را خواهد داشت و کاتالوگی از بهترین بازی های جهان باز پلی استیشن 5 را به شما ارائه خواهد کرد. کاتالوگ بهترین بازی های اوپن ورلد PS5 بسیار متنوع است؛ زیرا شما می‌توانید عناوین نسل هشتم یعنی کنسول پلی استیشن 4 را نیز روی نسل نهم تجربه کنید و به خاطر تازگی کنسول PS5 هنوز عناوین انحصاری اوپن ورلد زیادی برای آن عرضه نشده است.

1) بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales

تقریبا می‌توان گفت بازی Marvel’s Spider-Man از آن دست از عناوین کمیاب است که در سال 2018 روح عجیب و غریب و ویژه‌ای را در عناوین ابرقهرمانی دمید و توانست این ژانر را بار دیگر به دوران اوج خودش بازگرداند. سپس بعد از موفقیت بسیار زیاد آن، دنباله زیبا و فوق‌العاده هیجان‌انگیز Marvel’s Spider-Man: Miles Morales در سال 2020 عرضه شد که تحسین منتقدین را از استودیو سازنده یعنی Insomniac Games به همراه داشت.

بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales به خوبی توانسته بود چهره‌های بصری سری بازی Spiderman را به زیباترین شکل ممکن تکرار کند و ماجراجویی لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی را به مخاطبان تحویل دهد. به طور کلی ادامه دادن اثری درخشان که اکثریت افراد از آن به عنوان شاهکار یاد می‌کنند؛ کار ساده‌ای نیست، اما بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales توانست از پس آن بربیاید و حتی از بسیاری جهات بهتر از بازی 2018 Marvel’s Spider-Man ظاهر شد.

در این عنوان همه چیز از داستان گرفته تا اجرا دیالوگ‌ها، چهره‌‌های بصری و کلی مواد دیگر در بهترین حالت خودشان قرار دارند. بازی Marvel’s  Spider-Man: Miles Morales در پلی استیشن 5 با رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه به خوبی اجرا می‌شود و تمام آنچه که طرفداران انتظار دارند را برآورده می‌کند. این بار در نقش مایلز مورالز قرار گیرید و لباس افسانه مرد عنکبوتی را بر تن کنید و به یک ماجراجویی افسانه‌ای قدم بگذارید.

2) بازی God of War Ragnarok

بازی God of War Ragnarok

شاید نتوان بازی God of War 2018 را دقیقا به عنوان یک اثر جهان باز در نظر گرفت و بسیاری از  افراد بر سر این موضوع اختلاف نظر زیادی دارند، اما بازی God of War Ragnarok به عنوان یک دنباله باارزش و شگفت‌انگیز سال 2022 از راه رسید و تمامی ابهامات در مورد دنیای باز این دو نسخه را برطرف کرد. حال اگر برخی از افراد کاملا مطمئن نبودند که گاد آو وار 2018 را یک بازی جهان باز بنامند، حال می‌توانند به Ragnarok به طور کامل این عنوان را بدهند.

ماجراجویی بزرگ کریتوس و آترئوس در بازی گادآو وار رگناروگ از هر نظر بسیار بزرگ‌تر و بهتر به طرفداران ارائه شد و نه تنها یک داستان حماسی از اساطیر نورس را تحویل آن‌ها داد، بلکه ماموریت‌های جانبی و مختلف فرصتی عالی برای گشت و گذار در دنیای رگناروگ ایجاد کرد. بازی God of War Ragnarok از آن دست از عناوین است که تجربه آن برای هر گیمری از الزامات به حساب می‌آید و مطمئنا روایت داستانی این نسخه شما را ساعت‌ها غرق خود خواهد کرد.

3) بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut

بازی Ghost of Tsushima Director’s Cut

همانطور که می‌دانید عناوین استودیوهای فرست‌پارتی سونی پرچم بازی‌های جهان باز را با ارائه عناوین Marvel’s Spider-Man, Horizon Zero Dawn و حتی God of War بالا نگه داشته‌اند، اما همه این افتخارات و امتیازات با بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut فراتر می‌رود؛ به طوری که بازیکنان ساعت‌ها در دنیای فوق‌العاده زیبای این بازی غوطه‌ور می‌شوند.

کارهای زیادی در بازی وجود دارد و شما با کلکسیونی دوست‌داشتنی از ماموریت‌های فرعی و اصلی و مکان‌های متنوع و چشم‌نواز طرف هستید که موجب طراوت بخشی به بازی می‌شود. به جرات می‌توان گفت بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut یکی از خیره‌کننده‌ترین و زیباترین بازی‌های ویدیویی به شمار می‌آید که با مبارزات عمیق و جذاب، داستان شخصیت‌های دوست‌داشتنی و کلی موارد دیگر گیمرها را به جهانی جذاب و شگفت‌انگیز خواهد برد.

بازی Ghost of Tsushima در اواخر عمر نسل هشتم از راه رسید، اما نسخه Director’s Cut آن با ارائه ویژگی‌های جدید و بهبودهای گرافیکی در اواخر سال 2020 برای PS5 از استودیو Sucker Punch Productions منتشر شد. Ghost of Tsushima نه تنها یکی از بهترین بازی‌های جهان باز دنیای گیم است، بلکه یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن به شمار می‌آید. داستان بازی به این شکل است که بازیکنان در نقش یک سامورایی به نام جین ساکاری (Jin Sakari) قرار می‌گیرند و باید با استفاده از توانایی‌های خود از جزیره تسوشیما در برابر تهاجم مغولان به ژاپن محافظت کنند.

4) بازی Elden Ring

بازی Elden Ring

مگر می‌توانستیم لیستی از بهترین بازی های جهان باز پلی استیشن 5 تهیه کنیم و بازی سال 2022 به نام Elden Ring را در آن قرار ندهیم؟ این کار امکان نداشت؛ زیرا بازی الدن رینگ یکی از بهترین آثاری است که تا به امروز مورد ستایش گیمرها قرار گرفته و از طرفی توانسته جایزه‌های بسیار زیادی را از جهات مختلف به دست بیاورد. آخرین بازی استودیو FromSoftware بهترین بازی در نوع خودش بوده است و با خلق دنیایی خارق‌العاده توانسته لذت گشت و گذار در دنیای اسرارآمیز را با وجود چالش‌های دشوار و سخت برای بازیکنان فراهم کند و به یکی از ارزشمندترین عناوین جهان باز تبدیل شود.

شاید باید گفت یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های الدن رینگ به عنوان یک بازی جهان باز، اتمسفر و فضای مه‌آلود و اسرارآمیز آن بوده که تقریباً همه چیز را در خود پوشش داده است. بازی‌های جهان باز معمولا قدرت خود را از دنیای گسترده و پهناور خود می‌گیرند، به طوری که شما بخواهید واقعا در آن سرزمین قرار گیرید و خودتان به کاوش قلعه‌ها و رودها و محیط‌های مختلف بپردازید.

در حقیقت باید بگوییم که بازی Elden Ring یکی از بهترین بازی های اوپن ورلد PS5 است که در هسته خود، عنصرهای سبک اکشن نقش‌آفرینی را با خود یدک می‌کشد. بازی الدن رینگ یکی از بهترین نقشه‌های جهان‌باز مدیوم گیم را ارائه می‌کند که هم از نظر گستردگی و پیچیده بودن محیط در سطح دیگری قرار دارد و هم از نظر توجه به جزئیات ریزی که در کم‌تر عنوانی می‌توانید ببینید و به کاوش کردن آن‌ها بپردازید. اگر یکی از طرفداران عناوین سبک Soulslikes هستید، تجربه بازی Elden Ring را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

5) بازی Far Cry 6

بازی Far Cry 6

حرف‌های ضد و نقیض زیادی درباره نسخه ششم فرنچایز  Far Cry از شرکت یوبی‌سافت وجود دارد که موجب دوگانگی میان طرفداران گشته است. با این‌که بازی Far Cry 6 یک اثر جهان باز است و با محتوای غنی خود توانسته تا اندازه‌ای طرفداران را راضی نگه دارد، اما مشکلات زیادی در نحوه داستان‌گویی، گیم پلی و موارد مختلف دیگر وجود دارد که نارضایتی بازیکنان را به همراه داشته است.

بازی Far Cry 6 روایتگر داستان شهری خیالی به نام یارا است که توسط دیکتاتوری ظالم به نام آنتون کاستیلو و پسرش دیگو اداره می‌شود و شما در نقش شخصیت اصلی و قهرمان بازی به نام Dani Rojas قرار می‌گیرید که باید این جزیره استوایی را از چنگ این دیکتاتور ستمگر دربیاورد. طیف وسیعی از سلاح‌ها پیشرویتان قرار دارد که می‌توانید براساس نوع ماموریت و مهارت خود، انتخاب کنید.

شرکت یوبی‌سافت هرساله با فرمول آشنای عناوین جهان باز خود به استقبال گیمرها می‌رود و با خلق دنیایی عظیم و پهناور بازیکنان را ساعت‌ها در جهان عناوین منحصر به فرد خود غرق می‌کند. شما غیر از انجام ماموریت‌های فرعی و اصلی، در شهر یارا کاملا آزاد هستید که هر تفریح و سرگرمی انجام دهید و خودتان را با هر رویداد و مراسمی سرگرم کنید. یوبی‌سافت عاشق خلق دنیای‌های عظیم و گسترده و ایجاد عناوین جهان باز است که همیشه کاری برای بازیکنان کنار گذاشته باشد. در نهایت با بازی Far Cry 6 به سرزمین خیالی یارا بروید و به یک مبارز چریکی حرفه‌ای تبدیل شده و از شر حاکمان ظالم خلاص شوید.

6) بازی Hogwarts Legacy

بازی Hogwarts Legacy

زمانی که کتاب و فیلم‌های مرتبط با دنیای هری پاتر و فضای اسرارآمیز و مملوء از جادوش را می‌خوانید یا می‌بینید، احتما بزرگ‌ترین آرزویتان این است که در آن فضا قرار بگیرید! حال خبر خوب اینجاست که استودیو Avalanche Software آرزوی شما را شنیده و با توسعه‌دهندگان خوش‌ذوق خود بازی Hogwarts Legacy را ساخته تا علاقمندان بتوانند در مکانی به نام مدرسه جادوگری هاگوارتز به دنبال آرزوهای خود بروند و راه تبدیل شدن به یک جادوگر برجسته و حرفه‌ای را پیش بگیرند.

شما می‌توانید گروه خود را از میان جادوگران مختلف انتخاب کنید و در فضای جادویی و خارق‌العاده مدرسه Hogwarts به گشت و گذار بپردازید و به دنبال اتاق‌های مخفی و کشف نشده این مدرسه هیجان‌انگیز باشید. راستش را بخواهید بازی Hogwarts Legacy بهترین اثری بوده که تا به حال از دنیای هری پارتر و اسرار شگفت‌انگیز آن ساخته شده است و بازیکنان می‌توانند ساعت‌ها در دنیای آن کارهای مختلف انجام دهند و با هیپوگریف‌ها به فراز آسمان‌ها بروند یا در اتمسفر جنگل ممنوعه غوطه‌ور شوند.

مطمئنا هر آنچه که از دنیای هری پاتر می‌خواهید در بازی Hogwarts Legacy پیدا خواهید کرد. بازی Hogwarts Legacy یکی از بهترین بازی های جهان باز پلی استیشن 5 به حساب می‌آید که اصلا نباید از دست بدهید.

7) بازی The Pathless

بازی The Pathless

به یکی دیگر از بهترین بازی های جهان باز پلی استیشن 5 به نام The Pathless می‌رسیم که با دنیای مینیمالیستی خود بازیکنان را درون طبیعتی شگفت‌انگیز غرق می‌کند و ساخته جدید استودیو Giant Squid بدون شک یکی از خاص‌ترین آثار خود را روانه بازار کرده است. بازی The Pathless شما را در نقش یک کماندار قرار می‌دهد که باید جهان را از دست نفرینی که همه چیز را نابود کرده، نجات دهد.

همانطور که در حال یافتن پادزهری برای باطل کردن این طلسم و نفرین هستید، مهارت و توانای‌هایتان افزایش پیدا می‌کند و در نهایت به کماندار ماهری تبدیل خواهید شد. در این سفر پر مخاطره مراقب ارواح تاریک و موجودات مخوف جنگل باشید که در کمین شما نشسته‌اند. جهان بازی به زیبایی تمام طراحی شده و شما را شگفت‌زده خواهد کرد، اگرچه که یادگیری مکانیک گیم پلی بازی نیازمند زمان بیش‌تری است. در کل باید بگوییم که بازی The Pathless به دلیل طراحی زیبایش بسیار مورد تحسین قرار گرفته و پر از معما، انتخاب و نبرد با موجودات خبیث است که بازیکنان را در مسیر رسیدن به سرزمینی افسانه‌ای و یافتن پادزهر نفرین جهانی همراهی می‌کند.

8) بازی Horizon: Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West

چه چیزی بهتر از کاوش جهانی عظیم در بازی‌های ویدیویی است؟ در دنیای گسترده‌ای که جزئیات به شکل خیره‌کننده‌ای وجود دارند و می‌توانند ساعت‌ها بازیکنان را غرق زیبایی و شگفتی خود کنند. یکی از بهتری بازی جهان باز PS5، عنوان با کیفیت و فوق‌العاده خوش ساخت Horizon: Forbidden West است که توسط استودیو Guerilla Games به عنوان دنباله‌ای ارزشمند برای نسخه 2017 روانه بازار شد.

بعد از ناتمام ماندن ماجراجویی ایلوی (Aloy) در بازی Horizon Zero Dawn، حال وقت آن رسیده که به غرب ممنوعه سفر کند و جهان را از نابودی نجات دهد و در همین حین راز شگفت‌انگیز و پنهان هستی خودش را پیدا کند. زمانی که صبحت از یک دنباله باکیفیت‌تر از نسخه اصلی بازی‌های ویدیویی به میان می‌آید، معمولا آثار کمی با ماجراجویی جهان باز Horizon: Forbidden West می‌توانند رقابت کنند.

در کل هر دو بازی جهان ‌های باز عالی را برای کاوش ارائه می‌کنند – و البته، اگر در این فرنچایز تازه‌کار هستید، توصیه می‌کنیم ابتدا با انجام بازی 2017 Horizon Zero Dawn شروع کنید. و در ادامه دنباله آن، غرب ممنوعه، دنیایی بزرگ‌تر و زیباتر از همیشه را به شما ارائه خواهد کرد. دنیای بازی فوربیدن وست به قدری زیبا و خیره‌کننده طراحی شده که شما به سختی می‌توانید خودتان را برای محو نشدن در تماشای مناظر و گرفتن اسکرین‌شات‌های متعدد قانع کنید. اگر از علاقمندان به این سبک از بازی‌ها هستید، عنوان خارق‌العاده Horizon: Forbidden West با دنیایی مملوء از رازهای کشف نشده و جذاب در انتظارتان است.

9) بازی Dying Light 2: Stay Human

بازی Dying Light 2 Stay Human

حال که بازار دنباله بازی‌های ویدیویی داغ است، اجازه دهید به یک سراغ یک دنباله دیگر به نام Dying Light 2: Stay Human برویم که باز هم به بهترین شکل توانسته آبروی نسخه پیشین خود را حفظ کند و جهانی خارق‌العاده با الهام از زامبی‌ها و دنیای پساآخرالزمانی بسازد. اگر به زامبی‌ها و انجام حرکات پرشور پارکور علاقه دارید، بازی Dying Light 2: Stay Human ساخته استودیو Techland در اختیارتان قرار دارد.

بازی دنباله نسخه 2015 Dying Light است که با یک قهرمان و شخصیت کاملا جدید و به دور از داستان نسخه پیشین کار خودش را شروع می‌کند. برخلاف نسخه قبل که شما تنها در یک شهر به نام هاران (Harran) حضور پیدا می‌کردید و داستان را پیش می‌برید، در نسخه دوم باید به شهرهای گوناگون بروید و با استفاده از انتخاب‌ها داستان خودتان را پیش ببرید.

دنیای بازی Dying Light 2: Stay Human بسیار عظیم‌تر و بزرگ‌تر از نسخه قبلی شده است و با توجه به جزئیات بسیار زیاد، بازیکنان غرق خواهند شد. چه در حال پریدن از یک پشت بام به پشت بام دیگر یا درگیر نبرد تن به تن با زامبی‌ها باشید، در Dying Light 2 چیزهای زیادی برای لذت بردن وجود دارد و به طور کلی نمی‌توان از دویدن در شهر، بالارفتن از دیوارها، گرفتن تاقچه‌ها و حتی آویزان شدن از ساختمان‌ها سیر شد.

داستان نسخه دوم بازی 20 سال بعد از وقایع نسخه اول اتفاق می‌افتد، زمانی که شما در نقش آیدن (Aiden) باید در دنیای آخرالزمانی و مملوء از زامبی، سرگذشت خود و دوستانتان را مشخص کنید. اگر به چیزی نیاز دارید که مغزتان را چندین ساعت خاموش کند و شروع به تکه تکه مردگان متحرک کنید، بازی Dying Light 2: Stay Human تنها گزینه رو میز برای برطرف کردن این نیاز است.

10) بازی Kena: Bridge of Spirits

بازی Kena Bridge of Spirits

با کنا و بازی Kena: Bridge of Spirits همراه شوید تا ارواح سرگردان را به دیار باقی و جهان پس از مرگ راهنمایی کنید. استودیو خوش ذوق Ember Lab با توسعه‌دهندگان خلاق خود عنوان Kena: Bridge of Spirits را به عنوان اولین ساخته روانه بازار کرد که بازی به خاطر زیبایی خیره‌کننده اش مورد تحسین بازیکنان و منتقدان قرار گرفت.

باید بگوییم که بازی جهانی پهناور یا گسترده‌ای ندارد (نسبت به دیگر عناوین حاضر در لیست)، اما نمی‌توانیم در لیست بهترین بازی های جهان باز پلی استیشن 5 قرارش ندهیم؛ زیرا این عنوان سطحی فراتر از یک جهان معنوی و فیزیکی را به بازیکنان نشان می‌دهد. شما با شخصیت کنا و دوستان دوست‌داشتنی و بامزه‌اش  که رات (Rot) نام دارند باید مکان‌های مختلف را کاوش کنید و روح‌های سرگردان و آسیب دیده را به دنیای پس از مرگ هدایت کنید.

در اصل شخصیت شما، کنا، یک راهنمای روح است که وظیفه دارد به ارواح کمک کند. شما با انجام وظایف خود باعث می‌شوید که قلمرو به وضیعت باشکوه و زیبای دوران خودش بازگردد و شیاطین از آنجا پاک شوند. برجسته‌ترین و زیباترین بخش بازی، طراحی هنری آن است که به بهترین شکل اجرا می‌شود و چشم هر گیمری را به خود جلب می‌کند. بازی Kena: Bridge of Spirits بی‌نهایت زیبا و دلنشین است و مطمئنا ارزش تجربه و وقت شما را خواهد داشت.

11) بازی Lost Judgment

بازی Lost Judgment

اگر از طرفداران سری بازی‌های یاکوزا (Yakuza) هستید، مطمئنا با عناوین Judgment و Lost Judgment آشنایی دارید. بازی Lost Judgment دقیقا دنباله نسخه پیشین است و می‌تواند ساعت‌ها بازیکنان را با محتوای اکشن/ کاراگاهی خود سرگرم کند. بازی توسط استودیو Ryu Ga Gotoku ساخته و شرکت سگا مسئولیت انتشار آن را برعهده داشته است که در یک محیط جهان باز در شهرهای Kamurocho و Isezak Ijincho ژاپن اتفاقات دلخراش و پرسروصدایی رخ می‌دهد.

داستان بازی روایتگر زندگی خصوصی کاراگاهی به نام تاکایوکی یاگامی است که باید در مورد یک جنایتکار مخوف تحقیق کند و شما در این میان وظیفه دارید که با قدرت‌های این کارگاه، مدارک مهمی را در رابطه با این متهم جمع کرده و با اراذل و اوباش شهر مبارزه کنید. شهر کاموروچو یک منطقه خیالی است که همیشه در آشوب و هرج و مرج به سر می‌برد و رخ دادن قتل‌های وحشیانه در این منطقه امری طبیعی است.

داستان بازی به شدت گیرا است و شما را با کاراگاه به عمیق‌ترین و تاریک‌ترین مکان‌های شهر می‌برد و جنایتکاران را شناسایی می‌کند. بازی Lost Judgment دارای گروهی برجسته از بازیگران، سیستم مبارزه‌ای هیجان‌انگیز و نقشه‌ای مملوء از سرگرمی‌های متفاوت است که می‌تواند نظر بازیکنان را به خود جلب کند. بازی Lost Judgment آنقدر گیرا و جذاب است که سزاوار هر فرصتی برای تجربه را دارد، پس از دستش ندهید.

12) بازی Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2

در لیست بهترین بازی های جهان باز پلی استیشن 5 به بازی شاهکار و فوق‌العاده زیبای Red Dead Redemption 2 می‌رسیم که شرکت راک‌استار برای خلق این شاهکار از تمامی توان خود استفاده کرده که خوشبختانه جواب تلاش‌های خود را با استقبال بی‌نظیر بازیکنان از این عنوان را گرفته است. مهم نیست که شما قصد شکار دارید یا می‌خواهید به داچ کمک کنید یا این‌که تنهایی می‌خواهید در غرب وحشی گشت و گذار کنید؛ دنیای بازی Red Dead Redemption 2 مملوء از فعالیت‌هایی که است که شما را به محض ورود مشغول نگه می‌دارد و این فعالیت و جزئیات تمامی ندارند (در دنیای رد دد ریدمپشن ۲ بیکار نخواهید ماند).

به معنای واقعی کلمه می‌توان گفت که بازی Red Dead Redemption 2 به جای یک بازی ویدیویی، یک زندگی واقعی در غرب وحشی است که هرگز پیش از این ندیده بودید. توصیفات بسیار زیادی در رابطه با این عنوان شاهکار راک‌استار وجود دارد که در چند کلمه نمی‌گنجد، با این حال اثری است که سبک بازی های جهان باز با آن معنا پیدا می‌کنند.

توجه به جزئیات، گرافیک خیره کننده و داستان‌های حماسی از شخصیت‌های مختلف و هزاران هزار مورد دیگر که به عنوان رمز و راز در بازی وجود دارد که می‌تواند شما را ساعت‌ها در دنیای گسترده و زیبای Red Dead Redemption 2 غرق کند. دیگر نیازی به گفتن ندارد که بازی Red Dead Redemption 2 علاوه بر این‌که بهترین بازی جهان باز است، بلکه برجسته‌ترین و برترین بازی در عناوین کنسول پلی استیشن به حساب می‌آید.

13) بازی Assassin’s Creed: Valhalla

بازی Assassin’s Creed Valhalla

همانطور که گفتیم بیش‌تر عناوین جهان باز به شرکت یوبی‌سافت تعلق دارند و از زمان‌های پیشین این شرکت با فرنچایز Assassin’s Creed شکل دیگری از بازی‌های ویدیویی را برای بازیکنان به تصویر کشید. همه عناوین فرنچایز Assassin’s Creed بازی‌های جهان باز بسیار عالی هستند، اما آخرین نسخه این این مجموعه به نام Assassin’s Creed: Valhalla توانسته بار دیگر پرچم این مجموعه را بالا نگه دارد و طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

با تکیه بر پیشرفت‌های Assassin’s Creed Origins و Assassin’s Creed Odyssey (که هر دو ارزش صرف وقتتان را دارند)، Valhalla شما را به دورانی تاریخی می‌برد که باید در نقش Viking Eivor (ایوور وایکینگ) در سراسر انگلستان سفر کنید تا بتوانید خانه جدیدی برای قبیله خود پیدا کنید. بازی Assassin’s Creed: Valhalla به نوعی دوازدهمین نسخه از فرنچایز Assassin’s Creed به حساب می‌آید که با دنیای وایکینگی و گرافیک خیره‌کننده خود در پلی استیشن 5 با کیفیت 4K به زیبایی تمام اجرا می‌شود و واقعا بازیکنان را محوی تماشای خود می‌کند.

به طور کلی باید گفت که والهالا با دنیایی فوق‌العاده زیبا و پر جنب و جوش، مبارزات عالی و داستانی حماسی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. جالب‌تر از همه، بازی به طور کامل مکانیزم‌های RPG خود را چندین برابر می‌کند تا به شما قدرت زیادی در نحوه ساخت شخصیتتان دهد. یوبی‌سافت از زمان انتشار بازی تا به امروز بسته‌های الحاقی و محتوییات اضافی زیادی برای بازی منتشر کرده که همین مورد باعث شده تا بازیکنان ساعت‌های زیادی در دنیای وایکینگی به کشت و کشتار دشمنان بپردازند. جالب است بدانید حتی بعد از 100 ساعت تجربه، هنوز مکان‌های زیادی برای کاوش وجود دارد.

14) بازی Metro Exodus

بازی Metro Exodus

بیایید با بازی زیبای Metro Exodus به مسکوی یخ‌زده و مملو از موجودات و بیگانگان برویم که اگر نسخه‌های پیشین را تجربه کرده باشید، دلیل حضور آن‌ها در مسکو را خواهید فهمید. بازی مانند نسخه‌های پیشین داستان شخصیت آرتیوم در دنیای پساآخرالزمانی با حضور بیگانگان را روایت می‌کند، ولی این بار همه چیز نسبت به سابق فرق می‌کند.

این‌بار بازی Metro Exodus ساخته استودیو 4A Games شما را به مناطق مختلف از کویر گرفته تا جنگل و کوه‌های یخ‌زده می‌برد و کاری می‌کند که خودتان تشنه کاوش کردن محیط باشید. از آنجایی که بهترین بازی های جهان باز پلی استیشن 5 مورد بحث است، پس بهتر بوده نسخه مخصوص Metro Exodus: Enhanced Edition را تجربه کنید تا بهبودهای گرافیکی و لذت تماشای محیط را در نسل نهم احساس کنید.

به طور کلی یکی از لذت‌های تجربه یک بازی جهان باز، حس اکتشاف محیط و یافتن رمز و رازهای مخفی شده است که خوشبختانه بازی Metro Exodus هر آنچه که به شما لذت بیش‌تری از اکتشاف محیط را بدهد در اختیارتان قرار می‌دهد. بازی Metro Exodus بسیار جذاب و گیرا است و قطعا لیاقت حضور در لیست بهترین های جهان باز و تجربه بازیکنان را خواهد داشت.

15) بازی Demon’s Souls

بازی Demon’s Souls

یکی دیگر از انحصاری‌های پلی استیشن 5 که ممکن است بحث‌های زیادی در رابطه با محیط باز آن وجود داشته باشد، بسیار زیاد است. به گفته برخی افراد بازی Demon’s Souls برخلاف دیگر عناوین استودیو فرام‌سافتور عنوانی خطی است، در صورتی که برخی دیگر از طرفداران معتقدند که بازی براساس محیط و داستان پر پیچ و تابی که دارد؛ اثری جهان باز است.

به هر حال، بازی Demon’s Souls در سال 2009 اثری عالی و تاثیرگذار بود که بعد از گذشت چند سال استودیو Bluepoint Games تصمیم گرفت این عنوان را ریمیک کند و یکپارچگی و گیم پلی بازی را به عناوین امروزی نزدیک‌تر کند. اگر از طرفداران این بازی باشید، قطعا از تجربه نسخه بازسازی شده آن لذت خواهید برد. جالب اینجاست که بدانید بازی Demon’s Souls لقب پدر سبک سولزلایک را دارد و با یک بار تجربه متوجه خواهید شد که استودیو فرام‌سافتور برای خلق سه‌گانه دارک سولز یا حتی بلادبورن چقدر از این عنوان الهام گرفته است.

16) بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village

آخرین نسخه از سری بازی Resident Evil که با پسوند Village در سال 2021 عرضه شد، بحث‌های زیادی را به دنبال داشت. بازی Resident Evil Village به عنوان هشتمین نسخه از سری بازی رزیدنت اویل به شمار می‌آید که با ارائه یک محیط باز و ظاهری مدرن‌تر سعی داشته ریشه و اصالت خود را حفظ کند و طرفداران را راضی نگه دارد.

داستان بازی دقیقا روایت نسخه پیشین را ادامه می‌دهد و با شخصیت ایتن وینترز بازیکنان را به مکانی مخوف، ترسناک و صد البته پر از اتفاقات هیجان‌انگیز می‌برد. انتقادات زیادی در رابطه با اکشن بیش از اندازه بازی Resident Evil Village وجود دارد، اما باز هم نمی‌توان از زیبایی محیط و گیم پلی هیجانی و داستان سرگرم‌کننده آن گذشت. شما با یکبار قدم گذاشتن در محیط دهکده کاملا ذهنتان به مکان‌های بازی رزیدنت اویل 4 بازمی‌گردد که در این عنوان به شکل جدیدتر و جالب‌تر قرار گرفته‌اند. Resident Evil Village، اثری است که در عین ترسناک بودن سعی دارد بازیکنان را به اکتشاف محیطی و پیدا کردن رمز و راز مکان‌های مختلف تشویق کند و آن‌ها را وارد یک ماجراجویی باورنکردنی می‌کند.

17) بازی Death Stranding: Director’s Cut

بازی Death Stranding Director’s Cut

اگر به عناوین خاص و بسیار منحصر به فرد علاقه ندارید، باید از همین ابتدا بگوییم که بازی Death Stranding: Director’s Cut مناسب شما نیست. از آنجایی که نابغه دنیای بازی‌های ویدیویی دست به خلق همچین اثری زده، پس جای تعجبی نمی‌ماند که بازی Death Stranding: Director’s Cut عنوانی استادانه و باورنکردنی است. جهان باز Death Stranding: Director’s Cut به شما اجازه می‌دهد که در هر مکانی که دوست دارید به گشت و گذار بپردازید و سر از رمز و رازهای مختلف دنیای عجیب و غریب آن دربیاورید.

نسخه معمولی بازی دث استرندینگ در سال 2019 روانه بازار شد که بعدا با یک به‌روزرسانی محتوییات جدیدی به آن اضافه گردید و نسخه Director’s Cut آن توسط استودیو Kojima Productions برای کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 منتشر شد. گیم پلی بازی به ظاهر انتقال محصولات و چیزهای مختلف از نقطه A به نقطه B است، اما همه چیز بسیار فراگیرتر و عجیب‌تر از آنچه که تصور می‌کنید هست.

صداگذاری، موسیقی و جهان باز دث استرندینگ در بالاترین سطح خودش قرار گرفته و قطعا ارزش تحسین مخاطبان را دارد. به طور کلی، Death Stranding یکی از بهترین بازی‌های جهان باز پساآخرالزمانی است که می‌توانید روی PS5 تجربه کنید. سفر در دنیای‌باز Death Stranding بسیار رضایت‌بخش است و شما را محو تماشای مناظر خواهد کرد.

18) بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk 2077

بعد از کلی ناامیدی و سختی‌های انتشار و مشکلات متعدد فنی و کلی موارد منفی دیگر، بازی Cyberpunk 2077 از خاکسترهای خود بیرون آمده و با حل تمامی مشکلات، امروزه در لیست یکی از بهترین بازی های جهان باز پلی استیشن 5 قرار گرفته است. به جرات می‌توان گفت که بازی سایپرپانک 2077 یکی از جاه‌طلبانه‌ترین طراحی‌های جهان باز استودیو CD Projekt Red است که بعد از گذشت سه سال توانسته به آنچه که توسعه‌دهندگان و طرفداران انتظار داشتند، برسد.

کاوش و گشت و گذار در Night City بسیار جذاب و لذت‌بخش است و شما با شخصیت‌های مختلف و دوست‌داشتنی زیادی روبرو خواهید شد که سعی دارند به شما در حل معما و اسرار این شهر زیبا کمک کنند. حال بازی Cyberpunk 2077 بعد از گذشت سه سال، قطعا ارزش وقتتان را خواهد داشت.

19) بازی Immortals Fenyx Rising

بازی Immortals Fenyx Rising

اگر به سری بازی‌های زلدا علاقه دارید، احتمالا از اتمسفر و فضای دلنشین بازی Immortals Fenyx Rising نیز لذت خواهید برد. بازهم یک اثر جهان باز دیگر و نام شرکت یوبی‌سافت که در میدان اصلی نمایان می‌شود و خودی نشان می‌دهد. در میان طرفداران بازی Immortals Fenyx Rising بیش‌تر با نام Gods and Monsters شناخته می‌شود و به اعتقاد طرفداران این بازی نتوانست به جوایز و اعتباری که شایستگی آن را داشته، برسد.

بازی بیش‌تر روی اساطیر یونانی از دیدگاه زئوس، پرومتئوس و Fenyx تمرکز دارد که شما نقش Fenyx را ایفا خواهید کرد. از آنجایی که بازی برای شرکت یوبی‌سافت است و محیطی باز دارد، پس المان‌های نقش‌آفرینی و شخصی‌سازی کاراکتر نقش مهمی دارند و شما باید با توجه به توانایی و مهارت‌های خود شخصیت خود را ارتقاء بخشید. تا زمانی که بتوانید با خطرات طبیعی و دشمنان که سر راهتان قرار می‌گیرند کنار بیایید و معماهای مختلف بازی را حل کنید؛ می‌توانید در جهان بزرگ و گسترده بازی Immortals Fenyx Rising به هر جایی سفر کنید.

در کل همانطور که گفتیم بازی Immortals Fenyx Rising با الهام‌گیری واضح از عنوان محبوب و پرطرفدار The Legend of Zelda: Breath of the Wild توانسته براساس فرمول سنتی جهان باز شرکت Ubisoft به عنوانی کاملا متفاوت و جذاب دست پیدا کند. با این حال اگر به دنبال اثری جهان باز می‌گردید که بتواند ساعت‌ها شما را غرق خود کند و در طول مسیر خنده را به لبانتان بیاورد، Immortals Fenyx Rising یکی از بهترین بازی‌‌های جهان باز در PS5 است که می‌توانید انتخاب کنید.

20) بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

بازی Ratchet & Clank Rift Apart

به یکی دیگر از بهترین بازی های جهان باز پلی استیشن 5 به نام Ratchet & Clank: Rift Apart می‌رسیم که توسط استودیو پرطرفدار اینسامنیاک گیمز ساخته شده که به داستان‌گویی جذاب و گیم پلی سرگرم‌کننده معروف است. بازی Ratchet & Clank: Rift Apart به صورت انحصاری در سال 2021 برای پلی استیشن 5 عرضه شد که توانست با محیط زیبا و گیم پلی سرگرم‌کننده خود بازیکنان زیادی را به خود جذب کند. بازی Ratchet & Clank: Rift Apart دقیقا پس از اتفاقات نسخه پیشین آن اتفاق می‌افتد و شما باید بار دیگر با رچت و کلنک به یک ماجراجویی پر سروصدا و هیجان‌انگیز بروید. بازی به لطف طراحی هنری خیره‌کننده و المان‌های هک اند سلش و سبک‌های متفاوت به اثری لذت‌بخش و موفق تبدیل شده است.

به طور کلی پلی استیشن 5 تجربه باورنکردنی و غیرقابل وصفی از عناوین جهان باز به طرفدارانش ارائه می‌کند، به طوری که نمی‌توان منکر این قضیه شد؛ اما متاسفانه ما نمی‌توانیم تمامی آن‌ها را در لیست بهترین‌ها قرار دهیم با این حال نمونه‌های دیگری را برایتان قرا می‌دهیم تا در صورت تجربه تمامی عناوین لیست به سراغ دیگر بازی‌های این سبک بروید که این موارد عبارتند از:

  • بازی Grand Theft Auto 5
  • بازی No Man’s Sky
  • بازی Subnautica: Below Zero
  • بازی Deathloop
  • بازی The Witcher 3: Wild Hunt
  • بازی Minecraft
  • بازی Genshin Impact
  • بازی Days Gone
  • و …

کلام پایانی

با وجود این‌که کنسول پلی استیشن 5 سال 2020 کارش را شروع کرد و وارد بازار داغ پلتفرم‌های گیمینگ شد، هنوز عناوین انحصاری جهان باز زیادی برای آن عرضه نشده؛ اما بازی‌های عالی زیادی در سبک‌های مختلف از شوتر گرفته تا ترسناک و اکشن و سبک‌های متنوع و جذاب دیگر برای آن وجود دارند. اگرچه که باید بگوییم سبک جهان باز لزوما به خودی خود یک ژانر به حساب نمی‌آید، اما سبکی است که میلیون‌ها میلیون عاشق دارد که موجب رواج آن شدند.

با این حال عناوین بیشماری در این سبک برای پلی استیشن 5 وجود دارد که برخی از آن‌ها می‌توانند شما را به وحشت بیاندازند و برخی دیگر بازیکنان را به دوران تاریخی و قبل از جهان مدرن امروزی ببرند، در حالی که عنوان دیگر به صورت خاص به شما امکان می‌دهد که کل کهکشان را کاوش کنید. در نهایت باید بگوییم که هیچ‌گونه محدودیتی در سبک بازی‌های جهان باز وجود ندارد و شما گیمر هر سبکی که باشید، باز هم می‌توانید اثر مدنظر خود را پیدا کنید. در آخر اگر در لیست بهترین بازی های اوپن ورلد PS5 عنوان مورد علاقه شما وجود نداشت، می‌توانید اثر جهان باز دلخواه خود را با تیم پارسی گیم و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی های جهان باز پلی استیشن 5 کدام‌اند؟

لیست بهترین‌ها پیشرویتان قرار دارد، با این حال به عنوان نمونه می‌توانید به سراغ تجربه عناوینی همچون Hogwarts Legacy، Horizon: Forbidden West و موارد دیگر بروید.

۱
بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 5 کدام‌اند؟

بازی‌های جهان باز انحصاری زیادی تا به امروز برای کنسول PS5 عرضه نشده است، اما به عنوان بهترین بازی های جهان باز انحصاری می‌توان به عناوینی همچون Demon's Souls، Ratchet & Clank: Rift Apart، Horizon: Forbidden West و موارد دیگر اشاره داشت.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    ali

    مهمان

    کاش میشد نسل بازی های انحصاری منقرض بشه تا کاربران همه پلتفرم ها بتونن از بازی ها لذت ببرن…

    پاسخ دهید