بهترین بازی های PS5
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های پلی استیشن 5

ارحام ادبخواه 25 مهر 1401 بدون دیدگاه
1,304 بازدید

هرچند که هنوز مدت زمان زیادی از عرضه پلی استیشن 5 نمی‌گذرد، این کنسول میزبان بازی‌های فوق‌العاده‌ای شده و قرار است این راه را در ادامه عمر خود هم بازتاب دهد. ما از این آثار که از قدرت کنسول نسل نهمی سونی نهایت بهره را می‌برند با عنوان بهترین بازی های PS5 یاد می‌کنیم و قصد داریم در این مقاله، شما را با برترین آن‌ها آشنا کنیم. از گشت و گذاری چالش برانگیز در سرزمین Lands Between گرفته تا سفر به غرب ممنوعه؛ PlayStation 5 مکان هیجان انگیزی برای تجربه بازی‌های ویدویی است.

برترین بازی های PS5 که باید تجربه کنید

با وجود تمامی مصائب موجود مانند قیمت بالا و موجودی کم، پلی استیشن 5 اولین قدم‌های خود را محکم برداشته و آینده روشنی را هم در پیش و روی خود می‌بیند. اما فعلا کاری با آینده نداریم و می‌خواهیم تا جای ممکن، به تجربه بهترین ویدیو گیم‌های موجود بپردازیم. هرچند که مدت زیادی از انتشار جهانی کنسول مذکور نمی‌گذرد، بازیکنان گزینه‌های هیجان انگیزی برای غرق شدن در دنیاهای ناشناخته و شکستن محدودیت‌های فیزیکی دارند. سونی اطمینان حاصل کرد تا از روز اول، مخاطب‌ها دلایل کافی برای خرید PS5 داشته باشند و از آن به عنوان یک وسیله تزئینی استفاده نکنند (هرچند که استفاده از چنین وسیله گران قیمتی با کارکرد تزئینی ثروت زیادی می‌طلبد.

حال نکته جالب توجه این جا است که دلیل‌های مذکور به مرور زمان و با عرضه بازی‌های بیش‌تر افزایش پیدا کردند تا داشتن پلی استیشن 5 برای گیمرهای پیگیرتر، یک ضروریت محسوب شود. هرچقدر هم که از ویژگی‌های مختلف سایر پلتفرم‌ها تعریف کنیم، گذشتن از انحصاری‌های سینمایی و ماندگار سونی سرتیتری است که فراموش کردن آن باعث عذاب وجدان می‌شود. به عبارتی دیگر چگونه می‌توان جلوی خود را گرفت و به تجربه آثاری مانند بازی Horizon Forbidden West، بازی Returnal و بازی Demon’s Souls نپرداخت؟ البته که همه بحث به عناوین انحصاری خلاصه نمی‌شود و نباید کراس پلتفرم‌هایی مانند Elden Ring و Marvel’s Guardians of the Galaxy را فراموش کرد. در ادامه به معرفی بهترین بازی های PS5 که باید تجربه کنید، خواهیم پرداخت.

1) بازی Demon’s Souls

بازی Demon’s Souls

اجازه دهید لیست بهترین بازی های پلی استیشن 5 را با یکی از Launch Titleهای زیبا و تحسین برانگیز این کنسول شروع کنیم. بگذارید خیلی صریح به این موضوع بپردازیم که هیچ بازی سولز لایکی (Souls-Like) در دنیا وجود ندارد که بتواند به اندازه Demon’s Souls Remake شما را از جنبه گرافیکی ارضا کند. این بازی که در واقع نسخه بازسازی بازی دیمن سولز (که اولین بار در سال 2009 منتشر شد) است، شما را وارد یک دنیای سیاه می‌کند که می‌توانید جزئیات زیبای آن را با رزولوشن 4K تماشا کنید. موشن کپچر، جلوه‌های صوتی، بافت‌ها و انیمشین‌ها همگی از صفر بازطراحی شده‌اند تا از لحاظ فنی با یک اثر کاملا مدرن و به روز روبرو باشید.

اما با وجود تمامی این پیشرفت‌ها، بازی Demon’s Souls هنوز هم به فلسفه نسخه اورجینال وفادار بوده و از منظر گیم‌پلی و هسته اصلی، تغییر خاصی نکرده است. به عبارتی دیگر، دیمن سولز ریمیک درست همان نسخه اصلی به شمار می‌رود که صرفا از لحاظ بصری میزبان به روز رسانی‌ها و ارتقاهای مختلفی شده است. البته که جذابیت‌های این بازی صرفا به گرافیک آن محدود نمی‌شود و در صورت رفتن به سراغ آن، با یک Souls-Like عمیق.و جذاب روبرو هستید؛ اثری سخت و چالش برانگیز که برای شکست دشمنان و باس‌های آن باید بارها با عبارت «You Died» روبرو خواهید شد.

  • توسعه دهنده: استودیو Bluepoint Games
  • سال عرضه: 2020

2) بازی Kena: Bridge of Spirits

بازی Kena Bridge of Spirits

بازی Kena: Bridge of Spirits یک اثر کوچک و ظریف است که حداقل در انجام کارهای خود تیر خطا نمی‌زند. این بازی که در نگاه اول یادآور انیمشین‌های جریان اصلی هالیوود است، یک تجربه جمع و جور و فانتزی محسوب می‌شود که شامل عناصر پلتفرمر و یک سیستم مبارزه ساده است. شما در Bridge of Spirits کنترل یک شخصیت مونث و جوان با نام کِنا (Kena) را در دست می‌گیرید که وظیفه راهنمایی ارواح و رساندن آن‌ها به دنیای پس از مرگ را دارد. حال در این میان او به یک روستا عجیب بر می‌خورد که روح‌های آن اسیر شده‌اند و قادر به جا به جایی نیستند. در ادامه شما باید به این روح‌های بخت برگشته کمک کنید و در این میان فعالیت‌های فرعی مختلفی را هم به سرانجام برسانید.

اما همان‌طور که گفته شد بازی Kena: Bridge of Spirits یک اثر مستقل و کوچک به شمار می‌رود؛ بنابراین نباید انتظار داستانی عجیب و پیچیده را داشته باشید. از طرفی دیگر، با یک روایت کسل کننده و حوصله سربر هم روبرو نیستیم و سازندگان تدابیر جذابی را برای جذابیت بیش‌تر در نظر گرفته‌اند. یکی از این راه حل‌ها مربوط به موجودات بامزه‌ای با نام «Rot» می‌شود. Rotها یک سری موجود کوچک و بامزه هستند که نقش مهمی در داستان و حل کردن پازل‌ها ایفا می‌کنند. به طور کلی Kena: Bridge of Spirits جزو بهترین بازی های پلی استیشن 5 قرار می‌گیرد، ولی بهتر است پیش از رفتن به سراغ آن کمی انتظارات خود را پایین آورید.

  • توسعه دهنده: استودیو Ember Lab
  • سال عرضه: 2021

3) بازی Astro’s Playroom

بازی Astro’s Playroom

بازی Astro’s Playroom که به صورت پیش فرض و رایگان روی کنسول پلی استیشن 5 شما نصب شده است، بیش‌تر از یک ویدیو گیم کامل شبیه یک دمو گرافیکی می‌ماند تا قابلیت‌های کنسول را به تصویر بکشد. حال این قابلیت می‌تواند مربوط به ویژگی‌هایی نظیر Adaptive Triggers و Haptic Feedback کنترلر Dualsense باشد یا سرعت بالای SSD خود کنسول؛ بازی Astro’s Playroom می‌تواند جلوه مهمی از فناوری‌های کنسول نسل نهمی سونی را به تصویر بکشد.

البته که اثر مذکور به عنوان یکی از بهترین بازی های PS5، جنبه‌های سرگرم کننده خود را هم دارد تا صرفا به یک دمو فنی حوصله سربر تبدیل نشود. شما در طی این بازی وارد یک ماجراجویی رنگارنگ و بامزه می‌شوید که درون قطعات مختلف پلی استیشن 5 جریان دارد. برای مثال در یکی از مرحله‌ها به سراغ CPU Plaza می‌روید و در مرحله‌ای دیگر، به Memory Meadow قدم می‌‌گذارید. به طور کلی اگر تمام پول خود را برای تهیه کنسول خرج کرده‌اید و دیگر چیزی برای خرید بازی باقی نمانده، می‌توانید در حد یک تجربه دو-سه ساعته روی Astro’s Playroom حساب کنید.

  • توسعه دهنده: استودیو Team Asobi
  • سال عرضه‌: 2020

4) بازی Stray

بازی Stray

اگر بخواهیم لیستی از متفاوت‌ترین ایده‌های ویدیو گیمی چند سال اخیر جمع کنیم، باید بدون هیچ گونه درنگی نام بازی Stray را در بخشی از آن بیاوریم. اثری که شما را در قالب یک گربه بامزه، نارنجی رنگ و خیابانی قرار می‌دهد تا به ماجراجویی و آشکار کردن رازها بپردازید. البته که تمام جذابیت‌های این بازی به پروتاگونیست بامزه آن محدود نمی‌شود و چیزهای بیش‌تری در چنته دارد.

بازی Stray که استودیو Blue-Twelve در مقام توسعه دهنده آن قرار می‌گیرد، یک پلتفرمر جذاب است که شما را به یک شهر عجیب و خالی از هر گونه انسانی می‌برد. در واقع ساکنین این شهر سایبرپانکی را ربات‌های انسان نمایی تشکیل می‌دهند که بخش بزرگی از آن‌ها داستان و رفتارهای خاص خود را دارند. حال شما در این میان در قالب گربه مذکور حاضر می‌شوید تا از رازهای این شهر پرده بردارید و به دلیل غیب شدن انسان‌ها برسید. حال در این میان زندگی به عنوان یک گربه ولگرد هم در نظر گرفته شده و شما می‌توانید به انجام عادت‌های مختلف گربه‌ها بپردازید.

  • توسعه دهنده: استودیو Blue-Twelve
  • سال عرضه: 2022

5) بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

یک تیم دیوانه و به دور از سلامتی ذهنی، مشکلات جدی مالی و یک کهکشان کامل که دوست ندارند سری بر تن شما باقی بماند؛ بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy مانند کنسرت موسیقی عجیبی می‌ماند که در طی آن آثار مختلفی از سبک‌های متفاوت می‌شنوید. همان‌طور که از نام این بازی مشخص است، داستان به تعریف ماجراهای گروه نگهبانان کهکشان می‌پردازد که از پنج شخص با نام‌های پیتر کوییل، گامورا، درکس، راکت راکون و گروت می‌پردازد.

اگر جزو طرفداران دنیای سینمایی مارول باشید به احتمال زیاد با گروه مذکور آشنایی دارید. بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy گروه نگهبانان کهکشان را به شکل متفاوتی به تصویر می‌کشد و رویه خاص خود را در پیش می‌گیرد. اثر مذکور اشتباهات بازی Marvel’s Avengers را تکرار نمی‌کند و به عنوان یک ویدیو گیم داستان محور و تک نفره، به خوبی به پردازش شخصیت‌ها و داستان می‌پردازد. حال در این میان گیم پلی و سیستم مبارزات هم با توجه به قابلیت‌های گروه ساخته شده‌اند تا همه چیز قابل لمس‌تر به نظر برسد.

  • توسعه دهنده: استودیو Eidos-Montreal
  • سال عرضه: 2021

6) بازی Assassin’s Creed Valhalla

بازی Assassin’s Creed Valhalla

هرآنچه که در مورد دور شدن از ریشه‌های اساسینز کرید و تغییر هویت مجموعه شنیده‌اید را فراموش کنید؛ اگر به دنبال یک بازی نقش آفرینی جهان باز و استاندارد می‌گردید، بازی Assassin’s Creed Valhlla باید در اولویت‌های شما قرار بگیرد. یک بازی RPG بزرگ و وسیع که محتویات عظیمی را برای تکمیل و وقت گذراندن در نظر می‌گیرد تا از حضور در دنیای زیبای آن لذت ببرید. به عبارتی دیگر والهالا برای گیمرهای Completionist که به دنبال تکمیل کردن یک نقشه عظیم و انجام ماموریت‌های آن هستند، گزینه ایده آلی به شمار می‌رود.

اما در کنار تمامی موضوعات ذکر شده، بازی Assassin’s Creed Valhalla از لحاظ داستانی هم غنی است و ماجرای جذابی را تعریف می‌کند. داستان بازی حول محور یک وایکینگ با نام ایور (Eivor) می‌چرخد که جنسیت او را خودتان انتخاب خواهید کرد. ایور برای کسب افتخار و غنیمت‌های بیش‌تر از سرزمین مادری خود (که نروژ باشد) خارج می‌شود و به سمت انگلستان و خاک حاصلخیز آن می‌رود. اما همه چیز در مورد جنگ قدرت و تصرف زمین‌های بیش‌تر نیست و در جریان داستان درگیر مسائل مربوط به فرقه اساسین‌ها هم خواهید شد. به عبارتی دیگر علاوه بر نبردهای مستقیم و خشن، والهالا اهمیت زیادی هم به مبارزه در سایه‌ها و مقابله با تاریکی می‌دهد.

  • توسعه دهنده: استودیو Ubisoft Montreal
  • سال عرضه: 2020

7) بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut

بازی Ghost of Tsushima Director’s Cut

نسخه ابتدایی و اولیه بازی Ghost of Tsushima که برای پلی استیشن 4 عرضه شد، به خودی خود اثری فوق‌العاده و ماندگار به شمار می‌رفت. اما سازندگان آن در استودیو Sucker Punch بی‌خیال محصول موفق خود نشدند و تصمیم گرفتند نسخه کامل‌تر گوست آف سوشیما را با پسوند Director’s Cut در سال 2021 عرضه کنند. نسخه Director’s Cut این بازی علاوه بر به روز رسانی گرافیکی برای پلی استیشن 5، شامل یک جزیره کاملا جدید با نان Iki می‌شود که داستانی مجزا و تازه را در دل خود حمل می‌کند.

اما خود گوست آف سوشیما در مورد چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند؟ بازی Ghost of Tsushima روایت دردناک و غم انگیز حمله نیروهای مغول به ژاپن را حکایت می‌کند؛ نبرد متجاوزگرانه‌ای که جزیره سوشیما و مردمان آن را در بحرانی فوق‌العاده جدی قرار داد. در این میان شما کنترل شخصیتی با نام جین ساکای را به دست می‌گیرید که یک سامورایی والا مقام محسوب می‌شود. اما پس از حمله مغول‌ها، جین تصمیم می‌گیرد راه‌های سامورایی را کنار بگذارد و با هر روشی که شده از دشمن انتقام گرفته و وطن خود را باری دیگر آزاد کند. رسیدن به هدف نهایی از هر چیزی برای جین مهم‌تر است، حتی اگر قرار باشد برای رسیدن به این مهم از راه‌های شرافتمندانه سامورایی‌ها فاصله بگیرد.

  • توسعه دهنده: استودیو Sucker Punch
  • سال عرضه: 2021 (نسخه اولیه در سال 2020 عرضه شد)

8) بازی Sackboy: A Big Adventure

بازی Sackboy A Big Adventure

بازی Sackboy: A Big Adventure هم درست مانند Astro’s Playroom یک تجربه پلتفرمر جمع و جور و با مزه است که در حین راه حسابی دلبری می‌کند. شما در این بازی کنترل شخصیت معروف Sackboy را به دست می‌گیرید و به سیاره‌ها و دنیاهای مختلفی قدم می‌گذارید که هر کدام شرایط اقلیمی خاص خود را دارند. اما اجازه ندهید که طرح و ظاهر ساده A Big Adventure شما را فریب دهد، چرا که با یک بازی فوق العاده با مرحله‌های عمیق و فکر شده روبرو هستید.

بازی Sackboy: A Big Adventure تمام ابزار مورد نیاز را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد تا تجربه نهایی از بیش‌ترین تنوع ممکن برخوردار باشد. حال این ابزار می‌تواند پاهای چسبنده‌ای باشد که راه رفتن روی دیوار را ممکن می‌سازد یا بوم رنگی (Boomrang) که برای حل پازل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کنار تمامی این موارد، A Big Adventure به عنوان یکی از بهترین بازی های PS5 از لحاظ بصری چشم‌گیر است و با وجود دنیایی ساده و انیمیشنی، کار خود را به نحو احسن پیش می‌برد.

  • توسعه دهنده: استودیو Sumo Digital
  • سال عرضه: 2020

9) بازی Returnal

بازی Returnal

یک سیاره بیگانه، روندی عجیب از چرخه مرگ و زندگی و آثار باقی مانده از یک تمدن باستانی، عبارت‌هایی هستند که می‌توانند بازی Returnal را از جنبه موضوعی در چند کلمه توصیف کنند. ریترنال شما را وارد سفری عجیب می‌کند که احتمالا مانند آن را ندیده‌اید. این بازی در گروه آثار Rouge-like قرار می‌گیرد که به واسطه آن، پس از هر مرگ به نقطه ابتدایی مرحله باز می‌گردید. هرچند که این ایده ممکن است در ساعت‌های اولیه سخت جلوه کند، اما خسته نشوید و ادامه دهید؛ چرا که هر مرگ به معنای درسی جدید و امید بیش‌تر برای ادامه راه است.

بازی Returnal قصه خود را حول محور شخصیتی مونث با نام سلین (Selene) تعریف می‌کند. سلین یک فضانورد و خلبان سفینه‌هایی فضایی محسوب می‌شود که از بخت سیاهش، به سمت یک سیاره ناشناخته با نام Atropos سقوط کرده و در آن زندانی می‌شود. اما این یک داستان معمولی از تلاش و تقلا برای بقا نیست؛ چرا که سلین در یک حلقه زمانی گیر می‌کند و پس از هر بار مردن به نقطه شروع باز می‌گردد. این حلقه زمانی چیزهای زیادی برای گفتن دارد و باعث می‌شود که بازی Returnal به جای یک اثر معمولی، به یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 5 تبدیل شود.

  • توسعه دهنده: استودیو Housemarque
  • سال عرضه: 2021

10) بازی The Last of Us Part 1

بازی The Last of Us Part 1

ظاهرا استودیو Naughty Dog به گریه انداختن مخاطب‌های خود را دوست دارد و به همین خاطر، بازی The Last of Us Part 1 را برای پلی استیشن 5 منتشر کرده است. این بازی که نسخه ریمیک یا بازسازی شده The Last of Us محسوب می‌شود، ماجراجویی جول و الی را این دفعه با گرافیک نسل نهمی به تصویر می‌کشد. اما چرا گفتیم سازندگان علاقه زیادی به سرازیر کردن اشک مخاطب‌های خود دارند؟ چون اگر کسی به سراغ نسخه بازسازی برود مجبور است صحنه‌هایی مانند مرگ سارا و بحث جول و الی را با گرافیکی فوق‌العاده واقع گرایانه ببیند.

بدیهی است که دیدن سکانس‌های دردناک این بازی با گرافیک بهتر از قبل هم دردناک‌تر می‌شود. برای درک این موضوع کافی است اشک‌های سرازیر شده جول در هنگام مرگ سارا را تصور کنید؛ مگر می‌شود که این صحنه را دید و بدون واکنش خاصی از کنار آن رد شد؟ اما موضوع صرفا مربوط به مرور خاطرات با جلوه‌های بصری آپدیت شده نیست، بلکه قسمتی از آن مربوط به تازه واردها هم می‌شود. در واقع اگر تا به حال به تجربه اثر مورد بحث نپرداخته‌اید، بازی The Last of Us Part 1 بهتر راه ممکن برای زدن به دل دنیای بازی و کشتن Infectedها است.

  • توسعه دهنده: استودیو Naughty Dog
  • سال عرضه: 2022

11)  بازی Elden Ring

بازی Elden Ring

تلاش یک سرباز خسته و طرد شده با صفت تارنیشد (Tarnished) برای نجات سرزمینی که دچار فساد شده و به سمت قهقرا قدم بر می‌دارد؛ بازی Elden Ring ماحصل تجربه چندین و چند ساله استودیو FromSoftware در امر بازیسازی است. این اثر حکم میوه‌ای را دارد که در بهترین زمان و مکان ممکن چیده می‌شود تا هم مصرف کننده و هم تولید کننده از آن راضی باشند. بازی Elden Ring تقریبا کامل‌ترین اثری است که می‌تواند در زیرسبک Souls-Like پیدا کرد. یک بازی جهان باز با نماهایی تحسین برانگیز که سختی عناوین فرام سافتور را به استانداردترین شکل ممکن به دوش می‌کشد.

شما کار را با شخصیتی با لقب Tarnished شروع می‌کنید؛ فردی که با وجود قدرت کم خود در اول کار، باید پله‌های ترقی را پشت سر بگذارد و کم کم به قهرمانی تبدیل شود که سرزمین مصموم Lands Between را نجات می‌دهد. البته که این سفر و پشت سر گذاشتن این پله‌ها اصلا کار آسانی نیست و برای برداشتن هر قدم، باید مصیبت‌ها و چالش‌هایی را حل کنید که تصورشان در ابتدا سخت است. به طور کلی اگر می‌توانید با یک ویدیو گیم فوق‌العاده سخت،چالش برانگیز و صد البته جذاب ارتباط برقرار کنید، گزینه‌های زیادی ندارید که از الدن رینگ لایق‌تر باشند.

  • توسعه دهنده: استودیو FromSoftware
  • سال عرضه: 2022

 12) بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

بازی Ratchet and Clank Rift Apart

بگذارید همین اول کار خیال‌تان را راحت کنیم تا به قطعیت برسید. اگر می‌خواهید رس پلی استیشن 5 را بکشید و از ذره ذره قدرت سخت‌افزاری آن روی نمایشگر خود بهره ببرید، هیچ اثری نمی‌تواند به اندازه بازی Ratchet and Clank: Rift Apart کنسول‌تان را به تقلا بیندازد. فقط نباید فریب گرافیک کارتونی آن را بخورید، چرا که اثر مذکور به عنوان یک Benchmark گرافیکی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از انیمشین‌های حرکتی رچت گرفته تا جا به جایی میان بُعدهای مختلف و مبارزه با گروه‌های بزرگ دشمن؛ Rift Apart از لحاظ بصری یک شاهکار به تمام معنا است.

البته همان‌طور که بیش‌تر ما ملطع هستیم، استودیو Insomniac Games بازی ساختن را خوب بلد است و در حین ساخت یک اثر جدید تمامی جنبه‌های آن را می‌سنجد. ریفت اپارت هم از این قاعده مستثنا نیست و در کنار جلوه‌های بصری در امر ارضا مخاطب به عنوان یک ویدیو گیم هم عالی عمل می‌کند. گروه‌های بزرگ دشمن که به آن اشاره کردیم را به یاد دارید؟ سیستم مبارزات بازی به حدی جذاب است که در ثانیه ثانیه گیم پلی، آرزوی دشمنان بیش‌تری را می‌کنید تا با اسلحه‌های مختلف خود به شکنجه ایشان بپردازید.

  • توسعه دهنده: استودیو Insomniac Games
  • سال عرضه: 2021

13) بازی Deathloop

بازی Deathloop

بازی Deathloop که در روزهای اخیر به خاطر عرضه روی کنسول‌های ایکس باکس دوباره بر سر زبان‌ها افتاده، بدون شک یکی از بهترین بازی های PS5 تا این نقطه به شمار می‌رود. Returnal و حلقه‌های زمان تعریف شده را به یاد دارید؟ بازی Deathloop هم دارای چنین ایده‌ای است و حسابی با زمان بازی می‌کند؛ تنها با این تفاوت که  پشتش را به یک توسعه دهنده بزرگ‌تر و با تجربه‌تر با نام استودیو Arkane گرم می‌کند. دث لوپ یک اکشن-مخفی کاری فوق‌العاده است که در زمینه داستان، برخی وقت‌ها فاصله میان فک مخاطب و زمین را کاهش می‌دهد.

شما در این بازی کنترل شخصیتی سیاه پوست با نام کُلت (Colt) را به دست می‌گیرید که از بخت سیاهش، در یک جزیره و حلقه زمانی عجیب گیر افتاده است. کلت پس از گیر افتادن در این جزیره حتی از نعمت مردن هم محروم می‌شود تا برای نجات از این افتضاح فقط یک راه داشته باشد؛ کشتن چند هدف مختلف در بازه یک شبانه روز. شما باید در کل مسیر بازی به دنبال راهی بگردید که بتوانید به لطف آن، تمام هدف‌ها را در یک روز بکشید و از حلقه زمانی خارج شوید. اما شرایط به هیچ وجه در این حد ساده نیست و اگر بخواهیم به تشریح آن بپردازیم، باید به جای یک متن دو بندی به سراغ یک مقاله چندهزار کلمه‌ای برویم. بازی Deathloop حاصل بلوغ کاری و ذهنی استودیو Arkane است که تا به سراغش نروید، نمی‌توانید قدرت جادوی داستان کُلت را درک کنید.

  • توسعه دهنده: استودیو Arkane
  • سال عرضه: 2021

14) بازی Spider-Man: Miles Morales

بازی Spider-Man Miles Morales

اگر از حلقه‌های زمانی و سختی‌های سرزمین Elden Ring خسته شده‌اید و می‌خواهید کمی ذهن خود را آزاد کنید، بهتر است این دفعه به سراغ اسپایدرمن بروید. اما در این نقطه از بهترین بازی های PS5 در مورد پیتر پارکر صحبت نمی‌کنیم و باید بحث را به سمت نسخه دیگری از مرد عنکبوتی با نام مایلز مورالس ببریم. بازی Spider-Man: Miles Morales راه Marvel’s Spider-Man اورجینال را در پیش می‌گیرد و آن را از جهات مختلف رو به جلو هل می‌دهد. همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید، داستان این بازی ماجرای یک ابرقهرمان سیاه پوست و جوان را در پیش می‌گیرد که قدرت‌های مشابهی با پیتر پارکر معروف خودمان دارد. مایلز در منطقه هارلم (Harlem) زندگی می‌کند و در ادامه همین حقیقت، روایت تمرکز بیش‌تری روی منطقه مذکور می‌گذارد. علاوه بر این موارد، مایلز شخصیت جوان‌تری نسبت به پیتر دارد و باید با چالش‌های متعددی به عنوان یک ابرقهرمان جوان روبرو شود.

فقط پیش از رفتن به سراغ Miles Morales باید یک نکته را در نظر داشته باشید؛ این بازی حکم نسخه کوچک‌تر Marvel’s Spider-Man را دارد که صرفا میزبان محتویات جدیدی می‌شود. بنابراین نباید انتظار اثر بزرگ و جاه طلبانه‌ای مانند اولین اسپایدرمن استودیو Insomniac را داشته باشید. در طرفی دیگر اما مایلز مورالس هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در برخی جاها، به جای دنبال کردن ردپای نسخه قبلی راه جدیدی را در پیش می‌گیرد و ریسک می‌کند.

  • توسعه دهنده: استودیو Insomniac Games
  • سال عرضه: 2020

15) بازی Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West

هنگامی که یک بازی کامل و کم نقص عرضه می‌شود، خیلی سخت می‌توان استانداردهای آن را بالا برد و با نسخه جدید پیشرفت چشم‌گیری داشت. اما ظاهرا این چالش برای اعضا استودیو Guerrilla Games در کتاب خاصی نوشته نشده است. آن‌ها پس از عرضه Zero Dawn قدم بزرگ و جاه طلبانه‌ای برداشتند که به بازی Horizon Forbidden West ختم شد. سفر به غرب ممنوعه برای آشکار کردن رازهای بیش‌تر و تماشا حرکت موهای شخصیت ایلوی در بادهای یک دنیای پسا آخرالزمانی، هیچ وقت بهتر از این نبوده است.

Forbidden West از فرمول نسخه اول الهام می‌گیرد و از طُرُق مختلف به آن شاخ و برگ می‌دهد؛ حال این شاخ و برگ می‌تواند مربوط به داستان و گیم پلی باشد یا در مسیر پیشرفت جهان و نقشه بازی. چهره‌های داستانی جدید این بازی حس و حال خاصی به آن می‌دهند تا بتوانید عظمت و اتمسفر محیط جدید را هرچه سریع‌تر درک کنید. خود ایلوی هم در این ماجراجویی جدید به زن پخته‌تری تبدیل شده و این بلوغ را می‌تواند از کارهای او متوجه شد. به طور کلی و هر جور که به شرایط نگاه کنیم، Horizon Forbidden West باید یک جایگاه ثابت شده در لیست بهترین بازی های PS5 داشته باشد.

جمع بندی

بهترین بازی های PS5

اگر بخواهیم خیلی ساده و مستقیم بگوییم، باید بدانید بهترین بازی های پلی استیشن 5 که به آن‌ها اشاره کردیم صرفا ابتدای کار کنسول نسل نهمی سونی هستند. هرچند که آثاری مانند بازی Elden Ring، بازی Horizon Forbidden West، بازی Demon’s Souls و… ویدیو گیم‌های فوق‌العاده‌ای هستند، تنها کیلومترهای ابتدایی جاده PS5 را تشکیل می‌دهد. این کنسول به تدریج میزبان بازی‌های جدیدی می‌شود تا با تجربه آن‌ها حسابی کیف کنیم و بر سواد و تجربه خود بیفزاییم.

نظر شما در مورد بهترین بازی های PS5 چیست؟ آیا تا به حال به سراغ یکی از آثار مذکور رفته‌اید؟ یا برنامه‌ای برای شروع آن‌ها دارید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

برای دیدن قدرت کامل پلی استیشن 5 باید به سراغ چه اثری برویم؟

دو بازی Demon's Souls Remake و Ratchet and Clank: Rift Apart بهترین گزینه‌های ممکن برای سنجش قدرت این کنسول هستند

۱
آیا بازی Demon's Souls یک اثر جدید است؟

خیر، دیمن سولزی که به آن اشاره کردیم، حکم بازسازی اثری را دارد که اولین بار در سال 2019 عرضه شد

۲
بازی Spider-Man: Miles Morales در مورد چیست؟

بازی Spider-Man: Miles Morales تمرکز خود را از پیتر پارکر دور کرده و بیش‌تر به شخصیت مایلز مورالس می‌پردازد

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.