بهترین بازی های اکشن PS5
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های اکشن پلی استیشن 5

ارحام ادبخواه 2 آبان 1401 1 دیدگاه
3,957 بازدید

با اینکه پلی استیشن 5 هنوز تولد دو سالگی خود را جشن نگرفته و فاصله کمی با آن دارد، در این مدت میزبان بازی‌ها و آثار فوق‌العاده‌ای در سبک‌های مختلف شده است. در میان بهترین بازی های پلی استیش 5 یکی از ژانرهایی که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، ژانر اکشن است که اجازه می‌دهد خشم و آرزوهای محال خود در دنیای واقعی را به دنیای ویدیو گیم منتقل کنیم. در ادامه مقاله بهترین بازی های اکشن PS5 سعی می‌کنیم شما را با بهترین‌های سبک مذکور روی کنسول نسل نهمی سونی آشنا کنیم.

معرفی بازی های اکشن های PS5

یکی از بهترین جنبه‌های دنیای ویدیو گیم عملی کردن موقعیت‌هایی است که هیچ وقت در زندگی واقعی رخ نمی‌دهند. حال این موقعیت می‌تواند حضور در ژاپن فئودال چند صد سال پیش باشد یا تار زدن در میان آسمان خراش‌های منهتن برای نجات جان آدم‌ها. ما در سال‌های اخیر و به لطف دنیای بازی‌های ویدیویی به جای قهرمان‌های زندگی کردیم که حتی در عمیق‌ترین رویاهای خود هم از آن به عنوان یک امر ناملموس یاد می‌کنیم. با وجود تمامی مسائل اخلاقی و ایدئولوژی‌های مختلف، بخشی از قهرمان بودن به مهارت در مبارزه و شکست دشمنان خلاصه می‌شود. همان‌طور هم که همه ما می‌دانیم، تمام تمرکز سیستم مبارزه بازی‌های مختلف روی عنصر اکشن و زد و خوردها قرار می‌گیرد.

اما با وجود حجم عظیم آثار این سبک، انتخاب عنوانی در میان بازی های PS5 که بتواند خواسته‌های شما را به طور کامل برطرف کند کمی سخت خواهد بود. در واقع طبیعی است که یک سری ویدیو گیم‌ها کار خود در زمین عناصر اکشن را نسبت به همتایان خود بهتر انجام دهند و در پایان روز، با عنوان بازی بالغ‌تری شناخته شوند. به طور کلی شبیه‌سازی میدان و نحوه مبارزه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند سرنوشت یک بازی را به طور کامل تغییر دهد. اما چه آثار جدیدی در زمینه اکشن‌های جذاب از بقیه بهتر عمل می‌کنند؟ از بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut  و Elden Ring گرفته تا کنترل مامور 47 در بازی Hitman 3؛ در مقاله بهترین بازی های اکشن PS5 شما را با بهترین‌های سبک که قابلیت تجربه آن‌ها روی پلی استیشن 5 وجود دارد آشنا خواهیم کرد.

1) بازی Hitman 3

بازی Hitman 3

اگر بخواهیم کمی کلی به قضیه نگاه کنیم، مامور 47 در کنار کریتوس معروف‌ترین شخصیت کچل دنیای ویدیو گیم محسوب می‌شود. یک قاتل بالفطره که انگار تمام اجزای زندگی خود (از لباس گرفته تا اسلحه‌ها) را به طور مکرر با خط‌کش مرتب می‌کند. مامور 47 با کت شلوار و کراوات جذاب خود با نهایت خون سردی آدم می‌کشد و به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار قلبی از سنگ دارد. سه‌گانه World of Assassination که توسط استودیو دانمارکی IO Interactive ساخته شده، در بازی Hitman 3 به اوج تکامل خود می‌رسد تا بتوانید در حین تجربه آن، اهداف خود را با حرفه‌ای‌ترین روش‌های ممکن به قتل برسانید.

بازی Hitman 3 که در سال 2021 منتشر شد، راه دو نسخه قبلی خود را در پیش می‌گیرد و فرمول برنده خود را تا جای ممکن بهبود می‌بخشد. مامور 47 در جدیدترین ماجراجویی خود به نقاط مختلف دنیا مانند دوبی، برلین و رومانی سفر می‌کند تا بتواند به کمک شخصیت دیانا به قتل ترتمیز اهداف خود بپردازد. سومین شماره سه‌گانه World of Assassination دست شما را از همیشه آزادتر می‌گذارد تا بتوانید افراد مورد نظر را از راه‌های مختلف بکشید. حال این راه می‌تواند تداعی یک مرگ اتفاقی باشد یا شلیک گلوله یک اسنایپر از فاصله‌ای دور؛ وارد دنیای بازی Hitman 3 شوید و از مخفی‌کاری در بالاترین سطح ممکن لذت ببرید. اما جدا از مخفی‌کاری، هیتمن 3 به عنوان یک بازی اکشن سیستم مبارزه خوبی دارد تا بتوانید به صورت مستقیم و با استفاده از گلوله‌ها به نبرد با دشمن بروید.

توسعه دهنده: استودیو IO Interactive

سال عرضه: 2021

2) بازی Death Stranding Director’s Cut

بازی Death Stranding Director’s Cut

نسخه Director’s Cut بازی Death Strading، یکی از بهترین بازی های اکشن PS5 به شمار می‌رود که در کنار مبارزات، توجه بیش‌تری به مخفی‌کاری و طی کردن مسافت‌های طولانی دارد. اگر بخواهیم خیلی صریح صحبت کنیم، باید بدانید که نباید از Death Stranding انتظار اکشن‌های دیوانه وار Doom را داشته باشید؛ اما می‌توانید روی آن به عنوان یک اکشن-ماجراجویی فوق‌العاده حساب کنید. شما در این بازی کنترل شخصیتی مرموز و جذاب با نام سم بریجز (Sam Bridges) را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید نقطه‌های مختلف آمریکا را برای یک بار دیگر به هم متصل کنید.

دث استرندینگ هویت و ایده‌های به شدت عجیبی دارد که به محض رویارویی با آن‌ها، حس بدیع و تازه‌ای پیدا خواهید کرد. سم بخش بزرگی از ماجراجویی خود را در حال راه رفتن است که اگر راستش را بخواهید، در کمال ناباوری جذاب دنبال می‌شود. شما هر دفعه بهانه و سرگرمی جدیدی پیدا می‌کنید تا برای سفر بعدی خود آماده شوید. ولی در کنار تمامی این سفرها و پیاده‌روی‌های طولانی، سم می‌تواند به اختیار خود اسلحه‌اش را بیرون آورد و به تیراندازی بپردازد. بازی Death Stranding اسلحه‌های به شدت جالبی دارد که مانند آن را در سایر بازی‌های اکشن کم‌تر دیده‌ایم. این پایان کار نیست و بازی مورد بحث، شامل یک سری باس فایت حماسی می‌شود که در حین تجربه آن، میزان آدرنالین ترشح شده خود را در بالاترین نقطه ممکن می‌بینید.

حالا چرا از نسخه Director’s Cut در این لیست یاد کردیم؟ اگر شما هم چنین سوالی دارید باید بدانید که نسخه اصلی بازی Death Stranding به طور رسمی برای پلی استیشن 5 منتشر نشده و امکان تجربه آن روی کنسول جدید صرفا به خاطر فناوری Backward Compatibility است. نسخه Director’s Cut که به آن اشاره کردیم، علاوه بر محتویات داستانی جدید از لحاظ گرافیکی و بصری هم عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این، ورژن نسل نهمی دث استرندینگ از کنترلر Dualsense و قابلیت‌های آن هم پشتیبانی می‌کند تا نهایت Immersion یک اثر اکشن-ماجراجویی را لمس کنید.

  • توسعه دهنده: استودیو Kojima Production
  • سال عرضه: 2021

3) بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

در میان تمامی آثاری که تا این نقطه از لیست به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy اکشن پرتنش‌تر و پررنگ‌تری دارد. اعضای گروه نگهبانان کهکشان در کنار یکدیگر بزرگ‌ترین مزدورهای کهکشان به شمار می‌روند و می‌توانند بزرگ‌ترین تهدیدهای موجود را با مشت‌های خود دفع کنند. شما در این بازی کنترل پیتر کوییل را به دست می‌گیرید و می‌توانید با استفاده از اسلحه‌های لیزری او، دشمن‌های نه چندان متعارف بازی را از پا درآورید. اما آنچه که اکشن گاردزینز آف د گلکسی را جذاب‌تر می‌کند، همکاری سایر اعضا در جریان نبردها است.

در واقع شما می‌توانید در طی مبارزه‌های خود از قدرت چهار شخصیت با نام‌های گامورا، درکس، راکت راکون و گروت بهره ببرید که واقعا جنبه جدیدی به گیم‌پلی اضافه می‌کنند. برای مثال راکت در استفاده از اسلحه‌های بزرگ‌تر از هیکلش و موادهای منفجره تبحر دارد و این در حالی است که درکس، همه چیز را با استفاده از قدرت بازوهای خود درست می‌کند. شیمی مناسبی که میان کاراکترها به وجود می‌آید، باعث می‌شود بتوانید با استفاده از تیمی یک دست و هماهنگ پا به میدان نبرد بگذارید و با نیروهای گروه‌های مختلف وارد رینگ مبارزه شوید. علاوه بر این‌ها، بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy در میان کار با عناصری مانند صحنه‌های تعقیب و گریز به گیم‌پلی تنوع می‌دهد تا عرصه برای انواع مختلف صحنه‌های اکشن باز باشد.

  • توسعه دهنده: استودیو Eidos-Montreal
  • سال عرضه: 2021

4) بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village

اگر بخواهیم رو راست باشیم، هیچکس مجموعه رزیدنت ایول را به خاطر صحنه‌های اکشن و دود خارج شده از لوله تفنگ‌ها نمی‌شناسد؛ بلکه همه ما همواره به تحسین داستان، عناصر ترسناک و محیط‌سازی آن پرداخته‌ایم (البته باید نسخه پنجم و ششم را در این تعریف فاکتور گرفت). با این حال، بازی Resident Evil Village در حین پایبندی به ریشه‌های سبک وحشت و خود فرنچایز، اکشن جذابی هم به گیم پلی اضافه می‌کند تا راه رفتن در یک روستای متروکه پرتنش‌تر به نظر برسد. ایتن وینترز که او را به عنوان شخصیت اصلی نسخه هفتم و هشتم Resident Evil می‌شناسیم، در Village دست به اسلحه‌تر از همیشه است و گلوله‌های بیش‌تری را صرف پایین آوردن موجودات عچیب و غریب می‌کند.

البته که در کنار صحنه‌های اکشن و چند باس فایت حماسی (مطمئن نیستم که حماسی کلمه درستی باشد)، روح رزیدنت ایول در ویلیج موج می‌زند تا فراموش نکنیم که در حال تجربه چه اثری هستیم. روستای مورد بحث در این بازی، ما را ناخودآگاه به یاد بازی Resident Evil 4 و ماجراجویی‌های لئون کندی دوست داشتنی می‌اندازد. البته که ایتن مانند لئون یک سرباز ماهر و آموزش دیده نیست و توانایی‌های کم‌تری در مبارزه دارد؛ پس بهتر است حواس خود را در قبال لیدی دیمیتریسکو (شخصیت منفی داستان) و آدم‌های او جمع کنید.

  • توسعه دهنده: شرکت Capcom
  • سال عرضه: 2021

5) بازی Elden Ring

بازی Elden Ring

دنیایی را تصور کنید که معنی مرگ از آن گرفته شده، دنیایی که موجودات آن آنقدر زنده می‌مانند تا به قطعه‌ای دون پایه و بی‌روح تبدیل شوند. بازی Elden Ring از منظر میزان افسردگی و عمق داستان و روایت در این لیست حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با حال بد خود، بهترین سرانجام ممکن را به وجود می‌آور. بگذارید تاکید بیش‌تری روی واژه «بهترین» داشته باشیم؛ چرا که الدن رینگ چه از لحاظ داستان، چه از لحاظ گیم‌پلی، چه از منظر گرافیک و… از تمامی Soulslikeهای سال‌های اخیر بهتر عمل می‌کند. اگر به تجربه این بازی پرداخته باشید، احتمالا با تعریف «افسردگی و سیاهی در جذاب‌ترین» حالت ممکن موافق باشید.

با وجود اینکه می‌شود «ترین‌های» زیادی به جدیدترین اثر هیدتاکا میازاکی تعمیم داد، به خاطر عرف مقاله روی جنبه اکشن و ترین‌هایی که در تعریف آن قرار می‌گیرند، می‌پردازیم. می‌خواهید مانند یک شوالیه با شمشیر خود موجودات فاسد را بکشید؟ یا می‌خواهید یک عصای جادویی به دست بگیرید و مانند گاندولف همه دشمنان را با جمله «You Shall Not Pass» آشنا کنید؟ یا شاید قصد داشته باشید با ترکیبی از جفت آن‌ها به سراغ دشمن‌های بخت برگشته بروید؟ فرقی نمی‌کند، بازی الدن رینگ مسیر باز و آزادی را در مقابل مخاطب خویش قرار می‌دهد تا او با نهایت لذت لقب Elden Lord را به دست آورد. استفاده از شمشیرها، تبرها، نیزه‌ها، سپرها، جادوها و… همگی حس خوبی دارند و در نقش مکمل سایر اجزا در بهترین شرایط ممکن قرار دارد (ظاهرا نمی‌شود بدون استفاده از کلمه بهترین به توصیف الدن رینگ پرداخت).

توسعه دهنده: استودیو FromSoftware

سال عرضه: 2022

6) بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade

بازی Final Fantasy 7 Remake Intergrade

مجموعه Final Fantasy در طی سال‌های اخیر میزبان نسخه‌های تحسین شده و فوق‌العاده‌ای شده است که اگر کمی دقت کنید، به راحتی متوجه آن‌ها خواهید شد. از Final Fantasy 14 که هنوز هم جامعه کاربری عظیمی دارد گرفته تا نسخه پانزدهم که به معنی واقعی کلمه بزرگ و شکوهمند بود. اما باید در کنار دو بازی ذکر شده، نام Final Fantasy 7 Remake هم اشاره کنیم که ورژن بازسازی یکی از بهترین ویدیوگیم‌های تاریخ است. بازی Final Fantasy 7 که اولین بار در سال 1997 منتشر شد، با توجه به زمان خود فوق‌العاده جاه طلب بود و به گونه‌ای مسیر را برای آثار بلاک باستری پس از خود هموار کرد.

اما حدود 23 سال پس از زمان عرضه اولیه، شرکت Square Enix تصمیم گرفت که نسخه Remake فاینال فانتزی 7 را منتشر کند که الحق بازی فوق‌العاده‌ای بود. اما همان‌طور که احتمالا می‌‌دانید سازندگان ول کن این نسخه نبودند و نسخه بهبود یافته آن را با پسوند Intergrade برای کاربران PS5 منتشر کردند. Intergrade از نهایت قدرت سخت افزاری کنسول نسل نهمی سونی استفاده می‌کند و شامل یک محتوای داستانی هم می‌شود که از داستان Cloud جدا است. اما FF7 Remake به عنوان یک بازی اکشن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و شما را در شرایط نبردهای بزرگ و اغراق شده‌ای قرار می‌دهد. شمشیر شخصیت Cloud که از جثه‌اش بزرگ‌تر است مفهوم واژه «اغراق» را بهتر می‌رساند تا بتوانیم نهایت فانتزی را بهتر درک کنیم. از این‌ها هم گذشته، FF7 Remake Intergrade از گرافیک فنی فوق‌العاده گشم نوازی برخوردار است که مانند آن را حتی در سال‌های اخیر کم‌تر دیده‌ایم.

توسعه دهنده: شرکت Square Enix

سال عرضه: 2021 (نسخه ابتدایی در 2020 منتشر شد)

7) بازی Hades

بازی Hades

ذکر نام یک بازی مستقل در میان بهترین بازی های اکشن PS5 می‌تواند بیش از هر چیزی کیفیت و شایستگی Hades را به نمایش بگذارد. یک برداشت جالب از داستان‌های اسطوره‌ای یونان که در طی آن کنترل شخصیتی با نام زگرئوس (Zagreus) را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید با شکست خدایان و الهه‌های مختلف، از دنیای زیرزمین خارج شوید و به کوه المپ برسید. اما چرا از دنیای زیرزمین؟ اگر به مطالعه افسانه‌های یونانی پرداخته باید، احتمالا می‌دانید که زگرئوس در واقع فرزند Hades، خدای دنیای زیرزمینی، به شمار می‌رود.

اما باید بدانید که بازی Hades اثری در سبکRougelike-Dungeon Crawler  است که شامل درگیری‌ها و زد و خوردهای متعددی می‌شود. شما باید در هر تلاش به مبارزه با دشمنان بپردازید و با ارتقا شخصیت اصلی، بالاخره یک دور کامل را بدون شکست پشت سر بگذارید تا داستان تمام شود. این موضوع حسابی درجه سختی گیم‌پلی را بالا می‌برد، ولی می‌تواند به خوبی یک اثر روگلایک استاندارد و عمیق را به تصویر بکشد. تنوع دشمنان، آزادی در زمینه سیستم مبارزه، مهارت‌های مختلف و موضوعاتی از این دست اکشن جذابی را به Hades تزریق کرده‌اند که حسابی لذت بخش به نظر می‌رسند. حال در این میان هر سری با شخصیت‌ها و داستان‌های پیش زمینه‌ای جدیدی روبرو می‌شوید تا بتوانید به عنوان یک ویدیو گیم داستان محور استاندارد هم به Hades نگاه کنید.

  • توسعه دهنده: استودیو Supergiant Games
  • سال عرضه: 2020

8) بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

بازی Marvel’s Spider-Man Miles Morales

مگر می‌شود در مورد بهترین بازی های اکشن PS5 تا این لحظه صحبت کنیم و سخنی از بازی Spider-Man: Miles Morales به میان نیاوریم؟ Miles Morales که یک نسخه فرعی از مجموعه اسپایدرمن استودیو Insomniac Games محسوب می‌شود، به روایت داستان مایلز می‌پردازد؛ یک اسپایدرمن سیاه پوست که در طی داستان Marvel’s Spider-Man با وی آشنا شده بودیم. این شخصیت قدرت‌های مشابهی با پیتر پارکر دارد و همین شباهت، فرآیند جالبی را به وجود می‌آورد. مایلز خط داستانی خاص خود را در پیش می‌گیرد تا راه رسیدن به یک مرد عنکبوتی بالغ و بزرگ را پشت سر بگذارد.

همان‌طور که به احتمال زیاد می‌دانید، نسخه‌ای که در سال 2018 منتشر شده بود با الهام گیری از سری Batman Arkham سیستم مبارزه فوق‌العاده‌ای را به وجود آورده بود. فرآیند مبارزات Marvel’s Spider-Man به گونه‌ای بود که بتوانید تجربه جنگیدن به عنوان مرد عنکبوتی را از نزدیک‌ترین زاویه ممکن دنبال کنید. اما Miles Morales که حدود دو سال پس از عرضه نسخه اولیه در دسترس قرار گرفت، در زمینه اکشن پیشرفت‌های چشم گیری داشت که به خاطر قدرت‌های ویژه مایلز مورالس حاصل شده بودند. پس اگر یک تجربه ابرقهرمانی فوق‌العاده دیگر می‌خواهید بازی Spider-Man: Miles Morales را دانلود کنید و به منظومه داستانی احساسی این اثر قدم بگذارید.

  • توسعه دهنده: استودیو Insomniac Games
  • سال عرضه: 2020

9) بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

بازی Ratchet & Clank Rift Apart

اگر بخواهیم یک حساب سرانگشتی کنیم متوجه می‌شویم که Insomniac Games پرکارترین استودیو سونی محسوب می‌شود. بازی Ratchet & Clank: Rift Apart هم که یکی از بهترین بازی های اکشن پلی استیشن 5 به شمار می‌رود، می‌تواند به خوبی تعادل میان کیفیت و کمیت آثار اینسامنیاک گیمز را نشان دهد. این بازی که ادامه دهنده نسخه سال 2016 است، قدم‌های بزرگی از لحاظ فنی بر می‌دارد تا بتوانیم از آن به عنوان یکی از زیباترین آثار نسل نهمی تا بدین جای کار یاد کنیم (از لحاظ گرافیک فنی).

در Rift Apart که داستان خود را حول محور دنیاهای موازی روایت می‌کند، شما علاوه بر خود رچت (Ratchet) کنترل شخصیت جدیدی با نام ریوت (Rivet) را هم به دست می‌گیرید. دو کاراکتر مذکور که در دنیاهای موازی زندگی می‌کنند، پایه‌های اصلی داستان را تشکیل می‌دهند و در کنار Crank، تجربه‌ای تمام عیار از یک بازی پلتفرمر-اکشن را تداعی می‌کنند. اکشن‌های شلوغ که با حمله گروه عظیم دشمنان حاصل می‌شود، زمینه مناسبی برای آتش بازی درست می‌کند که باید با استفاده از اسلحه‌ها و گجت‌های مختلف به نبرد دشمنان بروید. در کنار عناصر جذاب گیم‌پلی، بازی Ratchet & Clank: Rift Apart آنقدر از لحاظ بصری و گرافیکی جذاب و کامل است که پس از رفتن به سراغ آن، قادر به زمین گذاشتن کنترلر نیستید.

  • توسعه دهنده: استودیو Insomniac Games
  • سال عرضه: 2021

10) بازی Returnal

بازی Returnal

بازی Returnal که جزو آثار تحسین شده هم به شمار می‌رود، یکی از بهترین‌هایی است که می‌توانید روی PS5 خود تجربه کنید. ریترنال در گروه آثار Rougelike قرار می‌گیرد و مکانیک‌های خاص خود را دارد. برای مثال شما پس از هر بار مردن به ابتدای همان مرحله بازگردانده می‌شوید تا شانس خود را دوباره امتحان کنید. همین موضوع و دشمنانی که به خون شخصیت اصلی تشنه هستند، باعث می‌شود که ریترنال به یک بازی سخت تبدیل شود. حالا یک اتمسفر ترسناک و گیر کردن در سیاره‌ای بیگانه را هم در نظر بگیرید تا به ایده کلی جدیدترین محصول استودیو فنلاندیHousemarque  برسید.

ایده داستانی و حال و هوای سیاره‌ای که در آن گیر می‌کنید، روی منظره‌های بصری بازی تاثیر گذاشته و باعث به وجود آمدن یک هویت خاص شده است. سونی هم که از توانایی‌های استودیو مذکور آگاه بود، بودجه و منابع لازم را در اختیار سازندگان قرار داد تا به بهترین نتیجه ممکن برسد. ریترنال که آوردن نام آن در لیست بهترین بازی های اکشن PS5 واجب است، نشان می‌دهد که یک استودیو مستقل و بااستعداد چگونه می‌تواند با امکانات لازم به دستاوردهای بزرگی برسد. علاوه بر این‌ها، باید بدانید که بازی Returnal به خوبی از قابلیت‌های کنترلر Dualsense استفاده می‌کند تا بیش از پیش در دنیای فوق‌العاده زیبا (و صد البته ترسناک) بازی غوظه ور شوید.

  • توسعه دهنده: استودیو housemarque
  • سال عرضه: 2021

11) بازی Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West

هنگامی که بازی Horizon Zero Dawn برای اولین بار در سال 2017 منتشر شد، تحسین‌های زیادی را به همراه آورد. ایده جالب این بازی به همراه کار خوب استودیو Guerrilla Games در پیاده کردن آن باعث شد تا با یکی از بهترین انحصاری‌های پلی استیشن 4 روبرو شویم. اما زیر داون کافی نبود و سونی تصمیم گرفت حدود پنج سال بعد نسخه جدید آن با نام Horizon Forbidden West را منتشر کند. فوربیدن وست به عنوان یک دنباله جاه طلبانه تقریبا در تمامی زمینه‌ها از نسخه قبلی بهتر، پرجزئیات‌تر و عمیق‌تر عمل می‌کند.

اما در کنار مسائل فنی و این گونه از مسائل، جاه طلبی‌های ذهنی ایلوی (شخصیت اصلی بازی) هم گسترش پیدا می‌کند تا برای یافتن جواب‌های بیش‌تری به سمت غرب ممنوعه برود (که نام بازی هم از آن گرفته می‌شود). ایلوی در جدیدترین ماجراجویی خود به یک مبارزه با تجربه تبدیل شده و ابزارهای بیش‌تری هم برای کشتن ماشین‌ها و انسان‌ها در اختیار دارد. همین ابزارها و ویژگی‌های جدید باعث می‌شود که فوربیدن وست حتی در زمینه اکشن و مبارزات هم نسبت به زیرو داون عملکرد بهتری داشته باشد و نبردهای نفس‌گیرتری را به تصویر بکشد. هیجان مبارزه با ربات‌های غول پیکر که با الهام گیری از دایناسورها و حیوانات طراحی شده‌اند وصف ناپذیر است و تنها راه درک آن، تجربه مستقیم بازی Horizon Forbidden West است. علاوه بر این‌ها، بازی مورد بحث شامل عناصر RPG هم می‌شود و اگر طرفدار سبک نقش آفرینی هستید، دلایل بیش‌تری برای تجربه فوربیدن وست پیدا خواهید کرد.

  • توسعه دهنده: استودیو Guerrilla Games
  • سال عرضه: 2020

12) بازی Marvel’s Spider-Man Remastered

بازی Marvel’s Spider-Man Remastered

ظاهرا پایانی برای کیفیت آثار استودیو Insomniac Games وجود ندارد تا برای سومین بار در مقاله بهترین بازی های اکشن PS5 به یکی از ساخته‌های آن اشاره کنیم. بازی Marvel’s Spider-Man که برای اولین بار در سال 2018 منتشر شد، توانست میان غول‌هایی مانند Red Dead Redemption 2 و God of War بدرخشد و خود را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های وقت معرفی کند. اما از آنجایی که مارولز اسپایدرمن پتانسیل فراوانی داشت، سازندگان تصمیم گرفتند نسخه ریمستر شده آن را همراه با عرضه PS5 برای کنسول نسل نهمی سونی منتشر کنند.

نسخه ریمستر شده Marvel’s Spider-Man تمام ویژگی‌های ورژن اولیه را به سطح جدیدی می‌رساند و به گیمرها اجازه می‌دهد از مواردی مانند رزولوشن بهتر، فریم ریت بیش‌تر و فناوری Ray Tracing لذت ببرند. اما جدا از مسائل گرافیکی، بازی Marvel’s Spider-Man در زمان عرضه ویدیو گیم‌های ابرقهرمانی را یک قدم رو به جلو برد و در حد و اندازه سه‌گانه بتمن استودیو Rocksteady ظاهر شد. به دست گرفتن کنترل پیتر پارکر و مبارزه با خلافکارهای ریز و درشت نیو یورکی یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در طی عمر ویدیو گیمی خود انجام دهید. پیتر پارکر در این بازی گجت‌ها و قابلیت‌های مختلفی دارد که ترکیب آن‌ها با یکدیگر، به صحنه‌های مبارزه‌ای سینماتیک و جذابی تبدیل می‌شود.

  • توسعه دهنده: استودیو Insomniac Games
  • سال عرضه: 2020 (نسخه اولیه در سال 2018 منتشر شد)

13) بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection

بازی Uncharted Legacy of Thieves Collection

بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection که شامل دو نسخه Lost Legacy و Uncharted 4 می‌شود، در سال 2022 منتشر شد تا کاربران پلی استیشن 5 بتوانند دو اثر مذکور را با جلوه‌های بصری بهتر و پیشرفته‌تر تجربه کنند. در حالی که Lost Legacy یک بازی معمولی و نه چندان انقلابی به شمار می‌رود، بازی Uncharted 4 اثر فوق‌العاده‌ای است که شاید تا سال‌ها مانند آن را مشاهده نکنیم. استودیو Naughty Dog در این بازی حماسه طولانی و عظیم نیتن دریک دوست داشتنی را به پایان رساند تا هم جگر ما را بسوزاند و هم یک خداحافظی باشکوه را برای وی تدارک ببیند.

اما جدا از این بحث، Legacy of Thieves Collection دو ویدیو گیم اکشن تمام عیار را در اختیار کاربرهای خود قرار می‌دهد که از هر لحاظ فوق‌العاده هستند. دو ماجراجویی نفس گیر و داستان محور که توجه به جزئیات در تک تک پیکسل‌هایشان موج می‌زند. سیستم مبارزه نرم و روانی که استودیو ناتی داگ طراحی کرده، به شما کمک می‌کند تمامی صحنه‌های مبارزه را کارگردانی کنید و در مسیر پیدا کردن گنج‌ها و شهرهای گم شده، با توجه به سلیقه خود دخل دشمنان را بیاورید.

  • توسعه دهنده: استودیو Naughty Dog
  • سال عرضه: 2022

14) بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut

بازی Ghost of Tsushima Director’s Cut

هنگامی که صحبت از مبارزه‌های تن به تن و هنرهای رزمی به میان آید، باید یک جایگاه خاص را برای فرهنگ ژاپن، سامورایی‌ها و شینوبی‌ها در نظر بگیریم. استودیو Sucker Punch هم که به خوبی از این موضوع و محبوبیت فرهنگ ژاپن مطلع بود، با عرضه بازی Ghost of Tsushima به یک ویدیو گیم فوق‌العاده رسید. اثری که چه در زمینه مبارزات، چه در مبحث محیط پردازی و چه در جنبه داستان سرایی کم‌نقص عمل می‌کند. صحنه‌های اکشنی که در گوست آو سوشیما خلق می‌کنید، یادآور فیلم‌های کلاسیک ژاپنی هستند تا بتوانید مبارزه به عنوان یک سامورایی (یا شینوبی) را از زاویه نزدیک‌تری دنبال کنید.

اما آنچه که در مقاله بهترین بازی های اکشن PS5 به آن اشاره می‌کنیم، نسخه Director’s Cut بازی Ghost of Tsushima است. این نسخه خاص که پس از گذشت حدود یک سال از عرضه اولیه در دسترس قرار گرفت، ویژگی‌های جالبی دارد. مهم‌ترین موردی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، اضافه شدن یک نقشه کاملا جدید با نام ایکی (Iki) است. ایکی مانند یک بسته الحاقی بزرگ عمل می‌کند و شامل داستان، محیط‌ها و شخصیت‌های خاص خود است. علاوه بر این، از نسخه PS5 بازی Ghost of Tsushima: Director’s Cut می‌توانید انتظار گرافیک پیشرفته‌تر و بهتری را داشته باشید.

  • توسعه دهنده: استودیو Sucker Punch
  • سال عرضه: 2021 (نسخه اولیه در سال 2020 منتشر شد)

علاوه بر آثاری که به آن‌ها اشاره کردیم، یک سری بازی اکشن دیگر هم وجود دارند که بد نیست نیم‌نگاهی به نام آن‌ها داشته باشیم:

  • بازی Demon’s Souls
  • بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time
  • بازی Sifu
  • بازی Kena: Bridge of Spirits
  • بازی The Last of Us Part 1
  • و…

جمع‌بندی

بهترین بازی های اکشن PS5

با اینکه هنوز مدت زمان زیادی از عرضه کنسول نسل نهمی سونی نگذشته، شرکت ژاپنی سنگ تمام گذاشته تا بازی‌های باکیفیتی را در اختیار طرفداران خود قرار دهد. آثاری نظیر Ghost of Tsushima: Director’s Cut، Returnal و Ratchet & Clank: Rift Apart که در بهترین بازی های اکشن PS5 به آن‌ها اشاره کردیم، فقط بخشی از کتابخانه عظیم ویدیوگیم‌های این کنسول هستند. هنوز راه زیادی در پیش داریم و قرار است در آینده شاهد آثار مختلف در سبک‌های متفاوت باشیم.

نظر شما در مورد بهترین بازی های پلی استیشن 5 چیست؟ شما با کدام یک از آن‌ها ارتباط بیش‌تری برقرار می‌کنید؟ جای چه عنوانی در این لیست خالی است؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: PushSqaure

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection شامل چه آثاری می‌شود؟

در صورت تهیه این کالکشن به نسخه ریسمتر شده دو بازی Uncharted 4 و Uncharted Lost Legacy دست پیدا می‌کنید

۱
بازی Ghost of Tsushima: Director's Cut شامل چه ویژگی‌هایی می‌شود؟

علاوه بر محتوای داستانی جدید، نسخه دایرکتورز کات این بازی شامل بهبودهای بصری مخصوص PS5 هم می‌شود

۲
آیا بازی Hitman 3 یک اثر اکشن به حساب می‌رود؟

در حالی که تمرکز اصلی این بازی روی مخفی‌کاری قرار می‌گیرد، می‌توانیم در طی تجربه آن شاهد صحنه‌های اکشن هم باشیم

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    ممنون بابت انتشار این مقاله زیبا

    پاسخ دهید