بهترین بازی های اکشن و ماجراجویی
رسول امینی

معرفی بهترین بازی‌ های اکشن‌ ماجراجویی

رسول امینی 24 دی 1400 9 دیدگاه
16,200 بازدید

بازی‌های Action Adventure همیشه در دسته مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عناوین صنعت بازی قرار داشته‌اند. عظمت و بزرگی این سبک به‌اندازه‌ای است که تعدادی از معروف‌ترین استودیوهای بازی‌سازی دنیا، همواره عناوین خود را در این سبک منتشر می‌کنند. تا جایی که می‌توان به‌یاد آورد، سبک اکشن-ماجراجویی همیشه نقش کلیدی و اصلی را در صنعت بازی داشته است؛ از عناوین دوران گذشته مانند Banjo-Kazooie گرفته تا جواهرهای مدرن امروزی یعنی The Last of Us، Horizon Zero Dawn و موارد دیگر. این سبک همواره درحال تکامل و انتشار عناوین زیبا و درگیر کننده است و برای بسیاری، ممکن است شناسایی هویت ژانر Action Adventure مقداری مبهم باشد اما تازمانی که المان‌های کاوش و جستجو عنصر اصلی یک بازی باشند و بازی‌باز از تجربه آن لذت ببرد، تمام شک و تردیدها از بین خواهند رفت. در ادامه با بازی‌های آشنا می‌شوید که با ترکیب کردن محیط‌های جذاب، شخصیت‌های به‌‌یادماندنی، داستان‌سرایی گیرا و ماموریت‌های به‌یادماندنی، در دسته بهترین‌های این سبک بزرگ در تاریخ بازی‌های ویدیویی قرار می‌گیرند.

برترین‌ بازی‌ها در سبک اکشن و ماجراجویی

در طول تاریخ، تاثیر بازی‌های ویدیویی روی روان انسان‌ها متفاوت بوده است؛ بازی‌ها می‌توانند تسکین دهنده استرس‌ باشند یا حتی استرس را به تمام وجود انسان القا کنند. آن‌ها می‌توانند دروازه‌هایی به‌سوی چشم‌اندازهایی باشند که هرگز توسط انسان‌ها در نظر نگرفته‌ شده‌اند. بازی‌ها به شما اجازه می‌دهند تا در جهان‌های رنگارنگ و متنوعی زندگی کنید و تجربه‌‎های متفاوت به آنچه در دنیای واقعی درحال وقوع است، داشته باشید؛ اما مهم‌تر از همه، بازی‌های ویدیویی دروازه‌هایی به فرار از واقعیت هستند و داستان‌های شگفت‌انگیزی روایت می‌کنند. آن‌ها با محیط‌‎های دلنشین، جهان‌هایی با جزئیات بی‌شمار، تمدن‌های مختلف از عصرهای قبل از میلاد گرفته تا شهرهای پیشرفته چند صدسال آینده و خلق حماسه‌های میخکوب کننده، انسان را به واقعیتی می‌برند که تجربه‌شان تنها در خواب و خیال امکان‌پذیر است. ما نیز امروز قصد داریم شما را با تعدادی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین عناوین این سبک پرطرفدار آشنا کنیم. همچنین در پارسی گیم می‌توانید مقالات بهترین بازی‌های جهان‌باز و بهترین بازی‌های تک‌نفره و آفلاین را نیز مطالعه کنید.

بازی Death Stranding

Death Stranding

پس از آنکه در سال 2015 میلادی و در طی یک خبر غافل گیرکننده هیدئو کوجیما از شرکت کونامی جدا شد، صنعت بازی و سرگرمی متشاقانه منتظر رونمایی از جدیدترین ساخته این کارگردان افسانه‌ای بود. سرانجام و در جریان رویداد سالانه E3 2016 از بازی Death Stranding رونمایی شد که در نگاه اول، با معیار و تخیلات دیوانه‌وار این کارگردان خوش ذوق هم‌خوانی داشت.

در این بازی، گیمر خود را در نقش سم بریجز (Sam Bridges) با هنرنمایی نورمن ریداس می‌بیند که وظیفه حمل‌کردن محموله‌های مختلف را در سراسر ایالات متحده دارد. گیمر در محیط بازی تلاش می‌کند تا مستعمرات پراکنده شده را در دنیای وسیع آن به‌هم متصل کرده و در این راه با موجوداتی به نام BT باید مقابله کند. در ابتدا و پس از منتشر شدن چند تریلر و ویدیو از بازی، بسیاری به‌این باور رسیده بودند که Death Stranding بیشتر به شیبه‌سازی پیاده‌روی و پیک‌رسان شباهت دارد و از این‌رو، طرفدارهای هیدئو کوجیما به دو جبهه مخالف و موافق تقسیم شده بودند.

سرانجام بازی در سال 2019 میلادی روانه بازی شد و با ارائه داستانی پیچیده و جذاب، جلوه‌‌های بصری فوق‌العاده، موسیقی گوش‌نواز و شخصیت‌پردازی خوب کاراکترها، توانست بازخوردهای مثبتی از منتقدان و جامعه گیمرها دریافت کند. اکنون که 3 سال از زمان اولین عرضه آن گذشته، نسخه Director’s Cut با پیشرفت‌هایی در گیم‌پلی، آزادی عمل بیشتر، رزولوشن بالاتر و استفاده جذاب از ویژگی‌های کنترلر دوئل‌سنس، تجربه‌ای دلنشین و فراموش نشدنی را برای طرفدارهای این بازی روی کنسول پلی استیشن 5 به‌ارمغان می‌آورد.

بازی Batman Arkham

مجموعه Batman Arkham

در دوران اولیه کنسول‌های بازی، ساخته و منتشر شدن عناوینی با مضمون ابرقهرمان‌های فیلم‌های کامیک بوکی به رویکردی عادی تبدیل شده بود. به‌طوری که سالانه تعداد چشمگیری از این دسته بازی‌ها منتشر می‌شدند و برخی مانند بازی Spider-Man 2 به‌اندازه‌ای خوب و بی‌نقص عمل می‌کردند که تا به‌امروز از آن به عنوان یکی از بهترین عناوین اکشن-ماجراجویی یاد می‌شود. اما این سال 2009 بود که استودیوی راک‌ستدی (Rocksteady) با انتشار Batman: Arkham Asylum، ژانر اکشن-ماجراجویی ابرقهرمانی را به نقطه عطف تازه‌ای رساند.

اولین نسخه از مجموعه Arkham تحت نام Arkham Asylum حول شنل‌پوش محبوب یعنی بتمن درحالی جریان داشت که او بایستی زنداینان فراری از آسایشگاه Asylum را دستگیر کند. سپس این فرانچایز با عرضه نسخه‌های Arkham City و Arkham Knight بیش از پیش گسترش یافت تا شاهد یکی از همه‌جانبه‌ترین دنیاهای بازی تا به‌امروز باشیم. برکسی پوشیده نیست که شخصیت بتمن پیش از سری Arkham نیز یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های ابرقهرمانی تاریخ بود، اما این سری کاری کرد که علاقه طرفداران حتی بیشتر از قبل شود. هر سه نسخه مجموعه Arkham دارای جذابیت‌های مختص به‌خود هستند و در نزد منتقدان مورد استقبال و ستایش بسیاری قرار گرفتند، از این‌رو تمام نسخه‌های این فرانچایز در لیست امروز قرار می‌گیرند.

بازی Assassin's Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey

انتشار اولین بازی از سری Assassin’s Creed به سال 2007 برمی‌گردد و تا به‌امروز نسخه‌های متعددی از آن روانه بازار شده است. دراین میان جالب است بدانید که بازی Assassin’s Creed Odyssey اولین عنوان از این سری بود که به گیمرها اجازه انتخاب را بین دو شخصیت زن و مرد می‌داد. جدا از اینکه هر دو شخصیت بازی دارای ویژگی‌های خاص خود بودند اما کاساندرا (Kassandra) با اقدامات خودش نشان داد که یکی از بهترین شخصیت‌های بازی نه‌تنها در سری اساسینز کرید، بلکه در صنعت بازی است. علاوه‌ بر شخصیت‌های به‌ یادماندنی، محیط اودیسه بدون شک چشم‌نوازترین در بین این مجموعه محسوب می‌شود.

Odyssey به عنوان 11مین نسخه فرانچایز اساسینز کرید درحالی در سال 2018 میلادی منتشر شد که اولین بازی از این مجوعه بود که در آن شاهد درگیری بین انجمن برادری اساسیزها با فرقه Templar Order نبودیم. اودیسی داستان یک جنگجوی جوان را دنبال می‌کند که در نبرد Peloponnesian بین قوم آتن و اسپارتا مبارزه می‌کند و از نظر زمانی، اتفاقات آن برخلاف نسخه اوریجینز، در سال 431 قبل از میلاد جریان دارد. سیر تحولات مجموعه اساسینز کرید از نسخه اوریجینز آغاز شد و وجود المان‌های RPG در اودیسی به بالاترین حد خود رسید. دیالوگ‌های گسترده‌تر، گزینه‌های ارتقا بیشتر، داستانی ریشه‌دار و جهانی بزرگ همه دست به دست هم داده‌اند تا اساسینز  کرید اودیسه را به یکی از بهترین بازی‌های اکشن-ماجراجویی تبدیل کنند.

بازی Uncharted

مجموعه Uncharted

نیازی به تعریف از Naughty Dog نیست. به‌ هرحال در مورد استودیویی صحبت می‌کنیم که در تعدادی از بهترین عناوین هر نسل از کنسول‌های بازی، نقش داشته است. این استودیو کار خود را با سری خاطره‌انگیز Crash Bandicoot و مجموعه سرگرم‌کننده Jak and Daxter برای کنسول‌های پلی‌ استیشن 1 و 2 آغاز کرد و در نسل هفتم کنسول‌های خانگی، با اولین نسخه از سری Uncharted، یک بار دیگر سطح بازی‌سازی خود را به همه نشان داد.

بازی Uncharted: Drake’s Fortune، بازی‌بازها را با شخصیت نیتن دریک که یک شکارچی گنج است، آشنا می‌کند. شخصیت دریک و میل وسوسه‌برانگیزش به اکتشافات و پیدا کردن اشیا قیمتی باعث شد که بسیاری آن را با مجموعه فیلم‌های مشهور ایندیانا جونز مقایسه کنند. نکته جالب توجه این است که طبق گزارش‌های آن دوران، گیم‌پلی اولین نسخه آنچارتد الهاماتی از سری Gears of War گرفته بود، طوری که بازی Uncharted: Drake’s Fortune تا زمان عرضه نسخه بعدی Gears تاخیر خورد. از زمان انتشار اولین نسخه از مجموعه آنچارتد بیش از یک دهه می‌گذرد و تا به‌امروز چهار نسخه اصلی از آن منتشر شده است، اما اوایل سال 2021 شایعه‌هایی مبنی بر در دست ساخت بودن نسخه جدیدی به‌گوش می‌رسید، بااین حال هنوز اخبار رسمی حول آن منتشر نشده است.

هر نسخه با ارائه داستانی گیرا، شخصیت‌پردازی و دیالوگ‌های ماندگار، گرافیک و انیمیشن‌های خیره‌کننده، گیم‌پلی درگیرکننده و جذاب و سکانس‌های اکشن و سینمایی خارق‌العاده، سری آنچارتد را به یکی از برترین مجموعه اکشن-ماجراجویی تاریخ تبدیل کرده است که این موضوع با شماره چهارم بازی یعنی بازی Uncharted 4: A Thief’s End به حد اعلا رسید. از‌ این‌رو، مهم نیست قصد تجربه کدام یک از نسخه‌های بازی را دارید، چونکه در هرصورت انتخاب درستی داشته‌اید.

بازی Star Wars: Jedi Fallen Order

Star Wars Jedi: Fallen Order

از زمانی که الکترونیک آرتز حقوق انحصاری مجموعه بزرگ دیزنی، یعنی فیلم‌های جنگ‌ ستارگان را در سال 2013 برای توسعه بازی‌هایی با همین نام به‌دست آورد، این شرکت تعدادی از نسخه‌های مهم این مجموعه را تولید و منتشر کرده است، اما همه‌چیز با نسخه دوم Battlefront عوض شد. این بازی دارای پرداخت‌های درون برنامه‌ای به‌شدت ناجوانمردانه بود، به‌طوری که گیمر عملا برای پیش بردن روند بازی، باید مقدار زیادی پول واقعی هزینه می‌کرد. اما خوشبختانه، الکترونیک آرتز از اشتباهات خود در Star Wars Battlefront 2 درس عبرت گرفت و با Jedi: Fallen Order، یکی از عناوین مهم سال 2019 میلادی را تقدیم جامعه بازی کرد.

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order در دوران امپراطوری جدید و پنج سال پس از رویداد Revenge of the Sith جریان دارد. گیمر در این بازی با جدای جوانی به اسم Cal Kestis آشنا می‌شود که از مامور‌های امپراطوری جدید، خود را مخفی نگه داشته است. پس از اینکه قدرت‌های نهفه کال برای همه آشکار می‌شود، به دستور شخص Darth Vader، تفتیشگران امپراطوری تعقیب و پیدا کردن کال را آغاز می‌کنند. در جریان بازی، گیمر با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شود، اما با کاوش در دنیای وسیع آن، پاداش خوبی به‌دست خواهد آورد. بدون شک بازی Jedi: Fallen Order نقطه عطفی در داستان سرایی و آزادی عمل این مجموعه است و الکترونیک آرتز به‌خوبی از پتانسیل آن خبر دارد. آن‌ها در ماه آگوست 2021 اعلام کردند که به سرمایه‌گذاری و گسترش دنیای Jedi: Fallen Order ادامه خواهند داد.

ّبازی Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption در سال 2010 منتشر شد و در آن زمان با ستایش همه‌جانبه منتقدان و گیمرها روبه‌رو شد. بلافاصله، ساخت نسخه دوم آن کلید خورد و پس از گذشت هشت سال از روند تولید و توسعه، رد دد ریدمپشن 2 در سال 2018 در دسترس طرفداران صنعت بازی قرار گرفت. همانند نسخه اول، Red Dead Redemption 2 با ستایش و تمجید دوباره منتقدها، یکی از بالاترین امتیازهای موجود در سایت متاکریتیک با متای 97 را از آن خود کرد. جدا از نقدهای مثبت، این بازی جایزه بهترین عنوان 2018 را در بسیاری از رویدادهای حوزه بازی و سرگرمی کسب کرد.

با نگاه کردن به نام آن، می‌توان گفت که رد دد ریدمپشن 2 دنباله‌ی نسخه اول است اما در واقعیت، این بازی پیش درآمدی بر وقایع نسخه قبلی خود است. Red Dead Redemption 2 داستان حماسی زندگی در آمریکا، در آغاز عصر مدرن را روایت می‌کند که آرتور مورگان، یکی از اعضای قدیمی باند خلافکار Van der Linde باید از بین پیروی از عقاید خود و وفاداری‌اش به گروه، یکی را انتخاب کند. گیمر در طول بازی با جان مارستون آشنا می‌شود؛ جان مارستون شخصیت اصلی نسخه اول بازی مجموعه است. جدا از داستان میخکوب کننده در غرب وحشی، رد دد ریدمپشن 2 با شخصیت‌های فراموش نشدنی، جهانی بزرگ و پرجزئیات برای کاوش و گرافیک بسیار زیبا و چشم‌نواز، خود را به یکی از بهترین عناوین اکشن-ماجراجویی تاریخ تبدیل کرده است.

بازی The Last of Us Part 2

The Last Of Us Part 2

بسیاری از طرفدارها با نحوه پایان یافتن The Last of Us رضایت کامل داشتند اما Naughty Dog رویای دیگری برای ادامه‌دار داستان بازی در سر می‌پروراند. روایت قسمت دوم که پنج سال پس از وقایع نسخه اول است، یک بار دیگر گیمر را با داستان الی و جوئل همراه می‌کند و این بار، هر دو سعی می‌کنند که با عواقب تصمیم جوئل در پایان قسمت اول کنار بیایند.

همانند عنوان دیگر این لیست یعنی Death Stranding، نسخه دوم The Last of Us طرفدارها را به دو جبهه فرستاده بود؛ عده‌ای انتشار نسخه جدید را بیهوده می‌دانستند و برخی مشتاقانه منتظر ماجراجویی بعدی الی و جوئل بودند اما در هنگام عرضه، بازی با ستایش همه‌طرفه منتقدها، توانست به یکی از برترین بازی‌های نسل هشتم تبدیل شود. The Last of Us Part 2 دنیای شگفت‌انگیز نسخه اول را گسترش داد و عناصر گیم‌پلی را به استانداردهای امروزی رساند. مکانیزم نبرد پیشرفته، گرافیکی نزدیک به آثار سینمایی، داستان احساسی، فراهم شدن امکان تجربه‌ی بازی برای افراد ناشنوا و نابینا و خشونت واقع‌گرایانه، کاری کردند تا این بازی نه‌تنها بهترین بازی سال در مراسم The Game Awards 2020 شود، بلکه عنوان پرافتخارترین بازی تاریخ را نیز از آن خود کند.

بازی Spider Man Miles Morales

بازی‌های Marvel’s Spider-Man و Miles Morales

برکسی پوشیده نیست که مرد عنکبوتی بزرگ‌ترین ابرقهرمان خلق شده در تاریخ کامیک بوک‌ها است؛ شخصیتی که همیشه چراغ امید مردم و الهام بخش آن‌ها در انجام کار خیر است. داستان دستیابی پیتر پارکر به قدرت‌های فرابشری و مسئولیت‌های درست شده به‌ واسطه این قدرت‌ها، برای چند دهه است که با طرفدارهای این شخصیت زندگی می‌کند. استودیوی Insomniac با خلق یک ماجراجویی شگفت‌انگیز که در راس آن، مرد عنکبوتی در مقابل گروهی از شروران از جمله ویلسون فیسک، مستر نگاتیو و اتو اکتاویوس (Otto Octavius) قرار می‌گیرد، یکی از برترین بازی‌های منتشر شده از مرد عنکبوتی را تقدیم طرفدارهای پروپاقرص این شخصیت نمادین کرد. با پایان یافتن داستان پیتر پارکر در Marvel’s Spider-Man، شخصیت مایلز مورالز زیر سایه پیتر در راه تبدیل شدن به مرد عنکبوتی آموزش دید.

درحالی که بسیاری از طرفدارها انتظار داشتند تا شخصیت مایلز در یک بازی جدید، کامل و جدا از نسخه 2018 ظاهر شود، اما بازی Spider-Man: Miles Morales به عنوان یک نیمه-دنباله منتشر شد که در آن پیتر تعطیلات خود را سپری می‌کند و وظیفه محافظت از شهر را به مایلز سپرده است. می‌توان اینگونه گفت که Miles Morales یک بسته گسترش دهنده در جهان نسخه پیشین با همان شخصیت‌ها و مکان‌ها است. جدا از شباهت‌های محیطی و سبک مبارزات، هر دو بازی به عنوان یکی از بهترین عناوین اکشن-ماجراجویی ابرقهرمانانه، قطعا ارزش تجربه کردن دارند.

بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

Ratchet And Clank: Rift Apart

Insomniac را می‌توان از محدود استودیوهای پرکار امروزی دانست؛ از اواخر دهه 1990 و از عنوان دوست‌ داشتنی Spyro the Dragon تا بازی رنگارنگ Sunset Overdrive، آن‌ها مسئول توسعه تعدادی از بهترین عناوین صنعت بازی بوده‌اند. از دیگر مجموعه‌های باارزش اینسومنیاک می‌توان به Ratchet and Clank اشاره کرد که گیمر همراه با آخرین گونه از Lombaxها یعنی Ratchet و ربات قابل اعتمادش به ماجراجویی در فضا می‌روند. اما جدیدترین ماجراجویی این دو شخصیت بامزه در بازی Ratchet & Clank: Rift Apart رقم می‌خورد.

در بازی، گیمر در نقش Ratchet متوجه می‌شود که او آخرین گونه باقی مانده از نژاد Lombax است، از این‌رو Clank دستگاهی موسوم به Dimensionator می‌سازد تا با آن بتوانند پورتال‌هایی به بُعدهای دیگر فضا باز کرده و از این طریق بتوانند هم‌نوع‌های راچت را پیدا کنند. اما نقشه طبق برنامه این دو شخصیت پیش نمی‌رود و دکتر نفاریوس با دزدیدن دستگاه، آن‌‎ها را وارد یک ماجراجویی جذاب و درگیرکننده می‌کند. این نسخه از مجموعه، یک Lombax دیگر به نام Rivet را به طرفدارهای این سری معرفی می‌کند که در مدت زمان کوتاهی به یکی از شخصیت‌های مهم و به‌ یادماندی این بازی تبدیل می‌شود. جدیدترین ماجراجویی این دو شخصیت دوست‌ داشتنی در قالب Ratchet And Clank: Rift Apart، به عنوان یکی از بهترین عناوین انحصاری پلی استیشن 5، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، از این‌رو تجربه آن به همه طرفدارهای سبک اکشن-ماجراجویی توضیه می‌شود.

بازی Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn

یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های سال 2017، معرفی بازی Horizon Zero Dawn توسط گوریلا گیمز بود. این استودیو که پیش‌تر با مجموعه Killzone محبوبیتی برای خود دست‌وپا کرده بود، عنوانی ساخت که کاملا با ساخته‌های قبلی‌شان تفاوت داشت؛ هورایزن زیرو دان اولین بازی Guerrilla Games در سبک اکشن-ماجراجویی جهان‌باز بود اما چیزی از انتشار بازی نگذشت تا Aloy، شخصیت اصلی بازی به یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. شما در نقش الوی بایستی در جهانی آخرالزمانی مملو از دایناسورهای رباتیک زنده بمانید.

به‌طور کلی، بازخوردها به این عنوان بسیار مثبت بودند و منتقدان و اهالی صنعت بازی، Horizon Zero Dawn را به‌ لطف داستان و روایتی جذاب، دنیایی وسیع و زیبا، گرافیک فنی و بصری چشم‌نواز و صدالبته ربات‌های منحصربه‌فرد مورد ستایش قرار دادند. موفقیت این بازی باعث عرضه بسته گسترش دهنده با نام The Frozen Wilds شد و در سال 2022 نسخه دوم بازی به‌انتشار خواهد رسید. بدون شک تجربه این بازی به‌خصوص برای دوستداران سبک اکشن-ماجراجویی بسیار لذت بخش خواهد بود و دنیای شگفت انگیز آن هر گیمری را شیفته خود می‌کند.

بازی The Legend of Zelda Breath of the wild

The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild

به عقیده برخی‌ها، The Legend of Zelda: Breath of the Wild نه‌تنها یکی از بهترین نسخه‌های مجموعه زلدا، بلکه یکی از برترین بازی‌های تمام ادوار است. Breath of the Wild تجربه‌ای ارائه می‌دهد که شبیهش را تاکنون در هیچ عنوانی ندیده‌ایم، به‌طوری که در دنیای بسیار وسیع آن، شما آزاد هستید تا هرطور که بخواهید به‌تجربه بازی بپردازید. محدودیتی در بازی وجود ندارد و از ابتدای کار قادر هستید با هر باس‌فایتی حتی Ganon به نبرد بروید و یا هر ماموریتی را انتخاب کرده و به پایان برسانید. یکی از مکان‌های پرجزئیات بازی، قلعه Hyrule است که کاوش در آن سرگرم‌کننده و مزایایی از قبیل فعال کردن برج‌های Fast Travel را به‌همراه دارد. با جستوجو در معبدها می‌توان آیتم Spirit Orb را جمع‌آوری کرده و از آن برای بالا بردن سطح استقامت و سلامت لینک استفاده کرد.

عنوان The Legend of Zelda: Breath of the Wild در زمان انتشار مورد ستایش همه‌جانبه منتقدان قرار گرفت و از دیدگاه بسیاری، یک دستاورد بزرگ برای بازی‌های جهان‌باز بود. این بازی با پیاده‌سازی عالی المان‌های سبک نقش‌آفرینی در یک گیم‌پلی روان، موسیقی گوش‌نواز و صداگذاری‌های دقیق و دنیایی عظیم می‌تواند هر گیمری را برای روزهای متوالی غرق خود کند. Breath of the Wild به معنای واقعی کلمه، تعریف یک بازی از سبک ماجراجویی است.

بازی Ghost of Tsushima

Ghost Of Tsushima

Ghost of Tsushima به عنوان یکی از رقیب‌های بهترین بازی سال 2020 در مراسم The Game Awards، داستان فداکاری یک جنگجوی تنها را به‌بهترین شکل ممکن به‌تصویر می‌کشد. استودیوی ساکر پانچ شما را در نقش Jin Sakai مجبور به انتخاب‌های سرنوشت‌ساز می‌کند؛ آیا اهداف به‌‎تنهایی وسیله‌ای برای جلوگیری از تهاجم مغول‌ها خواهد بود؟ او باید از بین نجات مردمش یا میراث و فرهنگش یکی را انتخاب کند.

این بازی علاوه‌بر جهانی چشم‌نواز و رنگارنگ، ست‌های متنوع و زیبایی از زره‌ها را در اخیار گیمر قرار می‌دهد که با کاوش در محیط بازی و کامل کردن ماموریت‌های مختلف، می‌توان به آن‌ها دست یافت. ست‌ زره‌ها جدا از عوض کردن ظاهر ساکای، روی ویژگی‌های او در نبردها نیز تاثیر می‌گذارند. Ghost of Tsushima با داشتن موسیقی‌های گوش‌ دلنشین، سیستم مبارزات عمیق و مهارت‌محور، گرافیک هنری مسحورکننده و شخصیت‌ پردازی پرجزئیات، توانست جایزه‌های متعددی را از جمله بهترین بازی سال در مراسم Tokyo Game Show کسب کند و خود را در میان بهترین آثار ویدیوگیمی اکشن-ماجراجویی تاریخ ببیند.

بازی God of War 2018

God Of War 2018

عظمت و بزرگی God of War به‌اندازه‌ای است که اخیرا به‌عنوان برترین بازی تاریخ از دیدگاه کاربران سایت IGN انتخاب شده است. بدون اغراق، این مجموعه یک سر و گردن از تمام عناوین دیگر سبک اکشن-ماجراجویی بالاتر است و دلیل آن بخش عمده‌ای از خشونت بی‌حد و حصر یکی از نمادین‌ترین کاراکترهای تاریخ بازی‌های ویدیویی یعنی، کریتوس است. نسخه 2018 این مجموعه، گیمرها را دوباره با وحشیگری‌های فراموش‌شده کریتوس آشنا می‌کند و علی‌رغم اینکه این دفعه شخصی آرام‌تر است اما گاهی اوقات، کریتوس تن به غرایز درونی خود می‌دهد و آن خشم ویران کننده‌اش را به رخ همه می‌کشد.

در اینکه Kratos نسبت به نسخه‌های پیشین شخصیتی آرام‌تر دارد حرفی نیست، هرچه باشد، او اکنون صاحب پسری به نام آترئوس شده و وظایف پدرانه‌اش، او را مجاب به پدری قابل احترام برای فرزندش می‌کند. یکی از تغییرات بزرگ این نسخه، به‌کارگیری تبر Leviathan به‌جای شمشیرهای Blades of Chaos در نبردهای بازی است. همچنین وجود المان‌های نقش‌آفرینی مانند ارتقا سبک مبارزات که روی نحوه تجربه بازی تاثیر دارد، از جمله تغییرات چشمگیر نسخه 2018 هستند. استویوی سانتا مونیکا با عرضه این بازی مورد تمجید و ستایش بسیاری قرار گرفت و God of War با گیم‌پلی نفسگیر و درگیر کننده، داستان‌سرایی خارق‌العاده، موسیقی‌ متن باشکوه، جلوه‌های بصری خیره کننده، شخصیت‌پردازی بی‌نهایت کامل کاراکترها و طراحی عالی مراحل، به یکی برترین عناوین تاریخ ویدیوی گیمی و بهترین بازی در سبک اکشن-ماجراجویی تبدیل شد. اشاره کنیم که دنباله بهترین بازی سال 2018 با نام Ragnarök در تاریخ نامشخصی از 2022 منتشر می‌شود.

در طول تاریخ بازی‌های ویدیویی، شاهد انتشار تعداد بیشماری از عناوین اکشن-ماجراجویی بوده‌ایم، اما تعداد کمی قادر به تغییر و ارتقای این سبک بوده‌اند. در این لیست با تعدادی از قابل احترام‌ترین عناوین این سبک آشنا شدید؛ بازی‌هایی که به نوبه خود، مرزهای این سبک را جابه‌جا کرده‌ و استاندارهای جدیدی برایش تعریف کرده‌اند. از ماجراجویی‌های کریتوس و فرزندش در دنیای یخ‌زده سرزمین‌های اسکاندیناوی باستانی در بازی God of War، تا ماجراهای نبردهای گذشته کشور ژاپن در بازی Ghost of Tsushima و حتی تاب خوردن از ساختمان‌های نیویورک در بازی‌های Spider Man، می‌توان تجربیاتی کسب کرد که شاید نظیرش را در هیچ سرگرمی دیگری در دنیای انسان‌ها نتوانید پیدا کنید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

برترین بازی اکشن-ماجراجویی تاریخ کدام است؟

از بهترین‌های این ژانر می‌توان به سری God of War، مجموعه Red Dead Redemption و The Last of Us Part 2 اشاره کرد.

۱
بهترین بازی‌های این سبک در لیست بالا برای کنسول پلی‌استیشن 4 کدام‌اند؟

هر دو سری God of War و The Last of Us Part، چهار نسخه Uncharted

۲
بهترین بازی‌های این سبک در لیست بالا برای کنسول ایکس باکس وان کدام‌اند؟

مجموعه‌های Red Dead Redemption و Batman Arkham

۳
بهترین بازی اکشن‌-ماجراجویی با حال و هوای قدیمی کدام است؟

مجموعه Red Dead Redemption

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 9 دیدگاه
  • Avatar

    Caesar

    مهمان

    بازی The Last Of Us و Uncharted برای PC منتشر میشه؟

    پاسخ دهید
    • رسول امینی

      رسول امینی در پاسخ به Caesar

      نویسنده

      در رابطه با The Last Of Us مطمئن نیستم و متاسفانه اطلاعی از برنامه ناتی داگ برای انتشار این مجموعه روی پی‌سی وجود ندارد اما نسخه UNCHARTED: Legacy of Thieves Collection قرار است در تاریخ نامشخصی از 2022 راهی کامپیوترهای خانگی بشه.

  • Avatar

    محمد

    مهمان

    ویچر ۳ را نیز باید می نوشتید

    پاسخ دهید
    • رسول امینی

      رسول امینی در پاسخ به محمد

      نویسنده

      ویچر 3 در سبک Action role-playing یا همان اکشن-نقش آفرینی قرار دارد.

  • Avatar

    Danial assassins

    مهمان

    خوب بود ?
    فقط جای سری تامب رایدر خالی بود ?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Ali

    مهمان

    چرا فارکرای 3 نیست؟؟؟؟

    پاسخ دهید
    • Avatar

      علی در پاسخ به Ali

      مهمان

      خیر این بازی یک بازی تیر اندازی اول شخص جهان باز حساب می شود

    • Avatar

      m در پاسخ به Ali

      مهمان

      ori and that last wispy زیباترین بازی از نظر گیم پلی و داستان هست

    • Avatar

      ممد در پاسخ به Ali

      مهمان

      ای خدا میشه منم حداقل یه ps3 داشته باشم ?