بهترین بازی های جهان باز
رسول امینی

بهترین بازی‌ های جهان‌باز که باید تجربه کنید

رسول امینی 21 دی 1400 30 دیدگاه
38,958 بازدید

بازی‌های جهان‌باز تاریخچه بسیار بلندی دارند و مقاله امروز به‌ ما اجازه نمی‌دهد که درباره پیدایش آن‌ها صحبت کنیم، اما اجازه بدهید در تعریف یک عنوان جهان‌باز به‌طور مختصر اشاره‌ کوچکی داشته باشیم؛ در نگاه اول زمانی که صحبت از بازی‌های جهان‌باز می‌شود، ذهن‌مان سمت عناوینی می‌رود که دنیایی وسیع و غنی را در دسترس‌مان قرار داده‌اند. بازی‌هایی مثل The Witcher یا Skyrim که وجب به وجب‌شان مملو از مواردی برای سرگرم کردن گیمر بود و البته یکی از ویژگی‌های مهم بازی‌های‌ جهان باز همین طراحی نقشه و محیط‌های بازی است. درواقع بازی‌های جهان‌باز یا بازی Open World آثاری هستند که دست گیمرها برای انجام کارهای مختلف باز است و می‌توانند با شخصیت‌های از پیش تعریف‌شده در جهان بازی مشغول به گشت‌ و‌ گذار شوند. این سبک از بازی دارای آیتم‌ها و ماجراهای بسیاری است که می‌تواند بازی‌بازها را تا مدت‌ها سرگرم خود کند.

برترین‌ بازی های سبک جهان‌باز

سبک بازی‌های جهان‌باز در طول این سال‌ها به قدری عناوین زیبا و عظیمی را به خود دیده که این روزها اگر سازنده‌ای بزرگ قول ساخت و معرفی یک بازی جهان‌باز بزرگ را به گیمرها بدهد، به راحتی اثر خود را به یکی مورد انتظارترین بازی‌ها تبدیل کرده است. البته نمی‌توان همه بازی‌های جهان‌باز را یک اثر عالی قلمداد کرد. اما اگر یک اثر جهان‌باز به بهترین شکل ممکن ساخته شده باشد، هیچ چیز با آن برابری نمی‌کند و هیچ سرگرمی دیگر جای آن را برای گشت و گذار و ماجراجویی نمی‌گیرد.

در ادامه به‌سراغ بازی‌هایی می‌رویم که هر گیمری را برای روزها و حتی ماه‌ها در جهان فوق‌العاده و گسترده خود غرق می‌کند. جایگاه بازی‌های جهان‌باز همیشه در زمره بهترین‌های صنعت بازی قرار دارد و با دنیایی غنی و زنده، جزئیات بیشمار و آزادی عملی که در اختیار ما قرار می‌دهند، همواره از محبوب‌ترین سبک‌های بازی‌بازان بوده‌اند. درادامه بازی‌هایی که به‌واسطه جهان بزرگ و پویای خود، رویایی دست نیافتنی را برای ما ممکن کرده‌اند، در قالب بهترین عناوین جهان‌باز به‌شما معرفی می‌شوند. پارسی گیم در مقاله‌ای دیگر 7 بازی از موردانتظارترین بازی‌های جهان‌باز سال 2022 را نیز معرفی کرده است.

بازی Mad Max

25- Mad Max

  • تاریخ انتشار: 2015
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

مسلما هنگامی که در دنیای شنی بازی Mad Max با دوست همراه خود، Chumbucket و ماشین مجهز به مسلسل ویرانگر درحال گشت و گذار هستید، یا اینکه با شعله‌افکن به پودر کردن سربازهای War Boys مشغول می‌شوید، به‌فکر چند کلمه اول پاراگراف می‌افتید. باتوجه به پیشینه مد مکس نباید تعجب برانگیز باشد که بخش بزرگ گیم‌پلی بازی مربوط به نبرد با ماشین‌های جنگی در مقابل سربازهای War Boys است. War Boyها همان مطیعان و بردگان جنگی در داستان بازی Mad Max هستند که برای عقیده خود از جانشان هم خواهند گذشت.

در هر نقطه از دنیای بازی، چه در سرزمین‌های خالی از جمعیت باشد و چه در بیابان‌های سوزان، مبارزه‌های نفس‌گیر، بخش بزرگی را از بازی شامل می‌شوند. شخصی‌سازی و ارتقا ماشین‌ شما یکی دیگر از ویژگی‌های بازی است و هرچه تهاجمی‌تر باشد، لذت نبردها بیشتر می‌شود. در Mad Max اکشن جای داستان را گرفته و هسته اصلی را تشکیل داده است، پس اگر به‌دنبال روایت و داستان‌سرایی نیستید و دلتان صحنه‌های هیجان‌انگیز می‌خواهد، این عنوان را حتما تجربه کنید زیرا علاوه بر این مورد، دنیایی وسیع و گسترده در سبک جهان‌باز را برای ماجراجویی و گشت و گذار در اختیار شما قرار می‌دهد. دنیای بازی Mad Max  قدم زدن در جهانی پساآخرالزمانی، گسترده و وحشی را به تجربیات شما اضافه خواهد کرد.

بازی جهان‌باز Terraria

24- Terraria

  • تاریخ انتشار: 2011
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ و 3DS، پلی استیشن ویتا، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

بازی Terraria مملو از ویژگی‌هایی است که آن را در دسته عناوین جهان‌باز سندباکس قرار می‌دهد؛ خانه خود را بسازید و از آن در مقابل اتفاقات بدی که در جریان بازی رخ می‌دهد، محافظت کنید یا اینکه هیولاهای بازی را نادیده بگیرید و در اعماق زمین به کاوش برای یافتن منابع باارزش مشغول شوید، سپس زره و سلاح‌های بهتری بسازید و در سفر خود هر لحظه منتظر یکی از باس‌های بازی باشید که شما را به نبردهای سخت و چالش برانگیز دعوت کند. تا زمانی که در دنیای Terraria هستید باید به‌دنبال چیزهای بهتر و موثرتری برای ساختن باشید و غارهای جدیدی کشف کنید.

بازی Just Cause 3

23- Just Cause 3

  • تاریخ انتشار: 2015
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

Medici جزیره‌ای نیست که به صلح و آرامش شناخته شده باشد و این بهترین حسن نیت آن است زیرا که با شخصیت اصلی بازی Just Cause 3 یعنی ریکو رودریگز (Rico Rodriguez)، هرچقدر که دلتان هرج‌ومرج و انفجارهای دیوانه‌وار بخواهد، در این جزیره دست یافتنی است. Just Cause 3 از نسخه‌های دیگر مجموعه جدا نیست و کل منطقه بازی زیر پای شما قرار دارد؛ بنابراین با سلاح‌هایی که در طول بازی قادر به ساختن‌شان می‌شوید، مسلما نمی‌توانید ذره‌ای رحم و چشم‌پوشی برای شهروندان بیچاره بازی قائل باشید. از چتر نجات و قلاب دست ریکو برای عنصر غافلگیری تا استفاده از موشک‌های نابودگر، در این عنوان جهان‌باز اکشن از هیچ روشی برای نابودکردن دشمنان‌تان دریغ نکنید.

نه در Just Cause 3 بلکه تقریبا در تمام نسخه‌های این مجموعه انتظار داستان عالی، شخصیت‌های غیرقابل‌بازی پرداخته شده و ماموریت‌های آن‌چنانی نداشته باشید چونکه در بهترین حالت ممکن، درحد معمولی ظاهر می‌شوند، با این حال آنقدر جذابیت دارد که سراغش بروید و ساعت‌ها در کشور عظیم مِدیچی مشغول منفجر کردن پایگاه‌های دشمن، تست کردن ایده‌های مختلف برای وصل کردن اشیا به هم و انجام دادن چالش‌های مختلف باشید. اینکه بازی سعی نمی‌کند حرف بزرگی بزند یا ادعایی داشته باشد، بهترین خصوصیت آن است که شاید این روزها کمی کمیاب شده باشد. بعضی بازی‌ها سعی می‌کنند کار خاصی کنند یا چیزی بیشتر از یک بازی به نظر برسند، اما هیچوقت به آن کیفیت لازم نمی‌رسند و از دستیابی به هدف پیش‌فرض خود یعنی سرگرم‌کننده بودن نیز باز می‌مانند. Just Cause 3 یک هدف دارد و به آن هم رسیده است؛ پرواز با چتر نجات، پایین آمدن از ارتفاعات بلند و یک برنامه‌ریزی دقیق برای انفجاری دیوانه‌وار که به‌بهترین شکل ممکن در Just Cause 3 پیاده شده‌اند.

بازی L.A Noire

22- L.A. Noire

  • تاریخ انتشار: 2011
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

با پرونده‌های جنایی به‌نام‌های قتل رژلب قرمز (The Red Lipstick Murde) و کشتار کفش سفید (White Shoe Slaying) می‌توان فهمید که L.A. Noire یک بازی با تم قتل‌های پیچیده در قالب پرونده‌های کاراگاهی است. روند تحقیقات و بررسی‌ها به‌اندازه‌ای عمیق و پرجزئیات است که گیمر را مجاب به تجزیه و تحلیل همه موارد حتی صورت مظنون‌ها در صحنه‌های جرم می‌کند. جهان‌ وسیع و بزرگ این عنوان عمدتا مملو از جنایت‌های مختلفی است که سوار بر ماشین‌های کلاسیک، حس و حال حضور در فیلم و سریال‌های جنایی را به گیمرها القا می‌کند. دنیای خشن و خونین دهه ۴۰ لس آنجلس به‌زیبایی در لایه‌های داستان بازی به تصویر کشیده شده و سازندگان برای اینکه حال و هوای آن سال‌ها را بهتر برای گیمرها به‌تصویر بکشند، از عناوین مشهوری در سینمای این ژانر الهام گرفته‌اند؛ تسخیرناپذیران و محله چینی‌ها دو فیلمی هستند که عاشقان سینما ردپاهایی از آن‌ها را در جریان بازی مشاهده می‌کنند.

لازم به ذکر است که بازی دارای محدودیت‌هایی مانند اجازه نداشتن آزادانه برای ورود به مغازه‌ها و در دست گرفتن کنترل شخصیت Cole Phelp است که آن را از تبدیل شدن به یک عنوان کاملا جهان‌باز دور می‌کند، اما اگر بدتان نمی‌آید خودتان را در نقش کاراگاه‌های جنایی برای حل کردن پرونده‌های قتل پیچیده ببینید، قطعا این عنوان انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. البته با درنظر گرفتن تعداد جسدهایی که در L.A. Noire روبه‌رو می‌شوید، امیدواریم به‌طرز وحشتناک و عجیبی از دیدن جسدها خوشحال نشوید.

بازی Saints Row 4

21- Saints Row 4

  • تاریخ انتشار: 2013
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

Saints Row 4 از آن دسته عناوینی است که به گیمر اجازه انتخاب را بین شخصیت مرد و زن می‌دهد و بسته به‌اینکه کدام را درنظر بگیرید، صحنه‌های بازی به‌طرز خنده‌داری تغییر می‌کنند. هرچند این بازی حتی بین بهترین عناوین جهان‌باز این چند سال اخیر نیز جایی ندارد، اما با صحنه‌های اکشن و گیم‌پلی دیوانه‌واری که دارد، بد نیست که برای یک بار هم شده به تجربه آن بنشینید.

نکته‌ای که سازندگان توجه خوبی به‌آن داشته‌اند نوع شوخی و طنزهای مطرح شده در بازی است که از کلیشه‌ها و مواردی که تبدیل به امری طبیعی در بازی‌ها و حتی فیلم‌های امروزی شده‌اند، دوری می‌کند. شخصیت اصلی با قدرت‌های تازه کشف شده خود در خیابان‌های بازی مشغول نجات دادن دوستانش از تهاجم بیگانه‌ها است که این تهدیدات فرازمینی جایگاه او را به عنوان رییس جمهور ایالات متحده آمریکا به‌خطر می‌اندازد. البته بدون در نظر گرفتن این داستان می‌توانید در جهان جنون‌آمیز Saints Row 4 با ماشین خود مشغول مسابقه دادن در خیابان‌های شهر شوید، به سروصورت زامبی‌ها شلیک کنید، با موزیک‌های دهه 50 آمریکا مشغول رقص و پایکوبی باشید و هرکاری که به ذهن‌تان می‌رسد، انجام دهید.

بازی No Man's Sky

20- No Man’s Sky

  • تاریخ انتشار: 2016
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان و سری ایکس/اس، رایانه‌های شخصی

برکسی پوشیده نیست که No Man’s Sky در زمان انتشار اصلا و ابدا بازی خوبی نبود و با گفته و وعده‌های استودیو Hello Games زمین تا آسمان فرق داشت، اما این باعث نشد که سازنده‌ها دست از بازی بکشند و با عرضه بسته‌های الحاقی بزرگ و بروزرسانی‌های متعدد، توانستند آن را به یکی از بهترین عناوین جهان‌باز صنعت بازی بکنند و در جایگاه 20ام لیست امروز ما قرار بگیرد.

حال که 6 سال از زمان انتشار No Man’s Sky گذشته، تلاش سازنده‌ها آن را به یک سفر و اکتشاف کامل در اطراف منظومه شمسی تبدیل کرده است. بازی گیمر را در نقش یک کاوشگر بین‌ستاره‌ها قرار می‌دهد و او را وادار به سفر بین سیارات مختلف برای پیدا کردن گونه‌های جدید و لذت‌های دست نیافتنی می‌کند. 30 ساعت محتوای داستانی، فرهنگ‌ و روایت تاریخچه‌های جدید، راه‌های مختلف برای تعامل با شخصیت‌های غیرقابل بازی، پورتال‌هایی برای جابه‌جایی سریع بین سیاره‌ها و ماموریت‌هایی برای تبدیل کردن سیاره‌های دیگر به‌مکانی برای حیات انسان‌ها، همه از پیشرفت‌های بازی نسبت به زمان انتشار آن است. جدیدترین بروزرسانی No Man’s Sky، ویژگی‌ها و تغییراتی مانند گونه جدیدی از بیگانه‌ها که می‌توان سوارشان شد، سیستم اجتماعی جدید و پشتیبانی بازی از هدست‌های واقعیت مجازی را به بازی اضافه می‌کند. اکنون بازی نه‌تنها یک سیاره پهناور بلکه کهکشانی بی‌انتها را برای گشت و گذار در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر ظاهر خود را در لباس فضایی می‌پسندید و کشف حیات‌وحش بیگانه از رویاهای‌تان است، بدون هیچ معطلی سراغ تجربه No Man’s Sky بروید.

بازی Watch Dogs 2

19- Watch Dogs 2

  • تاریخ انتشار: 2016
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

دنیای Watch Dogs 2 یک زمین بازی مملو از عروسک‌های تکنولوژی است که در آن هرچیزی که فکرش را می‌کنید در دستان شما است و گجت‌های فوق پیشرفته بازی، نهایت جنون را برای‌تان به‌ارمغان می‌آورد. مارکوس هالووِی، پروتاگونیست بازی هکر جوانی است که در سیستم عامل فراگیر شهر سان‌فرانسیسکو به نام ctOS 2.0، اتهاماتی به او زده شده و حالا در تلاش است تا با عوامل پشت پرده و در رأس آن‌ها شرکتی به نام Blume بجنگند. درست همانند زندگی واقعی، زیاد کردن فالوورها برای سازمان هک مخفی‌تان یعنی DedSec بسیار ارزشمند قلمداد می‌شود و اعداد بالاتر به معنای قدرت و نفوذ بیشتر شما و دوستان‌تان در مراحل بازی است.

آزادی عمل در Watch Dogs 2 حدی نمی‌شناسد و گیمر می‌تواند با رفتن به تک تک نقاط بازی، مشغول فعالیت‌های غیرقانونی بسیاری شود. ماموریت‌ها را برای کسب فالوورهای بیشتر تکمیل کنید و یا در گوشه و کنار شهر سانفرانسیسکو مشغول هک کردن گوشی‌های مردم باشید، هرج و مرج الکتریکی را در جهان بازی ایجاد کنید و تا هر اندازه که می‌خواهید آشوب و مشکلات جامعه را بیش از پیش کنید. فقط گوش به زنگ باشید هنگامی که پلیس شما را ردیابی می‌کند از آن‌ها پیشی گرفته و به هرج و مرج جهان سانفرانسیسکو ادامه دهید.

بازی Dragon Age Inquisition

18- Dragon Age: Inquisition

  • تاریخ انتشار: 2014
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

در برخی از بازی‌های جهان‌باز گشت و گذار در دنیا وسیع آن به‌تنهایی بسیار سرگرم کننده نیست و وجود چند همراه، همیشه لذت ماجراجویی را دوچندان می‌کند. Dragon Age: Inquisition از همان دسته بازی‌های جهان‌باز است که شما را همراه با چند یار بااستعداد که هریک توانایی ویژه‌ای دارند، در دنیای خود رها می‌کند تا در ماموریت‌های جانبی از وجود آن‌ها کمک بگیرید. شاید عده‌ای تصور کنند که وجود همراه یا چند یار هیجان انگیز نباشد و از لذت ماجراجویی کم کند اما خیالتان راحت که شخصیت‌های Dragon Age: Inquisition تعدادی از بهترین‌های بازی‌های ویدیویی هستند. دنیای بازی شامل انواع و اقسام زمین و آب و هوا است؛ زمین‌های سرسبز فِرِلدِن، فضاهای مه‌آلود کرِست وود، قلعه کوهستانی اسکای هُلد، معبدی فرو رفته در اعماق جنگل یا حتی مناطق خشک و بیابانی همه و همه در نقشه پهناور دنیای Dragon Age: Inquisition جای گرفته‌اند.

درست همانند تمام عناوین جهان‌باز، این بازی نیز دارای ماموریت‌های جانبی بسیار زیادی در جهان باشکوه و فانتزی‌اش است اما از ابتدای بازی محدود به انجام تمام سایدکوئست‌های یک منطقه نیستید و به‌یاد داشته باشید که بین سرزمین‌های جادویی‌اش کاوش کنید تا بهترین ماموریت‌ها را پیدا و به‌اتمام برسانید. داستان بازی شما را مجذوب خود می‌کند و اگرچه شاید ساعت و حتی روزهای زیادی از زندگی‌تان را بگیرد، اما سرزمین اسرارآمیز Thedas ارزشش را خواهد داشت.

بازی Minecraft

17- Minecraft

  • تاریخ انتشار: 2011
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، سیستم عامل مک‌، نینتندو سوییچ، گوشی‌های هوشمند، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

از لحاظ فنی Minecraft یک عنوان سندباکس است اما شایان ذکر است که سندباکس نیز یکی از بهترین عناصر تلفیقی با سبک جهان‌باز محسوب می‌شود، از این‌رو می‌توان آن را یک بازی جهان‌باز با آزادی عمل بیشتر دانست. در تعریف سبک سندباکس بد نیست بدانید که در این دسته از بازی‌ها خبری از داستان، شخصیت و حتی هدف مشخص نیست و گیمر معمولا به‌عنوان یک خالق در جهانی بزرگ رها شده تا هرکاری که بخواهد انجام دهد اما در مقابل، بازی‌های جهان‌باز گیمر را درقالب یک شخصیت از پیش تعریف شده قرار می‌دهد ولی می‌تواند آزادانه در دنیای وسیع آن گشت و گذار داشته باشد. جهان ماینکرافت مملو از فعالیت‌های متنوع است و هر کاری که به‌ذهنتان رسیده، می‌توانید انجام دهید؛ درختان را قطع کنید، در غارهای عمیق کوهستان‌ها به کاوش و جست‌وجو بپردازید و البته مراقب نیافتادن در گدازه‌های سوزان هم باشید. به‌طور کلی، تنها محدودیتی که جلوی شما قرار دارد، قوه تخیل و تصویرسازی ذهنی شما است. از شهرهای بزرگ و با جزئیات گرفته تا مجسمه‌های باشکوه و حتی کامپیوترهایی که کار می‌کنند، در جهان بلوکی ماینکرافت قادر به ساخت و پیاده‌سازی هرآنچه در ذهنتان شکل می‌گیرد، هستید.

به‌طور معمول اگر بخواهید سازوکار بیشتری در بازی‌های خود داشته باشید اچیومنت‌ها آن‌چنان که باید و شاید، چارچوب محکمی برای‌تان فراهم نمی‌کنند و به‌مرور برخی از این بازی‌ها روند خسته کننده‌ای به‌خود می‌گیرند. به‌تبع ماینکرافت نیز از این قاعده جدا نیست اما هر زمان که احساس تکراری بودن گیم‌پلی به‌تان دست داد، کاوش و ساخت‌وساز خود را در بُعد Nether بازی شروع کرده و قلعه بعدی‌تان را در آن جا بنا کنید؛ Nether دارای محیطی با اتمسفر سنگین‌تر، آتشفشان و گدازه‌های خطرناک و پوشش گیاهی مبتنی بر قارچ است. این بدان معنا است که با پرداخت مبلغ یک عنوان جهان‌باز صاحب دو محیط بسیار بزرگ و متفاوت خواهید شد.

بازی Borderlands 2

16- Borderlands 2

  • تاریخ انتشار: 2012
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 3 و 4، ایکس باکس 360/وان، رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

Borderlands 2 مخلوطی ناسازگار و خشن از صداهای شلیک گلوله‌ها و لحن کمدی و عجیب شخصیت‌های بازی است. بسیاری از عناوین جهان‌باز دارای ماموریت‌های جانبی گاها عجیب و خنده‌داری هستند و برخی اوقات شما را مجبور به کارهای خنده‌داری می‌کند. برای مثال، یکی از ماموریت‌های بازی بوردرلندز 2 این است که شخصیت Face McShooty از شما درخواست می‌کند تا به صورت او شلیک کنید. وقتی با چنین ماموریت‌هایی در یک بازی روبه‌رو می‌شوید، یک لحظه با خود به این فکر می‌افتید که مثلا شلیک به صورت مک‌شوتی چه ارتباطی با داستان بازی دارد، اما اگر هر یک از نسخه‌های بوردرلندز را تجربه و با دنیای عجیب و سرگرم‌ کننده ارتباط برقرار کرده باشید، می‌دانید که داستان کلی بازی پیرامون همین ماموریت‌ها شکل می‌گیرد و باید انتظار چنین ماموریت‌هایی داشته باشید.

المان‌های نقش آفرینی در Borderlands 2 نسبت به نسخه اول پیشرفت چشمگیری داشته و بازی را به یک نقش ‌آفرینی تمام عیار در جهانی وسیع تبدیل کرده است، طوری که بدون چینش درست مهارت‌ها و استفاده صحیح از Skill Pointها نمی‌توان برخی از مراحل بازی را با موفقیت به اتمام رساند. داستان بازی در محیط‌های برفی، صنعتی و بیابان‌های وسیع روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی اتمسفری پسا-آخرالزمانی دارد و به خوبی یک دنیای وسترن را با تمام خطرها و زیبایی‌هایش در یک عنوان جهان‌باز به تصویر می‌کشد. حال چه با شخصیت D374-TP یا همان DeathTrap در ذخیره‌گاه حیات وحش Borderlands 2 مشغول جست‌وجو و کاوش باشید و چه با قدرت وهم‌آور Phaselock دشمنان‌تان را نابود کنید، این بازی از شما می‌خواهد ویرانی‌های دیوانه‌وار را در دنیای ماشینی‌اش تجربه کنید.

بازی Metal Gear Solid 5

15- Metal Gear Solid 5: Phantom Pain

  • تاریخ انتشار: 2015
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

در Phantom Pain گیمر می‌‍تواند بدون کشتن دشمنان به ماموریت خود ادامه دهد و آزادانه تصمیم بگیرد که در موقعیت‌های مختلف چگونه با دشمنان دسته‌وپنجه نرم کند. جلوگیری از کشتن بی‌رویه و آزاد بودن در انتخاب سبک مبارزه یکی از ویژگی‌های شگفت‌ انگیز فانتوم پین است و هماهنگی سیستم‌های بازی را در هر موقعیت و مکان نشان می‌دهد. البته استفاده مداوم از تکنیک‌های همیشگی در همه مواقع کارساز نیستند و اگر از روش‌های تکراری به دفعات زیاد استفاده کنید دشمن‌های بازی با سبک بازی شما سازگار خواهند شد و موفقیت ماموریت‌ها را به‌خطر می‌اندازند. در دنیای بزرگ بازی D-horse و D-Dog دو همراه شما هستند و در ماموریت‌های مختلف به کمک‌تان می‌آیند.

مطمئنا برای عده‌ای آتش بازی‌های دیوانه‌وار و زدن به دل دشمن بسیار جالب و هیجان‌انگیز نباشد و بعضی از گیمرها بیشتر به یک عنوان جهان‌باز با المان‌های اکشن مخفی‌کاری علاقه داشته باشند و اگر شما جزو دسته دوم هستید، دست‌پخت هیدئو کوجیما یعنی Metal Gear Solid 5: Phantom Pain مطمئنا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

بازی The Elder Scrolls Oblivion

14- Elder Scrolls 4: Oblivion

  • تاریخ انتشار: 2006
  • پلتفرم‌: رایانه‌های شخصی، کنسول‌های نسل هفتم، در دسترس روی پلی استیشن 4 با سرویس PlayStation Now و ایکس باکس وان با قابلیت Backward compatibility

به‌لطف سرویس PlayStation Now سونی و قابلیت پشتیبانی از نسل‌های گذشته مایکروسافت، الماس باارزش بتسدا یعنی Elder Scrolls 4: Oblivion روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان قابل اجرا است و توانست خود را به رتبه 14 این لیست برساند. این بازی به‌خوبی توانسته است خود را در 16 سالی که از زمان انتشارش گذشته، همچنان بزرگ و شگفت‌ انگیز جلوه بدهد. Oblivion دارای ماموریت‌های کافی و شخصیت‌های غیرقابل بازی به‌یادماندنی خصوصا کاراکتر Glarthir است و شما را روزها مشغول به کاوش و بالا بردن رتبه سازمان Thieves’ Guild خواهد کرد.

Elder Scrolls 4: Oblivion یک عنوان جهان‌باز است و بعد از اینکه گیمر از زندان بیرون آمد آزادانه می‌تواند به‌هر جا که بخواهد سفر کند و تا زمانی که آمادگی‌ لازم را برای نجات دنیا نداشته باشد، هر گوشه از جهان شگفت انگیز Cyrodiil را برای ساعت‌های متوالی کاوش کند.

بازی Far Cry 5

13- Far Cry 5

  • تاریخ انتشار: 2018
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

بدون شک Eden’s Gate سرزمین شگفت انگیز و زیبایی است، البته تا زمانی که مشغول مبارزه با فرقه‌ها و یا فرار از دست یک گاو خشمگین نیستند. Far Cry 5 شما را در دنیای Eden’s Gate با فرقه رستاخیر Project به‌رهبری Joseph Seed آشنا می‌کند که سازوکار شما با این فرقه از اهداف اصلی بازی محسوب می‌شود، اما اجازه ندهید جوزف سید و فرقه‌اش شما را از دیدن و گشت‌وگذار در دنیای زیبای بازی محروم کند. شما در طول بازی مجبور به انجام ماموریت‌ یا فعالیتی خاص نمی‌شوید و می‌توانید به هرنحوی مقابل این گروه شرور ایستادگی کنید و مکان‌های مختلف بازی را کشف کرده و سپس در مورد هدف بعدی خود تصمیم‌گیری کنید.

برخلاف بازی‌های پیشین مجموعه Far Cry در نسخه پنجم با اتمام ماموریت‌های آزمایشی می‌توانید به تمام نقاط بازی دسترسی داشته باشید و از چشم‌انداز دیدنی Montana لذت ببرید. بازی دارای فعالیت‌های زیادی مانند رانندگی در جاده‌ها و از بین بردن پایگاه‌های فرقه Project است و یکی از ویژگی‌های خوب Far Cry 5، داشتن شیر کوهی، سگ و یا خرس به‌عنوان حیوان دست‌آموز است که حس و حال بازی را بهتر از قبل می‌کند. بهرحال چه کسی بعد از شلیک‌های پیاپی به صورت دشمنان دوست ندارد حیوان دست‌آموزش را نوازش کند؟

بازی Fallout New Vegas

12- Fallout: New Vegas

  • تاریخ انتشار: 2010
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 3 و 4، ایکس باکس 360/وان، رایانه‌های شخصی، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

برخی از بازی‌ها شما را مجبور به پیدا کردن یکی از عزیزان اعضای خانواده می‌کند و بعضی‌ها، شما را در نقش فرد منتخب قرار می‌دهد. Fallout: New Vegas شما را به‎‌‌جای شخصی قرار می‌دهد که برای پیدا کردن کسی که به او شلیک کرده، تمام سرزمین Mojave Wasteland را زیر و رو می‌کند.

عادت و کاوش کردن در جو زرد رنگ Nevada Wasteland زمان‌بر است اما بعد از اینکه اهداف بازی را به‌اتمام رساندید، چیزهای زیادی برای انجام دادن باقی نمی‌ماند. البته سروکله زدن با حزب بی‌رحم Caesar’s Legion که قصد دارد در منطقه New Vegas Strip به یکی از انجمن‌های مهم تبدیل شود، به‌خودی خود ساعت‌ها از وقت‌تان را می‌گیرد و یا اینکه می‌توانید به معدن سنگ آهک منطقه Quarry Junction رفته و ماموریت‌های مربوط به آن را تکمیل کنید. همچنین سر زدن به والت‌های متروکه از جمله کارهای شما در طول بازی خواهد بود. درمجموع با ماموریت‌های اصلی جذاب و خط داستانی کاملا درخور فال اوت، نسخه New Vegas یکی از بهترین‌های این فرانچایز به‌حساب می‌آید.

بازی Fallout 4

11- Fallout 4

  • تاریخ انتشار: 2015
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

هرکدام از نسخه‌های سری Fallout دارای جهان‌های وسیع و پرجزئیاتی هستند و اشاره به دو نسخه از این فرانچایز در این لیست به‌معنای غنی و بی‌نقص بودن فال آوت است. برخلاف Fallout: New Vegas، این بازی حول پیدا کردن کودک ربوده شده‌تان جریان دارد و با اینکه داستان آن جدید و منحصربه‌فرد نیست اما پتانسیل وسوسه برانگیز Fallout 4 شما را در یک چشم به‌هم زدن در دنیای بزرگ خود گم می‌کند.

Fallout 4 در شهر بوستون جریان دارد و دارای دنیایی رنگارنگ، جزئیاتی شگفت انگیز و مملو از ماموریت‌های جالب است که گیمر را در شهر الماس به‌سوی مسیر آزادی سوق می‌دهد. با کاراگاه فراموش نشدنی Nick Valentine پرده از اسرار بازی بردارید، Synthها یا رباتهای انسان‌نما را با کمک انجمن Synth از دست سازمان علمی Institute نجات دهید، به‌ جست‌وجوی خانه‌های روح‌زده بپردازید و یا با لوت کردن هرچیز و هرکسی به جمع‌آوری Capsها مشغول شوید. هرطور که می‌خواهید به ماجراجویی در بازی مشغول شوید و نظاره‌گیر این باشید که چگونه تصمیمات و کارهای‌تان برروی پیروان و شخصیت‌های بازی تاثیر می‌گذارد و لایه‌ای از عمق را به دنیای پساآخرالزمانی اضافه می‌کند.

بازی Red Dead Redemption

10- Red Dead Redemption

  • تاریخ انتشار: 2010
  • پلتفرم‌: قابل دسترس روی سرویس PlayStation Now برای پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

با شکار باقی‌مانده خلافکاران توسط مردان قانون، پایان دوران غرب وحشی آغاز شده است و Red Dead Redemption روایت‌گر آخرین روزهای این دوران و بی‌قانون در دنیایی بی‌رحم و خشن است. Red Dead Redemption یک نغمه غم‌انگیز برای عصر رو به‌اتمام گاوچران‌ها، قانون‌ شکن‌ها و شهرهای مرزی است و داستان یکی از آخرین یاغی‌های دولت یعنی جان مارستون را درحال تاختن اسب در گوشه پس گوشه‌های شهرهای خاک‌خورده آمریکای غربی بازگو می‌کند.

جهان Red Dead Redemption مملو از شگفتی و محیط‌هایی با جزئیات خیره کننده است و عظمت آن به‌اندازه‌ای است که به‌ هر گیمری احساس غرق شدن را مانند افتادن قطره‌ای در اقیانوس می‌دهد. سرزمینی بی‌رحم و غریبه که هر نقطه آن حاکی از داستان جرم و جنایت است به گیمر نشان می‌دهد که تلاش برای بقا تا چه اندازه می‌تواند سخت و درگیرکننده باشد. RDR از هر لحاظ بی‌نقص عمل می‌کند؛ ماموریت‌هایی که شما را مجبور به کاوش در سراسر نقشه بازی می‌کنند تا هرچه بیشتر با دوران حکمرانی قانون‌داران آشنا شوید، واقعی جلوه دادن هرچه بیشتر شخصیت‌ها خصوصا جان مارستون که اشک هر گیمری را درمی‌آورد و صدالبته داستان احساسی و شوکه کننده‌ای که برای روزها در ذهن طرفدارها باقی می‌ماند.

بازی Assassin's Creed Valhalla

9- Assassin’s Creed: Valhalla

  • تاریخ انتشار: 2020
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان و سری ایکس/اس، رایانه‌های شخصی

در چند سال اخیر، بازی‌های سری Assassin’s Creed با درپیش گرفتن رویه جدید به سوی جهان‌باز بودن تمایل پیدا کرده‌اند و با وجود اینکه شاید بسیاری از طرفدارهای این مجموعه قدیمی از این بابت راضی نباشند اما بدون شک سه نسخه اوریجینز، اودیسه و والهالا از بهترین عناوین جهان‌باز این چند سال اخیر بوده‌اند. اما بازی Assassin’s Creed Valhalla که امروز در لیست ما قرار دارد یکی از بهترین عناوین منتشر شده روی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس محسوب می‌شود و قطعا در دسته بازی‌های برتر جهان‌باز شایسته رتبه 9ام است.

اساسینز کرید والهالا با تکیه بر پیشرفت‌های هر دو نسخه اوریجینز و اودیسی و بهبود کلی گیم‌پلی، شما را در نقش وایکینگی به‌نام Eivor به دوران Dark Age می‌برد تا در سرزمین انگلستان سرپناهی برای قبیله خود پیدا کنید. به‌لطف آزادی عمل در جهان والهالا، شما بایستی محلی برای سکونت خود و قبیله‌تان بنا کنید، با دوستان جدید آشنا شوید، با متحدان جدید در سیاست غرق شوید و برای یافتن اسرار و گنجینه‌های نهفته بازی قدم به کاوش در انگلستان کهن بردارید.

بازی Ghost of Tsushima

8- Ghost of Tsushima

  • تاریخ انتشار: 2020
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4 و 5

اگرچه ممکن است این روزها یافتن یک بازی جهان‌باز ساموریایی مملو از شمشیر، خون و خشونت دشوار باشد اما امروز عنوانی با این مشخصات معرفی می‌کنیم ;i به‌لطف جهانی رنگارنگ و بزرگ در رتبه 8ام بهترین بازی‌های جهان‌باز خود را بالاتر از بسیاری از عناوین برجسته این سبک معرفی می‌کند. آخرین ساخته استودیو ساکر پانچ یعنی Ghost of Tsushima جدا از نبردهای خونین با شمشیر، یک بازی بر پایه اصول مکتب ژاپنی Zen است؛ مکتب بودیسم ماهایانا (Mahayana) بر ارزش مدیتیشن و درک مستقیم از عوامل محیطی تاکید دارد.

Ghost of Tsushima دنیای غنی و زنده‌ای دارد که با دیدن دریاچه‌های شگفت انگیزش آرامش پیدا می‌کنید و از دنبال کردن یک روباه در طبیعت یا یافتن معبدهای مخفی تا پیگیری علت دودی که در آسمان می‌بینید، همه‌وهمه شما را به ستایش این عنوان زیبا وا می‌دارد. جدا از داستان درگیر کننده یک روح سامورایی تنها و مبارزات نفسگیر، گوست آو سوشیما با داشتن یک رابط کاربری مینیمال و کاربرپسند، مشخص شدن مسیر راه توسط پرنده‌های زردرنگ و نسیم باد و پوشش‌های گیاهی طبیعی این بازی را به یکی از جالب‌ترین و طبیعی‌ترین تجربه‌های جهان‌باز تبدیل می‌کند که نشستن پای آن به هر گیمری پیشنهاد می‌شود.

بازی Assassin's Creed Odyssey

7- Assassin’s Creed Odyssey

  • تاریخ انتشار: 2018
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

همان طور که در بالا اشاره کردیم، بازی‌های اساسینز کرید به سمت جهان‌باز بودن گرایش پیدا کرده‌اند و یوبیسافت با Assassin’s Creed Odyssey سنگ تمام گذاشت. اودیسه اینبار گیمر را به یونان باستان می‌برد و با در دست گرفتن کنترل یکی از شخصیت‌های کساندرا یا الکسیوس باید در نبرد آتن با اسپارتا یکی را جبهه مخالف خود قرار دهد. این بازی یک دستاورد بزرگ است و با دارا بودن ماموریت‌های داستانی غنی و درهم تنیده شده درکنار اتفاقات مرموز و اسرارآمیز، گیمر را با یکی از برترین نسخه‌های این مجموعه روبه‌رو می‌کند.

کارهای شما در اودیسی عواقب دارند و اگر دزدی یا مرتکب قتل شوید، مزدوران بازی شما را پیدا کرده و متوجه اعمال‌تان می‌کنند، هیولاهای افسانه‌ای در هر نقطه از جهان آن انتظارتان را می‌کشند، نبردهای دریایی منتظر فرمان‌تان هستند و داستان‌های عاطفی و عاشقانه شما را هرچه بیشتر در روایت‌های احساسی غرق می‌کنند. یکی از ویژگی‌های اودیسی که برای اولین بار در یک بازی Assassin’s Creed دیده می‌شود، انتخاب دلخواه از بین دیالوگ‌های بازی است تا در نهایت خودتان بر تبدیل شدن به یک مزدور منفور یا یک قهرمان مردم‌دوست تصمیم بگیرید. محتوای بازی شما را برای حداقل 100 ساعت سرگرم خواهد کرد تا اساسینز کرید اودیسه به یکی از طولانی‌ترین تجربه‌های جهان‌باز با ارزش خرید بسیار بالا تبدیل شود.

بازی Horizon Zero Dawn

6- Horizon Zero Dawn

  • تاریخ انتشار: 2017
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4 و 5، رایانه‌های شخصی

Horizon: Zero Dawn نه‌تنها یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن 4 است بلکه از زمان انتشار بازی Bioshock، یکی از محدود عناوینی به‌شمار می‌رود که دارای داستانی کاملا منحصربه‌فرد و اورجینال است. بازی شما را در یک دنیای پساآخرالزمانی، جایی که قبیله‌های مختلف در منطقه‌‎های سرسبز به شکار ربات‌های بزرگ مشغول هستند با Aloy تبعیدشده تنها می‌گذارد.

ربات‌ها را مخفیانه یا با کمان‌های دوربُرد شکار کنید، پرده از اسرار تمدن‌های گذشته Old Ones بردارید و ویرانه‌های پراکنده جهان بازی را پیدا و کاوش کنید تا در یکی از خاص‌ترین جهان‌های صنعت گیم غرق شوید. با عبور از محیط‌های نفسگیر و پیمودن هر نقطه از مسیرهای بازی شما را ساعت‌ها به‌ستایش خود وا می‌دارد و استفاده از حالت Photo Mode عکس‌های ماندگاری برای‌تان رقم می‌زند. حتی با اتمام ماوریت‌های اصلی و تجربه دوباره Horizon: Zero Dawn در حالت نیو گیم پلاس گیم‌پلی همچنان چالش‌ برانگیز باقی می‌ماند و به‌همه طرفدارهای عناوین جهان‌باز پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از انتشار دنباله‌ آن، هورایزن زیرو دان را تجربه کنند.

بازی The Legend of Zelda Breath of the Wild

5- The Legend of Zelda: Breath of the Wild

  • تاریخ انتشار: 2017
  • پلتفرم‌: نینتندو سوییچ

آزادی عمل در The Legend of Zelda: Breath of the Wild به بالاترین سطح خود رسیده است و از بالارفتن کوه‌ها، درست کردن یک سکوی پرتاب از یک تنه درخت تا متصل کردن چند بالون به یک قایق چوبی و بسیاری دیگر، همه از ویژگی‌های بازی هستند. ترکیب کردن مبتکرانه مکانیک‌های بازی به‌طوری که در یک هماهنگی کامل به‌سر می‌برند و البته طیف گسترده کارهایی که می‌توان در آن انجام داد، Breath of the Wild به یکی از برترین بازی‌های نینتندو و در زمره عناوین برتر جهان‌باز تاریخ قرار داده است.

حسن نیت Breath of the Wild در این است که شما کنترل کننده اصلی هستید نه اینکه ماموریت‌ها شما را مجبور به کاوش در مناطقی بکنند که فعلا قصد رفتن به آن جا را نداشته باشید. محیط‌های دیدنی بازی مملو از شگفتی هستند که کنجکاوی شما را برای جست‌وجو و  پیدا کردن اطلاعاتی درباره جهان قبل از موجود اهریمنی Calamity Ganon بیش از پیش ترغیب می‌کنند. فعالیت‌هایی از قبیل پیدا کردن 600 آیتم Korok Seeds، کامل کردن دستورپخت آشپزی یا سروکله زدن با شیر قنطورس-مانند Lynel و… کاری می‌کنند که هفته‌ها در دنیای وسیع آن مشغول ماجراجویی شوید.

بازی GTA V

4- Grand Theft Auto 5

  • تاریخ انتشار: 2013
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 3 و 4، ایکس باکس 360/وان، رایانه‌های شخصی

مهم نیست لیست بازی‌های برتر جهان‌باز از دیدگاه پارسی‌گیم باشد یا یک رسانه دیگر، در هرحال همیشه بازی Grand Theft Auto 5 در بین پنج‌ عنوان اول هر لیست مرتبط با این دسته از عناوین حضور خواهد داشت و امروز در لیست ما جایگاه 4ام را در اختیار دارد، هرچه باشد درباره بازی صحبت می‌کنیم که به‌عنوان موفق‌ و سودآورترین محصول سرگرمی تمام ادوار شناخته می‌شود. آزادی عمل در این بازی بی‌حدومرز است و از رانندگی در خیابان‌های پر پیچ و خم، پیوستن به باشگاه‌های بزرگسالان برای منفعت‌های خاص، چاقو زدن به کوسه‌ها، پیداکردن قاتل زنجیره‌ای، فرار از دست پلیس یا مقابله با آن و گرفتن 5 ستاره تحت تعقیب بودن، ایجاد هرج و مرج و آشوب‌های بزرگ و بسیاری از فعالیت‌های دیوانه‌وار دیگر همه جزو کوچکی از دنیای شلوغ Grand Theft Auto 5 را تشکیل می‌دهند.

فعالیت‌ها و ماموریت‌های Grand Theft Auto 5 در دنیای بزرگ آن تمامی ندارند؛ از دزدیدن اموال ستاره‌های سینما و تلوزیون گرفته تا ترور کسانی که به گونه‌ای شهر را به فساد می‌کشند، دوچرخه‌سواری، چتربازی، کوهنوردی، مسابقات رانندگی در خیابان، جاده‌های خاکی و یا در دریا، آموزش خلبانی، رفتن به شکار، گلف یا تنیس بازی و برطرف کردن مشکلاتی که برای ملک‌های که خریده‌اید، همه و همه جزئی از کارهای شما در دنیای پهناور آن است. نه‌تنها نسخه پنجم بلکه مجموعه Grand Theft Auto شبکه‌ای متشکل از سواستفاده‌های مجرمانه با پتانسیل حیرت انگیزی است که هر وجب از دنیای آن را شخصیت‌هایی برای تعامل دربر می‌گیرد که در یک چشم به‌هم زدن شما را ماه‌ها سرگرم خود می‌کند.

بازی Red Dead Redemption 2

3- Red Dead Redemption 2

  • تاریخ انتشار: 2018
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی، کوگل ستیدیا

مهم نیست اگر قصد شکار داشته باشید، به داچ در تحقق اهداف دست نیافتنی‌اش کمک کنید و یا اینکه فقط ترجیح دهید صاحب فانتزی‌ترین کمد لباس را در غرب وحشی آمریکا باشید، در هرصورت دنیای Red Dead Redemption 2 به‌اندازه‌ای ناباور مملو از فعالیت‌های گوناگون است که هر گیمری را شیفته خود می‌کند. داستان این بازی حکایت از تلاش‌های داج برای جلوگیری از فروپاشی گروه Van Der Linde دارد که در این میان باید از بین نجات گروه و حفظ اهداف شخصی‌اش یک را انتخاب کند و دوست با وفایش یعنی آرتور مورگان نظاره‌گر تصمیمات او در این مسیر سرنوشت‌ساز است.

داستان رد دد ریدمپشن 2 روایتی از عصر ناپدید شدن قانون شکن‌ها با روی کار آمدن قانون‌داران و تمدن در غرب وحشی است که بسیاری از یاغی‌های باقی مانده به کمک آرتور برای ادامه زندگی نیاز دارند. آرتور باید در جهانی مملو از محیط‌های خیره کننده از بین عقاید شخصی خود یا وفاداری به گروه یکی را انتخاب کند و عواقب هریک را بپذیرد. این عنوان شما را به کشف و کاوش هر نقطه از بازی تشویق می‌کند تا شاید بقایای استخوان‌های یک اژدها را پیدا کردید، جواب معمای یک قتل مرموز را برملا ساختید و یا حتی خون‌آشام بدنامی که ترس براندام مردم سنت دنیز انداخته را پیدا کردید. تنوع بسیار زیاد در انتخاب ماموریت‌ها و کارهایی که می‌توانید در Red Dead Redemption 2 انجام دهید، این عنوان را به یکی از برترین بازی‌های جهان‌باز تاریخ تبدیل کرده است که هر ساعت تجربه آن یک لذت فراموش نشدنی به‌همراه دارد.

بازی The Elder Scrolls Skyrim

2- Elder Scrolls 5: Skyrim

  • تاریخ انتشار: 2011
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 3 و 4، ایکس باکس 360/وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی، قابل اجرا روی کنسول‌های نسل نهم

برخلاف اکثر بازی‌ها، دنیای Skyrim به‌گونه‌ای است که شما حول آن می‌چرخید و هر لحظه از آن یک اتفاق نفسگیر انتظارتان را می‌کشد. در محیط رام نشده آن هر لحظه ممکن است با جادوگران نکرومانسر که سعی در زنده کردن مرده‌ها و حتی جان بخشیدن به یک اسکلت دارند، روبه‌رو شوید، شاهد نبرد گروهی از راهزن‌ها با غول .R.I.P باشید و یا هنگام سرخوشی در میخانه دهکده‌ای کوچکی مورد حمله یک ارژهای بزرگ قرار بگیرید. هر نقطه از جهان Elder Scrolls 5: Skyrim مملو از روایت‌هایی برای گفتن است و درصورتی که حتی از کاوش و کشف شهرهای بزرگ آن اجتناب کنید، باز هم تعداد قابل توجهی از ماموریت‌هایش را در طبیعت وحش پیدا خواهید کرد.

نقشه بازی شما را با انبوهی از فعالیت‌های مختلف آشنا می‌کند؛ از تماشای چیزها و موجودات عجیب و غریب، به‌دار آویختن عجیب الخلقه‌ها، خالی کردن جیب NPC ها، جست‌وجو در خرابه‌های ترسناک Dwemer یا نبرد با اژدهاهای عظیم الجثه و بسیاری دیگر از کارهای شما در این جهان وسیع است. حتی پس از 100 ساعت از تجربه اسکایریم هنوز ماموریت‌های فرعی و باس‌های مخفی در شمالی‌ترین نقطه Tamriel منتظر شما خواهند بود که شما را هرچه بیشتر در دنیای خود گم کند. تاثیر Skyrim روی جامعه گیمرها به‌خوبی قابل مشاهده است و اگر به‌هر دلیلی تا به‌امروز فرصت تجربه این عنوان بینهایت زیبا را نداشته‌اید، حتما تا قبل از انتشار نسخه ششم الدر سکرول، زندگی جدید خود را در دنیای آن آغاز کنید.

بازی The Witcher 3 Wild Hunt

1- The Witcher 3: Wild Hunt

  • تاریخ انتشار: 2015
  • پلتفرم‌: پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی

جنگ‌های خونین بیشتر مناطق حومه شهرها را ویران می‌کنند، موجودات تشنه به‌خون اینبار بدون ترس از سایه‌ها بیرون آمده‌اند و غیرنظامیان بی‌گناه را طعمه خود قرار می‌دهند و در این میان عده‌ای هویت خود را در برابر چشم‌ اندازهای تحت سلطه‌ انسان‌ها مخفی نگه می‌دارند. بااین حال، نکات بالا همان چیزهایی هستند که The Witcher 3 را به بهترین عنوان جهان‌باز تاریخ تبدیل کرده است. همیشه روی تابلو اعلانات ماموریتی برای انجام وجود دارد پس از جاده‌های خاکی به سمت روستاهایی بتازید که اهالی درمانده آن به‌دنبال کمک گرگ سپید برای نابود کردن موجودی ترسناک هستند، به مناطقی که مردمانش درحالی که از روی شک به چشم‌های زردرنگ‌تان برای درخواستی دشوار اما سرنوشت‌ساز نگاه می‌کنند و تمام دارایی‌شان را پیش‌کش کرده‌اند، سر بزنید و به جادوگری و شکارچی افسانه‌‌ای از دیدگاه تمام عالم تبدیل شوید.

The Witcher 3: Wild Hunt هر گوشه و شکافش با شخصیت‌‎های فراموش نشدنی پر شده است، قدم زدن در هر مکان احساس زنده بودن و حیات قبلی را دارد و از خود جهان گرفته تا شخصیت‌های آن، حتی بدون درنظر گرفتن گرالت احساس واقعی بودن را به بازی‌باز القا می‌کند. از بلندی‌های شهر Novigrad گرفته تا جذابیت منحصربه‌فرد Skellige، از تاب خوردن طبیعی درختان و بوته‌ها به هنگام نسیم باد تا رشد آهسته و مداوم موی سروصورت گرالت و از داستان‌سرایی و روایت‌نامه بسیار عالی تا عشق و فداکاری تریس و ینیفِر به گرالت، همه‌وهمه در دنیای Witcher 3 دست‌به‌دست هم داده‌اند تا شاهد یکی از بی‌نقص‌ترین عناوین تاریخ و برترین بازی جهان‌باز تمام ادوار باشیم. The Witcher 3: Wild Hunt کلاس درسی برای بازی‌های دیگر این سبک و نقطه اوجی برای آینده بازی‌های Open world است.

در آخر لازم به‌اشاره است که رسانه‌های حوزه سرگرمی و بازی دارای لیست متفاوتی از برترین‌های هر سبک و ژانر هستند و هر شخص ذوق و سلیقه‌ای در دسته‌های مختلف دارد اما از نظر ما، بازی‌هایی که در لیست بالا قرار دارند با ارائه داستان‌سرایی گیرا، جهانی پرجزئیات و مملو از شگفتی، ارتقا استانداردهای این سبک و از همه مهم‌تر آزادی عمل فراوان در یک جهان‌ بزرگ و گسترده، توانسته‌اند به سمبل و منبعی ارزشمند برای بازی‌های جهان‌باز یا همان Open World دیگر تبدیل شوند. نظر شما چیست؟ آیا بازی‌های جهان‌باز این فهرست می‌توانند با دنیاهای وسیع و گسترده خود شما را ساعت‌ها سرگرم نگه دارند؟ جای کدام بازی‌ها در این فهرست خالی است؟

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

برترین بازی جهان‌باز تاریخ کدام است؟

The Witcher 3: Wild Hunt که روایت گرالت را در دنیایی فانتزی و مملو از موجودات جادویی به خوردتان می‌دهد.

۱
منظور از جهان‌باز در یک بازی چیست؟

منظور آزادی عمل فراوان از جمله گشت‌وگذار در تمام نواحی یک بازی از ابتدای آن است که این آزادی می‌تواند سرک کشیدن به خانه‌ها و تمام سازه‌های یک بازی را نیز شامل شود.

۲
کدام یک از نسخه‌های اساسینز کرید یک بازی جهان‌باز است؟

سه بازی اوریجینز، اودیسی و والهالا از عناوین جهان‌باز مجموعه اساسینز کرید هستند.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 30 دیدگاه
  • Avatar

    تراهرتز لاعهذلاتتتاعاغاذنپ

    مهمان

    الدن رینگ کو

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Amir

    مهمان

    سی جی هویجه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    armin

    مهمان

    سلام این لیست ایراد داره خیلی از بازی های که باید می‌بودن نبودن و حتی ماینکرفت جهان باز نیست

    پاسخ دهید
    • رسول امینی

      رسول امینی در پاسخ به armin

      نویسنده

      سلام. لطف کنید به اون بازی‌هایی که باید می‌بودند اشاره کنید.

    • Avatar

      ابولفضل خواجه در پاسخ به armin

      مهمان

      آیا بازی که ۷ برابر کره زمین مپ داره جهان باز یس

  • Avatar

    .

    مهمان

    پس THE LAST OF US کو؟ هان؟؟؟؟

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Farzad در پاسخ به .

      مهمان

      داداش گل ، د لست اف اس جهان باز نیست
      سبکش اکشن ماجراجویی ترس و بقا هسته

  • Avatar

    شروین

    مهمان

    جدا من نمیدونستم فانتوم پین سبک مبارزتو باید تغییر بدی من ک همیشه میزنم دلم دشمن همرو میکشم تا حالا هم مشکلی نبوده ?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    PROPHET

    مهمان

    میخواستم بنویسم چقدر لیست بدی بعد یه دفعه دیدم 13 تا پیک آخر عالی بودن ?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    فرزین

    مهمان

    واقعا جای تاسفه مافیا رو جا انداختی

    پاسخ دهید
  • Avatar

    پرهام

    مهمان

    ویچر ۳ سال ۲۰۱۵ فکر کنم منتشر شده لطفا اصلاح کنید

    پاسخ دهید
  • Avatar

    پرهام

    مهمان

    در ویچر سال انتشارشو اشتباه نوشتین فکر کنم ۲۰۱۵ بوده

    پاسخ دهید
  • Avatar

    امین

    مهمان

    فورزا هوریزان 4 و 5 نگفتی

    پاسخ دهید
مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 30 دیدگاه