بهترین بازی های تکنفره و آفلاین
هادی اسماعیل‌زاده

بهترین بازی‌ های تک نفره و آفلاین

هادی اسماعیل‌زاده 26 دی 1400 12 دیدگاه
12,709 بازدید

بازی‌های تک‌نفره یا همان بازی Single Player می‌توانند بدون آن که از تجربه بازی با غریبه‌های غیرقابل‌اعتماد و اتصال اینترنتی ضعیفشان نگرانی داشته باشیم، ما را به جهان‌های فراموش‌نشدنی و خارق‌العاده‌ای ببرند. حال با جدیدترین سخت‌افزارهایی که مرزهای واقع‌گرایی در کنسول و رایانه‌های شخصی را بیش از هر زمان دیگری به جلو برده‌اند، بازی‌های تک‌نفره فوق‌العاده‌ای هم منتشر شده‌اند که فارغ از سیزن‌های در حال تغییر در بخش چندنفره و به‌روزرسانی‌های هفتگی بی‌شمار، تنها منتظر شما هستند که به گشت‌وگذار در جهانشان بپردازید. در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین بازی‌ های تک نفره و آفلاین را به شما معرفی کنیم.

بهترین بازی های تکنفره و جذابی که می‌توانید تجربه کنید

با وجود رونق بازی‌های ویدئویی آنلاین در چند سال گذشته، برخی از بهترین بازی ‌‌های تک‌ نفره و آفلاین نیز در طول همین مدت، روانه بازار شده‌اند. در سال 2021، شاهد انتشار عناوینی همچون Resident Evil Village، Hitman 3 و Psychonauts 2 و همچنین آپدیت نسل بعدی بازی درخشان Final Fantasy 7 Remake Intergrade بوده‌ایم. همه اینها بر ارزش بازی‌های تک‌نفره در طیف وسیع و گسترده بازی‌های امروزی تأکید می‌کند. از شوترهای فضایی گرفته تا روایت‌های داستانی درگیرکننده و نقش‌آفرینی‌های وسیع و بزرگ، در این مقاله، لیستی از بهترین بازی‌ های تک نفره و آفلاین را برای شما آماده کرده‌ایم. همچنین پارسی گیم در مقالاتی، برترین بازی‌های اکشن کامپیوتر و گرافیکی ترین بازی‌های کامپیوتر را نیز بررسی کرده است.

بازی The Witcher 3

The Witcher 3

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ

بازی Witcher 3 بازیکنان را در نقش «گرالت از ریویا» قرار می‌دهد، یک شکارچی هیولای جایزه بگیر که خود را در مأموریتی برای پیدا کردن دوستانش و آماده شدن برای نبرد با Wild Hunt می‌بیند. وایلد هانت، گروهی از ارواح سوارکار هستند که تمام تلاش خود را برای به بردگی گرفتن انسان به کار گرفته‌اند. گرالت برای این که در حین کاوش در جهان، کمی هم پول به دست آورد، می‌تواند به سراغ شکار دسته‌های تمام‌نشدنی هیولاها برود و در ازای کشتن آن‌ها، سکه بگیرد؛ از گرگینه گرفته تا گریفین و غول‌ها و سایر دشمنان مرگباری که مردم عادی را به وحشت می‌اندازند

The Witcher 3: Wild Hunt به عنوان یکی از بهترین بازی‌ های آفلاین ، با مجموعه‌ای وسیع از سلاح‌ها، توانایی‌ها، جادوهای ویچری و یک اسب مورد اعتماد به نام روچ، حدود 100 ساعت گیم پلی را به همراه تمام ماموریت‌های جانبی خود ارائه می‌دهد. فرقی نمی‌کند پس از تماشای سریال نتفلیکس به دنیای ویچر علاقه‌مند شده‌اید و یا از طرفداران پروپاقرص قسمت‌های قبلی این فرنچایز بوده‌اید؛ در هر صورت، ویچر 3 یک ماجراجویی فانتزی خیره‌کننده است که بلافاصله و از همان ابتدای کار، شما را به خودش جذب می‌کند. اگر با کامپیوتر بازی می‌کنید، می‌توانید از برخی مادهای Witcher 3 نیز برای تغییر گیم‌پلی استفاده کنید. بازیکنان پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری نیز می‌توانند خیلی زود، شاهد انتشار نسخه نسل بعدی The Witcher 3 باشند.

بازی The Legend of Zelda Breath of the wild

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، Wii U

قهرمان نمادین Hyrule بازگشته است تا پرنسس زلدا را در جدیدترین قسمت از پرچمدار طولانی‌مدت نینتندو، دوباره نجات دهد. همه عناصر کلاسیک یک بازی Legend of Zelda مانند معماهای چالش‌برانگیز، تلاش برای جمع‌آوری سکه و دوئل‌های کوچک و بزرگ، هنوز هم اینجا هستند اما Breath of the Wild عناصر جدیدی را معرفی می‌کند که آن را به بهترین بازی زلدا تا به امروز و یکی از بهترین بهترین بازی‌ های تک نفره تبدیل کرده است. برای مثال، مبارزات نسبت به بازی‌های قبلی، سخت‌تر شده است و لینک باید از انواع سلاح‌ها (که به مرور زمان تخریب می‌شوند) برای مقابله با دشمنان استفاده کند؛ آن هم در جهانی که اغلب روی خوشی به ماجراجویی‌های لینک نشان نمی‌دهد. ناگفته نماند که ساخت معجون و ابزارهای مختلف نیز بخشی دیگر از تجربه به‌یادماندنی بازی هستند.

چه کسی فکرش را می‌کرد که در میان این همه بازی، این مجموعه زلدا باشد که یکی از بهترین جهان‌بازهای تاریخ گیم را معرفی می‌کند؟ طرفداران قسمت‌های قبلی The Legend of Zelda: Breath of the Wild، برای شیرجه‌ای مجدد به دنیای تخیلی نینتندو، هیجان‌زده خواهند شد اما خوشبختانه، تازه‌واردان نیز می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سوار بر این کشتی فانتزی شوند و به خوبی از عهده هدایت آن برآیند. خبر خوب این است که نینتندو، مراحل ساخت نسخه دنباله را آغاز کرده است اما احتمالاً تا سال 2022 شاهد انتشار آن نخواهیم بود.

بازی Marvel's Spider Man

Marvel’s Spider-Man

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4 و 5

Marvel’s Spider-Man به عنوان یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4، به بازیکنان این فرصت را می‌دهد که در نقش ابرقهرمان محبوب عنکبوتی، به گشت‌وگذار در نیویورک بپردازند. در این بازی می‌توانید در یک محیط جهان‌باز فوق‌العاده با جزئیات بالا، خلافکارها، دزدهای فروشگاهی و سارقان خودروهای سریع را دنبال کنید و با نقشه‌های استراتژیک و حرکات آکروباتیک خود، آن‌ها را از پای درآورید. البته نگران نباشید؛ شما فقط با آفتابه‌دزدها، سروکار نخواهید داشت و تعدادی ویلن کله‌گنده‌تر هم در این بازی ابرقهرمانی وجود دارد.

ناگفته نماند که مبارزه با جرم و جنایت، تنها بخشی از بازی Marvel’s Spider-Man است. در کنار آن، چالش‌هایی هم وجود دارند که در سرتاسر شهر و برای کمک به ارتقای مجموعه مهارت‌های خاص اسپایدی ظاهر می‌شوند. حتی گشت‌وگذاری ساده در منهتن و عکس گرفتن از مناظر زیبای بازی هم بسیار سرگرم‌کننده است؛ مخصوصاً زمان‌هایی که نیاز دارید کمی از نقش افسر پلیس دور شوید. همچنین می‌توانید از دنباله بازی با نام Spider-Man: Miles Morales که هم‌اکنون برای پلی‌استیشن 4 و 5 در دسترس است، لذت ببرید.

بازی Doom Eternal

Doom Eternal

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4 و 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس|اس، رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ، استیدیا

در بازی Doom Eternal، زمین کاملاً توسط شیاطین تسخیر شده و فقط Doom Slayer است که می‌تواند سیاره را از این وضعیت جهنمی و نابودی کامل نجات دهد. این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی‌ های تک نفره ، تجربه‌ای روان و سریع از سلاخی شیاطین با مجموعه‌ای بزرگ از انواع سلاح‌ها را به مخاطب ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با لانچرهای موشک، سلاح‌های پلاسما، شاتگان‌های پیشرفته و اره برقی، به جنگ با شیاطین و اهریمن‌های خبیث بروید. Doom Eternal نسخه‌ای بزرگ‌تر و بهتر از ریبوت منتشر شده در سال 2016، از استودیوی Id Software است.

بازی Doom Eternal در کنار ارائه ماراتنی از سلاخی دشمنان به مانند قسمت‌های گذشته، شامل روایت‌ها و بک‌گراندهای جالبی نیز می‌شود که مخاطبان می‌توانند در میان مبارزات وحشیانه و شوتر آخرالزمانی بازی، غرق آن‌ها شوند و به شما فرصتی می‌دهد تا از داستان پشت پرده Slayer و موجوداتی که مصمم به نابودی بشریت هستند، بیشتر بدانید.

بازی Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی، استیدیا

آرتور مورگان شاید یک رنجر تنها نباشد اما Red Dead Redemption 2 قطعاً یکی از بهترین بازی‌‌ های تک نفره و آفلاین است که در حال حاضر وجود دارد. می‌توانید به ماهیت داستان محور بازی پایبند باشید و به همراه آرتور و گروه Van der Linde، به قانون‌شکنی ادامه دهید. می‌توانید جهان بزرگ و وسیع بازی را کاوش کنید و به شکار پوست حیوانات و ماهی‌های کمیاب بپردازید. و یا می‌توانید به یک انگل کامل برای جامعه تبدیل شوید و از هرج و مرج در جهان‌بازی لذت ببرید! دنیای درگیرکننده و بزرگ بازی، بالاخره راه خود را برای کشاندن شما به غرب وحشی، پیدا می‌کند.

Red Dead Redemption 2 تا مدت‌ها، یکی از بهترین تجربه‌های جهان‌باز صنعت گیم باقی می‌ماند؛ بنابراین حتی اگر با تعقیب و گریز در سال 1899 و سلاح‌های کندتر آن زمان زیاد حال نمی‌کنید، قطعاً این بازی ارزش وقت و توجه شما را خواهد داشت. حالت چندنفره و آنلاین بازی، همچنان فعال است و اگرچه بازیکنان مدت‌هاست منتظر عرضه یک بسته الحاقی هستند و اگرچه نسخه کامپیوتری بازی با مشکلات فنی همراه بود، بااین‌وجود Red Dead Redemption 2 عنوانی است که تا مدت‌ها در لیست‌های مختلف، به آن اشاره خواهد شد.

بازی Star Wars Fallen Order

Star Wars Jedi: Fallen Order

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4 و 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس|اس، رایانه‌های شخصی

هرچند بازی اکشن – ماجرایی Star Wars Jedi: Fallen Order، برداشتی تازه از جهان جنگ ستارگان ارائه نمی‌دهد اما قطعاً طرفداران، از نبرد قدیمی بین سمت تاریک و سمت نور و یکی از بهترین بازی‌ های تک نفره لذت خواهند برد. حوادث Fallen Order، جایی بین پیش‌درآمد و سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان یا به عبارتی، بعد از اعدام دسته‌جمعی جدای‌ها و قبل از این که لوک اسکای واکر دست به شمشیر شود، اتفاق می‌افتد. شما در نقش یک اوراقچی به نام Cal Kestis بازی می‌کنید؛ او از زمانی که سیث شروع به شکار کودکان حساس به force کرده، مخفی شده و تمرینات جدای خود را در خفا انجام می‌دهد.

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order عناصر بسیاری را از بازی‌های قبلی جنگ ستارگان ترکیب کرده و این کار را به خوبی انجام می‌دهد. انتظار نداشته باشید تا با چیزی هنجارشکن در بازی روبرو شوید اما هک کردن و از بین بردن نیروهای امپراطوری با شمشیر نوری و در هم کوبیدن آدم بدها با توانایی‌های Force، هرگز قدیمی نمی‌شود. شایعات حاکی از آن است که دنباله این بازی نیز در دست ساخت قرار دارد.

بازی The Outer Worlds

The Outer Worlds

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ

نقش‌آفرینی فضایی استودیوی آبسیدین، با ارائه ترکیبی از Fallout و Borderlands، توانست نامزد بسیاری از جوایز بهترین‌های سال 2019 شود. در بازی The Outer Worlds، یک ماجراجویی خودساخته و پر از موجودات عجیب‌وغریب را در محیطی آینده‌نگرانه، تجربه می‌کنید. تجربه‌ای که بازیکنان را با تصمیماتی سخت رودررو می‌کند و مانند هر بازی نقش‌آفرینی دیگری، گروهی از همراهان نه چندان موافق با یکدیگر نیز در کنارتان قرار دارند. اگرچه مبارزات، بخش بزرگی از بازی است اما داستان نیز روایت سنگینی دارد و شما را وادار می‌کند تا به جای آن که همیشه در حال نبرد با دشمنانی چالش‌برانگیز باشید، به جمع‌آوری منابع هم بپردازید و با NPC‌ها صحبت کنید.

همراهان شما داستان‌های خاص خود را دارند که تجربه آن‌ها نیز سرگرم‌کننده است. طراحی محیط و موجودات بازی به حدی خوب است که گاهی اوقات ماموریت‌های بازی را نادیده می‌گیرید تا تنها از چشم‌اندازهای دل‌انگیز بازی لذت ببرید. بازی The Outer Worlds یک نقش‌آفرینی عالی برای افرادی است که می‌خواهند وارد ماجراهای فضایی شوند اما نمی‌خواهند تجربه نبرد با Deathclawهای فالوت یا گروه‌های بزرگ دشمنان در Borderlands را تکرار کنند. یاد گرفتن مکانیزم‌های این بازی ساده است و در کنار آن، یک بسته الحاقی داستان محور نیز وجود دارد که محتویات بیشتری را به بازی اضافه می‌کند.

بازی Death Stranding

Death Stranding

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4 و 5، رایانه‌های شخصی

بازی Death Stranding جدیدترین ساخته هیدئو کوجیما و رویایی در ادامه فرنچایز Metal Gear Solid است. داستان بازی در ایالات متحده و در جریان یک رویداد فاجعه‌آمیز به نام «The Death Stranding» می‌گذرد که به موجوداتی از قلمروی مرگ و زندگی اجازه داده است تا در زمین پرسه بزنند. شما در نقش Sam Porter Bridges بازی می‌کنید؛ پیکی که وظیفه دارد تدارکاتی را به مستعمرات انسانی باقی‌مانده برساند و آن‌ها را به هم متصل کند.

Bridges در محیط‌هایی زیبا اما تکراری قرار می‌گیرد و بازی را به یک شبیه‌ساز پیشرفته پیاده‌روی تبدیل می‌کند؛ بنابراین ممکن است گیم‌پلی بازی برای برخی، بیش از حد کند باشد. با این وجود، این بازی همچنان شاهکاری در روایت داستانی محسوب می‌شود که به دلیل تفسیرش در مورد شکاف سیاسی آمریکا و نحوه برخوردش با فجایع زیست‌محیطی، تحسین شده است. بازی Death Stranding به عنوان انحصاری PS4 عرضه شد اما بعداً نسخه رایانه‌های شخصی آن و نسخه Director’s Cut برای پلی‌استیشن 5 نیز منتشر شد.

بازی Sekiro

Sekiro: Shadows Die Twice

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان

Sekiro ممکن است از نظر ظاهری، شبیه یک تریلر هک‌انداسلش سامورایی به نظر برسد اما سیستم مبارزه‌ای خشن، آن را به یکی از چالش‌برانگیزترین و بهترین بازی‌ های تک نفره تبدیل می‌کند. حوادث Sekiro در ژاپن عصر سنگوکو دنبال می‌شود که در آن کنترل «گرگ یک‌دست» را در اختیار می‌گیرید؛ یک جنگجوی سقوط کرده که توسط نیرویی ماوراء طبیعی زنده شده و حالا سخت به دنبال انتقام است. باس‌های قدرتمندی مانند Guardian Ape و Demon of Hatred، مطمئناً بازیکنان را عذاب می‌دهند و برای از بین بردنشان، باید چند باری تلاش کرد اما در کل، هیچ دشمنی را نمی‌توان در این بازی ساده گرفت.

یک اشتباه محاسباتی ساده و زدن یک دکمه اضافی، می‌تواند به معنای مرگ ناگهانی باشد، حتی در نبرد با موجوداتی معمولی.  Sekiro: Shadows Die Twice برای گیمرهایی که به راحتی ناامید می‌شوند، بازی سختی است؛ بازی هیچ گزینه‌ای برای کم کردن درجه سختی، در اختیار بازیکن قرار نمی‌دهد و همین موضوع، بحث‌های زیادی را در خصوص میزان دردسترس‌بودن بازی برانگیخته است اما با داشتن یک استراتژی جدی و با داشتن تمرین کافی، لذت موفقیت در مبارزات بسیار سخت بازی، بسیار شیرین‌تر از قبل می‌شود.

بازی Fallout 4

Fallout 4

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان

حتی اگر بازی Fallout 4 در زمان انتشار در سال 2015 مملو از محتوا نبود، با این حال عرضه تعداد مناسبی DLC، افزونه‌های متعدد و تعداد زیادی مادهای شخص ثالث، تجربه بازی را از آن زمان کاملاً دگرگون و گیم‌پلی جدی و محتویات متعددی را ایجاد کرده‌اند که Fallout 4 را به یکی از بهترین بازی‌ های آفلاین تبدیل می‌کنند. قهرمان داستان پس از یک انفجار هسته‌ای، از خوابی برودتی بیدار می‌شود و گشت‌وگذار در جهان پسا آخرالزمانی Commonwealth را شروع می‌کند و در طول راه، با ابر جهش‌یافته‌ها، deathclawها، مهاجمان و انواع خطرات دیگر روبه‌رو خواهد شد.

بسته‌های الحاقی بازی به شما اجازه می‌دهند تا جزیره تاریک و طوفانی Far Harbor و یک پارک تفریحی با تم «نوکا-کولا» را کاوش کنید و حتی ابزاری را در اختیار شما قرار می‌دهند تا ربات رزمی خود را بسازید. شما همچنین می‌توانید با گروهی از بازماندگان همراه شوید و روی ساختن یک شهرک برای مردم خود کار کرده و در کنار آن، بهترین سلاح‌های Fallout 4 را برای زنده ماندن جمع‌آوری کنید. بازی Fallout 4 هنوز هم یک تجربه فوق‌العاده و عمیق به جای می‌گذارد که می‌تواند ساعات بسیاری شما را سرگرم نگه دارد.

بازی The Last of Us Part 2

The Last of Us Part II

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4

بازی The Last of Us Part II با داستانی فوق‌العاده، شخصیت‌های به‌یادماندنی و گیم‌پلی بی‌نقص خود که نسبت به نسخه قبلی، به خوبی تکامل یافته، بخش بزرگی از گیمرها را مجذوب خود کرده و به یکی از بهترین بازی‌ های تک نفره تبدیل شده است. وقتی صحبت از ماجراجویی‌های تک‌نفره می‌شود، استودیوهای زیادی را نمی‌توان مثال زد که کیفیتی در حد ناتی داگ به مخاطب ارائه دهند؛ قطعاً این تیم از Crash Bandicoot تا به اینجا، راهی طولانی را پیموده است.

The Last of Us Part II یک تجربه روایت محور است و داستان انتقام و برخورد با آن را از دیدگاه دو شخصیت، در هم می‌آمیزد. هرچند نحوه روایت داستان و سرگذشتی که بر سر شخصیت‌ها آمد، باعث دودسته شدن طرفداران شد و جنجال‌هایی را به دنبال داشت، با این حال نمی‌توان سطح بالای کیفیت ارائه شده در این بازی توسط ناتی داگ و سونی را انکار کرد.

سخت است بدون این که داستان The Last of Us Part II را اسپویل کنیم، به نکاتی که این بازی را بسیار خاص می‌کند بپردازیم اما همین را بدانید که بازی از همان ابتدا به شما سخت می‌گیرد و احساساتتان را به شدت برمی‌انگیزد. دلیلی وجود دارد که این بازی در زمان انتشار آن‌قدر بحث‌برانگیز شد اما به نظرم همین دلیل، با در هم شکستن انتظاراتی که از داستان و دنباله نسخه اول وجود داشت، بازی را به چنین تجربه شایسته احترامی تبدیل کرد.

بازی Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4 و 5

Ghost of Tsushima، آخرین بازی انحصاری پلی‌استیشن 4، به لطف عملکرد بی‌نظیر استودیوی ساکرپانچ در ارائه یک تجربه ماجراجویی تک نفره، به نقطه عطفی در پایان کار نسل هشتم تبدیل شد. منتقدان و طرفداران بازی‌های جهان‌باز، با مبارزاتی عمیق و جلوه‌های بصری خیره‌کننده در این بازی روبرو شدند. Ghost of Tsushima یک حرکت روبه‌جلوی بزرگ برای Sucker Punch است زیرا این سازنده، بیش از یک دهه بر روی بازی‌های inFAMOUS کار کرده بود. در این بازی، شما در نقش یک سامورایی بازی می‌کنید که در تلاش است جزیره Tsushima را از هجوم مغول‌ها نجات دهد.

در بازی Ghost of Tsushima، هیچ کمبودی از لحاظ محتوا وجود ندارد؛ از جستجو در نقشه برای کامل کردن کلکسیون‌ها گرفته تا پاک‌سازی پایگاه‌های دشمن و حتی ساعت‌ها غرق شدن در photo mode بسیار قوی بازی. مبارزات بازی در ابتدا می‌توانند کمی دلهره‌آور باشند اما پس از سپری شدن چند ساعت، تبدیل به یک جنگجوی توقف‌ناپذیر خواهید شد که می‌تواند هر کسی را از پای درآورد. بازی شامل محتویاتی است که قبلاً شبیه آن‌ها را در بازی‌های دیگر دیده‌ایم اما غافلگیری‌های جدید و محتوای چندنفره رایگان بازی، آن را به انتخابی ضروری تبدیل می‌کند. بازی The Director’s Cut of Ghost of Tsushima نیز با محتوای کاملاً جدید و بهبود سیستم‌های بازی، هم اکنون بر روی پلی‌استیشن 4 و 5 در دسترس است.

بازی Final Fantasy VII Remake

Final Fantasy VII Remake

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4 و 5

کاری که Square Enix توانست با بازی Final Fantasy VII Remake انجام دهد، چیزی جز یک شاهکار نبود. روشی که به طور مؤثر، مواد بازی اصلی را با مکانیزم‌های جدیدی ترکیب می‌کند تا ظاهری مدرنی به آن بدهد و تبدیل به مرجع و معیاری برای نحوه انجام بازسازی‌ها در آینده می‌شود. این بازی دارای یک سیستم مبارزه منحصربه‌فرد است که اکشن هم‌زمان را با یک سیستم ساده مبتنی بر منو ترکیب می‌کند که همین موضوع باعث می‌شود تا بازی، چیزی شبیه به تکامل نسخه اصلی در سال 1997 باشد.

شما به راحتی می‌توانید بیش از 40 ساعت را در این بازی سپری کنید؛ حتی اگر این بازی، بسیار خطی‌تر از سایر بازی‌های این لیست باشد. این بازی برای کسانی که می‌خواهند بدون نگرانی در مورد یک دنیای آزاد و بزرگ، تنها بر روی داستان و شخصیت‌های بازی تمرکز کنند، عالی است. هرچند زمان و مکانی برای بازی وجود دارد اما خطی بودن، به شدت به نفع آن تمام شده است. به طور خلاصه، این بازی یکی از بازسازی‌های است که بهتر از انتظارات شما عمل می‌کند و هرچند دارای کاستی‌هایی است اما در مجموع، یکی از بهترین بازی‌های تک نفره پلی‌استیشن 4 به شمار می‌رود. این بازی، پایان کار Final Fantasy VII Remake نیست زیرا قسمت دوم آن (با هر نام دیگری که به طور رسمی نامیده می‌شود) در حال ساخت است. همچنین می‌توانید به عقب‌تر برگردید و برخی از بهترین بازی‌های فاینال فانتزی را در صورت تمایل بازی کنید. علاوه بر این، در سال 2021، نسخه بهبودیافته‌ای برای پلی‌استیشن 5 به نام Final Fantasy VII Remake Intergrade منتشر شد که دارای جلوه‌های بصری بهبود یافته و محتویات اضافه شده است.

بازی Resident Evil Village

Resident Evil Village

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4 و 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس|اس، رایانه‌های شخصی

حوادث بازی Resident Evil Village، مستقیماً بعد از رویدادهای Resident Evil 7 دنبال می‌شود و برای لذت بردن از آن، نیازی به تجربه بازی‌های قبلی RE ندارید. این بازی همه چیز را به سمت حال و هوای قرون وسطایی می‌برد و گرگینه‌ها و خون‌آشام‌ها را در ترکیب با دست‌کاری‌های ژنتیکی رزیدنت اویلی خود، به جان شما می‌اندازد. Village ویترینی است که نشان می‌دهد توسعه‌دهندگان در طول سال‌ها تجربه و آزمون‌وخطا، چقدر در مورد ساخت یک بازی Resident Evil یاد گرفته‌اند. این بازی به‌ویژه در ارائه جو ترسناکی که همیشه در بازی‌های RE برجسته بوده است، کار خود را به خوبی انجام می‌دهد؛ بدون آن که خیلی ترسناک شود و یا بیش از حد به سمت یک شوتر خالص پیش برود.

روایت و داستان بازی نیز از تمرکز بر رمزورازهای وحشتناک و تنوع باس‌های مختلف دهکده سود می‌برد و در حین حرکت روبه‌جلوی خود، به شما اهداف روشنی می‌دهد و اغلب خنده‌دار بودن برخی از ویژگی‌های عناوین قدیمی‌تر فرنچایز را که طرفداران قدیمی به خاطر می‌آورند، می‌پذیرد. اگر فقط شخصیت Lady Dimitrescue شما را به این بازی جذب کرده است، باید بگویم که او قطعاً نقشی مهمی را ایفا می‌کند اما بازی بسیار بزرگ‌تر از این حرف‌ها است.

بازی Returnal

Returnal

  • پلتفرم‌: پلی‌استیشن 5

بازی‌های ژانر روگ لایک، سال‌هاست که برای یافتن مفاهیم جذاب و عامه‌پسند تلاش می‌کنند و در این راه، کم‌وبیش موفقیت‌هایی را هم شاهد بوده‌اند. بازی Returnal نمونه‌ای از این موفقیت‌ها با ساختاری تک‌نفره و یکی از معدود بازی‌های فعلی است که به معنای واقعی کلمه، از قدرت سخت‌افزاری کنسول جدید سونی بهره می‌برد.

مشکل اینجاست که صحبت کردن بیش از حد در مورد داستان یا باس‌های Returnal بدون اسپویل کردن بازی، کاری دشوار است. شما در نقش یک شخصیت که از اسلحه و گجت استفاده می‌کند (بازی در درجه اول، یک شوتر است)، در یک دنیای بیگانه، زیبا، وحشتناک و پر از خطرات گوناگون قرار می‌گیرید و به سرعت متوجه می‌شوید هر بار که می‌میرید، به همان زمان و مکان باز می‌گردید. باید بارهاوبارها بازی کنید تا کاملاً باس‌های شیطانی بازی را کشف و سعی کنید همه آنها را شکست دهید و در عین حال سرنخ‌هایی در مورد جهان مسحورکننده بازی به دست آورید. در تجربه این بازی، صبر لازم است اما تلاش‌های شما، مطمئناً ارزشمند خواهد بود.

بازی Assassin's Creed Valhalla

Assassin’s Creed: Valhalla

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4 و 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس|اس، رایانه‌های شخصی

بازی‌های آساسینز کرید به سندباکس‌هایی عالی برای بازگشت به زمان‌ها و مکان‌هایی خاص در تاریخ بشر و انجام دادن هر کاری که دلتان می‌خواهد، تبدیل شده‌اند. Assassin’s Creed: Valhalla جدیدترین و شاید جسورانه‌ترین ساخته یوبی‌سافت در این مسیر است که دنیای خیره‌کننده و غنی از حماسه‌های نوردیک را برای کشف سرنوشت خود و مردمتان، ارائه می‌دهد. این بازی بیش از هر زمان دیگری در تاریخ فرنچایز، مملو از فعالیت‌های جالب و حتی راه‌های جالب‌تر برای کشتن، سلاخی و ازپای‌درآوردن دشمنان با مهارت‌هایی خشن است.

والهالا با سبک بازی بسیار آزاد خود که گشت‌وگذار را به داستانی خطی ترجیح می‌دهد، همیشه چیزی جدید برای ارائه دارد و یک انتخاب عالی برای طرفداران بهترین بازی ‌های تک نفره است و اگر قبلاً هیچ‌کدام از بازی‌های آساسینز کرید را تجربه نکرده‌اید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. تنها نقطه‌ضعف بازی را می‌توان این موضوع برشمرد که آن‌قدر محتویات آن گسترده است که به‌سختی می‌توان والهالا را یک بازی AC نامید و بسیاری از سیستم‌های مخفی‌کاری معروف فرنچایز، در والهالا وجود ندارند.

بازی Demon's Soul

Demon’s Souls

  • پلتفرم‌: پلی‌استیشن 5

احتمالاً نسخه ریمیک Demon’s Souls، یکی از بهترین لانچ تایتل‌های تاریخ است که در سال 2020 برای پلی‌استیشن 5 منتشر شد. این بازی یک تجربه لذت‌بخش فوق‌العاده بود؛ به خصوص برای کسانی که بازی اصلی را در سال 2009 تجربه کرده‌اند. Demon’s Souls از پایه بازسازی شد و با جلوه‌های بصری بهتر، بهبود سیستم‌های بازی و تغییرات جزئی در جای‌جای بازی، پیشرفتی همه‌جانبه به دنبال داشت که به معنای واقعی کلمه، تجربه‌ای کاملاً بهتر را به مخاطب ارائه می‌دهد.

علی‌رغم تفاوت‌هایی که با نسخه بازسازی شده وجود دارد، با این حال این ریمیک نسبت به سایر بازسازی‌های صنعت گیم، بیشترین وفاداری را به نسخه اورجینال دارد. استودیو Bluepoint Games به شکلی توانسته است تا تعادل کاملی را در حفظ یکپارچگی نسخه اصلی ایجاد و در عین حال اطمینان حاصل کند که تجربه‌ای با حال و هوای مدرن امروزی ارائه می‌دهد. حتی برخی از باگ‌ها و گلیچ‌های بازی اصلی، دست‌نخورده باقی ماندند و ثابت کرد که کارکنان Bluepoint هنگام بازسازی بازی‌های قدیمی خود، به خوبی می‌دانند که باید چکار کنند.

بازی Metal Gear Solid V

Metal Gear Solid V

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 3 و 4، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، رایانه‌های شخصی

بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain یکی از پرحاشیه‌ترین بازی‌های فرنچایز است زیرا آخرین همکاری کارگردان مشهور، هیدئو کوجیما با کونامی به شمار می‌رود. اختلاف بین کونامی و کوجیما منجر به خروج این کارگردان از شرکت شد و به این ترتیب بود که استودیوی Kojima Productions تأسیس شد. بازی Metal Gear Solid V، یکی از بهترین بازی ‌های تک نفره است که از یک دنیای جهان‌باز و بزرگ با سیستم‌های گیم‌پلی فراوان و محتویات فرعی بی‌شمار بهره می‌برد.

داستان بازی که یکی از معدود نکات منفی آن است، تا حدی ناتمام مانده و اگر به دنبال یک روایت منسجم هستید، ممکن است از این بازی آن‌گونه که باید لذت نبرید. با این حال، هنوز هم روایت‌های داستانی جذاب در بازی وجود دارد که کاملاً رنگ و بوی یک بازی متال گیر را در خود دارد. صرف‌نظر از این موضوع، این گیم‌پلی است که دلیلی واقعی برای تجربه The Phantom Pain به شمار می‌رود زیرا برای اولین‌بار در فرنچایز، به شما امکان می‌دهد تا عملاً هر کاری که می‌خواهید در بازی انجام دهید.

بازی The Elder Scrolls Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 3 و 4، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، رایانه‌های شخصی، نینتندو سوییچ

هر چقدر هم که کلیشه‌ای به نظر برسد اما سخت است که بازی The Elder Scrolls V: Skyrim را حتی یک دهه پس از انتشار آن، دوست نداشت. این بازی، یک اکشن نقش‌آفرینی همه‌چیزتمام است که سبک‌های مبارزه متنوعی را ارائه می‌دهد؛ از نبرد دوربرد گرفته تا مبارزات تن‌به‌تن و تمام سبک‌های دیگری که بین این دو قرار می‌گیرند. در حالی که بازی‌های نقش‌آفرینی دیگری، همان تجربه‌ای که Skyrim ارائه داده است را حتی بهتر تکرار کرده‌اند اما بسیاری از بازیکنان، همچنان به این بازی کلاسیک Bethesda  پایبند مانده‌اند.

شما می‌توانید با تصمیم‌گیری، گشت‌وگذار و ساختن شخصیت خود به روش‌های مختلف، هرطور که می‌خواهید بازی کنید. شاید برخی از بخش‌های Skyrim به خوبی بازی‌های امروزی نباشد اما این که این بازی در سال 2021 هنوز هم این‌قدر خوب عمل می‌کند، شایسته تحسین است. قسمت خوب ماجرا اینجاست که احتمالاً هر سیستمی که در حال حاضر دارید، به خوبی از عهده اجرای بازی برخواهد آمد اما اگر به دنبال گرافیک بالاتر و بهبود تمامی جنبه‌های بازی هستید، بد نیست سری به مادهای فوق‌العاده این بازی بزنید.

بازی GTA V

Grand Theft Auto V

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 3 و 4، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360، رایانه‌های شخصی

بدون شک Grand Theft Auto V، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ گیم است. این بازی با فروش بیش از 150 میلیون نسخه‌ای خود، به یکی از سودآورترین سرگرمی‌های کل تاریخ تبدیل شده است. بیشتر موفقیت مالی این بازی، مربوط به Grand Theft Auto Online است اما حالت تک‌نفره آن نیز دست‌کمی از بخش آنلاین ندارد. بازی شامل سه قهرمان قابل بازی به نام‌های فرانکلین، مایکل، و ترور است که می‌توان در کسری از ثانیه، بین آن‌ها جابه‌جا شد.

همان‌طور که انتظار دارید داستان بازی، در کنار برخی از بهترین نویسندگی‌ها و اجراهایی که تاکنون در فرنچایز دیده‌ایم، خشن و مهیج است. گیم پلی بازی نسبت به نسخه‌های قبلی گسترش یافته است و حالت اول‌شخص برای نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بازی در دسترس است. صحبت از نسخه‌های پیشرفته شد، نسخه نسل بعدی بازی Grand Theft Auto V نیز در سال 2022 برای پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس|اس عرضه خواهد شد.

بازی Metroid Dread

Metroid Dread

  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

تجربه یک بازی دوبعدی کاملاً جدید متروید در نینتندو سوییچ، چیزی شبیه به یک رویا است. Metroid Dread اولین بازی دوبعدی جدید این سری بعد از Metroid Fusion در سال 2002 است؛ بنابراین می‌توانید تصور کنید که چرا انتشار آن، این‌قدر سروصدا به پا کرده است. بعد از 19 سال انتظار، این بازی با برخی از بهترین جلوه‌های بصری، گیم‌پلی و مکانیزم‌هایی که تا به حال این فرنچایز به خود دیده، بازگشته است.

Metroid Dread دارای اتمسفر و فضای برجسته‌ای است که با یک گیم پلی ارزشمند همراه شده تا دست‌کشیدن از بازی را غیرممکن کند. همان‌طور که مراحل زیبای را کشف می‌کنید، قدرت‌ها و آیتم‌های جدیدی باز می‌شود که می‌توان از آن‌ها برای رسیدن به مناطق غیرقابل‌دسترس قبلی، استفاده کرد. باس فایت‌های چالش‌برانگیز و در عین حال سرگرم‌کننده و ربات‌های E.M.M.I جدید، در سرتاسر بازی پراکنده شده‌اند. به زبان ساده، این بازی در کنار Beath of the Wild و Super Mario Odyssey، در بالاترین رده عناوین نینتندو سوییچ قرار دارد.

بازی Hitman 3

Hitman 3

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4 و 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس|اس، رایانه‌های شخصی، استیدیا، نینتندو سوییچ

اگر رویای سفر به نقاط مختلف جهان را در سر دارید، تجربه Hitman 3 را فراموش نکنید. هر یک از مراحل هیتمن 3، مامور 47 را به یک کشور جدید می‌کشاند و قبل از اینکه او به «سفر کاری» بعدی خود برود، زمانی کوتاه برای از بین بردن اهدافش در اختیار دارد. فرستادن بازیکنان به همه جا، از کلابی در برلین گرفته تا یک عمارت عجیب‌وغریب حاشیه شهر، هیتمن 3 را تبدیل به سندباکسی آرکیدمانند کرده که ضیافتی از قتل‌های متنوع را به بازیکن ارائه می‌دهد. حال با ابزارهای بیشتری که در اختیار شما قرار دارد، این اکشن بی‌پایان و قابل تکرار به شما امکان می‌دهد تا حد امکان خلاق باشید و راه‌های خنده‌دار زیادی را برای نشان دادن ابتکار خود به بازیکنان ارائه می‌دهد.

بازی Hitman 3، هشتمین قسمت اصلی از مجموعه هیتمن و پس از عناوین Hitman (2016) و Hitman 2 (2018)، آخرین نسخه در سه‌گانه World of Assassination است. بخش داستانی تک‌نفره آن، روایت آغاز شده در بازی Hitman را به سرانجام می‌رساند و رویدادهای مامور 47 و متحدانش را ادامه می‌دهد. آن‌ها در تلاش برای نابودی پارتنرها هستند؛ رهبران یک سازمان مخفی به نام Providence که کنترل امور جهان را به دست دارند. بازی Hitman 3  توانست به موفق‌ترین بازی فرنچایز تبدیل شود و نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد؛ حتی برخی این بازی را بهترین هیتمن تاریخ می‌دانند.

بازی Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

  • پلتفرم‌ها: ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی

شاید این بازی بهترین انتشار سی دی پراجکت نباشد اما اشتباه نکنید، Cyberpunk 2077 هنوز هم ارزش وقت شما را دارد. باوجود بک‌گراند تیره و تاری که در پس توسعه بازی وجود داشت و انبوهی از باگ‌های اعصاب خوردکن در اوایل انتشار بازی، نایت سیتی بدون شک، هنوز هم مکانی هیجان‌انگیز برای گشت‌وگذار است. بازی Cyberpunk 2077 با یک موسیقی متن درخشان، صداپیشگی عالی و داشتن تعداد کافی از ماموریت‌های جانبی، تقریباً همان قدر حماسی است که یک تجربه جهان‌باز می‌تواند باشد. انتشار مداوم پچ‌ها و ارتقای کامل بازی پس از لانچ فاجعه‌بار آن، Cyberpunk 2077 را تبدیل به تجربه‌ای کرده که با گذشت زمان، بهتر شده است. مطمئناً بازی در حد موفقیت‌های The Witcher 3 نیست اما اگر به یک نقش‌آفرینی علمی تخیلی دیستوپیایی علاقه دارید، بازی‌های کمی می‌توانند به گرد پای Cyberpunk 2077 برسند.

CD Projekt پس از سال‌ها انتظار، بازی Cyberpunk 2077 را برای پلی‌استیشن  4، استیدیا، رایانه‌های و ایکس‌باکس وان در تاریخ 10 دسامبر 2020 منتشر کرد و قرار است نسخه‌های پلی‌استیشن  5 و ایکس‌باکس وان سری نیز در سه‌ماهه اول سال 2022 عرضه شوند. این بازی از لحاظ روایت داستانی، طراحی محیط و گرافیک، با تحسین منتقدان همراه بود. برخی از المان‌های گیم‌پلی با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شدند؛ در حالی که مضامین آن و نمایش شخصیت‌های تراجنسیتی، با انتقاداتی مواجه شد. همچنین این بازی به دلیل باگ‌های بی‌شمار به‌ویژه در نسخه‌های کنسولی، انتقادات بسیاری به همراه داشت. با این حال، از آن زمان تاکنون، سازندگان با عرضه آپدیت‌ها و پچ‌های فراوان، به بهبود کیفیت بازی کمک کرده‌اند.

بازی Ori and the Will of the Wisp

Ori and the Will of the Wisps

  • پلتفرم‌ها: ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی

Ori and the Will of the Wisps تجربه‌ای جادویی است. لحظاتی در بازی وجود دارد که با خود فکر می‌کنید چگونه یک پلتفرمر توانسته چنین تجربه شگفت‌انگیزی را ارائه دهد. از همان ابتدا، وقتی دوباره با اوری، نارو، سین، در کنار شخصیت جدیدی به همان اندازه دوست‌داشتنی به نام Ku آشنا می‌شوید، اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد. از نظر گیم‌پلی نیز استودیوی Moon موفق می‌شود تا تمام عناصر فوق‌العاده بازی Ori and the Blind Forest در سال 2014 را اصلاح و بهبود دهد و عمق و لذت جدیدی را به بخش مبارزات، گشت‌وگذار و پلتفرمینگ بازی اضافه کند.

بازی Ori and the Will of the Wisps پس از انتشار، مورد تحسین گسترده منتقدان در سطح جهانی قرار گرفت. شخصیت‌پردازی، جلوه‌های بصری، مبارزات، المان‌های کاوش در محیط، طراحی محیط‌ها، سکانس‌های تعقیب و گریز و موسیقی متن بازی، از مواردی بود که با تحسین منتقدان و بازیکنان همراه بود. حتی برخی از نشریات، این بازی را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی در تمام دوران معرفی کردند. با این حال، انتقاداتی مربوط به مسائل فنی مانند افت نرخ فریم و باگ‌های بصری، به بازی وارد شد که بسیاری از آن‌ها، با همان پچ روز اول بازی، برطرف شدند.

بازی God of War

God of War

  • پلتفرم‌: پلی‌استیشن 4، رایانه‌های شخصی

فرنچایز God of War همیشه عالی بوده است اما God of War  پلی‌استیشن 4 توانست تا همه چیز را به سطح بالاتری برساند. این بازی از داستان‌سرایی خطی به دنیایی نیمه‌باز تبدیل شده است؛ جایی که بازیکنان، کنترل کریتوس را به دست می‌گیرند و به کاوش در محیط‌هایی می‌پردازند که مستقیماً از دل اساطیر نورس برآمده‌اند. این بازی تجربه‌ای مهیج، خشن و به طرز شگفت‌آوری زیبا را به نمایش می‌گذارد و به همین دلیل است که آن را یکی از «بهترین بازی‌های پلی‌استیشن» می‌نامیم.

God of War از حیث داستان، طراحی جهان، کارگردانی هنری، موسیقی، گرافیک، سیستم رزمی و شخصیت‌هایش، به‌ویژه ارتباط بین کریتوس و آترئوس، مورد تحسین جهانی قرار گرفت. بسیاری از منتقدان اعتقاد داشتند که این بازی، بدون اینکه هویت اصلی نسخه‌های قبلی خود را از دست بدهد، با موفقیت این مجموعه را احیا کرده است. God of War همچنین توانست نمراتی عالی دریافت کند که آن را در کنار بازی God of War اصلی (2005)، به عنوانی با بالاترین امتیاز در فرنچایز خدای جنگ و همچنین پلی‌استیشن 4 تبدیل کرده است. موفقیت این بازی باعث شد تا سونی انحصار آن را بشکند و به تازگی آن را برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر کند.

بازی Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn

  • پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی

ربات‌های دایناسوری؛ همین دو کلمه کافی است تا فوراً به یاد هورایزن و پروتاگونیست دوست‌داشتنی آن بیفتید. در این بازی، کنترل Aloy را در یک نقش‌آفرینی جهان‌باز به دست می‌گیری؛ جهانی که آلوی علاوه بر سردرآوردن از گذشته آن، باید از گذشته خود نیز سر درآورد. دایناسورهای روباتی، سرتاسر مناظر بازی را دربرگرفته‌اند؛ از واچرهای کوچک گرفته تا Snapmaw و Thunderjawهای غول‌پیکر و وحشتناک. به سختی می‌توان از Horizon Zero Dawn ایراد گرفت؛ بازی در تمامی بخش‌ها، از راه‌های فراوان برای وارد شدن به مبارزات گرفته تا سفر در سراسر نقشه و گشت‌وگذار در دل قبایل مختلفی که خانه‌ها و شهرهای خود را در هر گوشه‌ای از جهان ‌بازی برپا کرده‌اند، بی‌نقص عمل می‌کند.

ایلوی می‌تواند برای فرار از حملات دشمنان خود جاخالی بدهد، با سرعت بپرد، سر بخورد یا بغلتد. همچنین می‌تواند با مخفی شدن در بین شاخ و برگ‌ها و کمین کردن، دشمنان نزدیک را به صورت فوری نابود کند. همچنین با شنا کردن می‌تواند به صورت مخفیانه به دشمنان نزدیک شود و یا به جاهایی برود که با پای پیاده، غیرقابل‌دسترسی هستند. او می‌تواند مجموعه‌ای از ماشین‌ها را با ابزار Override هک کند و حتی از بعضی ماشین‌ها، سواری بگیرد. جستجو در دل خرابه‌هایی به نام Cauldron، قابلیت Override کردن ماشین‌های بیشتری را آزاد می‌کند. بازی در مجموع سه درخت مهارت دارد که بر روی مهارت‌هایی شامل مخفی‌کاری، نبرد و شکار متمرکز شده‌اند.

شاید در دنیای امروز، بازی‌های چندنفره و آنلاین ترند اصلی باشند اما هنوز هم بازی‌های تکنفره و Single Player در اوج خود قرار داشته و عناوین سرگرم‌کننده و جذابی را در اختیار ما قرار می‌دهند. اکثر این بازی‌ها، سبک جهان‌باز دارند و عمق گیم پلی آن‌ها بسیار بالا است. از گشت و گذار در سرزمین‌های باستانی ژاپن در بازی Ghost of Tsushima گرفته تا دنیای پساآخرالزمانی بازی Fallout 4 و یا روایت علمی تخیلی بازی The Outer Worlds، این بازی‌های تکنفره، توانایی دارند تا ساعت‌ها ما را پشت سیستم نگه داشته و سرگرم کنند که در این فهرست تعدادی از بهترین عناوین این ژانر معرفی شد.

منبع: Gamesradar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

منظور از بازی تک نفره چیست؟

یک بازی ویدیویی تک نفره، تجربه‌ای است که در آن فقط یک بازیکن برای به پایان رساندن بازی کافی است. یک بازی تک‌نفره معمولاً بازی‌ای است که فقط یک نفر می‌تواند آن را تجربه کند، در حالی که «حالت تک‌نفره»، معمولاً یک حالت بازی است که برای تجربه توسط یک بازیکن طراحی شده است و این نوع بازی‌ها، شامل حالت‌های چندنفره نیز می‌شوند.

۱
مهم‌ترین ویژگی بازی‌های تک‌نفره چیست؟

بازی‌های تک‌نفره معمولاً تمرکز بسیاری بر روی روایت‌های داستانی باورپذیر دارند و از این طریق، بازیکن را به پیشبرد بازی تشویق می‌کنند. بازی‌های تک‌نفره همچنین نسبت به بازی‌های چندنفره، به شخصیت‌پردازی عمیق‌تری از شخصیت‌های NPC ارائه می‌دهند تا ارتباط قویتری بین بازیکن و شخصیت‌های بازی ایجاد شود.

۲
اولین بازی‌های تک‌نفره تاریخ چه عناوینی بودند؟

اولین بازی های ویدئویی مانند Tennis for Two (1958)، Spacewar! (1962) و Pong (1972) بازی‌های متقارنی به شمار می‌رفتند که برای دو بازیکن طراحی شده بودند. بعدها با ظهور رایانه‌های شخصی، بازی های تک نفره‌ای مانند Speed Race (1974) و Space Invaders (1978) محبوبیت پیدا کردند.

۳
چرا بازی‌های تک‌نفره از محبوبیت بالایی برخوردارند؟

بازی‌های تک‌نفره نسبت به عناوین چندنفره‌، محتویات بسیار بیشتری به بازیکنان ارائه می‌دهند. بازی‌های تک‌نفره از لحاظ داستانی، بسیار بهتر از نمونه‌های چندنفره هستند و معمولاً آزادی عمل بازیکن در برخورد با داستان بیشتر است. در کنار آن، نحوه پیشبرد بازی و میزان در دسترس بودن گیم‌پلی، بازی‌های تک نفره را به پادشاه اصلی و فعلی دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل کرده‌اند.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 12 دیدگاه
  • Avatar

    سروش یوتیوبر هستم

    مهمان

    دوست عزیز سلام بازیهایی که انتخاب کرده بودید واقعا هر کدوم شاهکاری هستن و بعضیاشونم با هر سلیقه ای نمیخونه بنظر من میتونستید بازیهای شوتر رو هم بزارید مثل کالاف دیوتی .یک بازی دیگه هم که میتونید بزارید توی سبک ریسینگ مثل نید فور اسپید یا دیرت یا کراش ریسینگ در کل مقاله خیلی خوبی بود من چند بازیو از توش در اوردم که گیم پلیشو بزارم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    PROPHET

    مهمان

    باید صبر میکردید گاد آو وار هم بیاد رو پیسی بعدش این لیستو میدادید، هورایزن و نیر و کنترل و فالن اوردر و آدسی و والهالا هم 100% باید باشن تو این لیست
    مخصوصا وقتی دث استرندینگ رو گذاشتین که اصلا آفلاین نباید بازش کرد و آفلاین پلی دادن کلا بازی رو بی معنی هم میکنه ?‍♂️

    پاسخ دهید
    • هادی اسماعیل‌زاده

      هادی اسماعیل‌زاده در پاسخ به PROPHET

      نویسنده

      سلام دوست عزیز. این لیست کامل نیست و به زودی آپدیت میشه. منتظر آپدیت باشید?

  • Avatar

    Aref

    مهمان

    با عرض سلام
    وقتی داشتم به بازیا نگاه میکردم میدیدم که همچون تقریبا جدید هستن
    چه اشکالی داره ادم بازیای شاهکار قدیمی مثل half life 2 یا 1 رو بازی کنه portal 2 یا 1 یا resident evil 4

    پاسخ دهید
    • هادی اسماعیل‌زاده

      هادی اسماعیل‌زاده در پاسخ به Aref

      نویسنده

      سلام. بله بازی هایی که اشاره کردین همشون شاهکار هستن و حتما باید یک بار هم که شده تجربه شون کرد ولی به هر حال سلیقه و توقعات مخاطبای امروزی خیلی عوض شده و خیلیا نمیتونن با گرافیک و گیم پلی تاریخ مصرف گذشته ارتباط بگیرن. موفق باشید

  • Avatar

    asm

    مهمان

    نیم بهاست دان کردم؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ابوالفضل

    مهمان

    سکیرو . یکی از بهترین بازی هایی که میتونه یکی بازی کنه ولی هرکسی نمی تونه بازی کنه چون . حتی از دارک سولزم سخت تره

    پاسخ دهید
  • Avatar

    عرفان

    مهمان

    من fallout 4 دان کردم ولی نمیدونم چرا رو ۴۷ fps قفل شده بیشتر از این نمیشه میشه راهنمایی کنید
    کارت گرافیکم خوبه

    پاسخ دهید
    • هادی اسماعیل‌زاده

      هادی اسماعیل‌زاده در پاسخ به عرفان

      نویسنده

      سلام. لطفا در پست مربوط به دانلود بازی مشکلتون را مطرح کنید.

    • Avatar

      parsa در پاسخ به عرفان

      مهمان

      v sync خاموش‌کن تو تنظیمات قبل لانچ بازی برو‌رو‌گرینه اپشن و وی سینک خاموش کن اگه نشد برو تو تنظیمات گرافیک فال اوت ۴ پیدا کن وی سینک از اونجا خاموش کن

  • Avatar

    parsa

    مهمان

    لطفا بازی های شاهکاری مثل فال اوت و دث استرندینگ و‌هیچوقت در کنار د لست اف اس ۲ قرار ندید

    پاسخ دهید
    • هادی اسماعیل‌زاده

      هادی اسماعیل‌زاده در پاسخ به parsa

      نویسنده

      سلام. ممکنه خیلی ها با شما موافق نباشن. به نظرم همه این بازی ها در نوع خودشون شاهکارن و هیچکدوم برتر از دیگری نیست.