بهترین بازی های کارآگاهی PC
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های جنایی کامپیوتر که باید تجربه کنید

ارحام ادبخواه 5 تیر 1402 2 دیدگاه
3,539 بازدید

قدم گذاشتن به صحنه وقوع جرم، تیز کردن چشم‌ها برای پیدا کردن سرنخ و در کنار هم قرار دادن اطلاعات؛ ژانر جنایی و کارآگاهی می‌تواند برای هر قشری جذاب به نظر برسد. زدن به دل جرم‌ها و قتل‌های دهشتناک و تلاش برای رسیدن به مبدا آن می‌تواند حسابی گیمر را به وجد آورده و او را هیجان زده کند. اگر شما هم دنبال چنین حسی هستید، نسبت به مقاله بهترین بازی های کارآگاهی PC غافل نشوید و با دانلود بازی های کارآگاهی کامپیوتر خودتان را سرگرم کنید.

بهترین بازی های کارآگاهی PC

مهم نیست که مربوط به چه دوره و چه دهه‌ای از تاریخ هستید، خیلی بعید است که با آثار جنایی و پرونده‌های پیچیده و سنگین سینمایی و تلوزیونی خاطره نداشته باشید. حال این پرونده‌های پیچیده می‌توانست به شرلوک هولمز و هرکول پوآرو باشد یا نسخه‌های خشن‌تر و تاریک‌تری که در فیلم‌هایی نظیر Se7en و Silence of the Lambs به تصویر کشیده می‌شدند. به وجود آمدن یک علامت سوال و تلاش برای تغییر وضعیت آن از مجهول به معمول، در صورت پردازش مناسب و دقت به جزئیات می‌تواند افکار مخاطب را در یک لحظه منفجر کند. منظور از لحظه انفجار همان نقطه‌ای است که ساعت‌ها در دل داستان غرق و گیج شده‌ایم، اما در یک مرتبه به پاسخ نهایی می‌رسیم و یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های دنیا را تجربه می‌کنیم.

اما صنعت سینما و تلوزیون نمی‌تواند به طور کامل و اختصاصی شما را به یک کارآگاه تبدیل کند که در وسط صحنه جنایت قرار دارد. ولی بازی های کامپیوتر در دست دیگر نه تنها از پس این کار بر می‌آیند، بلکه به جای آماده کردن یک لقمه آماده شما را وارد داستان‌های پیچیده و دیوانه کننده‌ای می‌کند که در تک تک لحظات آن حس درگیری ذهنی را در خود داشته باشید. با وجود تمامی این برداشت‌ها باید توجه داشت که که یک زمینه مناسب می‌تواند تجربه و حس نهایی را به طور کامل دگرگون کند. اما چه بازی‌هایی می‌توانند این زمینه مناسب را به نحو احسن تداعی کنند؟ از پرونده‌های عظیم و پرطمطراق بازی L.A. Noire با DNA شرکت راکستار گرفته تا جواهر گمشده‌ای به نام Murderer: Souls Suspect؛ در ادامه در میان بهترین بازی های کامپیوتر به بهترین بازی های کارآگاهی PC خواهیم پرداخت.

1) بازی We Were Here Too

بازی We Were Here Too

لیست بهترین بازی های جنایی کامپیوتر را با اثری زیبا اما به شدت پیچیده شروع می‌کنیم که احتمالا نام آن را زیاد در سطح رسانه‌ها نشنیده‌اید. بازی We Were Here Too یک بازی جنایی، پیچیده و پازل محور است که شما را به یک قلعه متروکه در قرون وسطی می‌برد. این بازی حسابی به پازل‌های خود افتخار می‌کند که برای گذر از سد آن‌ها، باید در دنیای فانتزی‌اش به دنبال سرنخ و اطلاعات جدیدی باشید که شما را یک قدم به پاسخ نهایی نزدیک‌تر کند. اما سازندگان در این میان یک عنصر غیرمنتظره در ساخته خود قرار داده‌اند که شرایط را به تنهایی متحول می‌کند: قابلیت Co-op و تجربه داستان به اتفاق دوستان.

بازی We Were Here Too نه تنها قوه خلاقیت و مهارت‌های شما در امر حل پازل‌ها را به چالش می‌کشد، بلکه تاکید زیادی روی کار تیمی و چندنفره بودن پروند موجود دارد. در واقع اگر با سایر افراد تیم تعامل درستی نداشته باشید و نتوانید قطعات مختلف پازل را به شکلی دقیق در کنار هم قرار دهید، نه به رمز و رازهای این قلعه باستانی می‌رسید و نه با ضربان قلب مناسب از درهای آن خارج می‌شوید. We Were Here Too یکی از خاص‌ترین آثار موجود در لیست مورد بحث است که اگر قوه تخیل مقتدرانه‌ای نداشته باشید به خوبی از پس فضای نمور و ترسناک آن بر نخواهید آمد.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Total Mayhem Games

2) بازی The Wolf Among Us

بازی The Wolf Among Us

ترکیب رویا و باورهای تخیلی و گذاشتن آن‌ها در کنار تیرگی‌های زندگی واقعی، در صورت تفکر درست می‌تواند حسابی جذاب باشد. اگر بازی‌های سری Deux Ex را تجربه کرده باشید می‌دانید که تمام تئوری‌های توطئه در واقعیت دنیای آن جا دارند. بازی The Wolf Among Us هم کار به نسبت مشابهی انجام می‌دهد؛ تنها با این تفاوت که جای تئوری‌های توطئه را با فانتزی‌های موجود در جامعه عوض می‌کند. این بازی که نگاه نوآر و فوق‌العاده تاریکی بر دنیا و روایت خود دارد، در محدوده‌ای فانتزی با نام Fabletown (که در منهتن واقع شده است) جریان دارد که سطح آن توسط جرم، جنایت و ناهمواری‌هایی از این قبیل (و حتی فراتر) پر شده است. حال در این میان شما نقش شخصیتی نمادین با نام کارآگاه بیگبی را به دست می‌گیرید که وظیفه دارد نظم را در منهتن حفظ کرده و کمی از آلودگی‌های اجتماعی موجود در آن کم کند.

اما عناصر فانتزی این بازی از همان ثانیه‌های ابتدایی خودنمایی می‌کنند و در توجه قرار دارند. برای شروع باید بدانید که هم اتاقی بیگبی یک خوک بداخلاق و بدرفتار است که به سختی می‌توان کارهای او را تحمل کرد. این پایان کار نیست و در دل این ماجراجویی با شخصیت‌هایی مانند سفید برفی و زیبای خفته در سطح Fabletown برخورد خواهید کرد. با وجود اینکه روایت‌های فرعی و داستان‌های کوچکی در دل بازی وجود دارد، هدف اصلی کارآگاه بیگی در The Wolf Among Us پیدا کردن قاتل مرموزی است که باعث ایجاد ترس در دل شهروندان شده است. علاوه بر این باید بدانید که بازی مورد بحث DNA همیشگی آثار Telltale Games را حفظ می‌کند و برای تصمیم‌های شما ارزش زیادی قائل است. در واقع تصمیم‌ها و انتخاب‌های شما تاثیر بسزایی در سرنوشت داستان دارد و مسیر آن را شکل می‌دهد.

  • سال عرضه: 2013
  • توسعه دهنده: استودیو Telltale Games

3) بازی Roman’s Christmas

بازی Roman’s Christmas

بازی Roman’s Christmas که در این نقطه از لیست بهترین بازی های جنایی کامپیوتر در موردش صحبت می‌کنیم، یکی از تحسین شده‌ترین آثار در سبک خود است. این بازی می‌تواند به لطف جلوه‌های بصری فانتزی، شخصیت‌های بامزه و غیرمنطقی و داستان جنایی فوق‌العاده تاریک خود، حسابی شما را در دل یک روایت پیچیده و غیرمنتظره غرق کند. داستان بازی Roman’s Christmas که به خوبی توسط نامش توضیح داده می‌شود، در مورد یک گرگ کارآگاه با نام رومن است (در واقع تمام شخصیت‌های موجود در این بازی حیوان‌های مختلف هستند). رومن می‌خواهد تعطیلات کریمس خود را در یک مهمانخانه بگذارند و تا می‌تواند از زندگی آرام خود لذت ببرد. اما همان‌طور که می‌توان حدس زد این آرامش خیلی سریع هویت خود را از دست می‌دهد و به یک وحشت بزرگ تبدیل می‌شود. حال رومن باید به جای لذت بردن از تعطیلات، پرونده‌هایی را دنبال کند که شامل قتل‌های فوق‌العاده خشن و دلخراشی می‌شود.

بازی Roman’s Christmas یک رمان بصری فوق‌العاده است که به احتمال زیاد به مذاق عاشقان ژانر جنایی خوش خواهد آمد. اثر مورد بحث یک روایت کلی را در نظر می‌گیرد و با در کنار هم قرار دادن جزئیات مختلف، به داستانی تحسین برانگیز و جذاب دست پیدا می‌کند. شما در این بازی باید کنترل شخصیت رومن را به دست بگیرید و با استفاده از مهارت‌های کارگاهی خود، رد قاتلی که آرامش را از حیوانات سلب کرده، بگیرید. رومن می‌تواند کار خود را از همین مهمانخانه شروع کند و با صحبت کردن با اعضای حاضر در آن، قدم به قدم به علامت سوال دهشتناک به وجود آمده نزدیک‌تر شود.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو SelfCrop

4) بازی The Vanishing of Ethan Carter

بازی The Vanishing of Ethan Carter

یک داستان عجیب، پرونده‌ای پیچیده و یک پسر بچه گمشده ایده‌های پایه بازی The Vanishing of Ethan Carter را تشکیل می‌دهند. شما در این بازی اول شخص کنترل کارآگاهی با نام پاول پروسپرو را به دست می‌گیرید که باید از یک پرونده فراطبیعی سربلند بیرون آید. این پرونده فراطبیعی به گم شدن یک پسربچه با نام ایتن کارتر مربوط می‌شود که در شهر Red Creek Valley جریان دارد. بازی مورد بحث که از آثاری مانند سریال Twin Peaks و Village of the Damned الهام گرفته است، شما را مشغول بررسی سرنخ‌ها و نشانه‌های مختلف خواهد کرد. حال این بررسی‌ها به لطف قدرت‌های فراطبیعی شخصیت اصلی در کارآگاهی میسر می‌شوند.

بازی The Vanishing of Ethan Carter به صورت همزمان هم زیبایی‌های بصری چشم‌گیری دارد و هم می‌تواند مخاطب را تا مرز زهر ترک شدن ببرد. در حالی که شهر Red Creek Valley از مناظر طبیعی چشم‌نوازی برخوردار است، تلاش برای پیدا کردن پسربچه‌ای که جانش در خطر است و لحظه لحظه به مرگ نزدیک‌تر می‌شود، استرس غیرقابل توصیفی را به وجود می‌آورد. البته که این موضوع باعث نمی‌شود روایت داستان به شکل عجولانه‌ای پیش برود و هرچه سریع‌تر سرهم‌بندی شود. در سوی مقابل، شما آزاد هستید در محیط بازی به گشت و گذار بپردازید و با پیدا کردن نشانه‌های بیش‌تر، به شکل آگاهانه‌تری پرونده مفقودی ایتن کارتر بیچاره را دنبال کنید. این نشانه‌های که در گوشه و کنار نقشه پنهان شده‌اند، فوق‌العاده هیجان انگیز به نظر می‌رسند و به سوال‌های مختلفی پاسخ می‌دهند.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو The Astronauts

5) بازی Project Kat – Paper Lily Prologue

بازی Project Kat – Paper Lily Prologue

احتمالا تا به حال جمله «همه کاره هیچ کاره هست» برخورد کرده‌اید که در بیش‌تر مواقع هم با تعمیم‌های درستی همراه می‌شود. اما شرایط بازی Project Kat- Paper Lily Prologue متفاوت است و به تنهایی این ضرب المثل را رد می‌کند. اثر مذکور نه تنها در گروه آثار نقش آفرینی قرار می‌گیرد، بلکه از عناصر ترس روانشناسانه و ژانر جنایی هم استفاده می‌کند؛ سه عبارتی که زیاد در کنار یکدیگر قرار نمی‌گیرند. با این حال، Project Kat کار خود را به خوبی انجام می‌دهد تا از نام آن در میان بهترین بازی های کارآگاهی PC یاد کنیم. اثری که شاید کوتاه باشد، اما ضربه و تاثیرات خود را عمیق و به یاد ماندنی می‌زند. البته توجه داشته باشید که بازی Project Kat – Paper Lily Prologue پایان بندی‌های مختلفی دارد که با توجه به تصمیم‌های بازیکن شکل می‌گیرند.

در ادامه بحث ترکیب کردن تضادها با یکدیگر، این بازی در عین حالی که ترسناک به نظر می‌رسد، جنبه کمدی و بامزه خود را نیز حفظ می‌کند. داستان در مورد چند شخصیت برگزیده است که نامه‌ای طلایی و فوق‌العاده مرموز دریافت می‌کنند. حال شما وظیفه دارید از محتویات این نامه‌ها سر درآورید و تهدیدهایی که آن به همراه می‌آورد، دفع کنید. بازی Project Kat – Paper Lily Prologue شما را پس از تاریک شدن هوا به سمت یک مدرسه می‌فرستد تا به گشت و گذار بپردازید و حس کنجکاوی خود را ارضا کنید. حال در این را پازل‌ها و مینی گیم‌های جذابی وجود دارند که باید با حل کردن‌شان، به مسیر خویش ادامه داده و به کلیت مقصود داستان نزدیک‌تر شوید.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو Leef 6010

6) بازی Sherlock Holmes: Crimes and Punishment

بازی Sherlock Holmes Crimes and Punishment

شرلوک هلمز یکی از معروف‌ترین کارآگاه‌های تاریخ (و شاید معروف ترین‌شان) است که در اقتباس‌ها و مدیوم‌های مختلفی ظاهر شده. یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین این مظهورها مربوط به بازی Sherlock Holmes: Crimes and Punishment است که با الهام گیری از کتاب جرائم و مکافات (Crimes and Punishment) ساخته شده است؛ یک شاهکار ادبیاتی بی‌نظیر که فئودور داستایوفسکی افسانه‌ای به عنوانو نویسنده آن شناخته می‌شود. به هر حال و با گذر از این قضیه، شما در بازی مورد بحث کنترل خود شخص شرلوک هلمز را به دست می‌گیرید و بدون اینکه قابلیت یا نیروهای فراطبیعی خاصی داشته باشید، وظیفه دارید سرنخ‌ها را در کنار یکدیگر قرار داده و به حل کردن پازل‌ها بپردازید. اما آنچه که بازی Sherlock Holmes: Crimes and Punishment را خاص و جذاب‌تر از همیشه می‌سازد، آزادی عمل جاه طلبانه آن به شمار می‌رود.

در واقع شما می‌توانید در این بازی از نبوغ کارآگاه هولمز کمک بگیرید و با خلاقیت خود، به یک نتیجه کلی در مورد پرونده برسید. اما موضوع جایی جالب می‌شود که می‌فهمید همه نتیجه‌هایی که به آن‌ها می‌رسید درست نیستند و شاید نتیجه واقعی، چیزی باشد که تا به حال به ذهن شما خطور نکرده است. شاید بر حسب شانس هم که شده در همان تلاش اول به نتیجه درست برسید، اما در بیش‌تر مواقع باید آنقدری به مطالعه و فکر کردن بپردازید تا احتمالات اشتباه را از آنچه که واقعا رخ داده متمایز سازید. پس حواس خود را باید حسابی جمع کنید؛ چرا که اگر یک سرنخ یا نکته کلیدی را نادیده بگیرید، ممکن است قدم‌های اشتباهی در طول مسیر بردارید و به بی‌راهه برسید. با وجود اینکه بازی Sherlock Holmes: Crimes and Punishment ممکن است از لحاظ بصری و گرافیکی کمی در ذوق بزند، اما آنقدری در زمینه داستان و گیم‌پلی جذاب است که بتوانید این نقطه ضعف را فاکتور بگیرید و یکی از بهترین بازی های کارآگاهی PC را تجربه کنید.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو Frogwares

7) بازی Rewinder

بازی Rewinder

حالا که با Crimes and Punishment مسیر بریتانیای قدیم را در پیش گرفتیم، بهتر است کمی تغییر مسیر بدهیم و با پرداختن به بازی Rewinder، کمی به سمت حال و هوای سرزمین چین نزدیک شوید. بازی Rewinder یکی از جذاب‌ترین بازی های جنایی کامپیوتر به شمار می‌رود که با الهام گیری از اسطوره شانسی و هنرهای بصری چینی ساخته شده است. به عبارتی دیگر، گرافیک پیکسلی و ساده جذاب بازی آدم را به یاد نقاشی‌های معروف چینی می‌اندازد و داستان هم، از میتولوژی چین نشأت می‌گیرد. اما شما وظیفه دارید با قدم گذاشتن به این دنیا زیبا و چشم نواز با عناصر دلهره آور، به یک کارآگاه با قدرت‌های فراطبیعی به نام Yun تبدیل شوید. شخصیت Yun آخرین Rewinder محسوب می‌شود و مسئولیت‌های مهمی روی دوش‌های وی سنگینی می‌کند.

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که شخصیت اصلی پا به یک روستای کوچک چینی می‌گذارد که هفت سال پیش میزبان یک رویداد ناراحت کننده شده است. این رویداد که باید به دلایل وقوع و نتایج آن برسید، یک روستای سرزنده با مردمی خوشحالی را به مکانی متروکه تبدیل کرده که سطح آن توسط ارواح پر شده است؛ روح‌هایی که عذاب می‌کشند و از رسیدن به آرامش عبدی عاجزند. حال گیمر باید با استفاده از قدرت‌های فراطبیعی Yun با ارواح موجود در روستا ارتباط برقرار کند و قدم به قدم به ریشه‌های رویداد مورد بحث برسد. اگر Yun در این مسیر موفق شود و سربلند بیرون آید، می‌تواند این ارواح سرگردان را به آرامش برساند.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو Misty Mountain

8) بازی L.A. Noire

بازی L.A. Noire

شرکت Rockstar و استودیوهای وابسته به آن، همیشه (یا بهتر است بگوییم اکثر مواقع) کار خود را به شکل بی‌نقصی انجام می‌دهند و در آن زمینه‌ای که ورود می‌کنند، فوق‌العاده هستند. آن‌ها با توسعه سری GTA و انتشار نسخه‌های مختلف، گیمرها را در نقش خلافکارها و گنگسترها قرار دادند و در تاریخ جاودانه شدند. اما راکستار در سال 2011 و با بازی L.A. Noire روند متفاوتی را در پیش گرفت و به جای خلافکارها، گیمر را در نقش یک کارآگاه قرار داد که منجی قانون محسوب می‌شود. این کارآگاه که کول فلپس نام دارد، در سال 1947 و در شهر لس آنجلس زندگی می‌کند؛ شهری که پر از مافیاها و گنگسترهای قدرتمند است. حال کول به اقتضا شغل خود وارد ماجراهای عجیبی می‌شود و به یاد به مسائلی مانند قتل‌های زنجیره‌ای و بررسی محل ارتکاب جرم بپردازد.

اما آنچه که بازی L.A. Noire را در زمان خودش حسابی بر سر زبان‌ها انداخت و به یکی از بهترین بازی های کارآگاهی PC تبدیل کرد، سیستم انیمشین چهره شخصیت‌ها بود. در واقع چهره شخصیت‌های داستان به خوبی احساس ایشان را نمایان می‌کرد تا بتوانید با توجه به همین موضوع، هدف و تفکر اصلی آن‌ها را حدس بزنید. برای مثال فردی که در حال تحویل گزارش‌های دروغ است، حالت مشوشی به خود می‌گیرد و نمی‌تواند معمولی رفتار کند. البته باید توجه داشته باشید که بازی L.A. Noire مانند سری GTA و Red Dead Redemption پر از صحنه‌های اکشن و نفس گیر نیست و بیش‌تر تمرکز خود را روی بررسی نشانه‌ها و صحبت کردن می‌گذارد. ولی این به معنی عدم وجود هیچگونه اکشن خاصی هم نیست؛ چرا که در طی دنبال کردن داستان در چندین نقطه وارد تعقیب و گریزهای نفس گیری خواهید شد.

  • سال عرضه: 2011
  • توسعه دهنده: شرکت Rockstar

9) بازی Lucifer Within Us

بازی Lucifer Within Us

اگر به عناصر فانتزی مانند شیطان، فرشته‌ها و قدرت‌های فراطبیعی علاقه دارید، بازی Lucifer Within Us که نامش به خوبی معرف آن است، به مذاق‌تان خوش خواهد آمد. این بازی که حالتی فانتزی و ماورای طبیعت به خود می‌گیرد، شما را در نقش یک جن گیر قرار می‌دهد که وظیفه دارد مطالعات و بررسی‌هایی حول یک سری رویدادهای عجیب انجام دهد. طبق این رویدادهای عجیب، شیاطین مردم عادی را مجبور به انجام کارهای وحشتناکی می‌کنند که حتی فکر کردن به آن‌ها نیاز می‌تواند ضربان قلب آدمی را بالاتر از حد تصور ببرد؛ رویدادهایی که عناصری مانند قتل را به یک امر عادی و نه چندان دلخراش تبدیل می‌کنند.

شما در حین بررسی محیط‌ها و محل‌های ارتکاب جرم می‌توانید درست مانند یک کشیش و جن گیر واقعی، به انجام کارهایی مانند اعتراف گرفتن از گناهکاران، انجام مراسم جن گیری و از بین بردن شیاطین بپردازید؛ کارهایی که به شکل مناسبی طراحی و پیاده شده‌اند. به طور کلی بازی Lucifer Within Us یک ویدیو گیم خاص و متفاوت محسوب می‌شود که گیمر را به انجام کارهای خلاقانه و به کار گرفتن قوه تخیل تشویق می‌کند. این بازی داستان خود را به شکل آرامی به پیش می‌برد و به تدریج، مخاطب را با تصویرهای بزرگ‌تر و دلخراش‌تری روبرو خواهد کرد.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Kitfox Games

10) بازی Disco Elysium

بازی Disco Elysium

بگذارید لیست بهترین بازی های کاراگاهی PC را با یک ویدیو گیم تحسین شده و کارآگاهی ادامه دهیم که حل کردن پازل‌ها، آشکار کردن علامت سوال‌ها و حیرت زده کردن شنونده داستان را در اولویت خود قرار می‌دهند. بازی Disco Elysium داستان خود را حول کارآگاه سالخورده‌ای تعریف می‌کند که در مسیر حل یک پرونده جنایی قرار دارد. اما این پرونده قتل مانند داستان‌های کلیشگی همیشه نیست و با تنش‌های سیاسی موجود در شهر ارتباط مستقیم دارد. حال خود بازی رفته رفته سرنخ‌های بیش‌تری به شما می‌دهد تا بتوانید به یک تصویر کلی از پاسخ سوال‌ها برسید و آن‌ها را به یکدیگر وصل کنید. البته که در این میان پیچش‌های داستانی عجیب و غریبی وجود دارد که به لطف دیالوگ نویسی خارق العاده نویسنده‌ها، در باورنکردنی‌ترین شکل ممکن جای خود را در ذهن‌تان باز می‌کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده باید بدانید که Disco Elysium به عنوان یک بازی نقش آفرینی داستان محور، امضای خاص خود را دارد. در واقع شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و کارهایی که انجام می‌دهید، مهارت‌های شخصیت اصلی را ارتقا داده و او را قدم به قدم به پایان داستان نزدیک‌تر ‌کنید. البته توجه داشته باشید که در این بازی خبری از سیستم‌های مبارزه عظیم و اکشن‌های پرزرق و برق نیست و منظور از مهارت‌ها، توانایی‌های ذهنی و روانی پروتاگونیست است. حال از آنجایی که این درخت مهارت آزادی عمل قابل توجهی به همراه می‌آورد، قادر هستید هر تصویر مبهمی را با سلیقه خاص خود واضح کرده و یک استایل منحصر به فرد در زمینه کارآگاهی به وجود آورید.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو ZA/UM

11) بازی Murdered: Souls Suspect

بازی Murdered Souls Suspect

کارآگاهی که برای حل کردن پروند قتل خودش دست به کار می‌شود و شروع به بررسی ماجرا می‌کند. این جمله به خوبی می‌تواند ایده کلی بازی Murderer: Soul Suspect را که مانند یک الماس در دل تاریخ گمشده است، توضیح دهد. شما در این بازی کنترل روحِ یک کارآگاه کارکشته را به دست می‌گیرید که در همان سکانس آغازین داستان جان خود را از دست می‌دهد. اما پس از رخ دادن این سانحه، روح شخصیت اصلی از دنیای فانی دل نمی‌کَند تا بتواند با حرکت در سایه‌ها از هویت قاتل خود (که دردسرهای بیش‌تری را هم در سطح شهر به وجود آورده) پرده برداری کند.

شخصیت قابل کنترل بازی Murderer: Soul Suspect که رونان اوکانر (Ronan O’connor) نام دارد، باید از تجربه‌های زندگی سابقه خود به عنوان یک کارآگاه کمک بگیرد تا به جواب نهایی برسد. اما خب وجودیت به عنوان یک روح با وجود محدودیت‌ها (عدم توانایی صحبت کردن با آدم‌های زنده)، قابلیت‌های خاص خود را هم دارد که مانند یک سری قدرت فراطبیعی به کمک رونان می‌آیند. برای مثال شما می‌توانید در این بازی کنترل جسم یک گربه را به دست بگیرید و بدون جلب هیچ گونه توجهی، مکالمات مخفیانه دیگران را بشنوید. این پایان کار نیست و اگر مسیر درستی را در پیش بگیرید، قادر به تغییر تفکرات مردم زنده هم خواهید بود تا هر چه سریع‌تر به نتیجه دلخواه برسید. بازی Murderer: Souls Suspect به عنوان یک ویدیو گیم داستان محور کارآگاهی کم نقص عمل می‌کند تا در حین سکانس پایانی روایت، از هیجان زده شدن فریاد بزنید. پس بهتر است به سراغ داستان رونان اوکانر بروید، با ارواح دیگر صحبت کنید و یکی از عجیب‌ترین داستان‌های تاریخ ویدیو گیم را در میان بهترین بازی های کارآگاهی PC به پایان برسانید.

  • سال عرضه: 2014
  • توسعه دهنده: استودیو Airtight Games

12) بازی Return of the Obra Dinn

بازی Return of the Obra Dinn

همان‌طور که همه ما می‌دانیم همه بازی‌های جنایی قرار نیست حالت پلیسی داشته باشند و می‌توان به صحنه‌های جنایت از منظره دیگری نگاه کرد. بازی Return of the Obra Dinn دقیقا به همین موضوع دقت می‌کند و شما را در نقش یک مامور بیمه قرار می‌دهد. شاید چنین شخصیتی در نگاه اول فوق‌العاده کسل کننده و حوصله سر بر محسوب شود، اما فریب نخورید. این مامور بیمه که در موردش صحبت کردیم، برای بررسی حادثه‌ای عجیب به سمت یک کشتی با نام Obra Dinn می‌رود. Obra Dinn یک کشتی تجاری است که خدمه و اعضای آن در ادامه یک رویداد عجیب، به طور کلی از صحنه روزگار محو می‌شوند. حال شما در این میان وظیفه دارید با استفاده از ساعت جیبی خاص خود از نحوه مرگ هر یک از اعضا سر درآورید و با در کنار هم قرار دادن نشانه‌ها، به نتایج مهم‌تری برسید. اما این روند حالتی کسل کننده نمی‌گیرد و با هر صحنه جرم، اطلاعات جدید و غیرقابل باوری در اختیارتان قرار می‌دهد تا برای شنیدن ادامه داستان عطش داشته باشید.

بازی Return of the Obra Dinn بخش بزرگی از جذابیت خود را به سادگی خویش مدیون است. در واقع گیم‌پلی بازی مورد بحث به شکل ساده‌ای طراحی شده تا بتوانید در یک مسیر خطی سرنخ‌های متفاوت را به هم وصل کنید و به منبع اصلی برسید. شما در این بازی با صحنه‌های قتل مرسوم که در این لیست به آن‌ها پرداختیم روبرو نمی‌شوید، بلکه روی پرونده‌ای کار می‌کنید که مدت‌ها از وقوع آن گذشته است. به همین خاطر، کشتی مذکور حالت سرد و بی‌روحی به خود می‌گیرد که قدم گذاشتن در راهروهای آن می‌تواند با حس ترس و وحشت همراه باشد. بازی Return of the Obra Dinn که در جریان سال 2018 جوایز متعددی دریافت کرد، یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در عمر ویدیو گیمی خود داشته باشید.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: Lucas Pope

13) بازی The Great Ace Attorney Chronicles

بازی The Great Ace Attorney Chronicles

بازی The Great Ace Attorney Chronicles شما را به قرن نوزدهم در کشور اپن می‌برد و در نقش یک وکیل تازه کار با نام ریونسوکه نارهودو می‌گذارد. این بازی با وجود اینکه اتمسفر تاریک و مشمئز کننده‌ای ندارد و بیش‌تر مواقع حالت سرگرم کننده و فان خود را حفظ می‌کند، در تداعی صحنه‌های جنایی و پازل‌های درگیر کننده استعداد زیادی از خود نشان می‌دهد. بازی The Great Ace Attorney Chronicles یک رمان بصری است که در قالب یک محصول، دو داستان مجزا (که در نقاط مختلف به هم پیوند می‌خورند) را تعریف می‌کند.

داستان بازی مورد بحث در دوره Meiji سرزمین ژاپن جریان دارد؛ برهه‌ای که شغل وکالت هنوز به عنوان یک فعالیت همه گیر و معمولی در میان مردم جا نیتفاده بود. همین موضوع فضای جالبی را به وجود می‌آورد که برای موفق شدن، باید از چالش‌های مربوطه برآیید. البته که این چالش‌ها می‌توانند فوق‌العاده سرگرم کننده باشند و در کنار شخصیت‌های به یاد ماندنی داستان، ایجاد خاطره کنند. نکته جالب توجه دیگری که وجود دارد این است که شما قادر هستید به جای بازی کردن، The Great Ace Attorney Chronicles را مانند یک سریال واقعی تماشا کنید و زیاد کاری با موس و کیبرد نداشته باشید.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: شرکت Capcom

جمع بندی

بحث بهترین بازی های کارآگاهی PC می‌تواند فوق‌العاده مفصل باشد و طیف بزرگی از از نام‌های مختلف را در نظر بگیرد. با این حال، اگر معیارهایی مانند درگیر کننده بودن داستان، پیچیدگی روایت و فضاسازی مناسب را در نظر بگیریم، به بازی‌هایی مانند The Return of the Obra Dinn، Sherlock Holmes: Crimes and Punishment و Disco Elysium می‌رسیم. آثاری که می‌توانند شما را در دل یک داستان جنایی غرق کنند و ضربان قلب‌تان را با استفاده از اتفاقات غیرمنتظره، بالا ببرند.

نظر شما در مورد بهترین بازی های جنایی کامپیوتر چیست؟ جای خالی چه اثری در این لیست بیش‌تر حس می‌شود؟ با تجربه کدام یک آثار مذکور حس بهتری داشتید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهرین بازی های جنایی PC کدام‌اند؟

در پاسخ به این سوال می‌توانیم از نام بازی‌هایی مانند The Wolf Among Us، Murderer: Souls Suspect و We Were Here Too یاد کنیم

۱
بهترین ویدیو گیم کارآگاهی با محوریت شرلوک هولمز چه اثری است؟

بازی Sherlock Holmes: Crimes and Punishment یکی از بهترین اقتباس‌های ویدیو گیمی این فرنچایز است

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • KURD WARRIOR

    KURD WARRIOR

    مهمان

    بازی شماره 11 یادمه یکی از مورد انتظار ترین بازی های زمان خودش بود.

    پاسخ دهید
  • Hm_83

    Hm_83

    مهمان

    بازی Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter هم خوبه, بنظرم میتونست تو این لیست باشه

    پاسخ دهید