محبوب ترین و بهترین بازی های کامپیوتر که باید تجربه کنبد
ارحام ادبخواه

محبوب ترین بازی های کامپیوتر

ارحام ادبخواه 14 مهر 1401 7 دیدگاه
41,452 بازدید

با وجود عرضه مستمر آثار جدید، بزرگ و جذاب لیست محبوب ترین بازی های کامپیوتر در طی سال‌های اخیر دست خوش تغییرات زیادی نشده و گزینه‌های ثابتی دارد. البته که در این میان استثناهایی هم هستند که با ایده‌های فوق‌العاده، راه خود را به لیست بهترین بازی های کامپیوتری باز می‌کنند و بازار را به سلطه در می‌آورند. اگر در این باره کنجکاو هستید و به دنبال برترین بازی های PC می‌گردید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

برترین بازی های PC که باید تجربه کنید

کامپیوترهای شخصی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین (و شاید بزرگ‌ترین) پلتفرم‌های دنیای ویدیو گیم شناخته می‌شود؛ مکانی که می‌توانیم در قالب آن به تجربه بازی‌های مختلفی بپردازیم و باعث به وجود آمدن خاطراتی فراموش ناشدنی شویم. از بازی های اکشن گرفته تا بازی های استراتژیک و یا بازی های کم حجم کامپیوتر، هر کدام ماجراجویی جذابی را برای بازیکن به ارمغان خواهند آورد. در کنار تمامی این تفاسیر، بازار آثار پلتفر پی سی در طی سال‌های اخیر گسترش چشم گیری پیدا کرده و در ادامه همین موضوع، هر روزه با رکورد شکنی‌های جدیدی روبرو می‌شویم. برای درک این رکورد شکنی‌ها کافی است چند روز اخبار را به طور مرتب دنبال کنید تا با رکوردهای هیجان‌انگیزی روبرو شوید. ولی در این میان یک نکته جالب وجود دارد؛ لیست بهترین بازی های کامپیوتر فقط از آثار جدید تشکیل نمی‌شود و بخش بزرگی از آن را بازی‌های قدیمی‌تر درست می‌کنند.
وفادار ماندن به بازی‌های موضوعی است که در بین کاربران پلتفرم پی سی به چشم می‌خورد و برای درک این موضوع، کافی است به میزان فروش و تعداد بازدید کنندگان این آثار در وبسایت‌های مختلف نگاه کنید. برای مثال آثاری مانند بازی GTA V، بازی Minecraft، بازی CS: GO و بازی World of Warcraft با گذشت سال‌های طولانی از عرضه اولیه هنوز هم غول‌های مارکت پلتفرم PC به شمار می‌روند. البته و همان‌طور که گفته شد برخی از بازی‌های جدیدتر هم به روال عادی و منطقی به لیست بهترین بازی های کامپیوتری راه پیدا می‌کنند. برای مثال آثاری مانند Elden Ring، God of War و Marvel’s Spider-Man که در چند وقت اخیر منتشر شده‌اند، همین حالا هم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم با ترکیبی از آثار قدیمی و جدید، شما را با محبوب ترین بازی های کامپیوتر آشنا کنیم.
فقط توجه داشته باشید که به خاطر محدودیت‌های موجود، ممکن است به عنوان‌های مورد علاقه شما اشاره نکنیم. در این صورت نام بازی مورد علاقه خود را در بخش کامنت‌ها با تیم پارسی گیم در میان بگذارید. علاوه بر این بازی‌های موجود در این لیست ترتیب خاصی ندارند و ما آن‌ها را نسبت به یکدیگر اولویت نمی‌دهیم.
بازی Dota 2

بازی Dota 2

بازی‌های که در دایره زیرسبک MOBA قرار می‌گیرند، از طرف قشر عام گیمرها با عنوان بازی‌های پیچیده‌ای شناخته می‌شوند که خیلی سخت می‌توان آن‌ها را یاد گرفت. اگر راستش را بخواهید این عقید تا حد زیادی درست است و تازه واردها کار سختی برای یادگرفتن مکانیک‌ها و نحوه ورود به جریان بازی دارند. اما نکته قابل توجه این است که پس از یاد گرفتن اصول اولیه و هنگامی که غرق دنیای این بازی‌ها می‌شوید، اعتیاد شدیدی به آن‌ها پیدا می‌کنید و حسابی از تجربه آن‌ها لذت می‌برید. بازی Dota 2 هم که جزو بهترین و معروف‌ترین MOBAهای بازار به شمار می‌رود، همین خاصیت اعتیاد آور بودن را دارد و شما را اسیر خود خواهد کرد.
بازی Dota با اینکه در یک نقشه واحد جریان دارد، اما شامل بیش از ۱۰۰ شخصیت مختلف می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در کنار این شخصیت‌ها، هزاران آیتم مختلف هم دیده می‌شوند که ترکیب آن‌ها با هم، هر دفعه تجربه متنوعی را به وجود می‌آورد. در بازی Dota 2 تک تک ثانیه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند سرنوشت یک مسابقه را به طور کامل تغییر دهند. بنابراین شما باید بدانید که در چه زمانی به مبارزه بپردازید، در چه موقعی به کمک هم تیمی‌ها بروید و در چه شرایطی به فکر به دست آوردن طلا باشید. پیچیدگی دوتا 2 ممکن است در اوایل کمی ترسناک به نظر برسد، اما لذتی که پس از آن حاصل می‌شود ارزش یادگیری را خواهد داشت.

  • سال عرضه: 2013
  • توسعه دهنده: شرکت Valve

بازی Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2 که با تاخیری یک ساله نسبت به کنسول‌ها و در سال 2019 برای پی سی منتشر شد، اثری است که می‌تواند سیستم شما را حسابی به چالش بکشد. این بازی نه تنها یکی از محبوب ترین بازی های کامپیوتر به شمار می‌رود، بلکه جزو زیباترین آن‌ها (از لحاظ گرافیکی) هم حساب می‌شود. داستان طولانی و دراماتیک آرتور مورگان در دل غرب وحشی چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت. نسخه پی سی رد دد ردمپشن 2 تجربه‌ای که روی کنسول‌های نسل هشتمی داشتیم را چند پله بالاتر می‌برد و به لطف سخت افراز قدرتمندتر رایانه‌های شخصی، شامل جزئیات و کیفیت بصری به مراتب بالاتری می‌شود.
بازی مورد بحث آزادی عمل بالایی را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد که با بهره‌گیری از آن، می‌توانید در سطح نقشه گشت و گذار کنید و کارهای مختلفی انجام دهید. بازی Red Dead Redemption 2 فعالیت‌های جذابی را در خود جای داده است که می‌توانید با پرداختن به آن‌ها، چیزی بیش از 60 ساعت از لذت خالص ویدیو گیمی بهره ببرید. داستان این بازی به شدت جذاب است و روایت فراموش نشدنی آن می‌تواند تا ابد در ذهن‌تان باقی بماند. البته هنگامی که محتویات تک نفره و داستان اصلی را تمام کردید، می‌توانید به سراغ بخش چندنفره آن با نام Red Dead Online بروید و ساعت‌های متوالی دیگری را هم در آن صرف کنید. فقط توجه داشته باشید که شرکت Rock Star پشتیبانی از رد دد آنلاین را متوقف کرده و در آینده محتوای جدیدی برای آن منتشر نخواهد شد. با این حال در این بخش حجم مناسبی از محتویات وجود دارد که که قادر هستید با رفتن به سراغ‌شان، چندین ساعت دیگر در دنیا زیبا بازی Red Dead Redemption 2 باقی بمانید.

  • سال عرضه: 2018 (نسخه پی سی در سال 2019 منتشر شد)
  • توسعه دهنده: Rockstar Studios

بازی Grand Theft Auto V

بازی Grand Theft Auto V

نقشه بزرگ و پرجزئیات بازی GTA V حتی با گذشت این همه سال از عرضه اولیه هنوز هم شگفت انگیز به نظر می‌رسد و الهام بخش بازی‌های مختلفی شده است. اما همان‌طور که گفته شد دقت به جزئیات در نقشه این بازی از ضریب بالایی برخوردار بوده و سازندگان در حین طراحی آن، نهایت تلاش خود را به کار گرفتند. همین موضوع باعث شد تا داستان عمیق جی تی ای وی در کنار شخصیت پردازی فوق‌العاده کاراکترهای آن، یک ترکیب افسانه‌ای را تشکیل دهند؛ ترکیبی که احتمالا تا سالیان سال در ذهن و قلب ما باقی خواهند ماند. داستان سرقت‌ها و پیشرفت سه شخصیت فرانکلین، ترور و مایکل بی‌نظیر است و شیمی میان آن‌ها تا لحظات آخر در بهترین شکل خود ظاهر می‌شود.
اما شایستگی‌های بازی Grand Theft Auto V در بخش تک نفره آن تمام نمی‌شود و پای خود را فراتر می‌گذارد. بخش آنلاین اثر مذکور که با نام GTA Online مشهور است، امکان ساخت یک امپراطوری گنگستری بزرگ را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد که قادر هستید از طریق آن رویاهای خود را تجربه کنید. از خرید پنت هاوس‌های میلیون دلاری گرفته تا زیر دریایی و پایگاه‌های زیرزمینی؛ بازی GTA Online جاه طلبی‌های مالی شما را محدود نخواهد کرد. علاوه بر تمام مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، باید بدانید آپدیت گرافیکی GTA V که برای PS5 و Xbox Series X منتشر شده در دسترس کاربران پی سی هم قرار دارد. بدین ترتیب اگر حتی پیش از این هم به تجربه بازی مذکور پرداخته‌اید، می‌توانید به خاطر جلوه‌های بصری به روز رسانی شده باری دیگر به سراغش بروید.

  • سال عرضه: 2013 (نسخه پی سی در سال ۲۰۱۵ منتشر شد)
  • توسعه دهنده: استودیو Rockstar North

بازی بازی Grand Theft Auto V

بازی Forza Horizon 5

از یک بازی مسابقه ای کامپیوتر دقیقا چه می‌خواهید؟ جهانی پر جزئیات و زیبا؟ گیم‌پلی درگیر کننده و هندلینگ واقع گرایانه؟ یا محتویات تک نفره و چندنفره جذاب؟ خب اگر شما هم از یک بازی ریسینگ آرکید انتظارات مشابهی دارید، به هیچ وجه از رفتن به سراغ بازی Forza Horizon 5 ناامید نخواهید شد. این بازی تعادل مناسبی را به وجود می‌آورد که هم ماشین بازهای قهار و هم افراد کم تجربه در زمینه خودروها، از تجربه آن لذت ببرند. شما در این اثر Open-World کنترل ماشین‌های مختلفی را به دست می‌گیرید و به رانندگی در جاده‌ها و طبیعت زیبای کشور مکزیک می‌پردازید. حال در این بین فعالیت‌ها و مسابقه‌های متعددی (به صورت تک نفره و مولتی پلیر) هم وجود دارند که می‌توانید با رفتن به سراغ آن‌ها مهارت خود در رانندگی را به چالش بکشید.
بازی Forza Horizon 5 که از عناصر بازی‌های MMO الهام می‌گیرد (یعنی بازیکنان متعددی می‌توانند در یک جهان واحد فعالیت کنند) بزرگ‌ترین، عمیق‌ترین، پرجزئیات‌ترین و قابل شخصی‌سازی‌ترین نسخه سری به شمار می‌رود. شما قادر هستید در این بازی به دل جاده‌ها و طبیعت بزنید و به رانندگی با ماشین‌های رویایی خود بپردازید. بازی Forza Horizon 5 به لطف قابلیت‌های مختلف خود برای طیف گسترده‌ای از گیمرها جذاب به نظر می‌رسد و می‌تواند بخش غالب آن‌ها را راضی نگه دارد. علاوه بر این‌ها بازی Forza Horizon 5 از لحاظ گرافیکی تجربه چشم‌نواز و بی‌نظیری را ارائه می‌دهد که می‌توانید ساعت‌ها به مناظر آن خیره شوید و آن‌ها ر تحسین کنید.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو Playground Games

بازی Apex Legends

بازی Apex Legends

اگر علاقه زیادی به بازی‌های داستانی ندارید و می‌خواهید به صورت مستقیم به دنبال یک اکشن بی‌وقفه و بدون مقدمه بروید، آنگاه باید بدانید که بازی Apex Legends برای شما ساخته شده است. این بازی که استودیو  Respawn Entertainment  در مقام سازنده آن قرار می‌گیرد، در دنیای مشترکی با مجموعه Titanfall قرار دارد که در طی آن، می‌توانید اسلحه‌ها و محیط‌های مشابهی را مشاهده کنید. ایپکس لجندز یک بازی بتل رویال 60 نفره است که بازیکنان در قالب تیم‌های سه نفره وارد نقشه‌های مختلف آن شده و به مبارزه کردن می‌پردازند. درست مانند سایر Battle Royaleهای درون بازار شما پس از ورود به نقشه باید لوت کنید و به سراغ بهترین تجهیزات و اسلحه‌های ممکن بروید. این بازی در حال حاضر شامل 22 شخصیت است که طرفداران آن‌ها را با نام Legendها می‌شناسند.
اما آنچه که Apex Legends را نسبت به سایر بتل رویال‌های متفاوت می‌سازد، همین لجندزها هستند. هر لجند چندین قابلیت مختلف دارد که می‌توانید با کمک گرفتن از آن‌ها، موقعیت بهتری نسبت به حریف خود پیدا کنید. اگر به تجربه بازی Overwatch  پرداخته باشید، قابلیت شخصیت‌های ایپکس و نحوه استفاده از آن‌ها برای شما قابل درک‌تر خواهد بود. در کنار تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، ایپکس لجندز گان پلی به شدت جذاب و قابل لمسی دارد که در اولین نگاه عاشق آن خواهید شد. صدای ریلود کردن اسلحه‌ها، انیمشین‌های مخصوص شخصیت‌ها و نبرد برای زنده ماندن روند جذابی را به وجود می‌آورد که اگر در آن غرق شوید، به سختی از آن خارج خواهید شد. نام بازی Apex Legends در چند وقت اخیر همیشه در لیست محبوب ترین بازی های کامپیوتر به چشم می‌خورد که دلیل اصلی آن، پشتیبانی فوق‌العاده استودیو Respawn Entertainment از اثر مورد بحث است.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Respawn Entertainment

بازی God of War

بازی God of War

شرکت سونی در ادامه روند عرضه بازی‌های پلی استیشن برای رایانه‌های شخصی، یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های خود را راهی پلتفرم PC کرد. بازی God of War که برای اولین بار در سال 2018 منتشر شده بود، بدون شک یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر محسوب می‌شود که یک کریتوس متفاوت نسبت به نسخه‌های کلاسیک را به تصویر می‌کشد. شما در این بازی نقش کریتوس را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید با پسر او که آترئوس نام دارد، از خطرهای سرزمین اسکاندیناوی گذر کنید و از تهدیدهای خطرناک آن به سلامت رد شوید. این اثر که در مراسم Game Awards 2018 جایزه بهترین بازی سال را به خود اختصاص داد، بسیاری از عناصر را نسبت به نسخه‌های کلاسیک تغییر می‌دهد و رویه جدیدی را در پیش می‌گیرد.
با وجود تمامی این بحث‌ها، عرضه بازی God of War برای پلتفرم پی سی یک اتفاق خوشانید بود؛ چرا که در ادامه آن قشر جدیدی از گیمرها موفق به تجربه آن شدند. همان‌طور که می‌دانید سری گاد آف وار سال‌ها در انحصار پلی استیشن قرار داشت و به همین منظور، گروه بزرگی از بازیکنان از تجربه آن محروم بودند. اما عرضه بازی مورد بحث برای پلتفرم PC به غیر از مسائل مالی فایده‌های دیگری هم داشت. اگر از یک سیستم قدرتمند بهره می‌برید که بتواند بازی‌های ویدیویی را با تنظیمات بالا اجرا کند، می‌توانید God of War را در بهترین و زیباترین حالت ممکن تجربه کنید. این بازی حتی با قدرت به نسبت محدود پلی استیشن 4 هم زیبا به نظر می‌رسید و حالا، به لطف قدرت بالای رایانه‌های شخصی قدم رو به جلویی برداشته و به سرعت به یکی از محبوب ترین بازی های کامپیوتر تبدیل شده است.

  • سال عرضه: 2018 (در سال 2022 برای پی سی منتشر شد)
  • توسعه دهنده: استودیو Santa Monica

بازی Counter-Strike Global Offensive

بازی Counter-Strike: Global Offensive

مجموعه کانتر استرایک به بخشی از هویت PCهای گیمینگ تبدیل شده است. یک فرنچایز قدیمی و فوق‌العاده محبوب که بسیاری از ماها ساعات زیادی را به تجربه آن پرداخته‌ایم و با آن خاطرات زیادی داریم. اما آن اثری که کانتر استرایک را به اوج محبوبیت رساند و سری را چندین قدم رو به جلو حرکت داد، بازی Counter-Strike: Global Offensive بود که با نام CS:GO هم شناخته می‌شود. این اثر هم درست مانند نسخه‌های کلاسیک فرمول به نسبت مشخصی دارد؛ دو تیم در مقابل هم قرار می‌گیرند و باید برای کشتن هم، استقرار یا خنثی کردن بمب با یکدیگر مبارزه کنند. شاید این فرمول در ابتدا ساده به نظر برسد، اما جادوی عجیبی دارد که اگر گرفتارش شوید داخل یک چرخه بی‌نهایت گیر خواهید کرد. بازی Counter-Strike: Global Offensive که به صورت رایگان هم در دسترس قرار دارد، شامل ارزش تجربه و تکرار بی‌نهایتی است که به همین زودی‌ها از آن خسته نمی‌شوید.
اما نکته جالب دیگری که در این میان وجود دارد، همه گیر بودن CS:GO است. در واقع اگر شما از یک سیستم معمولی و به نسبت قدیمی هم بهره ببرید، مشکلی در اجرا و تجربه بازی نخواهید داشت. گیم پلی خاص و جذاب بازی در کنار جامعه کاربری و همه گیر بودن، باعث محبوبیت فوق‌العاده اثر مورد بحث شده است. البته در این میان نباید از پشتیبانی شرکت Valve و استودیو Hidden Path Entertainment هم گذشت که در طی سال‌ها، بازی را زنده نگه داشتند و باعث پر بودن سرورهای آن شدند.

  • سال عرضه: 2012
  • توسعه دهنده: شرکت Valve و استودیو Hidden Path Entertainment

بازی Minecraft

بازی Minecraft

مگر می‌شود در مورد محبوب ترین بازی های کامپیوتر صحبت کنیم و نامی از پرفروش‌ترین بازی تاریخ (از لحاظ تعداد نسخه‌های به فروش رفته) نبریم؟ بازی Minecraft در نگاه اول ممکن است یک اثر ساده با مکانیک‌های پیش پا افتاده و گرافیک ابتدایی به نظر برسد، ولی هنگامی که وارد دنیای آن شوید می‌فهمید که قضیه خیلی پیچیده‌تر و عمیق‌تر از این حرف‌ها است. شما در ماینکرفت صرفا یک وظیفه دارید: ساخت سازه‌های مختلف و تلاش برای زنده ماندن از دست تهدیدها. همین وظیفه ساده و به نسبت اولیه، نقطه شروع یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ را رقم زده است. Minecraft مانند بسیاری از آثار دیگر نیست که بتوانید صرفا چند ساعتی با آن سرگرم شوید، بلکه می‌توانید در محیط دوست داشتنی آن زندگی کنید و دنیا خاص خود را بسازید.
«ساخت و ساز» مولفه اصلی بازی Minecraft به شمار می‌رود و شما بخش بزرگی از زمان خود را به ساخت سازه‌های مختلف اختصاص خواهید داد. اما از آنجایی که این روند به شدت بزرگ و عمیق است، دست از پیشرفت بر نمی‌دارید و همواره به سراغ ساخت سازه‌های بزرگ‌تر خواهید رفت. تازه اگر خواستید از همراهی چند نفر دیگر هم بهره ببرید، می‌توانید با دوستان خود به تجربه بازی بپردازید و در دنیای ماینکرفت زندگی کنید. اجرا این بازی سیستم قدرتمند و جدیدی نمی‌طلبد و تقریبا با هر کامپیوتری می‌توانید به تجربه آن بپردازید. پس وارد Minecrfat شوید، به بازی کردن بپردازید و سازه‌های رویایی خود را در دنیای آن بنا کنید.

  • سال عرضه: 2011
  • توسعه دهنده: استودیو Mojang

بازی Fortnite جزو بهترین های pc

بازی Fortnite

حتی اگر دنیای بازی‌های ویدیویی را خیلی جدی دنبال نکنید و جزو مخاطب‌های عام محسوب شوید، بعید است که تا به حال نام بازی Fortnite را نشنیده باشید. یک غول اقتصادی و نمادین که نشانه‌ای از افت در آن دیده نمی‌شود و به صورت مستمر مسیر رو به پیشرفت خود را ادامه می‌دهد. فورتنایت نقش غیرقابل انکاری در همه گیر شدن سبک بتل رویال (Battle Royale) داشت و با اینکه اولین نبود، به معروف‌ترین و محبوب‌ترین سبک مذکور تبدیل شد. بازی فورتنایت در مورد بیش‌تر زنده ماندن است و همین فرمول ساده بسیاری از ما گیمرها را از کار و زندگی عقب انداخت. در این بازی 100 بازیکن واقعی وارد یک نقشه می‌شوند و وظیفه دارند با لوت کردن، ساخت و ساز و کشتن گیمرهای دیگر بیش‌تر زنده بمانند. هر کسی هم که بیش‌تر از همه زنده ماند، عنوان Victory Roayle را کسب خواهد کرد.
شرکت اپیک گیمز (Epic Games) از زمان عرضه اولیه فورتنایت پشتیبانی فوق‌العاده از آن به عمل آورد و باعث شد که تعداد مخاطب‌های آن با روند فزاینده‌ای روبرو شود. این پشتیبانی‌ها در قالب به روز رسانی‌های متعدد در دسترس قرار می‌گیرند و مواردی مانند اسلحه‌ها، عناصر نقشه و خط داستانی بازی را تغییر می‌دهند. اما آنچه که فورتنایت را بیش از پیش جذاب می‌کند، تبحر خاص اپیک گیمز در اضافه کردن اسکین شخصیت‌های معروف به بازی است. از بتمن، تانوس و اسپایدرمن گرفته  تا مندلورین و نروتو؛ تقریبا اسکین تمامی شخصیت‌های معروف در فورتنایت به چشم می‌خورند. در کل باید بگوییم که اثر مورد بحث به عنوان یکی از بهترین بازی های کامپیوتر می‌تواند بیش از هزار ساعت شما را سرگرم کند و تشنه محتویات جدید نگه دارد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: شرکت Epic Games

بازی PUBG Battlegrounds از برترین های کامپیوتر

بازی PUBG: Battlegrounds

حالا که بحث بتل رویال‌ها در لیست محبوب ترین بازی های کامپیوتر داغ است، نباید نام PUBG: Battlegrounds را از یاد ببریم. اثری که در ابتدا با نام کامل PlayerUnknown’s Battlegrounds منتشر شد، در کنار فورتنایت سبک بتل رویال را بالا کشید و باعث محبوبیت عظیم این ژانر شد. بازی PUBG: Battlegrounds که با عنوان نسخه پی سی پابجی شناخته می‌شود، شما را در یک نقشه صد نفره رها می‌کند که باید برای برنده شدن، بقیه بازیکنان را بکشید و تا جای ممکن زنده بمانید. اما آنچه که اثر مذکور را نسبت به Fortnite و حتی Apex Legends خاص می‌کند، برداشت به نسبت واقع‌گرایانه‌تر و گیم‌پلی آهسته‌تر است. به عبارتی دیگر در PUBG خبری از نیروهای ماورایی و سیستم Building نیست و همه چیز به مهارت شما در چیدن استراتژی و کار با اسلحه‌ها خلاصه می‌شود.
با اینکه بازی پابجی در ابتدا به صورت پولی عرضه شد، اما در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس قرار دارد که اگر دوست داشتید، می‌توانید با خرید اسکین‌ها و استفاده از خریدهای درون برنامه‌ای از سازندگان حمایت کنید. بازی PUBG: Battlegrounds هم درست مانند فورتنایت ید طولایی در پشتیبانی‌های مستمر و عرضه به روز رسانی‌ها دارد و همیشه با محتویات جدید کاربران خود را درگیر نگه می‌دارد. هرچند که بازی مذکور از دوران اوج خود فاصله گرفته و دیگر اعداد و ارقام قدیم را ندارد، اما هنوز هم یکی از بهترین بازی های PC شناخته می‌شود که به عنوان یک گیمر، باید یک شانس به آن بدهید. از آنجایی هم که به صورت رایگان در دسترس قرار دارد، در صورت امتحان کردن آن چیزی را از دست نخواهید داد.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: PUBG Studios

بازی Call of Duty از محبوب ترین های کامپیوتر

مجموعه Call of Duty

اگر راستش را بخواهید انتخاب یک نسخه خاص از مجموعه Call of Duty برای لیست محبوب ترین بازی های کامپیوتر به شدت سخت است. مجموعه مذکور در طی سال‌های اخیر تسلط خاصی رو بازار پیدا کرده و تقریبا هیچ اثری نمی‌تواند پا به پای آن حرکت کند؛ حتی با وجود اینکه کال آف دیوتی در نسخه‌های اخیر به شکل محسوسی افت کرده است. ماحصل این کلمه به این نتیجه ختم می‌شود که اگر با PC به تجربه بازی‌های ویدویی می‌پردازید، به هیچ وجه نباید سری مورد بحث را از دست دهید. تمام نسخه‌های سری به غیر از بازی Call of Duty: Black Ops 4 شامل کمپین داستانی می‌شوند و روایتی سینمایی و اکشن را به تصویر می‌کشند. بنابراین حتی اگر علاقه خاصی به بازی‌ها و حالت‌های Multiplayer ندارید، باز هم بهانه‌های زیادی برای رفتن به سراغ کال آف دیوتی خواهید داشت.
اما به عنوان یک تازه وارد و فردی که هیچ یک از نسخه‌های فرنچایز را تجربه نکرده، باید به سراغ کدام شماره رفت؟ اگر جزو تازه‌واردهای Call of Duty محسوب می‌شوید و تا حالا به تجربه بخش‌های داستانی آن نپرداخته‌اید، احتمالا باید به سراغ سه‌گانه اورجینال Modern Warfare بروید. سه بازی Call of Duty 4: Modern Warfare، Call of Duty: Modern Warfare 2 و Call of duty: Modern Warfare 3 آثاری تکرار نشدنی هستند که پس از تجربه آن‌ها به تحسین ثانیه ثانیه داستان خواهید پرداخت. اگر هم به دنبال یک بخش چندنفره جذاب می‌گردید، در حال حاضر Vanguard بهترین گزینه به شمار می‌رود؛ مگر اینکه برای عرضه Call of Duty: Modern Warfare 2 (که ریبوت سه‌گانه اورجینال محسوب می‌شود) صبر کنید.

  • سال عرضه: از 2003 تا کنون
  • توسعه دهنده: استودیوهای Infinity Ward، Sledgehammer Games، Treyarch و…

بازی World of Warcraft؛ از بهترین بازی های ویندوزی

بازی World of Warcraft

بازی World of Warcraft تاریخ انقضا ندارد و این موضوع را بارها و بارها ثابت کرده است. این بازی که اولین بار در سال 2004 عرضه شد، سبک MMORPG را تغییر داد و تحول بزرگی را در دنیای بازی‌های ویدیویی به وجود آورد. World of Warcraft در دنیایی با نام آزروث (Azeroth) جریان دارد و داستان بازی Warcraft 3: The Frozen Throne را دنبال می‌کند. اما چه چیزی باعث شد که اثر مذکور با گذشت چیزی حدود 18 سال هنوز هم در اوج باشد؟ چگونه یک بازی می‌تواند چنین رکوردهایی را از خود به جای بگذارد؟ دلیل اصلی این موفقیت در تلاش‌های مستمر و طولانی مدت شرکت و استودیوهای Blizzard Entertainment حاصل شده که با عرضه محتویات جدید، بازی خود را زنده نگه داشته است.
بازی World of Warcraft هنوز هم آپدیت‌های جدیدی دریافت می‌کند و در طی این 18 سال، بزرگ و بزرگ‌تر شده است. شما می‌توانید در این بازی شخصیت خاص خود را با ویژگی‌های منحصر به فرد بپردازید و سپس با ورود به دنیای آن، یک ماجراجویی حماسی را آغاز کنید؛ یک ماجراجویی فراموش نشدنی که با داستانی غنی و پیچیده همراه است. از جذابیت‌های داستانی World of Warcraft همین را بدانید که پس از گذشت این مدت، بازیکنان هنوز هم تشنه دیدن جزئیات جدیدی هستند. برای درک این موضوع کافی است پس از عرضه به روز رسانی‌های جدید، سری به آمار بازیکنان همزمان و بازدیدکنندگان آن در وبسایت Twitch بزنید.

  • سال عرضه: 2004
  • توسعه دهنده: شرکت Blizzard Entertainment

بازی Elden Ring جزو بهترین بازی های pc

بازی Elden Ring

بازی Elden Ring که مدت زمان زیادی از عرضه آن نمی‌گذرد، در همین مدت کوتاه به یکی از محبوب ترین بازی های کامپیوتر تبدیل شد. اثری که نقطه اوج پختگی استودیو FromSoftware را به تصویر می‌کشد و ترکیبی بزرگ از یک سولزلایک کامل را ارائه می‌دهد. بازی Elden Ring که از لحاظ فروش و محبوبیت نسبت به سایر ساخته‌های استودیو مذکور عملکرد به مراتب بهتری داشته، یک ماجراجویی حماسی و بزرگ است که داستان به شدت فوق‌العاده و پیچیده‌ای دارد. داستان این بازی در سرزمینی با نام Lands Between جریان دارد که سال‌ها پیش به فساد و تاریکی کشیده شد. این فساد و تاریکی در ادامه نابود شدن الدن رینگ (Elden Ring) به وجود آمد که یک منبع قدرت بزرگ بود. پس از نابود شدن، الدن رینگ به قطعات مختلفی تقسیم شد و هر قسمت از آن به دست یک فرد قدرتکند افتاد. حال شما در چنین شرایطی وارد Lands between می‌شوید و باید قطعات گمشده الدن رینگ را پیدا کنید.
اما اگر فکر کردید که داستان در همین ساده دنبال می‌شود سخت در اشتباه هستید. داستان بازی Elden Ring به شدت عمیق‌تر و پیچیده‌تر از آن چیزی است که تصورش را داشته باشید. این پیچیدگی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که برای درک تنها قسمتی از داستان، باید به مطالعه آیتم‌های متعدد و ویکی‌های مختلف بپردازید. البته که این پیچیدگی صرفا به داستان محدود نمی‌شود و به حطیه گیم‌پلی هم رخنه می‌کند. گیم پلی بازی Elden Ring در کنار سختی فوق‌العاده بالا به شدت حساب شده و عمیق است که برای موفقیت در آن، باید حسابی فکر کرده و اسلحه‌های خود را با دقت انتخاب کنید.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو FromSoftware

بازی Marvel’s Spider-Man Remastered از بهترین های کامپیوتر

بازی Marvel’s Spider-Man Remastered

و در آخرین گزینه لیست بهترین بازی های کامپیوتر به اثری می‌رسیم که سرنوشتی شبیه به God of War دارد. بازی Marvel’s Spider-Man هم در ابتدا در سال 2018 به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر شد و موفقیت‌های زیادی کسب کرد. اما استودیو Insomniac Games بی‌خیال بازی خود نشد و تصمیم گرفت که نسخه ریمستر شده و بهبود یافته آن را در سال 2022 برای رایانه‌های شخصی منتشر کند. نتیجه همان‌طور که از قبل انتظار می‌رفت یک موفقیت مالی دیگر بود که از قضا مورد تحسین منتقدها هم قرار گرفت. حال لازم به ذکر است که نسخه پی سی اثر مذکور با بسته‌های الحاقی منتشر شده و نیازی به تهیه مجزا آن نخواهد بود.
بازی Marvel’s Spider-Man هم همان‌طور که از نامش مشخص است، به ماجراهای اسپایدر من یا همان پیتر پارکر می‌پردازد که باید با ابرشرورهای شهر نیویورک وارد مبارزه شود. نکته خاصی که در این میان وجود دارد این است که پیتر پارکر Marvel’s Spider-Man، یک ابرقهرمان باتجربه به شمار می‌رود که نیازی به یادگیری اصول پایه ندارد. به عبارتی دیگر شما روند تبدیل شدن پیتر به اسپایدی را نمی‌بینید و یک راست به اصل قضیه خواهید پرداخت. بازی مورد بحث منطقه منهتن را با زیبایی و جزئیات هر چه تمام‌تر به تصویر می‌کشد که در کنار روایت اصلی، ترکیب جذابی را به وجود می‌آورند.

جمع بندی

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، بازی‌های متعددی می‌توانستند به لیست محبوب ترین بازی های کامپیوتر راه پیدا کنند. با این حال ما تصمیم گرفتیم با اشاره به مواردی مانند بازی Dota 2، بازی GTA V، بازی World of Warcraft، بازی Elden Ring و بازی Fortnite ترکیبی از آثار قدیمی و جدید را در کنار هم قرار دهیم. عناوینی که به آن‌ها پرداختیم، به بخشی جدانشدنی از اکو سیستم رایانه‌های شخصی تبدیل شده‌اند و قسمتی از هویت آن را تشکیل می‌دهند. جدا از این بحث، در ادامه به چند بازی قابل احترام اشاره می‌کنیم که پتانسیل حضور در این لیست را داشتند:

  • بازی League of Legends
  • بازی Genshin Impact
  • بازی Destiny 2
  • بازی Civilization VI
  • بازی The Elder Scrolls V: Skyrim
  • بازی Final Fantasy XIV
  • و…

نظر شما درباره برترین بازی های PC چیست؟ شما با کدام یک از آثار اشاره شده بیش‌تر خاطره دارید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

پر فروش‌ترین بازی تاریخ از لحاظ تعداد نسخه‌های فروش رفته کدام است؟

بازی Minecraft از منظر تعداد نسخه‌های فروش رفته پرفروش‌ترین بازی تاریخ محسوب می‌شود

۱
محبوب‌ترین بازی‌های ویندوزی کدام هستند؟

آثاری مانند World of Warcraft، Minecraft، GTA V و Dota 2 جزو محبوب‌ترین بازی‌های کامپیوتر هستند

۲
بهترین بازی‌های سبک بتل رویال که می‌توان روی PC بازی کرد، چه آثاری هستند؟

بازی‌های نظیر Call of Duty: Warzone، Fortnite، PUBG و Apex Legends با عنوان محبوب‌ترین بتل رویال‌های بازار شناخته می‌شوند

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 7 دیدگاه
  • Avatar

    Abbas

    مهمان

    بازی Darksiders 1&۲&3 هم فوق‌العاده است
    همچنین سری بازی های call of duty و assassin’s Creed

    پاسخ دهید
  • Avatar

    َََAmin

    مهمان
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    ممنون از سایت پویای پارسی گیم بابت ارائه این مقاله زیبا
    خواستم بپرسم فعالیت شما در فارسی سازی بازی ها به کجا رسید قرار بود فارسی ساز جدید ارائه کنید چی شد ؟؟

    پاسخ دهید
    • علی ناجی مقدم

      علی ناجی مقدم در پاسخ به مسعود روشن

      دبیر محتوا

      سلام، به زودی پروژه های جدیدی رو ادامه میدیم در زمینه فارسی سازی

  • Avatar

    دانیال

    مهمان

    برای من که کنسول ندارم با PC میزنم ولی God of War فوق العاده بود :/ اولین بارمم بود بازی میکردم 🙂

    پاسخ دهید
    • Avatar

      سوسک در گوگل در پاسخ به دانیال

      مهمان

      همچنین
      تا قبل بازی کردن فک میکردم بازی چرتیه ولی باهاش حال کردم معتادانه تو ۱ روز تموم کردم ۱۴ ساعته

    • ارحام ادبخواه

      ارحام ادبخواه در پاسخ به دانیال

      نویسنده

      واقعا برای من هم یکی از بهترین بازی‌های عمرم بود