بهترین بازی هایی که نیاز به دنباله دارند
کسری کاظمی

بهترین بازی هایی که نیاز به دنباله دارند

کسری کاظمی 13 اسفند 1401 5 دیدگاه
4,720 بازدید

بسیاری از بزرگ‌ترین فرنچایزهای صنعت گیم که امروزه پرفروش و محبوب هستند، در نسخه اول قدرت‌نمایی نکرده و در قسمت‌های بعدی خود توانستند به افسانه‌هایی که هستند تبدیل شوند. آثار مانند Assassin’s Creed II، Portal 2، Uncharted II و Mass Effect 2 بدون شک از دید همه گیمرها، بهتر از نسخه‌های اول و ابتدایی خود هستند. این بازی ها مکانیک‌های گیم پلی را اصلاح کرده و تجربیات بزرگ‌تر و جاه‌طلبانه‌تری را نسبت به نسخه‌های قبلی خود ارائه کردند. با این حال بسیاری از بازی ها فرصت درخشیدن دوباره را کسب نکردند. برای همین، در این لیست به بهترین بازی هایی که نیاز به دنباله دارند می‌پردازیم.

شانسی مجدد با بهترین بازی هایی که نیاز به دنباله دارند

بسیاری از بازی های جذاب و البته خلاقانه‌ای در صنعت گیم وجود دارند که بنا به دلایلی، چه از نظر مالی و چه کشف شدن پتانسیلشان توسط گیمرها، در زمان عرضه نتوانستند آن درخششی که باید را به دست بیاورند. این بازی ها با اینکه از زمان خود عبور کردند، ولی خوشبختانه به لطف جادوی اینترنت و فرهنگ طرف‌داری، فراموش نشده‌اند. حتی شاهد این هستیم که بازی هایی مانند Vampire: The Masquerade – Bloodlines که سال‌ها پیش ساخته شده، طرف‌داران زیادی داشته و بالاخره قرار است نسخه دومش ساخته شود. به همین واسطه قرار است به بازی های مطرح دیگری بپردازیم که ارزش دریافت یک دنباله را دارند.

20) Days Gone 2

بازی Days Gone 2

سوار شدن بر موتورسیکلت در بیابان درون دنیایی پسا آخرالزمانی که توسط زامبی‌های آلوده و وحشی تسخیر شده است خیلی جذاب به نظر می‌رسد مگر نه؟ خب این دقیقاً اتفاقاتی است که گیمرها در جریان بازی جذاب Days Gone تجربه کردند.  Days Gone یکی از محبوب‌ترین بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن بود که برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شده و طرف‌داران زیادی کسب کرد.

گرافیک، محیط، عملکرد بازیگران، نویسندگی و موارد دیگر باعث شده بودند تا Days Gone یک تجربه به‌یادماندنی باشد. پس قطعاً همچنین اثری شایسته دریافت یک دنباله خوب است. شایعاتی در مورد ساخت دنباله‌ای وجود دارد، البته بدون شک به دلیل کیفیت بالا و بودجه عظیم، مدتی طول بکشد تا آن را دریافت کنیم. پس تا رخ دادن این اتفاق، می‌توانید باری دیگر قسمت اول را تجربه کنید.

19) The Simpsons: Hit & Run 2

بازی The Simpsons Hit & Run 2

پس از موفقیت The Simpsons: Road Rage در سال 2001 که بر اساس فرانچایز Crazy Taxi ساخته شده بود، خانواده تلویزیونی معروف دست خود را در یک بازی Sandbox جهان باز شبیه به سری Grand Theft Auto امتحان کردند و بار دیگر به موفقیت دست یافتند. این بازی این روزها به عنوان یک شاهکار نوستالژی و از بهترین کلون‌های GTA شناخته می‌شود.

The Simpsons: Hit & Run برای اولین بار یک اسپرینگفیلد دیجیتالی کاملاً واقعی را به نمایش گذاشت؛ با بسیاری از مکان‌ها و شخصیت‌های نمادین سریال در «مناطق» (مراحل) مختلف آن. بازیکنان می‌توانند شهر را بگردند و در نقش شخصیت‌های معروف بازی کنند. ارزش معنوی این بازی، بدون شک آن را در لیست بهترین بازی هایی که نیاز به دنباله دارند قرار می‌دهد.

18) Super Mario RPG 2

بازی Super Mario RPG 2

ماریو با بازی‌های RPG در بازی‌های مختلف Paper Mario و Mario & Luigi غریبه نیست، اما هیچ‌کدام کاملاً شبیه Super Mario RPG: The Legend of the Seven Stars نیستند. در نسخه‌ای عجیب و غریب از پادشاهی قارچ، ماریو باید با Peach، Mallow، Geno، و Bowser – بله، Bowser، متحد شود تا Smithy آهنگر رباتیک شیطانی و گروهش را نابود کند.

اگرچه سیستم نبرد مختص بازی‌های RPG در این بازی آن‌قدر هم انقلابی نیست (همان سیستم نقش آفرینی نوبتی که در سایر بازی های ژاپنی آن زمان مشاهده شده)، با این حال قرار گرفتن ماریو و دوستانش در نقش قهرمانان یک بازی نقش آفرینی، بدون شک برای بسیاری جذاب است. داستان بازی نیز شدیداً زیبا بوده و امکان منتقل شدن به یک بازی جدید و مدرن را خواهد داشت.

17) Brütal Legend 2

بازی Brütal Legend 2

داستان و دنیای الهام گرفته از موسیقی هوی متال در Brütal Legend با برداشت منحصر به فرد آن در اکشن و ماجراجویی و مبارزات RTS چیزی است که قبلاً در هیچ بازی ای ندیده بودیم و از آن هم مشاهده نشد. متأسفانه، انتشار Brütal Legend با آشفتگی همراه بود زیرا Activision و EA هر دو بر سر حقوق انتشار با هم مبارزه می‌کردند که به فاجعه منجر شد.

این بازی از دنیایی عجیب که ترکیبی از مدرنیته و داستان‌های فانتزی است برخوردار بوده و شامل موسیقی‌های جذاب و گوش نوازی است. صداپیشگی صدای باورنکردنی جک بلک، شخصیت‌ها و دیالوگ‌های خنده‌داری که تیم شفر بازی‌ساز معروف خلق کرده کاملاً بر روی بازی نشسته‌اند و ما دوست داریم به هر شکلی که شده ادامه این داستان زیبا و حماسی را ببینیم.

16) Sunset Overdrive 2

بازی Sunset Overdrive 2

Sunset Overdrive از استودیوی بزرگ Insomniac Games تا حدودی ترکیب چند بازی مانند Jet Set Radio و Prince of Persia بوده و تجربه شگفت انگیزی است. می‌توان آن را جانشین معنوی Saints Row در نظر گرفت، حتی اگر توسط همان توسعه دهنده نباشد. برخلاف Saints Row، این بازی هیچ دنباله‌ای ندارد و ما نیز شدیداً به رخ دادن چنین چیزی نیاز داریم.

شاید بتوان یکی از دلایل ساخته نشدن دنباله Sunset Overdrive را درگیر بودن تیم سازنده‌اش به خلق بازی های جدید و مشهور مرد عنکبوتی ربط داد. همچنین Sunset Overdrive به صورت انحصاری برای کنسول‌های مایکروسافت ساخته شده بود و تیم سازنده در حال حاضر زیرمجموعه کمپانی سونی است. پس به احتمال زیاد دنباله این بازی توسط تیمی دیگر ساخته شود.

15) Sekiro: Shadows Die Twice 2

بازی Sekiro Shadows Die Twice 2

بازی بسیار تحسین شده Sekiro: Shadows Die Twice در بین گیمرها محبوبیت بسیار زیادی به دست آورده است و تعجبی ندارد که طرف‌داران برای دنباله آن سروصدا کنند. دنیای فراگیر، مبارزات شدید و داستان عمیق Sekiro، آن را به یکی از پر ستایش ترین بازی های نسل خود تبدیل کرده است. پس این اثر به راحتی در لیست بهترین بازی هایی که نیاز به دنباله دارند قرار می‌گیرد.

ترکیب مخفی کاری و شمشیر بازی در یک محیط جهان باز به دلیل ارائه یک تجربه منحصر به فرد مورد ستایش قرار گرفته است. این بازی همچنین دارای مجموعه‌ای از شخصیت‌های جذاب و دنیای عمیق و عجیبی است. با محبوبیت بسیار زیاد Sekiro، یک دنباله می‌تواند بازی محبوب و جهان آن را به روش‌های جدید هیجان انگیز گسترش دهد. ولی باید کمی برای آن صبر کرد.

14) Final Fantasy Tactics 2

بازی Final Fantasy Tactics 2

نام فرنچایز Final Fantasy بدون شک به گوش هر گیمری آشنا است. این سری به این معروف است که تعداد زیادی بازی اصلی و فرعی برای ساخته شده و همچنان در دست تولید قرار دارند. با این حال یکی از کمتر شناخته شده‌ترین، ولی دوست‌داشتنی‌ترین قسمت‌های این مجموعه، یک بازی تاکتیکال نقش آفرینی برای کنسول پلی استیشن 1 با نام Final Fantasy Tactics است.

بازی Final Fantasy Tactics به دلیل اینکه در کنار نسخه هفتم در سال 1997 منتشر شد و از گیم پلی استراتژیک و پیچیده‌ای نیز برخوردار بود، نتوانست آن‌طور که باید و شاید محبوب شود. ولی با گذر سال‌ها شاهد این هستیم که این بازی توانسته توجه گیمرهای زیادی را جلب کرده و تبدیل به یک اثر کلاسیک شود. پس قطعاً از بهترین بازی هایی که نیاز به دنباله دارند خواهد بود.

13) Conker’s Bad Fur Day 2

بازی Conker’s Bad Fur Day 2

استودیوی بازی سازی Rare از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین کمپانی‌هایی است که مسئول ساخته شدن بسیاری از کلاسیک‌های نسل پنجم بوده است. این تیم یک بازی عجیب را در سال 2001 منتشر کرد که همواره برای بسیاری باورنکردنی و معما است. آن بازی Conker’s Bad Fur Day نام دارد. یک پلتفرمر با لحنی بزرگ‌سالانه و شخصیتی که هرگز از یادها فراموش نمی‌شود.

این بازی مدت‌ها پیش روی Xbox اصلی بازسازی شد؛ البته از سوی دیگر، هرگز دنباله‌ای که به آن نیاز داشت را دریافت پیدا نکرد. دیالوگ‌ها و شخصیت‌های سرگرم کننده و خنده دار بازی Conker’s Bad Fur Day پتانسیل آن را دارند تا همانند Psychonauts که چند سال پیش بالاخره دنباله مورد انتظارش را دریافت کرد، بازیافت شده و باری دیگر بدرخشند.

12) Vanquish 2

بازی Vanquish 2

Vanquish به کارگردانی بازی ساز افسانه‌ای شینجی میکامی که بیشتر به خاطر کارش در سری Resident Evil شناخته می‌شود، یک تیراندازی علمی تخیلی است که ژانر شوتر سوم شخص را با چندین سکانس اکشن دیوانه‌کننده منحصربه‌فرد ترکیب می‌کند که نمونه‌ای برایش در صنعت گیم وجود ندارد. این بازی بی نظیر متأسفانه به دلایل زیادی تنها در یک نسخه عرضه شده بود.

شخصیت اصلی بازی که به یک لباس مکانیکی عجیب مجهز است، از انواع و اقسام اسلحه‌های دیوانه کننده برخوردار بوده و کاری به جز منفجر کردن و عبور از موج بزرگ دشمنان انجام نمی‌دهد. دنیای به‌یادماندنی این بازی نیز بدون شک ارزش بازدید مجدد را خواهد داشت. پس تنها می‌توانیم برای ساخته شدن یک دنباله سرگرم کننده از بازی Vanquish آرزو کرده و رؤیاپردازی کنیم.

11) Eternal Darkness 2

بازی Eternal Darkness 2

نسخه اورجینال Eternal Darkness در ابتدا به عنوان یک نسخه جایگزین برای فرانچایز محبوب Resident Evil در نظر گرفته شده بود. با این حال با گذر زمان، گیمرها به پتانسیل پنهان این بازی ترس و بقای متفاوت پی بردند. شیوه روایت خاص داستان بازی به همراه شکسته شدن دیوار چهارم و پیچش‌های روایی منحصربه فرد، باعث خلق یک بازی کاملاً بی همتا شده بود.

تلاش برای توسعه یک جانشین به نام Shadows Of The Eternals از طریق Kickstarter در سال 2013 آغاز شد. متأسفانه، Kickstarter نتوانست به اهداف خود دست یابد و Eternal Darkness را در برزخ بازی های ویدئویی رها کرد. با توجه به افزایش محبوبیت ژانر وحشت در سال‌های اخیر، زمان مناسبی است که این کلاسیک ترسناک نادیده گرفته شده را دوباره مرور کنیم.

10) Chrono Trigger 2

بازی Chrono Trigger 2

Chrono Trigger یک سفر باورنکردنی در طول زمان است که آزمون زمان را نیز پس داده است: تقریباً 25 سال بعد، هنوز هم به عنوان یکی از بهترین بازی های RPG طول تاریخ در نظر گرفته می‌شود. مکانیک سفر در زمان این بازی کلاسیک به شما امکان می‌دهد در دوران ماقبل تاریخ، قرون وسطی و همچنین آینده‌ای پسا آخرالزمانی ساعت‌ها به ماجراجویی بپردازید.

هر دوره شامل ضربات داستانی، شخصیت‌های جدید، دشمنان و آیتم‌های منحصر به فرد و موارد دیگر است. اگرچه در Chrono Chross نوعی دنباله معنوی دریافت کرد، ولی ما همچنان منتظر یک دنباله واقعی با شرکت Chrono  و دوستانش هستیم که شامل یک ماجراجویی جدید در زمان سفر می‌شود. این اثر به راحتی در لیست بهترین بازی هایی که نیاز به دنباله دارند قرار می‌گیرد.

9) Shadow of the Colossus 2

بازی Shadow of the Colossus 2

چیزی فوق‌العاده صلح‌آمیز و در عین حال ترسناک در مورد مناظر خلوت و ساکت Shadow of the Colossus وجود دارد. سادگی این بازی چیزی است که آن را بسیار خاص می‌کند. اولین باری که با یک کلوسوس روبرو می‌شوید، یکی از آن لحظات نادر و نفس‌گیر در بازی است که بسیاری از آثار دیگر از رسیدن به آن ناکام هستند. این اثر ماجراجویی برای PS2 عرضه شده بود.

Shadow of the Colossus عنوانی است که شدیداً به یک نسخه جدید نیاز دارد، زیرا پیش فرض کشف هیولاهای غول پیکر و متحرک به شدت شگفت انگیز است. در حالی که در سال 2018 این بازی بازسازی شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، ما واقعاً عاشق یک اثر کاملاً جدید هستیم که در عرف نسخه اصلی گسترش یابد و در عین حال کنترل‌ها را نیز کمی مدرن‌سازی کند.

8) Metal Gear Rising: Revengeance 2

بازی Metal Gear Rising Revengeance 2

بازی Metal Gear Rising یک نسخه فرعی و کاملاً متفاوت از چیزی بود که فرنچایز Metal Gear پیش از این ارائه کرده بود. این بازی به واسطه سرعت و هیجان دیوانه‌واری که در اکشنش ارائه می‌کرد، توانست طرف‌داران فراوانی پیدا کند. در حالی که عناصر مخفی کاری اختیاری نیز همانند سایر نسخه‌های سری وجود داشت، بیشتر بازی حول محور اکشن سریع می‌چرخید.

توسعه Metal Gear Rising به PlatinumGames واگذار شد که به‌خاطر کارش در سری Bayonetta، NieR: Automata و Astral Chain و غیره شناخته می‌شود. پس از انتشار آن، هیدئو کوجیما گفت که اگر Revengeance به خوبی مورد استقبال قرار گیرد، آماده ساخت دنباله است. با این حال، پس از جدایی او از Konami در سال 2015، بعید به نظر می‌رسد که این اتفاق بیفتد.

7) Demon’s Souls 2

بازی Demon’s Souls 2

سری Dark Souls به دلیل سختی بی‌رحمانه و عدم هدایت گیمرها به طور گسترده‌ای در دنیا شناخته می‌شود. با این حال، این جانشینان معنوی در مقایسه با بازی اصلی سری سولز یعنی Demon’s Souls آثاری قابل تحمل هستند. ساعات اولیه این بازی شدیداً طاقت‌فرسا است و به شما پنج مسیر را پیشنهاد می‌کند تا با هر ترتیبی که ترجیح می‌دهید، با استایل خودتان دنیایش کاوش کنید.

تقریباً هیچ توضیحی در مورد مکانیک‌های بازی وجود ندارد و به دشواری کلی آن می‌افزاید. در بازی‌های مدرن Souls، آیتم‌های شما پس از احیا دوباره پر می‌شوند، اما در Demon’s Souls پس از مصرف برای همیشه از بین می‌روند. مطمئناً، بازی‌های Dark Souls بسیار پیشرفته‌تر هستند و کیفیت را بهبود بخشیده‌اند، اما زیبایی ای در سفر دوباره در این بازی نیز وجود دارد.

6) Grim Fandango 2

بازی Grim Fandango 2

یکی دیگر از شاهکارهای تیم شیفر، Grim Fandango ما را به سرزمین مردگان می‌برد و با مأمور آژانس مسافرتی مردگان، Manny Calavera آشنا می‌کند. همانند سایر بازی‌های ماجراجویی LucasArts، بازیکن برای پیشرفت، باید محیط را برای کشف سرنخ‌ها و حل پازل‌ها جستجو کند. شخصیت‌ها شوخ‌طبع و جهان بازی نیز بسیار غنی و فراموش نشدنی باقی مانده است.

چیزی که Grim Fandango را بالاتر از همتایان ماجراجویانه خود قرار می‌دهد، سبک هنری منحصربه‌فرد آن است که شخصیت‌های سه‌بعدی را در مقابل پس‌زمینه‌های از پیش رندر شده قرار می‌دهد. این بازی زمانی که در ابتدا منتشر شد خیره کننده بود و هنوز هم تا به امروز به خوبی حفظ شده است، به خصوص با بازسازی اخیر. پس باید دنباله‌ای برایش ساخته شود.

5) L.A. Noire 2

بازی L.A. Noire 2

L.A. Noire توسط Rockstar Games منتشر شده است و کاملاً مخالف Grand Theft Auto است. این بازی دارای شخصیت‌هایی است که پلیس هستند و با پیشرفت داستان باید وظایف پلیسی مختلفی را انجام دهند. شخصیت اصلی به عنوان یک کارآگاه ساده بازی را آغاز کرده و به‌مرورزمان درگیر پرونده‌های جنایی پیچیده‌ای شده که شامل مصاحبه کردن با افراد مختلف است.

سیستم تشخیص چهره در L.A. Noire به روشی استادانه معرفی شد تا بازیکنان مجبور شوند احساسات شخصیت‌ها را بخوانند و بفهمند که آیا دروغ می‌گویند یا نه. L.A. Noire از بهترین بازی هایی که نیاز به دنباله دارند است، زیرا شامل شخصیت‌های به‌یادماندنی و داستانی عمیق و بالغانه است. همچنین سیستم تشخصی چهره آن نیز در آثار دیگر آزمایش نشده است.

4) Sleeping Dogs 2

بازی Sleeping Dogs 2

همه چیز از داستان، گیم‌پلی، مکانیک‌های مبارزه، جهان باز و بازیگران هالیوودی که نقش صداپیشگان را ایفا کرده‌اند، در Sleeping Dogs به خوبی پیاده سازی شده است. این یک بازی جهان آزاد فراموش نشدنی است که ترکیبی از بازی های آشنای سبک با فیلم‌های اکشن هنگ کنگی و جنایی است. با این حال این بازی بیش از 10 سال عمر دارد و دنباله‌ای نیز دریافت نکرد.

یک دنباله بارها در مرحله پیش تولید و تولید بوده است؛ اما هر بار در آخرین لحظه شکست خورده است. هرگز واقعاً مشخص نیست که چرا دنباله‌ای برای Sleeping Dogs ساخته نشد. حتی یک فیلم اقتباسی هم در حال ساخت بود؛ اما در پیش از تولید متوقف شد. پس قطعاً دریافت یک دنباله واقعی و رسمی از این بازی در هاله‌ای از ابهام است و تنها می‌توانیم به رخ دادنش امیدوار باشیم.

3) Bully 2

بازی Bully 2

قبل از اینکه راک استار از تمام تجربیات خود در ساخت Grand Theft Auto برای تولید Red Dead Redemption استفاده کند، این استودیو تخصص خود در سبک جهان باز را به این آزمایش خلاقانه هدایت کرد. Bully در اصل نسخه‌ای نوجوانانه از GTA است که همچنان دارای شخصیت‌های به یاد ماندنی و داستانی جذاب است که متأسفانه تنها شامل یک قسمت بوده است.

گیمرها از زمان عرضه بازی دنباله‌ای برای Bully می‌خواستند، و این تمایل با هر شایعه‌ای در مورد پروژه Bully 2 در حال توسعه یا لغو شده بیشتر می‌شود. مهم نیست که بازیکنان چند بار در بازی GTA 5 بانک‌ها را سرقت می‌کنند، طرف‌داران می‌خواهند در یک ماجراجویی جدید و کم‌هزینه‌تر از دیگر بازی‌هایشان (اما همچنان جذاب) به سالن‌های آکادمی Bullworth بازگردند.

2) Bloodborne 2

بازی Bloodborne 2

Bloodborne یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که توسط FromSoftware توسعه یافته  و در سال 2015 منتشر شده است. در شهر خیالی Yharnam، شما باید به شکار هیولاها بپردازید. در کنار استقبال گسترده و نیاز شدید به دنباله، سال‌ها از انتشار Bloodborne می‌گذرد، و طرف‌داران در این فکر هستند که آیا هرگز دنباله‌ای برای آن‌ها وجود خواهد داشت یا خیر.

دلیل اصلی اینکه چرا این بازی به دنباله‌ای نیاز دارد این است که چیزهای بیشتری در جهان آن وجود دارد که باید کاوش شود. این بازی به مضامین وحشت کیهانی و اسرار ناشناخته‌ها پرداخته است. Bloodborne پتانسیل زیادی برای داستان‌ها، شخصیت‌ها و مکانیک‌های جدید ارائه می‌کند که باعث شرمساری است که نمی‌شود که آن‌ها را در یک دنباله فوق‌العاده مشاهده کنیم.

1) Half-Life 3

بازی Half-Life 3

در پایان لیست بهترین بازی هایی که نیاز به دنباله دارند می‌رسیم به عنوانی که برای چندین دهه گیمرها را در سراسر دنیا آزار داده است. مفهوم بازی Half-Life 3 بدون شک تا این لحظه تبدیل به یک جوک شده است. ده‌ها سال است که طرف‌داران دنبالش هستند و موفقیتی دریافت نکرده‌اند. البته نباید Half-Life: Alyx که در سال 2020 منتشر شد را به عنوان قسمت جدید فرنچایز فراموش کرد.

برای برخی، Half-Life 2 باز‌ی‌ای بود که ژانر FPS را تعریف کرد. این که آیا با آن موافق هستید یا خیر کاملاً به شما بستگی دارد. اما شکی نیست که Half-Life 2 یک بازی فوق‌العاده با شخصیت‌های عالی و داستانی جذاب بود. بدون شک اگر روزی ساخته شدن Half-Life 3 به وقوع بپیوندد، صنعت گیم دچار تکان شدیدی شده و شاید ژانر شوتر اول شخص نیز باری دیگر متحول شود.

جمع بندی

برای چندین دهه صنعت بازی های ویدئویی توانسته است دنباله‌های شگفت انگیزی را به نمایش بگذارد. اما بازی هایی که دنباله‌ای ندارد چه؟ بازی‌های زیادی وجود دارند که تعداد زیادی گیمر را مجذوب خود کرده‌اند و حتی فرصتی برای دنباله‌ای شگفت انگیز نیز باقی گذاشته‌اند. با این حال این عناوین به دلایل مختلفی مانند منحل شدن استودیو، دریافت نکردن سود برای کمپانی ناشر یا نبود علاقه کافی در زمان عرضه، هیچگاه ادامه نیافته و تبدیل به یک فرنچایز نشدند. ما هرگز واقعاً نمی‌دانیم که در پشت صحنه چه می‌گذرد، اما یک چیزی که می‌دانیم این است که به عنوان گیمر، به شدت به این دنباله‌های شکل نگرفته و فراموش شده نیاز داریم.

ارزیابی وضعیت شکل گرفتن یک بازی به یک فرنچایز بزرگ همیشه مشکل و تا حدودی غیرممکن است. آیا هنوز داستان‌های معناداری برای گفتن در ادامه وجود دارد؟ آیا آن بازی تمام حرف‌های خود را زده است؟ هیچ کمبودی در مورد سؤالاتی وجود ندارد که یک توسعه‌دهنده از خود می‌پرسد قبل از اینکه در مورد بازی بعدی صحبت کنند. این یک تصمیم سخت است و در گذشته نتایج متفاوتی به همراه داشته است. در مقاله بهترین بازی هایی که نیاز به دنباله دارند به تعدادی بازی که ارزش دریافت یک نسخه جدید را دارند پرداختیم. آیا شما بازی هایی سراغ دارید که به ادامه یافتن و دریافت دنباله نیاز دارند؟ آن را در بخش نظرات مطرح کنید.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بدترین بازی هایی که دنباله‌ای ندارند کدامند؟

خوشبختانه برای آثار فاجعه‌ای مانند Ride to Hell: Retribution تا به حال دنباله‌ای ساخته نشده و هرگز هم نخواهد شد.

۱
بهترین دنباله برای یک بازی عالی چیست؟

بازی The Last of Us Part II از نظر خیلی از گیمرها نه تنها دنباله‌ای شایسته، بلکه از The Last of Us Part I نیز در برخی موارد بهتر است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    Benized

    مهمان
  • Avatar

    کمال

    مهمان

    به نظرم days gone واقعا لایقه که ادامه داشته باشه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Mohamad

    مهمان
  • Avatar

    .

    مهمان

    سایلنت هیل:نخوندم.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Drdavv

    مهمان

    انچارتد 5 ، لست اف آس 3 ، دووم 4 . ولی خبر هایی هست از اینکه سکیرو 2 در حاله ساخته.

    پاسخ دهید