بازی هایی برای آرامش اعصاب
Avatar

28 بازی که استرس را از بین می‌برند

مهدیه سیفی 17 خرداد 1402 10 دیدگاه
6,649 بازدید

بازی‌های ویدیویی ابزاری مناسب برای فرار از واقعیت به شمار رفته و مخاطب را بهتر از هر رسانه‌ دیگری به درون دنیای خود می‌کشند. با وجود چنین دنیای جذابی، این بازی‌ها می‌توانند راهکاری فوق‌العاده برای کسب آرامش و رهایی از پیچیدگی‌ها باشند اما همه بازی‌ها برای این هدف مناسب نیستند. امروز قصد داریم نگاهی به بازی هایی برای آرامش اعصاب و رفع استرس داشته باشیم و نمونه‌هایی را معرفی کنیم که باعث می‌شوند لحظات و ساعاتی را بدون نگرانی و اضطراب سپری کنید.

ویژگی‌های یک بازی برای آرامش اعصاب چیست؟

برای انتخاب بازی هایی برای آرامش اعصاب، ابتدا به دنبال اطلاعات کلی گشتیم؛ بازی آرامش اعصاب باید یک بازی ساده باشد، حرکات و مراحل پر استرس در آن وجود نداشته باشد و در نهایت، باید سبک اجرای سمعی و بصری بازی برای گوش‌ها و چشم‌های مخاطب خوشایند باشد – موسیقی و جلوه‌های بصری بازی یکی از عوامل تعیین کننده در ریتم و دلنشینی هر بازی محسوب می‌شود.

یکی از آخرین نکاتی که باید در حین دانلود بازی رفع استرس به آن توجه کرد این است که قیمت بازی‌ها متغیر است؛ قیمت‌ها به طور دائم و بر اساس افت خرید و فروش در بازار تغییر می‌کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در بازی‌های معرفی شده قیمت‌ها را ذکر نکنیم اما قیمت تمامی بازی‌های بررسی شده در این لیست بین 4 تا 60 دلار متغیر هستند که البته می‌توانید آن‌ها را رایگان هم دریافت کنید. پس بیایید بی‌معطلی برویم سراغ معرفی بازی های رفع استرس و اضطراب.

بازی‌های اکتشافی

اکتشاف به خودی خود عملی آرامش‌بخش است، البته اگر این طور در نظر بگیریم که خطر هجوم دشمنان ما را تهدید نکند. انسان بخش زیادی از عمر خود را به مسافرت در دنیای پیرامون خود می‌گذراند، پیوسته در حال سفر است تا وقتی که چیزی را بیابد که او را به طور واقعی از حس خالص اکتشاف مملو کند. این حس بی‌نظیر است؛ بازی های اکتشافی از جنس بازی هایی برای رفع استرس هستند. بازی‌هایی که در ادامه این تیتر معرفی کردیم از این جنس هستند.

1) بازی ABZU

بازی ABZU

اقیانوس پهنه عظیمی است که تو را برای کشف کردنش به سوی خود می‌خواند. در حالی‌ که احتمالا در دنیای واقعی، هیچگاه یک ماسک غواصی را از نزدیک نخواهید دید، بازی ABZU به سادگی و زیبایی هر چه تمام‌تر به شما اجازه می‌دهد اعماق آب‌ها را مورد اکتشاف قرار دهید. همه این‌ها با داستانی مینیمال که برای آغاز یک ماجراجویی است انجام می‌گیرد. اگر به واکافی اعماق دریا علاقه دارید و دوست دارید در جریان یک داستان غواصی کنید می‌توانید ABZU را جزو بازی های رفع استرس در نظر بگیرید و آن را برای پلتفرم‌های نامبرده دانلود کنید.

2) بازی Journey

بازی Journey

بازی Journey یک بازی رفع استرس عالی است که از زمان عرضه اولیه آن در سال 2012 همواره به خاطر جلوه‌های بصری زیبا، داستان مینیمالیستی اما جذاب آن و همچنین قابلیت چندنفره جالبش مورد تحسین قرار گرفته است. گیمر می‌تواند به همراه هم‌تیمی خود که به صورت تصادفی توسط هوش مصنوعی بازی در اختیارش قرار می‌گیرد در میان این صحرا پیشروی کرده و وقایع منحصر‌به‌فردی را تجربه کند.

3) بازی A Short Hike

بازی A Short Hike

بازی A Short Hike در مورد یک پیاده‌روی کوتاه به بالای یک کوه است. نام و خود بازی بسیار ساده بوده و به خوبی در مورد موضوع آن توضیح می‌دهد اما این سادگی، این واقعیت را که بازی مذکور یکی از آرامش‌بخش‌ترین و جذاب‌ترین تجارب در بین تمامی بازی‌ها است، نفی نمی‌کند. برای تجربه بازی آرامش اعصاب A Short Hike باید به پلتفرم‌هایی که گفتیم دسترسی داشته باشید.

4) بازی RiME

بازی RiME

بازی Rime با الهام از سیاه‌چاله‌ها در مجموعه افسانه زلدا (The Legend of Zelda)، یک بازی پازل جهان باز و اکتشافی ایجاد کرده است که در آن اسرار جزیره Rime یکی‌یکی گشوده و نمایان می‌شوند. گیمر همزمان با انجام بازی، از جلوه‌های بصری ظریف و سرنخ‌های کوچکی که از طرح بازی و خط داستانی آن به دست می‌آورد لذت می‌برد.

5) بازی Yonder: The Cloud Catcher Chronicles

بازی Yonder The Cloud Catcher Chronicles

فقط کاوش و تمام! در بازی Yonder: The Cloud Catcher Chronicles دشمنی وجود ندارد؛ همین طور هیچ عامل منفی و چیزی که حواس شما را پرت کند وجود نخواهد داشت. در واقع با یک بازی رفع استرس به تمام معنا طرفید! فقط کافی است در میان این جهان بی‌پایان دویده و صحنه‌های زیبا و طراحی خلاقانه مخلوقات و موجودات بازی را تماشا کنید.

6) بازی AER: Memories of Old

بازی AER Memories of Old

بازی AER کاوش و جست‌وجویی آرام و صلح‌آمیز در بین خرابه‌های شناور با استفاده از قابلیت شخصیت بازی در تبدیل شدن به یک پرنده است. مطمئنا کمی عجیب به نظر می‌رسد اما اوج گرفتن در میان این ساختمان‌های فرسوده، لذت‌بخش و همزمان مهیج و نفسگیر است.

7) بازی Outer Wilds

بازی Outer Wilds

این بازی پس از رونمایی در بین بازی های رفع استرس، در سال گذشته، بسیار مورد تحسین و تمجید قرار گرفت و به راستی که شایسته این تحسین بود. طراحی ماهرانه محیط و دنیای این بازی به طرزی انجام گرفته است که حسی دائمی از عنصر اکتشاف را به مخاطب منتقل می‌کند. در Outer Wilds، با وجود ساز‌و‌کار زمانی منحصر‌به‌فردی که تمام مجموعه بازی را به یکدیگر گره می‌زند، اسرار زیادی برای کشف شدن و معادلات بسیاری برای حل شدن خواهید یافت. برای دانلود بازی رفع استرس Outer Wilds باید به یکی از پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن یا ایکس باکس وان را داشته باشید.

بازی‌های اول شخص – شبیه سازهای راه رفتن

بازی‌هایی که در ادامه شرح آن‌ها خواهد رفت تنها به راه رفتن می‌پردازند و نه چیز دیگر؛ ممکن است در ابتدا کسل‌کننده به نظر برسد اما اگر این راه رفتن طبق برنامه پیش رود، این ژانر می‌تواند یکی از بهترین تجربیات شما را در بازی‌های ویدیویی خلق کند. گیم‌های شبیه ساز راه رفتن بازی هایی برای آرامش اعصاب هستند و هدف دیگری ندارند؛ بازی‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود همگی در همین ژانر هستند.

1) بازی Firewatch

بازی Firewatch

انجام بازی Firewatch شاید تنها چند ساعت طول بکشد اما چند ساعت خوب! بازی به زیبایی برای مخاطب به نمایش گذاشته می‌شود، متن و صداها در بالاترین سطح هستند و داستان بازی درگیر‌کننده بوده و به خوبی روی آن فکر شده است. بازی Firewatch از زمان عرضه شدن تا کنون، طلایی‌ترین استاندارد در عرصه بازی‌های شبیه‌ساز راه رفتن را ارائه کرده و احتمالا این عنوان تا مدت‌ها نیز در اختیار همین بازی باقی خواهد ماند.

2) بازی Myst

بازی Myst

میست یک بازی کلاسیک است که برای اولین بار در اوایل قرن 19 معرفی و عرضه شد و گیمرهای آن زمان را تحت تاثیر جو بی نظیر و حس اکتشافی خود قرار داد. در این بازی شما در جزیره اسرارآمیز Myst به جست‌وجو پرداخته و معماها را حل می‌کنید، در حالی ‌که بقایای وقایعی را که مدت‌ها پیش از ورود شما به جزیره اتفاق افتاده نیز کشف می‌کنید. بازی Myst در حال حاضر در سه شکل مختلف در دسترس است:

  • Myst, the original game ساخته شده برای دستگاه‌های iOS؛
  • realMyst که یک بازسازی در موتور بازی Unity با صحنه‌ها و گیم‌پلی بهینه‌سازی شده است (برای iOS، Android و PC)؛
  • Myst: Masterpiece Edition که نسخه‌ای بهینه شده از ورژن اصلی بازی است و برای PC در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

3) بازی Refunct

بازی Refunct

Refunct یک بازی ساده است که در آن در محیطی آرام و بدون استرس بین پلتفرم‌های مختلف تغییر مکان می‌دهید. هیچ نقطه ژرف و عمیقی در این بازی دیده نمی‌شود، بلکه همه چیز ساده، سر راست و سرگرم‌کننده است. گزینه‌ای ایده‌آل برای یک جلسه بازی در بعد از ظهر. در واقع بازی رفع استرس Refunct یک نوع ریلکسیشن است که پیشنهاد می‌کنیم آن را بازی کنید.

4) بازی Eastshade

بازی Eastshade

در ایست‌شید (Eastshade) شما به عنوان یک نقاش سیار ایفای نقش کرده و جزیره ایست‌شید را روی بوم خود نقاشی می‌کنید. این بازی آرامش‌بخش و زیبا است و داستان آن به خوبی نوشته شده است. اگر به دنبال این هستید که به طور واقعی و برای چند ساعت در داستان یک بازی گم شوید، Eastshade همانی است که به دنبالش می‌‎گردید.

بازی‌های شبیه‌ساز

بازی‌های شبیه‌ساز به دنبال این هستند که دنیای واقعی را در شکل بازی‌های ویدیویی برای شما ترسیم کنند. این‌ها بازی هایی برای رفع استرس هستند که کمک می‌کنند تجربیات ناکام خود در واقعیت را این بار در گیم و سرگرمی به سرانجام برسانید. در ادامه بازی هایی برای آرامش اعصاب در همین سبک معرفی شده‌اند.

1) بازی Animal Crossing: New Horizons

بازی Animal Crossing New Horizons

توضیح در مورد ماهیت بازی آرامش اعصاب Animal Crossing اندکی دشوار است. این یک بازی شبیه‌ساز زندگی است که در آن تقریبا هیچ چیزی شبیه به زندگی واقعی نیست! و همزمان، میلیون‌ها نفر با جلوه‌های بصری مسحورکننده و گیم‌پلی ساده آن مجذوبش می‌شوند. این بازی رفع استرس، همیشه شما را درگیر وقایعی می‌کند که هر روز در زندگی واقعی اتفاق می‌افتند و می‌توانند به طرز غیرقابل‌باوری اعتیادآور باشند. این بازی مورد پسند هر کسی نیست اما اگر آن را امتحان کنید، احتمالا واقعا عاشقش شوید.

2) بازی Farming Simulator 2019

بازی Farming Simulator 2019

بازی Farming Simulator 2019، محصولی است که گیم‌پلی ساده‌ای دارد. این بازی یک شبیه‌ساز واقعی از اداره مزرعه است، با تمامی دردسرها و هیجاناتی که در خود جای داده است. شاید این بازی در نگاه اول جذاب به نظر نرسد اما اگر برای آن وقت بگذارید احتمالا از لذتی که از آن می‌برید شگفت‌زده خواهید شد.

3) بازی American Truck Simulator

بازی American Truck Simulator

یک بازی آرامش اعصاب سر راست و ساده دیگر، این بار با شبیه‌سازی رانندگی و زدن به قلب جاده‌های ایالات متحده با کامیونت. شاید در ابتدا جذاب به نظر نرسد اما حتما بی‌دلیل نیست که افراد زیادی ساعت‌ها از وقت خود را برای رانندگی در این جاده‌های مجازی سپری می‌کنند. تقریبا هیچ مجازاتی برای خرابکاری‌های احتمالی ما در این بازی وجود ندارد و وفور صحنه‌های جذاب باعث می‌شود بازی American Truck Simulator یک بازی رفع استرس ایده‌آل تلقی شود.

4) بازی Elite Dangerous

بازی Elite Dangerous

اگر به دنبال شبیه‌سازی تا حد امکان طبیعی برای فضا هستید، بازی Elite بهترین گزینه موجود است. شما به عنوان یک گیمر در این بازی سفینه فضایی خود را در فضای تاریک و خالی به جلو می‌رانید، اجرام و اجسامی را جمع آوری کرده، آن‌ها را می‌فروشید و گاهی نیز روی سیاره‌های مختلف فرود می‌آیید. در این کهشکان تهدیداتی نیز وجود دارد که شامل دیگر گیمرهای بازی نیز می‌شود اما در بیشتر زمان بازی نقش یک داد و ستدگر و کاوشگر فضایی را در آرامش و آسایش ایفا خواهید کرد. (برای انجام این بازی نیاز است ابتدا در وبسایت رسمی آن ثبت‌نام کرده و پروفایل اختصاصی خود را ایجاد کنید.)

بازی های استراتژیک

بازی های استراتژیک معمولا به عنوان بازی هایی برای آرامش اعصاب شناخته می‌شوند، حتی اگر در آن‌ها مشغول به جنگ و مبارزه با بیگانگان باشید. این دو بازی که در ادامه معرفی خواهد شد، به نحوی طراحی شده‌اند که تا حد امکان به شما حسی مملو از آرامش ببخشند.

1) بازی Mini Metro

بازی Mini Metro

Mini Metro در ظاهر بازی جذاب و چشمگیری نیست، جلوه‌های بصری آن مینیمالیستی بوده و گیم‌پلی بازی نیز چندان عمیق به نظر نمی‌رسد اما همچنان بازی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. در این بازی شما مسئول سیستم حمل‌ونقل زیرزمینی یکی از شهرهای جهان هستید و وظیفه شما این است که با کنترل خود بر سیستم مترو، از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. پس به بازی ادامه داده و از زندگی و شغل جدید خود که مرتبط کردن خطوط مترو است، برای ساعت‌های بسیار بسیار زیادی لذت ببرید.

2) بازی ISLANDERS

بازی ISLANDERS

ISLANDERS یک بازی شهرسازی آرامش‌بخش است که در آن مدیریت ساخت یک روستا در جزیره بر عهده شما است. مکانیک بازی از عمق زیادی برخوردار نیست اما این مساله نیز بخشی از قسمت جذاب ماجرا است. با کمترین مقدار تهدید و مخاطرات، می‌توانید در کمال آرامش به ساختن شهر مورد نظر خود بپردازید.

بازی های سبک دو بعدی ساید اسکرولینگ (2D SideScrollers)

ژانر دو بعدی ساید اسکرولینگ بازی‌هایی نسبتا ساده هستند؛ یعنی بازی‌هایی که به صورت دو بعدی ساخته و عرضه می‌شوند. تعداد گزینه‌های حرکتی در این بازی ممکن است محدود و کم باشند اما پس از حضور چندین دهه‌ای این سبک بازی‌ها در خانه‌های علاقمندان، توسعه‌دهندگان راه‌های بسیار زیادی برای جذاب‌تر کردن آن‌ها یافته و مورد استفاده قرار داده‌اند.

1) بازی The Gardens Between

بازی The Gardens Between

یک بازی کوتاه و زیبای طرح‌محور در مورد دو دوست بسیار صمیمی است که در یک دنیای اسرارآمیز و تخیلی گرفتار شده‌اند. شما به عنوان بازیکن به حل معماهای ساده می‌پردازید و بازی نیز از سبک 2 بعدی زیبایی بهره می‌برد. درست است که این بازی رفع استرس بیش از حد ساده و آسان است اما گاهی دقیقا به چنین بازی آسانی نیاز دارید.

2) بازی GRIS

بازی GRIS

GRIS یک بازی زیبای دو بعدی و پلتفرمی است که به خوبی ترس و سایر عواطف مخاطب خود را به چالش می‌کشد. داستانی کوتاه و گیرا دارد که با ارائه و نمایشی بی‌نظیر، این جذابیت را تقویت می‌کند. گیم‌پلی بازی ساده بوده و از گیمر، چیزی فراتر از پرش‌های کوتاه انتظار نمی‌رود.

3) سری بازی Alto 

بازی Alto Series

بازی ماجراجویی آلتو (برای iOS/Mac/Android) و اودیسه آلتو (برای iOS/Mac/Android) دو بازی موبایلی فوق‌العاده با موضوعیت ورزش اسکی هستند. گیم‌پلی بازی ساده و صحنه‌های مربوط به آن مهیج هستند و این‌ها همه‌ آن چیزی است که برای یک جلسه بدون استرس نیاز دارید. برای دانلود بازی رفع استرس Alto Series یکی از نسخه‌ها را برای اندروید، آی او اس یا مک دریافت کنید.

4) بازی LIMBO و بازی INSIDE

بازی LIMBO

هر دو بازی، نمونه‌هایی از بازی‌های 2بعدی ساید اسکرولر دارک و داستان محور از Playdead هستند. هر کدام از این دو بازی از استایل بصری فوق‌العاده‌ای استفاده می‌کنند؛ LIMBO کاملا شبح‌گونه است در‌ حالی ‌که INSIDE گرافیک 2.5 بعدی دارد. شاید برای برخی کمی ترسناک باشد اما برای اکثر علاقمندان، جو جذاب آن باعث می‌شود با خیالی آسوده و در آرامش به انجام بازی بپردازند. بنابراین اگر به دنبال بازی هایی برای رفع استرس می‌گردید بهتر است ابتدا درباره این دو عنوان تحقیق کنید و مطمئن شوید که از آن لذت خواهید بود.

بازی‌های معماگونه

هیچ چیز بیشتر از یک بازی معماگونه آرامش‌بخش نیست مگر این که آن بازی باعث شود موهای خود را بکنید! سعی کرده‌ایم از معرفی چنین بازی‌هایی خودداری کنیم؛ در حقیقت بازی هایی برای آرامش اعصاب معرفی می‌کنیم که ژانری معمایی دارند و حین بازی خواهید توانست پیش بروید و همزمان با چالش‌های مختلف درگیر شوید.

1) بازی FEZ

بازی FEZ

پلتفرمر معمایی، ژانری در سبک برد گیم است که بازی‌های زیادی را شامل می شود اما FEZ یکی از بهترین‌ها در این ژانر است. در FEZ گیمر در نقش حباب پیکسلی کوچکی بازی می‌کند که قدرت تحریف و تغییر واقعیت را کسب کرده است (که از زاویه دید شما به عنوان گیمر، این مساله تنها به معنی تغییر زاویه دوربین است) اما این باعث می‌شود کیفیت تحرکات شما در بین مراحل و معماهایی که حل می‌کنید تحت تاثیر قرار گیرد. این بازی رفع استرس، تا انتها بر اساس مکانیک مرکزی و هوشمند آن در حرکت و جریان خواهد بود.

2) بازی Captain Toad Treasure Tracker

بازی Captain Toad Treasure Tracker

یک بازی آرامش اعصاب دیگر که در آن با تغییر زاویه دوربین سر و کار دارید، اما این بار با ظرافتی کمتر زیرا در این بازی دلیل خاصی برای تعبیه این قابلیت بی‌نظیر دیده نمی‌شود. هیچ‌ یک از معماهای این بازی چالش‌برانگیز به نظر نمی‌رسد اما حل کردن آن‌ها همچنان حس خوبی به گیمر منتقل می‌کند. این بازی رفع استرس، یادآور روزهای خوب کنسول کلاسیک نینتندو است و با سپری کردن هر مرحله از پس مرحله‌ای دیگر، گیمر را خوشحال و راضی نگه می‌دارد.

3) بازی Monument Valley 1 & 2

بازی Monument Valley 1 & 2

هر دو بازی به طرز فوق‌العاده‌ای نقطه نظرات شما را در مورد محیط پیرامون به چالش می‌کشد. مراحل بازی در ظاهر ساده اما در گیم‌پلی آن پیچیده طراحی شده و از همه جهات به داستانی زیبا از یک مادر و دختر مرتبط شده است. هواداران هنرمند گرافیک‌کار هلندی، موریس اشر، احتمالا این بازی را دوست خواهند داشت. حتما می‌دانید که یک فاکتور مهم در بازی های رفع استرس، گرافیک آرامش‌بخش است که در این بازی این مورد به وضوح دیده می‌شود.

4) سری بازی The Room

بازی Room Series

بازی‌های Room علی‌رغم داشتن محیطی دارک و تیره، بازی‌هایی آرامش‌بخش محسوب می‌شوند. در این بازی با استفاده از حس لامسه خود معماهای بسیاری را حل خواهید کرد. محفظه‌های مخفی شده در لوازم منزل را کشف و باز می‌کنید و همزمان جزئیات بالایی که در طراحی این لوازم به کار رفته را مورد تحسین قرار می‌دهید. مجموعه بازی‌های Room 1 تا 3 برای کنسول‌های متفاوتی همچون iOS, Android, Switch و PC منتشر شده است.

بازی‌های بقا – سبک ساخت و ساز

بازی‌های خوب در سبک بقا و ساخت و ساز به واقع در میان عناوین و اسامی مختلفی که تا کنون در حوزه بازی‌های ویدیویی ساخته شده، همچون الماس می‌درخشند. این سبک از بازی‌ها به شرط طراحی خوب و خوش ساخت بودن، این توانایی را دارند که شما را ساعت‌ها به خود مشغول کند. بسیاری از این بازی‌ها بر اساس یک تهدید بزرگ طراحی و ساخته شده‌اند؛ مانند تهدید توسط یک دشمن بزرگ یا مرگ در اثر گرسنگی یا تشنگی؛ به این ترتیب شما را در بازی درگیر می‌کنند.

1) بازی No Man’s Sky

بازی No Man’s Sky

ورژن امروزی بازی No Man’s Sky علی‌رغم راه‌اندازی نه‌چندان ساده‌ای که دارد، یک بازی آرامش اعصاب سرگرم‌کننده‌ و خوب به شمار می‌رود. با صحنه‌های بصری زیبا و موزیک جذابی که در این بازی وجود دارد، مخاطب به سادگی و برای ساعت‌ها در چرخه اکتشاف سیارات جدید گم می‌شود. اگر چه مقدار کمی دشواری و نیز تهدیداتی جزئی مسیر اکتشاف را سخت می‌کند، کیفیت نمایش بازی مخاطب را به آغاز آن مجاب خواهد کرد.

2) بازی Stardew Valley

بازی Stardew Valley

یکی از دیگر از بازی های رفع استرس موفق‌ و بازی مستقل در 5 سال اخیر، Stardew Valley است. در این بازی به طور دائم در حال استراحت و کسب آرامش، گپ‌زدن با اهالی شهر و فعالیت‌های معمولی و روزمره در مزرعه خود هستید. جلوه‌های بصری و موسیقی بازی جذاب و گیرا بوده و در حالت گروهی آن می‌توانید همزمان با حداکثر سه نفر از دوستان‌تان بازی کنید.

3) بازی Astroneer

بازی Astroneer

زمانی که بحث بازی های سبک crafting به میان می‌آید، نمی‌توان بازی آرامش اعصاب Astroneer را نادیده گرفت. هدف شما در این بازی بسیار ساده است؛ در سیارات مختلف به اکتشاف بپردازید، قلمرو خود را توسعه دهید و همه دروازه‌های یافته شده در هر جهان و سیاره را فعال کنید. بازی قابلیت اجرا به صورت چند کاربره را دارا است و می‌توانید با دوستان‌تان ساعات خوشی را رقم بزنید.

سخن آخر

بازی هایی برای آرامش اعصاب وجود دارند که می‌توان آن‌ها را برای مدت‌ها بازی کرد اما در این مقاله سعی شد عناوین جامع و کاملی از هر سبک معرفی شوند که هر مخاطبی بتواند از آن استفاده کند. اگر این روزها مشغله‌های زیادی دارید و مدام فکرتان درگیر است، حتما دقایقی را به خودتان اختصاص دهید و از صرف بازی کردن لذت ببرید؛ حال می‌خواهد این بازی هر چیزی باشد.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی های فضایی مناسب رفع استرس و اضطراب هستند؟

دو بازی No Man's Sky و Elite Dangerous از جمله عناوین فضایی هستند که تجربه آن‌ها بسیار می‌تواند لذت‌بخش بوده و استرس را کم کند.

۱
از جمله بازی های پلتفرمر مناسب رفع استرس کدام عناوین هستند؟

سری بازی های Alto، بازی GRIS و هم‌چنین Inside از جمله این عناوین هستند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 10 دیدگاه
  • Avatar

    Mahdi

    مهمان

    کنکور دارم از طرفی دارم افسرده میشم
    واقعا دم نویسنده گرم عالی بود.
    مخصوصا لیمبو که البته نظر شخصی منه چون از بچگیم باهاش خاطره داشتم یه آرامش خاصی توشه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Shahab

    مهمان

    جای بازی های amanita design خالیه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    POYAN11

    مهمان

    جای گتینگ اور ایت خالی بود?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    MRT

    مهمان

    بازی Sky: children of light بشدت توصیه میکنم برای رفع استرس.
    من 27 سالمه و اگه این بازی رو ببینید احتمالا به من میخندین ولی این بازی کابوس شبانه پرت شدن از ارتفاع توی من از بین برد.
    در ضمن نماد ها و فضا ها خیلی شبیه Journey هست که در ابتدا معرفی شده ولی من Journey تجربه نکردم که بخوام مقایسه کنم.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    محسن

    مهمان

    ORI رو فراموش کردی!
    البته من با Inside بیشتر ذهنم درگیر شد ولی خب این یه حس شخصیه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    وحید

    مهمان

    هیچ کدومشون گرافیک درست حسابی ندارن. فقط No Man’s Sky از نظر گرافیک بهتره

    پاسخ دهید
    • Avatar

      محمدصادق در پاسخ به وحید

      مهمان

      تو که گرافیک رو میبینی فقط فکر کنم چیزی از داستان بازی نمیدونی شاهکارهایی که قبلا بازی کردیم رو هیچ طوره نمیشه با بازی های الان مقایسه کرد البته که یه تعداد انگشت شمار مثل خدای جنگ و رد دد و لست اف اس و … یه تعداد انگشت شمار بازی خوب با گرافیک خوب هست که بشه با شاهکار های قدیمی در یک رده نگاه کرد!

    • Avatar

      مهدیه سیفی در پاسخ به وحید

      نویسنده

      گاهی محتوا از گرافیک جلو میزنه

    • Avatar

      simon در پاسخ به وحید

      مهمان

      اگه املای فارسیت قوی باشه نوشته کاهش استرس ن گرافیک اگه خیلی نگرانی میتونی یه 4090 تهیه کنی بشینی ردد2 یا فارکرای پنج و شیش بزنی

    • Avatar

      Malenia در پاسخ به وحید

      مهمان

      شما برو همون سایبرپانک بزن با ری تریسینگ