بهترین بازی‌های دونفره و Co-op
هادی اسماعیل‌زاده

معرفی بهترین بازی‌ های دونفره و بازی‌ های Co-op

هادی اسماعیل‌زاده 25 اسفند 1400 8 دیدگاه
20,931 بازدید

بازی‌های Co-op زمانی یکی از ستون‌های اصلی صنعت ویدئو گیم بوده‌اند. به طور کلی منظور از بازی Co-op در این مقاله، تجربه‌ای است که به حداقل دو بازیکن اجازه می‌دهد تا یک بازی را با همکاری یکدیگر به پایان برسانند. در بیشتر موارد، بازی Co-op به معنی تجربه یک بازی داستان محور و تکمیل ماموریت‌های هدف‌دار با کمک یک بازیکن دیگر است. بازی‌های دیگری مانند بازی‌های چندنفره آنلاین، به تعداد بی‌شمار در بازار وجود دارند که در آن بازیکنان، لزوماً یک خط داستانی را با هم تجربه نمی‌کنند بلکه با دیگران برای پیشبرد اهداف یا ماموریت‌های خاصی همکاری می‌کنند و به جز یکی دو مورد، در این مقاله اشاره‌ای به این بازی‌ها نخواهیم کرد. اما اگر به دنبال بهترین بازی‌های دونفره هستید، حتماً این مقاله را تا آخر بخوانید.

بهترین بازی های دونفره که می‌ توانید تجربه کنید

این روزها بازی‌های Co-op آنلاین از تسلط بیشتری بر بازار برخوردارند اما Co-op‌های لوکال نیز در حال بازگشت هستند. تعداد بازی‌هایی که همچنان می‌خواهند این گزینه را به بازیکنان بدهند تا بازی را به صورت حضوری با دوستان خود تجربه کنید، در حال افزایش است. در این زمینه می‌توان به بازی‌های A Way Out و It Takes Two اشاره کرد که امکان تجربه بازی در یک صفحه‌نمایش تقسیم شده را فراهم می‌کنند. اما به هر حال بخش زیادی از بازی Co-op تنها به صورت آنلاین قابل بازی هستند. به هر حال در این مطلب سعی خواهیم کرد تا بهترین بازی‌های دونفره و بازی‌های Co-op موجود در بازار را معرفی کنیم. توجه داشته باشید که هدف از نوشتن این مقاله، رتبه‌بندی این بازی‌ها نیست و ترتیب ذکر آن‌ها، ارتباطی به کیفیت بازی‌ها ندارد.

بازی Divinity Original Sin 2

Divinity: Original Sin 2

بازی Divinity: Original Sin 2 برخلاف بسیاری از بازی‌های Co-op که عمق گیم پلی را قربانی سرعت مکالمات و مدیریت موجودی می‌کنند، یک ماجراجویی نقش‌آفرینی پروپیمان است. بازی هر دو بازیکن را به چاهی از مکانیزم‌های متنوع پرت می‌کند و سپس صبورانه منتظر می‌ماند تا بازیکنان کم‌کم از این چاه بیرون بیایند. یک ماجراجویی تاکتیکی‌تر، پر دیالوگ و تعاملی‌تر از هر RPG مدرن دیگری که چه در بخش تک‌نفره و چه در بخش co-op می‌توان نام برد؛ این بازی همچنین به عنوان یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی در رایانه‌های شخصی شناخته می‌شود. در نهایت سازندگان بازی در استودیوی Larian، با انتشار نسخه Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition، این بازی را حتی بهتر از قبل هم کردند.

داستان حول محور غیرقانونی شدن جادو و پایان قریب‌الوقوع جهان می‌چرخد و شما سعی خواهید کرد با کمک یک یا سه دوست دیگر، از این اتفاق جلوگیری کنید. هر کدام از شما کنترل یک شخصیت ازپیش‌ساخته شده با اهداف و داستان خود را به دست خواهید گرفت؛ همچنین می‌توانید یک شخصیت کاملاً سفارشی را خلق کنید و تمام فانتزی‌های خود را روی آن به نمایش بگذارید. با گشت‌وگذار در قلعه‌های قدیمی، مسیرهای خطرناک و پر از تله و قلمروهای جادویی، به زودی متوجه خواهید شد که در جای‌جای بازی، منطق منحصربه‌فرد و سرگرم‌کننده‌ای پیاده شده است.

اگرچه سبک مبارزات بازی نوبتی است اما اگر می‌خواهید به بهترین شکل، دشمنان خود را از پای درآورید، نیاز به ارتباط نزدیک با هم‌تیمی‌های خود دارید. بهترین استراتژی این است که ترکیب کلاس‌های مختلف در بازی Divinity: Original Sin 2 را آزمایش کنید. ترکیب المان‌های بازی بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است. به عنوان مثال می‌توانید از دوست جادوگر خود بخواهید تا با ابرهای باران‌زا، سطح زمین را خیس کند تا هم تیمی دیگرتان با استفاده از رعدوبرق دشمنان موجود در گودال آب را از بین ببرد و یا می‌توانید بشکه نفت را بشکنید تا دوستتان آن را آتش بزند. این همکاری‌های دونفره، بازی را به تجربه‌ای درخشان و لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

بازی Trine 2

Trine 2

بازی Trine 2 که به راحتی می‌توان آن را بهترین نسخه در این مجموعه پلتفرمر و معمایی جذاب دانست، یک بازی Co-op لذت‌بخش نیز به شمار می‌رود. این بازی اسکرولر زیبا، شما را در نقش یکی از سه کهن‌الگوی فانتزی معرفی می‌کند؛ یک جنگجو، یک جادوگر و یا یک روگ. هر کدام از آن‌ها، توانایی‌های متفاوت و راه‌حل‌هایی برای پازل‌ها ارائه می‌دهند. بازی به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان آن را به صورت انفرادی تجربه کرد اما زمانی که دو بازیکن با دو توانایی متفاوت گرد هم می‌آیند و اساساً بازی را زیرورو می‌کنند، اینجاست که درخشش واقعی Trine 2 نمایان می‌شود.

وقتی به تنهایی بازی می‌کنید، مناطق زیادی وجود دارد که به نظر غیرقابل‌دسترس هستند اما در بازی Co-op، یک بازیکن می‌تواند به عنوان جادوگر، طلسم شناوری را انجام دهد و بازیکن دوم را به محل موردنظر برساند. پازل‌های Trine 2 هرگز به اندازه بازی پرتال سخت نیستند اما کمک گرفتن از دوستان همیشه مفید است؛ به خصوص زمانی که اوضاع از کنترل خارج و زمان‌بندی بسیار مهم می‌شود. مانند شاهکار Valve، مطرح کردن مشکل و حل آن با کمک دوستان، بسیار بیشتر از سرنگونی یک باس در یک بازی شوتر، شما را به یک پیروزی مشترک نزدیک می‌کند.

بازی Cuphead

Cuphead

این بازی Co-op دشوار، وقتی به همراه یک دوست تجربه شود، کمی ساده‌تر می‌شود. شاید این حرف همیشه هم درست نباشد اما حداقل زمانی که پشت‌سرهم می‌میرید، کسی هست که تقصیرها را به گردن او بیندازید. با بازی در نقش کاپ‌هد و ماگمن، باید راه خود را در جهان بازی باز ‌کنید و با کامل کردن مراحلی که معمولاً شامل باس‌هایی با چندین استیج در حال تکامل است، مناطق جدیدی را آزاد و یکی از بهترین بازی‌های دونفره را تجربه کنید. یادگیری الگوهای مختلف حملات دشمن و هماهنگ کردن ضدحملات و حملات، کلید پیروزی در بازی است.

اما زمانی که یکی از شما خرابکاری کرد و آسیب زیادی به او وارد شد، می‌توانید روح جاودانه او را به سرزمین زندگان بازگردانید. البته باید بتوانید به موقع و قبل از این که از صفحه‌نمایش خارج شود، خودتان را به او برسانید. اگرچه بازی Cuphead به درجه دشواری بالا شناخته شده است اما اجازه ندهید که این موضوع، شما را دلسرد کند؛ شکست خوردن در بازی، بخشی از جذابیت آن و به این معنی است که اراده شما برای شکست دادن ویلن‌های کارتونی بازی، بیشتر از قبل می‌شود. همچنین قرار است تعدادی DLC جدید برای بازی Cuphead در جولای 2022 منتشر شود.

بازی It Takes Two

It Takes Two

استودیو Hazelight و بنیان‌گذار آن، جوزف فارس، با انتشار بازی A Way Out در سال 2018، حسابی بر سر زبان‌ها افتاد. حال آن‌ها با جدیدترین بازی Co-op خود با نام It Takes Two، در سال 2021 بازگشته‌اند. استودیو Hazelight یک استودیوی منحصربه‌فرد است زیرا آن‌ها به طور انحصاری بر روی بازی‌های مشارکتی تمرکز دارند. Co-op تخصص آن‌هاست و آن‌ها به درستی در ساخت بهترین بازی‌های دونفره استاد هستند. حتی برخی، بازی It Takes Two را یکی از بهترین بازی‌های Co-op در تمام تاریخ صنعت گیم می‌دانند.

این بازی پلتفرمر جذاب، شما را در نقش یک زن و شوهر در شرف جدایی قرار می‌دهد که به اندازه دو عروسک‌ کوچک درآمده‌اند. «کودی و می» که در آستانه طلاق هستند، حال باید به همدیگر کمک کنند؛ آن‌ها به طرز مرموزی، به اسباب‌بازی‌های کوچکی تبدیل شده‌اند و حال باید تلاش کنند که به بدن خود بازگردند. هر منطقه از بازی، از گوشه‌وکنار یک قفسه ابزار گرفته تا شاخه‌ها و آلاچیق‌های درختان باغ، محیطی متفاوت و جذاب را ارائه می‌دهد. در طول مسیر با شخصیت‌های عجیب‌وغریبی ملاقات خواهید کرد، از جمله ارتشی از سنجاب‌ها، ابزارهای سخنگو و باس‌های خطرناکی که مظهر مشاجره‌های قدیمی بین این زوج هستند. کتاب عشق، راهنمای آزاردهنده‌ای است که در کوئست‌های شما ظاهر می‌شود و ابزارهایی مانند چکش، میخ و یا چنگال را برای هر بازیکن فراهم و شما را مجبور می‌کند تا برای رسیدن به مکان‌های جدید، با هم کار کنید.

بازی Borderlands 3

Borderlands 3

پس از انتظار طولانی برای بازی، بسیاری انتظار اعمال تغییرات فراوان را در این شوتر مبتنی بر لوت استودیوی Gearbox Software داشتند. بازی Borderlands 3 دارای محتویات جدید فراوانی است اما حلقه اصلی گیم‌پلی که شامل مبارزه با دشمنان، لوت اسلحه‌های جدید و نبرد مجدد می‌شود، دست‌نخورده باقی مانده و اتفاقاً این یک نکته مثبت است. البته این بار، تعداد بی‌شماری سلاح در بازی وجود دارد و تعداد اسلحه‌های افسانه‌ای و طلایی‌رنگ در بازی Borderlands 3، بیش از هر زمان دیگری شده است.

اما بهترین تغییرات Borderlands 3 را می‌توان در گیم‌پلی co-op اصلاح‌شده آن یافت. چهار کلاس جدید Borderlands 3 هر کدام نقش بسیار متمایزتری در میدان نبرد ایفا می‌کنند و ترکیب کلاس‌های مختلف در بازی Borderlands 3 به صورت co-op، از نکات مثبت بازی است؛ به عنوان مثال Fl4k در لوت آیتم‌ها تخصص دارد، Zane دشمنان را با ایجاد کلون فریب می‌دهد و Amara دشمنان را به هوا می‌فرستند تا Moze، ضربه نهایی و کشنده را به آن‌ها وارد کند.

اما با پایان بخش داستانی، Borderlands 3 تازه شروع می‌شود و با حالت‌هایی مانند Proving Grounds، حالت Mayhem و رتبه‌بندی Guardian، محتویات زیادی را در اختیار شما و دوستانتان قرار می‌دهد تا پس از بالا آمدن تیتراژ نهایی بازی تجربه کنید. و شاید بهترین تغییر بازی، اضافه شدن گزینه‌ای برای لوت‌های عادلانه باشد؛ بنابراین اگر به صورت آنلاین با بازیکنان تصادفی بازی می‌کنید، دیگر مجبور نخواهید بود که برای جمع‌آوری همه لوت‌ها، با یکدیگر مسابقه دهید.

بازی Remnant From the Ashes

Remnant From the Ashes

بازی‌های Co-op زیادی وجود ندارد که تجربه‌ای مشابه با بازی Remnant From the Ashes ارائه دهند. یک بازی سولزلایک co-op و یکی از بهترین بازی‌های دونفره که با تغییرات زیادی در این ژانر، به ویژه تاکید بر مهارت‌های تیراندازی و مبارزه از راه دور همراه شده است. شما یکی از سه کلاس موجود را در شروع بازی انتخاب می‌کنید و وارد دنیایی پسا آخرالزمانی و نبرد با دشمنانی به نام Root می‌شوید که در اصل، تعدادی درخت عصبانی هستند!

شما به همراه حداکثر دو بازیکن دیگر، می‌توانید به‌طور تصادفی با باس‌ها و مناطق جدید روبرو شوید و مطمئن باشید که هر بار تجربه بازی، حال و هوایی کاملاً تازه و جدید دارد. همچنین لوت‌های بسیار خوبی وجود دارند که می‌توان در حین بازی یافت؛ بنابراین همیشه مجموعه‌ای از زره‌های جدید وجود دارد که برای یافتن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. همچنین اگر به ساخت‌وساز و کرفتینگ علاقه دارید، می‌توانید سلاح‌های بسیاری را با جمع‌آوری آیتم‌های مفید و سر هم کردن آن‌ها بسازید.

بازی The Division 2

The Division 2

یک اکشن Co-op عالی و یکی از بهترین بازی‌های دونفره؛ این عبارتی است که در تاروپود The Division تنیده شده است. این موضوع منطقی به نظر می‌رسد زیرا هر عنوانی که متمرکز بر جنگ‌های نظامی باشد، می‌تواند به خوبی از مضامین دوستی و کار تیمی در کنار ارائه لوت‌های جذاب استفاده کند. هر چند برخی به دلیل کمبود محتویات endgame، از این شوتر پسا آخرالزمانی یوبی‌سافت انتقاد کردند اما یوبی‌سافت به تدریج بازی را گسترش داد و با تعداد زیادی به‌روزرسانی، تجربه آن را لذت‌بخش‌تر کرد. تمام آن کارها حال در محیط واشنگتنی بازی The Division 2 برگشته و به همین دلیل این بازی، یکی از بهترین بازی‌های Co-op بر روی رایانه‌های شخصی است.

مشابه نسخه اول، شما می‌توانید به همراهی سه بازیکن دیگر، به میدان جنگ بروید تا باندهای غارتگران و خرابکارها را از بین ببرید. جدای از بخش داستانی، شما همچنین می‌توانید تیم خود را به Dark Zone ببرید؛ جایی که برای به دست آوردن لوت بیشتر، در برابر سایر بازیکنان قرار می‌گیرید. ویژگی‌هایی شگفت‌انگیز از ژانر نقش‌آفرینی نیز در بازی وجود دارد. اگر بخواهید می‌توانید نقش یک انسان خوب را بازی و از دیگران در برابر خطرات محافظت کنید. شاید هم بخواهید نقش آدم بده و یک ویلن خبیث را بازی کنید که این هم شدنی است.

بعد از آن که در The Division 2 Exotics تا دندان مسلح شدید، محتویات فراوانی باقی خواهند ماند تا به همراه دوستانتان، به سراغ تجربه آن‌ها بروید. بازی The Division 2 مملو از فعالیت‌های PvE مانند The Division 2 Raids، Strongholds و بخش‌هایی دیگر از داستان است. برای طرفداران PvP حالت‌هایی مانند Skirmish و Dark Zone ارائه شده است. همچنین یک بسته گسترش‌دهنده بزرگ به نام Warlords of New York در بازی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا لول 30 پیش بروید و از گشت‌وگذار در Big Apple لذت ببرید.

بازی Destiny 2

Destiny 2

اگر انتشار بازی Destiny 2 بر روی رایانه‌های شخصی، اولین تجربه شما از بازی استودیوی Bungie بوده، ممکن است در ابتدا کمی گیج شده باشید. بازی در زمان انتشار با انتقاداتی همراه بود؛ پلات سطحی آن، از روایت یک داستان جذاب عاجز بود؛ فعالیت‌های زیادی برای انجام دادن وجود نداشت و تقریباً تمام محتویاتی که بازی برای ارائه داشت را می‌توانستید صرف 30 ساعت تجربه کنید. اما اگر بازی را به عنوان یک فضای اجتماعی در کنار دوستان خود در نظر بگیرید، ناگهان نقص‌های بازی برطرف می‌شوند و تمام این محتویات گرد هم می‌آیند تا یکی از بهترین بازی‌های دونفره و Co-op را در رایانه‌های شخصی شکل دهند.

چه در حال گشت‌وگذار با هاوربایک Sparrow باشید، چه در جستجوی یک لوت قدرتمند وارد یک غار شوید و چه خود را برای روبرو شدن با ماموریت پیچیده آخر بازی آماده کنید، در هر صورت همه فعالیت‌های Destiny 2 به بهترین نحو، در کنار هم قرار گرفته‌اند و اگر با دوستان خود بازی کنید، ترکیب مهارت‌های مختلف کلاس‌ها، تسلط بر بهترین سلاح‌های PvP  بازی و کسب پیروزی در نبرد با باس قدرتمندی مانند Nightfall، حس واقعی موفقیت را برای تیمتان به ارمغان می‌آورد که کمتر بازی دیگری می‌تواند با آن برابری کند. با بازنشانی هفتگی سرور بازی که لوت‌ها و چالش‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کند، Destiny 2 عنوانی است که می‌توانید آن را به عنوان محلی برای دورهمی مجازی با دوستان خود در نظر بگیرید.

بازی Fortnite

Fortnite

با کنار گذاشتن طرح قهوه‌ای رنگی که Epic در گذشته از آن بسیار استفاده می‌کرد، فورتنایت به سبک رنگی پر جنب‌وجوشی روی آورد که با موتور Unreal Engine 4 امکان‌پذیر شده است. اگرچه حالت بتل‌رویال بازی ممکن است جهان را فرا گرفته باشد اما اولین کمپین کو-آپ بازی با نام Fortnite Save the World  و ترکیب سبک شوتر با ساخت‌وساز را نباید فراموش کرد.

به همراهی حداکثر سه نفر دیگر، می‌توانید برای ساختن یک قلعه غیرقابل‌نفوذ تلاش کنید. شما باید قبل از فشار دادن دکمه «go» برای شروع حملات بی‌امان زامبی‌ها، با ساخت انواع تله‌های عجیب‌وغریب و استحکامات دفاعی، کاملاً خود را آماده کنید. با زرادخانه‌ای از سلاح‌های جمع‌آوری‌شده از لوت باکس‌ها (که می‌توان از آن‌ها برای به دست آوردن اسکین‌های فورتنایت استفاده کرد) می‌توانید مردگان را از بین ببرید و پیروزی خود را جشن بگیرید. سیستم‌های پیشرفت بازی، بیش از حد مهندسی شده‌اند اما اجزای اصلی فورتنایت به‌طرز باورنکردنی در کنار هم قرار گرفته تا یک تجربه لذت‌بخش و سرگرم‌کننده و یکی از بهترین بازی‌های دونفره را به مخاطب ارائه دهند.

اگر گیم‌پلی دفاع از برج از بازی، برایتان لذت‌بخش نیست، حالت بتل‌رویال بازی را می‌توان به صورت دونفره، سه‌نفره یا در گروه‌های چهارنفره بازی کرد. البته اگر بخواهیم حساسیت به خرج دهیم، این بخش از بازی، یک حالت چندنفره رقابتی مبتنی بر تجربه تیمی است نه یک حالت Co-op اما به هر حال، یکی از حالت‌های محبوبی به شمار می‌رود که می‌توانید با دوستان خود بازی کنید. به تازگی یک حالت creative هم به بازی اضافه شده است که راه جدیدی برای تجربه بازی در کنار دوستانتان ارائه می‌دهد و می‌توانید کدهای Fortnite Creative خود را به‌صورت آنلاین به اشتراک بگذارید تا دیگران هم نگاهی به ساخته‌های شما بیندازند.

بازی Killing Floor 2

Killing Floor 2

بازی Killing Floor 2 که داستان آن، یک ماه پس از رویدادهای نسخه اول دنبال می‌شود، شما را در اروپایی قرار می‌دهد که آزمایش شکست‌خورده Horzine Biotech، آن را به ویرانه‌ای تبدیل کرده و از آنجایی که می‌دانیم این بازی، یکی از بهترین بازی‌های دونفره با محوریت زامبی به شمار می‌رود، قرار است حسابی از خجالت این مردگان متحرک دربیاییم. وقتی چند دوست را به این معادله اضافه کنید، شرایط برای آن‌ها بدتر هم می‌شود و مدت کوتاهی پس از تجربه بازی، به ادامه دادن این شوتر اول‌شخص مهیج به همراه دوستانتان، اعتیاد پیدا می‌کنید.

بازی Killing Floor 2 یکی از بهترین بازی‌های Co-op موجود در بازار از استودیوی Tripwire Interactive است. همان‌طور که از راهروهای پر از مرده‌ها عبور می‌کنید، باید خود را برای دیدن خون و اندام‌های قطع شده‌ای آماده کنید که دیوارهای اطراف شما را به طرز وحشتناکی تزئین کرده‌اند. تعداد زامبی‌ها بی‌شمار است و حتی می‌توانید در برخی از حالت‌های PvP بازی، نقش یک زامبی را ایفا کنید اما جالب‌ترین مکانیزم بازی Killing Floor 2، تنها در دقایق پایانی بازی خود را نشان می‌دهد.

بازی Overcooked!

!Overcooked

بدون شک بازی Overcooked، دیوانه‌کننده‌ترین، پراسترس‌ترین و شادترین بازی این لیست است. ماموریت چهار بازیکن در تهیه غذا، ممکن است ساده به نظر برسد اما اگر از کسی که قبلاً در رستوران کار کرده است بپرسید، قطعاً به شما از سختی‌های کار در آشپزخانه خواهد گفت. همان‌طور که تایمر در حال سپری شدن است، باید در خرد کردن سبزیجات، سرخ کردن همبرگر، هم زدن سوپ و شستن ظروف هماهنگ باشید. هر مرحله جدیدی، منوی متنوع‌تر و غذاهای پیچیده‌تری را معرفی می‌کند. مجموعه‌ای از مراحل بازی، به شکلی فوق‌العاده طراحی شده‌اند که هر بار، به چالش بازی اضافه می‌کنند.

گاهی اوقات رستوران شما در اثر زلزله، به دو نیم تقسیم می‌شود و نه تنها باید در این نیمه‌های جداگانه همکاری کنید، بلکه باید زمان‌بندی کارها را به نحوی انجام دهید تا مواد موردنظر در زمان مناسب، به سمت دیگر آشپزخانه منتقل شوند. همین لحظات استرس‌زا است که بهترین بخش بازی Overcooked را شکل می‌دهد و آن را به یکی از بهترین بازی‌های دونفره تبدیل می‌کنند. مانند بهترین بازی‌های استراتژیک بر روی رایانه‌های شخصی، این بازی آشپزی جذاب نیاز به تفکر و همکاری مداوم دارد. بازی Overcooked 2 نیز منتشر شده است که تفاوت زیادی با بازی اول ندارد اما مکانیزم‌ها و مراحل جدیدی را به بازی اضافه کرده است. همچنین این دو بازی ریمستر شده و در کنار هم با عنوان !Overcooked منتشر شده‌اند.

بازی Rainbow Six Siege

Rainbow Six Siege

قطعاً بازی Rainbow Six Siege را به لطف حالت PvP شایسته تحسین آن، در لیست بهترین بازی‌های چندنفره آنلاین خواهید یافت. با این حال، اگرچه در مورد آن خیلی صحبت نشده است اما حالت شکار تروریست co-op این بازی نیز بسیار عالی است. این حالتِ تاکتیکی و فوق‌العاده پرتنش، گروهی از بازیکنان را وارد یک نقشه می‌کند تا با کمک هم، آدم بدها را از صحنه روزگار محو کنند.

شبیه به حالت‌های رقابتی، شکار تروریست‌ها نیز چند شکل مختلف دارد. شما می‌توانید به عنوان مهاجم عمل کنید که در این حالت باید به شکلی هوشمندانه در راهروهای نقشه پرسه بزنید و ویلن‌های نقاب‌دار را شکار کنید و یا از مک‌گافین در برابر امواج مهاجمان دفاع کنید. هر دو حالت به زیبایی اجرا شده‌اند و شما را ملزم می‌کنند که از بهترین اپراتورهای Rainbow Six Siege و مهارت‌های متنوع آن‌ها، به خوبی استفاده کنید. این حالت معمولاً گیم‌پلی بسیار طولانی‌تری نسبت به راندهای سریع بخش چندنفره دارد و همان حس استرس و احتیاطی را به مخاطب منتقل می‌کند که در بازی‌های کلاسیک Rainbow Six وجود دارد.

بازی Left 4 Dead 2

Left 4 Dead 2

در حال حاضر بسیاری از ما، مدت‌هاست که منتظر خبری از بازی Left 4 Dead 3 هستیم؛ عنوانی که استودیوی Valve، قبلاً خبر از ساخت آن داده است. اما تا آن روز، هنوز بازی Left 4 Dead 2 را داریم تا عطش از بین بردن زامبی‌ها را برطرف کنیم. بازی Left 4 Dead 2، یکی از کلاسیک‌های واقعی Valve و از بهترین بازی‌های دونفره است که تمرکز زیادی بر یک کار گروهی حساب شده در مواجه با امواج وحشتناک زامبی‌ها را دارد. با توجه به تعداد زیاد مردگان، بسیار مهم است که در کنار هم بمانید و نحوه مقابله با تهدیداتی که در نقشه‌های وسیع کمپین بازی وجود دارند را ارزیابی کنید. باید مطمئن شوید که همیشه کسی آماده است تا شما را از یک حمله غافلگیرانه نجات دهد و یا برای کمک به فرار شما، دسته‌های بزرگ زامبی‌ها را تیرباران کند.

سرعت دیوانه‌وار بازی به این معنی است که باید بتوانید در عرض چند ثانیه، با دوستان خود برنامه‌ریزی کنید و به آن‌ها هشدار دهید؛ بنابراین بهتر است بازی را با هدست تجربه کنید. اما تجربه بازی با غریبه‌ها هم غیرممکن نیست؛ به خصوص اگر از آن‌ها بخواهید تا چند ترفند جدید را به شما آموزش دهند. با این حال سعی کنید از تجربه بازی با بات‌ها خودداری کنید زیرا به سختی می‌توانند از اسلحه استفاده کنند و در صورت مرگ، به احیای شما کمک نمی‌کنند. این بازی که جانشین معنوی Back 4 Blood به شمار می‌رود، شاید به همان کیفیت دست پیدا نکند اما هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های Co-op صنعت گیم است.

بازی Warframe

Warframe

نینجاهای فضایی بازی Warframe خیلی زود توانستند اسم و رسمی در صنعت گیم پیدا کنند؛ آنقدر سریع که همین الان هم می‌توانیم نام این بازی را در لیست بهترین‌های سایت‌های مختلف پیدا کنیم. این شوتر رایگان، شما را در نقش نینجاهایی معمولی قرار نمی‌دهد؛ کلاس‌های بازی و نحوه استفاده از سلاح‌ها، شما را به یاد عناوینی می‌اندازد که توسط شیفتگان سبک روگ لایک توسعه یافته‌اند.

Warframe برای بسیاری، همان عنوانی است که وقتی صحبت از یک بازی رایگان تمام‌عیار می‌شود، به ذهن خطور می‌کند. لوپ‌های رضایت‌بخش مبارزات و حرکات آکروباتی شخصیت‌های آن در دنیایی وسیع و غنی از داستان‌های علمی تخیلی با درون‌مایه‌های اجتماعی و سیاسی اتفاق می‌افتد و کسی که مسئول طراحی لباس‌ شخصیت‌های بازی است، به خوبی از عهده کار خود برآمده است. بازی Warframe تجربه‌ای است که به شدت آن را به طرفداران بازی‌های Destiny و The Division 2 و یا عاشقان نینجاهای فضایی توصیه می‌کنیم.

بازی Orcs Must Die 3

Orcs Must Die! 3

بازی Orcs Must Die! 3 با فضاهای شلوغ و رنگ‌های زنده خود، یکی از بهترین بازی‌های دونفره و Co-op در رایانه‌های شخصی است. تیغه‌هایی که از تله‌های دیواری بیرون می‌زنند، انبوه دشمنانی که سعی در ورود به قلعه شما را دارند، قلع‌وقمع می‌کنند و بارانی از گوشت را به سر دشمنان می‌ریزند. همین صحنه‌های شلوغ کارتونی، تعداد زیادی از تاکتیک‌های پیاده شده در بازی Orcs Must Die! 3 را شامل می‌شود.

شما باید به دقت، تمام مکانیزم‌ها و سیستم‌های بازی را در نظر بگیرید. قبل از این که موجی از اورک‌ها وارد قلعه شوند، شما وقت دارید تا تله‌های خود را راه‌اندازی کنید و ماشین‌های مرگ جدیدی بخرید. با همراه شدن یک بازیکن دیگر، شما اساساً دو موجودی دارید زیرا هر بازیکن می‌تواند تله‌های مختلفی را خریداری و شرایط را برای اورک‌ها سخت‌تر کند. با این حال قرار نیست با حضور دو بازیکن، بازی آسان‌تر شود زیرا در این حالت، دشمنان از دو نقطه به قلعه حمله می‌کنند.

بازی Diablo 3

Diablo 3

تجربه این بازی نقش‌آفرینی جذاب به صورت تیمی، حس فوق‌العاده‌ای دارد و به یکی از بهترین بازی‌های دونفره منجر می‌شود. با تجربه بازی Diablo III به همراه یک بازیکن دیگر، می‌توانید کلاس‌های یکدیگر را تکمیل کنید؛ مانند ترکیب جادوگر دوربرد با یک Barbarian. تیم شدن و بازی کردن با بهترین بیلدهای بازی، همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در استفاده از مهارت‌های خود، شجاعت بیشتری به خرج دهید. به عنوان مثال، بازی انفرادی در نقش یک جادوگر، از شما می‌خواهد که به سپرها و دفاع خود بیشتر فکر کنید اما با بازی در کنار یک دوست که نقش تانک را ایفا می‌کند، می‌توانید روی قدرت حمله همه‌جانبه خود، بیشتر تمرکز کنید.

بسته توسعه‌دهنده Reaper of Souls و پچ‌هایی که به صورت مداوم منتشر می‌شوند، تجربه بازی را از زمان انتشار آن، تا حد زیادی بهبود بخشیده‌اند و سیستم «Loot 2.0» تضمین می‌کند که جیب‌های خود را به خوبی با لوت‌های جذاب پر می‌کنید. اما این حالت ماجراجویی است که بیشترین نقش را در تجربه Co-op دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا در هر نقطه‌ای از دنیای Sanctuary، به دنبال کامل کردن ماموریت‌ها بدون نگرانی در مورد داستان باشید. این بدان معناست که می‌توانید حتی به تنهایی هم به بازی ادامه دهید و دیگر لازم نیست برای تجربه بازی، منتظر آنلاین شدن دوستتان بمانید.

بازی Portal 2

Portal 2

بازی Portal 2 یکی از خنده‌دارترین و هوشمندانه‌ترین بازی‌های معمایی از استودیوی Valve است که اغلب به عنوان پادشاه بازی‌های Co-op هم نام برده می‌شود. موفقیت در بازی پورتال 2، مستلزم یک کار تیمی واقعی برای حل معماها است و از این مشکل قدیمی که یک بازیکن، بی‌صبرانه همه کارها را به تنهایی و قبل از این که دیگری فرصتی برای حرکت دادن ماوس داشته باشد انجام می‌دهد، جلوگیری می‌کند. استفاده از میکروفون و تجربه بازی با یک بازیکن خوب توصیه می‌شود اما Portal 2 دارای یک سیستم چت بدون صدا هم می‌شود که از شکلک‌ها و سیستم اشاره برای تجربه بازی با غریبه‌ها استفاده می‌کند.

اگرچه نسخه اول پورتال، به درستی به عنوان یکی از بهترین بازی‌های رایانه‌های شخصی معرفی می‌شود، نمی‌توان انکار کرد که کمپین Co-op اختصاصی نسخه دوم نیز یک شاهکار است. اوج نبوغ پورتال 2 در ارائه پازل‌هایی است که هر دو بازیکن را ملزم به کار تیمی هم‌زمان می‌کند. اما علاوه بر این پازل‌های شگفت‌انگیز، اضافه شدن ویژگی‌های Steam Workshop است که تجربه Co-op بازی Portal 2 را به یک امر ضروری تبدیل می‌کند. تنوع اتاق‌های پازل ساخته شده توسط کاربران، بسیار بالا است و طراحی‌های فوق‌العاده خوبی دارد که حتی گاهی اوقات بهتر از پازل‌های طراحی شده توسط Valve هستند.

بازی Don't Starve Together

Don’t Starve Together

بازی Don’t Starve Together سرشار از لحظاتی است که شاید بعدها هیچ‌وقت نخواهید در موردشان صحبت کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید در حالی که دوستانتان تماشا می‌کنند، برده‌های خوکی خود را بکشید و بخورید. سبک جهان‌باز بازی، مانند بازی قبل است و منابع به همان اندازه محدود اما این بار یک یا سه بازیکن دیگر در وضعیتی مشابه به شما ملحق می‌شوند. این بازی مستقل در حال حاضر دارای دو حالت است؛ شما می‌توانید در کنار سایر بازماندگان اسپاون شوید و از تعداد جان‌های بی‌نهایت لذت ببرید یا به طور تصادفی در سراسر نقشه اسپاون شوید و در معرض خطر permadeath یا مرگ دائمی قرار بگیرید.

در حالت اول، بازیکنان مرده می‌توانند به عنوان ارواح شناور شوند و بقیه گروه را بترسانند. این کار می‌تواند سطح سلامت عقلی بازیکنان را کاهش داده و زنده ماندن آن‌ها را در معرض خطر بیشتری قرار دهد. همچنین می‌توانید دوباره زنده شوید ولی بهای آن، کاهش حداکثر سلامتی خواهد بود. بازی عجیب و منحصربه‌فرد Don’t Starve Together، فقط یک بازی Co-op عالی نیست بلکه یکی از بهترین بازی‌های دونفره در سبک بقا به شمار می‌رود. اگرچه القای حس انزوا در نسخه قبلی، یکی از نقاط قوت آن بود اما تجربه بازی در کنار همدیگر نیز به همان اندازه سرگرم‌کننده است.

بازی Monster Hunter World

Monster Hunter: World

برای کشتن موجودات هیولا، چه راهی بهتر از این که بهترین دوستتان به شما کمک کند. سری بازی‌های جهان‌باز شکارچی هیولا، به تازگی راه خود به رایانه‌های شخصی پیدا کرده‌اند؛ بنابراین ممکن است شما یا دوستانتان، قبلاً تجربه یک بازی Monster Hunter را نداشته باشید. بازی Monster Hunter: World شما را به کاوش در منطقه‌ای از دنیای شکارچی هیولا می‌برد که قبلاً دیده نشده است؛ دنیای جدید و بزرگی که به عنوان یک مکان محبوب برای بسیاری از هیولاها و موجودات افسانه‌ای شناخته می‌شود.

به عنوان بخشی از تحقیقات خود برای ناوگان پنجم، باید این سرزمین‌های خارجی را ضمن شکار و کشتن هیولاها، کشف کنید. انواع مختلفی از سبک‌های مبارزه و سلاح‌های متمایز وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. این بدان معنی است که مهارت‌های شما و تیمتان، می‌تواند گسترش یافته و در انواع مختلف سلاح‌ها، تخصص پیدا کنید. به عنوان مثال، یکی از شما می‌تواند در Hunting Horn متخصص باشد و از آن برای دادن باف‌های مختلف به هم‌تیمی‌ها استفاده کند، در حالی که دیگری می‌تواند با یک کمان بسیار دقیق که تیم را از فاصله‌ای دور پوشش می‌دهد، کار کند.

یکی دیگر از جنبه‌هایی که Monster Hunter: World را به یکی از بهترین بازی‌های Co-op بر روی رایانه‌های شخصی تبدیل می‌کند این است که به‌طور خودکار، گروه‌های Steam شما را تشخیص می‌دهد و تیم‌هایی را در داخل بازی ایجاد می‌کند. فهمیدن این که چه کسانی از تیم شما آنلاین هستند کمی دشوار است اما ادغام کلی گروه‌های Steam، مدیریت رویدادهای شکار با دوستانتان را آسان‌تر می‌کند. بازی Monster Hunter: World سرشار از هیجان شکار و باس‌فایت‌های جذاب است و چه بهتر که این تجربه مهیج را با دوستانتان شریک شوید. از طرفی، بسته گسترش‌دهنده Monster Hunter World: Iceborne نیز مجموعه‌ای از محتویات جدید از جمله بیش از سی هیولای دیگر را به بازی اضافه می‌کند.

بازی GTFO

GTFO

در بازی GTFO، شما و سه نفر از دوستانتان زندانی شده‌اید. اکنون تیم شما وظیفه دارد در یکی از چالش‌برانگیزترین بازی‌های Co-op ترسناکی که تجربه کرده‌اید، یک محیط زیرزمینی وحشتناک را برای به‌دست‌آوردن لوت از گروگان‌گیرهای خود کاوش کند. برای فرار ایمن (که در بازی GTFO نامیده می‌شود) باید مخفیانه از هیولاهای وحشتناک عبور کنید یا آن‌ها را از پای درآورید؛ سپس منابع را جمع‌آوری و به طور مؤثر با تیم خود ارتباط برقرار کنید.

GTFO یک بازی شوتر ساده نیست. تیم شما باید برای تکمیل اهداف و پیشروی در مراحل بازی بدون کشته شدن، نهایت همکاری را داشته باشند. بازی به شدت دشوار است؛ شما و دوستانتان ممکن است ساعت‌ها قبل از به پایان رساندن بازی، بارهاوبارها در یک مرحله به چالش کشیده شوید. یک تیم چهارنفره موردنیاز است و اگر در طول بازی، یکی از بازیکنان کشته شود، سختی بازی کاهش نمی‌یابد و حتماً باید از طریق تماس‌های صوتی، ارتباط خود را حفظ کنید.

بازی Far Cry 6

Far Cry 6

سرنگون کردن آنتون کاستیلو و برقراری صلح یا حداقل فراهم کردن امکان یک زندگی بهتر در یارا، کار بزرگی در بازی Far Cry 6 است. شما باید متحدینی را پیدا کنید، چهره‌های شخصیتی و حاکمان تشنه قدرت را از بین ببرید و مهم‌تر از همه، زنده بمانید. شما باید یک چریکی باشید، با هواپیما پرواز کنید و با لباس بال‌دار، از فراز درختان اوج بگیرید اما هر کاری که انجام می‌دهید، با همراهی یک دوست سرگرم‌کننده‌تر و ایمن‌تر است و در این حالت، چه لذتی که از بازی نخواهید داشت. می‌توانید کل بازی را با همدیگر به صورت کو-آپ بازی کنید یا به تکمیل مأموریت‌هایی عالی بپردازید که سرگرم‌کننده و دشوار هستند.

بازی Payday 2

Payday 2

گاهی اوقات تنها چیزی که می‌خواهید، تجربه سرقت از یک بانک است. بازی Payday 2 ممکن است فقط همین یک کار را انجام دهد اما آن را به خوبی انجام می‌دهد. شما و چهار دوست دیگرتان با هم تماس می‌گیرید، با آلارم‌ها سروکله می‌زنید و سعی می‌کنید تا جایی که ممکن است و قبل از اینکه پلیس وارد داستان شود، از بانک سرقت کنید. این یک تجربه بسیار متمرکزتر از برخی بازی‌های Co-op است و شاید هدف سرراست بازی، باعث ایجاد استرس زیاد در برخی افراد ‌شود زیرا شما باید مطمئن شوید که دوستانتان، کار خود را به درستی انجام می‌دهند و به اولین گروگانی که سر راهشان قرار می‌گیرد، شلیک نمی‌کنند.

بازی GTA Online

GTA Online

در گذشته، تجربه بازی در فضای آنلاین و خشن بازی Grand Theft Auto 5، به این معنی بود که برای زنده ماندن در بازی، به یک یا ترجیحاً چند دوست نیاز داشتید. با این حال، اکنون طیف وسیعی از فعالیت‌ها و کارها در بازی وجود دارد، حتی بدون در نظر گرفتن اهداف ساده‌ای که توسط خود بازیکن تعیین می‌شود؛ مانند «نفوذ به پایگاه ارتش» یا «شلیک کردن به هر کسی که می‌بینید». پس از سال‌ها به‌روزرسانی و اضافه شدن محتویات جدید، حال GTA Online به محیط دیجیتالی وسیعی تبدیل شده است که می‌توانید به همراه دوستانتان، وارد آن شوید. هر آنچه از یک بازی تیمی انتظار دارید از سرقت‌های بانکی گرفته تا مسابقات ماشین، دوره‌های بدلکاری و موارد دیگر، در این بازی وجود دارد.

GTA Online خیلی بیشتر از صرفاً یک بازی Co-op است اما اگر بتوانید یک تیم چهارنفره را گرد هم بیاورید و در سرقت‌های آنلاین آن شرکت کنید، تجربه‌ای بی‌نظیر را خواهید داشت. مطمئناً Payday 2 نیز یک بازی Co-op در مورد سرقت از بانک‌ها است اما کاملاً بر روی بخش شوتر متمرکز شده است. در GTA Online، کل مراحل آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای سرقت را تجربه خواهید کرد و همه با هم کار می‌کنند تا نقش‌های متمایز خود را ایفا کنند.

بازی Stardew Valley

Stardew Valley

بازی Stardew Valley، کلیدهای یک مزرعه فرسوده در دهکده‌ای کوچک و کم‌جمعیت را به شما می‌دهد و از شما می‌خواهد که آن را تبدیل به خاکی حاصلخیز کنید. بازی زیاد به شما سخت نمی‌گیرد؛ می‌توانید در کنار دوستان خود، تعداد دلخواهی از کارهایتان را انجام دهید. می‌توانید چوب‌ها را تکه‌تکه کنید و محصولات کشاورزی بکارید، ماهیگیری کنید و محصولات خود را بفروشید و یا فقط در اطراف شهر پرسه بزنید و با مردم، خوش‌وبش کنید. این بازی به بخش تک‌نفره و آرامش‌بخش خود شناخته می‌شود اما از نظر ما، بخش Co-op آنلاین بازی، بهترین راه برای تجربه آن است.

اگر قبلاً بازی را تجربه کرده‌اید، باید چند کابین دیگر بسازید تا دوستان خود را اضافه کنید و یا همه می‌توانید یک بازی جدید را با یک مزرعه مشترک شروع کنید (میزان پیشرفت در بازی، فقط برای میزبان ذخیره می‌شود). با حداکثر سه بازیکن دیگر، می‌توانید پروژه‌هایی با فرم آزاد داشته باشید و وظایف مزرعه را برای سرعت بخشیدن به کارها، تقسیم کنید. یا خیلی راحت بنشینید و بالا و پایین رفتن خورشید را تماشا کنید؛ به هر حال این مزرعه شماست و قوانین آن را خودتان تعیین می‌کنید.

بازی Sea of Thieves

Sea of Thieves

اگرچه می‌توانید بازی Sea of Thieves را به‌صورت انفرادی تجربه کنید اما این بازی تجربه‌ای است که شما را تشویق می‌کند به روایت داستان بپردازید و مهم‌تر از آن، این داستان‌ها و سرگذشت‌ها را با افراد دیگر خلق کنید. کشتی‌های گالئون را می‌توان با خدمه‌هایی حداکثر چهارنفره به حرکت در آورد و به ماجراجویی‌هایی پرداخت که از سفرهای مختلفی که انجام می‌دهید شکل می‌گیرند. این ماجراجویی‌ها ممکن است یافتن گنج پنهان، جمع‌آوری کالا برای تجارت با بازرگانان یا شکار ناخداهای دزدان دریایی باشد؛ یا شاید هم مبارزه با هشت‌پای کراکن در یک قلعه اسکلتی بزرگ.

حتی زمانی که هیچ کاری انجام نمی‌دهید، Sea of Thieves هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های Co-op است. اما وقتی همه چیز شروع می‌شود (به خصوص اگر در یک گالئون باشید) باید هماهنگ شوید و به عنوان یک تیم واحد عمل کنید. شما به شخصی برای هدایت کشتی نیاز دارید. شخص دیگری روی بادبان‌ها، جهت باد را دنبال می‌کند. دیگری روی شلیک توپ‌ها کار می‌کند و آخرین نفر نیز باید به تعمیر صدمات واردشده و نجات بقیه بپردازد. وقتی همه کارها را با برنامه انجام می‌دهید، احساس می‌کنید که یک نابغه تاکتیک‌پرداز هستید و همین موضوع  را به یکی از بهترین بازی‌های دونفره تبدیل می‌کند.

بازی Call of Duty Warzone

Call of Duty: Warzone

اگرچه بازی‌های بتل‌رویال با بازی‌های Co-op تفاوت دارند اما به هر حال مفهوم همکاری و کار تیمی، در این بازی‌ها هم وجود دارد. قبلاً به حالت بتل‌رویال بازی Fortnite در این لیست اشاره کردیم. بازی‌های PUBG و Apex Legends نیز رقبای شایسته‌ای هستند اما بازی رایگان Call of Duty: Warzone، یک تغییر جدید در این فرمول موفق به شمار می‌رود. مسابقات آن، حضور حداکثر 150 بازیکن را تضمین می‌کند. وقتی کشته می‌شوید، این شانس را دارید که با برنده شدن در نبرد یک در مقابل یک، مجدداً وارد بازی شوید و می‌توانید «قرارداد»هایی را برای کامل کردن انتخاب کنید که به مسابقات بازی، ساختار می‌دهند.

از طرفی این بازی از قابلیت کراس پلتفرم بین رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید بدون در نظر گرفتن پلتفرم، با دوستان خود هم‌تیمی شوید. مسلماً بازی Apex Legends، یک سیستم پینگ فوق‌العاده برای برقراری ارتباط بدون استفاده از هدست دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید با بازیکنان تصادفی بازی کنید، ممکن است بهترین گزینه باشد. اما اگر چند دوست حرفه‌ای دارید که مشتاق پیوستن به شما هستند، بازی Warzone می‌تواند لحظات سرگرم‌کننده‌ای را برایتان به ارمغان بیاورد.

بازی A Way Out

A Way Out

به ندرت پیش می‌آید که یک بازی فقط به صورت Co-op قابل تجربه باشد اما این دقیقاً همان کاری است که بازی A Way Out انجام می‌دهد. چه این کار، پاشیدن آب برای کشاندن ماهی‌ها به سمت دیگری باشد و چه کمک به یکدیگر برای بالا رفتن از شکاف بین دو دیوار. حتی برای تجربه بازی Connect Four یا یک بازی بسکتبال هم باید همکاری کنید. سیستم co-op این بازی، هرگز شما را خسته نمی‌کند و گیم پلی بازی به نحوی طراحی شده است که از همکاری با یکدیگر لذت ببرید. شما دو زندانی هستید که سعی می‌کنید راهی برای خروج از زندان پیدا کنید و یک قدم به آزادی نزدیک‌تر شوید اما مهم‌تر از آن، داستانی است که باید با هم تجربه کنید.

بازی با فرار از زندان شروع می‌شود و با یکی از شگفت‌انگیزترین لحظاتی که تا به حال در یک بازی ویدئویی تجربه کرده‌اید، به پایان می‌رسد. شاید A Way Out فاقد کیفیت بازی‌هایی باشد که تنها بر روی یک مکانیزم تمرکز می‌کنند اما یکی از بهترین بازی‌های دونفره و سرشار از تنوع است. حتی اگر آن را به صورت آنلاین بازی کنید، گیم پلی بازی با تقسیم صفحه‌نمایش دنبال می‌شود؛ بنابراین همیشه می‌توانید ببینید که بازیکن دیگر مشغول انجام چه کاری است.

بازی Minecraft

Minecraft

بازی Minecraft می‌تواند تقریباً هر چیزی باشد که شما می‌خواهید. می‌توانید به یک دوست بپیوندید و در یک شبیه‌ساز بقای هاردکور شرکت کنید؛ شب‌ها به پناهگاه بروید تا توسط اسکلت‌ها و زامبی‌ها کشته نشوید. یا شاید ترجیح دهید تا چند دوست را در حالت Creative دور هم جمع کنید و ساختمانی باشکوه بسازید؛ مکانی برای معاشرت یا عمارتی که بتوانید آن را به رخ بازیکنان دیگر بکشید.

بله، Minecraft به هر قلمرویی وارد می‌شود اما دلیل خوبی برای این کار دارد زیرا دنیای بلوکی و دیجیتالی آن، پتانسیل بی‌پایانی از تخیل‌پردازی دارد و همین موضوع، آن را به یکی از بهترین بازی‌های دونفره تبدیل می‌کند. می‌توانید با دوستان خود برای ساختن سازه‌ها و شاهکارهای بزرگ مهندسی، متحد شوید. عدم استفاده سازندگان از یک ساختار سفت‌وسخت به این معنی است که شما و دوستانتان می‌توانید از پس هر کاری برآیید و هر مسیری که دوست دارید را در پیش بگیرید.

بازی Wasteland 3

Wasteland 3

در کنار مجموعه نقش‌آفرینی Divinity Orignal Sin، بازی Wasteland 3 نیز یکی از عمیق‌ترین بازی‌های Co-op در سبک نقش‌آفرینی است. مانند فرنچایز Divinity، بازی Wasteland 3 یک تجربه cRPG و یکی از بهترین بازی‌های دونفره است؛ تجربه‌ای کلاسیک، عمیق و نقش‌آفرینی که حسابی شما را غرق خودش خواهد کرد. مزیت استفاده از این رویکرد آزاد این است که شما آزادی زیادی را در نحوه دستیابی به اهداف خود تجربه می‌کنید و حتی گاهی اوقات خودتان انتخاب می‌کنید که آن اهداف چه باشند.

داستان بازی Wasteland 3 مدتی پس از Wasteland 2 شروع می‌شود؛ رنجرهای صحرا این بار از آریزونا به کلرادو رفته‌اند تا به رهبری فعلی آنجا در ازای دریافت کمک به مردم آریزونا و سر پا شدن آن‌ها، کمک کنند. شما و دوست همکارتان باید از سختی‌های کلرادو جان سالم به در ببرید و برای رسیدن به اهداف ماموریت خود تلاش کنید.

گیم پلی بازی مبتنی بر استراتژی است که شبیه آن را در بازی‌هایی مانند Xcom یا Gears Tactics داده‌ایم. ریشه‌های نقش‌آفرینی در بازی نیز بسیار قوی هستند. شما امکان شخصی‌سازی تمام اعضای تیم اصلی خود را خواهید داشت و می‌توانید شخصیت‌های تیم را به هر نحوی که مناسب می‌دانید بسازید. شاید یک متخصص مواد منفجره و شاتگان بخواهید. شاید یک تک‌تیرانداز ماهر و پزشکی توانمند را در تیم خود بخواهید. بازی ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند و به سختی می‌توانید بازی co-op داستان محور دیگری بیابید که محتویات بیشتری داشته باشد.

در این لیست، به معرفی بهترین بازی‌های دونفره پرداختیم. سال 2022 قرار است میزبان تعدادی از بهترین بازی‌های صنعت ویدئو گیم باشد؛ کافی است کمی صبر کنید و در این بین، لذت تجربه بازی‌های Co-op را با دوستان خود بچشید. اما این را به خاطر بسپارید، وقتی نوبت به حل پازل‌های پیچیده یا تیراندازی به انبوهی از دشمنان سرسخت می‌رسد، باید نهایت همکاری را با همدیگر داشته باشید. شرط موفقیت در چنین بازی‌هایی این است که هر یک از اعضای تیم، وظیفه مشخصی داشته باشد و بتواند در انجام آن وظیفه، موفق عمل کند. اگر شما نیز بازی دونفره دیگری می‌شناسید که از تجربه آن لذت برده‌اید، حتماً در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

منظور از بازی دونفره یا Co-op چیست؟

به طور کلی منظور از بازی Co-op، تجربه‌ای است که به حداقل دو بازیکن اجازه می‌دهد تا یک بازی را با همکاری یکدیگر به پایان برسانند. در بیشتر موارد، بازی Co-op به معنی تجربه یک بازی داستان محور و تکمیل ماموریت‌های هدف‌دار با کمک یک بازیکن دیگر است.

۱
تفاوت بازی Co-op با بازی‌های چندنفره آنلاین چیست؟

بازی‌های چندنفره آنلاین، به تعداد بی‌شمار در بازار وجود دارند که در آن بازیکنان بر خلاف یک بازی Co-op، لزوماً یک خط داستانی را با هم تجربه نمی‌کنند بلکه با دیگران برای پیشبرد اهداف یا ماموریت‌های خاصی همکاری می‌کنند.

۲
شرط موفقیت و لذت بردن از تجربه یک بازی Co-op چیست؟

وقتی نوبت به حل پازل‌های پیچیده یا تیراندازی به انبوهی از دشمنان سرسخت می‌رسد، باید نهایت همکاری را با همدیگر داشته باشید. شرط موفقیت در چنین بازی‌هایی این است که هر یک از اعضای تیم، وظیفه مشخصی داشته باشد و بتواند در انجام آن وظیفه، موفق عمل کند.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 8 دیدگاه
  • Avatar

    Zaki

    مهمان

    میشه بازی های دو نفره که نیاز به اینترنت نداشته باشن و معرفی کنید لطفا
    بازی های مثل جنرال و امثال آن

    پاسخ دهید
    • هادی اسماعیل‌زاده

      هادی اسماعیل‌زاده در پاسخ به Zaki

      نویسنده

      سلام. حتما سعی میکنیم واسه موضوعات آتی در نظر بگیریم.

  • Avatar

    Purple guy

    مهمان

    پس rayman legends چی؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مهران

    مهمان

    Castle crushers?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Alireza

    مهمان

    خیلی خوب بود چنین لیست هایی خیلی کمه ولی اگه یه لیست از بازی های چند نفره برای یک سیستم بزارید خیلی عالی میشه نزدیکه عید هم هست و بازی های چند نفره این چنینی زیاد طرفدار داره

    پاسخ دهید
    • هادی اسماعیل‌زاده

      هادی اسماعیل‌زاده در پاسخ به Alireza

      نویسنده

      سلام. متاسفانه تعدادی بازی های دونفره ای که بشه به صورت لوکال و بر روی یک سیستم بازی کرد خیلی زیاد نیست ولی تو این لیست به چند موردش اشاره کردم: Minecraft ، A Way Out ، Stardew Valley ، Don’t Starve Together ، Portal 2 ، Diablo 3 ، Left 4 Dead 2 ، Overcooked ، It Takes Two و کاپ هد

  • Avatar

    امیرحسین

    مهمان

    سلام خیلی خوب بود ولی ای کاش بگید کدوم بازی ها رو هم میتونیم با یک سیستم دو نفره بازی کنیم مثلا اسپلیت اسکرین یا…

    پاسخ دهید
    • هادی اسماعیل‌زاده

      هادی اسماعیل‌زاده در پاسخ به امیرحسین

      نویسنده

      سلام. تو این لیست یه تعدادی از این بازی ها رو که میشه به صورت لوکال تجربه کرد رو معرفی کردم: Minecraft ، A Way Out ، Stardew Valley ، Don’t Starve Together ، Portal 2 ، Diablo 3 ، Left 4 Dead 2 ، Overcooked ، It Takes Two و کاپ هد