مقایسه بازی Warframe و بازی Destiny 2
رسول امینی

مقایسه بازی Warframe و بازی Destiny 2؛ کدام یک بهتر است؟

رسول امینی 5 اسفند 1400 بدون دیدگاه
815 بازدید

بازی Warframe جایگاه قابل توجهی را نزدیک به صدر ژانر نسبتا تازه شوتر/لوتر در بازی‌های ویدیویی دارد. سبک شوتر/لوتر (تیراندازی/غارتگر)، المان‌های سریع و دیوانه‌وار بازی‌های FPS مدرن را با سبک RPG برای پاداش و ارتقا ترکیب می‌کند. تا زمانی که هنوز بازی‌هایی مانند The Division یا Destiny و دنباله‌ی آن‌ها عرضه نشده بودد، عناوین زیادی نتوانستند این سبک را به چالش بکشند. از میان رقبای ذکر شده، Destiny 2 بیشتر با Warframe مقایسه می‌شود چون هر دو در ژانر علمی تخیلی قرار می‌گیرند. از این‌رو، مقایسه امروز ما از بازی Warframe و بازی Destiny 2 است؛ پس اگر در انتخاب از میان دو عنوان ذکر شده دچار مشکل شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه ویژگی‌های بازی Warframe و بازی Destiny 2

با توجه به اینکه هر دو، بازی‌های سرویس‌محور آنلاین هستند که به طور مداوم محتوای جدید دریافت می‌کنند، دیدن این که آن‌ها همچنان در سرگرم نگه‌داشتن مخاطبان متعهد خود موفق هستند و روز به روز گیمرهای جدیدی جذب می‌کنند، بسیار قابل توجه است. با انتشار محتوای آینده Witch Queen برای Destiny 2 و تقویت تنوع گیم‌پلی Warframe، مشخص کردن برنده بسیار سخت شده است. شاید بسیاری از شما رقابت بین بازی رایگان Warframe با بازی پولی Destiny 2 را مناسب ندانید اما جالب است بدانید که سال گذشته نسخه اصلی دِستنی 2 نیز رایگان یا به اصطلاح Free To Play شد تا شدت این رقابت بیش از پیش بالا رود. بزرگ‌ترین سرمایه این عناوین وقتی است که طرفدارها پای آن می‌گذارند؛ اما سوال مهم اینجا است که کدام ارزش وقت‌گذاشتن بیشتری دارند؟ مقایسه پایین شما را هرچه بیشتر به پاسخ نهایی نزدیک می‌کند.

گیم پلی منحصر به فرد بازی Warframe

چرا Warframe بهتر است؟ یک تجربه گیم‌پلی کاملا منحصر به فرد

Warframe با ماهیتی که دارد یک بازی فوق العاده منحصر به فرد با فضا و پیشینه خاص است. این واقعیت که شما به عنوان نینجاهای فضایی بسیار قدرتمند بازی می‌کنید، برای طرفداران ژانر علمی تخیلی رویایه چندین ساله است. وارفرِیم یک گیم‌پلی ویژه را ارائه می‌دهد، تجربه‌ای که به طرز ماهرانه‌ای، تیراندازی سوم شخص، نبردهای تن به تن شدید و ماموریت‌های قوی را با چالش‌های فراوان ترکیب می‌کند.

مقایسه گیم‌پلی علمی تخیلی این بازی با هر بازی دیگری واقعا سخت است، شاید تنها بازی تک نفره Vanquish بتواند در این زمینه با وارفرِیم رقابت کند. در حالی که تمایلات سرویس آنلاین و ماهیت طنز آن هنوز تا حدودی در بازی گنجانده شده‌است، Warframe سناریوهای گیم‌پلی فوق‌العاده‌ای را به شما ارائه می‌دهد تا خودتان را مانند یک قهرمان واقعی ببینید.

ویژگی‌های بازی Destiny 2

چرا Destiny 2 بهتر است؟ آغاز سریع‌تر راندهای گروهی

Destiny 2 تا کنون چرخه جالبی داشته است. زمانی که دستنی 2 کار خود را به عنوان یک تجربه پولی، علاوه بر داشتن پرداخت‌های درون برنامه‌ای در حالت آنلاین آغاز کرد، از جایگاه درستی برخوردار نبود. خوشبختانه، Destiny 2 از زمان تبدیل شدن به بازی رایگان، پیشرفت‌های زیادی داشته است که دلیل عمده آن جدا از منتشر شدن برای تمامی پلتفرم‌ها، به شما امکان می‌دهد که بدون پرداخت یک دلار از اکثر محتوای آن لذت ببرید.

بازی‌های سرویس‌محور اغلب برای سال‌ها نزد گیمرها لذت بخش هستند. دستنی 2 یک بازی فوق‌العاده چه برای تجربه تک‌نفره یا با برخی از دوستان به منظور مقابله با حملات چالش‌برانگیز یا به دست آوردن آیتم‌های غارت کیمبابی است که ساعت‌ها برای‌ آن‌ها تلاش کرده‌اید. چه بیست دقیقه یا دو ساعت وقت داشته باشید، گیم‌پلی انعطاف پذیر این بازی به شما اجازه می‌دهد تا بیشترین لذت را در طول تجربه خود کسب کنید.

ماموریت‌های بهتر بازی Warframe

چرا Warframe بهتر است؟ ماموریت‌های چالشی با پاداش بهتر

کوئست‌ها یا ماموریت‌ها اهداف مختلفی را در دستنی 2 و وارفرِیم دنبال می‌کنند. در حالی که هر دو بازی از کوئست‌ها به عنوان وسیله‌ای برای پاداش دادن به گیمرها با لوت‌ها و آیتم‌های ویژه استفاده می‌کنند، وارفرِیم از ماموریت‌ها به عنوان سکوی پرشی برای کاوش در تاریخچه‌ها و وقایق بازی، عملکرد بسیار بهتری دارد. حال چه بر سرچشمه‌ها و اصلیت بازی و یا بر انگیزه‌های یک شخصیت متمرکز باشند، تقریبا تمام ماموریت‌ها در این بازی به خوبی نوشته شده‌اند و داستانی جذاب را از ابتدا تا انتها ارائه می‌دهند. از آن بهتر، وارفرِیم همچنین از ماموریت‌های اصلی خود به عنوان روشی هوشمندانه برای معرفی سیستم‌های گیم‌پلی جدید مانند Focus یا Riven Mods استفاده می‌کند.

در مقایسه، ماموریت‌های دستنی 2 بسیار کاربردی‌تر به نظر می‌رسند و بر تکمیل مجموعه‌ای از مراحل یک ماموریت، برای به دست آوردن یک آیتم تمرکز می‌کند. این بدان معنا نیست که ماموریت‌های بازی بانجی کم ارزش هستند چونکه ماموریت Hawkmoon بدون شک یکی از بهترین فعالیت‌های فصل Season of the Hunt این بازی بود، اما صادقانه بگوییم که آن‌ها به نقاط اوج و جذابیت‌ ماموریت‌هایی مانند Chains of Harrow یا The Sacrifice وارفرِیم نمی‌رسند.

بازی Destiny 2

چرا Destiny 2 بهتر است؟ داستان و تاریخچه‌های غنی

داستان Destiny یکی از بهترین‌ها در این سبک است. شاید شرکت بانجی برای نشان دادن داستان عمیق و جذاب فرنچایز در دستنی تلاش کند، اما نویسندگان مطمئنا می‌دانند که چگونه این جهان منحصر به فرد را از طریق کارت‌های Grimoire و نوشته‌های تاریخ وصف کنند.

تقریبا هر طرفداری که به داستان این فرنچایز علاقه دارد می‌تواند بخش‌هایی از کتاب‌های Books of Sorrow را بازگو کند، منشا ماموریت Thorn را توضیح دهد و یا درباره اینکه چگونه Saint-14 تنها با مشت‌ و تفنگ ساچمه‌ای مطمئنش، کل ارتش‌ Fallen را شکست داد به گفت و گو با دیگران بنشیند. تعداد داستان‌های خوب تعریف شده در دستنی 2 قابل شمارش نیستند که این، دنیا و داستان معنی‌دار بازی را نشان می‌دهد. چه از قطعات زره و چه از کتاب‌های علمی موجود در بازی باشد، دستنی 2 جهان غنی‌ای دارد و مدام از مخاطب می‌خواهد که گوشه پس گوشه‌ی آن را کاوش کند.

شخصی‌سازی در بازی Warframe

چرا Warframe بهتر است؟ سیستم شخصی سازی عمیق

تعداد کمی از بازی‌ها می‌توانند با گزینه‌های سفارشی سازی وارفرِیم رقابت کنند. از شکل ظاهری شخصیت‌ گرفته تا صدها ماد مختلف، انتخاب بازی‌باز تقریبا روی تمام جنبه‌های طراحی این بازی تاثیر می‌گذارد.

وارفریم‌ها می‌توانند شنل، زره شانه و سینه و محافظ زانو بپوشند، شکل بدن و سر خود را از طریق اسکین‌های منحصر به فرد تغییر دهند، نمادهایی به نام Sigils استفاده کنند و جلوه‌های انرژی موسوم به Ephemeras را در اطراف خود ایجاد کنند. حال بماند که هر یک از این موارد با صدها رنگ قابل تغییر هستند و این تنها ظاهر شخصیت شما را دستخوش تغییر می‌کند. جنگ افزار و ساخت سلاح نیز شامل این درجه از سفارشی سازی به لطف سیستم ماد بازی است. برای کسانی که دوست دارند نحوه ظاهر و رفتار شخصیت خود را با جزئیات بالا شخصی سازی کنند، وارفرِیم یکی از بهترین بازی‌ها در این سبک است.

محتوای جدید بازی Destiny 2

چرا Destiny 2 بهتر است؟ دریافت بی‌وفقه و مداوم محتوا

بیراه نیست اگر انتشار محتوا برای وارفرِیم را در این چند سال، ناقص و بدون برنامه ریزی خطاب کنیم. زمان‌هایی وجود دارد که شرکت Digital Extremes پچ‌های محتوایی بزرگ منتشر می‌کند یا اینکه بروزرسانی‌های ساده را پشت سر هم در دسترس قرار می‌دهد تا بازی از خشکسالی محتوایی یک ساله رنج نبرد.

شرکت بانجی در زمان اولین بازی Destiny پس از انتشار بسته گسترش دهنده The Taken King با همین مشکل رو به رو شد. برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، دِستنی 2 یک مدل فصلی را اتخاذ کرده است که هر سه ماه یک بار، حالت جدیدی از بازی را همراه با اسلحه‌ها، زره‌ها و Exoticsهای جدید منتشر می‌کند. وارفرِیم با محتوای فصلی در قالب Nightwave همراه شده است، اما دیدگاه بسیاری از گیمرهای کهنه‌کار در مورد Nightwave این است که محتوای عرضه شده نامنظم و کم‌تر از میزان عادی است. به همین دلیل، طرفداران شوتر/لوتر که می‌خواهند یک برنامه منظم برای انتشار محتوا در بازی‌های خود داشته باشند، به احتمال بالا از بازی دِستنی 2 بیشتر از وارفرِیم لذت خواهند برد.

رایگان بودن بازی Warframe

چرا Warframe بهتر است؟ رایگان بودن از زمان انتشار اولیه

شرکت توسعه‌دهنده Digital Extremes، از سال 2013 برای رایگان نگه داشتن وارفرِیم، تلاطم‌های سختی را پشت سر گذاشته است. اما اکنون در بالاترین نقطه اوج خود قرار دارد و با یک جامعه قوی که مدام طرفدارهای قدیمی را جذب خود می‌کند، در حال پیشرفت است.

تجربه و شروع دوباره وارفرِیم نیز آسان‌تر است چونکه برای گیمر هیچ هزینه‌ای ندارد. بسته‌های گسترش دهنده نیز رایگان هستند و پول پریمیوم بازی یعنی پلاتینیوم را نیز می‌توان با تلاش کافی و راهکارهای هوشمندانه و اقتصادی به دست آورد. در نهایت این باعث می‌شود که وارفرِیم مقرون به صرفه‌تر از Destiny 2 باشد.

آسان بودن بازی Destiny 2

چرا Destiny 2 بهتر است؟ یادگیر آسان‌تر

در حالی که وارفرِیم بیشتر هوای جیب گیمرها را دارد، دِستنی 2 فشار کمتری به مغز وارد می‌کند، مخصوصا اگر تازه‌کار باشید. سیستم پیچیده حرکات، مُدها و کرافتینگ وارفرِیم می‌تواند بیش از 100 ساعت طول بکشد تا به طور کامل درک شود یا به آن تسلط یافت.

این در حالی است که منحنی یادگیری دِستنی 2 شیب کمتری دارد و باعث می‌شود گیمرهای جوان‌تر یا بازی‌بازهایی که به دنبال چیز معمولی‌تر هستند، بیشتر به آن روی آورند. ناگفته نماند که یادگیری کنترل حرکات باید آسان‌تر باشد چونکه بازی به صورت اول شخص است و طبیعتا نسبت به عناوین سوم شخص مثل وارفرِیم سریع‌تر مخاطب را آماده ماجراجویی می‌کند.

ویژگی‌های بازی Warframe

چرا Warframe بهتر است؟ تنوع گیم‌پلی بهتر

منحنی یادگیری تند و سربالای وارفرِیم یک شمشیر دو لبه است؛ در حالی که می‌تواند بسیاری از تازه‌کارها را منصرف کند یا حتی آن‌ها را از ادامه بازی بترساند؛ گیمرهایی که بازی را ترک نکرده‌اند متوجه خواهند شد که مبارزات این بازی با ذهنیت کنجکاو و خلاق تا چه اندازه عمیق و متنوع است.

چندین و چند ترکیب ساخت وجود دارد که به لطف سیستم مُد و نحوه تاثیر آن‌ها بر وارفرِیم‌ها، در این بازی وجود دارند. انواع ماموریت‌های غیر رقابتی و مسیرهای پاداش نیز در وارفرِیم متنوع‌تر از دِستنی 2 هستند و حتی شامل یک حالت جهان‌باز کامل با ماینینگ و ماهیگیری نیز می‌شود.

لوت بهتر در بازی Destiny 2

چرا Destiny 2 بهتر است؟ لوت‌های بهتر و باارزش‌تر

هر دو بازی جزو شوتر/لوترهای درجه یک هستند، اما از بین آن‌ها، غارت و لوت کردن دِستنی 2 با پاداش‌های بهتر و باارزش‌تری همراه است. در وارفرِیم، بیشتر لوت‌ها شامل مدها، منابع، طرح‌های اولیه و لوازم تزئینی بسیار کمیاب می‌شود.

اما سیستم غارت دِستنی 2 آیتم‌های به یادماندنی‌تر به بازی‌بازها می‌دهد. در ساخته‌ی بانجی، اسلحه‌ها هویت و شخصیت بهتری دارند، به خصوص سلاح‌های عجیب و غریب که هر کدام نام خاص خود را دارند. آن‌ها تاثیرگذارتر از برداشتن سلاح یا طرح‌های Blueprint بازی وارفرِیم هستند که برای ساخت آن‌ها به زمان بین 12 تا 72 ساعت انتظار نیاز است. Blueprint طرح‌هایی هستند که در ساخت آیتم‌های مختلفی مانند وارفرِیم‌ها، نگهبان‌ها (Sentinels)، تجهیزات، سلاح‌ها و Gearهای مفیدتر، استفاده می‌شوند.

محتوای تکنفره بازی Warframe

چرا Warframe بهتر است؟ محتوای تک‌نفره بهتر

در حالی که وارفرِیم به عنوان یک بازی برای تجربه با دوستان در حالت کوآپ یا همکاری تعاملی ساخته شده است و همین امر در مورد دِستنی 2 نیز صدق می‌کند، لذت بازی تک‌نفره یا به اصطلاح سولو وارفرِیم در مقایسه با رقیبش بسیار بهتر است. گیمرها به راحتی در حالت تک‌نفره پیشرفت می‌کنند و مُد بازی نیز چالش خوبی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

علاوه بر این، وارفرِیم دارای کار‌های جانبی زیادی مانند ساخت اسلحه‌های سفارشی و سلاح‌های سرد یا فعالیت‌های استخراج و ماهیگیری است. اما در مقایسه، گیمرهای حالت تک‌نفره دِستنی 2 ممکن است بازی‌ خود را در این بخش ناکافی و ناقص ببینند.

ویژگی‌های بازی Destiny 2

چرا Destiny 2 بهتر است؟ حالت چندنفره بهتر

اینجا است که دِستنی 2 از وارفرِیم پیشی می‌گیرد. تجربه Co-op یا همکاری تعاملی در ساخته‌ی بانجی با حملات و باس‌های پایان بازی که به همکاری شش بازی‌باز یا بیشتر انجام می‌شود، بهتر از رقیبش ظاهر می‌شود. انجام برخی از ماموریت‌های دِستنی 2 در مقایسه با اجرای استاندارد 5 دقیقه‌ای وارفرِیم، حتی ممکن است یک ساعت طول بکشد.

در همین حال، دِستنی 2 چیزی دارد که وارفرِیم سال‌ها است که با آن دست و پنجه نرم می‌کند؛ حالت PVP یا همان بازیکن در مقابل بازیکن. حالت Player Versus Player بازی دِستنی 2 نسبت به حالت قدیمی Conclave وارفرِیم، متعادل‌تر، لذت‌بخش‌تر و حتی رقابتی‌تر است.

ویژگی‌های بازی Warframe

چرا Warframe بهتر است؟ زمان طولانی تر برای سرگرم ماندن

با مجموعه‌ای از سیستم‌ها که هرکدام با عملکرد مستقل خود برای ساخت بیلدهای منحصر به فرد وارفرِیم خلق شده‌اند، طول عمر این بازی چیزی است که برای گیمرهای سخت‌کوش بسیار خوشایند است. این ویژگی‌ها به سادگی اجازه می‌دهند تا وارفرِیم طول عمر بهتری نسبت به دِستنی 2 داشته باشد. اشتباه نکنید، این بدان معنا نیست که گیمرها تنها با چند صد ساعت تجربه، به محتوا و آن رضایت مدنظر بازی دست می‌یابند بلکه برای دستیابی به محتوای ارزشمند آخری بازی، باید بسیار بیشتر از این مدت زمان، برای بازی وقت گذاشت.

همه این‌ها به لطف انبوهی از گزینه‌های هوشمندانه است که به گیمرهایی که مدت طولانی‌تری به تجربه بازی نشسته‌اند پاداش می‌دهد. این گزینه‌ها هر چیزی از کاوش سیارات در دسترس، تلاش برای رتبه استادی و مُدهای کمیاب تا تجهیزات اصلی و حتی ماموریت‌های داستانی را شامل می‌شوند.

محتوای پایانی بازی Destiny 2

چرا Destiny 2 بهتر است؟ محتوای پایانی بهتر

یکی از مشکلات کوچک وارفرِیم این است که به مخاطبان برترِ، محتوای هیجان انگیز و چالش برانگیزتری ارائه می‌دهد. از این نظر، آخر بازی در وارفرِیم ترکیبی مبهم از داستان سرایی‌های گیج کننده، ماموریت‌های بقای طولانی مدت، ماموریت‌های سطح بالا با شرایطی که پیشرفت یا موفقیت را دشوار می‌کند و مادهای Riven Mods نسبتا نامتعادل است.

اِندگیم وارفرِیم از نمایش محکمی مانند Raid Boss دِستنی 2 برخوردار نیست. در بازی بانجی انجام غارت‌های یک ساعته آخری بازی با چندین گیمر یا حتی حالت PvP رقابتی، چالش برانگیزتر است و نسبت به حالت مشابه وارفرِیم، کمتر خسته کننده به نظر می‌رسد.

تعامل سازندگان بازی Warfarme

چرا Warframe بهتر است؟ تعامل بهتر سازندگان با جامعه کاربران

انجمن وارفرِیم در صنعتی مملو از تاکتیک‌های مبهم و مخفیانه توسعه‌دهندگان، یکی از جنبه‌های قابل ستایش بازی است. Digital Extremes تا آن جایی پیش می‌رود که با مخاطبان خودش مانند یک خانواده رفتار می‌کند. آن‌ها هر دو هفته یک بار استریم‌های توسعه دهندگان را میزبانی می‌کنند و در این فرآیند جوایزی نیز به آن‌ها اهدا می‌کنند.

این استریم‌ها تنها برای شفاف‌سازی یا معرفی محتوای آینده نیستند، بلکه برای سنجش آنچه جامعه در بازی، خواهان آن است نیز به کار می‌روند. آن‌ها به پیشنهادات و درخواست‌های گیمرها واکنش خوب و مثبتی نشان می‌دهند و در نتیجه، بازی را با خواسته‌های مخاطبان بهبود می‌بخشند. به جرات می‌توان گفت که بسیاری از توسعه دهندگان و ناشران آرزو دارند که همچنین رابطه نسبتا هماهنگ و عمیقی با مخاطبان بازی‌های خود برقرار کنند.

توجه به جزییات در بازی Destiny 2

چرا Destiny 2 بهتر است؟ به جزییات بازی بیشتر پرداخته شده است

هر زمان که محتوای جدیدی در بازی‌های چندنفره منتشر می‌شود، باگ‌ها و مشکلات تعادلی به اندازه‌ای رایج و تهاجمی می‌شوند که در بسیار مواقع، پارتی‌ها یا اتاق‌های بازی را قطع می‌کنند. با این حال، از بین این دو، دِستنی 2 صیقلی‌تر یا به عبارتی بدون درز و شکاف است.

توسعه‌دهندگان در شرکت بانجی می‌دانند چگونه تجربه بازی‌ خود را نرم‌تر و روان‌تر اجرا کنند، در حالی که وارفرِیم ممکن است به آزمون و خطای بیشتر یا فهرستی از بازخوردهای جامعه نیاز داشته باشد تا برخی از بهبودهای لازم را اعمال کند. این باعث می‌شود که بازی کمتر به هم ریخته یا مشکل‌دار شود، به‌ویژه از لحاظ برچست قیمتی که دِستنی 2 نیز رایگان شده است.

با تمام این تفاسیر و بررسی نکات مثبت هر یک از بازی‌های دِستنی 2 و وارفرِیم، اکنون می‌دانید که کدام یک از آن‌ها به سلیقه شما نزدیک‌تر است. آیا از دسته گیمرهایی هستید که بخش تک‌نفره برای‌ شما از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ یا اینکه پارتی‌های چندنفره و همکاری‌های تعاملی هماهنگ را بیشتر ترجیح می‌دهید؟ چنانچه می‌خواهید عنوان انتخابی‌ به طور مداوم محتوای باارزش و غنی دریافت کند و یادگیری مکانیزم‌هایش آسان‌تر باشد، بدون شک به سراغ دِستنی 2 بروید. اما اگر یک بازی با ماموریت‌های چالشی و پاداش بهتر را می‌خواهید و انتظار دارید گزینه‌های شخصی سازی بیشتر را در اختیارتان قرار دهد، وارفرِیم را باید انتخاب کنید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی ارزش بیشتری دارد؟

هر دو بازی وارفرِیم و دِستنی 2 از ارزش بسیار بالایی نزد جامعه گیمرا برخوردار هستند و انتخاب شما به سلیقه نهایی‌تان بستگی دارد.

۱
آیا Destiny 2 رایگان است؟

بله، شرکت بانجی تصمیم به رایگان کردن نسخه اصلی دِستنی 2 کرده اما همچنان برای فصل‌ها باید مبلغی پرداخت کنید.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.