بهترین بازی های آفلاین کامپیوتر
سارا هابطی

بهترین بازی های آفلاین کامپیوتر

سارا هابطی 30 فروردین 1402 5 دیدگاه
41,434 بازدید

روراست باشیم، بازی های آفلاین کامپیوتر از شگفت‌انگیزترین و هیجان‌انگیزترین عناوین دنیای گیم هستند؛ چرا اینطور است؟ خب در جواب باید بگوییم که درست است بازی‌های آنلاین در کنار دوستان صمیمیت و سرگرمی خاصی را به وجود می‌آورد، اما هیچ چیز به اندازه بازی‌های آفلاین و داستانی نمی‌تواند جایگاه ویژه‌ای در قلب گیمرها پیدا کند. درحالی که بازی‌های آنلاین هرساله با ارائه بهترین‌های خود سعی دارند افراد زیادی را به خود جذب کنند، اما برنده اصلی بازی‌های آفلاین و خطی هستند که با داستان‌سرایی و روایت قانع‌کننده و گاهی اوقات دلخراش خود، بازیکنان را احساساتی می‌کنند. در ادامه همراه ما با معرفی بهترین بازی های آفلاین کامپیوتر باشید.

بازی های آفلاین کامپیوتر؛ تجربه هایی شیرین بدون نیاز به اینترنت

از نظر انعطاف‌پذیری و قدرت سخت افزاری در بازی‌های ویدیویی، هیچ پلتفرمی توانایی مقابله یا برابری با کامپیوتر را ندارد و این موضوع را طرفداران کنسول‌های خانگی چه بخواهند و چه نخواهند؛ یک حقیقت تلخ است. حتی نسل نهم کنسول‌های خانگی با سخت افزار قدرتمند خود نیز هنوز که هنوزه نتوانستند پلتفرم پی سی (pc) را شکست دهند. از گذشته تا به امروز، کامپیوترها همیشه به عنوان عضویی جدانشدنی و یار دوست‌داشتنی گیمرها به حساب می‌آمدند که می‌توانستند با قابلیت‌های چندگانه خود کاربران را شگفت‌زده کنند.

درست است که بازی‌های آنلاین بسیار سرگرم‌کننده و آدرنالین خالص هستند، اما اینترنت همیشه با سرعت بالا و بدون اختلال در دسترس شما نخواهد بود؛ اینجاست که یک بازی آفلاین داستانی حالتان را دگرگون می‌کند. خوشبختانه بازی های آفلاین و تحسین‌برانگیز زیادی از Marvel’s Spider-Man Remastered, Elden Ring و Disco Elysium گرفته تا The Witcher 3 و God Of War وجود دارد که همین حالا می‌توانید به سراغشان بروید و تجربه‌ای به یادماندنی را در بین بهترین بازی های کامپیوتر برای خودتان خلق کنید. در ادامه ما از بهترین بازی های آفلاین pc دعوت کردیم که در لیست برترین‌هایمان قرار گیرند، پس بی معطلی بیایید که در دنیای بهترین بازی های آفلاین pc غرق شویم و حس شیرین بازی با آن‌ها را تجربه کنیم.

*رتبه‌بندی تنها به منظور شمارش عناوین است*

1) بازی Resident Evil 4 Remake

بازی Resident Evil 4 Remake

لیست بهترین بازی های آفلاین کامپیوتر را با بازسازی یکی از برترین و شگفت‌انگیزترین بازی‌های تمام دوران صنعت گیم به نام Resident Evil 4 Remake شروع می‌کنیم که می‌توان به جرات گفت شرکت کپکام در بازسازی این شاهکار تمام توان و استعداد توسعه‌دهندگان خود را به رخ دیگر کمپانی‌های بازیسازی کشیده و آن‌ها را با مفهوم دقیق ریمیک یک بازی قدیمی آشنا کرده است.

همانطور که می‌دانید صنعت گیم در سال 2005 با عرضه بازی Resident Evil 4 دگرگون شد و انقلابی از تمام جهات در این مدیوم اتفاق افتاد که موجب تولد نوع جدیدی از بازی‌های ویدیویی در ژانرهای مختلف گردید. شرکت کپکام قطار بازسازی آثار قدیمی خود را با بازی رزیدنت اویل 2 روی ریل انداخت و با احیای فرنچایز رزیدنت اویل قصد دارد به مقصد اصلی و هدفمند خود برسد که مطمئنا در سال‌های آینده شاهد سوپرایزهای باشکوه این کمپانی بزرگ خواهیم بود.

با این حال Resident Evil 4 Remake اینجاست و شما بار دیگر می‌توانید در نقش لیان اس کندی (Leon S. Kennedy) دوست‌‌داشتنی به روستایی در اسپانیا بروید و اشلی، دختر رئیس جمهور را پیدا کنید. ریمیک بازی رزیدنت اویل 4 به قدری زیبا و دقیق طراحی شده که نه تنها طرفداران قدیمی و کارکشته این فرنچایز را راضی نگه داشته، بلکه گیمرهای نسل جدید را با محتوای ارزشمند و خارق‌العاده‌اش به خود جذب کرده است.

بازسازی این عنوان نیز براساس موتور بازیسازی مخصوص خود کپکام یعنی RE Engine طراحی و پایه‌گذاری شده و توانسته با تکنولوژی جدید، عنوانی شاهکار و به یادماندنی به طرفداران خود تحویل دهد. تجربه بازی Resident Evil 4 Remake برای هر گیمری جزوء الزمات به حساب می‌آید، پس به هیچ‌وجه از دستش ندهید.

2) بازی Hogwarts Legacy

بازی Hogwarts Legacy

سال 2023 تا به امروز سال بسیار خوبی برای گیمرها بوده است و مطمئنا در روزهای پیش رو با عرضه عناوین مورد انتظار و متنوع به سالی رویایی تبدیل خواهد شد. با این‌حال بعد از کلی انتظار بالاخره بازی Hogwarts Legacy منتشر شد و توانست طرفداران خود را بعد از سال‌ها صبر و سختی، شگفت‌زده کند و آن‌ها را درگیر ماجراجویی جادویی و زیبای خود به مدرسه باشکوه هاگوارتز ببرد.

هرچه شما از فیلم و کتاب هری پاتر انتظار داشتید و روزی آرزو می‌کردید در نقش یک جادوگر به مدرسه جادویی هاگوارتز بروید؛ حال می‌توانید با انجام بازی Hogwarts Legacy به آرزوی دیرینه خود برسید. بازی Hogwarts Legacy در چند دهه قبل از وقایع داستانی هری پاتر اتفاق می‌افتد و بازیکنان می‌توانند با شخصی‌سازی کاراکتر خود به یک ماجراجویی درگیرکننده و به شدت جذاب در دنیای Hogwarts Legacy بروند و با کشف رازهای مخفی شده در این سرزمین خیالی به حل معمای بزرگ بپردازند.

بازی از گرافیک چشم‌نواز و با جزئیاتی طراحی شده که می‌تواند بازیکنان را محو تماشای خود کند و از طرفی دنیای هاگوارتز مملوء از داستان‌های ناگفته است که ساعت‌های زیادی طرفداران را مشغول نگه خواهد داشت. اگر به دنیای جادویی و داستان‌های هری پارتر علاقه دارید، بازی Hogwarts Legacy مخصوص شماست.

3) بازی Dead Space Remake

بازی Dead Space Remake

بالاخره بعد از حرف و حدیث‌های مختلف، بازسازی شاهکار بازی ترسناک علمی تخیلی سال 2008 یعنی بازی Dead Space Remake توسط استودیو EA Motive منتشر شد. این بازی در دوران خود به عنوان یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های تمام دوران میان گیمرها شناخته می‌شد و به قدری محبوبیت پیدا کرد که توسعه‌دهندگان استودیو EA Motive تصمیم گرفتند نسخه بازسازی شده آن را روانه بازار کنند.

ریمیک دد اسپیس یکی از بازسازی‌های اصولی و درجه یک بوده که می‌تواند طرفداران خود را از ارائه محتویات جذاب و هیجان‌انگیز به وجود آورد و داستانی غنی‌تر و عمیق‌تر را به مخاطبان تحویل دهد. شاید کسی باور نمی‌کرد استودیو EA Motive که هسته اصلی آن را توسعه‌دهندگان بازی Assassin’s Creed Valhalla و Mass Effect Andromeda تشکیل می‌دهند، بتواند به خوبی از پس بازسازی دد اسپیس بربیاید و این عنوان را به دوران باشکوه خودش بازگرداند.

بازی Dead Space Remake بار دیگر با قرار دادن بازیکنان در نقش ایزاک کلاک که یک مهندس خُبره است برای حل ناهنجاری‌های گزارش شده به سفینه جهنمی ایشیمورا (USG Ishimura) می‌فرستد. در سفینه فضایی ایشیمورا، ترس را با تمام بند بند وجودتان احساس خواهید کرد؛ به طوری که دست به انجام هر کاری می‌زنید که از آنجا فرار کنید.

بازی دد اسپیش در زمان خود غوغایی به پا کرد و در تمامی لیست‌های ترسناک‌ترین عناوین دنیای گیم قرار گرفت؛ حال ریمیک آن اینجاست و اینبار قصد دارد بازیکنان را با بهبودهای گرافیکی، سلاح‌های متنوع، داستانی مفصل‌تر و بهتر شگفت‌زده کند. اگر خود را طرفدار ژانر وحشت می‌دانید، پس همین حالا به سراغ تجربه بازی Dead Space Remake که یکی از بهترین بازی های آفلاین کامپیوتر است، بروید.

4) بازی Uncharted: Legacy Of Thieves Collection

بازی Uncharted Legacy Of Thieves Collection

سرانجام، استودیو مطرح و محبوب ناتی داگ (Naughty Dog) تصمیم گرفت بازی پرطرفدار و زیبای Uncharted: Legacy Of Thieves Collection که شامل نسخه چهارم فرنچایز آنچارتد و اسپین آف آن The Lost Legacy را برای کامپیوتر عرضه کند. نسخه چهارم بازی آنچارتد در کنار اسپین آف آن، ترکیبی از هیجان و اکشن است که قطعا طرفداران این سبک از بازی‌های ویدیویی را شگفت‌زده خواهد کرد.

بازی Uncharted: Legacy Of Thieves Collection به معنای واقعی پکیجی کامل از روایت داستانی و گیمپلی فوق جذاب و رویایی است که بازیکنان می‌توانند اوقات خوش و لذت‌بخشی را برای خود رقم زنند.

شما می‌توانید در بازی Uncharted 4: A Thief’s End با قرارگیری در نقش نیتن دریک به یک ماجراجویی پر تنش و هیجان‌انگیز بروید و از طرفی The Lost Legacy بازیکن را با داستان دو قهرمان دیگر به نام‌های chloe و Nadine آشنا می‌کند. در حقیقت می‌توان گفت این دو اثر باهمدیگر، کیفیت و کمیت را ارائه می‌کنند و می‌توانند با خلق یک ماجراجویی در سرزمین‌های ناشناخته و حل معماهای صد ساله، بازیکنان را ساعت‌ها سرگرم کنند.

5) بازی Return To Monkey Island

بازی Return To Monkey Island

بازی Return to Monkey Island یک بازی ماجراجویی و کمدی است که در سال 2022 توسط استودیو Terrible Toybox توسعه یافت و روانه بازار شد. این بازی یکی از فصل‌های سری بازی‌های Monkey Island است که توسط Tim Schafer و Dave Grossman طراحی شده است. روایت داستانی بازی Return To Monkey Island از جایی شروع می‌شود که بازیکنان در نقش پسر Guybrush تصمیم می‌گیرند به یکی از خاطرات عجیب و غریب و فراموش‌نشدنی پدرش گوش دهد.

بعد از آن شما در نقش Guybrush واقعی قرار می‌گیرید و باید در قالب پنج قسمت داستان خود را پیش ببرید. به طور کلی سازندگان برای بازی Return To Monkey Island پایان‌های مختلف قرار دادند؛ یکی از یکی عجیب و غریب‌تر و دیوانه‌وارتر. با این حال بازی شامل چندین محیط متنوع و جذاب است که شامل جزایر، کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و غارهایی است که برای پیشرفت در بازی باید آن‌ها را کاوش کنید.

بازی Return to Monkey Island دارای گرافیک دو بعدی و صداگذاری عالی بوده که باعث می‌شود بازی بسیار زیباتر و جذاب شود. همچنین، این بازی دارای پازل‌هایی است که برای حل آن‌ها باید منطق و تخیل خود را به کار ببرید. اگر شما خود را طرفدار بازی‌های ماجراجویی و کمدی می‌دانید، بازی Return to Monkey Island را از دست ندهید. این بازی کلاسیک و پرطرفدار، همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است و می‌تواند برای شما ساعت‌های خوشی را رقم زند.

6) بازی Immortality

بازی Immortality

با بازی مستقل Immortality که یک درام فوق‌العاده تعاملی و ارزشمند دارد، آشنا شوید. بازی Immortality از آن دست از عناوین خارق‌العاده خاص و منحصر به فرد است که می‌تواند بازیکنان را ساعت‌ها درگیر معمای ناپدید شدن بازیگری معروف به نام ماریسا مارسل کند. بازیکنان با پیچش‌های داستانی و مرموزی باید سر از راز داستانی ناپدید شدن این بازیگر معروف در فیلم‌های اکران نشده‌اش پیدا کنند.

به معنای واقعی کلمه بازی Immortality با قدرت روایتگری خود بازیکنان را میخکوب خود می‌کند و آن‌ها را تا حل نشدن این معمای مرموز رها نخواهد کرد. شاید در نگاه اول، بازی ایمورتالیتی جذابیتی نداشته باشد، اما همه چیز از آنجایی شروع می‌شود که شما درگیر داستان و پازل‌های جذاب آن شوید؛ آنوقت است که دیگر رها کردن بازی کار ساده‌ای نخواهد بود.

اگرچه داستان بازی به شدت مجذوب‌کننده است، اما باز هم مناسب همگان نیست. به طور کلی باید گفت که بارلو و تیم سازنده‌اش سعی کردند بازی ایمورتالیتی را با داستان منحصر به فرد خود به اثری جذاب و به یادماندنی برای طرفداران مخصوص خود تبدیل کنند که با توجه به استقبال مخاطبان این سبک، به نظر می‌رسد که بارلو به هدف اصلی خود رسیده است.

7) بازی Metal: Hellsinger

بازی Metal Hellsinger

Metal: Hellsinger اثری شوتر اول شخص و ریتمیک بوده که توسط شرکت The Outsiders با همکاری گروه موسیقی Arch Enemy ساخته شده است. در بازی Metal: Hellsinger، شما در نقش یک کاراکتر به نام The Unknown قرار می‌گیرد که طی اتفاقاتی صدای خود را از دست می‌دهد و برای حل این مشکل راهی جهنمی سوزناک می‌شود.

شما باید در حالی که به سرعت با دشمنان مبارزه می‌کنید، به آهنگ‌های گروه Arch Enemy گوش دهید و با هر نت، شلیک خود را تنظیم کنید. هرچه شما شلیک‌هایی که می‌کنید براساس نت موسیقی در حال پخش باشد، مهارت و افزایش بیش‌تری را کسب خواهید کرد. بازی Metal: Hellsinger دارای چندین مرحله بوده که هر کدام از آن‌ها دشمنانی خطرناک و عجیب و غریبی را در خود جای داده است.

گرافیک بازی Metal: Hellsinger بسیار زیبا و چشم‌نواز بوده و ترکیبی از عناصر تاریک و خشن با تکنولوژی پیشرفته را برای بازیکنان به تصویر می‌کشد. همچنین، موسیقی گروه Arch Enemy که در بازی استفاده می‌شود، به شکلی شگفت‌انگیز با بازی ترکیب شده و تجربه‌ی بی‌نظیری را به بازیکنان ارائه می‌دهد. با توجه به ترکیب بین المان‌های شوتر و موسیقی Metal: Hellsinger، این بازی به علاقه‌مندان این سبک از عناوین به شدت توصیه می‌شود.

8) بازی Tiny Tina’s Wonderlands

بازی Tiny Tina’s Wonderlands

بعد از موفقیت و استقبال گسترده از نسخه سوم بازی Borderlands، حال توسعه‌دهندگان استودیو Gearbox اسپین آف جذاب و هیجانی حول‌محور یکی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی این بازی یعنی تاینی تینا (Tiny Tina) در جریان است. بازیکنان می‌توانند با شخصیت بامزه و جذاب تاینی تینا به سرزمینی خیالی بروند و با سلاح و مهارت‌های متنوع این شخصیت، موجودات و دشمنان خطرناک را از بین ببرند.

به طور کلی می‌توان گفت که بازی به اندازه کافی شباهت‌های گوناگونی به سری بازی‌های Borderlands دارد و تجربه‌ای هیجان‌انگیز و فوق‌العاده سرگرم‌کننده‌ای را تحویل مخاطبان می‌دهد، از طرفی شخصیت‌های دوست‌داشتنی با صداگذاری عالی و دیالوگ‌نویسی درجه‌یک، تجربه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورند. اگر از طرفداران بازی‌های شوتر با سناریوهای فانتزی هستید، قطعا از تجربه بازی Tiny Tina’s Wonderlands در میان بهترین بازی های  آفلاین کامپیوتر لذت خواهید برد.

9) بازی Marvel’s Spider-Man Remastered

بازی Marvel’s Spider-Man Remastered

در زمانی که بازی‌های ابرقهرمانی رو به سقوط بودند و کسی به این ژانر امیدی نداشت، بازی Marvel’s Spider-Man در سال 2018 از راه رسید و جانی تازه به این سبک از بازی‌های ویدیویی داد. بازی Marvel’s Spider-Man Remastered ابتدا به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شد که تقریبا چند سال بعد به پلتفرم پی سی راه پیدا کرد.

با این حال به جرات می‌توان گفت، Marvel’s Spider-Man بهترین نمایش از مرد عنکبوتی و پیتر پارکر در دنیای بازی‌های ویدیویی و سینما در چند سال اخیر بوده است. بازیکنان می‌توانند در نقش پیتر پارکر با تجربه‌تر و پخته‌تر قرار گیرند و به گشت و گذار در شهر زیبای نیویورک بپردازند. از آنجایی که بازی توسط استودیو Insomniac Games توسعه‌یافته است، پس بدون شک بازیکنان می‌توانند محو زیبایی و جزئیات بالایی محیطی و شخصیت‌پردازی بازی شوند.

پیچ و تاب خوردن از میان ساختمان‌های بلند شهر نیویورک از جذابیت‌های همیشگی سری بازی‌های مرد عنکبوتی بوده که در این نسخه به زیباترین و هیجان‌انگیزترین شکل ممکن طراحی شده است. در هر صورت، بازی Marvel’s Spider-Man Remastered می‌تواند اوقات بسیار لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی را برای طرفداران عناوین ابرقهرمانی خلق کند.

10) بازی Stray

بازی Stray

Stray یک بازی ویدیویی منحصر به فرد و جذاب است که به بازیکنان اجازه می‌دهد در نقش یک گربه بامزه به ماجراجویی عجیب و غریب در جهانی سایبرپانکی بپردازند. بازی با طراحی جذاب و خلاقانه، آهنگ‌های فوق‌العاده و ایجاد اتمسفر منحصر به فرد، یک تجربه بصری و صوتی خارق‌العاده را به مخاطب ارائه می‌دهد. شما در این بازی در محیطی با طراحی جزئیات بالا، بافت‌های پیچیده و فضاسازی شگفت‌انگیز به دنبال حل معماهای ساده، گشت و گذار در محیط و مبارزات هیجان‌انگیز خواهید بود.

در این میان کنترل کردن گربه جذاب ما نیز از بخش جالب و خلاقانه بازی است که تجربه‌ی کاملا متفاوتی را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد. گرچه برخی از بخش‌های بازی از پتانسیل اصلی خودشان استفاده نکردند، اما با گیم‌پلی هیجان‌انگیز، طراحی لول‌ها و معماهای استاندارد، بازی Stray به عنوان یکی از قابل توجه‌ترین عناوین سال 2022 شناخته شده است. هرچند پایان‌بندی بازی ممکن است برخی سوالات را در ذهن مخاطبان باقی بگذارد، اما به هر حال بازی Stray اثری باورنکردنی و کاملا متفاوت از عناوین دیگر است که می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای دوستداران حیوانات مخصوصا گربه‌دوستان رقم زند.

11) بازی Elden Ring

بازی Elden Ring

در چند سال اخیر استودیو شناخته شده و محبوب فرام‌سافتور فعالیت‌های زیادی داشته و آثار سولزلایک زیادی را روانه بازار کرده است، اما ارائه اثری با کیفیت و کامل شاید در میان عناوین منتشر شده، کم‌تر به چشم می‌خورد. این موضوع با معرفی بازی الدن رینگ در سال 2019 شکل دیگری به خود گرفت و طرفداران بازی‌های سولز برای انتشار این بازی روزشماری می‌کردند.

بعد از حدودا دو سال و نیم سکوت خبری، بالاخره بازی الدن رینگ (Elden Ring) منتشر شد و به یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین آثار ویدیویی تبدیل گردید و همچنین توانست عنوان بهترین بازی سال 2022 را نیز از آن خود کند. محیط بازی الدن رینگ به گونه‌ای طراحی شده که بازیکنان را برای پیدا کردن آیتم‌های جذاب و قدرتمندتر، تشویق می‌کند و از طرفی به جرات باید بگوییم که گشت و گذار در دنیای جادویی با آن اتمسفر شگفت‌انگیز بسیار لذت‌بخش است و بازیکنان می‌توانند بیش از 60 ساعت به انجام بازی بپردازند.

داستان بازی Elden Ring به صورت رمزآلود و پیچیده‌ای روایت می‌شود که مخاطب را به چالش‌های جذابی می‌کشد تا بهترین تصمیم‌گیری‌ها را در مسیر پیشروی خود بگیرد. تیم فرام‌سافتور با بازی الدن رینگ توانسته‌اند‌ یک جهان هنری و پیچیده را خلق کنند که با طراحی مراحل فوق‌العاده و گیم‌پلی بی‌نقص، در میان بازی‌های ویدیویی در بالاترین رتبه قرار گیرد.

در این بازی، جادوی قلم جرج مارتین نیز به شکلی هنری و تفسیری بسیار زیبا به این جهان بزرگ معنا و مفهوم بخشیده است. به هر حال بدون شک باید بگوییم که بازی الدن رینگ یکی از شاهکارهای فرام‌سافتور است که با جهان بزرگ، محتوایی غنی، گرافیک هنری دلنشین و گیم‌پلی فوق‌العاده به یک استاندارد جدید در خلق جهان‌های باز اوپن‌ورلد دست یافته است.

12) بازی Far Cry 6

بازی Far Cry 6

سرانجام ششمین نسخه از فرنچایز محبوب فارکرای (Far Cry) در سال 2021 روانه بازار گردید و با نظرات ضد و نقیض بسیار زیادی روبرو شد. بازی Far Cry 6 شاید نتوانست به خوبی نسخه‌های پیشین خود ظاهر شود، اما هنوز که هنوزه می‌تواند بازیکنان را با محتوای سرگرم‌کننده خود مشغول نگه دارد. برای این‌که از بازی دید کلی به دست آورید، باید بگوییم که اگر گیم پلی نسخه قبلی را برداریم و از جنون و دیوانگی آنتاگونیست (شخصیت بد داستان) آن کم کنیم و محیطی جذاب و بسیار بزرگ را به بازی اضافه کنیم؛ نتیجه آن بازی Far Cry 6 می‌شود.

همانطور که می‌دانید بازی Far Cry 6 محصول شرکت یوبی‌سافت است و این شرکت علاقه زیادی به ارائه بازی‌های جهان‌باز با محتوای تکراری دارد. از نظر گرافیکی بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند شما را جذب کند، اما توقع زیادی از داستان و متنوع بودن مراحل نداشته باشید. در کل می‌توان گفت که بازی فارکرای 6 می‌تواند برای علاقمندان به ژانر شوتر اول شخص جذابیت بالایی داشته باشد.

13) بازی Vampire Survivors

بازی Vampire Survivors

نظرتان در رابطه با بازی‌های پیکسلی و فوق‌العاده منحصر به فرد چطور است؟ خب اگر از تجربه اینجور عناوین لذت می‌بردید، پس بیایید به سراغ معرفی بازی Vampire Survivors که حتی خود سازندگان آن باورشان نمی‌شد که ساخته آن‌ها به یکی از بهترین بازی های آفلاین کامپیوتری تبدیل شود، برویم. بازی Vampire Survivors شاید در نگاه اول جذاب به نظر نرسد، اما همه چیز در باطن این عنوان نهفته است؛ شما با چند ساعت تجربه، متوجه خواهید شد که با محصولی به شدت اعتیادآور و سرگرم‌کننده روبرو هستید که هیجان خالص را به رگ‌های شما تزریق می‌کند.

بازی بسیار ساده بوده، اما فریب این سادگی را اصلا نخورید که سختی خاصی را در خود مخفی کرده است. بازی Vampire Survivors در ابتدا براساس کاراکتر مورد نظر شما، سلاح‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهد و شخصیت مورد نظرتان در بازده‌‌های زمانی مختلف از مهارت‌های منحصر به فرد خود استفاده می‌کند. روند بازی تا زمانی که شما تسلیم شیاطین نشوید؛ ادامه دارد. مطمئنا این روند بازی برای برخی مخاطبان حوصله سر بر خواهد بود؛ اما برای علاقمندان به این سبک از عناوین، تجربه‌ای لذت‌بخش و هیجانی است.

14) بازی God Of War

بازی God Of War

God of War، یکی از برجسته‌ترین بازی‌های دنیای گیم و همینطور بهترین بازی آفلاین کامپیوتر است که در سال 2018 توسط Santa Monica Studio ساخته شد. این بازی تمامی عناصر مورد نیاز یک اثر شاهکار را داراست و بازیکنان را به دنیایی پر از ماجراجویی و اکشن می‌کشاند. طراحی صحنه‌های اکشن و خیره‌کننده، یکی از برترین ویژگی‌های God of War است.

بازیکنان با کنترل کردن شخصیت اصلی بازی یعنی کریتوس و پسرش به نام آترئوس به چالشی سخت و نبردهای مختلف با دشمنان ریز و درشت می‌روند. با ارتقا سلاح‌ و قدرت‌های کریتوس، بازیکنان می‌توانند راحت‌تر از پس چالش‌های مختلف بازی بربیایند و مهارت‌های و سرعت عمل خود را در مقابل موجودات خطرناک خود را افزایش دهید.

داستان جذاب و پر پیچ و خم بازی، از دیگر ویژگی‌های برجسته آن به‌شمار می‌آید. داستان بازی در مورد پدری به نام کریتوس و پسرش، آترئوس است که با هم به سفری خطرناک در دنیای اساطیر می‌روند. در این سفر، آن‌ها با دشمنان مختلف و چالش‌های فراوانی روبرو می‌شوند. به طور کلی، God of War یک بازی فوق‌العاده بی‌نظیر است که با ترکیب المان‌های اکشن، ماجراجویی و داستان‌سرایی، تجربه‌ای ناب را برای بازیکنان خلق می‌کند.

هر دقیقه از بازی، بازیکنان را به دنیایی جذاب و هیجان‌انگیز می‌کشاند که به هیچ عنوان فراموش نخواهد شد. بازی God Of War در رقابت با رد دد 2، به عنوان بهترین بازی سال 2018 شناخته شد و انتشار آن در سال 2022 برای کامپیوتر، بدون شک یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات صنعت گیم به شمار می‌آید.

15) بازی Nier: Automata

بازی Nier Automata

به یکی دیگر از منحصر به فردترین و زیباترین بازی‌های کامپیوتری به نام Nier: Automata می‌رسیم که با خلق اتمسفر و فضایی غمناک، معنای زندگی و مفهوم زنده ماندن را به مخاطبان خود آموزش می‌دهد و آن‌ها را برای پیدا کردن معنای زندگی و مرگ تشویق می‌کند. بازی Nier: Automata برخلاف بازی‌های دیگر، داستانی عمیق و پیچیده‌ای دارد که به پایان رساندن آن احساس رضایت بسیاری را به شما می‌دهد.

همچنین، گرافیک و صداگذاری بازی بسیار برجسته بوده و جزء یکی از بهترین بازی‌های سال 2017 به شمار می‌آید. به طور کلی باید گفت که بازی Nier Automata، به عنوان یک اثر هنری دیجیتال نیز، به همان ایدئولوژی و درگیری میان عشق و احساس پایبند است. در این بازی، شخصیت‌های انسانی و غیر انسانی با هم ارتباط دارند و به نحوی عشق را به شیوه‌های مختلف احساس می‌کنند که همین مورد باعث می‌شود که برای رسیدن به هدفشان بیش‌تر تلاش کنند.

شما در بازی Nier Automata نقش یکی از اندرویدهای YoRHa را بازی می‌کنید که به نام 2B شناخته می‌شود. در این بازی، شما با شخصیت‌های شگفت‌انگیز دیگری از جمله 9S و A2 برخورد خواهید کرد. هر یک از شخصیت‌های بازی دارای شخصیت و تاریخچه خاص خودشان هستند که شما را برای رسیدن به هدفتان یاری می‌کنند.

بازی Nier Automata به عنوان یک بازی اکشن-ماجراجویی، شامل مبارزات مختلف با موجودات و دشمنان ماشینی است. همچنین، بازیکنان با گشت و گذار در محیط‌های متنوع بازی می‌توانند به حل معما و پازل‌های گوناگون بپردازند و از طرفی با جمع‌آوری آیتم‌های مختلف، می‌توانند شخصیت خود را تقویت کرده و خودشان را برای یک نبرده هیجانی با موجودات قدرتمند بازی آماده کنند.

اما با تمام این موارد، Nier: Automata تنها یک بازی ساده در ژانر اکشن-ماجراجویی نیست. داستان بازی نیز بسیار پیچیده و عمیق بوده و شامل مفاهیمی است که به مسائلی مانند هویت، احساسات، انسانیت و مرگ اشاره می‌کند. در واقع، بازی Nier Automata در بسیاری از جوانب به فیلم هوش مصنوعی (A.I. Artificial Intelligence) شباهت دارد و با نگرشی متفاوت به ایدئولوژی عشق و احساس ساخته شده است. اگر از طرفداران عناوین خاص هستید، تجربه بازی Nier: Automata را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

16) بازی The Last of Us Part I

بازی The Last of Us Part I

بعد از گذشت ده سال از اولین روز عرضه بازی The Last of Us، حال ریمیک آن اینجاست که با گیم پلی و گرافیک بهبود یافته و چشم‌نواز خود بار دیگر شکوه و زیبایی خودش را به دیگر رقبا نشان دهد و در میان برجسته‌ترین و بهترین بازی‌های آفلاین کامپیوتری قرار گیرد. بازی The Last of Us Part I کالبد زیبایی را برای روایت یک ماجرای پر فراز و نشیب فراهم می‌کند و بازیکنان را ساعت‌ها با محتوای فراموش‌نشدنی و رویایی خود سرگرم کند.

داستان بازی بسیار پر مفهوم و عمیق است و به مسائلی مانند عشق، انسانیت و بقا می‌پردازد و با قرار دادن بازیکنان در شرایط احساسی، تامل و تصمیم‌گیری آن‌ها در مورد تناقضات اخلاقی را به چالشی باورنکردنی می‌کشاند. طرفداران بازی لست آف آس می‌توانند بار دیگر با گرافیکی خیره‌کننده تر و گیم پلی همانند نسخه دوم، جوئل و الی را برای رسیدن به هدفشان همراهی کنند. لازم به ذکر بوده که نسخه کامپیوتری این بازی نیاز به آپدیت‌های بیش‌تری دارد تا بتواند آن تجربه مناسب و دلنشین را به مخاطبان ارائه کند؛ پس صبور باشید.

17) بازی Psychonauts 2

بازی Psychonauts 2

به طور کلی Psychonauts 2 از آن دست از عناوین است که می‌توان به‌ معنای واقعی کلمه با آن سرگرم شد. این بازی، با جهان رویایی و جذابی که توسط تیم شیفر و سایر اعضای دابل فاین خلق شده است، یک لذت خالص و شیرین از جنس ویدیو گیم را به بازیکنان ارائه می‌دهد. در Psychonauts 2، می‌توان از داستان بامزه بازی لذت برد و همچنین درگیر گیمپلی جذاب و سرگرم‌کننده آن شد.

گرافیک زیبا و طراحی بصری جذاب باعث شده تا بازیکنان راحت‌تر با شخصیت‌های متنوع بازی ارتباط برقرار کنند و در محیط فانتزی و دلنشین بازی به ماجراجویی بپردازند. درحقیقت باید بگوییم که دنیای سایکوناتز مانند یک تابلوی نقاشی مملوء از زیبایی است که از همان ابتدای کار بازیکنان را به جهانی فانتزی و جادویی می‌برد.

همچنین، گیم‌پلی بازی بسیار مفرح و سرگرم‌کننده بوده و ترکیبی از مکانیک‌های پلتفرمر، مبارزه و حل معماهایی مختلف را در خود جای داده است. به این ترتیب، Psychonauts 2 دقیقا همان چیزی است که می‌توان از یک بازی ویدیویی انتظار داشت؛ شاد، جذاب و پر از سرگرمی که فقط مختص به همین مدیوم خواهد بود و این بازی حتی برای بازیکنانی که به ژانر ماجراجویی و پلتفرمر علاقه‌مند نیستند، جذابیت خاصی دارد.

18) بازی Rise Of The Tomb Raider

بازی Rise Of The Tomb Raider

بعد موفقیت نسخه 2013 بازی Tomb Raider، حال نسخه Rise Of The Tomb Raider اینجاست تا بار دیگر بازیکنان را به همراه لارا کرافت به یک ماجراجویی پر تنش و مملوء از هیجان ببرد. شما اگر از طرفداران بازی‌های آفلاین باشید، قطعا تجربه بازی Rise Of The Tomb Raider می‌تواند بهترین گزینه برایتان باشد تا با داستان و مراحل نفس‌گیر آن به ماجراجویی در سرزمینی پنهان شده در قلب کوهستان بپردازید.

در بازی Rise of The Tomb Raider، بازیکنان با شخصیت لارا کرافت در سفری به دنبال یافتن گنجینه‌های مفقود شده به سراسر جهان می‌روند. در طول بازی با مراحلی پر از چالش، پازل‌های مختلف و موانعی مانند دشمنان و حیوانات وحشی روبرو خواهید شد. همچنین، بازی دارای داستانی جذاب و پرشور است که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی‌ای را به بازیکنان ارائه می‌دهد.

گرافیک و طراحی بازی به شکلی بسیار زیبا و با جزئیات دقیق طراحی شده است و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در دنیایی شگفت‌انگیز و واقع‌گرایانه آن به گشت و گذار بپردازند. همچنین، بازی دارای موسیقی و افکت‌های صوتی زیبا و جذاب است که می‌تواند تجربه بازی را برای بازیکنان فوق‌العاده و بی‌نظیر کند. به طور کلی، Rise of The Tomb Raider یک بازی محبوب و پرطرفدار است که به دلیل داستان جذاب، گیم‌پلی هیجان‌انگیز و طراحی بصری و صوتی زیبا به یکی از بهترین بازی های آفلاین کامپیوتر تبدیل شده است.

19) بازی Devil May Cry 5

بازی Devil May Cry 5

به یکی دیگر از شاهکارهای دنیای گیم به نام Devil May Cry 5 می‌رسیم که بازهم شرکت کپکام حماسه‌ای دیگر با سری بازی Devil May Cry خلق کرد. این بازی در سال 2019 غوغایی به پا کرد و توانست طرفداران زیادی را از سرتاسر جهان به خودش جلب کند. به معنای واقعی کلمه می‌توان گفت که بازی Devil May Cry 5 یکی از بهترین بازی های آفلاین کامپیوتری در سبک هک اند اسلش است که با گیمپلی جذاب و روایت داستانی فوق‌العاده هر بازیکنی را میخکوب خودش می‌کند و با مبارزات لذت‌بخش و فضاسازی بی نظیرش؛ تجربه‌ای به یادماندنی برایشان رقم می‌زند.

20) بازی Persona 5 Royal

بازی Persona 5 Royal

همانطور که می‌دانید یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها در دنیایی بازی‌های ویدیویی، سبک JRPG یا همان عناوین نقش‌آفرینی ژاپنی است و این نوع آثار معمولا از طراحی هنری بسیار شگفت‌انگیز و خیره‌کننده‌ای برخوردار هستند. بازی‌هایی که در این سبک قرار دارند مملوء از محتواهای جذاب با گیم پلی اعتیادآور، کاراکترهای فراموش‌نشدنی هستند که به سرعت می‌توانند جایگاه ویژه‌ای در قلب گیمرها پیدا کنند.

بازی Persona 5 Royal یکی از آن دست از عناوین است که تنها کافیست شما یک بار به تجربه آن بنشینید؛ آنجاست که رها کردن بازی برایتان کار دشواری خواهد بود. در بازی Persona 5 Royal، بازیکنان کنترل یکی از شخصیت‌های بازی را به عهده می‌گیرند و در دنیای فانتزی و انیمه‌ای آن به مبارزه با نیروهای تاریکی‌ (در بازی با نوع نیروهای تاریکی آشنا خواهید شد) می‌پردازند. اگر از علاقمندان به این سبک از بازی‌های ویدیویی هستید، بازی Persona 5 Royal مانند غذای لذیذی برایتان خواهد بود که از خوردنش سیر نمی‌شوید.

21) بازی Disco Elysium – The Final Cut

بازی Disco Elysium – The Final Cut

اگر دقت کرده باشید، هر چند سال یک بار اثری مستقل روانه بازار می‌شود که منجر به غافلگیری مخاطبان زیادی می‌گردد؛ به‌طوری که برخی افراد باورشان نمی‌شود آن عنوان محصول یک استودیو مستقل و کوچک باشد. با این‌حال در دنیایی که اکثریت عناوین شباهت‌های زیادی به هم پیدا کردند و به نوعی شاهد تکرار یک سبک و المان در آثار مختلف هستیم، بازی Disco Elysium با ساختاری به شدت خاص و منحصر به فرد آمده که این صنعت را به هم ریزد و عنوانی شایسته تحویل بازیکنان دهد.

جالب است بدانید بازی Disco Elysium – The Final Cut در سال 2019 به صورت انحصاری برای کامپیوتر عرضه شد و به عنوان ناشناخته‌ترین بازی در میان عناوین ویدیویی شمرده می‌شد. در بازی Disco Elysium – The Final Cut همه چیز به داستان گیرا و دیالوگ‌های عمیق میان کاراکترها ختم می‌شود، پس انتظار نبردهای اکشن و مبارزه‌ای در این بازی را نداشته باشید. بازی از بیش‌تر جهات از جمله صداگذاری، موسیقی و گرافیک حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند ساعت‌ها شما را درگیر محیطی آرام و مملوء از زیبایی کند. اگر به بازی‌های نقش‌آفرینی با داستانی غنی علاقه دارید، بازی Disco Elysium – The Final Cut به شدت پیشنهاد می‌شود.

22) بازی Hades

بازی Hades

بازی Hades یکی از آن دست از عناوین جالب توجه و خاص است که داستانش را به صورت آرام و تدریجی در طول گیم‌پلی روایت می‌کند و بازیکنان را به دنیای متفاوتی می‌برد. بازی به شکلی جذاب و سرگرم‌کننده، آیتم‌های باارزشی را در قبال زنده ماندن و مرگ در هر مرحله می‌دهد که منجر به جذاب‌تر شدن بازی و خستگی‌ناپذری آن می‌شود.

Hades یکی از آن بازی‌هایی است که با داشتن سلاح‌های ویژه و جذاب، داستانی عمیق و گیرا و گیم‌پلی سرگرم‌کننده، به سرعت جایگاه ویژه‌ای در میان علاقمندان به بازی‌های ویدیویی پیدا کرده است. بازی هنری و زیبای  Ori & the Will of the Wisps در سال 2020 درحالی که به خودش به عنوان یک برنده جدی در بازی‌های مستقل گیم اواردز نگاه می‌کرد، ناگهان بازی Hades آخرین ساخته استودیو Supergiant Games سر و کله‌اش پیدا شد و نه تنها نامزد بهترین بازی سال شد، بلکه در بخش‌های بهترین بازی مستقل، بهترین بازی اکشن، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی، بهترین روایت و بهترین کارگردان هنری هم در مراسم game Awards کاندید شد.

جالب اینجاست که در همان سال موفق به کسب جایزه بهترین بازی اکشن و مستقل سال 2020 گردید. به هر حال، داستان بازی شما را در نقش زگرئوس (Zagreus) – فرزند Hades – قرار می‌دهد و بازیکنان در قالب زگرئوس با وجود مخالفت‌های پدرش به سمت سرزمین المپ می‌روند تا به خدایان و اساطیر یونانی ملحق شوند. در مسیر رفتن به این سرزمین، پدر زگرئوس (همان هیدس) سعی می‌کند با قدرت و سربازان تحت فرمانش مانع رسیدن پسرش به آن منطقه و ملحق شدن به خدایان یونان گردد. اگر به سبک بازی‌های روگ‌لایک و با فضایی هنری علاقه دارید، بازی Hades دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید.

23) بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

بازی Hellblade Senua’s Sacrifice

به یکی دیگر از ناشناخته‌های دنیای گیم یعنی بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice می‌رسیم که آنطور باید و شاید نتوانست پتانسیل واقعی خودش را به کاربران نشان دهد، اما قطعا در لیست بهترین بازی های آفلاین pc قرار خواهد گرفت. به جرات می‌توان گفت عناوینی همچون بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice در صنعت گیم بسیار کمیاب هستند و استودیوی نینجا تئوری (Ninja Theory) با توسعه‌دهندگان با استعداد خود توانسته ایده‌های خود را به خوبی در این بازی به اجرا دربیاورد.

پایه‌های اصلی بازی Hellblade روی چهار اصول طراحی شده است؛ کات‌سین‌ها، معما و پازل‌ها، مبارزات و به درستی قدم برداشتن. بازی هل‌بلید به معنای واقعی کلمه با روح و روان شما بازی خواهد کرد و در آخر قلبتان را تسخیر خود می‌کند، به‌طوری که تا آخر عمر تجربه این بازی شگفت‌انگیز را به یاد داشته باشید.

داستان بازی به شدت احساسی و گیراست و حیف است که تجربه باورنکردنی آن را خودتان لمس نکنید. بازی روایتگر داستان شخصیتی به نام Senua بوده که یک جنگجوی حرفه‌ای با مشکلات روانی است و باید برای بازگرداندن روح معشوقه‌اش Dillion به جهنم دنیای نورس برود. بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice به شدت جذاب و میخکوب‌کننده است و قطعا ارزش وقت شما را خواهد داشت.

24) بازی Hollow Knight

بازی Hollow Knight

با عنوانی مستقل و زیبا دیگری به نام Hollow Knight آشنا شوید. بازی‌هایی مستقلی همچون Hollow Knight با استودیوهای کوچک و ناشناخته خود ثابت کردند که برای ساخت یک عنوان با کیفیت، نیازی به بودجه زیاد نیست. بازی هالو نایت در سال 2017 یکی از بهترین‌های صنعت گیم بود که طرفداران بسیار زیادی را توانست به خود جذب کند.

بازی Hollow Knight یکی از شگفت‌انگیزترین بازی‌های دو بعدی در سبک مترویدوانیا (Metroidvania) است که تا به امروز منتشر شده است. در این بازی، با ده‌ها دشمن و باس روبرو می‌شوید که هرکدام از آن‌ها دارای رفتارهای خاص هستند و شما باید با شیوه‌ی رفتاری منحصر به فردی آنان را از بین ببرید. دنیای زیرزمینی هالو نایت مملوء از رمز و راز است و شما را غرق گرافیک هنری و زیبای خود می‌کند. در کل، بازی Hollow Knight یک بازی فوق‌العاده زیبا، جذاب و چالش‌برانگیز است که برای طرفداران بازی‌های ماجراجویی و اکشن پیشنهاد می‌شود.

25) بازی The Witcher 3: Wild Hunt

بازی The Witcher 3 Wild Hunt

زمانی که استودیو سی‌دی پراجکت در سال 2015 بازی The Witcher 3: Wild Hunt را روانه بازار کرد، باور نمی‌کرد ساخته‌اش به یکی از شاهکارهای قرن 21 صنعت گیم و عنوان بهترین بازی سال 2015 را کسب کند. با این حال بعید است که شما تا به امروز نامی از بازی ویچر 3 نشنیده باشید، اما این بازی از آن دست از عناوین است که دنیای بازی‌های ویدیویی را از زیبایی محیط گرفته تا طراحی کاراکتر و روایت داستان‌گویی دگرگون کرد و به نوعی با خالق جهانی دیگر؛ زاویه دید جدیدی به این صنعت اضافه کرد.

خلاصه‌ترین حالت ممکن از روند داستانی بازی به این شکل بوده که شما با شخصیت گرالت که یک جادوگر حرفه‌ای است برای پیدا کردن سیری به سفری خطرناک و پر هیجان خواهید رفت. با این حال به جرات می‌توانیم بگوییم که بازی The Witcher 3: Wild Hunt بدون شک یکی از تاثیرگذارترین و بهترین بازی های آفلاین کامپیوتر است که با داستان حماسی و فوق‌العاده زیبای خود، بازیکنان را غرق دریایی از جادو و موجودات تخیلی می‌کند.

26) بازی BioShock: The Collection

بازی BioShock The Collection

حقیقی‌ترین تعریف ممکن که می‌توان از مجموعه بازی BioShock داشت؛ بازی BioShock: The Collection تاثیرگذارترین و ماندگارترین عنوان در دنیای بازی‌‌های ویدیویی است که شکل دیگری از استانداردهای بازی‌های شوتر اول شخص را برای بازیکنان تعریف کرد. کن لوین، خالق این اثر با قرار دادن داستانی میخکوب‌کننده و به شدت گیرا بازیکنان را به دنیای زیرین زمین و اعماق اقیانوسی ناشناخته و شهر ویران شده‌ای به نام رپچر می‌برد.

مجموعه BioShock: The Collection شامل نسخه‌های باکیفیت‌تر از هر سه بازی است که گرافیک، نورپردازی و افکت‌های صوتی بهبود یافته‌ای دارند. همچنین، این مجموعه شامل تمام محتوای اضافی (DLC) هر بازی است و همچنین مجموعه‌ای از تصاویر پشت صحنه، تصاویر هنری و ویدئوهای ساخت بازی‌ها را نیز در بر می‌گیرد. بازی‌های این کالکشن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های اکشن-ماجراجویی اول شخص و داستان‌محور شناخته شده‌اند. اگر از طرفداران بهترین بازی های آفلاین کامپیوتر هستید، پکیج کامل سری بازی‌های بایوشاک یعنی بازی BioShock: The Collection را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

27) بازی Doom Eternal

بازی Doom Eternal

آیا به تکه تکه دشمنان در محیطی جهنمی علاقه دارید؟ اگر جوابتان مثبت است، بیایید به سراغ بازی Doom Eternal برویم که توانست با تغییراتی گسترده از نظر داستانی و گیم پلی به بهترین دنباله نسخه 2016 تبدیل شود. درحالی نسخه 2016 بازی ادای دینی به نسخه اول خودش داشت، بازی Doom Eternal به عنوان دنبال این اثر با خلق نوآوری‌های جدید؛ شخصیت دووم گای (Doom Slayer) را به شخصیتی قوی‌تر و خشن‌تر تبدیل کرد. از مهم‌ترین و مثبت‌ترین نقاط بازی می‌توان به ترکیب گیم پلی هیجانی با موسیقی دیوانه‌وار آن اشاره کرد که معجونی از جنون و قدرت را به بازیکنان انتقال می‌دهد. بازی Doom Eternal نه تنها برجسته‌ترین بازی شوتر اول شخص بوده، بلکه یکی از بهترین بازی های آفلاین کامپیوتر در تمام دوران است.

28) بازی Assassin’s Creed Valhalla

بازی Assassin’s Creed Valhalla

هرچه از یک بازی آفلاین کامپیوتری انتظار دارید در بازی Assassin’s Creed Valhalla پیدا خواهید کرد، زمانی که با وایکینگ افسانه‌ای به نام ایوور (Eivor) به همراه قبیله خود از نروژ به قلب انگلستان سفر کنید. جالب است بدانید بازی Assassin’s Creed Valhalla، بیست و یکمین (21) و نهمین (9) نسخه از مجموعه اصلی فرنچایز اساسینز کرید بوده که تا به امروز توسط شرکت یوبی‌سافت روانه بازار شده است.

روایت بازی در سال 873 میلادی و در زمان حملات وایکینگ‌ها به بریتانیا اتفاق می‌افتد و شما باید از میان دو شخصیت زن و مرد بازی یکی را انتخاب و با سلیقه خود آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. همانند نسخه‌های پیشین بازی اساسینز کرید والهالا نیز روی مخفی کاری تمرکز دارد ولی شما به عنوان یک وایکینگ می‌توانید به دل پایگاه دشمن بزنید و آن‌ها را از بین ببرید.

بازی داستان‌هایی از اساطیر نورس به تصویر می‌کشد که بازیکنان را به زیبایی تمام محو تماشا می‌شوند و از طرفی گرافیک بازی به بهترین شکل در بازی خودنمایی می‌کند. شما با توجه به تصمیم‌گیری‌هایی که در بازی انجام می‌دهید، می‌توانید مشکلات مختلف را حل کنید و مانع دشمنی و نبردهای خونین شوید. بازی دارای یک حالت آنلاین نیز هست که بازیکنان می‌توانند در صورت نیاز به آن بخش نیز مراجعه کنند، اما کلیت بازی روی حالت آفلاین قابل انجام است.

29) بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim Special Edition

بازی The Elder Scrolls 5 Skyrim Special Edition

The Elder Scrolls V: Skyrim یک بازی اکشن نقش‌آفرینی (RPG) بوده که توسط شرکت Bethesda Softworks ساخته شده است. همانطور که از نام آن پیداست، این بازی پنجمین نسخه از فرنچایز The Elder Scrolls است. این بار، بازیکنان فرصتی برای بازدید و سفر از شهر بزرگ و گسترده Skyrim دارند. ناگفته نماند که این بازی برنده بیش از 200 جایزه از جمله بهترین بازی سال 2011 شده که آن را به یکی از پر افتخارترین عناوین این سبک تبدیل کرده است.

به خودتان اجازه دهید در دنیای زیبا و در عین حال خشن و فانتزی Skyrim غرق شوید و یکی از بزرگ‌ترین ماجراجویی‌های خود را شروع کنید. شما در بازی اسکایریم یک Dovahkiin اصیل‌زاده هستید؛ نه تنها آخرین امید برای مردم Skyrim، بلکه برای نجات کل بشر از نابودی. اگر از علاقمندان به سبک بازی‌های نقش‌آفرینی هستید، بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim Special Edition یکی از بهترین بازی های آفلاین pc است که می‌توانید تجربه کنید.

30) بازی Control

بازی Control

با یکی دیگر از بهترین بازی های آفلاین کامپیوتر به نام Control آشنا شوید که شما را در نقش یک شخصیت Jesse Faden (جسی فیدن) با نیروهای فراطبیعی قرار می‌دهد که باید برای پیدا کردن برادر گمشده‌ی خود دیلن، به یک سازمان مخفی به نام Federal Bureau of Control (FBC) برود و به بررسی پدیده‌های عجیب و غریب و باورنکردنی آنجا بپردازد.

روایت داستانی بازی بیش‌تر به موضوعاتی مانند توطئه، راز، زمان و ابعاد مختلف اشاره می‌کند. بازی کنترل (Control) توسط استودیو سازنده سری بازی مکس پین یعنی رمدی (Remedy) توسعه پیدا کرده و بعد از گذشت چند سال این استودیو بار دیگر قدرت و توانایی توسعه‌دهندگان خود را به رخ دیگر رقبا کشیده است. بازی Control از جهات مختلف بی‌نظیر عمل می‌کند، اما مشکلات فنی در زمان انتشار بازی مانع درخشش آن گردید.

بازی کنترل سرشار از نوآوری‌های مدرن و به شدت منحصر به فرد و پیچیده است و استودیو رمدی امضای اصلی خود را با ارائه داستانی مفهومی به پای بازی Control زده است. به طور کلی، بازی Control یک عنوان فوق‌العاده جذاب و پرطرفدار است که با داستان پرجنب و جوش، سبک اکشن-ماجراجویی و گرافیک زیبا، یک تجربه‌ی بی‌نظیر از بازی‌های ویدئویی را به علاقمندان ارائه می‌دهد.

31) بازی A Plague Tale: Requiem

بازی A Plague Tale Requiem

بعد از موفقیت نسخه قبلی بازی یعنی A Plague Tale: Innocence، حال استودیو مستقل Asobo با روایتی پخته‌تر و شگفت‌انگیز با بازی A Plague Tale: Requiem قصد دارد در دنیای طاعون‌زده به دنبال نور بگردد و بازیکنان را غرق ماجراجویی دو شخصیت دوست‌داشتنی هیوگو و آمیسیا کند. اتفاقات بازی بعد از گذشت چند سال دوباره به شکل دیگری ظاهر می‌شود و شما با کنترل شخصیت آمیسیا باید هیوگو را از نابودی در منجلاب طاعون سیاه و نفرین سیاه پریما ماکیولا نجات دهد.

طراحی بصری و هنری بازی شما را غرق تماشای خود می‌کند و از آن طرف گیم پلی بازی به شکل ساده و با در اختیار گذاشتن سلاح‌های مناسب آمیسیا او را برای رسیدن به هدفش یاری می‌کند. با تمام این موارد باید گفت که استودیو Asobo توانسته از پس خلق دنباله‌ای باارزش و شایسته بربیاید و اثری به یادماندنی و تحسین‌برانگیز را به طرفداران ارائه دهد و به یکی از بهترین بازی های آفلاین کامپیوتر تبدیل شود.

32) بازی Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro Shadows Die Twice

همانطور که می‌دانید خالق بازی‌های سولزلایک استودیو فرام‌سافتور (FromSoftware) است که دیگر در خلق این نوع آثار استاد شده و هرسال عناوینی تحسین‌برانگیز و فوق‌العاده‌ای روانه بازار می‌کند. برخلاف سایر بازی‌های این استودیو که شما می‌توانستید شخصیت خود را به شکل‌های مختلف شخصی‌سازی کنید، بازی Sekiro: Shadows Die Twice دارای شخصیت اصلی ثابت است و نمی‌توانید هیچ کدام از تغییرات چهره، جنسیت و دیگر موارد را روی شخصیت قابل بازی خود انجام دهید.

شما با کنترل شخصیت سکیرو که به معنای گرگ تک پنجه است باید به عنوان یک شینوبی از جان شاهزاده Kuro در برابر دشمنان محافظت کنید. توسعه‌دهندگان استودیو فرام‌سافتور برای بازی Sekiro: Shadows Die Twice همانند عناوین دیگرشان، سنگ تمام گذاشتند و بازی از جهات مختلف توانست نظر طرفداران و منتقدین را به خود جلب کند. نتیجه این نظرات مثبت باعث شد که بازی Sekiro: Shadows Die Twice در سال 2019 جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کند.

همانطور که گفتیم، تنوع در بازی‌های آفلاین کامپیوتری بسیار بالا است و هر سلیقه‌ای می‌تواند از میان انبوهی از عناوین، بازی مدنظر خود را پیدا کند و با تجربه آن اوقات خوش و فراموش‌نشدنی را برای خودش رقم زند. متاسفانه از آنجایی که ما نمی‌توانستیم تمامی عناوین آفلاین کامپیوتر را در لیست قرار دهیم، اما نمونه‌های دیگری از بهترین بازی های آفلاین کامپیوتر قرار دادیم که تجربه آن‌ها قطعا شما را هیجان‌زده خواهد کرد.

  • بازی Red Dead Redemption 2
  • بازی Sid Meier’s Civilization 6
  • بازی Resident Evil 2
  • بازی Alien Isolation
  • بازی The Walking Dead: A Telltale Game Series
  • بازی Undertale
  • بازی Deathloop
  • بازی Dishonored 2
  • بازی Grand Theft Auto 5
  • و …

جمع‌بندی

به طور کلی بازی های آفلاین کامپیوتر بخش عظیمی از صنعت گیم را به خود اختصاص دادند و با محتوای غنی و پربار خود بازیکنان را به ماجراجویی در سراسر جهان می‌برند. خوشبختانه تنوع در بازی های آفلاین pc بسیار بالا است و شما هیچ کمبودی از این نظر احساس نخواهید کرد؛ چه از طرفداران بازی‌های RPG جدید یا عناوین کلاسیک باشید، بازی‌های آفلاین همیشه موردی را برای شما کنار گذاشته‌اند.

گیمرها چه به دنبال غول سه سر در دنیای بازی‌های جهان باز باشند یا بخواهند با عناوین ترسناک، وحشت را به جان خود بیاندازند؛ بازی های آفلاین کامپیوتر دست آن‌ها را پس نخواهد زد و قطعا با عناوین منحصر به فرد خود لذت خالصی را برایشان به ارمغان می‌آورد. از آنجایی که انتخاب از میان برترین بازی های آفلاین پی‌ سی کار دشواری است، اما سعی کردیم بهترین بازی های آفلاین کامپیوتر را برای شما عزیزان جمع‌آوری کنیم. در نهایت شما نیز می‌توانید عناوین محبوب خود را با تیم پارسی گیم و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی‌های آفلاین کامپیوتر برای افرادی که تازه به بازی‌های کامپیوتری علاقه‌مند شده‌اند مناسب هستند؟

 بله، بازی‌های آفلاین کامپیوتر برای تمامی افراد مناسب است و همگی بازیکنان می‌توانند با روایت داستانی و زیبای بازی‌های آفلاین به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز بروند.

۱
معروف‌ترین بازی‌های آفلاین کامپیوتری کدام‌ها هستند؟

 اکثریت عناوینی که ما در لیست بهترین بازی های آفلاین کامپیوتری قرار دادیم، جزوء برترین‌ها و معروف‌ترین‌ها هستند؛ اما به عنوان نمونه می‌توان به مواردی همچون The Witcher 3: Wild Hunt، The Last of Us Part I، Resident Evil 4 Remake، Elden Ring، God Of War و موارد دیگر اشاره داشت.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    مهدی

    مهمان

    چرا تو این ایست الن ویک و دارک سولز نیست؟
    اونا از یه سری بازی های لیست خیلی بهترن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Telltale games Big Fan

    مهمان

    اول از همه باید the walking dead telltale games series رو مینوشتید

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    مقاله خیلی خوبی بود خاطرات زنده کرد ❤️

    پاسخ دهید
  • Avatar

    احسان

    مهمان

    خیلی زیبا بود ممنون از نویسنده

    پاسخ دهید
    • سارا هابطی

      سارا هابطی در پاسخ به احسان

      نویسنده

      با تشکر از همراهی شما