بهترین بازی های استراتژیک PS5
کسری کاظمی

بهترین بازی های استراتژیک PS5

کسری کاظمی 7 آذر 1401 بدون دیدگاه
6,763 بازدید

کنسول‌های پلی استیشن از دوران قدیم مقدار عظیمی از بازی های AAA و مستقل را درون خود جا داده بودند که دست بازیکنان را برای انتخاب باز گذاشته است. این عناوین ژانرهای مختلفی را تشکیل می‌دهند. از بازی های اکشن حماسی تا نقش‌آفرینی‌های عمیق پیچیده که ساعت‌ها گیمر را درگیر می‌کنند. با این حال یک ژانر خاص همیشه کمبود مشخصی را در این کنسول‌ها شاهد بود. این ژانر استراتژی بوده که از ابتدای مسیرش، برای کامپیوترهای شخصی طراحی شد. با این حال به دلیل پیشرفت صنعت گیم، این روزها، بازی های زیادی از این ژانر به کنسول‌ها می‌آیند و در میان بهترین بازی های PS5 قرار می‌گیرند. برای همین به بهترین بازی های استراتژیک PS5 می‌پردازیم.

ترکیب فکر و هیجان با بهترین بازی های استراتژیک PS5

بازی های استراتژیک شامل تصمیم‌گیری‌های فراوان، انتخاباتی که بر روی نبرد و یا سرنوشت سرزمینی تأثیر دارند می‌شوند. این بازی‌ها به دلیل رابط کاربری پیچیده و دکمه‌های فراوانی که باید در کسری از ثانیه به آن‌ها واکنش نشان داده شود، معمولاً با دسته‌های گیمینگ به خوبی کنار نیامده و بهترین روش تجربه آن‌ها، موس و کیبورد است. ولی بازی‌سازان جدید به وسیله بهره بردن از سیستم‌های مدرن، موفق شده‌اند راهی پیدا کنند تا بازی های استراتژیک به خوبی بر روی کنسول‌ها اجرا شوند. با اینکه تعدادشان همچنان زیاد نیست، ولی مقدار مناسبی از بهترین بازی های استراتژیک پلی استیشن 5 وجود دارد که در ادامه می‌بینیم.

1) Slay the Spire

بازی Slay the Spire

یکی از محبوب‌ترین زیرمجموعه‌هایی که طی سال‌های اخیر موفق شده تا تبدیل به سبک اصلی بازی های استراتژیک شود، ژانر کارت بازی است. بازی های کارتی به دلیل جذابیت بالای نبردهایشان، موفق به تصرف قلب گیمرها شده‌اند. اگر بخواهیم یک عنوان را مسئول این جنبش جالب بدانیم، آن چیزی نیست جز بازی Slay the Spire که از بهترین بازی های استراتژیک PS5 هم محسوب می‌شود.

این بازی المان‌های ژانر روگ لایک را با کارت بازی ترکیب کرده و نتیجه‌اش، عنوان اعتیادآور و خاصی شده است. Slay the Spire پیچیده و چالش برانگیز است. برای رسیدن به مرحله نهایی، باید بر سیستم نبرد و کارت‌ها تسلط داشته باشید. شکست دادن دشمنان، کارت‌های جدیدی به دستتان اضافه خواهد کرد، اما شکست خورد در بازی به این معنی است که همه کارت‌های خود را از دست می‌دهید و باید از ابتدا بازی را آغاز کنید. این روگ لایک منحصر به فرد را نباید از دست بدهید.

2) Frostpunk: Console Edition

بازی Frostpunk Console Edition

استودیوی بازی سازی 11-bit studios که عنوان خارق‌العاده و تاریک This War of Mine را پیش از این به جامعه گیم هدیه داده بود، باری دیگر برگشته تا یک بازی منحصر به فرد دیگر با نام Frostpunk را تقدیممان کند. این بازی به شما این امکان را می‌دهد که نقش رهبر یک گروه کوچک متشکل از انسان‌ها را در یک محیط آخرالزمانی از اواخر قرن نوزدهم به عهده بگیرید. “کاپیتان” نام این شخصیت اصلی بازی است.

زمستان آتشفشانی کره زمین را فرا گرفته و زنده ماندن در این دنیای سرد و وحشتناک را تقریباً غیرممکن کرده است. شما باید منابع کمی را که برای تضمین بقای خانواده خود نیاز دارید مدیریت کنید. برای این منظور، منطقه را کاوش می‌کنید، منابع را جمع‌آوری می‌کنید، تصمیم‌های ضروری می‌گیرید و ساختمان‌های گوناگونی می‌سازید. گیم پلی مدیریتی و استراتژیک در دنیایی که همه چیز به دنبال نابود کردن شما است، این بازی را تبدیل به اثری باارزش و یکی از بهترین بازی های استراتژیک پلی استیشن 5 کرده است.

3) Tropico 6

بازی Tropico 6

Tropico 6 یک بازی در سبک شبیه ساز و استراتژیک است که موضوعات سنگین سیاسی را با سیستم مدیریت و شهرسازی ترکیب کرده و آن را به یکی از چالش برانگیزترین بازی های فهرست بهترین بازی های استراتژیک پلی استیشن 5 تبدیل می‌کند. شما در نقش «ال پرزیدنت»، رهبر یک کشور جزیره‌ای خیالی در دریای کارائیب به نام «تروپیکو» بازی خواهید کرد. ماجراجویی‌های این شخصیت، شما را به چهار دوره مهم تاریخی یعنی: استعمار، جنگ جهانی، جنگ سرد و مدرن می‌برد.

شما مسئول ایجاد جزیره از طریق سازه‌ها، خدمات، جاده‌ها و وسایل دیگر هستید. انسان‌های مختلفی در کشور شما زندگی می‌کنند و قانون شما بر زندگی آنها تأثیر می‌گذارد. آنها می‌توانند بهترین تلاش خود را به عنوان شهروندهای شاد انجام دهند یا علیه شما شورش کنند. شما می‌توانید یک دیکتاتور یا یک حاکم قانونمند و مهربان باشید. در هر صورت، شما باید جمهوری گرمسیری را زنده نگه دارید و آن را وارد قرن بیست و یکم کنید.

4) Evil Genius 2: World Domination

بازی Evil Genius 2 World Domination

Evil Genius 2: World Domination دومین نسخه از سری Evil Genius و دنباله‌ای بر بازی Evil Genius محصول سال 2004 است. هدف نهایی بازی استفاده از دستگاه نابودگری برای تسخیر جهان است. با این حال این مسیر به این سادگی نبوده و برای رسیدن به این هدف باید از نظر فنی و مالی توانمند باشید. قهرمان داستان یک نابغه شیطانی است که برای ساختن یک سلاح کشتار جمعی راهی جزیره‌ای گرمسیری می‌شود.

این بازیکن یک مغز متفکر جنایتکار است که وظیفه دارد یک لانه جنایی در یک جزیره گرمسیری بسازد تا مخفیانه دستگاهش را بسازد، در حالی که یک کازینو را به عنوان پوشش اداره می‌کند. بازیکنان باید اتاق‌ها، زیرساخت‌ها و امکانات مختلفی را برای پشتیبانی از عملیات پایگاه بسازند، قفل عملکردهای جدید را باز کنند و تله‌هایی بگذارند که عوامل مهاجم را بکشند و دفاع پایگاه را حفظ کنند. ایده و موضوع این بازی به شدت جذاب و اعتیادآور است.

5) Crusader Kings III

بازی Crusader Kings III

در میان آثار مدرن سبک خود، بازی Crusader Kings III بدون شک عنوانی کلاسیک و از بهترین بازی های استراتژیک PS5 محسوب می‌شود. گیم پلی بازی حول یک نقشه جهانی بزرگ می‌چرخد ​​که مملو از پادشاهی‌های مختلف خاورمیانه است که هر کدام دارای مجموعه‌ای از باورها، اهداف و قوانین خاص خود هستند. به شما این وظیفه داده می‌شود که بر تمدن خود حکومت کنید و آن را گسترش دهید.

برای انجام این کار، باید در نبردهایی با سایر سلسله‌ها شرکت کنید و در آنها پیروز شوید. نقشه بازی بسیار دقیق‌تر و جامع‌تر از بازی قبلی بوده و اروپا و بخش‌هایی از آفریقا و آسیا را پوشش می‌دهد. از استراتژی‌های ظریف و مؤثر در بازی، ترتیب دادن ازدواج با امپراتوری‌های دیگر و ایجاد اتحادهای سودمند خواهد بود. طرح داستان از طریق شخصیت‌هایی مانند پادشاهان، ملکه‌ها، رؤسا، سران مذهبی و غیره بیان می‌شود. تجربه این شاهکار مدرن سبک استراتژی را از دست ندهید.

6) Planet Coaster: Console Edition

بازی Planet Coaster Console Edition

با اینکه این روزها ژانر شبیه ساز از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین سبک‌ها در میان بازی های استراتژیک است و نمونه‌های مختلفی از شبیه ساز برای انتخاب وجود دارند، ولی همواره آثار کلاسیک مدیریت یک شهربازی قدرتمند و محترم باقی مانده‌اند. این دسته از بازی های خاص به هیچ وجه جدید نبوده و قدمتی زیاد دارند. یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین بازی های مدیریت شهربازی که اخیراً نسخه کنسولی‌اش هم منتشر شده، Planet Coaster نام دارد.

دیگر نیازی نیست کنترل‌های پیچیده و درگیر کننده این دسته بازی‌ها را برای کامپیوتر تحمل کنید، زیرا نسخه Console Edition این بازی، همه محدودیت‌ها را برای دسته ساده کنسول شما برداشته و به یکی از بهترین بازی های استراتژیک پلی استیشن 5 تبدیل شده است. همه چیز در این بازی باید هدایت شده و جزئیات ریز یک شهربازی از جمله ساخت و ساز و درست کار کردن ابزارش باید مدیریت شوند. پس اگر این مدل بازی‌ها برایتان جذاب است، تجربه این عنوان را از دست ندهید.

7) Inscryption

بازی Inscryption

هر چقدر که جلوتر می‌رویم، بازی های کارتی دارای محبوبیت بیشتری شده و نشان می‌دهند که آینده اصلی ژانر استراتژیک هستند. یکی از بازی‌هایی که چند سال پیش به واسطه خلاقیت بی نظیر و تازه‌اش، توانسته بود توجه اکثر گیمرهای دنیا را به سوی خود جلب کند، عنوانی به نام Inscryption است. این بازی چیزی فراتر از یک بازی مبارزه کارتی ساده بوده و المان‌های مختلفی مانند معما و ژانر ترسناک را نیز درون گیم پلی‌اش دخیل می‌کند تا گیمرها را شوکه کند.

همچنین المان‌هایی از ژانر Rogue-Like نیز درون بازی وجود دارد که قابلیت تکرارپذیری‌اش را بیشتر کرده و آن را برای مدت‌ها تازه نگه می‌دارد. هر بازی کارتی درون Inscryption به شدت حساس و نفس گیر است و شما را سر جایتان فرو می‌برد. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت از یک بازی کارتی و یکی از بهترین بازی های استراتژیک PS5 هستید، همین حالا به سراغ Inscryption که پشیمان نخواهید شد.

8) Circus Electrique

بازی Circus Electrique

Circus Electrique یکی از بهترین بازی های استراتژیک پلی استیشن 5 با المان‌های نقش آفرینی، مبتنی بر مبارزات نوبتی و همچنین مدیریت سیرک است که توسط Zen Studios توسعه یافته و به دست Saber Interactive منتشر شده است. در نگاه اول، این بازی به طور قابل توجهی شبیه Darkest Dungeon به نظر می‌رسد که منبع الهام بسیار خوبی است. داستان بازی در یک نسخه استیمپانک از لندن ویکتوریایی اتفاق می‌افتد و بازیکنان نقش روزنامه‌نگار آملیا را بازی می‌کنند.

آملیا شاهد حادثه‌ای است که باعث می‌شود بسیاری از شهروندان لندن به ماشین‌های قتلی تبدیل شوند. او با عموی عجیبش، مدیر فعلی سیرک الکتریک ارتباط برقرار می‌کند تا سعی کند بیشتر از آنچه در شهر اتفاق می‌افتد، بفهمد. در حالی که قاتلین در خیابان‌ها به خشم خود ادامه می‌دهد، آملیا همراه با گروهی از بازیگران سیرک به بیرون سفر می‌کنند تا لندن را پس بگیرند و رازی را که باعث این چرخش ناگهانی خشونت‌آمیز شده است، کشف کنند.

9) Tactics Ogre: Reborn

بازی Tactics Ogre Reborn

این‌طور که به نظر می‌رسد، در نسل نهم بازی های ویدیویی شاهد بازگشت شکوهمندانه ژانر نقش آفرینی تاکتیکال هستیم. این ژانر ترکیبی جذاب از المان‌های نقش آفرینی با سبک استراتژیک بوده که در گذشته به دلیل گیم پلی پیچیده و دنیاهای عظیمش شهرت داشت. بازی های جدید این ژانر یا از آثار قدیمی الهام گرفته‌اند و یا نسخه بازسازی شده همان‌ها محسوب می‌شوند. وقتی عاشقان RPG در مورد بهترین بازی‌های RPG تاکتیکی بحث می‌کنند، Tactics Ogre همیشه مدعی رتبه برتر است.

بازسازی یک بازی بیش از یک بار اتفاق عجیبی است، اما Square Enix  به وضوح مطمئن بود که زمان مناسبی برای تازه واردان و کهنه‌بازان است تا در Tactics Ogre: Reborn شیرجه بزنند و این اعتماد به نفس بالا خوشبختانه نتیجه مثبتی داد. نسخه بازسازی این عنوان یکی از بهترین بهترین بازی های استراتژیک PS5 و از بهترین بازسازی‌های چند سال اخیر بوده که ارزش وقتتان را دارد.

10) Let’s Build a Zoo

بازی Let’s Build a Zoo

شاید گرافیک پیکسلی و ظاهر بامزه Let’s Build A Zoo در نگاه اول کمی گول زننده باشد، ولی این بازی یکی از پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین آثار مدیریتی و شبیه ساز باغ وحش در دنیا است. پشت ظاهر کارتونی این بازی، یکی از درگیر کننده‌ترین بازی های مدیریتی پنهان شده که باید پیش از یک تصمیم مهم در جریان گیم پلی، مدت زمان زیادی فکر کرده و سپس عمل کنید تا از تصمیمتان پشیمان نشوید. در میان بهترین بازی های استراتژیک پی استیشن 5 قطعا می‌توان این بازی را نیز لحاظ کرد.

شما به‌عنوان مدیر یک باغ‌وحش کاملاً جدید و نوساز شروع می‌کنید و پس از چند صفحه آموزشی، با یک بوم خالی از زمین و آزادی می‌توانید آن را هر طور که می‌خواهید قالب‌گیری کنید. شما با دو راه اصلی برای به دست آوردن حیوانات جدید شروع می‌کنید: نجات آنها از یک پناهگاه مستقل یا تجارت با باغ وحش‌های دیگر در سراسر جهان. در نهایت بازدید کنندگان برای دیدن این حیوانات می‌آیند و هدف شما این است که همه را راضی نگه دارید و در این راه پول زیادی به دست آورید.

11) The Diofield Chronicle

بازی The Diofield Chronicle

بازی The Diofield Chronicle از آثار نقش آفرینی تاکتیکال و استراتژیک است که به دست کمپانی Square Enix منتشر شده و از سایر آثار جدیدی که در این ژانر فعالیت می‌کنند، یک سروگردن جلوتر است. داستان بازی یک جنگ فانتزی معمول در صنعت گیم و آثار این ژانر بوده که به درگیری‌های سیاسی، جنگ برای منابع طبیعی و تضاد ایدئولوژی‌ها در میان اعضای روباه آبی می‌پردازد.

دنیاسازی و تمرکز بر روی شخصیت پردازی، از اصلی‌ترین نقاط قوت این اثر هستند که به همراه گیم پلی جذاب ولی مینیمالش، موفق شده‌اند تا مسیر خاصی را پیش بگیرند. در میدان نبرد باید ذهن خود را به کار بیندازید، زیرا این یک بازی استراتژیک بوده نه اکشنی بی مغز. قطعاً تنوع آثار نقش آفرینی تاکتیکال با مکانیک‌های پیچیده بر روی کنسول‌ها بسیار کم است؛ با این حال اگر به دنبال یکی از آثار خوب این ژانر هستید، تجربه The Diofield Chronicle را از دست ندهید.

12) Disgaea 6 Complete

بازی Disgaea 6 Complete

سری بازی های Disgaea از قدیمی‌ترین آثار ژانر نقش آفرینی تاکتیکال هستند که اولین نسخه از سری در سال 2003 منتشر شده بود. حال پس از گذشت این همه مدت به ششمین قسمت رسمی فرنچایز رسیدیم که از بهترین‌های مجموعه هم هست. بازی های سری Disgaea به گیم پلی‌های بسیار پیچیده، میزان شخصی سازی و آمار بسیار بالای شخصیت‌ها و دیالوگ‌های بامزه‌شان مشهور هستند.

بازی Disgaea 6 شامل تعدادی مأموریت است که بازیکن از یک هاب مرکزی انجام می‌دهد. در این هاب، بازیکن می‌تواند تجهیزات و اعضای تیم را مدیریت کند، همکاران خود را درمان کند، و عملکردهای دیگر مانند شخصی سازی را انجام دهد. وقتی بازیکن آماده شد، می‌تواند به مأموریت بعدی در دسترس سفر کند و همچنین هر مأموریتی را که قبلاً انجام داده است را دوباره پخش کند. مأموریت‌ها معمولاً در تعدادی فصل با کات سین‌های قبل و بعد برای پیشبرد داستان کلی ارائه می‌شوند.

13) Two Point Campus

بازی Two Point Campus

بازی های شبیه ساز و مدیریتی تابه‌حال مناطق مختلفی را پوشش داده‌اند. از شهربازی و زندان گرفته تا باغ وحش و حتی سیاه چاله؛ با این حال مدیریت یک دانشگاه، سخت از چیزی است که به نظر می‌رسد. شاید تحصیلات عالی از جذاب‌ترین پدیده‌ها برای خلق یک بازی شبیه ساز نباشد، ولی Two Point Campus موفق می‌شود با حس شوخ طبعی عالی و فضای فانتزی‌اش، مسیر خود را از سایر بازی های هم سبکش جدا کند.

با شروع کار به عنوان سرپرست یک کالج علمی کوچک، بودجه به ظاهر سنگینی به شما داده شده و وظیفه ایجاد امکانات مورد نیاز یک دانشگاه به شما سپرده می‌شود. این شامل چیدمان سالن‌های سخنرانی، آزمایشگاه‌های علمی پیشرفته، خوابگاه‌ها، اتاق‌های کارکنان و توالت می‌شود. پر کردن آنها با تجهیزات مناسب (و اغلب گران قیمت) و استخدام معلمان، سرایداران و دستیاران برای اداره کتابخانه‌ها و امکانات رفاهی دانش آموزان از ویژگی‌های این بازی جذاب است.

14) SpellForce 3: Reforced

بازی SpellForce 3 Reforced

با یکی دیگر از آثار ترکیبی و از بهترین بازی های استراتژیک PS5 طرف هستیم. بازی SpellForce 3 مانند عناوین قبلی این سری، عناصر استراتژی نوبتی و نقش آفرینی را با هم مخلوط می‌کند. بازیکنان یک جادوگر به نام Tahar و گروهی از شخصیت‌های فرعی با داستان‌ها و توانایی‌های مختلف را کنترل می‌کنند. مانند بسیاری از آثار ژانر نقش آفرینی، شخصیت‌ها می‌توانند آیتم‌های مختلفی مانند زره، سلاح و جواهرات را که بر توانایی‌ها و ویژگی‌هایشان تأثیر می‌گذارد را به کار بگیرند.

بسیاری از نقشه‌ها به بازیکنان اجازه می‌دهند تا ساختمان‌هایی بسازند و منابع خاصی را برای به‌کارگیری در جریان گیم پلی جمع‌آوری کنند. این بازی دارای یک کمپین گسترده است که می‌تواند توسط یک یا دو بازیکن انجام شود. همچنین شامل یک حالت مولتی پلیر است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا مستقل از کمپین، با هوش مصنوعی یا سایر بازیکنان در سراسر دنیا مبارزه کنند.

15) I Was a Teenage Exocolonist

بازی I Was a Teenage Exocolonist

سال 2022 پر شده از آثاری که از مکانیک‌های کارت بازی و شبیه سازهای زندگی برای ارائه گیم پلی و داستان‌های زیبایی استفاده کرده‌اند. بازی I Was a Teenage Exocolonist نیز یکی از همین بازی های متفاوت است که اخیراً توانسته سروصدایی در میان گیمرها به پا کند. این بازی با استفاده از المان‌های سبک دوست یابی و شکل دادن هویت کاراکتر خود، توانسته خیلی‌ها را با انتخابات و تصمیمات جالبش، درگیر کرده و به یکی از بهترین بازی های استراتژیک پلی استیشن 5 تبدیل شود.

شما ممکن است تصمیم بگیرید که به یک شورشی تبدیل شوید که مصمم به نابود کردن ساختارهای سیاسی-اجتماعی است که زیربنای وجود شماست، یا در عوض یک شهروند بی تفاوت باشید که فقط به رفاه خود علاقه‌مند است. ایجاد شغل، یافتن عشق و حفظ حلقه دوستان در حالی که آگاهانه از امتیاز خود در میان خانه‌ای که دائماً در آستانه نابودی است غافل هستید. در نهایت I Was a Teenage Exocolonist تفاوت زیادی با آثار این لیست داشته و عنوانی بی نظیر است.

16) Iron Harvest

بازی Iron Harvest

با اینکه در این ژانر استفاده از نبردها و موقعیت‌های تاریخی واقعی بسیار عادی است، ولی گاهی برخی از استودیوها تصمیم می‌گیرند تا از نمونه خیالی اتفاقات واقعی استفاده کردند. بازی Iron Harvest یکی از همین نمونه‌ها و از بهترین بازی های استراتژیک PS5 است که در نسخه خیالی دهه 1920 جریان دارد. این دنیای خیالی از جنگ‌های روسیه و لهستان الهام گرفته که بسیار آینده‌نگرانه‌تر از واقعیت است و روبات‌های عظیم‌الجثه با همدیگر می‌جنگند.

بازیکن می‌تواند علاوه بر کنترل روبات‌ها، به واحدهای نظامی و قهرمانان دستور دهد. هر سه جناح اصلی شامل بیست مأموریت مختلف بوده و دارای داستان‌های مجزا هستند. همچنین حالت‌های مولتی پلیر مختلفی برای تجربه گروهی در نظر گرفته شده‌اند. اگر به دنبال یکی از استراتژی‌هایی هستید که روبات‌ها را پوشش داده و نبردی لذت بخش را نیز در هسته گیم پلی‌اش قرار دهد، این عنوان برای شما ساخته شده است.

17) The Riftbreaker

بازی The Riftbreaker

بازی The Riftbreaker عنوانی فوق‌العاده جاه‌طلبانه است. این بازی بهترین اجزای یک دوجین ژانر مختلف را با هم ترکیب می‌کند تا یکی از خاطره‌انگیزترین و بهترین بازی های استراتژیک PS5 را خلق کند. ژانرهایی مانند طراحی و کنترل پایگاه‌های نظامی، دفاع از قلعه، عناصر بقا مانند جمع‌آوری و مدیریت منابع، سیستم‌های ساخت و سازی شبیه به آثار نقش آفرینی و نبردهای اکشن از زاویه دید بالا که در آثار استراتژیک شایع است.

یک لحظه شما در حال صرف منابع برای ساختن یک نیروگاه برای نیرو دادن به کارخانه‌های مهمات خود مانند یک RTS عادی هستید، و لحظه‌ای دیگر در حال دویدن و شلیک با اسلحه‌های قدرتمند به صدها نیروی دشمن هستید. شما همچنین باید استخراج از معادن را برای ذخیره منابع آغاز کرده و راه اندازی کنید و برج‌های دفاعی بسازید تا برخی از مسئولیت‌های محافظت از پایگاه‌های خود را در برابر حملات دریافتی خودکار کنید.

18) Warpips

بازی Warpips

Warpips نیز با موفقیت المان‌های ژانر RTS را با سبک دفاع از قلعه ترکیب کرده تا یکی از بهترین بازی های استراتژیک PS5 را تقدیم جامعه گیم کند. بازی Warpips دارای گیم پلی‌ای ساده اما عمیق است که در آن فهرستی از سلاح‌ها و توانایی‌ها را وارد نبرد می‌کنید و سپس از منابع روزافزون خود برای تلاش برای نابودی مرکز فرماندهی دشمن استفاده می‌کنید. در حین انجام مأموریت‌های حمله‌ای، شما همچنین باید منابع و ساختمان‌های دفاعی طراحی کنید تا از موج حملات دشمنان در امان باشید.

این موضوع باعث خلق تعادل خوبی میان دو ژانر RTS و دفاع از قلعه در گیم پلی بازی شده است. همچنین مدت زمان تجربه هر دست از این بازی، تنها 20 دقیقه به طول انجامیده و تجربه مناسبی برای تازه واردان به ژانر استراتژیک است. اگر یک بازی سریع و هیجان‌انگیز می‌خواهید، بدون شک Warpips از مهم‌ترین آثار فعلی این ژانر، مخصوصاً بر روی کنسول‌ها است.

19) Roguebook

بازی Roguebook

بار دیگر برمی‌گردیم به ژانر کارت بازی تا یکی از خاص‌ترین و هیجان‌انگیزترین آثار این سبک را بررسی کنیم. بازی Roguebook عنوانی ترکیبی از بازی های کارتی و روگ لایک بوده که توسط تیم پشت Faeria ساخته شده است (یکی دیگر از بازی های کارتی فوق‌العاده که باید تجربه‌اش کنید). Roguebook به ارتفاعات گیم‌پلی سرگیجه‌آور آن بازی نمی‌رسد، اما چیزهای زیادی برای ارائه دارد؛ از سیستم جنگی هوشمندانه قهرمان دوگانه و گرافیک فوق‌العاده‌اش گرفته تا جهان‌های معمایی و مرموزش که بر اساس افسانه‌های باستانی ساخته شده است.

یکی از نقاط قوت این بازی، قابلیت سفر به نقاط مختلف دنیایش و انجام نبردهای کارتی با انواع و اقسام دشمنان مختلف است. اینکه چه کارتی را در دست خود داشته باشید و چه آیتم‌هایی را با پول خود خریداری کنید، یک سیستم استراتژیک جذاب را خلق می‌کند که بازی Roguebook را از سایر بازی های این لیست متمایز کرده است.

20) Yu-Gi-Oh! Master Duel

بازی Yu-Gi-Oh! Master Duel

در پایان لیست بهترین بازی های استراتژیک PS5 می‌پردازیم به یکی از معروف‌ترین بازی های کارتی در تمام دنیا، یعنی Yu-Gi-Oh! Master Duel. این بازی بر اساس فرنچایز افسانه Yu-Gi-Oh! که مانگا و انیمه‌ای ژاپنی است ساخته شده است. آن مجموعه شامل صدها کارت متنوع و فانتزی و با ویژگی‌های متفاوت و قوانین جالب می‌شود. بازی Yu-Gi-Oh! Master Duel هم آمده تا حس قرار گرفتن در نقش قهرمانان مجموعه را در قالب یک بازی مولتی پلیر جذاب در اختیار گیمرها قرار دهد.

این بازی که توسط Konami ساخته شده، آن‌چنان در میان طرف‌داران محبوب بوده که تابه‌حال بیش از 10 میلیون بار دانلود شده است. این بازی از مکانیک‌های مدرن بازی های آنلاین بهره‌مند بوده و می‌توانید کارت‌های جدید را با پول واقعی خریداری کنید. گیم پلی هیجان‌انگیز و اعتیادآور این بازی، به راحتی آن را در میان بهترین بازی های کارتی درون این لیست و فرای آن قرار می‌دهد.

جمع بندی

با انتشار کنسول پلی استیشن 5 نزدیک به 2 سال پیش، میزان بازی های جذاب و خیره کننده خانواده پلی استیشن گسترش یافته و شاهد ورود به نسل جدید و هیجان‌انگیز از بازی‌ها هستیم. این موضوع شامل ژانر استراتژیک که پیش از این کمبود شدیدی را در کنسول‌ها داشت نیز می‌شود. حتماً می‌دانید که بازی های استراتژیک گیمرها را مجبور می‌کنند که منابع و شرایط مناسبی را برای نیروهای تیم خود ایجاد کرده تا بتوانند در موقعیت‌های پیچیده، کنترل کامل جهان عظیم خود را به دست گرفته و نبردهای سختی را مدیریت کنند؛ با این حال تمام بازی های استراتژیک و زیرمجموعه‌هایشان، عناوین مبارزه‌ای و کلیشه‌ای نیستند.

بازی های استراتژیک زیرمجموعه‌هایی دارند که شامل عناوین مدیریتی، بازی های شبیه ساز و ساخت و ساز می‌شود. هدف این مطلب این بود که بهترین و جذاب‌ترین بازی‌ها از تمام این زیرمجموعه‌ها را کنار هم جمع کرده و بهترین‌های این ژانر را برای کنسول جدید پلی استیشن آماده کنیم. یک بازی استراتژیک خوب حتماً لازم نیست شما را در میدان نبرد قرار دهد. با این حال ممکن است عناوین مختلفی از دستمان در رفته باشد که شایسته حضور در چنین لیستی باشند، پس حال نوبت شما است تا دست به کار شده و بهترین بازی های استراتژیک PS5 را که برایتان جذاب هستند به ما و سایر کاربران در بخش نظرات معرفی کنید.

منبع: KrispiTech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

پرفروش‌ترین بازی استراتژیک کنسولی چیست؟

بازی Crusader Kings III با فروشی بیش از 2 میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین بازی های این ژانر است.

۱
قدیمی‌ترین بازی استراتژیک کنسولی چیست؟

بازی SimCity که از نام دارترین آثار سبک خود در دنیا است، بر روی کنسول SNES هم منتشر شده بود و یکی از قدیمی‌ترین ها است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.