معرفی انواع بازی های استراتژیک
سارا هابطی

معرفی انواع بازی های استراتژیک

سارا هابطی 16 اردیبهشت 1401 5 دیدگاه
6,539 بازدید

زمانی که کلمه استراتژیک را می‌شنوید، اولین ایده و فکرتان درباره این واژه چیست؟ شاید اگر از طرفداران بازی‌های سبک استراتژیک باشید، سریعا به زیبایی، تاکتیک منحصر به فرد برای پیاده نظام و تبدیل شدن به یک امپراطوری بزرگ فکر ‌کنید. در ادامه همراه ما با مقاله انواع بازی های استراتژیک باشید.

انواع بازی های استراتژیک

یکی از سبک‌هایی که جزء میراث حیاتی بازی‌های پلتفرم PC به حساب می‌آید، سبک استراتژی است. می‌توان گفت زمانی که هنوز ژانرهای دیگر در دنیای بازی‌های ویدیویی جان نگرفته بودند و به نوعی هنوز نوپا بودند، سبک استراتژی حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. همیشه شناخت سبک‌های مختلف در انواع بازی های استراتژیک از اهمیت بالا و مزایای بسیار زیادی برخوردار بوده است.

قصد تعریف از هیچ پلتفرمی را نداریم، اما همانطور که بازی‌های سبک شوتر با موس و کیبورد لذت بیش‌تری دارند انجام بازی‌های سبک استراتژی نیز به همین صورت است. اما بدون هیچ شکی می‌توان گفت بازی‌های سبک استراتژی مانند طرفدارانش بسیار خاص بوده و از گذشته تا به امروز بر روی پلتفرم PC از خود بهترین سیستم کنترلی را نشان داده است. در این سبک شما با برنامه‌ریزی و تاکتیک‌های مشخص می‌توانید راه خود را پیش ببرید و صد البته به فسفر سوزی ذهنتان نیز بسیار کمک خواهید کرد.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با انواع بازی های استراتژیک و معرفی سبک‌های متفاوت آن آشنا کنیم. لازم به ذکر است که ما از معرفی سبک‌های 4X ،Artillary و … که تقریبا امروزه از رده خارج شده‌اند و همچنین لازم به توضیح و پیچیدگی خاصی ندارند، صرف نظر کرده‌ایم.

بهترین بازی‌ها در سبک (RTS) Real-Time Strategy

در سبک RTS (مخفف شده Real-Time Strategy) نیروهای نظامی بازیکن بدون هیچ تاخیری می‌توانند به صورت مستمر عملیات انجام دهند. بازیکنان به صورت کاملا هوشیار باید برای تمامی اتفاقات در لحظه تصمیم بگیرند و براساس تغییرات محیطی، از تکنیک‌های جدید و مختلف برای پیروزی خود استفاده کنند.

در این سبک از بازی‌ها (استراتژی همزمان)، بازیکنان معمولا به دنبال به دست آوردن منابع، ساخت پایگاه، تحقیق و فناوری و تولید نیرو هستند. ناگفته نماند که بازی‌های بسیار خوب و محبوبی مانند starcraft 2 و warcraft 3 در این سبک عرضه شده‌اند و ما تنها نمونه‌هایی از این آثار را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بازی Iron Harvest

بازی Iron Harvest

تصور ترکیب انسان و تکنولوژی در سال 1920 در اروپا و پس از جنگ جهانی دوم چقدر می‌تواند هیجان‌انگیز باشد؟ در این بازی هر کشور با توجه به تکنولوژی و مهندسان حرفه‌ای خود با دیگر کشورها وارد یک جنگ تمام عیار می‌شود.

در این اثر هرچه از یک بازی استراتژیک در سبک RTS بخواهید از ماشین‌های غول پیکر مکانیکی گرفته تا وجود انسان‌های قدیمی با لباس‌های جالب توجه و کلی موارد دیگر وجود دارد و بازیکن را تا ساعت‌ها بدون هیچ وقفه‌ای سرگرم می‌کند. اگر در گذشته از طرفداران مجموعه بازی‌های Company of Heroes باشید، قطعا از تجربه بازی Iron Harvest لذت خواهید برد. البته ناگفته نماند که بازی برای اجرا نیاز به اینترنت دارد و آنلاین است.

بازی Northgard

بازی Northgard

در این اثر شما با استفاده از هوش خود برای قبیله خود برنامه‌ریزی کرده و آن‌ها را برای تبدیل شدن به یک قبیله بزرگ و پیشرفته هدایت می‌کنید. قابلیت تغییر فصول و شب و روز منجر به ترغیب بازیکنان برای انجام کارهای خاص در موقعیت‌های مختلف می‌شود. مثلا بازیکنان در تابستان و بهار باید منابع مورد نیاز قبلیه خود را برای فصل زمستان آماده کنند.

برعکس داستان بازی، گرافیک و گیم‌پلی حرف اول را در این اثر بامزه و هیجان‌انگیز می‌زند. اگر مثل من به وایکینگ‌ها و بازی‌های وایکینگی علاقه دارید، بازی Northgard گزینه بسیار مناسبی برای تجربه یک اثر شگفت‌انگیز است. لازم به ذکر است که این بازی برای سیستم عامل اندروید نیز عرضه گردیده و شما به راحتی می‌توانید به سراغ نسخه اندرویدی آن نیز بروید.

بازی Stronghold

مجموعه بازی Stronghold

در حال حاضر گیمری وجود دارد که این مجموعه شگفت‌انگیز را حتی برای یک بار تجربه نکرده باشد؟ این مجموعه بازی برای ما ایرانی‌ها با آن دوبله شگفت‌انگیز نسخه Stronghold Crusader پر از خاطرات رنگارنگ و نوستالژی است. سری بازی Stronghold (قلعه) بر دو اصل همیشه استوار بوده است؛ ساخت قلعه‌های بزرگ غیر قابل نفوذ و تشکیل ارتشی از بهترین سربازان و مجهز به تجهیزات پیشرفته.

مجموعه مذکور تمامی آنچه بازیکنان از مدیریت منابع گرفته تا سخت گرفتن روی مالیات مردم و کلی موارد دیگر که بخواهند در این سری بازی‌ها قرار داده است. حتی اگر از طرفداران بازی‌های استراتژی نیستید برای یک بار هم شده سری بازی Stronghold تجربه کنید تا طعم لذت‌بخش مدیریت یک سرزمین و تبدیل شدن به یک امپراطوری پیشرفته را بچشید. جدیدترین شماره این سری یعنی بازی Strongholds Warlords نیز توانسته انتظارات طرفداران را بر آورده کند.

بازی Company of Heroes

سری بازی Company of Heroes

اگر توجه کرده باشید برخی از بازی‌های دوران جنگ سعی می‌کنند با خلق اتفاقات جدید و بهتر از دوران تلخ و پیامدهای منفی آن دوری کنند، اما در مجموعه بازی‌های Company of Heroes اینطور نیست و بازی با تمام توان زشتی جنگ میان کشورها را به بازیکن نشان می‌دهد.

این مجموعه خارق‌العاده به فیلم خاطره‌انگیز نجات سرباز رایان شباهت‌های بسیار زیادی دارد و به نوعی با روایت داستان منحصر به فرد خود، بازیکنان را درگیر یک جنگ تمام عیار می‌کند. مجموعه مذکور در سبک RTS قرار گرفته و این سبک شگفت‌انگیز را برای بازیکنان به معنای کامل تعریف می‌کند. خبر خوب اینجاست که نسخه سوم از این سری بازی پرطرفدار هم اکنون در دست توسعه است و ما به زودی شاهد عرضه آن خواهیم بود.

بازی Rise of Nations

بازی Rise of Nations

بعد از موفقیت‌های بسیار زیاد استودیو Big Hug Games از انتشار فرنچایز محبوب Age of Empires، ناگهان این استودیو تصمیم گرفت بازی فراتر از فرنچایز محبوب خود به نام Rise of Nations خلق کند که البته این تصمیم بدون شک با بازخورد بسیار مثبتی روبرو شد.

شما در بازی کار خود را ابتدا با یک گروه کوچک از انسان‌های گذشته آغاز می‌کنید و با پیشروی در علم و صنعت به عصرهای جدید منتقل می‌شوید. این جمله در کل بدین معناست که شما از هیچ به یک امپراطوری بزرگ با تکنولوژی امروزی می‌رسید. این بازی نیز یکی از آن آثار خاطره‌انگیز و شیرین نوستالژی برای گیمرها به حساب می‌آید که همچنان تعدادی آن را روی PC خود دارند.

بازی Warhammer 40K Dawn of War 2

بازی Warhammer 40,000: Dawn of War 2

به طور کلی بازی‌های سبک استراتژیک به قدری جذاب و زیبا ساخته می‌شوند که اگر با سناریوهای فانتزی، علمی-تخیلی ترکیب شوند، می‌توانند بازیکنان را بدون هیچ‌گونه خستگی سرگرم کنند. بازی Warhammer 40,000: Dawn of War 2 شما را کاملا با این ترکیباتی که گفتیم آشنا کرده و استودیو رلیک اینترتینمنت به شما بهترین اثر در این زمینه را هدیه می‌دهد.

تنها یک کلام، اگر قصد تجربه یک بازی استراتژی با المان‌های نقش‌آفرینی و یک نبرد پرچالش معرکه را دارید، بازی Warhammer 40,000: Dawn of War 2 یک گزینه فوق‌العاده برای تجربه شماست؛ چشیدن طعم لذت‌بخش یک تجربه ناب میان نژاد‌های گوناگون و دیدن فراز و نشیب‌های مختلف در مراحل هیجان‌انگیز بازی.

بهترین بازی‌ها در سبک (RTT) Real-Time Tactics

در سبک RTT که مخفف شده Real-Time Tactics است همه چیز مانند سبک RTS بدون هیچ‌گونه تاخیری در عملیات صورت می‌گیرد تنها با یک تفاوت که در این سبک، تاکتیک برای پیروزی در یک منطقه حرف اول را می‌زند. بنابراین هسته تمامی گیم‌پلی و روند داستانی بازی‌هایی که در این سبک هستند بر مبنای تاکتیک منحصر به فرد (تاکتیک‌های همزمان) قرار می‌گیرد. در این سبک بیش‌ترین اهمیت روی نیروهای فردی و تمرکز بر تاکتیک‌های پیچیده جنگ است. همانطور که پیش‌تر گفتیم بازی‌های بسیار محبوب و خوبی در این سبک قرار دارند که ما تنها نمونه‌هایی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بازی Total War Warhammer

مجموعه بازی Total War: Warhammer

تقریبا می توان گفت هیچ مجموعه‌ای نیست که بتواند به خوبی سری بازی‌های Total War: Warhammer قتل‌عام و خون و خون‌ریزی تمامی افراد را نشان دهد. مجموعه آثار Total War: Warhammer می‌تواند گیمرها را تا ساعت‌ها سرگرم کند و به نوعی در این بازی گذشتن ساعت هیچ معنایی ندارد.

عناصر فانتزی در این بازی به زیبایی خودنمایی می‌کنند و بازیکن را در یک نبرد چالش‌برانگیز با تمامی اژدها و گونه‌های مختلف قرار می‌دهد. بازی در کل از جنبه‌های بسیار مثبتی برخوردار بوده که یکی از این جنبه‌ها، هوش بسیار بالای دشمنان در بازی است.

بازی Desperados III

بازی 3 Desperados

اگر به دنبال یک بازی مخفی‌کاری با انجام تاکتیک‌های منحصر به فرد که جانتان به هر قدمی که برمی‌دارید بستگی داشته باشد، بازی 3 Desperados کاملا برای یک تجربه ناب پیشنهاد می‌شود. برنامه‌ریزی و ریختن یک نقشه درست و حسابی، مرگ و زندگی شما در بازی را مشخص خواهد کرد. خبر خوب این است که برای فهم داستان بازی، لازم نیست نسخه‌های قبلی را حتما تجربه کرده باشید.

در این اثر جان پنج نفر از شخصیت‌های مختلف که در روند داستانی با آن‌ها آشنا می‌شوید در دستانتان قرار می‌گیرد و شما باید با استفاده از هوش خود و قابلیت هر شخص، مراحل را یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر بگذارید.

بازی 3 Desperados را برای چشیدن طعم یک اثر هیجان‌انگیز و لذت‌بخش و ماجراجویی با یک شخصیت جایزه بگیر به نام جان کوپر از دست ندهید. البته ناگفته نماند این بازی علاوه بر اینکه در سبک تاکتیک‌های همزمان قرار می‌گیرد، بلکه سبک تاکتیک نوبتی (TBT) را نیز در برگرفته است.

بازی Commandos 2 HD Remaster

بازی Commandos 2 HD Remaster

بعد از گذشت 18 سال یعنی در سال 2019 نسخه ریمستر بازی پرطرفدار و بسیار محبوب Commandos 2 عرضه شد و توانست خاطرات شیرین گذشته بسیاری از گیمرها را تازه کند. در این اثر بازیکنان با استفاده از نیروهای خود که کماندوها هستند باید با تکنیک و حرکات‌ منحصر به فرد به پایگاه دشمن نفوذ کنند.

هر کماندویی یک قابلیت خاص دارد که شما با بهره‌گیری از آن قابلیت می‌توانید به بهترین شکل استراتژی خود را به اجرا دربیاورید. اگرچه نباید توقع زیادی از یک ریمستر داشته باشیم، اما بافت‌های بازی در نسخه Commandos 2 HD Remaster تغییر زیادی نکرده‌اند؛ ولی ظاهر کلی بازی بهبود یافته و حالا این بازی روی سیستم‌های امروزی قابل ‌تحمل شده است.

بازی Sudden Strike 4

بازی Sudden Strike 4 The Pacific War

از آنجایی که بازی در سبک تاکتیک همزمان (RTT) قرار دارد، به همین خاطر تمامی تکنیک و استراتژی شما در بازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در بازی شما می‌توانید از میان 9 فرمانده از کشورهای انگلیس، آمریکا، آلمان و شوروی یکی را به دلخواه انتخاب کرده و ارتش خود را برای یک پیروزی ارزشمند آماده کنید.

در کل فرض کنید به عنوان یک فرمانده جان چندین نیروی نظامی در دستان شما قرار دارد؛ حال باید با توجه به فکر و ایده‌های منحصر به فرد خود نقشه‌ای برای پیروزی افراد نظامی و کشورتان بکشید. این اثر از نظر چهره‌های گرافیکی قابل قبول است؛ تنها جنبه منفی بازی، وجود افکت‌های صدایی نامناسب کاراکترها در بازی بوده که تا حدی منجر به آزار بازیکن می‌شود.

بهترین بازی‌ها در سبک (TBS) Turn-Based Strategy

سبک TBS دقیقا برخلاف سبک RTS عمل می‌کند. مثلا در سبک استراتژی همزمان بازیکنان بدون هیچ محدودیت زمانی، تنها باید نیروهای خود را برای پیشرفته‌تر شدن مدیریت می‌کردند. اما در سبک TBS (استراتژی نوبتی) زمان حرف اول را می‌زند و مثل یک بمب ساعتی که اگر اقدام به خنثی‌سازی نکنید، همه چیز منفجر خواهد شد. در سبک TBS شما باید براساس زمانی که دارید، نیروهای خود را برای حمله به دشمن آماده کنید.

بازی Civilization

سری بازی Civilization

مجموعه بازی Civilization از آن دست از بازی‌هاست که هر طرفدار سبک استراتژیک برای یک بار هم شده باید آن را تجربه کند. سری بازی Civilization در 6 قسمت تا به امروز توانسته انفجاری در سبک استراتژی نوبتی ایجاد کرده و طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کند.

دیدین شگفتی جهان قدیم، گذاشتن اولین ستون از تمدنی که قرن‌ها بعد مطمئنا تبدیل به یک قدرت برتر جهان می‌شود، شنیده شدن صدای بزرگ‌ترین رهبران دنیا و گوش دادن به موسیقی متن شگفت‌انگیز در کنار گیم‌پلی خارق‌العاده بازی، منجر شد تا سری بازی Civilization به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ سبک استراتژی تبدیل شود.

بازی Immortal Realms Vampire Wars

بازی Immortal Realms: Vampire Wars

اگر جزء علاقه‌مندان به خون آشام‌ها هستید، بازی Immortal Realms: Vampire Wars در اختیار شما قرار دارد. این بازی بازیکنان را با حال و احوال گذشته و فضای دنیای خون‌ آشامی آشنا می‌کند. عناصر فانتزی در این اثر به خوبی طراحی و به اجرا در آمده‌اند، به طوری که چشم هر گیمری را به خود جلب می‌کنند. شاید این اثر از لحاظ گیم پلی و چهره‌های بصری نتواند با دیگر هم عصرانش رقابت کند، اما درون مایه و روند داستانی آن منجر به متفاوت بودن این اثر شگفت‌انگیز می‌شود.

بازی Wasteland 3

بازی Wasteland 3

اگر از آن دست از بازیکنانی باشید که نسخه‌های قبلی بازی Wasteland را تجربه‌اید یا حتی ساعت‌ها مشغول ماجراجویی در سری بازی جذاب Fallout بوده‌اید، بازی Wasteland 3 را بدون هیچ شکی باید تجربه کنید. جزئیات کاراکتر، روند داستانی و گیم‌پلی در این بازی از هر لحاظی بی‌نظیر طراحی شده‌اند و بازیکن را محو تماشای این همه زیبایی می‌کند.

به جرات می‌توان گفت بازی Wasteland 3 ارزش صبر کردن را داشته و به طرفدارانش اثری فوق‌العاده هیجان‌انگیز در یک دنیای آخرالزمانی را ارائه کرده است. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر از سبک استراتژی خوشتان نمی‌آید، حداقل برای یک بار این بازی زیبا را تجربه کنید تا غرق دنیای شگفت‌انگیز و آخرالزمانی آن شوید، مطمئنا از این تجربه پشیمان نخواهید شد.

بهترین بازی‌ها در سبک Turn-Based Tactics (TBT)

درجه سختی در سبک TBT (تاکتیک نوبتی) کمی بالا است، زیرا شما علاوه بر برنامه‌ریزی یک نقشه درست و حسابی و بسیار قوی باید زمان خود را نیز کنترل کنید. این سبک نیاز به دقت بسیار بالایی دارد و البته که این مورد برای گیمرهای حرفه‌ای هیچ ایرادی ندارد؛ زیرا سختی این سبک برای آن‌ها مانند آب خوردن است. در سبک تاکتیک نوبتی معمولا به بازیکنان چندین شخصیت با قدرت‌های منحصر به فرد داده می‌شود و آن‌ها باید با توجه به موقعیت از هر کدام به بهترین شکل استفاده کنند.

بازی XCOM 2

بازی XCOM 2

یکی از بهترین بازی‌هایی که در چند ساله گذشته انقلابی در سبک تاکتیکال نوبتی ایجاد کرده، بازی هیجان‌انگیز و البته بسیار پرطرفدار XCOM 2 است. بازی از تمام توان و هوش خود استفاده می‌کند تا شما را در میان دو راهی‌های سخت قرار دهد. بازی XCOM 2 خالص‌ترین اثری است که استودیو Firaxis تاکنون تولید کرده است.

بازیکنان در این عنوان می‌توانند از مهندسان و سربازان حرفه‌ای استفاده کنند تا راه آن‌ها برای مقابله با دشمنان مختلف هموارتر گردد. البته باید گوشزد کنیم که بازی اصلا ساده نیست و در کل هیچ رحمی به بازیکن نمی‌کند.

بهترین بازی‌ها در سبک City Building

در سبک ساخت و ساز شهری (City Building) بازیکنان معمولا به عنوان یک شهردار وظیفه دارند که شهر خود را به بهترین شکل مدیریت کنند. شهردار باید بر تمامی وسایل اقتصادی و رفاهی و … شهروندان خود نظارکت کند و آن‌ها را در هر حالتی راضی نگه دارد.

بازی Foundation

بازی Foundation

بازی Foundation که در سبک ساخت ساز شهری قرار گرفته است، بازیکنان را به سفری می‌برد که باید در زمان‌های بسیار قدیم با استفاده از تمامی منابع در دسترس شهری را با توجه به سلایق و برنامه‌ریزی‌های خود ایجاد کند.

بازیکن علاوه بر اینکه باید شهری بی نقص ایجاد کند، باید شهروندان را از لحاظ غذا و منابع مختلف تامین کنند. توجه داشته باشید اگر نتوانید منابع مورد نیاز شهر خود را تامین کنید با شکست بسیار بزرگ و ناراضی بودن شهروندان خود از روند اجرایی روبرو خواهید شد.

بازی Hearthlands

بازی Hearthlands

یکی دیگر از بازی‌هایی که شما را در قرون وسطایی قرار می‌دهد، اثر بسیار بامزه و جالب توجه Hearthlands است. در این اثر شما به عنوان یک پادشاه باید روی شهر خود نظارت کرده؛ شهری که از قبل ساخته شده و بازیکن تنها باید از آن به بهترین شکل مراقبت کند. بازیکن به عنوان یک پادشاه باید روی شهرسازی، مدیریت منابع، دیپلماسی، قهرمانان، جادوها و کلی موارد دیگر نظارت داشته باشد.

بازی خیلی ساده و در عین حال بسیار جذاب و رنگارنگ طراحی شده تا بازیکن را ساعت‌ها غرق خود کند. در بعضی مواقع تماشای مردمی که در حال تجارت برای کسب و کار خود هستند، بسیار لذت‌بخش و دیدنی است.

بازی Simcity

بازی SimCity

اگر از علاقه‌مندان به سری بازی‌های Sims باشید، قطعا با آن زبان منحصر به فرد، کاراکترهای بامزه و کارتونی و کلی موارد جذاب و شگفت‌انگیز دیگر آشنایی دارید. بازی SimCity یکی از قدیمی‌ترین و به نوعی جذاب‌ترین بازی‌ها در سبک شهرسازی است. در ابتدا بازی به شما یک زمین خالی می‌دهد که بازیکنان با سلیقه و برنامه‌ریزی‌های خود باید خانه، جاده، نیروگاه برق و آب و تمامی منابع برای زندگی شهروندان را ایجاد کنند.

اگر تمامی موارد مورد نیاز برای شهروندان را تهیه کنید، آن‌ها از عملکرد شما راضی بوده و شهر را به هیچ عنوان ترک نخواهند کرد. ناگفته نماند که در این سبک از بازی‌ها، می‌توانید بازی Cities: Skylines را نیز تجربه کنید.

بهترین بازی‌ها در سبک Wargames

در این سبک از بازی‌ها تمامی تکنیک و استراتژی‌ها روی نقشه جنگی اجرا می‌شود و بسیار بر این موضوع تاکید دارد. تکنیک در این بازی حرف اول را می‌زند و بازیکنان باید با استراتژیک خاص خود از منطقه جنگی با پیروزی خارج شوند.

بازی Crusader Kings

مجموعه بازی Crusader Kings

اگر دوست دارید سری بازی را تجربه کنید که سیاست شما باعث پیشروی یا بدبختی مردم‌تان می‌گردد، مجموعه بازی Crusader Kings پیشنهاد می‌شود. در این اثر دیگر خبری از المان‌های ساده نیست و شما باید به گونه‌ای کشور خود را رهبری کنید که به قدرت برتر جهان تبدیل شود.

گیم‌پلی بازی از پیچیدگی خاصی برخوردار بوده؛ به طوری که هر تصمیم بزرگ و کوچکی که شما اتخاذ ‌کنید، روی تمامی شخصیت‌های بازی اثر می‌گذارد. در کل می‌توانیم بگوییم که بازی‌های بسیار زیادی در سبک استراتژیک قرار دارند که بسیار منسجم و ساده هستند؛ اما هیچ کدام به اندازه سری بازی‌های Crusader Kings خاص و منحصر به فرد با یک طراحی مراحل و شخصیت‌های دیوانه‌کننده نیستند.

بازی Hearts of Iron

سری بازی Hearts of Iron

یکی از جذاب‌ترین بازی‌هایی که به بازیکنان آزادی عمل بسیار بالایی می‌دهد تا آن‌ها بتوانند بهترین نقشه را برای پیروزی خود بکشند، اثر Hearts of Iron است. بازی در برخی جنبه‌ها ممکن است موفق نباشد، اما در کل به گیمر یک جنگ تمام عیار را هدیه می‌کند. احتمالا از همان ابتدا که وارد بازی شوید، به خود بگویید چرا تا به حال این بازی شگفت‌انگیز را تجربه نکردم.

سایت معتبر IGN اینگونه درباره بازی توضیح می‌دهد که سری بازی Hearts of Iron پیچیدگی را مانند یک زره سریع در جریان حمله‌ای رعدآسا به تن می‌کند که این موضوع به بازی اجازه می‌دهد تا ایده جنگاوری چندلایه، متفکرانه و استراتژیک را پیاده کند و آن را از باتلاق نجات می‌دهد.

سخن پایانی

در نهایت به پایان این مقاله می‌رسیم امیدواریم از خواندن محتوای که ما برای شما از انواع بازی‌ های استراتژیک و معرفی بهترین آن‌ها آماده کردیم لذت برده باشید. ما سعی کردیم برای شما از خون آشام‌های بازی Immortal Realms: Vampire Wars تا تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته در بازی Rise of Nations و همچنین مدیریت کردن منابع در بازی Foundation سخن بگوییم. همواره مشتاق خواندن نظرات شما خواهیم بود.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

کدام بازی در سبک تاکتیک نوبتی قرار گرفته است؟

یکی از بهترین بازی‌هایی که در چند ساله گذشته انقلابی در سبک تاکتیکال نوبتی ایجاد کرده بازی هیجان‌انگیز و البته بسیار پرطرفدار XCOM 2 است.

۱
در کدام بازی به عنوان یک شخصیت جایزه بگیر قرار می گیریم؟

بازی 3 Desperados را برای چشیدن طعم یک اثر هیجان‌انگیز و لذت‌بخش و ماجراجویی با یک شخصیت جایزه بگیر به نام جان کوپر از دست ندهید.

۲
در کدم بازی اگر شهروندان از عملکرد ما راضی نباشند شهر را ترک خواهند کرد؟

در بازی SimCity اگر تمامی موارد مورد نیاز برای شهروندان را تهیه کنید، آن‌ها از عملکرد شما راضی بوده و شهر را به هیچ عنوان ترک نخواهند کرد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    هادی

    مهمان

    هیشکدوم ب Strongholds Warlords نمیرسن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Darkness

    مهمان

    سری بازی های age of wonders هم خوب بودن
    داستانشون برام خیلی جذاب نبود ولی حالت چند نفره ش واقعا کیف میداد

    پاسخ دهید
  • Avatar

    kingp

    مهمان

    این سری خاص هم هست
    soldier of heros
    face of war
    men of war

    پاسخ دهید
  • Avatar

    kingp

    مهمان

    این پادشاهان استراتژیک فراموش کردین!
    سری command & conquer
    و سری world in conflict

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ali

    مهمان

    سلام
    لطفا بازی Civilization 6 را زیر نویس فارسی کنید
    ممنون

    پاسخ دهید