بهترین بازی های شبیه ساز
کسری کاظمی

بهترین بازی‌ های شبیه ساز که باید تجربه کنید

کسری کاظمی 7 خرداد 1401 بدون دیدگاه
24,728 بازدید

انجام فعالیت‌های واقعی در دنیای ما معمولاً پس از تکرار زیاد، خسته کننده خواهد شد. هر کسی پس از بارها سر کار رفتن و یا انجام کارهای خانه، از آن‌ها زده می‌شود. پس ما برای فرار از این تکرار مکررات به بازی‌های ویدئویی روی می‌آوریم. بازی‌ها می‌توانند این تکرار را از بین ببرند، مگر نه؟ حال تصور کنید که در یک دنیای موازی گیر افتاده‌اید که این بازی‌های ویدئویی سرگرم کننده، همان کارهایی هستند که در دنیا واقعی از آن‌ها فرار می‌کنید! به لیست بهترین بازی‌های شبیه ساز خوش آمده‌اید.

بهترین بازی‌ های شبیه ساز با سوژه‌های سرگرم‌کننده

ژانر بازی های شبیه ساز از قدیم جایگاه ویژه‌ای در صنعت گیم داشته است. از اولین شبیه سازهای خلبانی که شما را در نقش یک خلبان واقعی قرار می‌دادند تا معروف‌ترین شبیه ساز زندگی که تمام کابوس‌های دنیای واقعی را تبدیل به سرگرم کننده‌ترین اتفاقات می‌کرد. با این حال امروزه موج جدیدی از بازی‌های شبیه ساز دنیای ویدئو گیم را تسخیر کرده‌اند که جای بررسی و توجه زیادی دارد. پس اگر این مدل بازی‌های ویدئویی نظرتان را جلب می‌کند، جایی نروید و با ما در مقاله بهترین بازی‌های شبیه ساز دنیا همراه شوید.

بازی Microsoft Flight Simulator

Microsoft Flight Simulator

سال 2020 بود که گیمرها بالاخره موفق شدند تا سری شاهکار Microsoft Flight Simulator را بر روی کنسول‌ها تجربه کنند. این سری بازی که سال‌ها به عنوان یکی از بهترین بازی‌های شبیه ساز پرواز دنیا شناخته می‌شد، در اختصاص پی سی بود. حجم زیادی از جزئیات که در این بازی مشاهده خواهید کرد، دیوانه‌وار بوده و امکان گشت و گذار در هر نقطه‌ای از دنیا وجود دارد.

Microsoft Flight Simulator به شما آموزش کاملی از راندن یک هواپیمای بزرگ را داده و سپس انتظار دارد که هر قسمتی از دنیا را که می‌خواهید، کشف کنید. این بازی از تصاویر واقعی ماهواره‌ای برای خلق اکثر فرودگاه‌های معروف دنیا استفاده کرده و صدها مدل هواپیمای مختلف نیز برای استفاده وجود دارد. طرف‌داران پرواز کردن، بدون شک از این بازی لذت خواهند برد.

بازی Euro Truck Simulator

Euro Truck Simulator 2

بازی‌های شبیه ساز پرواز به این دلیل برای گیمرها جذاب هستند چون نیازی به آموزش‌های طاقت‌فرسا برای راندن هواپیما ندارد. با اینکه راندن یک کامیون کار بسیار آسان‌تری از یک هواپیما است، ولی خیلی‌ها حتی حوصله انجام آن را هم ندارد. این جاست که عنوان به شدت محبوب Euro Truck Simulator 2 که از بهترین بازی‌های شبیه ساز دنیا است، وارد میدان می‌شود.

هیچ عنوان دیگری نتوانسته پدیده بسیار ساده و حتی خسته کننده راندن یک کامیون و انجام کارهای روزمره را بهتر از Euro Truck Simulator 2 انجام دهد. این بازی باوجوداینکه مخاطبان خاص و کمی دارد، ولی آن‌ها به شدت به این عنوان وفادار بوده و تا به امروز نیز به تجربه‌اش می‌پردازند. پس اگر از این دسته افراد هستید، Euro Truck Simulator 2 را از دست ندهید.

بازی ARMA 3

ARMA 3

بازی‌های شبیه ساز انواع و گونه‌های مختلفی دارند. پس طبیعی است که پدیده‌ای مانند جنگ و نبردهای مسلح نیز نیاز به شبیه سازی دقیق و حرفه‌ای داشته باشد. سری ARMA و مخصوصاً بازی ARMA 3 پادشاه این سبک خاص یعنی شبیه ساز جنگ است. هر چیزی که برای ورود به میدان نبرد لازم دارید، از جمله تاکتیک‌ها و شیوه استفاده اسلحه، درون این بازی قرار دارد.

بازی ARMA 3 در هیچ قسمتی از گیم پلی خود دست شما را نخواهد گرفت. این عنوان چالش‌برانگیزترین بازی جنگی‌ای است که تابه‌حال ساخته شده و فقط برای صبورترین گیمرها جواب خواهد داد. اگر خود را از علاقه‌مندان به استراتژی‌های جنگی و چیزی بیشتر از یک بازی شوتر ساده میدانید، پس وقت را تلف نکرده و به تجربه یکی از بهترین‌های این سبک بپردازید.

بازی Farming Simulator 19

Farming Simulator 19

بازی‌هایی در صنعت گیم وجود دارند که پدیده کشاورزی و برداشت محصولات را تبدیل به سرگرمی اعتیادآوری می‌کنند. عناوینی مانند Stardew Valley و Harvest Moon در این سبک قرار می‌گیرند. با این حال این بازی‌ها حالتی کارتونی و بامزه دارند و شاید گیمرها به دنبال یک تجربه واقعی‌تر بگردند. اینجاست که سری Farming Simulator با قدرت وارد میدان می‌شوند.

بازی Farming Simulator 19 که یکی از بهترین نسخه‌های این سری شبیه ساز کشاورزی است، شما را در هر زمینه در نقش یک کشاورز واقعی قرار می‌دهد. از پدیده‌های خسته‌کننده‌ای مانند کاشت و آبیاری زمین گرفته تا برداشت محصولات و فروششان، Farming Simulator 19 یکی از جذاب‌ترین و البته بهترین بازی‌های شبیه سازی تمام دوران محسوب می‌شود.

بازی Insurgency Sandstorm

Insurgency: Sandstorm

هر چیزی که بالاتر در رابطه با بازی ARMA 3 گفتیم را در نظر داشته و آن را چندین مرحله به جلو بفرستید؛ اینجاست که شاهد عنوانی به نام Insurgency: Sandstorm هستیم. این بازی چالش‌های دیوانه‌وار یک سناریوی جنگی را در استایل بازی‌های مولتی پلیر به مخاطب ارائه می‌کند که از نظر گیمرها، یکی از سخت‌ترین شوترهای اول شخص درون بازار است.

Insurgency: Sandstorm به معنای حقیقی کلمه یک شبیه ساز جنگ است. هیچ اشتباهی در این بازی قابل بخشش نیست. هر لحظه امکان دارد که دشمن شما را از پا در آورده و ساعت‌ها نقشه کشی و دقتتان را به باد دهد. تکنولوژی اسلحه‌ها به بهترین شکل ممکن پیاده سازی شده و نفستان را در میدان نبرد بند می‌آورند. اگر به دنبال تجربه‌ای دیوانه‌وار هستید، این بازی را از دست ندهید.

بازی Theif Simulator

Thief Simulator

آیا یک خلاف‌کار و سارق حرفه‌ای هستید که به دنبال محیطی آسان و بی خطر برای آزمایش قدرت‌های دزدی شرورانه خود می‌گردد؟ پس بازی Thief Simulator بدردتان نمی‌خورد. در عوض اگر از افرادی هستید که تنها رؤیای تبدیل شدن به یک دزد حرفه‌ای و افسانه‌ای را در سر می‌پراند، پس همین حالا این بازی جهان آزاد و شبیه ساز دزدی را دانلود و تجربه کنید.

بازی Thief Simulator شما را در محله‌ای پر جمعیت قرار داده که باید با زیر نظر گرفتن ساکنان آنجا، در بهترین موقعیت به خانه آن‌ها دستبرد بزنید. پس از اینکه خانه مناسبی را شناسایی کردید، به کامیون سیاه خود برمی‌گردید و ابزار مورد نیاز سرقت مانند قفل شکن و غیر فعال کننده سیستم امنیتی را برداشته و دست به کار می‌شوید. فقط مراقب باشید که گیر نیافتید!

ّبازی PC Building Simulator

PC Building Simulator

خیلی از بازی‌های شبیه ساز این لیست و خارج از آن، حالتی جوک مانند دارند. این عناوین خیلی خود را جدی نمی‌گیرند و تنها نصفه و نیمه موضوع مورد نظر را شبیه سازی می‌کنند؛ با این حال بازی PC Building Simulator یکی از معدود عناوینی است که به شدت موضوع خود را جدی گرفته و یکی از واقع‌گرایانه‌ترین تجربه‌های پیاده سازی یک رایانه خانگی را به شما می‌دهد.

PC Building Simulator ریزترین نکاتی که در زمینه جمع کردن یک رایانه شخصی نیاز بوده را به شما ارائه می‌کند. در قدم اول انتخاب قطعات مورد نیاز را داریم که بنا به بودجه مشتری متغیر خواهد بود. پس از آن نیز می‌توانید سیستم‌های مختلف را سر هم کرده و سپس تحویل دهید. امکان ارتقا دادن سیستم‌ها و تعمیر دستگاه‌های خراب نیز در این شبیه ساز بی نظیر وجود دارد.

بازی Football Manager 2022

Football Manager 2022

زمانی که بحث کنترل و مدیریت یک تیم فوتبال از صفر تا صد به میان بیاید، هیچ عنوانی به اندازه سری Football Manager در این مسیر موفق نبوده است. شما در این بازی کامل‌ترین تجربه مدیریت یک باشگاه فوتبال را تجربه خواهید کرد و ابزارهای بسیار زیاد و متنوعی را هم در دسترس خواهید داشت تا توسط آن باشگاه خود را به شکوفایی و درجات بالا برسانید.

جدیدترین بازی درون سری با نام Football Manager 2022 بدون بحث یکی از کامل‌ترین و بهترین بازی‌های شبیه ساز درون بازار است. تمامی امور مربوط به یک باشگاه فوتبال، از ابتدایی‌ترین آن‌ها گرفته که انتخاب رنگ لباس و یا لوگو است تا موارد پیچیده مانند دستمزد بازیکنان، استراتژی‌های مدیریتی، استخدام کادر فنی و مدیریت منابع اقتصادی و سایر موارد را باید مدنظر خود داشته باشید.

بازی World of Warships

World of Warships

اگر از طرف‌داران بازی‌های جنگی خاصی هستید که تنها شامل تیراندازی به تعداد زیادی دشمن نشود و در مقیاس بزرگ‌تری رفتار کند، پس برایتان خبرهای خوبی داریم. بازی World of Warships عنوانی بزرگ و هیجان‌انگیز در زمینه شبیه ساز کشتی‌های جنگی است. این بازی به شدت تاکتیکی عمل کرده و باید در آب‌های آزاد به نبرد با کشتی‌های غول پیکر دشمن بپردازید.

مکان‌های مختلفی برای روبرویی با دشمنان از جمله اقیانوس آرام و قطب شمال وجود دارد. چندین کشور مختلف جهت انتخاب و قرار گرفتن روبروی هم در بازی قرار دارند و تعدادی از حماسی‌ترین کشتی‌های جنگی معروف نیز برای سرگرمی شما درون بازی حضور دارند. پس کلاه ناخدایی خود را به سر گذاشته و وارد یکی از جذاب‌ترین مبارزه‌های دریایی شوید.

بازی Assetto Corsa Competizione

Assetto Corsa Competizione

نوبتی هم که باشد، نوبت یکی از بهترین بازی‌های شبیه ساز و حتی یکی از بهترین عناوین ماشین سواری تاریخ است. بازی Assetto Corsa Competizione یکی از دقیق‌ترین، واقع‌گرایانه‌ترین و جذاب‌ترین تجربیات مسابقات ماشین‌های اسپورت را در اختیار شما قرار می‌دهد. این بازی از به‌روزترین تکنولوژی روز و دقیق‌ترین جزئیات ممکن در موضوع خود بهره می‌برد.

بازی Assetto Corsa Competizione با سایر عناوین معمولی ماشین سواری تفاوت زیادی دارد. این بازی تنها برای به رخ کشیدن جزئیات و واقعی بودن ساخته شده و مناسب خیلی از گیمرهای ساده طلب نیست. اگر می‌خواهید تا در نقش یک راننده ماشین اسپورت قرار گرفته و تمام مسابقه را از چشمان او مشاهده کنید، پس همین حالا Assetto Corsa Competizione را دانلود کنید.

بازی The Sims 4

The Sims 4

خیلی از گیمرها با بزرگ‌ترین شبیه ساز زندگی یعنی فرنچایز The Sims آشنایی دارند. نام شبیه ساز در عنوان این بازی‌ها قرار گرفته که به معمای دقت در جزئیات و سرگرم کنندگی شان خواهد بود. چهارمین بازی سری تحت عنوان The Sims 4 در سال 2015 منتشر شد و از کمبود محتوای خوب رنج می‌برد؛ با این حال پس از گذشت سال‌ها، کلی بسته الحاقی برایش عرضه شده است.

The Sims 4 بزرگ‌تر و بهتر از تمامی نسخه‌های قبل خود است. این بازی از صدها محتوای فرعی و بسته الحاقی رنگارنگ برخوردار است و توانایی این را دارد که شما را برای هزاران ساعت سرگرم کند. در این بازی شما کنترل زندگی افرادی را به دست گرفته و باید آن‌ها را به هر شکلی که دوست دارید هدایت کنید و به آیندشان شکل و شمایل متفاوتی ببخشید.

بازی Kerbal Space Program

Kerbal Space Program

یکی از بامزه‌ترین و بهترین بازی‌های شبیه سازی که موفق به کسب مخاطبین زیادی در سال‌های اخیر شده، Kerbal Space Program نام دارد. اگر شبیه سازهای پرواز در این لیست شما را راضی نمی‌کنند، پس نظرتان در رابطه با یکی از پرجزئیات‌ترین شبیه سازهای فضانوردی چیست؟ Kerbal Space Program یکی از دقیق‌ترین و فیزیک محورترین تجربه‌های این لیست است.

در این بازی شما توانایی این را دارید که سفینه فضایی رؤیایی خود را از صفر تولید کرده و سپس پس از رسیدن به نتیجه دلخواه، آن را به فضا شلیک کنید و سپس کارهای سخت و باور نکردنی‌ای مانند کنترل آن در میان شهاب‌سنگ‌ها و نشاندنش بر روی ماه را بر عهده بگیرید. Kerbal Space Program بدون شک یکی از جذاب‌ترین و خوش ساخت ترین بازی‌های لیست است.

بازی Planet Coaster

Planet Coaster

امکان ندارد که لیستی در زمینه بهترین بازی‌های شبیه ساز نوشته شود و در آن به یکی از محبوب‌ترین زیرمجموعه‌های این سبک یعنی شبیه ساز مدیریت شهربازی اشاره نشود. این بازی‌ها به دلیل گیم پلی اعتیادآور و درگیر کننده خود، در میان گیمرها به شدت محبوب بوده و بازی Planet Coaster نیز یکی از پرچم داران و شاهکارهای شبیه ساز شهربازی است.

در طول گیم پلی Planet Coaster شما باید تمام کارهایی که برای مدیریت یک شهربازی وجود دارد را به درستی انجام دهید. کلی بسته الحاقی و محیط‌های هیجان‌انگیز برای طراحی و توسعه پارک تفریحی رویاییتان وجود دارد و اگر می‌خواهید یکی از جذاب‌ترین و درگیر کننده‌ترین بازی‌های درون این لیست را انتخاب کنید، Planet Coaster را به شما توصیه می‌کنیم.

به پایان لیست بهترین بازی‌های شبیه ساز رسیدیم و تا بدین جا به جالب‌ترین و جذاب‌ترین آثار این ژانر پرداختیم. با این حال غیر ممکن است که از میان هزاران بازی مشابه و بسیار خلاق شبیه ساز، تنها چندتای آن‌ها را انتخاب کنیم. این آثار شامل شبیه سازهای ساده‌ای مانند پرواز و یا رانندگی کامیون شده و سپس به جاهای دیوانه‌واری مانند شبیه ساز جراحی، شبیه ساز خوابیدن و شبیه ساز بز می‌روند! پس اگر از نظرتان بازی‌های جالبی در سبک شبیه ساز ساخته شده‌اند، آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

منبع: PCGamesN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

عجیب‌ترین بازی شبیه ساز چیست؟

بازی شبیه ساز بز (Goat Simulator) به شما قابلیت کنترل کردن یک بز در عجیب و غریب‌ترین شرایط ممکن را می‌دهد!

۱
پرفروش‌ترین بازی شبیه ساز چیست؟

بازی The Sims 3 با فروشی نزدیک به 7 میلیون نسخه، پرفروش‌ترین بازی شبیه ساز دنیا است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.