بهترین بازی های ترسناک PS5
کسری کاظمی

بهترین بازی های ترسناک PS5

کسری کاظمی 14 آبان 1401 بدون دیدگاه
2,249 بازدید

ژانر وحشت در صنعت گیم جایگاه ویژه‌ای دارد. بازی های ترسناک موفق شده‌اند تا بهتر از هر مدیوم دیگری، ترس و وحشت واقعی و خالص را به گیمرها منتقل کنند. شاید دلیل این موضوع تعاملی باشد که بین بازیکن و شخصیت اصلی یک بازی ترسناک رخ می‌دهد. عناوین مختلفی در ژانر وحشت تولید می‌شود. از بازی های بقا گرفته تا اکشن‌های خشن زامبی کشی و حتی آثار روان‌شناختی که بر روی المان‌های مرموزتر و ذهنی‌تر ترس تمرکز می‌کنند همگی در میان بهترین بازی های ترسناک پلی استیشن 5 حاضر هستند. با اینکه بازی های کلاسیک زیادی در سبک وحشت وجود دارند، ولی چه چیزی بهتر از آثار مدرن‌تر؟ پس بیایید به بهترین بازی های ترسناک PS5 بپردازیم.

تجربه وحشت خالص با بهترین بازی های ترسناک PS5

کنسول PS5 با سخت افزار قدرتمند و آزاد گذاشتن دست بازی‌سازان برای طراحی بهترین محصولات، توانسته در مدت زمان کم تبدیل به پلتفرم اصلی بازار شود. این موضوع البته مقدار زیادی مدیون بهترین بازی های پلی استیشن 5 بسیار باکیفیتی است که هر روزه در بازار منتشر می‌شوند. ژانر وحشت هم که سال‌های سال به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های صنعت گیم شناخته می‌شود، نقش بزرگی در این موضوع ایفا کرده است. تنوع بازی های درون این لیست به شدت بالا بوده و لازم نیست که صرفاً همه آن‌ها برایتان جذاب باشند. شما می‌توانید بنا به سلیقه‌تان، یک یا چند پیشنهاد از لیست بهترین بازی های ترسناک PS5 دریافت کنید.

1) بازی Ghostwire: Tokyo

بازی Ghostwire Tokyo

کشور ژاپن به دلیل تاریخچه‌ای غنی و عمیق که پر از افسانه‌های باستانی شده، یک مکان فوق‌العاده برای کشف آثار ترسناک است. آن دسته افرادی که از افسانه‌های یوکای و داستان‌های ترسناک کلاسیک شرقی لذت می‌برند، باید بلافاصله به تجربه بازی Ghostwire: Tokyo بپردازند. این یک بازی شوتر اول شخص بوده که المان‌های ماورا الطبیعی را در یکی دنیای بزرگ و جهان آزاد برای مخاطب آماده کرده است. بدون شک یکی از متفاوت‌ترین آثار سال جاری را در دست داریم.

بازی Ghostwire: Tokyo به دست استودیوی Tango Gameworks ساخته شده که پیش از این آثار فوق‌العاده ترسناکی مانند The Evil Within را به ما ارائه کردند. این بازی، ولی برخلاف عنوان نام برده، تمرکز زیادی بر روی افسانه‌های ژاپنی و فضاهای شرقی دارد. دنیای زیبا و گرافیک فوق‌العاده نسل جدید این بازی، یکی از خیره کننده‌ترین و حماسی‌ترین آثار ترسناک سال را خلق کرده است. پس اگر در کنار ترس‌های موقعیتی، به اکشن علاقه دارید، این بازی برای شما است.

2) بازی The Persistence Enhanced

بازی The Persistence Enhanced

طی چند سال اخیر شاهد ترکیب شدن برخی از ژانرهای غیر معمول با آثار ترسناک بودیم. مثلاً بازی Returnal از المان‌های Roguelike برای ارائه داستان خود استفاده کرده بود و بازی بعدی در لیستمان نیز دقیقاً همین کار را تکرار کرده است. The Persistence Enhanced روایتگر داستان یک افسر کلون سازی شده از شخصی است که مُرده و شما باید ادامه دهنده مسیرش باشید. هدف اصلی بازی آزمون و خطا در کشتی فضایی خطرناکی بوده که پر از موجودات ترسناک شده است.

با اینکه بازی The Persistence در ابتدای برای تکنولوژی VR طراحی شده بود، ولی به دلیل موفقیت‌های بالایش، سازندگان دست به انتشار The Persistence Enhanced برای صفحه‌نمایش‌های معمولی زدند. این عنوان یکی از بهترین بازی های ترسناک PS5 بوده که حتی بدون داشتن تکنولوژی واقعیت مجازی نیز موفق می‌شود موقعیت‌های ترسناک بسیار خوبی را برایمان فراهم کند. پس اگر با بازی های علمی تخیلی ترسناک راحت هستید، همین حالا به دانلود و تجربه‌این عنوان جذاب پردازید.

3) بازی Subnautica: Below Zero

بازی Subnautica Below Zero

بازی Subnautica عنوانی در سبک ترس و بقا و جهان آزاد بود که در سال 2018 توانست به دلیل محیط‌های غیر عادی‌اش برای یک بازی ترسناک، توجه گیمرها را به سوی خود جلب کند. این موفقیت‌ها سازندگان را وادار کرد که به توسعه یک بسته الحاقی برای بازی بپردازند. بسته‌ای که به‌مرورزمان بزرگ و بزرگ‌تر شده و در نهایت تبدیل به یک بازی مستقل به نام Subnautica: Below Zero شد. این بازی جذاب همچنین یکی از بهترین بازی های جهان آزاد بر روی کنسول PS5 است.

شاید خیلی‌ها بازی Subnautica: Below Zero را به چشم یک اثر ترسناک عادی نبینند؛ با این حال اگر از آن دسته افراد باشید که از حضور در مقدار زیادی آب و غرق شدن ترس زیادی داشته باشید، این بازی می‌تواند وحشتناک‌ترین تجربه زندگی‌تان باشد. پیشرفت‌های گرافیکی و محیطی این بازی نسبت به نسخه قبلی بسیار چشمگیر است. در طول کاوش خود، نمی‌دانید چه موجوداتی در اعماق دریا پنهان شده‌اند؛ ولی همواره صدای وحشتناک آنها را می‌شنوید که انگار به شما نزدیک می‌شوند.

4) بازی In Sound Mind

بازی In Sound Mind

بازی In Sound Mind یک اثر مستقل در ژانر ترس روان‌شناختی است که به دست تیم کوچک We Create Stuff توسعه یافته است. در جریان داستان بازی، شما نقش دزموند ولز، یک روان‌شناس را بر عهده می‌گیرید که از خواب بیدار می‌شود و متوجه می‌شود که در ساختمان آپارتمانش در میان یک شهر سیل زده به دام افتاده است. این بازی از مراحل مختلفی تشکیل شده است که هر کدام شامل نوارهای کاست شده که جزئیات بیماران روانی ولز را به اشتراک گذاشته و داستان را کامل می‌کند.

این نوارها قدرت این را دارند که شخصیت اصلی را به ذهن بیمارها منتقل کرده که در آنجا، وی باید با ترس‌های این افراد روبرو شود. هر ترس در هر بیمار در غالب یک هیولای وحشتناک طراحی شده و شما باید از طریق عوامل محیطی، این هیولاها را شکست داده و بیمار خود را درمان کنید. In Sound Mind از استایل هنری تاریک و روان‌گردان برای تقویت وحشت استفاده می‌کند. طراحی صدا نیز بسیار مؤثر بوده و شامل یک موسیقی متن مخوف و همچنین صداگذاری استثنایی است.

5) بازی Fatal Frame: Maiden of Black Water

بازی Fatal Frame Maiden of Black Water

زمانی که بحث بازی های ترسناکی با الهام گیری از افسانه‌های شرقی می‌شود، کمتر عنوانی توانایی رقابت با فرنچایز افسانه‌ای Fatal Frame را دارد. این بازی ها که از سال 2001 توانسته‌اند میلیون‌ها گیمر در سراسر دنیا را بترسانند، تأثیر زیادی بر روی بازی های دیگر کمپانی‌ها داشته‌اند. آخرین نسخه‌ای که از این سری تولید شد، تحت عنوان Fatal Frame: Maiden of Black Water در سال 2014 وارد بازار شد و خوشبختانه اخیراً نسخه‌ای ریمستر شده نیز ساخته شده است.

با اینکه Fatal Frame: Maiden of Black Water عنوانی قدیمی‌تر در این لیست است، ولی به راحتی می‌توانیم بگوییم که خیلی از آثار دیگر توانایی رقابت با وحشت‌های حساب شده و اتمسفریک آن را ندارند. مکانیک‌های معروف این فرنچایز مانند عکس گرفتن از ارواح برای مقابله با آن‌ها، در این بازی نیز حضور پیدا کرده و می‌درخشند. اگر به دنبال یک ریمستر با کیفیت از یک کلاسیک هستید، Fatal Frame: Maiden of Black Water جزو بهترین بازی های ترسناک PS5 است.

6) بازی Martha Is Dead

بازی Martha Is Dead

بازی ترسناک و روان‌شناختی جذاب Martha Is Dead از سوی یک کمپانی ایتالیایی به نام LKA خارج می‌شود. داستان بازی در سال 1944 توسکانی و در جریان جنگ بین ارتش و نیروهای متفقین می‌گذرد. مارتا دختر سرباز آلمانی است که جسدش توسط خواهر عکاسش جولیا در دریاچه پیدا می‌شود. جولیا که هنوز با مرگ دوقلوی خود دست و پنجه نرم می‌کند، تصمیم به انجام مأموریتی می‌گیرد و مصمم است که به ته این جنایت وحشتناک دست یابد. مسیری که البته به این سادگی‌ها هم نیست.

دوربین جولیا بخش مهمی از بازی است. در طول سفر، او ممکن است مجبور شود چند عکس بگیرد سپس فیلم را در تاریک‌خانه چاپ کند. این موضوع با اینکه در یک بازی ترسناک عجیب به نظر می‌رسد بسیار رضایت‌بخش‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. جنگ، خودکشی، شکنجه، سقط جنین، کودک آزاری و نازی‌ها همه در کنار هم یک تجربه فوق‌العاده تاریک با شوک‌های شگفت‌انگیز و لحظات عذاب آوری را خلق می‌کنند. این عنوان قطعاً از بهترین بازی های ترسناک PS5 است.

7) بازی A Plague Tale: Innocence

بازی A Plague Tale Innocence

اگرچه هیچ کمبودی در بازی‌های مخفی کاری در صنعت گیم وجود ندارد، اما به ندرت می‌توان آثاری را پیدا کرد که شامل داستانی فوق‌العاده درگیر کنند شود و گیمر را تا پایان مسیر با خود همراه کند. A Plague Tale: Innocence، عنوان جدیدی با الهام از تاریخ کشور فرانسه در طول گسترش طاعون سیاه و در بحبوحه جنگ صد‌ساله، یکی از این دسته عناوین کمیاب است. روایت فوق‌العاده بازی در برابر اکثر عناوین مخفی کاری دیگر به راحتی درخشیده و نام خود را ثبت می‌کند.

داستان این بازی حول محور برادر و خواهر می‌گذرد که نه تنها باید از دست سربازانی که قصد کشتنشان را دارند فرار کرده، بلکه درگیر وحشت‌های ناشی از گسترش طاعون در دنیا هم باشند. این بازی مخفی کاری در هر لحظه شما را بر روی صندلی خود چسبانده و اجازه تنفس نمی‌دهد. طراحی فوق‌العاده گیم‌پلی، جلوه‌های بصری و موسیقی فوق‌العاده، A Plague Tale: Innocence را به یکی از بهترین تجربه‌های سال 2019 تبدیل کرده است که به زودی شاهد انتشار نسخه دوم آن هم خواهیم بود.

8) بازی Mundaun

بازی Mundaun

Mundaun یک بازی ترسناک مستقل در سال 2021 بوده که توسط Hidden Fields توسعه یافته و به دست کمپانی آمریکایی MWM Interactive منتشر شده است. داستان بازی در Mundaun، شهری واقعی در سوئیس، جریان دارد. با این حال، در این بازی شما نسخه نفرین شده‌این دهکده را از میان قله‌های کوه‌های یخ زده و دره‌های پنهان می‌بینید. شما Curdin را کنترل می‌کنید که به Mundaun سفر می‌کند. او در تلاش برای کشف علت مرگ پدربزرگش، با یک شیطان شوم روبرو می‌شود.

بازی شامل حل پازل‌های زیادی است که برخی از آنها فوق‌العاده عجیب و غریب هستند، مانند زمانی که باید تکه‌های گوشت آویزان را بزنید تا یک قطعه موسیقی ایجاد شود. بیشتر سفر شما مستلزم بالا رفتن از یک کوه است، و ذره‌ذره، بازی از طریق داستان سرایی قوی، صحنه‌های زیبا و دیدنی و اتمسفری مرموز آشکار می‌شود. بازی جلوه‌های بصری جذاب، فضای پرتنش و موسیقی متن مناسب آن، تجربه‌ای به یاد ماندنی برایتان خلق می‌کند که در هر لحظه اش، مو بر تنتان سیخ خواهد شد.

9) بازی The Sinking City

بازی The Sinking City

H.P. Lovecraft نام یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین نویسنده‌های آثار علمی تخیلی و ترسناک است که داستان‌هایش منبع الهام صدها فیلم و بازی در دنیا بوده است. با این حال در صنعت گیم، کمتر کسی موفق شده تا به شکل درست و مناسب از روایت‌های عجیب و وحشت کیهانی وی به خوبی استفاده کند. این موضوع البته در بازی The Sinking City دچار تغییر شده است. این بازی جذاب داستان کارآگاهی را روایت می‌کند که باید راز شهری که در حال غرق شدن است را کشف کند.

سبک ترسناک و روایت داستان این بازی پیش از اینکه بر روی ترس‌های لحظه‌ای یا موجودات عجیب تمرکز داشته باشد، سعی کرده تا با ایجاد سکانس‌های رؤیاگونه و نمایش کمتر پدیده ترسناک، بیشتر و عمیق‌تر به قلب گیمرها نفوذ کند. The Sinking City عنوانی به شدت جاه‌طلبانه بوده که نه تنها یکی از بهترین اقتباس‌ها از روی آثار Lovecraft، بلکه یکی از بهترین بازی های ترسناک PS5 هم محسوب می‌شود که قطعاً ارزش وقت گذاشته و گشت و گذار را برای همه گیمرها دارد.

10) بازی Chernobylite

بازی Chernobylite

Chernobylite یک بازی بقا است که در آن بازیکن کنترل Igor Khymynuk، فیزیک‌دان سابق نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را به دست می‌گیرد. وی باید در جستجوی نامزدش منطقه بسته شده چرنوبیل را کاوش کند. اکثر گیم‌پلی بازی حول کاوش در منطقه ممنوعه، جمع‌آوری لوازم و ابزار در حین مواجهه با «استالکرها» و پرسنل نظامی متخاصم می‌چرخد. بازیکن همچنین مجبور به تصمیم گیری می‌شوند که بر داستان غیرخطی تأثیر می‌گذارد. امکان مرگ شخصیت‌ها و شکست مأموریت وجود دارد.

Chernobylite یک بازی ترس و بقای تمام و کمال است. کمبود مهمات، روبرو شدن با موجودات خطرناک و جمع آوری لوازم لازم برای فرار از ویژگی‌های مثبت این بازی جذاب به شمار می‌روند. یک سیستم جالب در گیم پلی وجود دارد که به بازیکن اجازه می‌دهد تجهیزات و سلاح‌های خود را بسازد. در اعماق محیط آلوده نیز تهدیدهای ماوراء طبیعی عجیبی وجود دارد که به دلیل انفجار هسته‌ای چرنوبیل ایجاد شده‌اند و از پیامدهای هسته‌ای هستند. تجربه‌این بازی جذاب به هم توصیه می‌شود.

11) بازی Visage

بازی Visage

بازی Visage به احتمال زیادی یکی از شاهکارهای سبک وحشت در صنعت گیم بوده که کمتر کسی به تجربه آن پرداخته است. کسانی که این بازی را تجربه کرده‌اند، به شما میگویند که به هیچ وجه نباید این اثر باارزش را از دست بدهید. خوشبختانه انتشار مجددش بر روی کنسول PS5 به آن جان دوباره‌ای داده است. این بازی با الهام گرفتن از آثاری مانند P.T، تنها با یک هدف پا به میدان گذاشته است: ترساندن مخاطب تا سرحد مرگ. Visage از هیچ فرمولی برای این کار خودداری نکرده است.

چه ترس‌های هوشمندانه و حساب شده و چه وحشت‌های لحظه‌ای و موقعیتی، بازی Visage هر کاری از دستش بر بیاید انجام می‌دهد تا تجربه‌ای فراموش نشدنی برای مخاطبش خلق کند. شما در خانه‌ای زندانی شده‌اید که قتل‌های وحشتناکی درونش رخ داده و در کنار تلاش برای زنده ماندن، باید به دنبال یافتن حقیقت نیز بگردید. این بازی هیچ وسیله‌ای برای دفاع از خود در اختیارتان قرار نمی‌دهد که به بار وحشت آن می‌افزاید. قطعاً با یکی از بهترین بازی های ترسناک PS5 طرف هستید.

12) بازی Dead by Daylight

بازی Dead by Daylight

آیا به دنبال بزرگ‌ترین بازی ترسناک مولتی پلیر در دنیا هستید؟ خب لازم نیست جای دوری بروید، زیرا بازی Dead by Daylight دقیقاً برای شما و دوستانتان ساخته شده است. این بازی ترس و بقا یک ایده ساده دارد: شما یا در نقش قاتل و یا یکی از چهار بازمانده بازی کرده و وظیفه دارید یا افراد را به قتل رسانده و یا تا پایان شب زنده بمانید. شما می‌توانید از میان قاتل‌های معروف دنیای فیلم‌های ترسناک یکی را انتخاب کرده و در دنیای آشنای آن فیلم‌ها به شکار قربانیان خود مشغول شوید.

اگر تصمیم بگیرید تا در نقش بازمانده بازی کنید، باید 5 ژنراتور را تعمیر کرده و در این بین از حملات قاتل نیز فرار کنید. در صورت گیر افتادن، بازیکنان دیگر می‌توانند به کمکتان بیایند. البته این می‌تواند نقشه از پیش تعیین شده قاتل برای جمع کردن افراد هم باشد. این بازی به شدت سرگرم کننده و اعتیادآور است. دانستن اینکه در حال بازی با آدم‌های واقعی هستید، حس ترس و نگرانی را حتی از سایر بازی های دیگر این لیست نیز بهتر ارائه می‌کند. این عنوان به شدت محبوب را از دست ندهید.

13) بازی The Medium

بازی The Medium

آیا تابه‌حال به واقعیت دیگری غیر از واقعیتی که در آن زندگی می‌کنیم فکر کرده‌اید؟ شاید قلمروی دیگر پر از ارواح و موجوداتی باشد که ما نه می‌توانیم ببینیم و نه لمس کنیم. این دنیای تخیلی ارواح همان چیزی است که تیم توسعه‌دهنده و ناشر Bloober در شاهکار ژانر ترسناک روان‌شناختی‌اش یعنی The Medium، بررسی می‌کند. اگر از طرف‌داران Resident Evil و Silent Hill هستید، The Medium را دوست خواهید داشت زیرا با الهام گیری از آن‌ها، تجربه خاص و جدیدی را خلق می‌کند.

ماریان میانجی بین ارواح و انسان‌ها است که می‌تواند در دنیای واقعی و قلمرو مردگان جابه‌جا شود. او ناگهان توسط توماس، مردی که از توانایی‌های او آگاه است، به یک هتل متروکه که در آن قتل عامی اتفاق افتاده، احضار می‌شود. در این هتل، ارواح به قتل رسیده و البته روح قاتل خطرناک، برای فرار از شرایط خود، به دنبال شخصیت اصلی می‌افتند. شما نمی‌توانید در مقابل ارواح از خود دفاع کرده و باید با تکیه به المان‌های مخفی کاری، از شرایط فعلی رهایی یابید و به دنیای زندگان برگردید.

14) بازی DARQ: Complete Edition

بازی DARQ Complete Edition

همه ما به اندازه کافی کابوس‌های وحشتناکی در طول زندگی خود مشاهده کرده‌ایم. خوشبختانه، ما می‌توانیم از خواب بیدار شویم و به زندگی روزمره خود ادامه دهیم. اما اگر هرگز بیدار نشوید چه اتفاقی می‌افتد؟ چه اتفاقی می‌افتد اگر این وحشت به واقعیت تبدیل شود و هرگز نتوانید از آن فرار کنید؟ بازی DARQ: Complete Edition نسخه کامل و باز نشر داده  شده از یک سایداسکرولر ترسناک ماجراجویی است که توسط Unfold Games توسعه یافته و توسط Feardemic منتشر شده است.

قهرمان داستان، لوید، پسر جوان لاغری است که یک شب متوجه می‌شود که در رؤیا است. این رؤیا به زودی تبدیل به یک کابوس می‌شود و شخصیت اصلی باید برای فرار، به حل پازل‌ها و پنهان شدن از دست دشمنان بپردازد. شما می‌توانید در کابوس خود، به دست‌کاری فیزیک و راه رفتن روی دیوارها برای حل پازل‌ها بپردازید. فضای بازی دلخراش است و یک موسیقی متن مینیمالیستی این تنش را تشدید می‌کند. پس یکی از بهترین بازی های ترسناک PS5 را از دست ندهید.

15) بازی Observer: System Redux

بازی Observer System Redux

استودیوی بزرگ بازی سازی لهستانی یعنی Bloober باری دیگر آمده تا یکی از بهترین بازی های ترسناک PS5 را به ما تقدیم کند. بازی Observer: System Redux نسخه تکمیل شده و قدرتمندتر عنوانی با همین نام از سال 2017 است. با اینکه خیلی‌ها این بازی را در سبک ترس روان‌شناختی قرار می‌دهند، ولی هسته‌های گیم پلی‌اش بسیار انعطاف‌پذیر بوده و خیلی‌ها حتی به چشم یک بازی کارآگاهی به آن نگاه می‌کنند. این بازی به نسخه اصلی وفادار بوده و تنها تغییرات مثبتی درونش وجود دارد.

بازی در کراکوف، لهستان در سال 2084 اتفاق می‌افتد، جایی که شما کنترل کارآگاه Daniel Lazarski، یکی از اعضای Observers (یک نیروی پلیس که اعضای آن توانایی بررسی ذهن افراد را دارند) را به دست می‌گیرید. داستان بازی شامل بررسی پرونده‌ای قتل عجیب و یافتن پسر گمشده شخصیت اصلی می‌شود. بر خلاف نسخه اصلی که کمتر ترسناک بود، این بازی مکانیک‌ها و محیط‌های پیچیده و هزارتو مانندی را به شما نشان می‌دهد که امکان غرق شدن و گم شدن درونشان وجود دارد.

16) بازی Little Nightmares 2: Enhanced Edition

بازی Little Nightmares 2 Enhanced Edition

نسخه اول سری Little Nightmares با ظاهر بامزه و وحشت‌های به‌یادماندنی‌اش، برداشتی متفاوت و عجیب از داستان‌های کودکانه و فانتزی بود. موفقیت‌های مکرر آن نسخه باعث شد که سازندگان به سرعت دست به کار شده و بازی Little Nightmares 2 را عرضه کنند. قسمت دوم این بازی حتی دنیای تاریک‌تر و مرموزتر را در اختیار کودک داستان می‌گذارد که باید مسیر خود را از آدم‌های ترسناک و عجیبی که قصد کشتن وی را دارند باز کرده و به امنیت دست پیدا کند.

Little Nightmares 2 به حدی موفق بود و چیزی حدود 2 میلیون نسخه از آن به فروش رسید که سازندگان با انتشار Little Nightmares 2: Enhanced Edition بر روی کنسول‌های جدید، این موفقیت را جشن گرفتند. این بازی علاوه بر کاراکتری جدید، شخصیت بازی قبلی را هم برگردانده و هر دوی آنان با همکاری همدیگر باید از دنیای کابوس وار فرار کنند. به ظاهر کودکانه این بازی نگاه نکنید، زیرا برخی از سکانس‌های وحشت و موقعیت‌هایش، تا مدت‌ها از ذهنتان پاک نخواهند شد.

17) بازی Doki Doki Literature Club Plus

بازی Doki Doki Literature Club Plus

در اولین و حتی دومین نگاه، همه چیز در رابطه با Doki Doki Literature Club گول زننده است. این بازی هر کاری از دستش بر بیاید انجام می‌دهد تا وانمود کند که یک بازی ترسناک نیست. از شخصیت‌های شاد و بانمک گرفته تا موسیقی گوش نوازی که هر کسی را گیج خواهد کرد. ولی این رمان گرافیکی که در اکثر گیم پلی‌اش به خواندن متن می‌پردازید، رازی بسیار تاریک را درون این متن‌ها پنهان کرده است. این بازی به دلیل این ترکیب عجیبش یک موفقیت بزرگ بود و نسخه جدیدی نیز منتشر شد.

Doki Doki Literature Club Plus ورژن ارتقا یافته و کامل‌ترین از تجربه اولیه این بازی است. حتی با داشتن دانش اینکه این یک بازی ساده و بامزه نیست، باز هم نمی‌توانید پیش بینی کنید که چه غافلگیری‌هایی در این شبیه ساز دوست یابی بامزه پنهان شده است. پس هیچ جزئیاتی را از داستان بازی فاش نمی‌کنیم و به شدت توصیه می‌کنیم که همین حالا این بازی خارق‌العاده را تجربه کنید. البته مخاطبان این عنوان باید کسانی باشند که تحمل برخی از انزجارآورترین لحظات را داشته و به راحتی نمی‌ترسند.

18) بازی Dying Light 2: Stay Human

بازی Dying Light 2 Stay Human

با اینکه در مقایسه با بازی اول این سری، Dying Light 2 مقداری روشن‌تر و کمتر ترسناک است، ولی همواره چیز در رابطه با فرار از دست زامبی‌های گوشت خوار و خطرناک وجود دارد که باعث بالا رفتن فشار خون خواهد شد. این بازی به شدت مورد انتظار از آن دسته عناوینی است که همه گیمرها را راضی خواهد کرد. چه طرف‌دار اکشن‌های سرسام‌آور و کوبنده باشید و چه آثار ژانر وحشت، بدون شک می‌توانید لذتی از یکی از بهترین بازی های ترسناک PS5 یعنی Dying Light 2 پیدا کنید.

شب‌های این بازی زمانی است که شما باید آماده مقابله زامبی‌های وحشی‌تر و هیولاهای غول آسایی شوید که در صورت متوجه شدن به حضورتان، شما را رها نخواهند کرد. اکشن این بازی به شدت پیچیده و پر از اسلحه‌های ترکیبی رنگارنگ است و لذتی که در تکه‌تکه کردن زامبی‌ها وجود دارد در جای دیگر یافت نمی‌شود. دنیای آخرالزمانی این بازی به شدت عظیم و پر از رازهای مختلف است و می‌تواند ساعت‌ها شما را درگیر محتوای بی پایانش کند. پس تجربه آن را از دست ندهید.

19) The Dark Pictures Anthology: House of Ashes

بازی The Dark Pictures Anthology House of Ashes

House of Ashes یک بازی ویدئویی تعاملی و ترس و بقا است که توسط Supermassive Games توسعه یافته و توسط Bandai Namco Entertainment در سال 2021 منتشر شده است. این بازی سومین عنوان اصلی در مجموعه داستان‌های تعاملی و ترسناک The Dark Pictures Anthology است. اتفاقات و جریان بازی House of Ashes در سال 2003 در عراق اتفاق می‌افتد و از جنگ بحث برانگیز بین ایالات متحده و عراق به عنوان بستر مناسبی برای ساخت پایه بازی استفاده می‌کند.

در تلاش برای کشف تسلیحات اتمی صدام حسین، یک واحد ناکارآمد ارتش آمریکا با تعدادی جنگجوی عراقی روبرو می‌شود. به زودی، هر دو گروه از سربازان در یک معبد زیرزمینی به دام می‌افتند. دو تیم اگر بخواهند با موفقیت از موجودات شومی که در این تأسیسات زیرزمینی در کمین هستند فرار کنند، چاره‌ای جز همکاری ندارند. از آنجایی که شخصیت‌ها سرباز هستند، می‌توانید در طول مسیر منتظر نبردهایی باشید. هر تصمیم ساده‌ای درون بازی، بر روی سرنوشت قهرمانان تأثیر می‌گذارد.

20) بازی Alan Wake Remastered

بازی Alan Wake Remastered

بازی اصلی Alan Wake از نظر خیلی‌ها از شاهکارهای سبک ترسناک روان‌شناختی در صنعت گیم محسوب می‌شود. خوشبختانه کمپانی معروف Remedy Entertainment موفق شده تا این بازی قدیمی خود را با یک بازسازی بی نظیر به گیمرهای مدرن نیز هدیه کند. عناصر روایی و گیم پلی مانند قبل باقی مانده، اما این بار با گرافیک بهبود یافته که از وضوح 4K پشتیبانی می‌کند. اگر پیش از این به تجربه این بازی نپرداخته‌اید، حالا فرصت خوبی است تا یکی از بهترین‌های ژانر را بازی کنید.

Alan Wake نویسنده‌ای است که به همراه همسرش به شهر کوچک اسرارآمیز Bright Falls سفر می‌کند تا برای کتابش الهام بگیرد. پس از ناپدید شدن همسرش، Alan خود را درگیر یک سری رویدادهای ماوراء الطبیعه می‌بیند. وی برای یافتن همسرش باید با دشمنان مختلفی از جمله روانی اره برقی به دست و موجودی مرموز به نام The Dark Presence روبرو شود که مردم شهر را در اختیار دارد و از آنها به عنوان سرباز استفاده می‌کند. یک ماجراجویی پیچیده و تاریک که به همه توصیه می‌شود.

21) بازی The Quarry

بازی The Quarry

با انتشار هر بازی جدید، کمپانی بریتانیایی Supermassive Games یک قدم دیگر جا پای خود را در پادشاهی سبک وحشت محکم‌تر می‌کند. فرمول بازی های ترسناک سینمایی و تعاملی این کمپانی برای اولین بار در اثر موفق Until Dawn خود را ثابت کرد و حالا جدیدترین عنوانشان، یعنی بازی The Quarry، خاص‌ترین و پیچیده‌ترین بازی در کارنامه کاری‌شان محسوب می‌شود. شما نقش 9 مشاور اردوگاه نوجوانان را بر عهده می‌گیرید که باید آخرین شب اردوی تابستانی خود را در مکان مرموز سپری کنند.

شخصیت‌های اصلی داستان به مرور متوجه می‌شوند که در این مکان تنها نبوده و توسط افراد محلی خطرناک و هیولاهای مختلف محاصره شده‌اند. شما باید انتخاب‌های دشواری داشته باشید که ممکن است بر عناصر بازی تأثیر بگذارد، مانند داستان، شخصیت پردازی یا حتی پایان بندی. علاوه بر این، زمانی که متوجه می‌شوید تصمیم اشتباهی گرفته‌اید، کمی دیر شده است. The Quarry یک بازی عالی است که عناصر کلیدی آن شامل تأثیر تصمیمات شما بر گیم پلی و نتایج نهایی خواهد بود.

22) بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village

Resident Evil Village یک بازی اکشن و ترسناک است که توسط استودیوی ژاپنی Capcom در سال 2021 ساخته و منتشر شده است. این بازی دنباله Resident Evil 7 و هشتمین قسمت اصلی از سری محبوب Resident Evil است. شما نقش ایتن را بر عهده می‌گیرید که پس از سال‌ها اتفاقات غم‌انگیزی که در Resident Evil 7 رخ داد، سرانجام با همسرش، میا، در آرامش زندگی می‌کند. پس از رخ دادن تراژدی‌های مختلف، ایتن باید برای نجات دخترش، وارد یک قصر باستانی مرموز شود.

برخلاف بازی‌هایی که تاکنون بررسی شده‌اند، بازی Resident Evil Village دارای درگیری‌های اکشن زیادی است. ایتن مجموعه‌ای از نارنجک‌انداز، تپانچه و تفنگ ساچمه‌ای دارد که به او کمک می‌کند تا هیولاهای در کمین را از بین ببرد. همچنین می‌توانید اتاق‌ها را برای تجهیزاتی مانند اقلام درمانی و مهمات با کمک نقشه بازی اسکن کنید. این بازی شامل شخصیت‌های منفی به شدت به‌یادماندنی و داستانی جذاب می‌شود. پس تجربه یکی از بهترین بازی های ترسناک PS5 را از دست ندهید.

23) بازی Tormented Souls

بازی Tormented Souls

Tormented Souls یک بازی ترس و بقا است که توسط Dual Effect توسعه یافته و توسط PQube در سال 2021 منتشر شده است. شما نقش کاراکتری به نام کارولین واکر را بر عهده می‌گیرید که پس از دریافت نامه‌ای با تصویر دو خواهر به ساختمان متروک مرموزی که تبدیل به بیمارستان  شده می‌رود. تقریباً بلافاصله پس از رسیدن، او بیهوش شده و وقتی از خواب بیدار می‌شود، خود را در وان حمام می‌بیند، لوله‌ای در گلویش فرو رفته و یکی از چشمانش گم شده است.

شخصیت اصلی چاره‌ای جز کشف رازهای این مکان عجیب و غریب ندارد و باید به حل معماهای محیطی و رویارویی با دشمنان بپردازد. دقیقاً مانند The Medium، می‌توانید دو جهان را کاوش کنید؛ این کار به وسیله آینه‌هایی که حکم پورتال را دارند ممکن شده است. هیولاها در تاریکی پنهان می‌شوند و منتظر فرصتی عالی هستند تا به شما حمله کنند. خوشبختانه، شما سلاح و یک مکانیک جاخالی دارید که می‌تواند در نبردها کمک کند. بدون شک با بهترین وحشت بقای مدرن طرف هستید.

24) بازی Resident Evil 2

بازی Resident Evil 2

بازسازی جاه‌طلبانه Resident Evil 2 از سوی کمپانی Capcom بدون شک یکی از بهترین بازی های ترس و بقا بوده که تاکنون ساخته شده است. این بازی به لطف انبوهی از مدرن‌سازی‌های موجود در سراسر خود، به نوعی جوهر نسخه اصلی 1998 را حفظ می‌کند و در عین حال تجربه را کاملاً تغییر می‌دهد. در بازی رزیدنت اویل 2 کنترل‌های شخصیت‌ها، دوربین‌های ثابت، و تصاویر قدیمی، به نفع چیزی که انتظار دارید در سخت‌افزار مدرن تجربه کنید، از بین رفته‌اند. حتی می‌توان گفت که با یک بازی کاملاً جدید روبرو هستیم.

داستان بازی حول محور دو شخصیت می‌گذرد که پس از پخش شدن ویروس زامبی، باید در کنار زنده ماندن، به کشف حقیقت و یافتن افرادی که دوست دارند بپردازند. همه چیز به همان صورت که در سال 1998 بوده پیاده سازی شده و هیچ المان مهم داستانی از بازی حذف نشده است. عملکرد بازسازی، کارگردانی هنری و گیم‌پلی آن همه به سادگی شگفت‌انگیز هستند و در کنار هم قرار می‌گیرند تا بهترین تجربه ممکن از فرنچایز به‌یادماندنی Resident Evil را برای گیمرها خلق کنند.

25) بازی The Last of Us Part I

بازی The Last of Us Part I

اینکه آیا The Last of Us واقعاً به بازسازی نیاز داشت یا خیر جای بحث دارد، اما انکار سطح بالای کیفیت آخرین ماجراجویی Naughty Dog کاری دشوار است. The Last of Us Part I یک بازسازی از بازی اصلی منتشر شده برای PS3 است که با جلوه‌های بصری بهبود یافته، عملکرد بهتر و ویژگی‌های جدید ساخته شده است. این بازسازی بسیار نزدیک به The Last of Us Part II بوده و داستانی یکپارچه را بین دو این نسخه برای طرف‌داران و علاقه‌مندان خلق می‌کند.

علاوه بر ارتقاء بصری، The Last of Us Part I دارای تعدادی ویژگی دسترسی ساده است که لذت بردن بازیکنان بیشتری را تضمین می‌کند. این موارد شامل کنترل‌های کاملاً قابل تنظیم، پیام‌های آموزشی، توضیحات سینمایی و موارد دیگر می‌شود. این بازی داستان دلخراشی را بین قهرمان‌هایش یعنی جوئل و الی روایت می‌کند، و به همان اندازه که در سال 2013 شوکه کننده بود، جذاب و غم‌انگیز است. پس وقت را تلف نکرده و یکی از بهترین بازی های ترسناک PS5 را تجربه کنید.

جمع بندی

بهترین بازی های ترسناک PS5

برخی از بازی های ترسناک تنها به ترس‌های لحظه‌ای یا همان Jump scareها اکتفا کرده و برخی نیز باهوش‌تر بوده و سعی می‌کنند را به اعماق ذهن کاراکتر اصلی حمله ور شده و ترس‌هایشان را ماندگارتر کنند. در هر صورت، طرف‌دار هر کدام که باشید، عنوانی مخصوص شما وجود دارد. کنسول PS5 که جدیدترین دستگاه ویدیو گیم از سوی کمپانی سونی است، موفق شده تا در همین ابتدای مسیر، کلکسیونی از آثار به شدت باکیفیت را برایتان جمع آوری کند. بازی های ترسناک این کنسول نه تنها از گرافیک‌های خیره‌کننده‌ای بهره‌مند بوده، بلکه داستان‌ها و صحنه‌های سینمایی جذابی را هم درون خود جای‌داده‌اند.

در این لیست سعی داشتیم تا آثار به شدت تحسین شده و کلاسیک مدرنی مانند Resident Evil Village تا بازی های مستقل کمتر شناخته شده‌ای مانند Tormented Souls را قرار دهیم تا هر کس بنا به سلیقه خود، بازی خوبی را کشف کند. با اینکه کنسول PS5 تنها چند سال است که وارد میدان شده، ولی به راحتی صدها عنوان باکیفیت در ژانر وحشت بر رویش منتشر شده‌اند. تنوع و تعداد زیاد این عناوین، دست ما را برای قرار دادنشان بسته است. ولی جای نگرانی نیست، زیرا اگر شما موفق به تجربه دیگر بهترین بازی های ترسناک PS5 شده‌اید که در لیست حضور ندارند، می‌توانید آن‌ها را در بخش نظرات به ما معرفی کنید.

منبع: Screen Rant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

مورد انتظارترین بازی ترسناک در دست ساخت چیست؟

بازسازی عنوان بی‌نظیر Resident Evil 4 در حال حاضر به عنوان مورد انتظارترین بازی ترسناک در دنیا شناخته می‌شود.

۱
دنباله معنوی کدام سری بازی ترسناک در دست ساخت است؟

بازی The Callisto Protocol به نوعی قرار است تا دنباله معنوی فرنچایز محبوب Dead Space باشد و در دست ساخت قرار دارد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.