بهترین کمان‌دارها در بازی های ویدیویی
رسول امینی

بهترین کمان‌دارها در بازی‌ های ویدیویی

رسول امینی 22 دی 1400 8 دیدگاه
5,195 بازدید

تیروکمان همیشه یکی از سلاح‌های جذاب در بازی‌های ویدیویی بوده است؛ به‌طوری که تعدادی از عناوین مهم و بزرگ این چند سال اخیر، از تیروکمان به عنوان سلاح اصلی استفاده می‌کنند و جذابیت‌های خاصی به گیم‌پلی بازی می‌دهند. کمان‌دارها تاریخچه طولانی در بازی‌های ویدیویی دارند که قدمت آن‌ها، به دوران اولیه این مدیوم برمی‌گردد و از آن‌جا که در بیشتر عناوین امروزی حضور دارند، محبوبیت این سلاح‌های رشته‌ای هرگز کاهش پیدا نکرده است. حتی در طول چند سال اخیر، شخصیت‌هایی که از کمان به‌عنوان یکی از سلاح‌های اصلی استفاده می‌کنند، محبوبیت بالایی نزد طرفداران بازی و سرگرمی پیدا کرده‌اند. عقب کشیدن بند کمان، رها کردن آن و دیدن قوس تیر در دور دست، به‌طور عجیبی رضایت بخش است. امروز با تعدادی از بهترین کمان‌دارهای این صنعت آشنا می‌شوید. همچنین می‌توانید مقالات بهترین کاراکترهای بازی‌های ویدیویی در سال 2021 و به‌یادماندنی‌ترین دزدان دریایی در بازی‌های ویدیویی را نیز در پارسی گیم مطالعه کنید.

کمان‌دارهای محبوب و دوست داشتنی در بازی‌های ویدیویی

از کمان‌دارهای کمکی‌تان در یک عنوان نقش آفرینی مثل جنگ‌های صلیبی تا شخصیت اصلی یک عنوان ماجراجویی جهان‌باز، این شخصیت‌ها نقش مهمی در چشم‌انداز وسیع بازی‌های ویدیویی دارند، به‌طوری که بسیاری از شخصیت‌های کمان به‌دست‌، به یکی از نمادهای صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده‌اند. تا به امروز شخصیت‌های محبوب زیادی با استفاده از تیرکمان در بازی‌های ویدیویی ماجراجویی کرده‌اند، از Aloy در بازی Horizon Zero Dawn گرفته تا لارا کرافت در بازسازی سری محبوب Tomb Raider و بسیاری شخصیت‌های گمنام دیگر، هر کدام در استفاده از این سلاح مهارت بالایی دارند. در ادامه تعدادی از کمان‌دارهای بازی‌های ویدیویی معرفی می‌شوند که هریک با قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود، به یکی از بهترین استفاده‌کننده‌های این سلاح تبدیل شده‌اند.

کمان‌دار در بازی Shining Force 2

شخصیت May در بازی Shining Force 2

در حقیقت، کمان‌دارهای سری Shining Force آن‌طور که باید و شاید، مهارت چشمگیری در استفاده این سلاح ندارند و باوجود داشتن میدان و برد بیشتر نسبت به جنگجوهای نبرد تن‌به‌تن، قدرت پرتاب آن‌ها نسبت به جادوگرها، تعریف آن‌چنانی ندارد و نقطه ضعف‌های گسترده‌ای دارند.

اما شخصیت May کاملا با رویه کمان‌دارهای دیگر این مجموعه، تفاوت دارد. او یک انسان اسب‌نما است که به‌واسطه حرکات دقیق پاهایش، تحرک پذیری سریع و دقیق، می‌تواند در نبردهای پیش‌رو تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی داشته باشد. بدون شک، May با داشتن مهارت‌های ویژه، قابلیت جابه‌جایی سریع و پرتاب‌های قدرت‌مند، بهترین کمان‌دار بازی Shining Force 2 است.

بازی Tales of Phantasia

شخصیت Chester در بازی Tales of Phantasia

Chester یکی از شخصیت‌های اصلی بازی Tales of Phantasia است و اولین کماندار مجموعه Tales Of به‌حساب می‌آید. او شخصیتی منطقی و گاها بی‌پروا دارد، اما با وفاداری و اهمیت قائل بودن، نیت خوب خود را به همه ثابت می‌کند. نباید فراموش کرد که پرتاب تیرهای او بسیار قوی و بی‌رحمانه هستند.

بازی Tales of Phantasia رویکرد بسیار متفاوتی با چستر در مقایسه با کمان‌دارهای دیگر داشت و به‎ جز یک حرکت پایه و بسیار ساده، قابلیت و ویژگی چشمگیر و آن‌چنانی برای او تعریف نکرد. اما برای جبران این موضوع، او دارای قدرت پرتاب بسیار بالایی است که در مواقع ضروری، تنها کافی است او را به یک کمان خوب مجهز کنید و خیال‌تان از بابت هر موضوع دیگر راحت باشد.

کمان‌دار در بازی Assassin's Creed Odyssey

شخصیت Kassandra در بازی Assassin’s Creed: Odyssey

بازی Assassin’s Creed: Odyssey  یکی از عناوین جذاب سبک جهان‌باز بوده که مملو از شخصیت های به یادماندنی است و در میان آن‌ها کمان‌دار نیز وجود دارد. حضور کساندار در این لیست تنها یک دلیل دارد که آن، توانایی کشتن چند حریف به‌طور همزمان و فقط به‎‌وسیله یک پرتاب قدرتمند با کمان بزرگ است. البته اشتباه نکنید، چونکه او حقه و قابلیت‌ها دیگری نیز دارد؛ اما از بین بردن چند هدف با یک پرتاب، کار هر کمان‌داری نیست.

هر پرتاب Kassandra تاثیر ویرانگری دارد و به‌واسطه آن، آسیب‌های بیشتری را به دشمنان خود وارد می‌کند. توانایی مولتی‌شات او می‌تواند دشمنان را به عقب رانده یا با پرتاب‌های پیاپی، آن‌ها را میخکوب کند، اما این تازه ابتدای ماجرا است؛ قابلیت مغلوب کننده کساندرا یعنی شلیک با کمان را باز کرده و آن را تا آخرین سطح لول‌آپ کنید تا تاثیر تیرهای رهاشده از کمان او به بالاترین حد ممکن برسد. حال اصابت هر تیر، دسته‌های بزرگی از دشمنان را ازبین می‌برد و در بیشتر مواقع یک تیر، تمام‌ کننده کار خواهد بود. با این پرتاب ویرانگر، مطمئنا کساندار شایسته جایگاهی در میان بهترین‌های این دسته است.

بازی Genshin Impact

شخصیت Ganyu در بازی Genshin Impact

هرشخصی که Genshin Impact را تجربه کرده باشد، می‌داند که Ganyu یکی از بهترین کمان‌دارهای این بازی است. او از عنصر یخ استفاده می‌کند و در رویارویی با گروهی از دشمنان، بسیار موثر ظاهر می‌شود اما بهترین قابلیت او، تیرهای رهاشده از کمانش است که نه‌تنها آسیب بسیار جدی به دشمن‌ وارد می‌کند بلکه درصورت شارژ کامل، هر تیر به چند دشمن نیز اصابت می‌کند.

بهتر از تیرهای کامل شارژ شده، ترکیب قابلیت اصلی Ganyu با این تیرها است که اولی حواس دشمنان را پرت کرده و دومی کار آن‌ها را یکسره می‌کند. البته حمله نهایی او را نباید فراموش کرد که با ایجاد کردن میدان‌های یخی بزرگ، دشمنان را با تیرهای یخی غول‌پیکر درهم می‌کوبد. ماجرا وقتی جالب می‌شود که حمله نهایی Ganyu با ویژگی‌های دیگر افراد پارتی‌تان ترکیب شده تا ضربه نهایی حتی ویرانگرتر از قبل به وقوع بپیوندد. کمان او تاثیر سردکننده‌ای بر نیت دشمنان‌تان خواهد داشت.

بازی Granblue Fantasy Versus

شخصیت Metera در بازی Granblue Fantasy Versus

در یک بازی مبارزه‌ای مسلما نبردهای نزدیک و تن‌به‌تن اجتناب ناپذیر است و دور نگه داشتن حریف امری سخت خواهد بود، اما یکی از قابلیت‌های شخصیت Metera در بازی Granblue Fantasy Versus این است که از فاصله دور با دشمنان خود مبارزه کنید.

این شخصیت قابلیت‌های چشمگیری دارد که یکی از آن‌ها حفظ فاصله دشمنان در فاصله معین است که این امر، به او اجازه می‌دهد تا در محدوده نبردها با پرش‌های بلند و پرتاب تیرهای پی‌درپی، بیشترین آسیب را به حریف‌ خود وارد کند. مهارت مترا در تیروکمان نیز بی‌نقص است طوری که، تیرهای او حریف‌ را برای چند لحظه به زمین میخکوب و بی‌دفاع می‌کند تا او بتواند بدون دریافت آسیب‌های جدی، دشمنان خود را از پای درآورد. Metera یکی از بهترین شخصیت‌های Granblue Fantasy Versus و البته کمان‌داری ماهر است.

لارا کرافت در بازی Tomb Raider

شخصیت Lara Croft در بازی Tomb Raider

طبق سنت همیشگی مجموعه Tomb Raider، لارا کرافت به‌دلیل استفاده از تپانچه‌های دوقلو معروف شده بود، اما همه‌چیز با سه‌گانه جدید این سری که از سال 2013 تا 2018 منتشر شد، تغییر کرد؛ لارا تپانچه‌هایش را با تیروکمان عوض کرده و برای همیشه یک کمان‌دار باقی ماند. بازسازی این سری که با نام‌های Tomb Raider، Rise of the Tomb Raider و Shadow of the Tomb raider منتشر شد، استاندارد جدیدی در بازی‌های اکشن ماجرایی تعیین کرده و تیرکمان لارا در آن‌ها یکی از سلاح‌های بارز محسوب می‌شود.

سه‌گانه جدید مجموعه Tomb Raider تاکید بسیار بیشتری روی المان مخفی‌کاری داشت و این امر، نیاز لارا به کمان را بسیار ضروری کرد. در طول بازی و با ارتقا ویژگی‌های کمان، او با هدف گذاری ثابت و بدون لرزش روی دشمنان، آهسته کردن زمان و استفاده از کمان حتی در موقعیت‌هایی که دشمن بیش از حد به او نزدیک است، استفاده از این سلاح را به‌یکی از لذت‌های این سری تبدیل می‌کند. افزون بر موارد بالا، لارا با برداشتن و به‌کارگیری دوباره تیرها، از آن‌ها می‌تواند دوباره استفاده کند.

بازی Ghost of Tsushima

شخصیت Jin در بازی Ghost of Tsushima

Jin یک سامورایی با چندین و چند ترفند مبارزه‌ای و تکنیک رزمی است که در بازی Ghost of Tsushima با او ملاقات خواهید کرد؛ بااین حال سبک مبارزه او تنها به استفاده از شمشیر و عنصر مخفی‌کاری محدود نمی‌شود و به‌عنوان یک کمان‌دار می‌تواند راه خود را میان انبوهی از دشمنان باز کند. شاید عجیب باشد اما کار با تیروکمان یکی از روش‌های دلچسپ مبارزه جین در برابر حریفان است.

قابلیت‌های او در تیروکمان بی‌نقص هستند و با ارتقا بخش کمان‌دار، او توانانی آهسته کردن زمان را کسب خواهد کرد که هرچه این بخش را بیشتر ارتقا دهید، مدت زمان بیشتری برای هدف گذاری دشمنان در حالت آهسته خواهید داشت. جین در مخفی ماندن از دید دشمنان بسیار ماهر است و اگر مخفی‌کاری با تیروکمان ترکیب شود، به‌راحتی می‌تواند چند حریف را پشت سرهم هدف قرار داده و از بین ببرد. تاثیر کمان‌داری او با به‌دست آوردن longbow حتی بیشتر از قبل می‌شود و به وسیله آن می‌تواند از فاصله‌های دورتر، تیرهایی با شدت برخورد قوی‌تر پرتاب کند. جین به‌عنوان یک کمان‌دار، مبارزی کاربلد است و حتی می‌توان گفت که او با در دست گرفتن کمان بلند وارد قوی‌ترین حالت خود می‌شود.

بازی Breath of the Wild

شخصیت Link در بازی Breath Of The Wild

Link در به‌کارگیری سلاح‌های مختلف مهارت بالایی دارد اما در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild تمرکز او بیشتر از همیشه برروی تیروکمان است. رها کردن تیر و نحوه حرکت آن در این بازی فوق‌العاده راضی کننده است و این را با توانایی لینک در آهسته کردن زمانی که تیر رو به هوا پرتاب می‌کند، ترکیب کنید تا با یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های کمان‌داری روبه‌رو شوید.

در Breath of the Wild، لینک مجموعه‌ای از تیروکمان‌هایی با قابلیت‌های متنوع را در اختیار خواهد داشت؛ از تیرهای آتش معمولا برای حل معماها استفاده می‌شود اما با آن‌ها می‌توان کمپ‌های دشمن را نیز ویران کرد، تیرهای شوک دهنده، یخی و انفجاری به لینک در پیروز شدن نبردها کمک شایانی می‌کنند و در آخر، تیرهای باستانی با قدرت ویرانگر خود هر مانعی را که بخواهد سر راه قرار بگیرد، نیست و نابود می‌کند.

شخصبت Aloy در بازی Horizon Zero Dawn

شخصیت Aloy در بازی Horizon Zero Dawn

در بازی‌های ویدیویی، به‌طور معمول شاهد نبرد کمان‌دارها با موجودات فانتزی یا راهزان‌های قرون وسطایی بوده‌ایم و خیلی کم پیش می‌آید که از تیروکمان در برابر ربات‌ها استفاده کنیم، اما خوشبختانه بازی Horizon Zero Dawn با دید دیگری به موضوع نگاه کرد و ما را با کمان در مقابل ربات‌های پیشرفته و غول‌پیکر قرار دارد.

تیرهایی که Aloy استفاده می‌کند نه‌تنها از مدل معمولی نیستند بلکه با فناوری‌های پیشرفته ساخته شده‌اند و در هنگام اصابت، شوک الکتریکی بسیار قدرت‌مندی ایجاد می‌کنند. از آنجا که تیروکمان سلاح اصلی بازی هورایزن محسوب می‌شود، Aloy دارای قابلیت‌های متعددی در استفاده از تیروکمان است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آهسته کردن زمان و پرتاب همزمان چند تیر اشاره کرد. الوی کمان‌داری با تکنولوژی‌های پیشرفته اما در عصری کهن است که در دنیایی زیبا و پساآخرالزمانی گشت و گذار کرده و ماجراجویی‌های متعددی را در کنار کمان مدرنش پشت سر می‌گذارد.

شخصیت Ellie در بازی The Last of Us 2

شخصیت Ellie در بازی The Last Of Us Part 2

در دنیای بازی The Last of Us Part 2 که مملو از موجودات حساس به کوچک‌ترین صداها است، سکوت عنصر طلایی برای زنده ماندن است، اما سلاح‌های گرمی مانند هفت‌تیر، شات‌گان و… این عنصر طلایی را بی‌معنی می‌کنند؛ پس باید چه‌کار کرد؟ بله، درست حدس زدید؛ تیروکمان ترکیب طلایی سکوت و مخفی‌کاری در دنیای بی‌رحم The Last of Us Part 2 است و Ellie کاملا در به‌کارگیری آن مهارت دارد.

در جریان بازی و با ارتقا دادن بخش‌های کمان، می‌توانید میزان تسلط الی بر تیروکمان را به بالاترین حد برسانید که این به‌شما در هدشات‌های دقیق‌تر و بیشتر، کمک بسیاری می‌کند. یکی دیگر از ارتقاهای مفید بازی باعث افزایش تولید تعداد تیرها در هنگام کرفت‌کردن می‌شود و با درنظر گرفتن اینکه The Last of Us Part 2 گیمر را با کمترین مهمات در دنیای پر از دشمنان سرسخت قرار می‌دهد، خصوصا در درجه‌های سختی بالاتر که پیدا کردن مهمات به یک چالش جدی‌تر تبدیل می‌شود، این ارتقا بسیار مفید خواهد بود. Ellie کمان‌دار، قاتلی بی‌چون‌ و چرا در خفا و مصمم به‌بقا در دنیای ویران شده لست آف آس است. او به همه نشان می‌دهد مادامی که کمان در دستان یک کمان‌دار بی‌رحم باشد، این سلاح بهترین انتخاب برای جهانی پساآخرالزمانی است.

برخلاف باور عده‌ای، بازی‌های این لیست به‌ما نشان می‌دهند که کمان نه‌تنها سلاح ساده و کم ارزشی نیست، بلکه بهترین وسیله برای زنده ماندن در دنیایی مملو از زامبی‌های گوشت‌خوار، عصر کهن با ربات‌های عظیم‌الجثه و راهزن‌های قرون وسطایی است. امروزه در دست گرفتن کمان بیشتر از قبل لذت‌بخش‌تر شده و در سال‌های اخیر، توجه‌ ویژه‌ای به این سلاح در عناوین بزرگی مثل The Last of Us Part 2 و The Legend of Zelda: Breath of the Wild شده است.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین کمان‌دار بازی‌های ویدیویی کیست؟

 از بهترین‌ کمان‌دارها می‌توان به Ellie و Aloy اشاره کرد.

۱
کدام بازی تمرکز ویژه‌ای روی به‌کارگیری تیروکمان دارد؟

Horizon Zero Dawn

۲
در کدام بازی از تیرهایی با عنصرهای مختلف مانند آتش، یخ و... استفاده می‌شود؟

بازی‌های The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Genshin Impact

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 8 دیدگاه
  • Avatar

    ALFREID

    مهمان

    ایور در اساسینز کرید والهالا نیز کماندار خوبی است و جز بهترین هاست

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ‌Idham

    مهمان

    فکر نمیکردم کسی از گنشین حرف بزنه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    PROPHET

    مهمان

    horizon zero dawn هزاران مایل فاصله داره از نظر میزان implementation کمان از هر بازی دیگری تو تاریخ بعد لست آو آس رو گذاشتین اول؟
    اوه ویت، شماره بندی نکردین، ای کلکا ?

    پاسخ دهید
    • رسول امینی

      رسول امینی در پاسخ به PROPHET

      نویسنده

      ??

  • Avatar

    آذی

    مهمان

    Sova ولورانت حساب میشه؟

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Atila در پاسخ به آذی

      مهمان

      بایاک تو اساسین اوریجنز هم جا داشت تو این لیست باشه

  • Avatar

    Parham

    مهمان
    • رسول امینی

      رسول امینی در پاسخ به Parham

      نویسنده

      آترئوس شخصیت جانبی گاد آو وار است و گیمر در نسخه 2018 نمی‌توانست کنترل او را در دست بگیرد، به‌همین دلیل در این لیست حضور نداره.