بازی شبیه The Last of Us
علی ناجی مقدم

11 بازی مشابه The Last of Us که باید تجربه کنید

علی ناجی مقدم 19 آبان 1400 2 دیدگاه
17,611 بازدید

سری The Last of Us در پیش چشمان هواداران شاهکاری بی‌نظیر به‌حساب می‌آید که تمامی عناصر موجود در آن کامل بوده و تجربه‌ای لذت‌بخش و بی‌نظیر از یک بازی ویدیویی را به شما هدیه می‌دهد. داستان زیبا و تراژدی، کاراکترهای به‌یادماندنی، دنیایی تاریک و خشن در کنار گرافیک خوب و با جزییات همگی در کنار یکدیگر جمع شده‌اند تا عنوانی را بسازند که نظیرش را کمتر دیده‌اید. با این حال در بازار بازی‌های ویدیویی، بازی شبیه The Last of Us دیگری نیز وجود دارند که دست‌کمی از این بازی نداشته و تجربه هرکدام می‌تواند تا سال‌ها در خاطر شما بماند. توجه به داستان در کنار گیم پلی قوی، عنصر اصلی تشکیل‌دهنده این بازی‌ها است که در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از بازی های مشابه The Last of Us آشنا کنیم.

بازی شبیه The Last of Us

شاید انتخاب بازی شبیه به The Last of Us چندان ساده نباشد زیرا این عنوان به خودی خود شاهکاری در صنعت بازی های ویدیویی محسوب می‌شود؛ اما از طرفی عناوین متعدد و جذابی وجود دارند که می‌توانند در حد و اندازه این بازی مخاطب را سرگرم کنند و تجربه لذت‌بخشی را در اختیار آنها قرار دهند.

در این فهرست بازی‌هایی وجود دارند که هم در بخش داستانی قوی ظاهر شده اند، هم شخصیت‌پردازی مناسب کاراکترها باعث شده بسیاری از آن‌ها در خاطر باقی بمانند و هم از لحاظ گیم‌پلی حرف های زیادی برای گفتن دارند.تمامی این ویژگی‌ها در کنار هم بود که توانست سری The Last of Us را به اوج شهرت برساند و این بازی‌ها هم تا حد خوبی همین جایگاه را دارند.ممکن است از لحاظ سبک گیم‌پلی برخی از بازی‌های معرفی شده متفاوت باشند اما همه آن‌ها تجربه مناسب و فراموش‌نشدنی‌ای در قالب یک سرگرمی مجازی برای شما رقم خواهند زد و ارزش بازی کردن هر کدام بسیار بالا است.

بازی Uncharted 4: A Thief's End

Uncharted 4: A Thief’s End

بهتر است با نزدیک‌ترین همسایه شروع کنیم. عنوانی که توسط خود استودیو Naughty Dog ساخته‌شده و قبل از The Last of Us گل سرسبد بازی‌های انحصاری کنسول پلی‌استیشن بوده است. این بازی که در چهار شماره مختلف منتشرشده، داستانی زیبا و مهیج را در کنار گیم پلی اکشن و جذاب به شما ارائه می‌دهد و ماجراجویی‌های بسیاری را پیش روی شما قرار خواهد داد. شخصیت‌پردازی کاراکتر اصلی داستان در کنار عناصر موفق گیم پلی که ترکیبی از مبارزات اکشن با سلاح گرم و سرد، مخفی‌کاری و اندکی پلتفرمر مانند بازی‌های Tomb Raider است، تجربه این بازی بی‌نظیر را به‌شدت لذت‌بخش می‌کند. در Uncharted 4: A Thief’s End شاهد جهش قابل‌توجهی درزمینهٔ گرافیک و جزییات هستیم که این امر به لطف قدرت پردازش بالای کنسول پلی‌استیشن 4 میسر شده است.

بازی The Witcher 3 ویچر 3

The Witcher 3

شاید بازی The Witcher 3 را باید علت اصلی محبوبیت شرکت سازنده CD Project Red دانست؛ جوایز بسیاری که این بازی گرفت از موفقیت چشمگیر آن خبر می‌دهد و اگر بازی را تجربه نکرده‌اید بدانید که کاملاً مستحق تمامی تحسین‌هایش است. The Witcher 3 ادامه ماجراهای شخصیت محبوب ما Geralt of Rivia را دنبال می‌کند و ارتباط عمیقش با دختری به اسم Ciri در این شماره بسیار بیشتر موردتوجه است. هرچند این بازی گیم پلی غیرخطی داشته و جهانی بسیار گسترده‌تر، نسبت به The Last of Us دارد اما ارتباط میان Geralt و Ciri و تعامل آن‌ها با یکدیگر و حس عمیق پدرانه Geralt کاملاً چیزی شبیه به رابطه جوئل و الی در The Last of Us است. وجود عناصر نقش‌آفرینی و نقشه‌ای وسیع در کنار مأموریت‌های فرعی از دیگر عناصر مهم این بازی زیبا و موفق است که تجربه آن را برای هر شخصی ضروری می‌کند.

سری بازی های Tomb Raider

Tomb Raider Series

سری جدید بازی‌های Tomb raider با تغییر بسیاری از موارد در گیم پلی و داستان، موفقیت بسیار خوبی را به دست آورد. مشاهده شخصیت بی‌گناه و معصوم Lara در بازی اول که درگیر دنیای خشن و تاریک بیرون می‌شود و رفته‌رفته او را تبدیل به زنی قوی و مصمم کرده، بسیار لذت‌بخش بوده و ارتباط عمیقی را میان بازیکن و شخصیت اصلی داستان برقرار می‌کند. وجود عناصر مخفی‌کاری، شکار، سلاح‌های مختلف و ارتقا آن‌ها و مراحلی که هرکدام تنوع خاصی دارند این سری را به‌شدت اعتیادآور کرده است.

از طرفی دیگر در شماره‌های آخر مأموریت‌های فرعی بیشتر و دنیای وسیع‌تری را شاهد هستیم که تجربه طولانی‌تری برای بازیکن رقم می‌زند. از گرافیک زیبا و چشم‌نواز بازی که محیط‌های جنگلی سرسبز، کوهستان‌های برفی، سواحل خطرناک و مواج را در کنار معبدهای باستانی مختلف به تصویر می‌کشد، نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. این سری بازی‌ها ماجراجویی‌هایی را پیش روی شما قرار می‌دهند که خاطره آن‌ها تا مدت‌ها با شما خواهد ماند.

بازی Brothers A Tale of Two Sons

Brothers: A Tale of Two Sons

شاید این بازی نسبت به سایر عناوین معرفی‌شده ساده‌تر باشد اما چیزی که اینجا شما را به یاد The Last of Us می‌اندازد، ارتباط قوی میان کاراکترها است. بازی Brothers: A Tale of Two Sons به شما کنترل همزمان دو برادر را می‌دهد که در جست‌وجوی درمانی برای مریضی پدرشان هستند. گیم پلی، بیشتر حل کردن معماها و عبور از موانع به کمک کنترل دو برادر است و هر چه بیشتر پیش می‌روید، ارتباط بین آن‌ها نیز قوی‌تر می‌شود. داستان قوی و تراژدی در کنار شخصیت‌پردازی مناسب چیزی است که این بازی را موفق کرده و تجربه آن را لذت‌بخش می‌کند.

بازی Beyond Two Souls

Beyond: Two Souls

اگر به سبک داستان‌پردازی عمیق در بازی The Last of Us علاقه‌مند شدید، عنوان Beyond: Two Souls را از دست ندهید. داستان فراموش‌نشدنی این بازی با شخصیت‌های به‌یادماندنی اش در کنار صداگذاری خوب، عناصر اصلی موفقیت آن است و شما را به‌شدت درگیر خود می‌کند. این بازی درگیری‌های بزرگ‌سالانه را در دنیای واقعی روایت کرده؛ و در خلال تمام این حرف‌ها با دنیای ماوراطبیعه و عجیبی نیز ترکیب‌شده است. ارتباط عمیقی که میان دو جهان وجود دارد بطن اصلی داستان است و محیطی پرعمق و پیچیده را می‌سازد تا درگیر آن شوید و از آن لذت ببرید. بازی Beyond: Two Souls تجربه‌ای سینمایی از یک اثر با داستانی قوی است که دائم تعامل دو کاراکتر اصلی را به تصویر می‌کشاند و لحظات جذاب و متفاوتی بین آن دو خلق می‌کند.

بازی Bioshock Infinite

Bioshock Infinite

سری بازی‌های Bioshock شروعی طوفانی داشت و داستان متفاوت و زیبای آن در کنار دنیای ترسناکی که به تصویر کشید، به‌شدت مورد تحسین همگان قرار گرفت. در نسخه Infinite داستان جدیدی را از این دنیای متفاوت خواهید شنید که شخصیت اصلی آن توسط Troy Baker بازی شده و او همان فردی است که نقش جوئل را در The Last of Us بازی کرده است. او در این بازی به دنبال نجات دختری است که قدرت‌های ماورایی عجیبی دارد و پنجره‌هایی را به جهان‌های موازی بازی می‌کند. داستان در آرمان‌شهری که روی آسمان معلق است جریان دارد و تصویرپردازی بی‌نظیرش در کنار پیچش‌های داستانی و شخصیت‌های به‌یادماندنی، تجربه‌ای لذت‌بخش را برای شما رقم خواهد زد.سبک داستان پردازی و طراحی سری Bioshock همواره قابل تحسین بوده و Bioshock Infinite نیز از این قاعده مستثنا نیست.مشاهده یک شهر معلق در آسمان چیزی نیست که در هر عنوانی بتوانید تجربه‌اش کنید.

بازی Telltales The Walking Dead

Telltales The Walking Dead

داستان قوی در دنیایی که نابودشده و زامبی‌های خطرناک در سراسر آن قدم می‌زنند از عناصر موفق بازی The Last of Us بود. این موضوع را در بازی Telltales: The Walking Dead نیز می‌توانید پیدا کنید. ارتباط عمیق میان کاراکترها در دنیایی که بقا اولویت اول است و به هیچ‌کس نمی‌توان اعتماد کرد، از نکات کلیدی این بازی است. در این دنیای تاریک و خشن، که استودیو Telltales به وجود آورده، عواقب تصمیم‌های شما شاید به بدترین شکل برای شما تمام شود. استفاده از دنیای سریال معروف The Walking Dead نکته مثبت دیگری است که بی‌رحم بودن این دنیا را به‌خوبی به بازیکن منتقل می‌کند. انتخاب‌های مختلف و داستان چند شاخه‌ای که سرنوشت کاراکترهای آن با تصمیم‌های شما تغییر می‌یابد از دیگر ویژگی‌های این بازی جذاب است.

بازی A Plague Tale Innocence

A Plague Tale: Innocence

این بازی تازه‌وارد که عمر کمتری در بازار دارد، در بخش داستانی بسیار قوی ظاهرشده و روایت خواهر و برادری را شرح می‌دهد که در برهه‌ای تاریک از زمان زندگی می‌کنند و درگیر حمله موش‌های آلوده و وحشی به سرزمینشان شده‌اند. بازی A Plague Tale Innocence در همان لحظه‌های ابتدایی احساسات شما را جریحه‌دار کرده و نوید داستانی قوی و پرعمق را به بازیکن می‌دهد. شخصیت اصلی شما برخلاف سایر بازی‌ها آسیب‌پذیر و معصوم است و کشتن برایش امری وحشتناک به‌حساب می‌آید. تعامل این شخصیت معصوم با دنیایی خشن در کنار مراقبت از برادر کوچک‌ترش داستانی بسیار زیبا را شکل داده که تجربه بازی را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

بازی Days Gone

Days Gone

بازی Days Gone عنوان انحصاری دیگری برای کنسول پلی‌استیشن 4 بود که محوریت آن زنده ماندن و بقا در دنیای آخرالزمانی و سرشار از زامبی‌های خون‌خوار است و گیم پلی بسیار مهیج و سرگرم‌کننده‌ای دارد. ماهیت Open World بازی و امکان استفاده از موتورسیکلت برای گشت‌وگذار در این دنیای وسیع و خطرناک از نکات مثبت این بازی است. از طرفی برای اولین بار موج عظیمی از زامبی‌ها را در کنار هم مشاهده می‌کنید که در گروه‌های بزرگ به سمت شما حمله‌ور می‌شوند و برای رهایی از دست آن‌ها باید از عوامل محیطی کمک بگیرید؛ زیرا گلوله‌های شما برای این تعداد از زامبی‌ها، کفایت نخواهد کرد. داستان بازی شاید در حد و اندازه The Last of Us نباشد اما گیم پلی و دنیای آن برای جذب کردن شما کافی‌اند تا تجربه‌ای به‌یادماندنی داشته باشید.

بازی God of War

God of War

گویا The Last of Us سبک جدیدی را در بازی‌ها معرفی کرد که در آن کاراکتر اصلی دائم در تعامل با کاراکتر دیگری بوده که این شخصیت دوم آسیب‌پذیرتر است و بازیکن در نقش محافظ او بازی خواهد کرد. ارتباط عمیقی که بین این دو شخصیت برقرار می‌شود و ماجراهایی که در کنار هم تجربه می‌کنند علاوه بر گیم پلی، داستان را نیز جذاب‌تر می‌کند. بازی God of War در آخرین شماره روندی مشابه را پیش گرفت و Kratos معروف را در کنار پسرش قرار داد تا این شخصیت وحشی و تندخو را تبدیل به پدری سخت‌گیر اما مهربان کند که از هیچ تلاشی برای محافظت از پسرش غافل نمی‌شود.

رابطه میان این دو در ابتدا سرد است اما به‌مرور با پیشروی داستان، ارتباط آن‌ها قوی‌تر شده که بسیار در روایت داستان بازی، مؤثر و آن را زیباتر کرده است. گیم پلی مهیج و اکشن، وجود مأموریت‌های فرعی و دنیای وسیع بازی از دیگر جنبه‌های مثبت God of War است که تجربه‌ی آن، برای هر بازیکنی به‌یادماندنی خواهد بود.

بازی Horizon Zero dawn

Horizon: Zero Dawn

این عنوان انحصاری پلی‌استیشن داستانی را در دنیایی متفاوت و پرعمق روایت می‌کند که شخصیت اصلی، ماجراهای خطرناک و مهیج بسیاری را تجربه خواهد کرد. دنیای مدرن بشریت نابودشده و انسان‌ها به سبک و سیاق قبیله‌ای و بدوی خود بازگشته‌اند. با این حال از دنیای آینده، فقط ماشین‌ها و ربات‌های پیشرفته‌ای که در قالب حیوانات طراحی‌شده‌اند باقی‌مانده و در محیط‌زیست پرسه می‌زنند. Aloy شخصیت اصلی داستان بازی Horizon Zero Dawn که هویت پدر و مادرش مشخص نیست، درگیر ماجراهای هیجان‌انگیزی می‌شود و جای‌جای این دنیای نابودشده اما زیبا را جست‌وجو می‌کند. گیم پلی مهیج بازی، وجود عناصر نقش‌آفرینی، Crafting و تعامل با ربات‌های غول‌پیکر از نکات مثبت این عنوان موفق است.

اگرچه شاید عنوان The Last of Us منحصربه‌فرد بوده و هیچ بازی‌ای نتواند داستانی شبیه به آن را روایت کند؛ اما بازی‌های بسیاری در همان سطح وجود دارند که داستانی قوی را در کنار گیم پلی مهیج و گرافیکی زیبا در اختیار شما قرار داده و تجربه‌ای به‌یادماندنی را به شما هدیه می‌دهند. با توجه به این موضوع عناوین معرفی‌شده در این مقاله، بیشتر همین موارد را رعایت کرده و هرکدام ارزش بالایی برای امتحان و بررسی دارند.

منبع: Gamesradar

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی شبیه به سری The Last of Us کدام است؟

بازی Uncharted 4 و The Witcher 3 هر دو در زمینه داستانی و گیم‌پلی می‌توانند در حد و اندازه The Last of Us باشند.

۱
ویژگی بارز سری The Last of Us چیست؟

گیم‌پلی جذاب و سرگرم‌کننده در کنار داستان‌پردازی عمیق و زیبا و وجود کاراکترهای به‌یادماندنی.

۲
آیا بازی The Last of Us عنوانی انحصاری است؟

بله. این بازی به صورت انحصاری برای کنسول‌های پلی استیشن منتشر شده است.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    سینا تبریری

    مهمان

    God of war کجاش مشابه لست آف آس هستش آخه ؟! بقیه رو نمیگم ولی ما روی حاج کریتوس تعصب داریم . کریتوس حرمت داره ن لذت . البته لست آف هم که حرفی نداره و عالیه ولی کلا زمین تا آسمون سبکشون باهم فرق دارن

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مرتضی

    مهمان

    سلام. میدونم این سوالم ربطی به‌ پست نداره.. میخواستم بپرسم تیم ترجمه شما برنامه ای برای فارسی ساز دث استرندینگ نداره؟ اگه هست کِی منتشر میشه؟

    پاسخ دهید