کسری کاظمی

به‌یادماندنی‌ترین دزدان دریایی در بازی‌های ویدیویی

کسری کاظمی 12 آذر 1400 1 دیدگاه
617 بازدید

یکی از محبوب‌ترین و بدنام‌ترین افراد شرور تاریخ، دزدان دریایی هستند. در بازی های ویدیویی به انواع و اقسام موضوعات و داستان‌های گوناگون پرداخته شده است؛ پس کاملاً منطقی است که بازی‌هایی در رابطه با بزرگ‌ترین کابوس دریانوردان داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم تا به تعدادی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی بپردازیم که سوار بر کشتی‌های ترسناک خود، به ماجراجویی در دریا می‌پرداختند. همراه ما باشید تا به یادماندنی ترین دزدان دریایی در بازی های ویدیویی را بررسی کنیم.

دوران طلایی دزدان دریایی منبع الهام تعداد زیادی ترانه، داستان و فیلم بوده است؛ بازی های ویدیویی نیز از ویژگی‌های الهام بخش آن مستثنا نیستند. آن دوران، عصری بود که سرقت‌های دریایی پدیده‌ای عادی بوده و یک سفر ساده از یکجا به جای دیگر، یک ماجراجویی پر خطر محسوب می‌شد. شاید بسیاری از دزدان دریایی که در فیلم‌ها می‌بینید، به نظرتان غیر واقعی و خنده دار به نظر برسند، ولی اشتباه نکنید زیرا زمانی آن‌ها با حضورشان، تمام کشتی‌ها را به وحشت مینداختند. دزدان دریایی از هیچ قانونی پیروی نکرده و تنها هدفشان، مبارزه، تصرف اموال کشتی‌ها و البته یافتن گنج‌های گمشده است.

دزدان دریایی در بازی‌های ویدیویی

پس از به شهرت رسیدن بازی های ویدیویی، بسیاری از داستان‌ها و تصمیماتی که در سایر مدیوم‌ها ممکن نبود، تبدیل به واقعیت شدند. حالا بازی سازان می‌توانستند بدون محدودیت، مبارزه با زامبی‌ها و موجود فضایی را به بازیکنان تقدیم کنند. در اوایل دهه 90 میلادی، به سرعت پای دزدان دریایی نیز به دنیای بازی ها باز شد. به لطف بازی‌هایی مانند سری Monkey Island، دزدان دریایی به بهترین شکل ممکن حضور خود در دنیای گیم را ثبت کرده و صد البته یک سری از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های تاریخ را به ما ارائه دادند. در این مقاله به‌یادماندنی‌ترین دزدان دریایی در بازی‌های ویدیویی را معرفی می‌کنیم.با پارسی گیم همراه باشید.

به‌یادماندنی‌ترین دزدان دریایی

10 – Admiral Razorbeard از بازی Rayman 2: The Great Escape

این دزد دریایی خل و چل با حضور در دومین نسخه از سری Rayman توانست تبدیل به یکی از بامزه‌ترین شخصیت‌های کل فرنچایز شود. Admiral Razorbeard شخصیت منفی اصلی بازی Rayman 2 است. او به همراه تمام ارتش روباتی‌اش، دنبال یافتن راهی برای حمله به Glade of Dreams بوده که باید توسط شخصیت اصلی بازی جلوی او گرفته شود. با اینکه در نهایت Rayman موفق می‌شود تا Admiral Razorbeard را شکست دهد، این آخرین بازی نیست که با او مواجه خواهیم شد. این دزد دریایی شرور به دلیل شخصیت پردازی عالی و بامزه و لهجه مشهور دزدان دریایی که توسط فیلم‌ها شناخته می‌شود، به راحتی، یکی از به یادماندنی ترین دزدان دریایی در بازی‌ها است. زمانی که دهانش را باز کند، بلافاصله می‌توان فهمید که چه هدفی دارد.

به‌یادماندنی‌ترین دزدان دریایی

9 – Patty Fleur از بازی Tales of Vesperia

فرنچایز Tales بدون شک از بزرگ‌ترین سری نقش آفرینی در ژاپن است؛ دهمین نسخه‌ای که از این مجموعه منتشر شده Tales of Vesperia نام دارد که در سال 2008 عرضه شد. این بازی با اینکه در ابتدا برای کنسول Xbox 360 به صورت انحصاری منتشر شد، نسخه PlayStation 3 آن بسیار گسترده‌تر و البته مربوط به این رتبه از لیست است. در این نسخه جدیدتر شاهد حضور شخصیت دوست داشتنی Patty Fleur هستیم. داستان این شخصیت بسیار شبیه به کلاسیک‌ترین روایت دزدان دریایی است. او به دنبال یافتن گنج یک دزد دریایی افسانه‌ای است که ممکن است پدرش باشد. وی به دلیل جنسیت مؤنث و البته یک کودک بودنش، یکی از خاص‌ترین و جالب‌ترین شخصیت‌های این لیست به حساب می‌آید. تجربه این بازی سرگرم کننده را از دست ندهید.

به‌یادماندنی‌ترین دزدان دریایی

8  – Fargo از بازی Chrono Cross

بازی Chrono Cross تعداد زیادی شخصیت مثبت و منفی در طول داستان خود جای داده است. از یک ستاره موسیقی، یک کشتی‌گیر تا دانشمند و البته دزد دریایی. Fargo کاپیتان کشتی S.S. Invincible است. معرفی این شخصیت مدتی زمان می‌برد و تا اواسط بازی با او ملاقات نخواهیم کرد. زمانی که Fargo وارد بازی شده، تحت عنوان شوالیه المان آبی و توانا در سفرهای دریایی به بازیکنان معرفی می‌شود. به دلیل اینکه داستان بازی Chrono Cross در دو دنیای موازی جریان دارد، قرار است تا با دو Fargo ملاقات کنیم. یکی از این دو نفر به تیم شما می‌پیوندد و گویا میانه خوبی با دیگری ندارد. با این حال هر دوی این دزدان دریایی، زندگی سخت و غم انگیزی داشتند که شامل از دست دادن عزیزانشان بود و در نتیجه قرار است در طول بازی احساساتی شویم.

به‌یادماندنی‌ترین دزدان دریایی

7 – Balthier از بازی Final Fantasy XII

بازی Final Fantasy XII دوازدهمین و از موفق‌ترین بازی های سری فاینال فانتزی است که در سال 2006 منتشر شد. این بازی پر است از شخصیت‌های دراماتیک و رنگارنگ دوست داشتنی که شما را تا مدت‌ها با خود همراه می‌کنند. شخصیت Balthier اولین دزد دریایی هوایی این لیست است. او وظیفه کاپیتانی Strahl که یک کشتی فضایی است را بر عهده دارد. وی به همراه همکارش Fran با سفر به اطراف Ivalice دست به سرقت باارزش‌ترین اشیایی که پیدا کند، می‌زند. با این حال، زمانی که با پس زمینه این شخصیت آشنا شوید، می‌فهمید که Balthier با انتخاب خود وارد این حرفه نشده و همه شرایط، تحت کنترل وی نبوده است. او همچنین مربی و معلم یک دزد دریایی دیگر به نام Vaan است که در بازی های بعدی سری با وی برخورد خواهیم کرد.

به‌یادماندنی‌ترین دزدان دریایی

6 – Vyse و Aika از بازی Skies of Arcadia

بازی Skies of Arcadia یکی از بازی های خوب و فراموش شده از کنسول Dreamcast است. اگر از طرفداران بازی های نقش آفرینی کلاسیک ژاپنی هستید، این عنوان زیبا می‌تواند نظر شما را جلب کند. شخصیت‌هایی که می‌خواهیم درباره‌شان صحبت کنیم، Vyse و Aika نام دارند. این دو در جزیره دزدان دریایی بزرگ‌شده‌اند و قرار است کاراکترهای اصلی این ماجراجویی حماسی باشند و دارای شخصیت پردازی مثبت و دوست داشتنی هستند. روحیه سرسخت Aika به خوبی با حس و حال پرشور Vyse هماهنگ شده و شیمی خوبی بین این دو ایجاد کرده است. دوستی میان این دو بسیار زیبا به تصویر کشیده شده و به هیچ وجه در کلیشه معمول این مدل بازی های ژاپنی فرو نمی‌رود. همچنین سفرهای پرخطر و هیجان انگیزشان از دیگر دلایل تجربه این بازی است.

به‌یادماندنی‌ترین دزدان دریایی

5 – Jaster Rogue از بازی Rogue Galaxy

Rogue Galaxy همان‌طور که از نامش مشخص است، قرار است پر از دزدان دریایی و افراد خطرناک و ماجراجو باشد. همچنین اتمسفر فضایی و ترکیب آن با دزدان دریایی نیز به خوبی به این بازی نشسته است. در دنیایی پر از سارق فضایی سوار بر کشتی، شخصیت Jaster Rogue باید به سختی گلیم خود را از آب بیرون بکشد. Jaster Rogue شخصیت اصلی بازی است و باید در یک کشتی پر از دزد دریایی، به جستجوی گنجی افسانه‌ای بپردازد. البته با پیشروی در داستان بازی، متوجه اتفاقات پیچیده‌تری خواهید شد. Jaster شخصیت اصلی بسیار خوبی است که به دلیل جاه‌طلبی‌هایش، به هر موقعیتی که دست یابد چنگ میزند. او در مبارزات دزدان دریایی در بازی به دلیل قدرت زیادش می‌تواند به خوبی عمل کند و هیجان نبرد را بالا نگه دارد.

به‌یادماندنی‌ترین دزدان دریایی

4 – Rusty Pete از بازی Ratchet & Clank

دزدان دریایی در کنار تاریخچه جدی و ترسناکی که دارند، همیشه پتانسیل تبدیل شدن به شخصیتی کمدی و بامزه را نیز خواهند داشت. این موضوع به خوبی در بازی Ratchet & Clank و در مورد شخصیت Rusty Pete صدق می‌کند. او که هر از چند گاهی سر و کله‌اش در بازی های این سری پیدا می‌شود، به دلیل صدای بانمک و شخصیت منفی‌اش، بازیکنان را به خنده می‌اندازد. در بازی اخیر این فرنچایز یعنی Rift Apart نیز شاهد حضور وی هستیم. این بار در کنار وی یک دزد دریایی فرانسوی بامزه‌تر به نام Pierre Le Fer نیز حضور دارد که نقش رقیبش را بازی می‌کند. در نهایت می‌توان گفت که در میان سایر دزدان دریایی این فرنچایز، Rusty Pete به دلایلی که ذکر کردیم، بهترین و جالب‌ترین شخصیت است و به همین دلیل شاهد بازگشت او هستیم.

به‌یادماندنی‌ترین دزدان دریایی

3 – Edward Kenway از بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag

حال که از شخصیت‌های کمدی و بانمکی که نقش دزد دریایی را بازی می‌کنند عبور کردیم، وقتش است که به یکی از جدی‌ترین و البته مشهورترین دزدان دریایی در بازی های ویدیویی بپردازیم. Edward Kenway یک دزد دریایی خرده‌پا است که به دلیل قرار گرفتن در زمان و مکان اشتباه، خود را در میان فرقه قاتلین مشهور سری Assassin’s Creed می‌یابد. این فرنچایز که مدت زمان زیادی در حال تولید است، شخصیت‌های اصلی زیادی را به خود دیده و به راحتی می‌توان Edward Kenway را یکی از بهترین‌های آن‌ها نام برد. به دلیل وفادار بودن این بازی ها به تاریخ واقعی، حتی می‌توانید بسیاری از دزدان دریای مشهور را ملاقات کنید. بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag به راحتی از بهترین عناوین با داستانی وابسته به دزدان دریایی است.

به‌یادماندنی‌ترین دزدان دریایی

2 – Faris Scherwiz از بازی Final Fantasy V

زمانی که بحث حضور شخصیت‌های متفاوت دنیای Final Fantasy می‌شود، Faris Scherwiz به راحتی می‌تواند پا به پای بهترین آن‌ها حرکت کند. این دزد دریایی مؤنث و قدرتمند برای اولین بار در نسخه پنجم این سری ظاهر شد و با ورودی حماسی، توانست یک بار برای همیشه نام خود را در خاطرات ثبت کند. او به دلیل شهرت زیاد میان طرفداران، همچنین توانست در بازی های بعدی نیز حضور پیدا کند. نکته بسیار جالب درباره این شخصیت، داشتن لحن و ادبیات کلاسیک دزدان دریایی در نسخه پلی استیشن بازی است که متأسفانه در بازی های جدیدتر، شاهد تغییرش هستیم. با این حال جای نگرانی نیست، زیرا در کنار شخصیت‌های به‌یادماندنی دیگری که از این بازی خارج شدند، Faris Scherwiz همواره یکی از بهترین‌ها خواهد بود.

به‌یادماندنی‌ترین دزدان دریایی

1 – Guybrush Threepwood از بازی The Secret of Monkey Island

زمانی که صحبت از دزدان دریایی و بازی‌هایی که از روی آن‌ها ساخته شده به میان بیاید، امکان ندارد گزینه‌ای غیر از فرنچایز Monkey Island تاج پادشاهی را به سر بگذارد. شخصیت اصلی این سری یعنی Guybrush Threepwood به راحتی دوست داشتنی‌ترین و البته مشهورترین دزد دریایی بازی ها است. همان لحظه‌ای که او پایش را به جزیره Melee می‌گذارد و جمله “می‌خواهم یک دزد دریایی شوم” از دهانش خارج می‌شود، مشخص است که شاهد ساخته شدن یکی از خاطره‌انگیزترین شخصیت‌ها خواهیم بود. حس شوخ طبعی بامزه‌ به همراه زبان تیزش در برخورد با افراد و البته نظراتش در مورد حل پازل‌های بازی، از Guybrush حتی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تاریخ صنعت گیم و بدون شک بهترین دزد دریایی را ساخته است.

اگر شما نیز در حال و هوای سفر به دریاهای مرموز و یافتن گنج‌های گمشده هستید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از بازی های این لیست را انتخاب کرده و سفری سرگرم کننده را تجربه کنید. نظرتان چیست؟ آیا بهترین دزدان دریایی تاریخ را به خوبی در این مقاله جا دادیم و یا افراد دیگری لایق حضور در لیست بودند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:Thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

پرمخاطب‌ترین بازی مربوط به دزدان دریایی چیست؟

بازی آنلاین Sea of Thieves با بیش از 10 میلیون بازیکن، یکی از محبوب‌ترین عناوین دزد دریایی است.

۱
اولین بازی ساخته شده از روی دزدان دریایی چیست؟

بازی استراتژیک Sid Meier's Pirates در سال 1987 بر روی کنسول Commodore 64 عرضه شد و اولین بازی دزدان دریایی است.

۲
کدام فیلم مشهور دزدان دریایی، تبدیل به یک بازی نیز شد؟

فیلم Pirates of the Caribbean: At World's End به دلیل شهرت زیاد، نسخه ویدیو گیم خود را دارد که البته خیلی بازی خوبی نیست!

۳
کدام بازی دزدان دریایی مدت‌ها در دست ساخت قرار دارد و هنوز عرضه نشده است؟

بازی Skull & Bones از کمپانی Ubisoft سال‌هاست که در دست ساخت است و بلاخره سال بعد عرضه خواهد شد.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    خسرو

    مهمان

    بسیار عالی
    فقط Black Flag

    پاسخ دهید