بازی Ghost of Tsushima خالق فاینال فانتزی
آیدا امشاسفند

بازی Ghost of Tsushima خالق فاینال فانتزی را تحت تاثیر قرار داد

آیدا امشاسفند 13 دی 1402 بدون دیدگاه
113 بازدید

بازی Ghost of Tsushima سه سال پیش به عنوان یکی از آخرین بازی‌های انحصاری قبل از انتشار کنسول PS5، وارد بازار شد. این بازی توانست علی‌رغم بودجه 60 میلیون دلاری، در ژانر جهان‌باز خود را به خوبی مطرح کرده و بازیکنان زیادی را به وجد آورد. جنبه‌های دیگر بازی، مانند دقت بازی به تم‌ها و فرهنگ ژاپنی هم خیلی خوب در داستان مطرح شده بود و با وجود اینکه بازی گوست آو سوشیما ساخته استودیوی ساکرپانچ از عناوین غربی بوده، بسیاری از توسعه دهندگان ژاپنی را تحت تاثیر قرار داده که نام خالق فاینال فانتزی هم در میان این اسامی دیده می‌شود. قبل از انتشار بازی، بسیاری از طرفداران نگران بودند که یک توسعه دهنده غربی گزینه خوبی برای ساخت یک بازی ژاپنی نباشد با این حال استودیو ساکرپانچ توانست قدرت خود را نشان دهد.

بسیاری از سازندگان ژاپنی نظرات مثبت خود را در مورد این بازی نشان داده و در میان این اسامی، نام هیرونوبو ساکاگوچی (Hironobu Sakaguchi) خالق سری فاینال فانتزی می‌درخشد. او در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد: «از سیستم و گیم‌پلی بازی خیلی لذت بردم. واقعا اصالتی که لازم بود را به بازیکن نشان می‌داد». هیرونوبو ساکاگوچی در ادامه گفت که این اصالت، با در نظر گرفتن این‌که بازی ساخت یک استودیوی ژاپنی نبود خیلی بیشتر هم به چشم می‌آمد. با توجه به اینکه این توسعه دهنده تجربه چندین دهه تجربه کار بر روی فرنچایزهای افسانه‌ای و سری معروف فاینال فانتزی را دارد، این تعریف به عنوان یک برد برای استودیو و بازی Ghost of Tsushima محسوب می‌شود.

بازی Ghost of Tsushima خالق فاینال فانتزیبازی Ghost of Tsushima خالق فاینال فانتزیستایش خالق فاینال فانتزی از بازی Ghost of Tsushima

کمی قبل‌تر، بازی Ghost of Tsushima نظر شینجی میکامی (Shinji Mikami) را به خود جلب کرده بود. این توسعه دهنده ژاپنی ساخت سری رزیدنت اویل (Resident Evil) را در کارنامه خود داشته و نشان می‌دهد که بازی گوست آو سوشیما توانسته در تمامی زمینه‌ها خودش را اثبات کند. این استودیو زمان و تلاش زیادی را صرف تحقیق در مورد فرهنگ ژاپنی کرد که شامل اشاره به فیلم‌های کلاسیک سامورایی ژاپنی هم بود. اشاره به بازیکنان این امکان را می‌داد تا داستان را با دنیایی پر از ادای احترام به فرهنگ ژاپنی و افراد تاریخ‌سازی از این فرهنگ مانند کارگردان معروف، آکیرا کوروساوا جلو ببرند.

پس از این موفقیت، استودیو ساکرپانچ پروداکشنز ممکن است پیشرفت زیادی در تولید Ghost of Tsushima 2 داشته باشد. از سال گذشته، استخدام‌های این شرکت نشان می‌داد که تیم در حال کار بر روی یک دنباله برای این بازی است، اما هنوز اعلامیه‌ رسمی از این استودیو و سونی منتشر نشده است. بازی Ghost of Tsushima با فروش ده میلیون نسخه‌ایی خود یک موفقیت تجاری محسوب می‌شود و توانسته حتی نظر خالق فاینال فانتزی را جلب کند.

منبع: Tech4Gamers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.