محمد صادق شجاعی

مبارزات نوبتی بازی Final Fantasy 16 به درخواست بازیکنان حذف شده است

محمد صادق شجاعی 25 تیر 1401 بدون دیدگاه
117 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، نائوکی یوشیدا که به عنوان تهیه‌کننده بازی فاینال فانتزی 16 شناخته می‌شود، اعلام کرده است که مبارزات نوبتی بازی Final Fantasy 16 با هدف جذب مخاطبین جوان‌تر حذف شده‌اند.

مجله Famitsu در شماره تازه خود مصاحبه‌ای با نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16‌، داشته است. به این واسطه مشخص شد تیم سازنده این اثر تلاش کرده است که اثری جذاب برای تمامی مخاطبین بسازد. تهیه‌کننده بازی فاینال فانتزی 16 در این مورد گفته است: «من از نسلی هستم که با بازی‌های نقش‌آفرینی مبتنی بر فرمان‌های مختلف و مبارزات نوبتی، رشد و نمو کرده است. به خوبی می‌دانم که این نوع گیم پلی تا چه اندازه می‌تواند جذاب و همه‌جانبه باشد. از سوی دیگر، در یک دهه گذشته، بسیاری از بازیکنان را دیده‌ام که انتخاب دستورات و مبارزات نوبتی هیچ جذابیتی برای آن‌ها ندارد. تعداد افراد با این دیدگاه، به خصوص در بین بازیکنان جوان‌تر که معمولا بازی‌های RPG را تجربه نمی‌کنند، در حال افزایش است».

نائوکی یوشیدا در ادامه توضیح می‌دهد که به اعتقاد او پیشرفت کنسول‌های خانگی موجب شده است بازی‌های نقش‌آفرینی به سمت مکانیک‌های مبتنی بر مبارزه همزمان حرکت کرده و مبارزات نوبتی فراموش شود. تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16‌ در این مورد گفته است: «در نسل‌های اخیر کنسول‌های خانگی می‌توانید از تمام حرکت‌های شخصیت بدون وقفه استفاده کنید. برای مثال می‌توانید تریگر را فشار دهید و شخصیت شما تیراندازی کند و سپس با فشردن یک کلید دیگر کاراکتر شما شمشیر به دست بگیرد. در حال حاضر می‌توانید بدون انتخاب از بین فرمان‌ها کارهای این چنینی را انجام دهید».

نائوکی یوشیدا در ادامه اضافه می‌کند: «اکنون شرایطی به وجود آمده است که گیمر‌های جوان‌تر از من بتوانند از چنین آثاری لذت ببرند. به همین دلیل منطقی نیست که بازیکنان را مجبور به انتخاب از بین فرمان‌ها در طول نبرد‌ها کنیم. بحث بر سر این نیست که این تصمیم خوب است یا بد؛ بر اساس ترجیحات و سن بازیکنان تفاوت‌هایی در سلیقه و نظرات وجود دارد. علاوه بر این، تفاوت زیادی بین سیستم فرمان و مبارزات نوبتی وجود دارد. با اینکه در اغلب موارد این دو با یکدیگر ترکیب می‌شوند، اما دو مفهوم متفاوت هستند».

مبارزات نوبتی بازی Final Fantasy 16 فاینال فانتزی 16

Final Fantasy 16 سبک‌های مختلف گیم پلی را ترکیب می‌کند

تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16‌ چنین اضافه می‌کند: «بازی‌های نقش‌آفرینی از بازی RPG رومیزی الهام گرفته شده‌اند. به نظر من بازی‌های ویدیویی RPG به واسطه جایگزین کردن صحبت‌های بین بازیکنان در هنگام تجربه برد‌گیم‌ها با دستورات خاص، خلق شده‌اند. همانطور که گفتم، می‌دانم که بازی‌های نقش‌آفرینی مبتنی بر سیستم فرمان تا چه اندازه سرگرم‌کننده هستند و می‌خواهم به ساخت آن‌ها ادامه بدهم، اما من باید به نقش آن در فروش بازی Final Fantasy XVI و تاثیری که می‌خواهیم به واسطه این بازی روی صنعت ویدیو گیم بذاریم، فکر می‌کردم».

نائوکی یوشیدا در پایان گفته است: «گاهی اوقات به این فکر می‌کردم که هیچ اشکالی ندارد تیم سازنده گزینه‌های جدید را بررسی کند. اما این امر باعث می‌شد که سیستم نیمه کاره رها شود و مجبور می‌شدیم که بار‌ها آن را از اول بسازیم. شرایط استفاده نکردن از مبارزات نوبتی و سیستم فرمان مثل عدم ساخت بازی فاینال فانتزی 16 به عنوان یک اثر جهان باز است. اگر ایده خوبی دارید، باید آن را انجام دهید. در غیر این صورت، اگر احساس متفاوتی دارید و تصور می‌کنید که بهتر است از سیستم فرمان استفاده نشود، به سراغ آن نروید. از این رو به نظر من قطعا در بازی بعدی سری Final Fantasy از سیستم فرمان دوباره استفاده خواهد شد و حتی ممکن است این بازی یک اثر جهان باز باشد. با این حال، بازی Final Fantasy 16‌ که در حال ساخت آن هستیم، اوپن ورلد نبوده و فاقد سیستم فرمان و مبارزات نوبتی است».

در بخش دیگری از مصاحبه با فامیتسو، تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 16‌ گفت که ساخت این اثر به عنوان یک بازی جهان باز به مدت 15 سال طول می‌کشید. بازی فاینال فانتزی 16 در تابستان سال آینده میلادی به صورت انحصاری روی کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

نظر شما در مورد حذف مبارزات نوبتی بازی Final Fantasy 16 چیست؟ آیا با مبارزات هم‌زمان این اثر موافق هستید یا ترجیح می‌دهید سری فاینال فانتزی به ریشه‌های خود باز‌گردد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.