سحر حق پرست

10 عنوان جهان باز مشابه بازی Ghost of Tsushima که باید تجربه کنید

سحر حق پرست 18 مرداد 1400 بدون دیدگاه
10,075 بازدید

سفر جین ساکای برای جلوگیری از حمله مغول به ژاپن در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 4 است. اگرچه این اثر سال گذشته منتشر شد اما وجود دو نکته باعث شده تا بازی‌کنان هیچ‌گاه از بازی Ghost of Tsushima سیر نشوند؛ یکی وجود شخصیت سامورایی و دیگری جهان باز بودن این اثر اکشن ماجراجویی است که باعث می‌شود بازیکنان تمایل بیشتری به جستجوی محیط اطراف خود داشته باشند. به همین خاطر، علاقه‌مندان به بازی‌های جهان باز همواره به دنبال بازی‌هایی شبیه به Ghost of Tsushima هستند.

بازی های شبیه Ghost of Tsushima

مردم مدت‌ها منتظر ماندند تا ژاپن را در قالب یک بازی جهان باز سیاحت کنند و با توجه به تمام زیبایی‌هایی که Ghost of Tsushima ارائه کرده، به‌جرئت می‌توان گفت که ارزش این انتظار طولانی را داشت. از همه مهم‌تر، این بازی در دوران اوج طراحی بازی‌های جهان باز ساخته‌شده است، زمانی که هر بازی نیاز به طراحی چنین فضایی داشت و بهترین بازی‌های جهان باز سعی بر این داشتند که اندکی تفاوت در کانسپت خود ایجاد کنند. اگر به دنبال چیزی شبیه به ماجراجویی سامورایی استودیو Sucker Punch هستید، در اینجا 10 نمونه از بهترین بازی‌های جهان باز را برای پلتفرم‌های مختلف معرفی کرده‌ایم که شبیه به Ghost of Tsushima هستند و ساعت‌ها شمارا سرگرم خود می‌کنند.

بازی Horizon Zero Dawn

1. Horizon Zero Dawn

یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های پلی‌استیشن قبل از ظهور Ghost of Tsushima، بازی Horizon Zero Dawn بود که داستانی از دنیای پساآخرالزمانی روایت می‌کند و در آن مردم آمریکا را به‌عنوان قبایل ماقبل تاریخ نشان می‌دهد. Aloy به خاطر حس کنجکاوی خود در مورد گذشته و منشأ حیوانات عظیم‌الجثه‌ای که قبیله‌اش مدام در حال جنگ با آن‌ها بوده‌اند، راهی سفر به نقاط مختلف کشورش می‌شود. این کنجکاوی Aloy، او را به هرکجا می‌کشاند و باعث می‌شود که شما نیز در این ماجراجویی‌ها همراه اوباشید. با ورود به نقشه بزرگ این بازی، اتفاقات عجیب و شگفت‌انگیزی رقم خواهد خورد که با پشت سر گذاشتن آن‌ها، Aloy نیز بزرگ‌تر و دلیرتر می‌شود.

محیط بسیار جذاب Horizon یکی از نقاط قوت این بازی است، زیرا هیچ بازی دیگری وجود ندارد که بتوان در آن دایناسورهای رباتیک غول‌پیکر را بدون داشتن نیرو‌های عجیب فرا انسانی از بین برد. نبردهای این بازی، به لطف وجود دشمنان متنوع و روش‌های مختلفی که برای کشتن هر یک از آن‌ها به کار می‌رود، بسیار لذت‌بخش است. Horizon آن دنیای پساآخرالزمانی استاندارد نیست که پر از ماشین‌آلات عجیب‌وغریب باشد، بلکه یک دنیای وحش است که در آن می‌توانید از صحراها تا جنگل‌های مختلف را کاوش کنید. داستان اصلی این بازی باعث می‌شود که قهرمان کوچک ما رشد کند، زیرا او مجبور است برای مقابله با بعضی شرایط و دفاع از خود قوی‌تر عمل کند. مأموریت‌های جانبی نیز داستان‌های زیادی برای گفتن دارند که باعث جذابیت هر چه بیشتر Horizon Zero Dawn می‌شوند و آن را به مکانی برای مجموعه‌ای از داستان‌های جالب تبدیل می‌کنند.

بازی مشابه Ghost of Tsushima

2. Sekiro: Shadows Die Twice

ازآنجایی‌که بیشترین جذابیت Ghost of Tsushima به خاطر سامورایی بودن شخصیت شماست، نباید سایر بازی‌های برجسته‌ای که با همین موضوع طراحی‌شده‌اند را نادیده بگیرید. Sekiro: Shadows Die Twice یکی از همین بازی‌هاست که به شکل متفاوت‌تری اجرا می‌شود، اما اهمیت زیادی که برای زمان‌بندی مناسب در مهار و اجرای حملات قائل است، آن را به چالش‌های Ghost of Tsushima نزدیک‌تر می‌کند. دسترسی به این بازی به‌عنوان یکی از محصولات FromSoftware چندان راحت نیست، ولی دنیای آن به‌محض شکست دادن اولین دشمنان به همان زیبایی و شگفت‌انگیزی Tsushima است.

قهرمان غمگین شما با دست مصنوعی خود به مقابله با جانوران افسانه‌ای می‌پردازد و یکی دیگر از آن سامورایی‌های وفاداری است که به خاطر ارباب خود آسمان را نیز به زمین می‌آورد. بااینکه Sekiro خالی از داستان‌های شخصی است، ولی پر از رمز و راز است، از ارتقاء اندام مصنوعی گرفته تا باس‌ها و آدم‌هایی که هرکدام درجایی مخفی‌شده‌اند. اگر از تسلط یافتن تدریجی در برابر سختی‌های مختلف لذت می‌برید، این شمشیربازی مختص شماست.

بازی مشابه Ghost of Tsushim

3. Batman: Arkham Knight

Tsushima و Batman جدا از جهان باز بودن، حس واقعی جنگ را القاء می‌کنند. تنها هدفی که ذهن قهرمان داستان را به خود درگیر کرده، این است که کلک دشمنان را بکند، و این بسیار شبیه به سبک مبارزه‌ای است که مجموعه Arkham آن را رواج داده است. هر دو بازی، با مأموریت‌های جانبی خود ساعت‌ها شمارا سرگرم خواهند کرد. بااینکه وجود بعضی موارد در آن چندان ضرورتی ندارد و صرفاً برای پر کردن بازی طراحی‌شده‌اند، ولی پشت سر گذاشتن مراحل در قالب شخصیت Batman همچنان هیجان‌انگیز است و در اصل، Batman نیز به‌نوعی یک سامورایی محسوب می‌شود. کل مجموعه Arkham، حتی طولانی‌ترین آن یعنی Arkham Asylum، همچون Ghost of Tsushima بر این باور است که قهرمانان آن هرچقدر هم تلاش کنند، نمی‌توانند به‌تنهایی چیزی را حل کنند. به همین خاطر جین برای خود تشکیل تیم داده و Batman نیز گاهی از طرف Robin، Catwoman و Nightwing حمایت می‌شود.

Infamous Second Son

4. Infamous: Second Son

این بازی یکی دیگر از محصولات استودیو SuckerPunch است که در این لیست قرار می‌دهیم. بازی فوق‌العاده Infamous: Second Son در سیاتل هنوز هم به لطف حرکات بی‌نظیر و مبارزات روان آن‌یکی از پرطرفدارترین سبک‌های جهان باز است. فعالیت‌های جانبی آن همگی پیرامون جمع‌آوری مجموعه‌های مختلف است و اگر پیش از آن چندین بار چنین بازی‌هایی را انجام داده باشید، ممکن است کمی زیاد از حد و خسته‌کننده به نظر برسد.
در کل Second Son طرح جالبی بود که نشان داد چگونه تصمیم‌های شما در یک جهان باز می‌تواند بر روی ساکنین آن تأثیر بگذارد، و اینکه چگونه می‌توان از فضای نسبتاً محدود یک شهر، برای یک بازی جهان باز به‌خوبی استفاده کرد.

Marvel's Spider-Man

5. Marvel’s Spider-Man

شرکت سونی، استودیو Insomniac Games و کمپانی محبوب Marvel با هم متحد شده‌اند تا ماجراجویی اصیل مرد عنکبوتی را خلق کنند. شخصیتی که در این بازی می‌بینید با تمام مرد عنکبوتی‌هایی که پیش‌ازاین دیده‌اید، فرق دارد. او پیتر پارکر باتجربه است که اکنون در مبارزه با جنایت‌های بزرگ مارول نیویورک به مهارت‌های بیشتری دست‌یافته است. او درحالی‌که سرنوشت میلیون‌ها نیویورکی به دست اوست، باید سعی کند تا زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را از آشفتگی خارج کند.

ممکن است در حین پریدن از یک آسمان‌خراش به یک آسمان‌خراش دیگر در نیویورک Insomniac ناخودآگاه فریاد بکشید. هرکسی که تابه‌حال یک‌بار فیلم ابرقهرمانی دیده باشد، قطعاً از شیوه داستان‌سرایی و فضاسازی این بازی لذت خواهد برد. در Marvel’s Spider-Man پلی‌استیشن 4 اوج هیجان را تجربه خواهید کرد، ایرادی ندارد اگرچند بار در مأموریت‌های مخفی با شکست مواجه شوید، در این بازی می‌توانید کاملاً آزادانه تصمیم بگیرید و عمل کنید. چیزهای زیادی برای جمع‌آوری وجود دارد و اردوگاه‌های سنتی راهزن نیز نیاز به پاک‌سازی دارند که با توجه به‌اندازه نقشه ممکن است فکر کنید همه‌چیز به‌راحتی قابل‌دستیابی است.

Red Dead Redemption 2

6. Red Dead Redemption 2

ژاپن باستان مطمئناً یکی از محیط‌هایی است که بسیاری از مردم را هیجان‌زده می‌کند. ایالت‌های غربی نیز یکی دیگر از محیط‌های محبوبی است که در Red Dead Redemption 2 نمونه‌ای دقیق از سفر یک کابوی به این سرزمین را نشان می‌دهد. از مراقبت از اسب‌ها گرفته تا حفظ سلامتی و بهداشت فردی، موارد زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. بااینکه انجام بعضی از کارها وقت‌گیر به نظر می‌رسد، ولی توجه به جزئیات به‌کاررفته در آن واقعاً حیرت‌انگیز است.

همین موضوع در مورد محیط بازی نیز صدق می‌کند. اگر می‌خواهید یک بازی بی‌نظیر را تجربه کنید، بهتر است چالش‌های بازی را تکمیل کرده و با استفاده از XP به‌دست‌آمده، سلامت، استقامت و قابلیت Deadeye (با استفاده از این قابلیت می‌توانید در حین نشانه‌گیری به سمت اهداف، زمان بازی را آهسته کنید) خود را ارتقاء دهید. جدا از تمام سلاح‌ها و کلاه‌های کابوی، این بازی داستان جذابی دارد که درخور حماسه ایالت‌های غربی است.

بازی مشابه Ghost of Tsushima

7. Assassin’s Creed Odyssey

Odyssey یک نقش‌آفرینی اکشن است که در Ubisoft Quebec ساخته و توسط Ubisoft منتشرشده است. این بازی، یازدهمین قسمت اصلی از سری Assassin’s Creed و جانشین Assassin’s Creed Origins 2017 است. Odyssey درست مانند نسخه قبلی دارای یک جهان باز بزرگ و عناصری از ژانر نقش‌آفرینی است که بیشتر از مخفی‌کاری، بر روی مبارزه و اکتشاف تأکید دارد. این بازی، یک داستان تخیلی از اتفاقات دنیای واقعی روایت می‌کند که تاریخ آن به سال 431 – 422 قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.

بازیکنان، کنترل یک زن یا مرد مزدور را به دست می‌گیرند که در تلاش برای پیدا کردن خانواده خود در هر دو طرف درگیری می‌جنگند. Assassin’s Creed شهرت زیادی در جذب بازیکنان در سراسر جهان دارد و تا مارس 2020 بیش از 10 میلیون نسخه از Odyssey به فروش رفت، ولی اکنون Ghost of Tsushima آن تاج مخصوص را به دست گرفته است.

Middle-earth Shadow of Mordor

8. Middle-earth: Shadow of Mordor

Mordor جای قشنگی نیست، درواقع نقطه مقابل سایر بازی‌های جهان بازی است که تا به اینجا دیده‌ایم. ولی برای جنگاوری مثل Talion همچون یک زمین بازی به نظر می‌رسد. پس‌ازآنکه Talion و خانواده‌اش طی اتفاق غم‌انگیزی کشته می‌شوند، یک شبح انتقام‌جو و جاودانه (Wraith) بدن Talion را تصرف می‌کند و او را مجدداً به زندگی بازمی‌گرداند. این بار Talion در کالبد Celebrimbor قرارگرفته است، آهنگر معروفی که هزاران سال پیش زندگی می‌کرد و حلقه‌های اسرارآمیزی را می‌ساخت که قدرت شگفت‌انگیزی داشتند. این دو قرار است انتقام سختی از مقصر تمام اتفاقات ناگواری که برایشان افتاده، یعنی Sauron بگیرند. از آن زمان به بعد، Talion تصمیم می‌گیرد که تعداد زیادی از ارتش‌های اورک را بکشد.

آنچه Shadow of Mordor و دنباله‌ی آن یعنی Shadow of War را جالب و سرگرم‌کننده می‌کند، میزان قدرتی است که رفته‌رفته به دست می‌آورید – به‌گونه‌ای که کشتن گروه‌های کوچک‌تر اورک برایتان همچون یک رقص تلقی می‌شود. اما همیشه کاپیتان‌های اورک مانع از غرور بیش‌ازحد شما خواهند شد؛ این کاپیتان‌های قدرتمند هنوز هم به‌راحتی شمارا شکست می‌دهند. به‌علاوه، آن‌ها باوجود سیستم منحصربه‌فرد Nemesis می‌توانند شمارا به خاطر سپرده و در صورت استفاده مکرر شما از حملات خاص، شیوه دفاع خود را ارتقاء دهند. به همین خاطر، باید قبل از مردن اورک‌های جاسوس، اطلاعات ذهن آن‌ها را استخراج‌کنید تا به کامل کردن سیستم Nemesis خود نیز کمک کنید. اگر به دنبال نبردهای بیشتر بااحساسی نزدیک‌تر به Ghost of Tsushima هستید و از محتواهای جانبی متعدد لذت می‌برید، این دنیای تاریک مختص شماست.

بازی مشابه Ghost of Tsushima

9. Yakuza 0

شاید این بازی به نظر ربطی به این لیست نداشته باشد، ولی Yakuza 0 یا به‌طورکلی مجموعه Yakuza در ارائه مأموریت‌های جانبی بی‌نظیر است. از خرید اسباب‌بازی برای کودکان گرفته تا کمک به غریبه‌ای که از دادن پیشنهاد ازدواج طفره می‌رود یا نفوذ به یک فرقه، همه‌چیز در این بازی جای گرفته و درنتیجه ترکیب بی‌نظیری را ارائه کرده است. بازی‌های موتور جدید استودیو Ryu Ga Gotoku از نسخه Yakuza 6 به بعد بسیار درخشان‌تر به نظر می‌رسند و شمارا به گردش در دنیای مدرن ژاپن دعوت می‌کنند. مطمئناً از بازی با آن به‌اندازه Ghost of Tsushima لذت خواهید برد.

Onimusha Warlords

10. Onimusha: Warlords

قسمت اول بازی سه‌گانه Onimusha یکی از بازی‌هایی بود که Ghost of Tsushima به‌طور مستقیم از آن الهام گرفت. بااینکه Tsushima بیشتر از گیم پلی این بازی الهام گرفته، ولی Samanosuke Akechi شباهت‌های زیادی با جین ساکای دارد: هر دو در وقایع تاریخی ژاپن مبارزه می‌کنند، هر دو سامورایی وفاداری هستند که از زنان سخت‌گیری کمک می‌گیرند و هر دو از روی بازیگران ژاپنی ساخته‌شده‌اند. بااینکه Samanosuke چندان شبیه به بازیگر نقش خود نیست، ولی در آن زمان، همین شباهت اندک نیز گام بزرگی در این راه بود. Onimusha در کل یک بازی پازل محور و خطی است، اما روح فئودالی ژاپن را به‌خوبی به تصویر می‌کشد و موسیقی متن بسیار خوبی دارد. علاوه بر این، Onimusha 3 قابلیت سفر در زمان نیز دارد.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

Ghost of Tsushima از کدام بازی برای گیم‌پلی خود الهام گرفته است؟

قسمت اول بازی سه گانه Onimusha یکی از بازی‌هایی بود که Ghost of Tsushima به طور مستقیم از آن الهام گرفت.

۱
اتمام داستان اصلی Ghost of Tsushima چه مدت طول می‌کشد؟

اگر بخواهید تمرکز خود را فقط بر روی تکمیل داستان اصلی قرار دهید و تنها تعداد کمی از مأموریت‌های جانبی را برای داشتن تجهیزات لازم تکمیل کنید، حدود 25 ساعت طول می‌کشد.

۲
چه چیزی Ghost of Tsushima را به یک بازی منحصربفرد تبدیل می‌کند؟

بازی‌های جهان باز، بزرگ و شلوغ هستند. عناصری مانند نبردهای گسترده، نقشه پهناور، حواشی فراوان، مأموریت‌های پی در پی و بسیاری از موارد دیگر، باعث می‌شوند که Ghost of Tsushima حس خاصی به بازیکن منتقل کند.

۳
Ghost of Tsushima قابل مقایسه با چه بازی‌هایی است؟

علاوه بر بازی‌های موجود در این لیست، Tsushima با بازی‌هایی همچون For Honor، Samurai Warriors و Nioh نیز قابل مقایسه است.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.