بهترین بازی‌ های کامپیوتر در سال 2022
علیرضا روستایی

بهترین بازی های کامپیوتر در سال 2022

علیرضا روستایی 13 تیر 1402 4 دیدگاه
7,849 بازدید

2022 سال جذابی برای کامپیوترهای شخصی بوده و این پلتفرم به خوبی توانست تا در این سال قدرت خود را به همه اثبات کند و نشان دهد که دست بالاتر را در پلتفرم‌های گیمینگ دارد. در این سال ما شاهد بازی‌ های کامپیوتر اورجینال متعدد، پورت‌های فوق‌العاده و البته بازی‌های مستقل پرشماری بوده که می‌تواند حسابی مایه دردسر PC گیمرها در این سال شود. برخی از این عناوین علاوه بر بهترین بازی‌ های کامپیوتر در سال 2022، پتانسیل آن را دارند که در میان بهترین بازی‌های تاریخ این پلتفرم قرار بگیرند. در این مطلب با تعدادی از بهترین بازی های سال 2022 که برای کامپیوتر منتشر شدند آشنا خواهید شد.

10 تا از بهترین بازی های PC در سال 2022 که باید تجربه کنید

سال 2022 از جهات مختلفی برای PCگیمرها ویژه بود. سونی بالاخره در مقابل قدرت PC و محبوبیت بالای این پلتفرم تسلیم شد و حالا محبوب‌ترین و برخی از بزرگ‌ترین بازی‌هایش را راهی سرزمین PC کرد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. حالا می‌توان انحصاری‌های سونی را با موس و کیبورد و البته نرخ فریم و فناوری‌های پیشرفته PC تجربه کرد و یک معامله دو سر برد برای سونی و گیمرها به حساب می‌آید. باید دید که این انحصاری‌ها تا چه حد می‌توانند با بهترین بازی‌های PC مقابله کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به بهترین بازی‌ های PC در سال 2022 داشته باشیم.

1) Persona 5 Royal

بازی Persona 5 Royal

Persona 5 یکی از جذاب‌ترین JRPGهای صنعت بازی بوده و با ارتقاهای اخیر این بازی تبدیل به عنوانی شده که حالا حالا‌ها ارزش بازی دارد. در واقع این بازی همان Persona 5 است که از جهات مختلفی ارتقا پیدا کرده و حالا هم از نظر داستانی و هم گیم پلی گسترش پیدا کرده است.

Persona 5 Royal داستان پسری را تعریف می‌کند که به دلیل مشکلاتی که برایش به وجود آمده حالا مجبور شده تا یک سالی را دور از خانه و محل زندگی‌اش باشد. با این حال اما اتفاقات عجیبی در طول این مسیر برای او رخ می‌دهد. از همان روز اول او متوجه برنامه‌ای عجیب بر روی تلفن همراهش می‌شود و هر چه سعی می‌کند آن را پاک کند، باز هم این برنامه مرموز مجدد نصب می‌شود. با گذر زمان شخصیت اصلی متوجه نیرویی به نام پرسونا می‌شود و سعی می‌کند تا با کمک هم با نیرهای شرور این دنیا مبارزه کنند.

اگر به بازی‌های نقش‌آفرینی به خصوص از نوع ژاپنی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنم Persona 5 Royal را که یکی از بهترین بازی‌ های کامپیوتر در سال 2022 است از دست ندهید.

2) Elden Ring

بازی Elden Ring

Elden Ring که امسال در اغلب بخش‌های مراسمات نامزد و طبیعتا که در بسیاری از بخش‌ها برنده شد، توانست تا صنعت بازی را تکان داده و آن را حسابی ارتقا دهد. فرام سافتور نه تنها حاضر نشد که فرمول سولز لایک خود را برای این بازی کنار بگذارد، بلکه آن را در قالبی جدید و به‌روزتر در غالب یک بازی جهان‌باز عرضه کرد و توانست تا هم منتقدان و هم بازیکنان را حسابی شگفت‌زده کند و به موفقیتی بزرگ تبدیل شود.

زنی به نام «مالیکا» توسط یک موجود کیهانی ناشناخته به مقام ملکه این دنیا رسید و سپس به طور مداوم و شیوه‌های وحشتناکی این جهان را به سمت نابودی می‌برد. داستان بازی از سرزمین «لیمگریو» شروع می‌شود. ملکه گم شده و در خلا او، هیولاها مشغول کشتار مردم هستند و همه چیز این دنیا فعلا معلق شده است. شما در مورد این‌ها اطلاعات کسب می‌کنید و باید به سراغ «گادریک» بروید و «رون بزرگ»، بخشی از حلقه Elden Ring، را از او پس بگیرید و دنیا را به حالت اولیه خود باز گردانید.

بدون شک از این به بعد عناوین جهان‌باز سعی می‌کنند تا المان‌هایی را از Elden Ring الهام بگیرند. تجربه این بازی با نرخ فریم‌های بالا لذت دو چندانی دارد، پس اگر PC شما توانایی اجرای این بازی را دارد پیشنهاد می‌کنم که حتما تجربه این بازی را از دست ندهید.

3) God of War

بازی God of War

2022 را به چندین دلیل می‌توان یکی از بزرگ‌ترین سال‌ها برای PC دانست. علیرغم اینکه سونی بازی‌های نظیر Horizon و Days Gone را از انحصار PS4 خارج کرد، اما 2022 سالی بود که سونی به سراغ یکی از بزرگ‌ترین میراث‌های خود رفت و God of War، برنده عنوان بهترین بازی سال در 2018، را برای PC منتشر کرد.

این نسخه از God of War مسیری کاملا متفاوت نسبت به نسخه‌های قبلی در پیش گرفت و همه چیز را به کلی تغییر داد. حالا «کریتوس» به سرزمین‌های شمالی رفته و دیگر خبری از المپ و خدایان ظالمش نیست. دوربین و سیستم مبارزات بازی کاملا تغییر کرده و به جای خدایی مغرور و عصبانی، شاهد پدری خسته و پخته‌تر هستیم که سعی دارد تا روابطش را با فرزندش بهبود ببخشد. داستان بازی از این قرار است که «کریتوس» به همراه فرزند و همسرش در گوشه‌ای دور افتاده از نورث مشغول زندگی هستند. همسر «کریتوس» از دنیا می‌رود و به عنوان آخرین وصیت خود درخواست می‌کند تا خاکسترش را از بالاترین کوه 9 قلمرو به پایین بریزند. اتفاقات زیادی در طی این مسیر برای آن‌ها رخ داده و «کریتوس» متوجه می‌شود که همسرش هم گذشته عجیبی داشته و نمی‌تواند با پشت کردن به آن روزها کاری را از پیش برد.

این بازی علاوه بر آن که گرافیک فنی خیره‌کننده، محیط‌های جذاب، داستانی گیرا و درگیر کننده دارد، به خوبی بر روی همه PCها اجرا می‌شود و می‌توان God of War را نه تنها یکی از بهترین پورت‌ها بلکه یکی از بهترین بازی‌ های کامپیوتر در سال 2022 دانست.

4) Marvels’ Spider-Man Remastered

بازی Marvels’ Spider-Man Remastered

گذر زمان مشخص کرد که خیلی نمی‌توان روی صحبت‌های مدیران شرکت‌ها حساب کرد. در سال 2018 مدیران سونی تاکید داشتند که Marvels’ Spider-Man تنها بر روی کنسول‌های سونی در دسترس خواهد بود و این بازی یک انحصاری مطلق خواهد بود. در سال 2022 این بازی برای PC منتشر شد و بالاخره کاربران PC هم توانستند تا لذت تار زدن در میان آسمان‌خراش‌های نیویورک را بچشند و با جرم و جنایت در نقش «مرد عنکبوتی مهربان محله» مبارزه کنند.

شما بازی را از درگیری با «کینگ پینگ» شروع می‌کنید و باید پس از تحویل او به مردان قانون با امپراطوری خلافکاری او مبارزه کنید. در این مسیر البته به دشمنانی بر می‌خورید که نقاب‌های باستانی ژاپنی به صورت دارند و از قدرت‌های خاص و عجیبی بهره‌مند هستند. در این بین شاهد شکست‌های «پیتر پارکر» در زندگی شخصی و عاطفی‌اش هستیم که حالا سعی دارد با بالا رفتن سنش فکری برای آن‌ها بکند. البته که مشکلات همیشگی کاراکتر مرد عنکبوتی همچنان با او هستند و او باید همچنان بین زندگی شخصی و مرد عنکبوتی بودن انتخاب کند.

نسخه PC این بازی با بهبودهایی که دارد، عملا بهترین و زیباترین نسخه بازی به شمار می‌رود و شما می‌توانید یکی از زیباترین دنیاهای خلق شده در صنعت بازی را در Marvels’ Spider-Man Remastered بیابید.

5) Pentiment

بازی Pentiment

Pentiment از آن دسته بازی‌هاست که حسابی می‌تواند گیمرهای صبور را جذب خود کند. بازی در دل خود داستان‌های مختلفی دارد، نامه‌ای عاشقانه به روزهای نه چندان دور بشریت!

روایتی از کلیساها و کشیش‌های فاسد، روایتی از پنهان‌کاری‌ها و مصلحت اندیشی‌های شخصی، روایتی سرشار از ریا و دروغ و البته قتل‌های متعدد و مرموز. آبسیدین توانسته تا با استفاده از سبک هنری جذاب این بازی آن را از آثار مشابه یک سر و گردن بالاتر ببرد. Pentiment شما را به قرن شانزدهم و شهر «تسینگ» می‌برد. دوره رنسانس از راه رسیده و کلیساها شاهد تحلیل رفتن قدرت و نفوذ خود هستند. ما با «آندریاس مالر» همراه هستیم، نقاشی جوان و جویای نام که در سال 1518 به شهر تسینگ سفر کرده تا برای خود نام و آوازه‌ای دست و پا کند. در این بین ناگهان به قتل رسیدن یک اشراف‌زاده باعث می‌شود تا چندین دهه از عمر «آندریاس» و اهالی تسینگ تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

این بازی به خوبی ثابت کرد که استودیو آبسیدین در هر صورت شاهکار می‌سازد و یکی از بهترین بازی های کامپیوتر در سال 2022 را در یکی از متفاوت‌ترین قالب‌ها به بازار عرضه کرد.

6) Uncharted: Legacy of Thieves Collection

بازی Uncharted Legacy of Thieves Collection

به لطف تغییر سیاست‌های سونی در قبال بازی‌های انحصاری، کاربران PC توانستند تا یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده در تاریخ ویدیو گیم یعنی بازی Uncharted 4 به همراه بسته الحاقی‌اش را این بار به همراه ارتقاهای گرافیکی با موس و کیبورد بازی کنند. Uncharted از جمله بازی‌هایی است که به هویت PlayStation گره خورده و حالا در دسترس طیف وسیعی از گیمرها قرار گرفته است.

دیگر این «نیتن» از فرد سابق نیست و حالا زندگی آرام و کم‌هیجانی دارد و در اسکله مشغول به کار است، البته که از رفتارهایش مشخص است حسابی دلتنگ آن روزهای سرشار از آدرنالین است. در این بین ناگهان سر و کله برادر «نیتن»، «ساموئل»، پیدا می‌شود که از زندان فرار کرده و حالا بدهی‌های سنگینی به یک قاچاقچی دارد. آن‌ها برای رفع این بدهی به سراغ گنج شهر گمشده لیبرتالیا می‌روند. داستان «کلویی» هم به ماجراجویی او در هند مربوط می‌شود که با «نیدین راس» متحد شده و در مسیر آن‌ها انقلابی‌های هندی قرار دارند.

آخرین ماجراجویی «نیتن دریک» و داستان معشوقه سابق او، «کلویی»، یک پکیج تمام عیار از اکشن خالص، داستان درگیر کننده و گرافیک جذاب را در اخیتار کاربران PC قرار می‌دهند و حالا شما می‌توانید با بالاترین کیفیت ممکن از صخره‌ها بالا بروید، از خجالت دشمن‌ها در بیایید و یکی از بهترین بازی های کامپیوتر در سال 2022 را تجربه کنید.

7) Marvels’ Spider-Man: Miles Morales

بازی Marvels’ Spider-Man Miles Morales

همانطور که در اوایل سال با «پیتر پارکر» بر روی PC ماجراجویی کردیم، در ادامه و با Marvels’ Spider-Man: Miles Morales کامل‌ترین تجربه شخصیت مرد عنکبوتی این بار بروی PC محقق شد. بازی نسبت به نسخه قبلی پیشرفت‌های مختلفی داشت و توانست تا ضعف‌های بازی در وارد و خارج شدن به ساختمان، تعامل با NPCها و ماموریت‌های فردی را بهبود دهد.

در انتهای بازی قبلی شاهد این بودیم که علاوه بر «پیتر پارکر»، پسر نوجوانی به نام «مایلز مورالز» هم توسط این عنکبوت رادیواکتیو گزیده می‌شود و او هم صاحب قدرت‌های مرد عنکبوتی می‌شود. «پیتر پارکر» به دلیل مشغله‌هایی مجبور است تا برای چندین هفته نیویورک را ترک کند و حالا تمام مسئولیت محافظت از شهر بر عهده «مایلز» تازه کار است. در همین بین سر و کله یک گروه خلافکاری سازمان یافته و مخوف به نام «زیرزمینی» پیدا می‌شود و حالا مرد عنکبوتی جدید و بی‌تجربه ما باید با این گروه مقابله کند.

بازی داستان کوتاه شخصیت «مایلز مورالز» را به خوبی روایت کند و امیدواریم سونی همانطور که با فاصله‌ای کم این بازی را برای PC عرضه کرد شاهد عرضه Marvel’s Spider-Man 2 برای PC باشیم.

8) Monster Hunter Rise: Sunbreak

بازی Monster Hunter Rise Sunbreak

معمولا بسته‌های الحاقی چیزی بیشتر از تقویت نقاط قوت بازی‌ها هستند. این مورد دقیقا در مورد DLC جدید Monster Hunter Rise صدق می‌کند و ایده‌های نو و جدیدی را به بازی تزریق می‌کند. داستان بازی با یک تهدید جدی آغاز می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از کاراکترهای جدید به شکار هیولاها بروید. در این DLC، شما می‌توانید به همراه NPCها به شکار بروید و به خوبی می‌توانید روی کمک آن‌ها حساب کنید. Sunbreak متاثر از فرهنگ اروپایی و غربی است که سه لرد برجسته در خود جای داده که همگی از گرگینه‌ها و خون‌آشام‌ها الهام گرفته اند.

این نوآوری‌ها آنقدر جذاب و مهم هستند که نه تنها کاربران و طرفداران همیشگی را خوشحال و راضی می‌کنند، بلکه مخاطب‌های جدیدی را با این فرانچایز محبوب کپکام آشنا کرد و آنقدر خوب بود که در میان بهترین بازی‌ های PC در سال 2022 قرار بیگرد.

9) Marvels’ Midnight Suns

بازی Marvels’ Midnight Suns

اگر که به دنیای شخصیت‌های مارول علاقه‌مند هستید، حتما باید به سراغ Marvels’ Midnight Suns بروید. ترکیبی از شخصیت‌های فانتزی و ابرقهرمان‌ها جادویی مارول که حالا باید در غالب تیم‌های مختلف با یکدیگر همکاری کنند.

شما در این بازی نقش «هانتر» را بر عهده دارید که حالا برای مقابله با تهدید «لیلیث»، مادر تمام شیطان‌ها، وارد عمل شده است. بازی آنقدر تنوع شخصیت دارد که بتواند حتی سرسخت‌ترین طرفداران را هم راضی نگه دارد. از جمله شخصیت‌های حاضر در بازی می‌توان به «دکتر استرنج»، «بلید»، «کاپیتان مارول»، «مرد آهنی»، «گوست رایدر»، «مرد عنکبوتی» و … اشاره کرد. ده‌ها ساعت گیم‌پلی، استراتژی‌های عمیق و البته دشمنان هایدرایی که منتظر هستند تا شما با تدبیر آن‌ها را شکست دهید، ماجراجویی جذابی برای همه به خصوص علاقمندان به کامیک بوک به شمار می‌رود.

10) Cuphead: The Delicious Last Course

بازی Cuphead The Delicious Last Course

Cuphead: The Delicious Last Course توانسته تا با ارتقای همان فرمول همیشگی باز هم طرفداران را به خود جذب کند. چیزی که از همان ابتدا Cuphead را خاص می‌کرد، طراحی هنری جذابش بود که حال و هوای انیمیشن‌‌های دیزنی در دهه 90  را تداعی می‌کند.

روند کلی این بازی دقیقا مشابه همان نسخه اصلی بازی است. یک تجربه ران اند گان که در آن باید با باس‌فایت‌های مختلف مبارزه کنید و آن‌ها را شکست دهید. اصلی‌ترین تفاوت گیم‌پلی The Delicious Last Course، حضور شخصیت «چلیس» در بازی است که تفاوت‌هایی در مکانیک‌های گیم‌پلی دارد. عملکرد Cuphead همچنان در باس‌فایت‌ها درخشان است و دقیقا استودیو MDHR توانسته تا درThe Delicious Last Course هم حسابی سنگ تمام بگذارد و حتی پا را از نسخه اصلی هم فراتر می‌گذارد.

جمع بندی

قدرت کامپیوترهای شخصی روز به روز بیشتر می‌شود و برای تجربه بازی‌ها با نهایت کیفیت بایستی به سراغ PC بروید. تجربه بازی‌ها بر روی PC هم نرخ فریم بالاتری در اختیارتان قرار می‌دهد و هم کیفیت بیشتری دارد. در حال حاضر PC گیمرها بزرگ‌ترین جامعه گیمینگ را تشکیل می‌دهند و همین موضوع مدیران سونی را وا داشته تا بازی‌ها بزرگ خود را روانه این پلتفرم کنند. روند این انتشار تنها به موارد مذکور ختم نمی‌شود و The Last of Us Part I هم بالاخره راهی PC شد. البته که اخیرا ما شاهد مشکلات فراوان بازی‌ها بر روی این پلتفرم بوده ایم و امیدواریم که با رفع این موضوع خدشه‌ای به تجربه بازیکنان وارد نکند. بهترین بازی‌ های PC در 2022 شامل طیف وسیعی از بازی‌ها می‌شوند که می‌توانند هر گیمری را به وجد بیاورند و امیدواریم که این موضوع در سال‌های آتی نیز تکرار شود.

نظر شما درباره بهترین بازی‌ های کامپیوتر در سال 2022 چیست؟ شما کدام بازی را بیشتر دوست دارید؟ کدام بازی می‌توانست جایگزین عناوین فوق شود؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بهترین بازی‌های کامپیوتر در سال 2022 کدامند؟

اگر ملاک را جایزه و نمره در سایت متاکریتیک قرار دهیم، God of War و Elden Ring بهترین بازی‌ها هستند.

۱
چه عناوین دیگری قرار است تا برای PC پورت شوند؟

طبق لیست انتشاری از سمت شرکت انویدیا، قرار است تا Ghost of Tsushima و The Last of Us Part II هم برای PC منتشر شوند.

۲
بهترین نقش‌آفرینی‌های PC در سال 2022 کدامند؟

بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال 2022 عبارتند از Elden Ring، Persona 5 Royal و Pentiment.

۳
بهترین بازی‌های اکشن PC در سال 2022 کدامند؟

God of War، Marvel’s Spider-Man، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و Uncharted: Legacy of Thieves از جمله بهترین آثار اکشن سال 2022 برای PC به شمار می‌روند.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    Amin

    مهمان

    جالبه،یه بازی هایی گذاشتید که سایت خودتون هم رنگ این بازی ها رو ندیده
    البته چندتاشون

    پاسخ دهید
    • علی ناجی مقدم

      علی ناجی مقدم در پاسخ به Amin

      دبیر محتوا

      دوست عزیز به جز یک مورد Marvel’s Midnight Sun که مطلب دانلودیش نیست دقیقا کدوم موارد منظورتون هست؟ :))

    • Avatar

      simon در پاسخ به Amin

      مهمان

      گشتی دنبالشون یا کوری

  • KURD WARRIOR

    KURD WARRIOR

    مهمان

    بازی هایی که هیچ وقت از یاد ها نمیرن/راستی بازی لست اف اس رو کی منتشر میکنید و با کدوم نسخه بازی؟الان کامل ترین نسخه بازی 1.1.0.0 هست/آیا هماهنگه یا خیر؟منتظریم چون گفته بودین در مرحله پایانی هست.

    پاسخ دهید