سری The Last of Us (لست اف اس)
محمد صادق شجاعی

دلیل انتخاب نام جول در سری The Last Of Us مشخص شد

محمد صادق شجاعی 19 بهمن 1401 2 دیدگاه
979 بازدید

کرت مارگناو، کارگردان بازی The Last of Us Part 2، در قالب پستی در شبکه اجتماعی توییتر، از دلایل انتخاب نام جول برای پروتاگونیست سری لست اف اس گفته است.

زمانی که به داستان و اسطوره‌شناسی بازی‌های ویدیویی فکر می‌کنید، معمولا بازی‌های نقش‌آفرینی مثل Skyrim و The Witcher به یاد شما می‌آیند. این امر از آن جهت است که چنین آثاری دارای جهان‌سازی و تاریخ چند لایه بوده که به طور مستقیم یا غیر‌مستقیم روی پروتاگونیست تاثیر می‌گذارند. با این حال حتی بهترین بازی‌های سبک اکشن ماجراجویی از چنین داستان عمیقی برخوردار نیستند. علی‌رغم این که سری The Last of Us تاریخ خاص خود را دارد، اما عمق آن در حد و اندازه‌های اسکایریم و ویچر نیست. در مقابل این فقدان، لست اف اس مجموعه بزرگی از طرفداران دارد که از تمامی جزئیات ریز و درشت این مجموعه با‌خبر هستند.

اخیرا یکی از طرفداران سری The Last of Us با انتشار یک توییت از سایر علاقه‌مندان خواسته است که «بی‌فایده‌ترین» جزئیات این مجموعه را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. یکی از افرادی که در گسترش این توییت شرکت کرده، کارگردان بازی The Last of Us Part 2 یعنی کرت مارگناو است.

او در توییت خود نوشته است: «نام پروتاگونیست سری لست اف اس در ابتدا قرار بودن ایتن باشد. اما این اسم شباهت زیادی با نیتن (پروتاگونیست سری Uncharted) داشت. به همین خاطر به جول تغییر کرد، زیرا اسم برادر ایتن کوئن، جول بود». جول و ایتن کوئن که با عنوان برادران کوئن شناخته می‌شوند، دو فیلم‌ساز برجسته آمریکایی هستند که تا‌کنون فیلم‌هایی از جمله Fargo ،The Big Lebowski و No Country for Old Men را کارگردانی کرده‌اند. علاوه بر اسم جول، به نظر می‌رسد که نام خانوادگی این شخصیت نیز از برادران کوئن نشات گرفته است. این دو کارگردان در سال 1990 فیلمی به نام Miller’s Crossing ساختند که واژه میلر در اسم این اثر و نام خانوادگی جول در سری The Last of Us یکسان است.

سری The Last of Us (لست اف اس)

تاثیر برادران کوئن در سری The Last of Us

مطمئنا آگاهی علاقه‌مندان سری لست اف اس از دلیل نام‌گذاری جول چندان «بی‌فایده» نیست. به این واسطه بازیکنان متوجه شدند که یکی از محبوب‌ترین کاراکتر‌های تاریخ صنعت ویدیو گیم نام خود را از دو فیلم‌ساز بزرگ وام گرفته است. همچنین مشخص شد که استودیو ناتی داگ قصد نداشته پروتاگونیست سری The Last of Us یادآور شخصیت اصلی سری آنچارتد باشد.

به جز ریشه‌های نام جول، در قالب توییت‌های طرفداران سری بازی‌های لست اف اس اطلاعات مختلفی به دست می‌آورید. برای مثال یکی از کاربران نشان داده که در یکی از ساختمان‌های پیتسبورگ با دکوری رو‌به‌رو می‌شوید که پیش از این آن را در بازی Uncharted 3 دیده‌ایم.

در توییت دیگری گفته شده است که در ابتدا قرار بود مراسم جشن در بازی The Last of Us Part 2 قابل بازی باشد. به این واسطه بازیکنان می‌توانستند در شرایطی که الی وانمود می‌کرد یک کلیکر است، با کودکان بازی کنند. در نهایت استودیو ناتی داگ تصمیم گرفت که این بخش را حذف کند.

در حال حاضر سریال اقتباسی از سری لست اف اس از شبکه HBO در حال پخش است. این سریال که از هنرنمایی پدرو پاسکال (در نقش جول) و بلا رمزی (در نقش الی) بهره می‌برد، توانسته موفقیت‌های بسیاری به دست آورده و میلیون‌ها مخاطب را جذب کند.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    علی

    مهمان

    با سلام
    به اشتباه نوشتید پدرو پاسکال در نقش الی

    پاسخ دهید
    • محمد صادق شجاعی

      محمد صادق شجاعی در پاسخ به علی

      نویسنده

      سلام دوست عزیز
      اصلاح شد