بازی های شبیه سریال The Last of Us
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های شبیه سریال The Last of Us

ارحام ادبخواه 28 دی 1401 1 دیدگاه
5,202 بازدید

سریال The Last of Us که به تازگی در اختیار منتقدان و تماشاگران قرار گرفته، برخلاف سایر اقتباس‌های ویدیو گیمی سال‌های اخیر عملکرد خوبی داشته و توانسته آن فلسفه ویدیو گیم را همزمان با استانداردهای تلوزیون جلو ببرد. حال اگر به تماشای این سریال پرداخته‌اید و می‌خواهید خاطرات جول و الی را دوباره در دنیای بازی‌های ویدیویی زنده کنید، یک سری گزینه مناسب وجود دارد که از جنبه‌های مختلف به فرنچایز لست آف آس شبیه هستند. در ادامه به معرفی بهترین بازی های شبیه سریال The Last of Us خواهیم پرداخت.

بهترین بازی های شبیه سریال لست آف آس

در طی سال‌های اخیر اقتباس‌های ویدیو گیمی که در قالب فیلم سریال در دسترس قرار گرفته‌اند رسما طلسم شده‌اند. اگر به گذشته نگاه کنیم و عینک سنجیدن را روی چشم‌های خود بگذاریم، با اقتباس‌های ویدیو گیمی ضعیف و شلخته‌ای روبرو می‌شویم که از منبع الهام خود صرفا یک سری مالکیت معنوی و اسم تو خالی را به ارث برده‌اند. برای مثال فیلم‌هایی نظیر Tomb Raider، Mortal Kombat و Uncharted در بهترین شرایط ممکن یک اثر متوسط به شمار می‌روند که تحمل سکانس‌های آن‌ها تا لحظه پدیدار شدن تیتراژ پایانی به معنی واقعی کلمه سخت است. البته که این طلسم به پرده نقره‌ای سینما محدود نمی‌شود و اگر به تماشای سریال‌های ویدیو گیمی نظیر Halo پرداخته باشید، می‌توانید ضریب ناامیدی خود را به نسبت بالاتر ببرید. حال به نظر می‌رسد پس از این همه ناهمواری و اقتباس‌های ضعیف و توخالی با یک سریال درست و حسابی روبرو شده‌ایم که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سریال The Last of Us که توسط سازندگان سریال تحسین شده چرنوبیل (Chernobyl) ساخته شده، دقیقا وقایع شماره اول مجموعه مورد بحث را در قالب یک سریال تلوزیونی به تصویر می‌کشد. در ابتدا بسیاری از افراد معتقد بودند که سریال لست آف آس هم به یک اقتباس ویدیو گیمی ضعیف دیگر تبدیل می‌شود که حرف خاصی برای گفتن ندارد. اما این اتفاق به واقعیت پیوند نخورد تا ما با یک نمایش تلوزیونی منسجم و جذاب روبرو شویم که در کنار وفادار ماندن به منبع الهام، نوآوری و شریان‌های خاص خود را هم دارد. پدرو پاسکال و بلا رمزی در نقش جول و الی ایفای نقش می‌کنند و نهایت سعی خود را برای تکرار نقش‌های ماندگار تروی بیکر و اشلی جانسون به کار گرفته‌اند. حال هنگامی که به تماشای این سریال بپردازید و تک تک قسمت‌های آن را به صورت هفتگی دنبال کنید، ممکن است هوس یک ویدیو گیم با جنبه‌های مشابه بگردید. این جنبه‌های مشترک می‌توانند در ارتباط میان شخصیت‌ها ظاهر شوند یا در اتمسفر به وجود آمده‌ای که یادآور سکانس‌های سریال مورد بحث است. از A Plague Tale: Requiem گرفته تا God of War و Days Gone؛ در این مقاله به معرفی بهترین بازی های شبیه به سریال The Last of Us می‌پردازیم.

1) بازی Days Gone

بازی Days Gone

آوردن نام Days Gone در مقاله بهترین بازی های شبیه به سریال The Last of Us به هیچ وجه عجیب نیست؛ چرا که این بازی رسما با الهام گیری از نسخه اول بازی The Last of Us ساخته شده است. گیم‌پلی، مخفی‌کاری، اتمسفرسازی و سایر جنبه‌ها شباهت غیرقابل انکاری به لست آف آس دارند و هیچ انکاری بابت این موضوع در مخیله نمی‌گنجد. بازی Days Gone هم درست در یک محیط آخرالزمانی جریان دارد که توسط موجودات زامبی مانند تسخیر شده است. این موجودات که خود بازی از آن‌ها با نام فریکر (Freaker) یاد می‌کند به شدت سریع هستند و در قالب گروه‌های بزرگ به سمت بازیکن یورش می‌برند. فقط توجه داشته باشید که دیزگان یک بازی جهان باز یا Open-World محسوب می‌شود که می‌توانید با استفاده از موتور سیکلت شخصیت اصلی، در سطح آن به گشت و گذار بپردازید و ماجراجویی خاص خود را داشته باشید.

درست مانند سریال The Last of Us دنیای بازی Days Gone هم توسط گروه‌های مختلف انسا‌ن‌ها اداره می‌شود که به صورت پراکنده و جدا از هم فعالیت می‌کنند. حال در کنار این گروه‌های پراکنده و ابتدایی یک موسسه بزرگ و پیشرفت با نام National Emergency Response Organization وجود دارد که ناخودآگاه آدم را یاد گروه Fire Flies لست آف آس می‌اندازد. اما با وجود تمامی این شباهت‌ها بازی Days Gone به هیچ وجه در حد The Last of Us و نام آن عمل نمی‌کند و صرفا به یک اکشن-ادونچر ساده با مکانیک‌های به نسبت جذاب محدود می‌شود. نه شخصیت‌ها به اندازه کافی جذاب هستند، نه داستان انسجام مورد نیاز را دارد و نه گیم‌پلی به اندازه کافی سرگرم کننده است؛ اما بازی Days Gone در محیط سازی و به وجود آوردن یک اتمسفر آخرالزمانی با وجود زامبی‌ها عملکرد خوبی از خود به جای می‌گذارد. پس اگر نمی‌خواهید انتظارهای خود را بالا ببرید و به یک ویدیو گیم متوسط اما سرگرم کننده بسنده می کنید، Days Gone گزینه‌ای دوست داشتنی به شمار می‌رود.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو Bend

2) بازی A Plague Tale: Requiem

بازی A Plague Tale Requiem

پیش از پرداختن به هر موضوعی توجه داشته باشید که منظور ما از A Plague Tale مجموعه مورد نظر است و نباید دیدگاه‌تان را به شماره دوم محدود کنید. به هر حال بازی A Plague Tale: Requiem مانند یک ادای احترام به The Last of Us است که به جای محیطی آخرالزمانی، داستان خود را در دل قرون وسطی و اوج شیوع بیماری طاعون تعریف می‌کند. شما در این بازی کنترل شخصیتی مونث و جوان با نام آمیسیا (Amicia) را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید در محدوده کشور فرانسه در برهه Middle Age، به دنبال راه حلی برای بیماری برادر کوچک‌تر او بگردید. در واقع یکی از عواملی که A Plague Tale: Requiem را در لیست بهترین بازی های شبیه به سریال The Last of Us قرار می‌دهد همین ارتباط آمیسیا و هیوگو (یا همان برادر کوچک‌ترش) است.

هرچند که آمیسیا و هیوگو خواهر و برادر هستند و نمی‌توانند حس پدر و دختری موجود میان جول و الی را انتقال دهند، اما به خوبی حس یک ماجراجویی دو نفره در دنیایی خطرناک و تشنه به خون را به وجود می‌آورند. آمیسیا باید عین جول که از الی مراقبت می‌کرد از برادرش محافظت کند و به عنوان یک بزرگ‌تر در مقابل دنیای سیاه و آغشته به ناامیدی به مبارزه ادامه دهد. توجه داشته باشید که این اشتراک‌های مفهومی میان شخصیت‌ها اتفاقی نیستند و طبق گفته سازندگان در استودیو Asobo، آن‌ها The Last of Us را در مقام منبع الهام خود قرار داده بودند. ورای تمامی حرف‌هایی که زده شد باید بدانید که هر دو بازی A Plague Tale: Innocence و A Plague Tale: Requiem ویدیو گیم‌های باکیفیتی هستند و به مراتب از امثال Days Gone جذاب‌تر ظاهر می‌شوند.

  • سال عرضه: 2022 (نسخه اول در سال 2020 عرضه شد)
  • توسعه دهنده: استودیو Asobo

3) بازی The Witcher 3: Wild Hunt

بازی The Witcher 3 Wild Hunt

شاید با دیدن نام Witcher 3 در لیست بهترین بازی های شبیه سریال The Last of Us تعجب کنید. به وجود آمدن این حس تعجیب کاملا منطقی بوده و شباهت‌های زیادی بین این سریال و یک ویدیو گیم نقش آفرینی با جهانی بزرگ و فانتزی پیدا نمی‌شود. با این حال اگر یک لایه در قضیه دقیق‌تر شوید و روابط میان شخصیت‌ها را با ذره بین مورد بررسی قرار دهید به نتیجه‌های جالبی دست پیدا خواهید کرد. گرالت (شخصیت اصلی) با اینکه پدر خونی شخصیت سیری (Ciri) محسوب نمی‌شود، اما حکم پدر را برای او بازی کرده و با سیری مانند فرزند رفتار می‌کند. سیریلا هم درست مانند الی دارای استعداد فوق‌العاده کمیابی (یا بهتر است بگوییم نایاب) است و به همین دلیل نباید به دست کاراکترهای بدکار بیافتد.

از این‌ها هم که گذشته جول و گرالت از لحاظ شخصیتی شباهت‌های ریز و درشتی با یکدیگر دارند. هر دو آن‌ها مردهای میان سال (البته که گرالت به مراتب پیرتر از جول است) و جذابی هستند که علاقه‌ای به صحبت زیاد و آرامش ندارند. هر دو آن‌ها با وجود اخلاقیات خاکستری، خانواده را در اولویت قرار می‌دهند و حاضرند برای فرزند خوانده‌های خود از هر چیزی بگذرند. دو شخصیت Geralt و Joel انگار آخرین فرد عاقل دنیای خود هستند و حاضرند برای رسیدن به هدف خویش هرگونه اخلاقیات را به دستان فراموشی بسپرند. شاید بازی Witcher 3 و سریال The Last of Us نکات اشتراک زیادی برای ارائه نداشته باشند، اما می‌تواند از طُرُق مختلف شخصیت‌های اصلی‌شان را به یکدیگر پیوند زد.

  • سال عرضه: 2015
  • توسعه دهنده: CD Projekt

4) مجموعه The Walking Dead

بازی The Walking Dead

اگر از شما بخواهند داستان و محیط سریال لست آف آس را در چند کلمه توصیف کنید از چه واژه‌هایی بهره خواهید برد؟ عبارت‌هایی نظیر دنیای آخر الزمانی، یک داستان غم انگیز، زامبی‌ها و روابط عمیق میان شخصیت‌ها محتمل‌ترین گزینه‌هایی است که یک مخاطب می‌تواند در نظر بگیرد. حال اگر اسم لست آف آس را از سوال مذکور حذف کنیم و نام بازی The Walking Dead استودیو Telltale را به جای آن بگذاریم، به احتمال زیاد با جواب‌ها و عبارت‌های مشابهی روبرو خواهیم شد. مجموعه Walking Dead استودیو Telltale هم درست مانند فرنچایز The Last of Us شخصیت‌های عمیق خود را در یک دنیای پسا آخر الزمانی و زامبی زده قرار می‌دهد و آن‌ها را تحت شرایط پیچیده می‌سنجد.

بازی مورد بحث که بر اساس مجموعه کمیک بوک‌های مردگان متحرک یا همان The Walking Dead ساخته شده است، یک ویدیو گیم داستان محور در سبک Graphic Adventure است که داستان و انتخاب‌های گیمر را نسبت به هر چیز در اولویت قرار می‌دهد. در واقع شما می‌توانید در حین تجربه این بازی با انتخاب‌های خود سرنوشت شخصیت‌ها و داستان را به صورت کلی تغییر دهید و در مقام تصمیم گیرنده موقعیت‌های حساس داستانی را به نتیجه برسانید. بازی Walking Dead هم درست مانند سایر ساخته‌های استودیو Telltale Games از روایت داستانی فوق‌العاده قدرتمندی برخوردار است و می‌تواند بارها شما را در شرایط غیرقابل هضم و احساسی قرار دهد.

  • سال عرضه: 2012 (فصل اول در 2012 منتشر شد و فصل‌های بعد به مرور در دسترس قرار گرفتند)
  • توسعه دهنده: استودیو Telltale Games

5) بازی Dying Light 2: Stay Human

بازی Dying Light 2 Stay Human

اگر عاشق صحنه‌های مبارزه با زامبی‌ها در یک محیط آخر الزمانی هستید و دوست دارید مانند فرنچایز The Last of Us به کشتار این موجودات کریه المنظر بپردازید، به احتمال زیاد از تجربه Dying Light 2 Stay Human لذت خواهید برد. توجه داشته باشید که این بازی نه قدرت روایت سریال لست آف آس را دارد و نه می‌توانند مانند آن شما را درگیر موقعیت‌های احساسی و غیرمنتظره بکند؛ اما در حین مبارزه و کشتار با زامبی‌ها به شکل عجیبی قدرتمند ظاهر می‌شود.

بازی Dying Light 2: Stay Human که در ادامه نسخه اول منتشر شد، شما را در نقش شخصیتی با نام ایدن (Aiden) قرار می‌دهد که برای پیدا کردن خواهر گمشده خود پا به یک منطقه خطرناک و آکنده از زامبی‌ها خونخوار می‌گذارد. حال او در بین داستان با دشمنان متعددی روبرو می‌شود و می‌تواند با استفاده از توانایی‌های خارق العاده خود مانند پارکور، به شکل استایلیشی از خجالت آن‌ها درآید. با وجود اینکه Dying Light 2 یک ویدیو گیم جهان باز به شمار می‌رود، اما دست مخاطب خود را باز می‌گذارد تا او بتواند صحنه‌های اکشن مبارزات خود را کارگرانی کند.

  • سال عرضه: 2022
  • توسعه دهنده: استودیو Techland

6) بازی Metro Exodus

بازی Metro Exodus

اگر فکر می‌کنید بازی و سریال The Last of Us در درست کردن محیط‌های خفقان آور و تاریک فوق‌العاده و بی‌نظیر هستند، احتمالا تا به حال سراغ بازی Metro Exodus نرفته‌اید. این بازی که یکی از Underratedترین آثار سال‌های اخیر به شمار می‌رود، برای سومین بار در مجموعه مترو شما را به یک روسیه آخر الزمانی می‌برد که سطح آن توسط مواد رادیو اکتیو آلوده شده است. همین محیط آلوده و هجوم بردن مردم به سمت تونل‌های زیر زمینی باعث شده که سطح کشور روسیه به شکل عجیبی سرد و بی‌روح به نظر برسد و گیمر را با برداشت هر قدم ناامید و ناامیدتر کند.

علاوه بر محیط پردازی و طراحی Environment، بازی Metro Exodus از منظر روایت داستان‌های غم انگیز و دردناک استعداد خاصی از خود بروز می‌دهد. البته که همه جنبه‌های روایت به ذکر مصیبت محدود نمی‌شود و آرتیوم (Artyom) به عنوان شخصیت اصلی، سعی دارد با موجودات جهش یافته ارتباط برقرار کرده و راز آن‌ها در زنده ماندن را یاد بگیرد. همه این جزئیات در کنار هم سومین شماره مجموعه Metro را به شکل عجیبی جذاب می‌کند تا عاشقان داستان‌های آخر الزمانی و تاریک از لحظه لحظه آن برای ترشح هورمون دوپامین کمک بگیرند.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: استودیو 4A Games

7) بازی God of War

بازی God of War

اگر اطلاعات مربوط به گاد آف وار را مطالعه کرده و مستند Raising Kratos را تماشا کرده باشید، به احتمال زیاد از دلیل حضور God of War در لیست بهترین بازی های شبیه به سریال The Last of Us اطلاع دارید. اعضای استودیو Santa Monica به شکل واضح و صریحی اعلام کردند که برای طراحی رابطه کریتوس و آترئوس از رابطه جول و الی الهام گرفته‌اند تا بتوانند حس پدرانه روح اسپارتا را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند. آترئوس هم درست مانند الی از استعدادهای فراوانی برخوردار است و می‌خواهد با کمک گرفتن از پدر خود یعنی کریتوس، به نهایت پتانسیل‌های وجودی برسد خویش برسد.

کریتوس و جول هم در لایه‌های سطحی شخصیت‌پردازی نسبت به یکدیگر بی‌شباهت نیستند. هر دو شخصیت مذکور مانند یک مرد آلفا عمل می‌کنند و به صورت مستمر سعی دارند شرایط را به تسلط خود درآورند. البته بی‌حوصلگی یکی دیگر از ویژگی‌های مشابه این دو شخص است که در نگاه اول متوجه روح خسته و زجر کشیده آن‌ها می‌شوید. کریتوس و جول هر دو سال‌ها پیش فرزند و خانواده خود را از دست داده‌اند و به محض به دست آوردن یک خانواده جدید، حاضر هستند هرکاری را برای حفظ آن‌ها انجام دهند. به طور کلی اگر از رابطه پرتنش جول و الی در سریال لست آف آس به وجد آمده‌اید، احتمالا از ارتباط میان پدر و پسر افسانه‌ای دنیای ویدیو گیم هم لذت خواهید برد. حال هنگامی که God of War را به اتمام رساندید و به دنبال داستان پیچیده‌تری بودید احتمالا از تجربه بازی God of War Ragnarok پشیمان نخواهید شد.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Santa Monica

8) بازی Uncharted 4: A Thief’s End

بازی Uncharted 4 A Thief’s End

هنگامی که در مورد بهترین بازی های شبیه به سریال The Last of Us صحبت می‌کنیم، عدم ذکر نام آثار خود استودیو Naughty Dog جرم بزرگی محسوب می‌شود. در واقع استودیو مذکور به عنوان موسس و صاحب امتیاز فرنچایز لست آف اس، فرمول خاصی دارد که از ویژگی‌های آن در اکثر ساخته‌های خود بهره می‌برد. بازی Uncharted 4: A Thief’s End هم درست مانند سریال و بازی The Last of Us تمرکز خاصی روی روابط میان شخصیت‌ها و به وجود آمدن یک حلقه پویا از احساسات دارد. از این‌ها هم که گذشته وظیفه صداگذاری شخصیت سم دریک (Sam Drake) بر عهده تروی بیکر است که او را به خاطر ایفا نقش جول در بازی The Last of Us می‌دانیم. البته که کار تروی بیکر با نام لست آف آس با بازی‌ها تمام نمی‌شود و جزو شخصیت‌های سریال مورد بحث هم قرار می‌گیرد (هرچند که او دیگر نقش جول را برعهده ندارد و به ایفای یه نقش فرعی می‌پردازد).

با وجود تمامی این حرف‌ها باید در مورد هویت بازی Uncharted 4: A Thief’s End به عنوان یک ویدیو گیم صحبت کنیم. سری آنچارتد به عنوان یکی از بهترین Action-Adventureهای تاریخ با نسخه چهارم به اوج خود رسید و به نحوی پرونده نیتن دریک (شخصیت اصلی و محور سری آنچارتد) را به تاریخ پیوند زد. شما در این بازی یک بار دیگر با نیتن دریک همراه می‌شوید و وظیفه دارید در به همراه همسر و برادر او به سراغ گنج‌های باستانی و تمدن‌های گمشده بروید. فقط توجه داشته باشید که که روایت Uncharted 4: A Thief’s End در حد سریال The Last of Us تاریک و جدی نیست و وجهه عامیانه پسند و آرام‌تری دارد (هرچند که به هیچ وجه نمی‌توانیم جذابیت آن را زیر سوال ببریم).

  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: استودیو Naughty Dog

9) بازی Resident Evil 2 Remake

بازی Resident Evil 2 Remake

روابط احساسی در سطح یک دنیای بی‌حس و آخر الزمانی جزو ویژگی‌های اصلی سریال مورد بحث به شمار می‌رود. خب اگر راستش را بخواهید بازی Resident Evil 2 Remake هم چنین ایده‌ای دارد و سعی می‌کند در یک محیط ترسناک (به مراتب ترسناک‌تر از لست آف آس) و آغشته به زامبی‌، احساس شخصیت‌ها را به چالش بکشد. البته که روایت رزیدنت ایول 2 برخلاف The Last of Us در زمره آثار داستان محور قرار می‌گیرد و به جای تمرکز روی شخصیت‌ها، سعی می‌کند محیط و اتفاقات در حال رخ دادن را پررنگ‌تر از کاراکترها نشان دهد.

Resident Evil 2 Remake که حکم نسخه بازسازی بازی اورجینال (که اولین بار در سال 1998 منتشر شد)، شما را در قالب شخصیتی با نام لئون اس کندی (Leon S. Kennedy) قرار می‌دهد که به عنوان یک پلیس تازه کار به شهر Raccoon City می‌رود. اما این شهر با تصورات وی در تضاد قرار دارد که اگر به آن قدم بگذارد، با نفس سرد و چهره بدترکیب زامبی‌ها روبرو می‌شود. خلاصه که اولین روز کار برای لئون زیاد خوب پیش نمی‌رود و به جای تلاش برای گرفتن حقوق، باید تلاشش را برای زنده ماندن و کشتن مردگان متحرک به کار گیرد. البته علاوه بر لئون امکان تجربه بازی در قالب شخصیت کلیر ردفیلد (Claire Redfield) هم وجود دارد که شامل تفاوت‌های خاص خود در حین تجربه داستان می‌شود.

  • سال عرضه: 2019
  • توسعه دهنده: Capcom

10) بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

بازی Hellblade Senua’s Sacrifice

اگر راستش را بخواهید نقاط مشترک زیادی میان Hellblade: Senua’s Sacrifice وجود ندارد؛ یا حداقل در نگاه اول نمی‌توان چنین برداشتی کرد. اما اگر کمی کند و کاش کنیم و به مطالعه شخصیت اصلی که سنوا باشد بپردازیم، به نتایج جالبی می‌رسیم. هم الی و هم سنوا دو زن جوان (که الی قاعدتا جوان‌تر است) با روحیه نامتعادل هستند که سعی می‌کنند با تمام توان مقابل تمام بار دنیا ایستادگی کنند. هرچند که حال و روز روحیه سنوا به مراتب خراب‌تر است، اما تلاش برای بهبودی روحی در هر دو آن‌ها دیده می‌شوند. هر دو شخصیت مورد بحث برای عزیزان خود و نجات آن‌ها (جول و دیلیون) تلاش می‌کنند و در این مسیر با مصائب فراوانی همراه می‌شوند. شاید با خود بگویید که چنین ویژگی‌های را می‌توانیم به بیش‌تر شخصیت‌های مونث ویدیو گیمی تعمیم دهیم، اما روحیه یاغی گری الی و سنوا شباهت جالب توجهی دارد.

11) بازی The Last of Us Part 2

بازی The Last of Us Part 2

با توجه به اینکه هنوز تمام قسمت‌های سریال در دسترس قرار نگرفته است، ما از وقایع پایانی فصل اول اطلاع نداریم. کسی چه می‌داند، شاید شبکه HBO سرکی هم به وقایع بازی The Last of Us Part 2 بزند و خود را به ماجراهای شماره اول محدود نکند. اما پرداختن به این موضوع یا عدم توجه به آن، تفاوت خاصی در ارزش تجربه این بازی ایجاد نمی‌کند. نسخه دوم لست آف آس کمی از داستان مشترک جول و الی فاصله می‌گیرد و تمرکز خود را روی احساسات درونی الی می‌گذارد که چند سالی بزرگ‌تر شده است.

الی در Part 2 از همیشه یاغی‌تر است، از همیشه بی‌باک‌تر عمل می‌کند و با حجم قابل توجهی از الفاظ رکیک به استقبال مخاطب می‌آید. این بازی داستان تاریک و دردناک نسخه اول را چندین برابر شدیدتر می‌کند و داستان خود را به نحوه‌ای به نمایش می‌گذارد که از لحظه لحظه آن حس نفرت بگیرید. هرچقدر که سریال The Last of Us و نسخه اول به مفاهیمی نظیر عشق و آرامش هم توجه می‌کنند، بازی The Last of Us Part 2 علاقه زیادی به این واژه‌ها ندارد و کثیف‌ترین و سیاه‌ترین شرایط ممکن را تداعی می‌کند.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Naughty Dog

جمع بندی

بازی های شبیه سریال The Last of Us

سریال The Last of Us به عنوانی یکی از معدود استقبال‌های ویدیو گیمی باکیفیت سال‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار دارد و ظاهرا تابود به وجود آورده را پشت سر گذاشته است. با این حال از آنجایی که سریال مذکور از دل بازی‌های ویدیویی بیرون آمده و و قاعدتا برخی از شباهت‌های خود را حفظ کرده است، طرفداران آن می‌توانند با رفتن به سراغ آثاری نظیر The Walking Dead، Metro Exodus و Days Gone مدت بیش‌تری در حال و هوای آن باشند.

نظر شما در مورد بهترین بازی های شبیه به سریال The Last of Us چیست؟ به نظر شما جای خالی چه اثری در این لیست بیش‌تر حس می‌شود؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا داستان سریال The Last of Us مانند بازی آن است؟

بله، این سریال به تعریف وقایع نسخه اول می‌پردازد؛ با وجود اینکه برخی اضافه‌کاری‌ها و شرایط جدید را به تصویر می‌کشد

۱
آیا سازندگان بازی The Last of Us در روند ساخت آن نقش داشته‌اند؟

بله، تیم سازنده بازی از جمله نیل دراکمن در روند ساخت سریال روی برخی از جنبه‌های آن نقش داشته‌اند

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    مسعود روشن

    مهمان

    سلام.اول تشکر میکنم بابت ارائه مقاله خوبتون، در ادامه باید بگم سریال مد نظر شروع طوفانی داشته و کسایی که مثله من بازیش رو تجربه نکردن حتما سراغ این سریال شاهکار برن و امیدوارم بازی که قراره روی pc پورت بشه تجربه خوبی برای هممون رقم بزنه
    راستی از زیرنویس جدید که قرار بود ارائه کنید خبری نشد ❤️

    پاسخ دهید