بازی هایی که در سال 2023 ده ساله می شوند
کسری کاظمی

بازی هایی که در سال 2023 ده ساله می شوند

کسری کاظمی 17 دی 1401 1 دیدگاه
9,764 بازدید

سال 2022 نیز به پایان رسید و بسیاری از رسانه‌ها و گیمرها، بهترین و محبوب‌ترین بازی های خود را لیست کردند. با اینکه وارد 2023 شده‌ایم و باید انتظار سالی پربار و پرحاشیه را برای صنعت گیم داشته باشیم، ولی ماه‌های اولیه سال تا حدودی برای تمامی صنعت‌ها خلوت خواهد بود. احتمالاً بازی های که در چند ماه اول سال منتشر می‌شوند، آن چنان قرار نیست سروصدای زیادی به پا کرده و رقابت اصلی در نیمه‌های سال شروع می‌شود. برای همین در حال حاضر بهترین وقت برای تجربه آثار کلاسیک است. با ما همراه باشید تا به تعدادی از بازی هایی که در سال 2023 ده ساله می شوند بپردازیم که همچنان ارزش تجربه شدن را دارند.

بازی هایی که شمع ده سالگی خود را در سال 2023 فوت می‌کنند

همان‌طور که در مقاله “بهترین سال ها در صنعت بازی های ویدیویی” اعلام کردیم، سال 2013 یکی از حماسی‌ترین و مهم‌ترین سال ها در تاریخ صنعت گیم است. این سال پایان رسمی نسل هفتم و ورود بازی ها به دنیایی جدید بود. به همین دلیل بسیاری از توسعه دهندگان سعی کردند تا نسل هفت را با انفجاری شدید پشت سر بگذارند و نتیجه این موضوع نیز تعدادی اثر افسانه‌ای بود که همچنان لذت بخش و جذاب باقی‌مانده‌اند. از بازی های اکشن و ماجراجویی گرفته تا تعدادی شوتر اول شخص و حتی تعدادی اثر مستقل که نمایانگر قدرت بازی سازان کوچک‌تر درون صنعت هستند. بدون اتلاف وقت، به بررسی این عناوین می‌پردازیم.

15) The Stanley Parable

بازی The Stanley Parable

آیا حتی در بازی ها اجازه انتخاب داریم یا همه چیز از قبل تعیین شده است؟ حتی انتخاب‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم همگی توسط یک داستان نویس برنامه ریزی شده‌اند. با زیر سؤال بردن این مفهوم به یکی از خنده‌دارترین شیوه‌های ممکن، The Stanly Parable ممکن است گیم پلی چندانی نداشته باشد، اما یکی از دوست‌داشتنی‌ترین راویان دنیای بازی ها را داشته و در کنار آن، با طراحی مراحل شگفت انگیز و تفکر برانگیزش تبدیل به محصول کاملی شده که تمامی صنعت بازی را در هر فرصتی که داشته باشد زیر سؤال می‌برد و کلی لایه‌های عمیق به همراه رازهای مخفی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا ساعت‌ها سرگرم شوند.

بازی The Stanley Parable قطعاً از عجیب‌ترین و تجربی‌ترین بازی هایی است که تابه‌حال ساخته شده و به شهرت رسیده است. این بازی با اینکه در طوفان عظیم سال 2013 منتشر شد، ولی تا همین لحظه نیز طرف‌داران زیادی داشته و به تازگی نیز نسخه بازسازی شده‌ای از آن با محتویات تازه به انتشار رسیده است. این موضوع و ارزش تکرار بالایش به دلیل وجود عمق زیاد و پایان‌های متفاوت، باعث شده تا بازی The Stanley Parable یکی از بهترین بازی هایی که در سال 2023 ده ساله می شوند باشد. اگر به دنبال یک تجربه خارج از عرف در دنیای بازی ها می‌گردید که شما را غافلگیر کرده و بخنداند، این بازی را از دست ندهید.

14) Saints Row IV

بازی Saints Row IV

چگونه می‌توانید از دیوانگی و جذابیت‌های خلق شده در Saints Row: The Third بالاتر رفت؟ خب جواب بسیار ساده است: از زمین خارج شده و به فضا می‌روید. در جریان اتفاقات Saints Row IV، پس از اینکه بیگانگان زمین را نابود می‌کنند، گروه دوست داشتنی Saints خود را در یک شبیه سازی کامپیوتری گرفتار می‌بینند و باید آن را بشکنند تا ابرقدرت‌هایی به دست آورده و با بیگانگان خطرناک مبارزه کنند. این بازی همانند نسخه‌های پیشین، دنیایی جهان آزاد در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که می‌توانند بر فراز آن پرواز کرده و دیگر نیازی به راندن ماشین‌ها نداشته باشند. در این دنیا، ابرقدرت‌های ماورایی حرف اول را می‌زنند.

این اثر که حتی از بازی های قبلی سری نیز فراتر رفته است، قهرمان داستان را رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌کند، سپس زمین را منفجر می‌کند و ادامه بازی را به دنیای سایبری دیستوپیایی که توسط بیگانگان اداره می‌شود، منتقل می‌کند. Saints Row IV عناصر RPG جالبی داشته و ساختار لذت بخش مأموریت/مأموریت جانبی سری را هم حفظ می‌کند و در عین حال به بازیکنان توانایی شلیک از دستان خود را می‌دهد. نتیجه یک سرگرمی اعتیادآور آنارشیست است که در آن آزادی آشفته گیم پلی جهان باز با دیالوگ‌های هوشمندانه و خنده دار و تیکه های گاه به گاه به سایر بازی های ویدیویی محبوب تطبیق داده می‌شود و نتیجه خارق‌العاده است.

13) Company of Heroes 2

بازی Company of Heroes 2

اگر بخواهیم یک بازی استراتژیک حماسی را نام ببریم که در سال 2013 منتشر شده و همواره نیز هزاران بازیکن فعال در سراسر دنیا دارد، باید از Company of Heroes 2 استفاده کنیم. این بازی دنباله‌ای برای سری استراتژیک جنگ جهانی معروف از سال 2006 است که نه تنها موفق به ایفای نقشش به عنوان یک دنباله شایسته شد، بلکه از نظر بسیاری از بازی اصلی نیز بهتر است. بخش تک نفره این بازی از جذاب‌ترین نبردهای از پیش تعیین شده در تاریخ ژانر را دارا بوده و قسمت آنلاین نیز آن‌قدر سرگرم کننده است که برای 10 سال همواره پایدار و پرمخاطب است. این بازی به راحتی بهترین RTS مربوط به جنگ جهانی است.

جوخه‌های خود را زنده نگه دارید و آنها را تبدیل به سربازان قوی‌تری کنید. نقشه‌های بازی اندازه مشخصی دارند؛ البته توجه داشته باشید که فقط به دلیل کوچک‌تر بودن دامنه بازی، به این معنی نیست که تجربه‌ای آسان‌تر خواهد بود. ذهن خوب برای مدیریت منابع و قرارگیری مناسب سازه‌ها، برد شما را در بازی Company of Heroes 2 علیه نیروهای آلمانی مشخص می‌کند. شاید شما نیز برای مدت زمان زیادی این عنوان اعتیادآور و خارق‌العاده را بازی کرده و به دنبال تجربه جدیدی می‌گردید؛  خب خیلی نیازی به صبر کردن نیست، زیرا در سال 2023، بالاخره پس از 10 سال قرار است شاهد عرضه نسخه سوم این فرنچایز باشیم.

12) Metro: Last Light

بازی Metro Last Light

اگر Metro 2033 فرنچایز Metro را به چیزی منحصربه‌فرد تبدیل کرد، بازی Metro: Last Light واقعاً توجه مردم را به این سری جلب کرد. Last Light با مکانیک‌های بهبود یافته تیراندازی، داستان جذاب و گرافیک افسانه‌ای‌اش، توانست یکی از بهترین شوترهای نسل خود را تحویل صنعت گیم دهد. این بازی در دنیایی پسا آخرالزمانی جریان دارد که موجودات ترسناکی در زیرزمین‌ها می‌خزند و وضعت جوامع انسانی نیز خوب نیست. گلوله‌ها به عنوان ارز استفاده می‌شوند و منابع نیز محدود است. همچنین به دلیل هوای آلوده و مسموم، شخصیت اصلی باید به مرور ماسک گاز خود را تعویض کرده تا جانش را از دست ندهد.

عناوین پسا آخرالزمانی همیشه دارای جذابیت‌های زیادی برای جوامع هستند و به همین دلیل رمان‌های معروف Metro از کشور روسیه، در دنیا شهرت زیادی دارند. این سری بازی نیز بر اساس همین کتاب‌ها ساخته شده و با تغییرات گوناگون توانسته یکی از بهترین نمونه‌های اقتباسی در صنعت گیم را ارائه کند. همچنین حضور مکانیک‌های بقا و مخفی کاری باعث شده این بازی یکی از خاص‌ترین و بی‌رقیب‌ترین شوترهای نسل هفتم هم باشد. پس هر چه زودتر دست به کار شده و این شاهکار آخرالزمانی ترسناک را تجربه کنید که Metro: Last Light به راحتی یکی از بهترین  بازی هایی که در سال 2023 ده ساله می شوند است.

11) Super Mario 3D World

بازی Super Mario 3D World

در طول دهه 2010، چندین بازی باورنکردنی Super Mario منتشر شد. به‌عنوان‌مثال، آثاری مانند Super Mario Odyssey و Super Mario Maker برجسته‌ترین‌ها هستند. اما نباید از انتشار عنوان فوق‌العاده Super Mario 3D World غافل شوید. همان‌طور که از نامش پیداست، این یک بازی سه بعدی ماریو است. با این حال، جایی که با بسیاری از نسخه‌های اصلی سه بعدی در این سری متفاوت است، گنجاندن ویژگی Co-op است. شما می‌توانید از طریق مجموعه مراحل فوق‌العاده خاص و جدیدش، با سه دوست در کنار خود بازی کنید. این بازی به دور از چالش است، اما به شدت سرگرم کننده و فوق‌العاده اعتیادآور است.

گنجاندن بخش چند نفره، به علاوه گیم‌پلی روان و نیروهای هوشمندانه، این عنوان را به یکی از بهترین‌های Wii U تبدیل کرده است. بازی‌های ویدیویی Wii U متأسفانه به دلیل فروش ضعیف کنسول، فروش چندانی نداشتند؛ با این حال، خوشبختانه Super Mario 3D World مجدداً روی نینتندو سوییچ منتشر شد که تعداد بازیکنان بیشتری را به دست آورد. عرضه اولیه Wii U به زودی ده ساله می‌شود و شرم آور است که طرف‌داران سری بازی های ماریو بیشتر در مورد آن صحبت نمی‌کنند.  Super Mario 3D World بدون شک بهترین پلتفرمر منتشر شده بر روی Wii U بود و ایده‌های تازه و منحصربه‌فردی را به سری Super Mario آورد.

10) Papers, Please

بازی Papers, Please

سال 2013 شاهد انتشار یکی از اورجینال‌ترین ایده‌هایی بود که تابه‌حال درون یک بازی پازل پیاده سازی شده است. Papers, Please شما را در کنترل یک افسر مهاجرت برای یک کشور خیالی قرار داده و کل بازی در یک پاسگاه مهاجرت اتفاق می‌افتد. افرادی که می‌خواهند وارد کشور شوند پشت میز شما می‌آیند. شما باید تمام مدارکی را که به شما می‌دهند بررسی کنید و تصمیم بگیرید که آیا آنها باید پذیرفته شده یا رد شوند. هر چه بیشتر بازی را جلو ببرید، باید کاغذ بازی بیشتری را بررسی کنید و اشتباه کردن در قضاوت خیلی ساده می‌شود. شاید این ایده روی کاغذ خیلی جذاب به نظر نرسد، ولی باید تجربه شده تا باور شود.

آنچه که صرفاً با بررسی اینکه آیا پاسپورت‌ها با افراد مطابقت دارند شروع می‌شود، به سرعت جنبه جدی‌تری به خود گرفته و شما باید تروریست‌ها را بررسی کنید، با رشوه‌ها سروکار داشته باشید، سعی کنید به اندازه کافی برای خانواده بیمار خود غذا تهیه کنید و تلاش می‌کنید وانمود کنید کشوری که به مردم اجازه ورود به آن را می‌دهید به همان اندازه شکوهمند است که ادعا می‌شود. این بازی  فریبنده است و به سرعت برای بازیکنانی که به دنبال چیزی متفاوت هستند، تبدیل به یک کلاسیک می‌شود. همچنین Papers, Please به دست Lucas Pope ساخته شده که در سال 2018 یک شاهکار دیگر به نام Return of the Obra Dinn را به ما هدیه داد.

9) Tomb Raider

بازی Tomb Raider

چه کسی فکرش را می‌کرد که راه‌اندازی مجدد فرنچایز قدیمی Tomb Raider در نسل هفتم بتواند به این سری جانی دوباره داده و آن را به شهرتی تازه برساند؟ ریبوت Tomb Raider  در سال 2013 یکی از بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی در زمان خود بوده که دارای پلتفرمینگ فوق‌العاده، پازل‌های هوشمندانه و سیستم تیراندازی واقعاً لذت‌بخش است. همچنین داستان منشأ شخصیت لارا کرافت که در این باز روایت می‌شود، برای سری تازگی داشته و با دو بازی دیگر نیز ادامه پیدا می‌کند. نبردهای شدید با 30 دقیقه یا بیشتر اکتشاف محیطی دنبال شده و به شما زمان زیادی برای دیدن مناظر و کشف رازهای پنهان محیط شوم جزیره می‌دهد.

بازی Tomb Raider سال 2013 شباهت زیادی به سری عناوین Uncharted دارد که جای تعجب نیست؛ زیرا هر دو در حال حاضر بهترین نمونه از ژانر اکشن و ماجراجویی با موضوع گنج یابی هستند. داستان‌های فرعی نیز در بازی قرار گرفته‌اند و به خودی خود باورنکردنی بوده؛ زیرا بازیکنان رازهای حیرت انگیزی از شخصیت‌های تاریخی البته نسخه دست‌کاری شده‌اش را کشف خواهند کرد. گیم پلی Tomb Raider از تمامی بازی های قبلی فرنچایزش واقع‌گرایانه‌تر بوده و شخصیت اصلی باید برای بقای خود تلاش زیادی انجام دهد. Tomb Raider قطعاً از بهترین بازی هایی که در سال 2023 ده ساله می شوند است.

8) Outlast

بازی Outlast

بازی Outlast نه تنها یکی از ترسناک‌ترین بازی هایی است که در نسل هفتم منتشر شده، بلکه موفقیت خارق‌العاده‌اش، راه را برای تعداد زیادی عنوان مشابه باز کرد که از این ساختار مخفی کاری و بقا بدون سیستم مبارزات برای القای ترس استفاده می‌کنند. بازی به صورت اول شخص دنبال شده و گیمر را در یک تیمارستان روانی برای یافتن مدارک مختلف قرار می‌دهد. این تیمارستان پر از بیماران خطرناکی است که در اولین فرصت به گیمر حمله می‌کنند. برای جلوگیری از این موضوع، تنها قابلیت پنهان شدن و فرار کردن را دارید. این بی دفاع بودن، به حس وحشت خاص بازی افزوده و یکی از دیوانه‌وارترین آثار وحشت را خلق کرده است.

Outlast سبک سنتی بازی‌های دویدن و پنهان شدن که در Amnesia آغاز شد را با رویکرد طراحی نوآورانه فیلم‌های ترسناک دوربین به دست متحول می‌کند. در بازی دوربین فیلم‌برداری‌ای به دست دارید که از تنظیمات دید در شب برای روشن کردن مناطق تاریک استفاده می‌کند. البته شما باید به طور مداوم برای دوربین خود باتری‌هایی پیدا کنید. محیط وهم آور تیمارستان و جنبه روزنامه نگاری و کارآگاهی برای کشف اسرار و چیزهای عجیب و غریبی که در داخلش اتفاق می‌افتد، یک داستان جذاب را ایجاد می‌کند که پر از شوک‌ها و پیچش‌های خاص است. Outlast در میان بازی هایی که در سال 2023 ده ساله می شوند است.

7) Gone Home

بازی Gone Home

در سال 2013، بازی‌سازی مستقل به حدی اعلا و مورد اعتماد شده بود که بسیاری از این دسته آثار حتی می‌توانستند با عناوین بزرگ‌تر رقابت جدی کرده و پیروز هم شوند. یکی از تحسین شده‌ترین و خاص‌ترین بازی های مستقل این سال، عنوان به نام Gone Home است. این بازی داستان محور موضوعات عمیق و پیچیده اجتماعی و فرهنگی را بدون هیچ گونه گیم پلی پیچیده‌ای به چالش می‌کشد. داستان در سال 1995 اتفاق می‌افتد. Kaitlin از یک سفر یک‌ساله پیش دانشگاهی در اروپا برمی گردد تا خانه خانواده‌اش را متروکه و در وضعیت آشفته ببیند. وی باید با بررسی سرنخ‌های به‌جامانده و مرور لوازم خانه، سر از رازش در بیاورد.

Gone Home یکی از پایه گذاران اصلی ژانری است که با نام شبیه ساز راه رفتن شناخته می‌شود. در این مدل بازی ها، معمولاً گیم پلی ای عمیق وجود نداشته و هدف اصلی تنها راه رفتن در محیط و ارتباط برقرار کردن با اشیا برای ادامه دادن داستان است. این بازی همچنین به دلیل ساختار داستان قوی ای که دارد، اغلب به عنوان یک اثر هنری شناخته می‌شود. کاوش در هر اتاق اطلاعات بیشتری در مورد هر یک از اعضای خانواده او نشان می‌دهد و روایت منحصر به فردی را ایجاد می‌کند که در نهایت با اوج شگفت انگیزی ختم می‌شود و نشان می‌دهد که صنعت گیم به بلوغی فوق‌العاده رسیده و تنها شامل تیراندازی به افراد نیست.

6) Metal Gear Rising: Revengeance

بازی Metal Gear Rising Revengeance

اگر می‌خواهید اوج هنر و زیبایی شناسی در صنعت گیم را در کنار Gone Home تجربه کنید، نیاز نیست جای دوری بروید، زیرا Metal Gear Rising: Revengeance هوایتان را دارد. این بازی یکی از دیوانه‌وارترین و بی‌مغزترین عناوین اکشنی است که تابه‌حال در صنعت گیم خلق شده است. تمام دیوانگی‌هایی که تابه‌حال از فرنچایز Metal Gear کسب کرده‌ایم را هزار برابر کنید تا به Revengeance دست یابید. شخصیت اصلی شمشیری سامورایی در دنیای علمی تخیلی و پسا آخرالزمانی دارد که می‌توانید اهدافش را به هزاران قسمت مساوی تقسیم کند. چه طرف‌دار سری Metal Gear باشید یا نه، تجربه این بازی ضروری است.

Metal Gear Rising با اکشنی دیوانه‌کننده، باس‌های حتی دیوانه‌وارتر و یک کات سین پانزده دقیقه‌ای درباره میم‌ها، یکی از آن دسته عناوینی است که به هیچ وجه نمی‌خواهید که از دست بدهید. استودیوی بازی سازی Platinum Games که به آثار اکشن و نقش آفرینی باکیفیتش شهرت دارد، این بار نیز سنگ تمام گذاشته و یکی از خالص‌ترین بازی‌هایش را تقدیم ما کرده است. باورش سخت است که Metal Gear Rising: Revengeance از بازی هایی که در سال 2023 ده ساله می شوند است، زیرا همواره در سطح اینترنت می‌تواند موقعیت‌های عجیب این عنوان را به صورت ویدیوهای کوتاه مشاهده کرد که نشان از جاودانه بودنش دارد.

5) The Wolf Among Us

بازی The Wolf Among Us

استودیوی بازی سازی TellTale که در سال 2012 توانسته بود به واسطه عرضه شاهکار ماجراجویی و تعاملی‌اش یعنی The Walking Dead توجه تمام صنعت گیم را به سوی خود جلب کند، همان فرمول موفق را در سال‌های آینده نیز برای بازی های دیگرش به کار برد. اولین نمونه از این سری عناوین ماجراجویی و داستانی، عنوان به نام The Wolf Among Us است که به واسطه شخصیت‌پردازی‌های جالب و موضوع متفاوتش، توانست همان تحسین‌های بازی قبیلی را هم دوباره برای این استودیو کسب کند. این بازی نیز از قابلیت انتخاب مسیرهای داستانی استفاده می‌کند که باعث خلق تصمیمات دشواری خواهد شد.

The Wolf Among Us همانند سایر بازی های TellTale به صورت قسمتی به بازار عرضه شد و چند قسمت آخر در سال 2014 به دست بازیکنان رسیدند. با این حال همان قسمت اول این عنوان می‌تواند به راحتی هر گیمری را راضی کند که تا پایان ماجرا با آن بمانند. این قسمت دنیای Fabletown را ایجاد می‌کند و چندین نفر از ساکنان جالب آن، از جمله قهرمان داستان Bigby Wolf و شخصیت‌های داستان‌های کودکان را در دنیای بزرگ‌سالانه‌ای معرفی می‌کند. شخصیت اصلی یک کلانتر است که باید در مورد یک سری قتل‌های عجیب تحقیق کند. داستان به شکل جذابی ادامه می‌یابد و با پایانی فراموش نشدنی، خاتمه پیدا خواهد کرد.

4) Assassin’s Creed IV Black Flag

بازی Assassin’s Creed IV Black Flag

تعداد زیادی بازی درون فرنچایز Assassin’s Creed وجود داشته که از نظر کیفیت همه آنها با هم متفاوت هستند. با این حال نسخه سال 2013 یعنی Black Flag به راحتی در بین بهترین‌های سری قرار می‌گیرد. این بازی در دوران طلایی دزدی دریایی می‌گذرد و شما ماجراهای دزد دریایی دوست داشتنی ادوارد کنوی و درگیر شدنش با فرقه آدمکشان را دنبال می‌کنید. Black Flag با تصاویر زیبا از جزایر کارائیب و شخصیت‌های رنگارنگ و شناخته شده دزد دریایی مانند بلک بارت، ریش سیاه و کالیکو جک، داستانی پر جنب و جوش و سرگرم کننده دارد. این شاهکار از بهترین بازی هایی که در سال 2023 ده ساله می شوند است.

بازی Black Flag اولین نسخه از این سری است که بیشتر گیم پلی آن را صرف بازی کردن به عنوان یک قاتل نمی‌کنید. این چیزی است که در مورد عناوین RPG بعدی مورد انتقاد قرار می‌گیرد، اما نقطه قوت این بازی است. شاید این موضوع به این دلیل است که در سال 2013، کنترل نکردن یک Assassin در یک بازی Assassin’s Creed همچنان منحصر به فرد تلقی می‌شد و به یوبی سافت اجازه داد تا نوع متفاوتی از داستان را تعریف کند. علاوه بر روایت قانع‌کننده، بازی شامل سیستم بهینه شده بالا رفتن از در و دیوار و مبارزات شمشیری بسیار لذت‌بخش است. گویا این بازی آخرین عنوان در سری بوده که تمام طرف‌داران عاشقش هستند.

3) Bioshock Infinite

بازی Bioshock Infinite

Bioshock Infinite به واسطه تغییر دادن محیط‌های معروف دو عنوان قبلی از زیر دریا به آسمان‌ها، این سری را وارد مرزهای جدیدی کرد. در حالی که کلمبیای آسمانی ممکن است به اندازه محیط زیر آب نمادین نباشد، Infinite همچنان به اندازه پیشینیان خود قدرتمند و باشکوه است. بیشتر عظمت این بازی از روایت پیچیده و درگیرکننده آن ناشی می‌شود. موضوع کلی و اصلی این است که بوکر دویت برای نجات زنی به نام الیزابت به کلمبیا می‌آید. اما داستان کلی بسیار بیشتر از این موضوع ساده حرف برای گفتن دارد. دو شخصیت اصلی داستان به دلیل پیوند سریع و رابطه دوست داشتنی و برجسته‌شان، داستان را جذاب نگه می‌دارند.

تمام ویژگی‌های روایی مثبت بازی Bioshock Infinite بدون حضور المان‌های شوتینگ خارق‌العاده این سری تکمیل نمی‌شود. این بازی بر روی فرمول‌های قدرت‌های ویژه عناوین قبلی چند برابر ساخته و دشمنانی حتی چالش‌برانگیزتر نیز دارد. این یک بازی شگفت‌انگیز است که در مورد شرایط انسانی فلسفه بافی کرده، در حالی که کل ژانر شوتر اول شخص را نقد می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که قهرمان یک تیرانداز اول شخص نباید اجازه تصمیم گرفتن در رابطه با سرنوشت دنیا و افراد را داشته باشد. اگر به دنبال یکی از خارق‌العاده‌ترین بازی های نسل هفتم هستید، Bioshock Infinite پس از ده سال همچنان تازه و جذاب مانده است.

2) The Last Of Us

بازی The Last Of Us

قسمت دوم بازی The Last Of Us دارای مخالفانی است، اما نسخه اصلی مورد علاقه اکثر گیمرهایی بوده که آن را تجربه کرده‌اند. در حالی که این بازی شامل گیم پلی اکشن ماجراجویی لذت بخشی است که در درجه اول بر روی مخفی کاری تمرکز دارد، ولی این دلیل اصلی تحسین شدن آن نیست. مردم این بازی را به دلیل داستان خوب و شخصیت‌های درخشانش دوست دارند. اصل داستان بسیار ساده است. در دنیای پسا آخرالزمانی، یک قاچاقچی به نام جوئل باید دختر جوانی به نام الی را در سراسر ایالات متحده راهنمایی کند. در طول مسیر، این دو شخصیت در یک سری صحنه‌های به یاد ماندنی شروع به نزدیک شدن به هم می‌کنند.

نزدیک شدن به دو قهرمان اصلی بازی و پیوند خوردن به داستانشان و در نهایت یک پایان خارق‌العاده دلیلی است که حتی پس از این همه سال نیز خیلی‌ها از این بازی به نیکی و شایستگی یاد می‌کنند. با اینکه The Last Of Us از بهترین بازی هایی که در سال 2023 ده ساله می شوند است، ولی سازندگان نیز به خوبی از این موضوع باخبرند، زیرا اجازه نمی‌دهد که این اثر کلاسیکشان از خاطرات فراموش شود و به همین دلیل کل بازی را از صفر در انجین تازه بازسازی کرده و در سال 2022 برای پلتفرم‌های جدید منتشر کرده‌اند. این شاید دلیلی برای کسانی باشد که تابه‌حال آن را تجربه نکرده‌اند و قصد ورود به این دنیا را دارند.

1) Grand Theft Auto 5

بازی Grand Theft Auto 5

Grand Theft Auto 5 یکی از بهترین بازی های ویدیویی کمپانی Rockstar و بدون شک بهترین بازی فرنچایز Grand Theft Auto تاکنون است. بسیاری از طرف‌داران این مجموعه مشتاقانه منتظر انتشار 6Grand Theft Auto  هستند، بنابراین وقتی متوجه می‌شوید که این بازی امسال ده ساله می‌شود، شوکی عجیبی به شما وارد خواهد شد. صرف نظر از این موضوعات، طرف‌داران بیش از هر بازی دیگری در این فرنچایز با این بازی سرگرم شده‌اند و گیمرها هزاران ساعت برای نسخه آنلاین بازی وقت گذاشته‌اند و برخی حتی هرگز داستان اصلی را لمس هم نکرده‌اند. با این حال بخش داستانی این بازی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

شاید در میان تمامی بازی هایی که در سال 2023 ده ساله می شوند و در این لیست بررسی شدند، ده ساله شدن Grand Theft Auto 5 باورنکردنی‌ترین باشد. امکان ندارد که دنیای پویا، به شدت خیره کننده و عظیم این بازی حتی یک ذره در این همه مدت افت کیفیت داشته باشد. این موضوع البته می‌تواند مربوط به پشتیبانی‌های بی پایان و انتشار نسخه‌های باکیفیت‌تر نیز باشد. برای اولین بار در سری، سه شخصیت قابل بازی هستند که زندگی آنها در طول داستان درهم‌تنیده شده است. هر یک از آنها یک قهرمان جذاب و به یاد ماندنی هستند که به اوج بردن داستانی در مورد فعالیت‌های جنایت‌کارانه در لوس سانتوس کمک می‌کند.

جمع بندی

سال 2013 که دقیقاً ده سال پیش می‌شود، آن‌چنان قوی و حماسی برای گیمرها ظاهر شد که تأثیر برخی از عناوینش همواره حس می‌شود. حتی سازندگان راضی به رها کردن این سال نبوده و می‌بینیم که تعدادی از بازی های این زمان مدام بازسازی و به‌روزرسانی می‌شوند. این موضوع چه خوب چه بد به معنی جذابیت عناوین ده سال اخیر بوده و این موضوع قطعاً ارزش جشن گرفتن دارد. در کنار آثار معروف، شاید بازی های ناشناخته‌ای در لیست باشند که گیمرها وقتی برای تجربه‌شان پیدا نکرده باشند؛ با این حال این موضوع دلیل بر کم کیفیت بودن و فراموش شدنشان نیست. شما باید هر چه زودتر این آثار را در اولویت قرار دهید.

همان‌طور که بالاتر گفتیم، به دلیل پایان یافتن یک نسل حماسی در سال 2013، همه بازی‌سازان تمام تلاش خود را کردند که آثار به‌یادماندنی ای به جا بگذارند. صدها بازی متنوع و جذاب در این سال به بازار عرضه شدند که به دلیل اشباع بودن صنعت گیم و انتقالات به نسل بعدی، امکان قرار گرفتن در لیست بهترین‌های زمان خود را نداشتند. ما تمام تلاشمان را کردیم که برخی از آن‌ها را دوباره برای شما مطرح کنیم؛ البته انجام این کار در چنین لیستی، تقریباً غیر ممکن است. به همین منظور حالا نوبت شما رسیده که تعدادی از بهترین بازی هایی که در سال 2023 ده ساله می شوند را به ما و دیگران در بخش نظرات معرفی و پیشنهاد کنید.

منبع: Screen Rant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بدترین بازی ای که در سال 2023 ده ساله می‌شود چیست؟

بازی Ride to Hell: Retribution با میانگین نمرات فاجعه 16 همواره به عنوان یکی از بهترین بازی هایی که تا به حال ساخته شده شناخته می‌شود.

۱
صنعت گیم بین 2013 تا 2023 چه تغییراتی کرده است؟

بازی های مستقل در صنعت پادشاهی می‌کنند، عناوین موبایلی پولسازترین بازی هستند و شاهد بازسازی های فراوان از بازی های قدیمی هستیم.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    جک

    مهمان

    تو بازی متال گیر شمشیر دستش رایدن سامورای نیستش

    پاسخ دهید