بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان
کسری کاظمی

بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان

کسری کاظمی 8 آبان 1401 بدون دیدگاه
1,002 بازدید

با اینکه صنعت گیم این روزها در حال ارائه انواع و اقسام ژانرها و استایل‌های مختلف بازی به دنیا است، ولی خیلی از ما گاهی اوقات تنها به دنبال یک فرمول قدیمی و کلاسیک می‌گردیم. این فرمول برای بسیاری از گیمرها، یک بازی اکشن خالص و درگیرکننده است. بازی های اکشن همیشه از بدنه اصلی صنعت گیم بودند و این موضوع انکارناپذیر است. در طول تاریخ طولانی این صنعت، شاهد انتشار هزاران نمونه رنگارنگ از اکشن‌های واقع‌گرایانه و حتی خیالی بودیم. این موضوع در میان بهترین بازی های ایکس باکس وان برای نسل هشتم حتی یک قدم هم فراتر رفته بود. پس بیایید تا با همدیگر به بررسی تعدادی از بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان بپردازیم.

هیجان خالص با بازی های اکشن ایکس باکس وان

کنسول نسل هشتمی کمپانی مایکروسافت با نام ایکس باکس وان کلی جنجال و اتفاقات مهم را در مدت زمان 7 ساله‌ای که در بازار حضور داشت، تجربه کرد. از درگیری عظیمش با کنسول رقیب از سوی کمپانی سونی گرفته تا نسخه‌های مختلفی که از آن در بازار عرضه شد. با این حال زمانی که یک نسل به پایان می‌رسد، نوبت به بررسی بازی های مهمی میفتد که در آن دوره منتشر شدند. این دقیقه کاری است که می‌خواهیم با یک ژانر بخصوص یعنی اکشن انجام بدهید. ژانری پراهمیت که بیشترین تعداد گیمرها را از سراسر دنیا دور هم جمع می‌کند تا مدتی را درگیر اتفاقات هیجان‌انگیز باشیم. پس در ادامه این مسیر جذاب و پرسروصدا با معرفی بازی های اکشن xbox one همراه باشید.

1) بازی Judgment

بازی Judgment

Judgment یک بازی اکشن سوم شخص و نسخه‌ای فرعی در فرنچایز محبوب Yakuza  است. این بازی داستان کارآگاه خصوصی تاکایوکی یاگامی را دنبال می‌کند که در حال بررسی یک پرونده قتل زنجیره‌ای در کاموروچو، یک منطقه خیالی در توکیو، ژاپن است که قبلاً در مجموعه Yakuza نمایش داده شده بود است. وی مسئول بررسی قاتلی سریالی می‌شود که اعضای باند یاکوزا را به قتل می‌رساند.

این بازی در کنار اکشن خارق‌العاده‌ای که از این فرنچایز انتظار می‌رود، داستانی جذاب را هم به گیمرها ارائه کرده و از این نظر نیز قابل تحسین است. برخلاف نسخه‌های اصلی فرنچایزش، بازی Judgment تمرکز زیادی بر روی حل پرونده‌های جنایی و موارد دیگر گذاشته است. با این حال اکشن خالص در این بین فراموش نشده و می‌توانید بر روی خلق موقعیت‌های هیجان‌انگیز حساب باز کنید. همچنین اگر از این بازی لذت بردید، دنباله آن یعنی Lost Judgment را هم تجربه کنید.

2) بازی Cuphead

بازی Cuphead

بازی Cuphead یکی از موفقیت‌های غافلگیرانه کنسول ایکس باکس وان بود که در زمان انتظارش، توانست توجه تمام رسانه‌های گیم را به سوی خود جلب کند. این بازی از نظر گیم پلی در استایل آثار ران اند گان و از نظر گرافیک هنری نیز شبیه به کارتون‌های دهه 30 میلادی است. این ترکیب بامزه باعث خلق یکی از متفاوت‌ترین‌های نسل قبل شده است.

گیم پلی بازی شامل کنترل کاراکترهای کله فنجانی بوده که باید برای شیطان کار کرده و روح افراد مختلف را جمع آوری کنند. در این زمینه شاهد اکشنی بی نظیر و باس‌های قدرتمندی هستیم که این بازی را تبدیل به یکی از بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان کرده‌اند. هر کدام از باس‌های بازی Cuphead از طراحی جالب و متفاوتی برخوردار بوده و همچنین چالش‌های دشواری را پیش پایتان قرار می‌دهند که این بازی را همچنین در میان سخت‌ترین بازی های اکشن چند سال اخیر نیز قرار داده که حالتان را جا میاورد.

3) سری Hitman

بازی Hitman

فکر نمی‌کنیم فرنچایز Hitman نیازی به معرفی برای گیمرها داشته باشد. یکی از جذاب‌ترین و نفس‌گیرترین بازی های مخفی کاری در چند نسل اخیر که هر قسمت از آن شما را در نقش مأمور 47 قرار می‌دهد. وی یک قاتل حرفه‌ای بوده که در ازای دریافت مقدار زیادی پول، دست به کشتن اهداف مختلف برای سازمان‌های زیرزمینی می‌زند. نسخه سال 2016 که حکم یک ریبوت برای این سری را دارد، از نظر خیلی‌ها، خوش ساخت ترین و جذاب‌ترین بازی سری هم محسوب می‌شود.

این بازی تمرکز زیادی بر روی انجام مأموریت‌های بازی به روش‌های متفاوت دارد. شما یا می‌توانید کاملاً ساخت و به‌دور از اکشن به قتل افراد دست بزنید، و یا می‌توانید اسلحه‌های مختلف را ذخیره سازی کرده و شروع به آغاز آشوب کنید. این موضوع باعث شده تا یکی از هوشمندانه‌ترین بازی های اکشن محور نسل هشتم را در اختیار داشته باشیم. دو دنباله جذاب نیز در ادامه برای این بازی زیبا منتشر شدند.

4) بازی Dead Cells

بازی Dead Cells

دو ژانر بسیار جذاب در این روزهای صنعت گیم به خانه گیمرها وارد شده‌اند که Roguelike و Metroidvania نام دارند. این بازی‌ها که اکثرا در قالب آثار دوبعدی و با استایل‌های کلاسیک ساخته می‌شوند، تابه‌حال به خوبی در کنار هم قرار نگرفته‌اند تا شاهد یک بازی نهایی باشیم. تا اینکه در سال 2018 بازی Dead Cells وارد بازار شد و توانست توجه تمام جامعه گیم را به درجه سختی دیوانه‌وار و گیم پلی اعتیادآورش جلب کند. تمام مراحلی که در این بازی با آن‌ها روبرو می‌شوید به صورت تصادفی خلق می‌شوند.

این موضوع بدین معنی بوده که هیچ دو گیمری تجربه مشابهی در Dead Cells نخواهند داشت. گیم پلی بازی نیز بر اساس آزمون خطا طراحی شده است. پس چه بخواهید و چه نه باید در بازی بمیرید تا درسی از الگوی دشمنان گرفته و بتوانید مقداری در بازی جلو بروید. این درجه سختی بالا، اغلب این عنوان را با سری Dark Souls همسان کرده که چیز خوبی است.

5) بازی Apex Legends

بازی Apex Legends

یکی از بزرگ‌ترین اتفاقانی که نسل هشتم صنعت گیم را همانند طوفانی تکان داد، ظهور و محبوبیت آثار بتل‌رویال بود. بازی های بتل‌رویال آثاری مولتی پلیر و اکشن محور هستند که در آن بازیکنان باید در یک نقشه قرار گرفته و با نابود کردن همدیگر، آخرین بازمانده و برنده باشند. با اینکه صدها بازی از این الگو بهره‌مند بود و موفقیت‌های زیادی هم کسب کرد، ولی به جرئت می‌توان گفت که هیچ‌کدام به اندازه بازی Apex Legends از اکشن خالص و نفس گیر استفاده نکردند.

این بازی یک شوتر خالص و کلاسیک تمام عیار است. از سرعت بالای صحنه‌های مبارزه گرفته تا حرکات ویژه قهرمانان بازی که Apex Legends را تبدیل به یکی از بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان و کل ژانر بتل‌رویال کرده است. این بازی تا همین لحظه که این مطلب را می‌نویسیم، آپدیت‌های متعددی دریافت کرده و شخصیت‌های جدید زیادی نیز دارد. پس سریعاً برای تجربه اش دست به کار شوید.

6) بازی Dying Light

بازی Dying Light

زامبی کشی و اکشن خالص چیزی بود که بارها در صنعت گیم آزمایش شده و هیچ کدام از آن بازی‌ها تا زمان انتشار عنوان فوق‌العاده Dying Light نتوانسته بودند حق مطلب را ادا کنند. با اینکه بازی های زامبی محور فوق‌العاده‌ای در دست داریم، ولی خیلی از آن‌ها مانند سری رزیدنت اویل بیشتر بر روی القای حس ترس تمرکز دارند تا اکشن. این موضوع در بازی Dying Light کاملاً برعکس اجرا شده و تمام کاری که باید در طول گیم پلی آن انجام دهید، حرکت در نقشه بزرگ بازی و نابود کردن زامبی‌ها به روش‌های خلاقانه است.

اکثر اسلحه‌های بازی شامل سلاح‌های ترکیبی سرد بوده که خود شما شخصی سازی‌شان می‌کنید. البته اسلحه‌های گرم هم در ادامه مسیر خود را به میدان نبرد باز می‌کنند. اگر به دنبال یک تجربه خشن و خونین در نابودی زامبی‌های گوش خوار می‌گردید، عنوان بهتری را بر روی کنسول ایکس باکس وان نسبت به Dying Light پیدا نخواهید کرد.

7) بازی Nier: Automata

بازی Nier Automata

نسخه اول سری بازی Nier نشان داده بود که بازی های نقش آفرینی ژاپنی نیز می‌توانند به اندازه عناوین غربی، اکشن خارق العاده را با داستان سرایی بی نظیر ارائه کرد و از دیگر بازی های هم سبک خود پیشی بگیرند. این موضوع حتی بیشتر از قبل به دنیا نمایش داده شد، زمانی که شاهکاری به نام Nier: Automata در سال 2017 مسیر خود به بازار را پیدا کرد. این بازی نه تنها یکی از بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان بلکه یکی از بهترین JRPGهای تاریخ است.

داستان سرایی بی نظیر این بازی شما را در یک دنیای آخرالزمانی با روبات‌های عجیب و محیط‌های نابود شده قرار می‌دهد. سیستم‌های مبارزه‌این بازی هر لحظه شما را غافلگیر کرده و با گذر زمان، مکانیک‌های جدیدی را رو می‌کنند. پس اگر پیش از این فکر می‌کردید که تجربه نقش آفرینی‌های شرقی، خسته کننده و غیر قابل تحمل است، بازی Nier: Automata آمده تا نظرتان را به کلی تغییر دهد.

8) بازی Fallout 4

بازی Fallout 4

با اینکه نسخه‌های اولیه سری Fallout آثاری تماماً نقش آفرینی در استایل کلاسیک بودند، ولی با تغییرات زیادی که کمپانی بتسدا در نسخه‌های جدیدتر این مجموعه ایجاد کرد، بیشتر با بازی های اکشن و نقش آفرینی طرف هستیم. اگر بخواهیم یکی از بهترین بازی های این فرنچایز را به عنوان بهترین بازی اکشن در نظر بگیریم، قطعاً نسخه چهارم بدون رقابت برنده می‌شود.

بازی Fallout 4 نه تنها قدرت داستان سرایی پسا آخرالزمانی بانمک بازی های دیگر را شامل شده، بلکه تمرکز زیادی بر روی جمع آوری قطعات مختلف و ساخت اسلحه‌ها و ابزار مختلف هم گذاشته است. این موضوع باعث شده تا در دنیای خطرناک اتم زده این بازی به تجهیزات خوبی دسترسی داشته باشید که می‌توانند زندگی‌تان را نجات دهند. موجودات غول‌آسا و مرگباری سر راهتان سبز می‌شوند و تنها راهی که پیش رو دارید، رفتن به داخل زره آهنی معروف سری و شلیک با اسلحه‌های اتمی به آن‌ها است.

9) بازی Wolfenstein II: The New Colossus

بازی Wolfenstein II The New Colossus

مجموعه بازی Wolfenstein از اولین آثار صنعت گیم در ژانر تیراندازی اول شخص است. اهمیت و تأثیری که این سری بر روی این ژانر گذاشته را هیچ عنوان دیگری در اختیار ندارد. به همین دلیل، ساخت و انتشار بازی های جدیدی در این فرنچایز، بلافاصله با نقدهای مثبتی از سوی رسانه‌ها و گیمرها همراه بود. پس از فروش خوب بازی اول در این سری جدید، نسخه دوم با نام بازی Wolfenstein II: The New Colossus حتی قوی‌تر و عظیم‌تر از قبل به میدان وارد شد.

این بازی بار دیگر داستان کاراکترهای قبلی را دنبال می‌کند که قصد مبارزه و شکست ارتش نازی‌های آلمانی را دارند. این مسیر البته دشوارتر از گذشته بوده، زیرا ارتش دشمن در حال تجدید نیرو و یافتن اسلحه‌های قدرتمند است. گیم پلی Wolfenstein II: The New Colossus خالص‌ترین فرمول‌های سبک شوتر قدیمی و جدید را با همدیگر ترکیب کرده و یکی از بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان است.

10) بازی Assassin’s Creed Odyssey

بازی Assassin’s Creed Odyssey

پس از چندین و چند نسخه فرعی و اصلی، دیگر کمتر کسی وجود دارد که با مجموعه بازی های افسانه‌ای Assassin’s Creed آشنا نباشد. این سری سال‌ها با ورود به بازه‌های زمانی مختلف، لحظات جذاب و هیجان‌انگیزی را برایمان خلق کردند. با اینکه شاید خیلی‌ها، تعداد بالای بازی‌ها در این مجموعه را یک نکته منفی در نظر داشته باشند، ولی پس از ورود به نسل جدید، شاهد این هستیم که سبک و تنوع خوبی به سری نفوذ کرد.

یکی از خوش ساخت ترین این عناوین جدید، بازی Assassin’s Creed Odyssey بوده که با ترکیب موفقیت‌آمیز المان‌های ژانر نقش آفرینی به فرمول از پیش تعیین شده سری، موفق شد یکی از تحسین شده‌ترین بازی‌ها را خلق کند. شما در یونان باستان داستان همیشگی فرقه قاتلین را این بار در موقعیتی متفاوت دنبال خواهید کرد. در کنار مکانیک‌های آشنای واقع‌گرایانه، مقداری ویژگی فانتزی هم در قالب چاشنی، بر روی این عنوان بی نظیر پاشیده شده است.

11) بازی Call of Duty: WWII

بازی Call of Duty WWII

درست همانند سری Assassin’s Creed، مجموعه افسانه‌ای Call of Duty نیز در طول سال‌های گذشته توانسته تبدیل به یکی از برندهای شماره یک صنعت گیم شود. این موضوع ریشه در گیم پلی بی نظیر شوتر، داستان‌های به‌یادماندنی و بخش‌های چند نفره اعتیادآور دارد. با اینکه نسخه‌های ضعیف‌تری نیز در این سری حضور دارند، ولی Call of Duty: WWII یکی از آن بازی هایی بود که این عناوین را به ریشه‌های گذشته اش برگرداند.

این بازی تمام المان‌های آینده‌نگرانه و فضایی در بازی های جدیدتر را حذف کرده و همانند نسخه‌های اولیه، در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد. در کنار اکشن سریع و هیجان‌انگیزش، شاهد حضور بخش زامبی و حالت‌های چند نفره حماسی هستیم. گرافیک این بازی به جرئت در بالاترین حالت ممکن این مجموعه قرار دارد. پس اگر می‌خواهید تا Call of Duty را به شکلی که در گذشته بود تجربه کنید، WWII برای شما ساخته شده است.

12) بازی Middle-earth: Shadow of War

بازی Middle-earth Shadow of War

دنیای گسترده و به شدت محبوب کتاب‌های ارباب حلقه‌ها به حدی برای یک بازی ویدیویی فوق‌العاده بوده که امکان نداشت روزی شاهد انتشار یک عنوان بی نظیر نباشیم. این موضوع بالاخره در سال 2014 به تحقق پیوست و بازی Middle-earth: Shadow of Mordor به دست استودیوی Monolith Productions ساخته شد. این بازی به واسطه مکانیک‌های متفاوت گیم پلی و داستان سرایی حماسی‌اش، توجه اکثر منتقدان و گیمرها را در آن سال به سوی خود جلب کرد.

پس از این همه موفقیت، بلافاصله دستور ساخت قسمت دوم صادر شد و این بازی چند سال بعد با نام Middle-earth: Shadow of War منتشر شد. درست مانند قسمت اولش، باری دیگر در دنیای فانتزی و خطرناک Middle-earth باید به مبارزه با اورک ها و رئیس‌های قبیله‌شان بپردازیم. گیم پلی هیجان‌انگیز و جذاب باقی مانده و یکی از بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان را در اختیارمان قرار می‌دهد.

13) بازی Just Cause 3

بازی Just Cause 3

دقیقاً همان کاری را که بازی GTA 5 در نسل هفتم با موفقیت تمام انجام داده بود، بازی Just Cause 3 در نسل هشتم به صورت کاملاً بی مغز و دیوانه‌وارتر اجرا کرده است. کلمه اکشن و هیجان در جای‌جای پیکسل‌های این بازی نوشته شده و هیچ چیز دیگری مانند داستان خوب و شخصیت‌های به‌یادماندنی در این دنیای دیوانه‌وار جا ندارند. هر چقدر که Just Cause 3 در ارائه ویژگی‌های اصلی یک بازی ضعیف عمل می‌کند، در قسمت گیم پلی‌اش به بهترین شکل ممکن جبران کرده است.

این بازی همچنین در ارائه سیستم تخریب پذیری محیط و فیزیک‌های دیوانه‌وار، بهتر از هر بازی دیگری در تاریخ عمل می‌کند. برخی از منتقدان تجربه Just Cause 3 را به بازی کردن یک فیلم بالیوودی تشبیه کرده‌اند و این موضوع تا حد زیادی درست است. اگر اکشن خالص و سینمایی تنها چیزی بوده که دنبالش هستید، Just Cause 3 از بهترین گزینه‌ها بر روی ایکس باکس وان است.

14) بازی Battlefield 1

بازی Battlefield 1

دقیقاً مانند بازی Call of Duty: WWII که با برگشتن به ریشه‌های جنگ جهانی دومش، توانست یکی از بهترین نسخه‌های فرنچایز را در سال‌های زیاد به جامعه گیم ارائه کند، بازی Battlefield 1 نیز با جنگ جهانی اول انجام می‌دهد. این بازی از نظر خیلی‌ها نه تنها بهترین نسخه در سری Battlefield، بلکه یکی از بهترین شوترهای نسل خود و از بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان محسوب می‌شود.

مولتی پلیر حماسی و دیوانه‌وار این بازی تعداد زیادی از بازیکنان را در یک میدان نبرد عظیم و گسترده قرار می‌دهد تا تجربه‌ای بسیار نزدیک به جنگیدن در جنگ جهانی واقعی را برای میلیون‌ها بازیکن هم‌زمانش ایجاد کند. این موضوع باعث خلق نبردهای به شدت دقیق و درگیرکننده‌ای شده که حتی ساعت‌ها به طول خواهند انجامید. اگر به دنبال نهایی‌ترین تجربه شوتر مولتی پلیر بر روی کنسول ایکس باکس وان هستید، Battlefield 1 بهترین گزینه موجود در بازار است.

15) بازی  Tom Clancy’s The Division 2

بازی Tom Clancy’s The Division 2

نسخه اول Tom Clancy’s The Division با ترکیب کردن ژانر نقش آفرینی مولتی پلیر و اکشن سوم شخص بسیار خوش ساختنش، توانست تبدیل به یکی از اورجینال‌ترین و جذاب‌ترین بازی های زمان خود شود. داستان این بازی در یک دنیای پسا آخرالزمانی در کشور آمریکا جریان دارد. جناح‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که هر کدام وظیفه مدیریت و محافظت از افرادی را دارند. درگیری میان این گروه‌ها منجر به جنگ‌های داخلی در هر منطقه شده و شما نیز وظیفه دارید تا نظم و امنیت را برای مردم خود برقرار کنید.

مکانیک‌های نقش آفرینی به بهترین شکل ممکن در این بازی شوتر گروهی پیاده سازی شده‌اند. نسخه دوم تحت عنوان بازی Tom Clancy’s The Division 2 حتی خوش ساخت تر و عظیم‌تر از بازی اول بوده و تجربه آنلاین غنی‌تری را به بازیکنان ارائه می‌کند. در زمینه گرافیکی و نقشه بزرگ‌تر نیز شاهد بهترین بازی اکشن سوم شخص آنلاین در چند سال اخیر هستیم.

16) بازی Far Cry 4

بازی Far Cry 4

با اینکه سری بازی های Far Cry ابتدا مسیر خود را در قالب شوترهای تاکتیکی و پیچیده آغاز کرده بودند، ولی با گذر زمان تبدیل به آثاری جهان آزاد و اکشن ماجراجویی شدند. این تغییر به شدت مثبت و مورد پسند طرف‌داران واقع شد و تا امروز نیز شاهد تکرار شدن این فرمول در تمام بازی های مجموعه هستیم. با این حال در نسل هشتم، تحسین شده‌ترین بازی در این مجموعه نسخه چهارم بود. بازی Far Cry 4 تمام مکانیک‌های مطرح قسمت قبلی را به شکل خلاقانه‌تر و حماسی‌تری به بازیکنان ارائه می‌کند.

از شخصیت منفی به‌یادماندنی گرفته تا قابلیت جمع آوری پوست حیوانات برای ساختن ابزار مختلف؛ همگی Far Cry 4 را تبدیل به تجربه نهایی ژانر اکشن و ماجراجویی اول شخص بر روی ایکس باکس وان کرده‌اند. نقشه بزرگ این بازی و تنوع فوق‌العاده مأموریت‌هایش، شما را برای ساعت‌ها درگیر کرده و در نهایت نیز با یک پایان فراموش نشدنی تمام می‌شود.

17) بازی Rise of the Tomb Raider

بازی Rise of the Tomb Raider

فرنچایز Tomb Raider از زمان اولین کنسول پلی استیشن یکی از نامدارترین و آشناترین سری بازی های ویدیویی تاریخ بوده است. با این حال سال‌ها بود که یک نسخه قابل قبول و تحسین شده از این مجموعه در اختیار طرف‌داران قرار نگرفته بود. این موضوع در سال 2013 با انتشار ریبوت مجموعه یعنی Tomb Raider دچار تغییر شد و این سری باری دیگر زبانزد گیمرها شد. چیزی که حتی از آن نسخه هم برای بسیاری خوشایند بود، دنباله اش یعنی بازی Rise of the Tomb Raider است.

این بازی ماجراجویی‌های لارا کرافت را به مکان‌های برفی و موقعیت‌های خطرناک متفاوتی منتقل می‌کند. این بازی در ابتدا به صورت انحصاری زمانی برای کنسول ایکس باکس وان و سپس سایر پلتفرم‌های آن زمان منتشر شد. از نظر گیم پلی و گرافیکی با یکی از جذاب‌ترین اکشن و نقش آفرینی‌های تمام نسل و یکی از بهترین بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان طرف هستیم.

18) بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

بازی Hellblade Senua’s Sacrifice

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice یکی از غافلگیری‌های بی نظیری بود که جامعه گیم در سال 2017 دریافت کرد. این بازی عنوانی نیمه مستقل با تیم سازنده محدود، ولی جاه‌طلبی‌های بی پایان است. شخصیت اصلی بازی Senua برای زنده کردن معشوقه مرده اش باید به دنیای پس از مرگ سفر کرده و با شیاطین فراوانی برای به اتمام رساندن سفرش درگیر شود. با این حال این شیاطین تنها به عنوان هیولاهای خطرناک بر روی صفحه حضور نداشته و گاهی اوقات تحت عنوان صداهای اعصاب خرد کن، درون ذهن وی نیز دخول می‌کنند.

بازی Hellblade علاوه بر ارائه یک گیم پلی فوق‌العاده در ژانر اکشن، داستانی فراموش نشدنی و مسائل اجتماعی فراوانی را هم در طی جریانش بررسی می‌کند که به آن یک لایه اهمیت می‌افزایند. در کنار این موضوعات شاهد خلق یک شخصیت اصلی به‌یادماندنی هم هستیم که به زودی قرار است دنباله‌ای مستقیم برای این بازی نیز دریافت کند.

19) بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege

بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege

اگر بخواهیم یک بازی را به عنوان نماینده ژانر تیراندازی تاکتیکال و مولتی پلیر برای نسل هشتم و کنسول ایکس باکس وان معرفی کنیم، با چیزی غیر از Tom Clancy’s Rainbow Six Siege برخورد نخواهید کرد. این بازی از نظر خیلی‌ها جذاب‌ترین و درگیرکننده‌ترین بازی شوتر مولتی پلیری است که تابه‌حال ساخته شده است. میلیون‌ها گیمر از زمان عرضه تا همین لحظه، هزاران ساعت از عمر خود را درون این بازی سپری کرده‌اند و دلایل خوبی هم برای این کار وجود دارد.

از تنوع بی نظیر نقشه‌ها، اسلحه‌ها، کاراکترهای متنوع قابل انتخاب تا مکانیک‌های بی نظیر شوتری که نمونه‌ای برایشان وجود ندارد. این بازی همواره با گذر سال‌ها از عمرش، توسط تیم ناشر ساپورت شده و آپدیت‌های متعدد برایش منتشر می‌شود. پس اگر همچنان به Tom Clancy’s Rainbow Six Siege ورود پیدا نکردید، حالا زمان مناسبی برای تجربه بهترین شوتر نسل است.

20) بازی Borderlands 3

بازی Borderlands 3

سری بازی های Borderlands نه تنها زیرمجموعه‌ای از بازی های شوتر اول شخص را در دنیا به شهرت رساندند، بلکه هر کدام به تنهایی، یکی از خاص‌ترین بازی های اکشنی هستند که در طول زندگی‌تان تجربه می‌کنید. این بازی‌ها روایت‌های طنز و دنیاهای رنگارنگی را درون خود جا داده‌اند که پر از شخصیت‌های بامزه و پرحرف شده‌اند. قسمت سوم این سری نیز جا پای بازی های قبلی گذاشته و حتی دیوانه‌واری بیشتری را درون خود چپانده است.

شما در این دنیا حرکت کرده و به انجام مأموریت برای کاراکترهایش می‌پردازید. گرافیک زیبای کارتونی و سل شید این بازی یکی از ویژگی‌های مثبتش بوده که کمتر در آثار دیگر می‌توان نمونه‌ای برایش پیدا کرد. بازی Borderlands 3 عظیم‌ترین، حماسی‌ترین و پرمحتواترین بازی در مجموعه خود محسوب می‌شود. پس برای تجربه سفری عجیب و فراموش نشدنی، همین حالا به تجربه این بازی جذاب بپردازید.

21) بازی Dishonored 2

بازی Dishonored 2

با اینکه بالاتر از بازی Hitman در زمینه ارائه ترکیبی بی نظیر از اکشن و مخفی کاری تجدید کردیم، ولی بهترین بازی ممکن برای کسب بالانس خارق‌العاده‌ای از این دو سبک، بدون شک بازی Dishonored 2 است. این بازی دنباله مستقیمی برای عنوان تحسین شده Dishonored بوده که چه در زمینه داستانی و چه گیم پلی، برتری‌های بی نظیری دارد. این بازی از دید اول شخص دنبال شده و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا مأموریت‌های موجود را به شکلی که دوست دارند با تأکید بر روی تصمیمات بازیکنان، به پایان برسانند.

مأموریت‌ها قابلیت تکمیل شدن به صورت مخفیانه، مبارزه‌ای یا حتی ترکیبی از هر دو انجام داد. کلی مکانیک گیم پلی جدید، این بازی را تبدیل به نمونه شماره یک ژانر مخفی کاری و یکی از بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان کرده است. فقط فراموش نکنید که برای تجربه درست و کامل این بازی، ابتدا باید بازی قبلی سری را نیز به اتمام برسانید.

22) بازی Batman: Arkham Knight

بازی Batman Arkham Knight

زمانی که اولین نسخه از مجموعه Batman: Arkham در سال 2009 به بازار عرضه شد، وضع عناوین اقتباس شده از کمیک بوک‌ها در صنعت گیم خیلی خوب نبود. پیش از این نمونه، کلی آثار بی کیفیت از روی کاراکتر ابرقهرمان‌ها ساخته می‌شود و نماینده درستی برایشان وجود نداشت. این بازی ثابت کرد که می‌شود یک عنوان جذاب ابرقهرمانی در صنعت گیم ساخت و راه را برای ده‌ها بازی بی نظیر دیگر باز کرد.

تعدادی از این بازی های بی نظیر شامل دنباله‌های مستقیم خود این اثر نیز می‌شدند. سومین و بازی پایانی سه‌گانه بتمن، Batman: Arkham Knight نام دارد. این بازی در زمان انتشارش در سال 2015، یکی از مورد انتظارترین آثار صنعت گیم بود. داستان‌های جذابی که بین بتمن و شخصیت‌های منفی‌اش در طول سری رخ می‌دهد، در Batman: Arkham Knight به پایان می‌رسد و ما می‌توانیم علاوه بر یک گیم پلی حماسی، حس کامل شدن یک مجموعه را نیز کسب کنیم.

23) بازی Devil May Cry 5

بازی Devil May Cry 5

بازی Devil May Cry 5 ترکیبی فوق‌العاده از تمام استایل‌های مختلف ژانر اکشن است که تابه‌حال در صنعت گیم مشاهده کردید، تمام مولکول‌های این بازی و آثار قبلی درون فرنچایز Devil May Cry در ارائه یک اکشن بدون توقف و نفس گیر خلاصه می‌شوند. در کنار این موضوع شاهد ارائه یک داستان سرگرم کننده با کاراکترهایی هستیم که پیش از این در بازی های پیشین با آن‌ها آشنا شده بودیم. پس برنده شدن جایزه بهترین بازی اکشن در مراسم The Game Awards 2019 برای این بازی، قابل پیش‌بینی ترین اتفاق ممکن بود.

مکانیک‌های اکشن بازی چیزی بین چالش‌های درگیرکننده و حس آزادی حرکت کرده و برای هر بازیکن تجربه متفاوتی خواهند بود. اگر به دنبال یک بازی سوم شخص می‌گردید که اکشن نسل هشتی را در صنعت گیم تعریف کند، Devil May Cry 5 از بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان و یکی از بهترین‌های ژانر خود در تمام تاریخ محسوب می‌شود.

24) بازی Doom

بازی Doom

اگر Devil May Cry 5 نماینده اکشن‌های بی مغز و حماسی در میان آثار سوم شخص در نسل هشتم باشد، پس بازی Doom سال 2016 نیز نماینده آثار اول شخص است. فرنچایز Doom از پایه گذاران سبک شوتر اول شخص در صنعت گیم محسوب می‌شود. این بازی‌ها از دهه 90 میلادی در حال تعریف قوانین و فرمول‌های موفق ژانر بوده‌اند و نسخه ریبوت سری که در سال 2016 به دنیا ارائه شد نیز دروازه‌های جدیدی را برای آینده‌شان باز کرد.

این بازی هیچ هدف و دلیلی غیر از به وجد آوردن گیمرها در جریان گیم پلی‌اش ندارد. نه از داستان عمیق خبری است و نه شخصیت پردازی‌های قدرتمند که داستان را جلو ببرند. شما از همان ابتدا اسلحه‌ای عظیم به دست می‌گیرید که به‌مرورزمان بزرگ و خطرناک‌تر می‌شود! سپس شیاطین مختلفی که از جهنم فرار کرده‌اند، هدف اصلی شما برای نابودی هستند. پس درنگ نکنید که قرار است تنها اکشن و دیگر هیچ را از این بازی دریافت کنید.

25) بازی Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption II

در نهایت نیز باید اشاره‌ای داشته باشیم به شاهکار عظیم و به‌یادماندنی استودیوی Rockstar به عنوان یکی از بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان و در کل نسل هشتم. این بازی سال‌های سال در دست ساخت قرار داشت و بین این نسخه و عنوان قبلی سری 8 سال فاصله وجود دارد. علاوه بر این، بازی Red Dead Redemption 2 تنها بازی ساخته شده به دست این کمپانی در نسل هشتم است.

ولی تمام این محدودیت‌ها قطعاً ارزشش را داشته، زیرا Red Dead Redemption II یکی از پر جزئیات ترین و حماسی‌ترین بازی هایی است که در زندگی‌تان تجربه خواهید کرد. شما باری دیگر در غرب وحشی به حال خود رها می‌شوید تا در سرقت‌های عظیم شرکت کرده، نبردهای بزرگی را هدایت کنید، با اسب خود در نقشه بی پایان بازی بتازید و داستانی فراموش نشدنی را تجربه کنید. Red Dead Redemption II مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بازی اکشنی است که نسل هشتم برای ارائه دارد.

جمع بندی

بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان

با اینکه در طول فعالیتش، کنسول ایکس باکس وان دستگاهی به شدت جنجالی و مورد انتقاد بود، ولی نمی‌توانیم این موضوع را انکار کنیم که آثار فوق‌العاده‌ای مخصوص در ژانر اکشن برایش منتشر نشده است. تعداد زیادی کمپانی انحصاری ساز و حتی Third-party دست به دست هم داده‌اند تا کلکسیونی از بهترین بازی های اکشن xbox one موجود در زمان خود به دست گیمرها برسد. در کنار این موضوع، این کنسول مسیر ورود دستگاه نسل بعدی‌اش یعنی Xbox Series X را هموار کرد که در حال حاضر نقدهای بسیار مثبتی از سوی کاربرانش دریافت می‌کند. پس نباید به هیچ وجه اهمیت کنسول ایکس باکس وان در تاریخ صنعت گیم را فراموش کرد.

در این لیست بهترین بازی های اکشن ایکس باکس وان به تعدادی از مهم‌ترین آثاری که تابه‌حال در این ژانر عرضه شدند پرداختیم. بازی های بزرگ و حتی کوچکی که چیزی جز هیجان و آدرنالین خالص را به گیمرها در نسل قبل هدیه ندادند. وظیفه اصلی یک بازی اکشن، نمایش نبردهای حماسی، گرافیک خیره کننده و هر چند وقت یک بار، داستانی به‌یادماندنی است. خوشبختانه اکثر عناوین موجود در لیست این کارها را به نحو احسن انجام دادند. ولی با این حال محدودیت به ما اجازه قرار دادن کلی بازی جذاب دیگر را نداده است. پس وظیفه شما این است که دست به کار شده و تعدادی بازی بی نظیر اکشن را به ما در بخش نظرات معرفی کنید.

منبع: Slant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

پرفروش‌ترین بازی اکشن ایکس باکس وان چیست؟

بازی Halo 5: Guardians با فروش بیش از 10 میلیون نسخه، پرفروش‌ترین بازی اکشن تاریخ کنسول ایکس باکس وان است.

۱
بدترین بازی اکشن کنسول ایکس باکس وان چیست؟

بازی Gene Rain با میانگین متوسط نمرات 32 از 100 در وب سایت متاکریتیک، بدترین بازی اکشن کنسول ایکس باکس وان است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.