بهترین بازی های ایکس باکس وان
کسری کاظمی

بهترین بازی های ایکس باکس وان

کسری کاظمی 27 مهر 1401 بدون دیدگاه
1,075 بازدید

نسل هشتم بدون شک یکی از پربحث‌ترین و هیجان‌انگیزترین نسل‌ها در تاریخ صنعت گیم است. دو کمپانی ابرقدرت سونی و مایکروسافت قدرتمندترین و مورد انتظارترین کنسول‌های خود را به بازار فرستادند و میلیون‌ها نفر را آماده ورود به چند سال از بهترین دوران گیمری زندگی‌شان کرده بودند. از سوی مایکروسافت، ایکس باکس وان تعدادی از جذاب‌ترین بازی ها را در اختیار داشت. پس بیایید در کنار هم به بهترین بازی های ایکس باکس وان در طول فعالیت ۷ساله این کنسول بپردازیم.

معرفی 20 تا از بهترین بازی های ایکس باکس وان

بحثی وجود ندارد که تنوع بازی ها بر روی ایکس باکس وان به شدت زیاد بود. از بازی های شوتر، ماجراجویی، ورزشی و مسابقه‌ای گرفته تا آثار مستقلی که کسی انتظار موفقیتشان را نداشت. در هر صورت این کنسول با اینکه قدرتمندترین سخت افزار از سوی مایکروسافت نیست (این لقب متعلق به Xbox Series X است) ولی همچنان دریایی از بهترین بازی های xbox one را که می‌توانید بر روی سرویس Xbox Game Pass و PC نیز تجربه‌شان کنید، در اختیار دارد. پس در ادامه مسیر با معرفی بازی های xbox One همراه باشید.

1) Halo: The Master Chief Collection

بازی Halo The Master Chief Collection

نمی‌شود لیست بهترین بازی های ایکس باکس وان را بدون نام بردن از مهم‌ترین و افسانه‌ای‌ترین فرنچایز این دستگاه و تمام کنسول‌های مایکروسافت آغاز کرد. سری Halo نام بازی هایی در سبک شوتر اول شخص بوده که دلیل به شهرت رسیدن و نامدار شدن برند ایکس باکس نیز محسوب می‌شود. این بازی ها تم‌هایی حماسی مانند علمی تخیلی و عرفانی را با اکشنی دیوانه‌وار مخلوط کرده و تجربه‌ای در اختیار بازیکنانشان قرار می‌دهد که کمتر سری بازی اکشن اول شخصی در تاریخ موفق به انجامش شده است.

به دلیل اینکه بازی های زیادی از فرنچایز Halo بر روی کنسول‌های قدیمی‌تر ایکس باکس وجود دارند، مایکروسافت بهترین گزینه برای جذب گیمرها به کنسول جدیدش را در بازنشر دادن این بازی ها دانست. بازی Halo: The Master Chief Collection یک پکیج ساده از تمام بازی های قدیمی نبوده و کلی قابلیت جدید و منحصر به فرد درون خود دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که تابه‌حال به تجربه این بازی ها نپرداخته‌اید، Halo: The Master Chief Collection می‌تواند مسیر شروع خوبی باشد.

2) Cuphead

بازی Cuphead

شاید هیچ‌کس انتظارش را نداشت که یک بازی به ظاهر کارتونی و ساده بتواند به یکی از دوست داشتنی ترین و البته بهترین بازی های ایکس باکس وان در طول تاریخ تبدیل شود. بازی Cuphead از نظر بصری، گرافیکی همانند کارتون‌های قدیمی دهه 30 میلادی را به تصویر کشیده و از نظر گیم پلی نیز با یکی از نفس گیرترین و سخت‌ترین بازی های چند سال اخیر روبرو هستید. این بازی الهامات زیادی از Mega Man، Contra، Metal Slug، Gunstar Heroes و بازی های ران اند گان گرفته است.

هسته اصلی گیم پلی Cuphead شامل شکست دادن باس‌های مختلف و رنگارنگ شده و بر خلاف دیگر بازی ها، مراحل درگیر کننده و تکراری را به کلی از جریان اصلی حذف کرده است. شما در نقش شخصیتی با کله فنجانی بازی می‌کنید که باید برای پرداخت قرضش به شیطان، برای وی به شکار موجودات مختلف و جمع آوری روحشان بپردازد. شما یک راست به چالش‌های درگیر کننده و غول‌های متنوعی‌ای فرستاده شده و تا پایان نیز این هیجان کم نمی‌شود. تجربه این بازی زیبا را از دست ندهید.

3) Mortal Kombat 11

بازی Mortal Kombat 11

Mortal Kombat 11 بزرگ‌ترین، خونین‌ترین و بهترین بازی درون فرنچایز خود تا به این لحظه بوده که حجم زیادی از محتوای مهیج را برای مبارزان معمولی و حرفه آماده کرده است. بخش داستانی حماسی‌اش، شخصیت‌های گذشته و حال را به مفاهیم جالبی مانند ماجراجویی‌های در دنیاهای موازی و سفر در زمان به هم پیوند میزند. برج‌های رقابت مانند همیشه به شما چالش‌های سرگرم کننده ارائه کرده و تنوع بالای شخصیت‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید و قابلیت‌های خاصشان، ساعت‌ها با شما می‌ماند.

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده بازی Mortal Kombat 11، قابلیت شخصی سازی کامل یک کاراکتر از جمله توانایی‌ها، لباس‌ها و ظاهرش است. سیستم مبارزات این بازی، به شدت متعادل و هوشمندانه بوده و کلی جایزه و ویژگی پنهان درون خود قرار داده که می‌تواند هر شخصی را که به بازی های مبارزه‌ای علاقه دارد راضی کند. کنسول ایکس باکس وان یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه این بازی جذاب بوده و یکی از بهینه‌ترین و نرم‌ترین گیم پلی‌ها در یک بازی مبارزه را به شما هدیه می‌کند.

4) Dishonored 2

بازی Dishonored 2

بازی Dishonored 2 دنباله‌ای برای یکی از خوش‌ساخت‌ترین و جذاب‌ترین بازی های اکشن و مخفی کاری تاریخ است. در جریان گیم پلی این بازی ها، مکانیک‌های مخفی کاری با مبارزات اول شخص و حتی قابلیت‌های جادویی ترکیب شده و در کنار داستانی زیبا و شخصیت‌های به‌یادماندنی، تبدیل به پکیجی از جذابیت می‌شود که هیچ گیمری نباید از دستش بدهد. این بازی دارای دو شخصیت اصلی بوده که هر کدام زاویه‌ای متفاوت از داستان بازی را روایت کرده و حتی قابلیت‌هایشان نیز با هم دیگر فرق دارد.

تنوع فوق‌العاده جالب مراحل این بازی باعث شده که تا آخرین لحظه انتظار عجیب‌ترین چیزها را داشته باشید. اگر تصمیم بگیرید که به شکل مخفی کاری بازی را تمام کنید، کلی مکانیک جالب برای کشتن ساکت دشمنان در اختیارتان قرار می‌گیرد. اگر هم بخواهید که اکشن را هدف اصلیتان قرار داده و هر شخصی را که می‌بینید بکشید، بازی همچنین هوایتان را دارد. گرافیک زیبای این بازی و محتوای اضافه مانند بسته الحاقی پرپرو پیمانش، باعث شده که Dishonored 2 یک اثر ضروری برای ایکس باکس باشد.

5) Titanfall 2

بازی Titanfall 2

هر بازی شوتر اول شخصی که به بازیکنان اجازه دهد تا در امتداد دیوار دویده و سپس درون یک هیولاهای مکانیکی غول‌آسا بپرد و وی را کنترل کند، قطعاً پتانسیل قرار گرفتن در لیست بهترین بازی های ایکس باکس وان را خواهد داشت. Titanfall 2 علاوه بر این کار، کلی حقه جذاب دیگر نیز در آستینش پنهان کرده است. به‌عنوان‌مثال بخش داستانی که در نسخه اول حضور نداشت، در این بازی خودنمایی می‌کند. داستان این بازی درباره یک خلبان تایتان و غول وفادارش و ماجراجویی‌هایشان است.

سیستم شوتینگ بازی Titanfall 2 به حدی پیچیده و درگیر کننده بوده که تمامی بازی های هم سبک خود در آن زمان را شبیه به یک شوخی تبدیل کرده است. شما می‌توانید با فشردن یک دکمه در زمان سفر کرده، بر روی دیوار راه بروید، تایتان قدرتمندتان را کنترل کنید که می‌تواند کهکشان را با نیروهایش از وسط نصف کند و ساعت‌ها محتوای دیوانه کننده که هر عاشق تیراندازی اول شخصی را مدهوش می‌کند. Titanfall 2 بهترین عملکرد ممکن را برای گیمرها در کنسول ایکس باکس وان آماده کرده است.

6) Forza Horizon 4

بازی Forza Horizon 4

اگر به دنبال یک دلیل برای تست کردن توانایی‌های گرافیکی کنسول ایکس باکس وان می‌گردید، نیاز نیست جای دوری بروید؛ بازی Forza Horizon 4 همانند یک شیر غران آمده تا لقب پادشاه بازی های ماشین سواری در نسل هشتم را از آن خود کند. نقشه‌های بزرگ و طراحی فوق‌العاده محیط، شما را وارد مسابقاتی می‌کند که بزرگ‌ترین طرف‌داران اتومبیل رانی در خوابشان می‌بینند. تنوع دیوانه‌وار ماشین‌ها و جزئیاتی که در آن‌ها پیاده سازی شده، حتی تا امروز نیز نمونه زیادی برای رقابت ندارد.

حالت‌های مختلفی برای سلیقه هر گیمری در نظر گرفته شده است. از مسابقات فصلی گرفته تا رقابت‌های شخصی‌سازی‌شده و دیوانه‌وار که سرگرم‌کننده‌تر از قبل هستند. جزئیات ریزی مانند تغییر آب و هوا و فصول سال، باری دیگر قدرت گرافیکی این بازی را به رخ می‌کشد. بر خلاف بازی Forza Motorsport 7، این بازی برای مشترکین Xbox Games Pass به صورت رایگان قابل دسترس است. پس وقت را تلف نکرده و سوار بر خودروهای قدرتمندتان، تبدیل به پادشاه جاده‌ها شوید.

7) Ori and the Will of the Wisps

بازی Ori and the Will of the Wisps

در میان هزاران بازی مستقل و رنگارنگی که هر سال وارد بازار شده و به سرعت نیز فراموش می‌شوند، سری بازی های Ori که با دو نسخه Ori and the Blind Forest و Ori and the Will of the Wisps اش شناخته می‌شود، توانسته جایگاهی در میان بهترین بازی های دهه اخیر پیدا کند. این بازی ها آن‌چنان از نظر بصری خیره کننده و جذاب هستند که با بزرگ‌ترین آثار پرهزینه صنعت گیم نیز رقابت می‌کنند. از نظر گیم پلی نیز با اکشن پلتفرمرهای آرامش بخش و اعتیادآوری طرف هستیم.

اینکه نسخه اول یعنی Ori and the Blind Forest نیز به تنهایی می‌تواند یکی از بهترین بازی های ایکس باکس وان محسوب شود، ولی اگر بخواهیم از بین این دو یکی را برای لقب بهترین انتخاب کنیم، قرعه به نام قسمت دوم می‌افتد. در کنار ظاهر فوق‌العاده‌اش، Ori and the Will of the Wisps همچنین با مکانیک‌های پیچیده گیم پلی، انقلابی در میان آثار Metroidvania مدرن نیز محسوب می‌شود. پس اگر این آثار را بر روی ایکس باکس وان خود تجربه نکردید، سریعاً دست به کار شوید.

8) Gears 5

بازی Gears 5

در کنار Halo، اگر بخواهیم از یک فرنچایز نام ببرید که تأثیر مستقیمی در تبدیل شدن کنسول‌های ایکس باکس به بازی های افسانه‌ای داشت، مجموعه Gears of War آن سری است. با این حال، بر خلاف Halo که موفق نشد تا یک بازی جذاب را برای کنسول نسل هشتمی ایکس باکس ارائه کند، Gears of War با یکی از بهترین و خوش‌ساخت‌ترین بازی های سری وارد میدان شد. Gears 5 یک شوتر سوم شخص عظیم با کلی مکانیک پیچیده بوده که در دنیایی نیمه جهان آزاد، به شما آزادی عمل کامل می‌دهد.

سری Gears of War به نوآوری مهمی در گیم پلی تحت عنوان تیراندازی پشت سنگر معروف است. قابلیت کاور گرفتن پشت اشیای مختلف و حمله استراتژیک به دشمنان، از هسته‌های اصلی بازی Gears 5 نیز به شمار می‌رود. در این بازی حتی شاهد بهبود بسیاری از مشکلات نسخه‌های قبلی هستیم و همه چیز به زیباترین شکل ممکن دست به دست هم می‌دهند تا یکی از بهترین بازی های ایکس باکس وان ساخته شود. بخش داستانی Gears 5 نیز سرگرم کننده بوده و کاراکترهای جذابی را ارائه می‌کند.

9) Apex Legends

بازی Apex Legends

یکی از عجیب‌ترین و البته هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی که در اواخر نسل هشتم بازی های ویدیویی رخ داد، ظهور آثار بتل رویال بود. بازی های مولتی پلیری که شما را در نقشه‌ای بزرگ به همراه تعداد زیادی بازیکن قرار داده که آخرین بازمانده برنده خواهد بود. این بازی ها به واسطه گیم پلی کندتر و تاکتیکالشان، همیشه آن حس هیجان آثار شوتر خالص را کم داشتند. تا اینکه بازی Apex Legends وارد میدان شد و به سایر استودیوها نشان داد که چگونه می‌توان یک بتل رویال اکشن محور خالص ساخت.

Apex Legends به دست استودیوی Respawn Entertainment توسعه یافته که بالاتر به بازی فوق‌العاده‌شان یعنی Titanfall 2 نیز اشاره کردیم. این کمپانی به خوبی می‌داند که چه ویژگی‌هایی باید درون گیم پلی یک تیراندازی اول شخص قرار داشته باشد و چه چیزهایی از آن حذف شوند. این بازی بهترین ویژگی‌های بازی Overwatch را با فرمول‌های Fortnite ترکیب کرده و کمی هم چاشنی اورجینال بودن را بر رویشان می‌پاشد. نتیجه نهایی با اختلاف بهترین بازی بتل رویال کنسول ایکس باکس است.

10) Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

بازی Metal Gear Solid 5 The Phantom Pain

کسانی که با فرنچایز افسانه‌ای و بزرگ Metal Gear Solid آشنایی داشته باشند، قطعاً از جدیدترین عنوان درون سری نیز انتظار داستان‌های پیچیده، مکانیک‌های مخفی کاری متنوع و اتفاقات عجیب را دارند. با اینکه بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain تمام این موارد را درون خود جای داده، ولی این بار شاهد یک دنیای جهان آزاد با مکانیک‌های تازه‌ای هستیم که پیش از این در سری دیده نشده بود. این بازی یکی از بزرگ‌ترین غافلگیری‌ها برای صنعت گیم در زمان خود بود.

دنیای بزرگ بازی و انجام مأموریت‌های مخفی کاری به هر شکلی که دوست داشته باشید، این بازی جذاب را تبدیل به یک فیلم عظیم جاسوسی می‌کند که هر بازیکن کارگردان ماجراهای خود خواهد بود. در بخش داستانی شامل ادامه یافتن و در نهایت اتمام چیزهایی خواهیم بود که طی چند دهه اخیر در این سری نشان داده شده‌اند. Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain قطعاً از آن دسته بازی هایی است که اگر بتوانید حسش را درک کنید، برایتان یکی از فراموش نشدنی‌ترین تجربه‌ها را خلق می‌کند.

11) Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro Shadows Die Twice

استودیوی بازی سازی FromSoftware که به عناوین نقش آفرینی دیوانه‌وار و دشوارشان یعنی Dark Souls مشهور است، این بار دست به کار شده تا مکانیک‌های معروفش را در یک بازی اکشن و ماجراجویی متفاوت به نام Sekiro: Shadows Die Twice به مخاطب ارائه کند. با اینکه این بازی نیز به شدت خشن و چالش برانگیز بوده، ولی یک حس تعادل را نیز درون خود دارد که هرگز غیر منصفانه به نظر نمی‌رسد. سرعت و هیجان بالای Sekiro، فولادی‌ترین اعصاب‌ها را نیز به چالش می‌کشد.

با اینکه در مکانیک‌های گیم پلی و استایل آن، Sekiro: Shadows Die Twice از سایر بازی های FromSoftware متفاوت است، ولی همچنان می‌توانیم شاهد مبارزه با باس‌های غول پیکر و به شدت سخت باشیم که به نوعی نماد کیفیت آثار این استودیو است. در طی جریان گیم پلی با ابزار و قابلیت‌های تازه‌ای مواجه شده که سفرتان را تا حدودی آسان‌تر می‌کند. این بازی بدون شک از نفس گیرترین، هیجان‌انگیزترین و بهترین بازی های ایکس باکس وان در تمام طول فعالیت کنسول است.

12) Inside

بازی Inside

استودیوی بازی سازی Playdead تیمی مستقل است که در سال 2010 به واسطه انتشار بازی فوق‌العاده زیبایشان یعنی Limbo به دنیا معرفی شد. بازی مذکور عنوانی پازل پلتفرمر دوبعدی بوده که در دنیایی تاریک و جهنمی در نقش یک بچه جریان دارد. جدیدترین اثر این استودیو یعنی Inside که در سال 2016 منتشر شد نیز قرار است دنباله‌ای معنوی برای همان بازی باشد. Inside باری دیگر نقش یک کودک را این بار در دنیایی پسا آخرالزمانی با کلی خطر و چالش عجیب به بازیکنان می‌دهد.

برخلاف بازی Limbo بر روی المان‌های ژانر وحشت تمرکز کرده بود، بازی Inside ژانر علمی تخیلی را منبع خوبی برای ارائه داستانش می‌بیند. در طول بازی ماشین‌های ترسناکی را می‌بینید که قصد جمع آوری و کنترل ذهن آدم‌ها را دارند. شما باید به کاراکتر اصلی کمک کنید تا از این جامعه خطرناک فرار کند. Inside بدون شک یکی از زیباترین و تأثیرگذارترین بازی های مستقلی است که بدون یک خط دیالوگ نیز داستانی فوق‌العاده را برایمان تعریف می‌کند و از بهترین بازی های ایکس باکس وان هم هست.

13) It Takes Two

بازی It Takes Two

اگر در لیست بهترین بازی های ایکس باکس وان به دنبال عناوینی هستید که شما را با گرافیک خیره کننده خود تحت تأثیر قرار دهند، پس بهتر است دور It Takes Two را خط بکشید. این بازی ظاهری کارتونی و بامزه، چیزی شبیه داستان‌های کودکان دارد. گیم پلی بازی نیز به شدت خلاقانه و البته مخصوص تجربه دو نفر ساخته شده است. همان‌طور که از نامش مشخص است، It Takes Two یک بازی گروهی بوده که دو نفر باید کنترل شخصیت‌های اصلی را به دست گرفته و به ماجراجویی بپردازند.

بازی It Takes Two بدون شک یکی از نوآورانه‌ترین تجربه‌های مولتی پلیری است که طی سال‌های اخیر دریافت کردیم. سازندگان این بازی، پیش از این ما را با عنوان بی نظیر A Way Out تحت تأثیر قرار داده بودند و گویا باری دیگر قرار است این موضوع تکرار شود. کلی موقعیت طنز و خنده دار در طول گیم پلی بازی انتظار شما را کشیده و سرگرمتان می‌کند. پس یکی از دوستان خود را دعوت کرده و کنسول ایکس باکستان را آتش کنید که قرار است یکی از بامزه‌ترین و خاص‌ترین بازی‌هایش را تجربه کنید.

14) Control

بازی Control

یکی از غافلگیر کننده‌ترین اتفاقاتی که در نسل هشتم رخ داد، انتشار بازی Control بود. عنوانی در سبک اکشن و ماجراجویی از استودیوی نامدار Remedy که تمام دنیا را با گیم پلی نوین، طراحی مراحل عجیب و داستان پیچیده‌اش، تحت تأثیر قرار داد. Control روایتگر ماجراجویی‌های Jesse در ساختمانی مرموز و دارای کلی لایه است. وی باید با جلو رفتن در این مکان، به دنبال برادر گمشده‌اش بگردد. این مسیر شما را با قدرت‌های ماورایی، تئوری‌های توطئه و افراد مشکوک مواجه می‌کند.

در بازی Control، هیچ چیز آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست. محیط‌ها و مراحل این بازی در میان جالب‌ترین طراحی‌ها در نسل هشتم جا دارد. دیوارها و سقف‌های این هزارتو در هر لحظه در حال پیچش و تغییر کردن هستند و واقعاً نمی‌توانیم پیش‌بینی کنید که قرار است به کجا بروید و با چه چیزهایی روبرو شوید. شخصیت اصلی از قدرت‌های ماورایی برخوردار بوده و با استفاده از آن‌ها باید با موجی از دشمنان عجیب مواجه شود. پس اگر تابه‌حال Control را تجربه نکرده‌اید، همین حالا دست به کار شوید.

15) Hitman 3

بازی Hitman 3

در دنیای بازی های مخفی کاری که این روزها تعدادشان هم زیاد نیست، داشتن عنوانی با کیفیت بالای Hitman 3 همانند یک معجزه است. این سومین تلاش استودیوی IO Interactive برای خلق دوران اوج مأمور 47 و مأموریت‌های مخفی کاری کلاسیک است. تلاشی که خوشبختانه با موفقیت همراه بوده می‌توانیم شاهد یک شاهکار در این فرنچایز باشیم. شما باری دیگر در نقش مأمور 47، به نقاط دیدنی و جذابی در سراسر دنیا سفر می‌کنند تا هدف‌های از پیش تعیین شده را به روش‌های مختلفی به قتل برسانید.

بازی Hitman 3 از نظر کیفیت ساخت، تنوع روش‌های قتل، گرافیک زیبا و دنیاهای خیره کننده‌اش، یک سروگردن از دو بازی قبلی خود جلوتر است. جزئیات خارق‌العاده‌ای که در طراحی دنیاهای این بازی به کار رفته را کمتر می‌توان در آثار دیگر صنعت گیم پیدا کرد. در هر مرحله برای شما ده‌ها روش مختلف برای عبور از دشمنان و رسیدن به هدف نهایی وجود دارد که ارزش تکرار بازی را به شدت بالا برده است. اگر از دارندگان کنسول ایکس باکس وان هستید، تجربه این شاهکار مخفی کاری را از دست ندهید.

16) Doom Eternal

بازی Doom Eternal

به راحتی می‌توان از Doom Eternal به عنوان بهترین بخش تک نفره از یک بازی تیراندازی اول شخص در تمام طول عمر کنسول ایکس باکس وان یاد کرد. این بازی تنها ساخته شده تا برای ساعاتی، هیجان و آدرنالین را درون گیمرها به بالاترین حد ممکنش برساند. باری دیگر در نقش شیطان کش معروف سری Doom قرار می‌گیرید و باید با موجی از هیولاهای جهنمی به مبارزه بپردازید. موسیقی خارق‌العاده و گرافیک زیبای این بازی در تمام لحظاتش، شما را درون این دیوانگی نگه می‌دارد.

بازی Doom Eternal همچنین یکی از چالش‌برانگیزترین بازی های شوتر نسل خود بوده که بر اساس فرمول‌های کلاسیک این ژانر توسعه یافته است. دشمنان متنوع و باس‌های بسیار سخت در بازی فراوان‌اند. پس اگر از آن دسته گیمرهای چالش پسند هستید که به تجربه بازی های هیجان‌انگیز با اکشن‌های دیوانه‌وار علاقه دارید، Doom Eternal دقیقاً همان چیزی است که دنبالش می‌گردید. این عنوان نه تنها یکی از بهترین بازی های ایکس باکس وان بلکه یکی از بهترین بازی های شوتر تاریخ است.

17) Assassin’s Creed Odyssey

بازی Assassin’s Creed Odyssey

فرنچایز Assassin’s Creed به دلیل تعداد زیادی بازی کم کیفیت و تکراری، مقداری از اعتبار روزهای اوج خود را از دست داده بود. خوشبختانه پس از یک توقف کوتاه برای بهبود بخشی بازی های آینده، عنوان Assassin’s Creed Origins توانست تا حدودی، نوآوری‌های قدیم را به این سری برگرداند. با این حال، این بازی Assassin’s Creed Odyssey بود که ویژگی‌های جدید را به بهترین شکل ممکن در کنار هم قرار داده و یکی از خوش‌ساخت‌ترین نسخه‌ها را در تمام طول عمر سری خلق کرد.

بازی Assassin’s Creed Odyssey در دوران یونان باستان جریان دارد. یک بازه زمانی که پیش از این در فرنچایز به آن پرداخته نشده بود. در این بین، المان‌های نقش آفرینی نیز برای اولین بار راه خود را به گیم پلی بازی باز کرده و باعث خلق مراحلی پیچیده و فراموش نشدنی شدند. داستان سرایی در این بازی در قدرتمندترین شکل خود ظاهر شده و کلی کاراکتر عمیق و پیچیده را به ما ارائه می‌کند. پس اگر از نسخه‌های تکراری قدیمی سری Assassin’s Creed خسته شدید، این عنوان را از دست ندهید.

18) Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2

نسخه اول Red Dead Redemption در سال 2010 یکی از جذاب‌ترین و اورجینال‌ترین بازی هایی بود که صنعت گیم به خود دیده است. قرار گرفتن در دنیایی بزرگ با تم فیلم‌های وسترن قدیمی با حضور کابوی‌ها و اسلحه‌های قدیمی، قطعاً خیلی را برای ادامه این مسیر هیجان زده کرده بود. با این حال 8 سال طول کشید تا کمپانی بزرگ Rockstar بتواند نسخه‌ای جدید از این بازی را آماده کند. ولی این صبر ارزشش را داشته و بازی Red Dead Redemption 2 تمام چیزهایی است که طرف‌داران می‌خواهند.

به جرئت می‌توان گفت که هیچ بازی جهان آزاد اکشن و ماجراجویی دیگری در دنیا به کیفیت Red Dead Redemption 2 نیست. صدها ساعت محتوای هیجان‌انگیز و متنوع برای شما آماده شده و مراحل داستانی نیز از عمق و زیبایی خاصی برخوردار هستند. شما در گروهی از خلاف‌کاران خطرناک در غرب وحشی قرار می‌گیرید که باید به انجام سرقت‌های مختلف مانند بانک و قطار دست بزنید. اگر می‌خواهید یک تجربه واقعی از دنیای غرب وحشی را با تمام جزئیاتش تجربه کنید، این بازی برای شما است.

19) The Witcher 3: Wild Hunt

بازی The Witcher 3 Wild Hunt

بازی The Witcher 3: Wild Hunt یکی از پویاترین و منحصربه‌فردترین عناوین ژانر نقش آفرینی بوده که تابه‌حال ساخته شده است. داستانی عظیم و تمام نشدنی پر از شخصیت‌های عمیق و رنگارنگ، مأموریت‌های کارآگاهی و اکشن‌هایی پر از شمشیر بازی و جادو و مأموریت‌های فرعی که شما را برای صدها ساعت درگیر خود می‌کنند، The Witcher 3: Wild Hunt را تبدیل به یکی از ضروری‌ترین بازی های دوران گیمری هر شخصی کرده است. هیچ عنوان دیگری شبیه Witcher 3 وجود ندارد.

عمق و جزئیاتی که در طراحی دنیای بازی Witcher 3 به کار رفته را در کمتر بازی دیگری پیدا می‌کنید. از دسیسه‌های سیاسی، افسانه‌های باستانی، جانوران عجیب و ترسناک برای مبارزه و گفتگوهای عمیق با سایر شخصیت‌ها؛ امکان ندارد که حوصله کسی از تجربه این بازی بی نظیر سر برود. همچنین چندین بسته الحاقی برای این بازی منتشر شده‌اند که صدها ساعت گیم پلی دیگر به این سفر حماسی اضافه می‌کنند. پس اگر یک نقش آفرینی برای ایکس باکس وان خود انتخاب می‌کنید، بهتر است این یکی باشد.

20) Grand Theft Auto V / GTA Online

بازی Grand Theft Auto V GTA Online

نقشه بزرگ و پر از جزئیات دیوانه‌وار بازی Grand Theft Auto V که در سال 2013 منتشر شد، هنوز هم زنگ خطری برای تمام استودیوهای بازی سازی بوده که قصد ساخت عناوین جهان آزاد خود را دارند. این بازی دیگر نیازی به معرفی نداشته زیرا به احتمال زیاد از پرفروش‌ترین آثار تاریخ صنعت گیم است. با این حال بخش تک نفره Grand Theft Auto V به تنهایی دلیلی برای این موفقیت نبوده و باید مقدار زیادی از این شهرت و عظمت را به قسمت آنلاینش یعنی GTA Online مدیون باشیم.

بازی GTA Online از آن دسته محصولاتی است که بخشی از زندگی و دوران گیمری بسیاری از افراد محسوب می‌شود. به راحتی می‌توانیم بگوییم که به اندازه سال‌ها محتوای برای تجربه در قسمت مولتی پلیر Grand Theft Auto V وجود دارد که برای 10 سال موفق به سرگرم کردن بازیکنان در سراسر دنیا شده است. پس تا وقتی که قسمت ششم این مجموعه به بازار عرضه شود، می‌توانیم از Grand Theft Auto V و قسمت آنلاینش، به عنوان بهترین بازی های ایکس باکس وان و سایر پلتفرم‌ها یاد کنیم.

جمع بندی

بهترین بازی های ایکس باکس وان

به لطف عناوین انحصاری و بسیاری از بازی های قدرتمند Third-party، کنسول ایکس باکس وان در طی دوران فعالیتش، موفق شد تا هزاران بازی جذاب را پوشش داده و تکنولوژی را نیز به جلو فرستاده تا راه برای کنسول نسل نهمی مایکروسافت باز شود. به همین دلیل باید قدردانش باشیم. شاید خیلی از گیمرها در حال حاضر توانایی تهیه جدیدترین کنسول مایکروسافت یعنی Xbox Series X را نداشته باشند؛ خب جای نگرانی نیست زیرا کنسول قبلی همچنان تازه و توانمند و پر از بازی های جذاب است.

در لیست بهترین بازی های ایکس باکس وان به عناوینی پرداختیم که روح و قلب این کنسول محسوب می‌شوند. اگر این بازی ها را از آن جدا کنیم، قطعاً تأثیرگذاری این سخت افزار نسل قبلی به شدت پایین خواهد آمد. با این حال 20 عنوان بدون شک نمی‌تواند نماینده تمام تاریخچه و قدرت‌های این دستگاه باشد. پس اگر از نظر شما بازی های دیگری نیز وجود دارند که شایسته قرار گرفتن در همچنین لیستی هستند، همین حالا دست به کار شده و آن‌ها را در بخش نظرات به ما و کاربران سایت معرفی کنید.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

پرفروش‌ترین بازی ایکس باکس وان چیست؟

بازی Halo 5: Guardians با فروشی بیش از 6 میلیون نسخه، پرفروش‌ترین بازی انحصاری کنسول ایکس باکس وان است.

۱
ضعیف‌ترین بازی کنسول ایکس باکس وان چیست؟

بازی Rugby 15 با میانگین نمرات 20 از 100، ضعیف‌ترین بازی منتشر شده بر روی کنسول ایکس باکس وان است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.