طولانی ترین بازی های نقش آفرینی
کسری کاظمی

طولانی ترین بازی های نقش آفرینی

کسری کاظمی 21 شهریور 1401 3 دیدگاه
4,468 بازدید

گاهی اوقات هر فردی برای تجربه یک زندگی خارج از دنیای آشنای خودش دچار کنجکاوی می‌شود. شاید بخواهید جادوگری را تجربه کنید یا خود را به جای یک کشاورز بگذارید. فعالیت‌هایی مانند نبرد با اژدهایان و هیولاهای عظیم در دخمه‌ها رؤیایی است که هرگز برای هیچ‌کس به واقعیت نخواهد پیوست. با این حال گزینه بسیار نزدیکی برای این کار وجود دارد که برای به دست آوردنش حتی نیاز نیست اتاق خود را ترک کنید؛ این گزینه بازی های ویدیویی نقش آفرینی نام دارد. بازی های نقش آفرینی از زمان قدیم به ایجاد تجربه‌های زنده و پویای خود مشهور بودند. به دلیل گیم پلی پیچیده و داستان سرایی‌های عظیم، هر چه طول یک RPG بیشتر باشد، تجربه نهایی نیز لذت‌بخش‌تر است؛ پس بیایید به طولانی ترین بازی های نقش آفرینی بپردازیم.

یک سفر فراموش نشدنی در طولانی ترین بازی های نقش آفرینی

برای چینش این لیست، ما زمان کاملی که برای تکمیل و 100% کردن این بازی ها نیاز است در نظر گرفتیم تا بازی هایی را انتخاب کنیم که پس از ورود به آن‌ها، برای روزها و حتی ماه‌ها نتوانید آن بازی را زمین بگذارید. تک‌تک عناوین این لیست شامل دنیاهایی عظیم و پر از محتوای عمیق هستند که حتی حرفه‌ای‌ترین گیمرها نیز خود را درونشان گم خواهند کرد.

اکثر بخش داستانی این بازی ها را می‌شود در زمان بسیار کمتری از مقدار نوشته شده به پایان رساند؛ ولی در این صورت آن حس و حال زندگی در دنیاهایشان را که سازندگان برایتان در نظر گرفته‌اند تجربه نخواهید کرد. پس اگر از گیمرهای سرسختی هستید که می‌خواهد برای مدت‌ها از یک باز لذت ببرد، برای شما لیست طولانی ترین بازی های نقش آفرینی را آماده کرده‌ایم.

بازی Heroes Of Might And Magic III

Heroes Of Might And Magic III (90 ساعت برای تکمیل کردن)

بازی Heroes of Might and Magic III عنوانی به شدت تأثیرگذار درون فرنچایز قدیمی و محبوب Heroes of Might and Magic به حساب می‌آمد. این بازی المان‌های ژانر نقش آفرینی را با استراتژیک نوبتی ترکیب کرد تا نه تنها سبک کلی بازی های سری را برای همیشه تغییر دهد، بلکه یک ماجراجویی تازه نیز برای علاقه‌مندانش خلق کند. به بازیکنان Heroes III کنترل مجموعه‌ای از قهرمانان داده می‌شود که به عنوان ژنرال برای دستیابی به یکی از چندین هدف از پیش تعیین شده عمل می‌کنند. بازیکنان می‌توانند ده‌ها ساعت را صرف اجرای کمپین‌های شگفت‌انگیز بازی کنند که همه در پس زمینه‌ای از فانتزی سورئال جریان دارد. تجربه نهایی این بازی اعتیادآور و تکرارپذیر، چیزی حدود 90 ساعت از وقتتان را خواهد گرفت.

  • 1999 | New World Computing | iOS, Android, PC

بازی Trails Of Cold Steel

Trails Of Cold Steel (106 ساعت برای تکمیل کردن)

بازی The Legend Of Heroes: Trails Of Cold Steel عنوانی عجیب بوده که ترکیبی از کارتون‌های ژاپنی بانمک و بازی های نقش آفرینی تاکتیکال پیچیده است. شاید بتوان این بازی را با عناوین سری Valkyria Chronicles مقایسه کرد. داستان بازی نیز حول محور گروهی از دانش آموزان می‌گذرد که قصد شکست دادن نوعی رژیم سرکوبگر را دارند.

احتمالاً اگر از تازه واردان به دنیای نقش آفرینی ژاپنی هستید، تجربه‌این بازی، گزینه مناسبی برایتان نیست. با این حال این بازی و سایر عناوین درون این فرنچایز، از تحسین شده‌ترین و پرمحتواترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی هستند. Trails Of Cold Steel نه تنها یکی از طولانی ترین بازی های نقش آفرینی در مجموعه خود، بلکه در میان تمام بازی های JRPG است.

  • 2013 | Nihon Falcom | PC, Nintendo Switch, PlayStation 3/4

بازی Dark Souls

Dark Souls (106 ساعت برای تکمیل کردن)

شاهکار حماسی استودیوی FromSoftware در سال 2011 منتشر شد و بلافاصله توانست توجه اکثر رسانه‌ها و گیمرها در سراسر دنیا را به سوی خود جلب کند. بازی Dark Souls یک اکشن و نقش آفرینی فانتزی است که بر خلاف اکثر بازی های ژاپنی، در دنیایی الهام گرفته از افسانه‌های غربی جریان دارد. این بازی به درجه سختی بالا، باس‌های چالش برانگیز، طراحی مراحل پیچیده و داستان‌های درگیر کننده‌اش مشهور است.

با اینکه عناوین دیگر در این سری نیز پتانسیل قرار گرفتن در این لیست را دارند، ولی نسخه اول به دلیل طراحی مراحل متفاوت و متصل به هم و تنوع بالا در محیط‌هایش، یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهای طولانی و تأثیر گذار را برایتان فراهم می‌کند که اگر بتوانید آن را به اتمام برسانید، تا ابد فراموشش نمی‌کنید.

  • 2011 | FromSoftware | PC, Nintendo Switch, PlayStation 3/4, Xbox 360/One

بازی Darkest Dungeon

Darkest Dungeon (107 ساعت برای تکمیل کردن)

بازی Darkest Dungeon یک RPG ترسناک و فانتزی به شدت سخت است که به خاطر زیبایی منحصر به فرد و اشاراتش به سبک ترسناک لاوکرفتی شناخته شده است. بازیکنانی که به شروع این عنوان بپردازند، بلافاصله با حجم زیادی از دشمنان به شدت طاقت‌فرسا و مأموریت‌های کاملاً تصادفی ای روبرو می‌شنود که به هیچ شخصی رحم نمی‌کند.

حتی تمام کردن بخش آموزشی بازی نیز یک چالش واقعی بوده که هر کسی ممکن است از پس آن بر نیاید. در هر صورت یک سری گیمر به شدت سر سخت می‌توانند در جهان بازی جلو رفته و حتی به غول مرحله آخر هم برسند. این افراد قطعاً می‌توانند به دیگران پز داده و بگویند که یکی از چالش‌برانگیزترین، اعصاب خرد کن ترین و طولانی ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ را به اتمام رسانده‌اند.

  • 2016 | Red Hook Studios | PC, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One

بازی Final Fantasy Tactics Advance

Final Fantasy Tactics Advance (111 ساعت برای تکمیل کردن)

سری Final Fantasy به خاطر بازی‌های طولانی‌اش شناخته می‌شود، اما حجم محتوای ارائه‌شده در Final Fantasy Tactics Advance با در نظر گرفتن این موضوع که برای کنسول Gameboy Advance نینتندو توسعه داده شده ، بیش از پیش خیره کننده و جالب به نظر می‌رسد. این بازی به این دلیل که شباهت زیادی به سایر بازی های کلاسیک منتشر شده بر روی این کنسول دستی مانند Advance Wars دارد، حتی امروزه نیز به عنوان یکی از بهترین بازی های سری خود شناخته می‌شود. گیم پلی بازی عمیق، طولانی و درگیر کننده است. داستان و شخصیت پردازی‌ها نیز همانند تمام بازی های دیگر مجموعه، در بهترین حالت خود قرار داشته و شما را ناامید نمی‌کنند. یک سفر به شدت طولانی و در اندازه‌ای کوچک انتظارتان را می‌کشد.

  • 2003 | Square Product Development Division 4 | Game Boy Advance

بازی Dragon Quest VIII

Dragon Quest VIII (119 ساعت برای تکمیل کردن)

فرنچایز Dragon Quest با اینکه آن‌چنان در میان گیمرهای شرقی طرف‌دار ندارد، ولی همواره از پادشاهان بازی های نقش آفرینی در ژاپن محسوب می‌شود. این سری تابه‌حال ده‌ها نسخه رسمی و فرعی از خود منتشر کرده که هر کدام به نوعی ارزش تجربه دارند. با این حال اگر بخواهیم از نظر طولانی بوده این سفر، یک نسخه را برگزینیم، بازی Dragon Quest VIII: Journey Of The Cursed King بدون شک پیروز میدان خواهد شد.

این عنوان جذاب هشتمین نسخه رسمی در مجموعه بوده که سری را وارد دوران تازه‌ای از درخشش کرد. دنیای فانتزی این سری برای اولین بار وارد حالت تمام سه بعدی شده که به معنی دنیای بزرگ‌تر، داستان‌های حماسی‌تر و البته طولانی‌تر شدم سفر بود که البته کسی هم از این موضوع شکایتی ندارد.

  • 2004 | Level-5 | Android, iOS, PlayStation 2, Nintendo 3DS

بازی Kingdom Come Deliverance

Kingdom Come: Deliverance (128 ساعت برای تکمیل کردن)

اکثر بازی های نقش آفرینی دیگری که در این لیست مشاهده می‌کنید، به نحوی از المان‌های فانتزی و خیالی برای ارائه گیم پلی و داستان خود بهره گرفته‌اند؛ با این حال بازی Kingdom Come: Deliverance یک استثنای بزرگ است. این عنوان در دوران قرون وسطی و اروپای واقعی جریان داشته و خبری از اژدهایان و نابودی دنیا به دست شیاطین نخواهد بود.

چیزی که این بازی را برای خیلی‌ها تبدیل به تجربه دشوار ولی رضایت بخشی کرده، حس واقع‌گرایانه بودن اتفاقاتش است. شما باید برای استفاده از ابزار مختلف، ابتدا آن را بیاموزید. این پروسه‌های طولانی آموزش و انجام فعالیت‌های واقعی توسط شخصیت اصلی، باعث شده که Kingdom Come: Deliverance به شدت طاقت‌فرسا، ولی در نهایت فراموش نشدنی باشد.

  • 2018 | Warhorse Studios | PC, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One

بازی Dragon Age Inquisition

Dragon Age: Inquisition (128 ساعت برای تکمیل کردن)

زمانی که بحث بهترین بازی های نقش آفرینی غربی به میان بیاید، از اولین سری‌هایی که به سرعت می‌درخشد، Dragon Age است. این مجموعه بازی افسانه‌ای توسط استودیوی BioWare توسعه یافته و شما را به سفرهای حماسی پر از هیولا، اژدها و شخصیت‌های فراموش نشدنی دعوت می‌کند. با این حال اگر بخواهیم یک نسخه را انتخاب کنیم که در زمینه دراز بودن مسیر ماجراجویی از دیگران پیشی می‌گیرد، باید به بازی Dragon Age: Inquisition اشاره کنیم. سومین نسخه رسمی از این مجموعه که در سال 2014 منتشر شد و توانست تحسین‌های فراوانی را به سوی خود جلب کند. این بازی یکی از طولانی ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ و البته خوش ساخت ترین قسمت از مجموعه بزرگ Dragon Age محسوب می‌شود.

  • 2014 | BioWare | PC, PlayStation 3/4, Xbox 360/One

بازی Elden Ring

Elden Ring (131 ساعت برای تکمیل کردن)

کمی پیش به شاهکار استودیوی FromSoftware یعنی بازی Dark Souls اشاره کردیم. آن بازی با ارائه نوآوری‌های خارق‌العاده در طراحی یک ویدیو گیم، توانست تأثیر فراوانی بر روی صنعت داشته باشد و امروزه کلی بازی مشابه به آن ساخته می‌شود. با این حال خود استودیوی سازنده دست به کار شد تا اثری جاودانه، حماسی‌تر و عظیم‌تر از بازی های قبلی‌اش را تحویل مخاطبان دهد.

نام این محصول Elden Ring است. عنوان بزرگ، چالش برانگیز، پیچیده و زیبا که تا با ارائه دنیایی جهان آزاد، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به هر شکلی که دوست دارند، به انجام مأموریت‌های گسترده بازی بپردازند. داستان سرایی به شکل دیوانه‌واری عمیق و پیچیده است و باس‌های فراوان این عنوان نیز برای ساعت‌ها شما را درگیر و عصبانی خواهند کرد.

  • 2022 | FromSoftware | PC, PlayStation 4/5, Xbox One/ X/S

بازی Tales Of Graces F

Tales Of Graces F (134 ساعت برای تکمیل کردن)

اگر از عاشقان بازی های نقش آفرینی ژاپنی باشید، قطعاً با نام یکی از مجموعه‌های دوست داشتنی‌شان به نام Tales آشنا هستید. این سری با اینکه نسبت به مجموعه‌های بزرگ‌تری مانند فاینال فانتزی شهرت و قدمت ندارد، ولی همواره توانسته بازی های به شدت باکیفیت و زیبایی را تقدیم جامعه کند. یکی از بهترین و البته طولانی ترین قسمت‌های این فرنچایز با نام Tales Of Graces F در سال 2009 منتشر شد.

با اینکه این بازی در کشور ژاپن طرف‌داران زیادی دارد، ولی آن‌چنان توسط مخاطبان غربی تحویل گرفته نشد. شاید دلیل این موضوع، انتشار اولش بر روی کنسول Wii باشد. در هر صورت اگر برای اولین بار می‌خواهید به این فرنچایز ورود پیدا کنید، به شما تجربه یکی از طولانی ترین بازی های نقش آفرینی را توصیه می‌کنیم.

  • 2009 | Namco Tales Studio | Wii, PlayStation 3

بازی Baldur’s Gate II Enhanced Edition

Baldur’s Gate II: Enhanced Edition (143 ساعت برای تکمیل کردن)

دوران طلائی بازی های نقش آفرینی غربی دهه 90 میلادی بود. بازی های آن دوران به گیم پلی‌های پیچیده و سخت خود معروف بوده که این روزها خیلی آن‌ها استقبال نمی‌شود. یکی از پدران این سبک در آن زمان سری افسانه‌ای Baldur’s Gate است. قسمت دوم این مجموعه در سال 2013 تمیزکاری شده و با بهبودهای فراوان باری دیگر منتشر شد تا گیمرهای جدید هم بتوانند برای اولین بار از یکی از شاهکارهای صنعت گیم لذت ببرند.

با این حال مکانیک‌های این بازی همواره سخت و کمی غیر منطقی هستند. Baldur’s Gate II: Enhanced Edition همچنین یکی از طولانی ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ بوده که صدها ساعت از وقت شما را برای اتمام می‌گیرد. با این حال این تجربه‌ای عمیق است که تا مدت‌ها با شما خواهد ماند.

  • 2009 | Namco Tales Studio | PC, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One

بازی Star Ocean The Last Hope

Star Ocean: The Last Hope (143 ساعت برای تکمیل کردن)

Star Ocean: The Last Hope در سال 2009 منتشر شد و در اصل حکم یک پیش درآمد برای خط داستانی سری اصلی Star Ocean را ایفا می‌کند. در زمینه گرافیکی و ظاهری، با همان بازی های انیمه استایلی طرف هستیم که از ویژگی‌های فضایی و علمی تخیلی برای روایت داستانشان بهره می‌برند. این بازی خیلی‌ها را به یاد آثاری مانند Final Fantasy VII می‌اندازد که تا حدودی با بازی های فضانوردی بزرگی مانند No Man’s Sky ترکیب شده است. اگر از طرف‌داران بازی های نقش آفرینی ژاپنی باشید، Star Ocean: The Last Hope به راحتی می‌تواند با بیش از 100 ساعت محتوایش، شما را راضی و خوشحال نگه دارد. این بازی همچنین شامل نسخه‌ای ریمستر شده می‌شود که چند سال پیش در بازار منتشر شده است.

  • 2009 | tri-Ace | PC, PlayStation 3/4, Xbox 360

بازی Persona 5 Royal

Persona 5 Royal (143 ساعت برای تکمیل کردن)

از نظر خیلی‌ها، بازی Persona 5 نه بهترین نسخه درون مجموعه خود محسوب می‌شود، بلکه یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی تمام دوران هم هست. این عنوان به دلیل دنیای رنگارنگ و پر از شخصیت‌های دوست داشتنی، گیم پلی خلاقانه نوبتی، سیستم مبارزات پیچیده و داستانش بلافاصله توانست توسط گیمرها را در سراسر دنیا به سوی خود جلب کند.

این بازی همچنین آن‌قدر مأموریت‌های اصلی و فرعی را درون خود جای داده که تمام کردنش بیش از 100 ساعت به طول خواهد انجامید. به همین دلیل می‌توانیم به یکی از طولانی ترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی نگاه کنیم. نسخه Royal این بازی در اصل ورژن بهبود یافته‌ای از عنوان اصلی بوده که شخصیت‌های جدید، داستان، موسیقی و کلی محتوای سرگرم کننده را به آن اضافه کرده است.

  • 2016 | P-Studio | PC, Nintendo Switch, PlayStation 3/4, Xbox One/X/S

بازی Divinity Original Sin II

Divinity: Original Sin II (153 ساعت برای تکمیل کردن)

در اولین نگاه، شاید بازی Divinity: Original Sin II خیلی با سایر نقش‌آفرینی‌هایی که در بازار وجود دارند، تفاوتی نداشته باشد. اما کافی است تا چند ساعت به تجربه آن بپردازید تا متوجه شوید که قرار است با یکی از دیوانه‌وارترین و پیچیده‌ترین بازی های این سبک طی سال‌های اخیر روبرو شوید. این بازی وفاداری خاصی به آثار کلاسیک نقش آفرینی رومیزی و بازی های قدیمی دهه 90 میلادی دارد.

سیستم مبارزات بازی و قابلیت ارتقای شخصیت اصلی آن‌قدر پیچیده و شاخه به شاخه است که نیاز به ده‌ها ساعت برای حرفه‌ای شدن دارد. دنیای بازی شامل صدها مأموریت اصلی و فرعی مختلف است که گویا هرگز تمام نمی‌شوند! همه چیز در این بازی آن‌چنان روی هم تلنبار شده و سنگین می‌شود که حتی حرفه‌ای‌ترین بازیکنان نیز در پایان گیج خواهند شد.

  • 2017 | Larian Studios | PC, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One

بازی Stardew Valley

Stardew Valley (155 ساعت برای تکمیل کردن)

چه کسی گفته که طولانی ترین بازی های نقش آفرینی باید همواره شامل سیستم مبارزات پیچیده، مأموریت‌های درگیر کننده و داستان‌های عمیق باشند؟ گاهی اوقات گیمرها تنها به دنبال ساعاتی آرامش در زندگی خود هستند و یک بازی نقش آفرینی مزرعه داری می‌تواند دقیقاً همان حس را برایشان ایجاد کند.

Stardew Valley در سال 2016 منتشر شد و به دلیل اعتیادآوری فوق‌العاده بالایش، برخی از گیمرها را حتی برای هزاران ساعت درون خود حبس کرده است. این یک بازی مزرعه داری با المان‌های نقش آفرینی مانند صحبت با افراد شهر و گرفتن مأموریت‌های ساده است. اگر می‌خواهید برای ساعاتی هم از بازی های شلوغ و دیوانه‌وار دیگر درون این لیست فرار کنید، به شدت به شما تجربه عنوان دوست داشتنی Stardew Valley را توصیه می‌کنیم.

  • 2016 | ConcernedApe | iOS, Android, PC, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One

بازی Fallout 4

Fallout 4 (158 ساعت برای تکمیل کردن)

با اینکه فرنچایز نقش آفرینی پسا آخرالزمانی Fallout در دهه 90 مسیر خود را به عنوان یکی از بازی های کلاسیک CRPG آغاز کرد، ولی امروزه هیچ کس آن عناوین را به خاطر ندارد. بازی های مدرن‌تر Fallout در اصل آثاری اکشن و نقش آفرینی با المان‌های شوتر هستند که به خطوط داستانی جذاب و دنیاهای تاریکشان شناخته می‌شوند.

یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های این مجموعه که همچنین از طولانی ترین بازی های سری هم هست، قسمت چهارم با نام Fallout 4 است. این بازی دنیایی رنگارنگ و با کلی شخصیت اصلی و فرعی متنوع را به شما معرفی می‌کند که می‌توانید برای همه آن‌ها مأموریت انجام دهید. با در نظر گرفتن بخش‌های فرعی و البته بسته‌های الحاقی بزرگ، تمام کردن کل تجربه Fallout 4، حدود 158 ساعت طول می‌کشد.

  • 2015 | Bethesda Game Studios | PC, PlayStation 4, Xbox One

بازی Final Fantasy XII

Final Fantasy XII (160 ساعت برای تکمیل کردن)

Final Fantasy XII یا دوازدهمین نسخه رسمی در فرنچایز افسانه‌ای Final Fantasy یکی از دستاوردهای بزرگ کنسول نسل ششمی یعنی پلی استیشن 2 بود. این بازی دنیای عظیم و خط داستانی پیچیده را به سری وارد کرده بود که از نظر خیلی‌ها، پیش از این امکان‌پذیر نبود. با این حال این بازی به دلیل انتشار در اواخر نسل ششم که کنسول‌های جدید به بازار وارد شده بودند، آن‌چنان نتوانست تا به اندازه نسخه‌های دیگر سری در خاطر گیمرها بماند و تا حدودی فراموش شد. با این حال نسخه دوازدهم که یک ریمستر هم در حال حاضر در بازار دارد، هیچ چیزی از دیگر بازی های باکیفیت سری کم نداشته و آن‌چنان مراحل داستانی و فرعی درونش تلنبار شده که باید مدت زمان زیادی را در دنیای بازی سر کرده تا همه آن‌ها را تجربه کنید.

  • 2006 | Square Enix | PC, Nintendo Switch, PlayStation 2/4, Xbox One

بازی The Elder Scrolls IV Oblivion

The Elder Scrolls IV: Oblivion (184 ساعت برای تکمیل کردن)

زمانی که بحث بهترین بازی های نقش آفرینی غربی به میان می‌آید، کمتر فرنچایزی به اندازه سری The Elder Scrolls ادعای پادشاهی خواهد کرد. این مجموعه بازی باارزش مسیر خود را در دهه 90 میلادی با عناوین تأثیرگذاری آغاز کرده و به مرور توانستند بزرگ و بزرگ‌تر شوند. به عقیده بسیاری، حماسی‌ترین و خوش ساخت ترین بازی در این فرنچایز، قسمت چهارم یا همان The Elder Scrolls IV: Oblivion است. این بازی با بهبود بخشیدن به مکانیک‌های دیگر سری از جمله سیستم مبارزات، داستان سرایی و گرافیک، توانست انقلابی در این ژانر به وجود بیاورد که تأثیرش همچنان حس می‌شود. داستان پیچیده و درگیر کننده این بازی، پتانسیل این را داشته که گیمرها را برای ساعت‌ها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها مشغول و درگیر نگه دارد.

  • 2006 | Bethesda Game Studios | PC, PlayStation 3, Xbox 360

بازی The Witcher 3 Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt (190 ساعت برای تکمیل کردن)

سری بازی های The Witcher بر اساس رمان محبوبی به همین نام از کشور لهستان ساخته شده‌اند. این بازی ها ترکیبی از بهترین ویژگی‌های سبک نقش آفرینی کلاسیک و مدرن است که تا به امروز سه نسخه رسمی از آن منتشر شده است. با این حال عنوانی که در این سری بیش از بقیه سروصدا کرده، بازی تحسین شده و به شدت پرفروش The Witcher 3: Wild Hunt در سال 2015 است.

این بازی با خطوط داستانی عظیم، شخصیت پردازی‌های پیچیده و طبیعی، محیط جهان آزاد و بزرگ و کلی قابلیت دیگر، به سرعت در قلب گیمرها جا شده و توانست لقب یکی از بهترین بازی های نسل را از آن خود کند. اگر بخواهید تمام ویژگی‌های لذت بخش یکی از طولانی ترین بازی های نقش آفرینی را تجربه کنید، 190 ساعت باید به پای آن بنشینید.

  • 2015 | CD Projekt Red | PC, Nintendo Switch, PlayStation 4/5, Xbox One/X/S

بازی Record of Agarest War

Record of Agarest War (192 ساعت برای تکمیل کردن)

بازی جذاب Record of Agarest War که در اروپا با نام Agarest: Generations of War یکی از آن دسته بازی های ترکیبی و پیچیده ژاپنی است که تنها توانایی راضی کردن یک قشر خاص را در صنعت گیم دارد. این بازی همان‌طور که از اسمش مشخص بوده، عنوانی در سبک نقش آفرینی تاکتیکال و نوبتی ژاپنی است که مقداری از المان‌های سبک رمان گرافیکی نیز درونش جای گرفته‌اند.

با اینکه این بازی یکی از اولین نقش آفرینی‌های هم سبک خود بوده که بر روی کنسول‌های جدید PlayStation 3 و Xbox 360 منتشر شده بود، می‌تواند الهامات بازی های قدیمی‌تر را که شامل گرافیک‌های 16 بیتی می‌شود بر روی این بازی عظیم و به شدت طولانی مشاهده کرد. تمام کردن تمام بخش‌های این هیولای نقش آفرینی 192 ساعت طول می‌کشد.

  • 2007 | Idea Factory | iOS, Android, PC, PlayStation 3, Xbox 360

بازی Pathfinder Kingmaker

Pathfinder: Kingmaker (194 ساعت برای تکمیل کردن)

به عنوان یک بازی که از روی عناوین عظیمی مانند Fallout 2 و Baldur’s Gate الهام گرفته است، Pathfinder: Kingmaker موفق می‌شود تا به بهترین شکل ممکن یک نقش آفرینی کلاسیک مدرن را خلق کند که هم عمیق و هم قابلت دسترس است. بر خلاف بسیاری از بازی های دیگر این سبکی که به سختی می‌توانند گیمرهای تازه کار را راضی نگه دارند، Pathfinder: Kingmaker برای هر شخصی با هر سطح از تجربه‌ای، چیزی برای ارائه دارد.

این بازی همچنین یکی از طولانی ترین بازی های نقش آفرینی تاریخ محسوب می‌شود که ماجراجویی عظیم و دیوانه‌واری را برایتان آماده کرده است. زاویه دوربین بازی ایزومتریک بوده و سیستم مبارزاتش هم نوبتی است. پس با احتیاط به این دنیای عجیب و بی پایان قدم بگذارید و مراقب باشید گم نشوید.

  • 2018 | Owlcat Games | PC, PlayStation 4, Xbox One

بازی Disgaea Hour of Darkness

Disgaea: Hour of Darkness (233 ساعت برای تکمیل کردن)

چه از نظر مکانیک‌های گیم پلی و چه ظاهر و حس و حال، بازی Disgaea: Hour of Darkness ژاپنی‌ترین عنوانی است که تابه‌حال در غرب منتشر شده است. سری بازی Disgaea شامل کلی نسخه و اقتباس‌های گوناگونی می‌شوند. ژانر بازی نقش آفرینی تاکتیکال بوده و ظاهر انیمه‌ای‌اش می‌تواند به راحتی نظر هر گیمری را به سوی خود جلب کند. گیم پلی تاکتیکال این بازی همچنین الهامات بسیاری از سری Final Fantasy Tactics گرفته است. پس اگر از طرف‌داران آن استایل متفاوت در بازی های نقش آفرینی هستید، Disgaea: Hour of Darkness پتانسیل این را دارد که برای بیش از 200 ساعت با محتوای دیوانه‌وار، داستان عظیم، شخصیت‌های رنگارنگ و دنیای خاصش، شما را درگیر نگه دارد. ولی باید حوصله زیادی داشته باشید.

  • 2003 | Nippon Ichi Software | PC, Nintendo Switch, PlayStation 2/4, Xbox One

بازی Xenoblade Chronicles X

Xenoblade Chronicles X (274 ساعت برای تکمیل کردن)

Xenoblade Chronicles X دنباله معنوی بازی فوق‌العاده عظیم و حماسی کنسول Wii یعنی Xenoblade Chronicles است. این بازی نه تنها به دنیای بزرگ و جهان آزاد نسخه قبلی اضافه کرده و جهانی بزرگ‌تر را ارائه می‌کند، بلکه از نظر داستان، مأموریت‌ها و شخصیت‌های گوناگون، با یکی از حماسی‌ترین بازی های ژانر نقش آفرینی در طول تاریخ روبرو هستیم. حتی اگر این موضوع را هم در نظر بگیریم که این بازی بر روی کنسول ضعیف و فراموش شده نینتندو یعنی Wii U منتشر شده، باز هم خارق‌العاده است که تا این اندازه خوب و جذاب مانده است. صدها ساعت طول می‌کشد که این بازی را به شکلی که سازندگان برایتان در نظر گرفته‌اند تکمیل کنید که نشان از خلاقیت فراوانشان دارد. این فرنچایز تا امروز نیز ادامه پیدا کرده است.

  • 2015 | Monolith Soft | Wii U

بازی The Elder Scrolls III Morrowind

The Elder Scrolls III: Morrowind (330 ساعت برای تکمیل کردن)

یک بار دیگر در ایستگاه فرنچایز حماسی The Elder Scrolls توقف می‌کنیم تا به شما خوش ساخت ترین، تحسین شده‌ترین و انقلابی‌ترین نسخه این سری را معرفی کنیم. The Elder Scrolls III: Morrowind اولین تلاش تیم سازنده برای ارائه یک بازی سه بعدی و جهان آزاد بوده که به شما اجازه گشت و گذار و انجام هر فعالیتی را می‌دهد.

Morrowind خطوط داستانی پیچ در پیچ و هزاران خط دیالوگ بی نقص درون خود جای داده که صدها ساعت صداپیشگی و جزئیات ریز محیطی را به همراه خواهند داشت. در صورتی که بخواهید تا تمامی مراحل اصلی، مأموریت‌های فرعی و فعالیت‌های جانبی بازی را به شکل کاملی انجام دهید، به چیزی حدود 330 ساعت نگاه می‌کنید که این بازی را در میان طولانی ترین بازی های نقش آفرینی قرار می‌دهد.

  • 2002 | Bethesda Game Studios | PC, Xbox

بازی Monster Hunter World

Monster Hunter: World (382 ساعت برای تکمیل کردن)

سری بازی های Monster Hunter از همان ابتدای آغاز مسیرشان، موضوع و داستان بسیار ساده‌ای دارند: شما یک شکارچی هیولا هستید که باید به شکار هیولاها بپردازد. با این حال این موضوع ساده، طی کلی آزمون و خطا در نسخه‌های مختلف، به بهترین شکل ممکن بهبود پیدا کرده و نتیجه‌هایی نیز شاهکاری به نام Monster Hunter: World است. یک بازی اکشن و نقش آفرینی حماسی که شامل صدها هیولاهای متنوع برای شکار و ساعت‌های بی پایانی از محتوای سرگرم کننده است. محیط‌های بازی پویا و رنگارنگ هستند و قابلیت بازی به صورت گروهی نیز برای ایجاد سرگرمی بیشتر فراهم شده است. Monster Hunter: World با چیزی نزدیک به 400 ساعت برای تکمیل، از طولانی ترین بازی های نقش آفرینی در دنیا است.

  • 2018 | Capcom | PC, PlayStation 4, Xbox One

در ابتدای صنعت گیم، تصور نمی‌شد که بازی های ویدیویی بتوانند تجربه‌های عمیق و تأثیرگذار داستانی را به بازیکنان القا کنند. این صنعت در ابتدا به حدی ابتدایی بود که تکان دادن یک دایره برای خوردن تعدادی نقطه، یک تجربه داستانی فوق‌العاده تلقی می‌شد. حتی با پیشرفت تکنولوژی نیز مدت‌ها طول کشید تا بازی‌سازان تصمیم بگیرند یک قدم فراتر رفته و داستان‌ها و دنیاهای خارق‌العاده‌ای را برایمان فراهم کنند. با این حال یکی از اولین ژانرهایی که بالاخره دروازه را برای دیگر بازی ها باز کرد، سبک نقش آفرینی بود. ذهن خلاق استودیوهایی که این عناوین را تولید می‌کرد، در کنار خلق داستان‌های زیبا و شخصیت پردازی‌های به‌یادماندنی، گیم پلی‌های دیوانه‌واری را هم در این بین به وجود آورد که همچنان عجیب و باورنکردنی به نظر می‌رسند.

خیلی از بازی های نقش آفرینی از عمد به شکلی تولید شده‌اند که طولانی و درگیر کننده باشند. خیلی از گیمرهایی که توانایی خرید چندین بازی کوچک در سال را ندارند، ترجیح می‌دهند یک عنوان عظیم و بی پایان را تهیه کرده و برای ماه‌ها از آن لذت ببرند. به همین دلیل با گذر زمان، خیلی از بازی های این سبک نیز به این خواسته احترام گذاشتند. بسیاری از بازی هایی که در این لیست مشاهده کردید را باید برای ماه‌ها بالا و پایین کرده تا بتوانید تمام چیزهای درونش را تجربه کنید. البته انجام این کار برای اتمام قسمت داستانی‌شان ضرورتی ندارد. به دلیل تعداد زیاد بازی های RPG طبیعتاً کلی بازی دیگر پتانسیل حضور در این لیست را داشتند و موفق نشدند. پس شما نیز به ما تعدادی از طولانی ترین بازی های نقش آفرینی را در بخش نظرات معرفی کنید.

منبع: Boss Level Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

طولانی‌ترین بازی‌ای که در سبک نقش آفرینی نیست چه عنوانی است؟

بازی Red Dead Redemption 2 با نیاز به 173 ساعت برای تکمیل کردن، یکی از طولانی‌ترین بازی‌های غیر نقش آفرینی است.

۱
کوتاه‌ترین بازی نقش آفرینی چیست؟

بازی معروف Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars با چیزی حدود 17 ساعت، از کوتاه‌ترین بازی‌های نقش آفرینی است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    امیرعلی

    مهمان

    با سلام، به نظرم جای دو بازی assassin’s creed odyssey یا Valhalla خالی بود واقعا.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Darkness

    مهمان

    مقاله عالی ای بود واقعا ،چنتاشون رو به لیست دانلودهام اضافه کردم
    لطفاً یه مقاله هم برای بازی های کوتاهی ک ارزش بازی کردن بالایی رو دارن هم بزارید.مثل little nightmares

    پاسخ دهید
    • کسری کاظمی

      کسری کاظمی در پاسخ به Darkness

      نویسنده

      سلام، ممنون از نظرتون
      مطلب “برترین بازی ‌های کامپیوتر که می ‌توانید 5 ساعته تمام کنید” را در سایت بررسی کنید.