بازی مشابه Fallout
سید مسعود کاظمی

10 بازی مشابه Fallout 4 که باید تجربه کنید

سید مسعود کاظمی 12 آبان 1400 3 دیدگاه
4,302 بازدید

مجموعه‌ی Fallout یکی از قدیمی‌ و بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی است که در دنیایی پساآخرالزمانی جریان دارد. اولین نسخه‌ی این مجموعه، با نام Fallout: A Post Nuclear Role Playing Game در سال 1997 منتشر شد و توانست طرفداران خاص خود را پیدا کند. برخلاف نسخه‌ی امروزی سری فالوت، نسخه‌های ابتدایی این مجموعه از دوربین ایزومتریک و مبارزات نوبتی استفاده می‌کرد. در این میان بتسدا نیز تلاش بسیاری می‌کرد که تا این مجموعه را با عرضه‌ی هر نسخه بزرگ‌تر و بهتر کند. آخرین عنوان آفلاین منتشر شده از این مجموعه‌ی دوست داشتنی بازی Fallout 4 بود که یکی از بهترین بازی‌های سال 2015 قلمداد می‌شد. هرچند بعد از این بازی بتسدا Fallout 76 که یک بازی کاملاً آنلاین بود را نیز منتشر کرد، اما نتوانست موفقیت فالوت 4 را تکرار کند. همراه 10 بازی مشابه Fallout 4 که باید تجربه کنید، باشید.

بازی شبیه Fallout 4

بازی Fallout 4 در سال 2015 برای کنسول‌های نسل هشتم و کامپیوترهای شخصی منتشر شد. این بازی خوش ساخت توانست رضایت طرفداران قدیمی را حفظ و تعداد زیادی از گیمرهای جدید را به خود جذب کند. برای اولین بار در این بازی سیستم ساخت و ساز اضافه شد که به بازیکن اجازه می‌داد، مکان‌های از پیش تعیین شده را با ذوق و سلیقه‌ی خود بازسازی کنند. درخت مهارت گسترده‌ی بازی، یکی دیگر از نکات مثبتی بود که گیمرها را ساعت‌ها پای فالوت 4 نشانده بود. گرچه بازی نتوانسته بود کیفیت نقش‌آفرینی دو نسخه‌ی پیشین را تکرار کند اما همچنان یک داستان فوق‌العاده با شخصیت‌های متنوع را در خود جای داده بود. همچنین گان‌پلی و مبارزات بازی نسبت به نسخه‌های قبلی مجموعه، دچار تغییرات مثبتی شده بود.

نقطه‌ی مشترک تمام بازی‌های فالوت، یک دنیای پساآخرالزمانی در اثر انفجار بمب اتم است. در حال حاضر خبری از ساخته شدن نسخه‌ی بعدی این مجموعه نیست و همین موضوع باعث شد تا فهرستی از 10 بازی مشابه Fallout 4 که باید تجربه کنید را برای شما آماده کنیم. همراه سری مقالات بازی شبیه در پارسی گیم باشید.

بازی مشابه Fallout 4

Remnant: From the Ashes

اگر شمشیر و دیگر اسلحه‌های سرد سری سولز را با تفنگ عوض کنیم نتیجه‌ی آن، بازی Remnant: From the Ashes می‌شود. این بازی توسط استودیوی Gunfire Games در سبک شوتر سوم‌شخص و نقش‌آفرینی توسعه یافته است و برای کنسول‌های نسل هشتم، نسل نهم و رایانه‌های شخصی منتشر شد. این بازی طاقت‌فرسا توانست نظر مثبت منتقدین را به‌خود جذب کند و فروش 1 میلیون نسخه‌ی این بازی حاکی از محبوبیت این بازی بین گیمرها است. هرچند این بازی الهام فراوانی از سری سولز گرفته است اما رگه‌های نقش‌آفرینی آن مشابه به بازی Fallout 4 است.

بازی Remnant: From the Ashes در یک دنیای آخرالزمانی جریان دارد که یک موجود شیطانی بین‌بُعدی (Interdimensional) بنام Root باعث آن شده است. شخصیت اصلی بازی یکی از بازمانده‌های این آخرالزمان، تلاش می‌کند این موجود شیطانی را از بین ببرد. شخصیت اصلی با دیگر بازمانده‌ها در زیرزمینی امن بنام Ward 13 زندگی می‌کنند و فقط برای پیدا کردن مواد ضروری از آنجا بیرون می‌روند. با پیشروی در بازی، شخصیت اصلی از چگونگی به‌وجود آمدن Root و چرایی ظهور او مطلع می‌شود.

در بازی Remnant فقط می‌توانید دو اسلحه را به‌صورت همزمان حمل کنید. تفنگ‌های بازی شامل شاتگان، اسلحه‌ی کمری، اسلحه‌های تمام اتوماتیک و چند نوع دیگر می‌شود و مبارزات بازی نیز شامل انواع دشمنان کوچک و بزرگ و تعداد زیادی باس‌فایت‌ است. در بازی قابلیت شخصی‌سازی اسلحه و کاراکتر اصلی نیز وجود دارد. با پیدا کردن آیتم‌های مختلف که در محیط بازی پراکنده شده می‌توانید تفنگ‌های خود را ارتقا دهید و آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. درکنار تجربه‌ی آفلاین، این بازی فوق‌العاده را می‌توانید به‌صورت آنلاین، با دوستان خود نیز تجربه کنید.

بازی مشابه Fallout 4

Ascent

بازی Ascent در سبک شوتر با دوربین ایزومتریک توسط استودیوی مستقل سوئدی Neon Giant ساخته شده است. این بازی که رگه‌های نقش‌آفرینی نیز در آن دیده می‌شود در یک دنیای سایبرپانکی جذاب جریان دارد. طراحی خاص، گیم‌پلی سریع و جذاب درکنار سیستم شخصی‌سازی وسیع، عامل اصلی لذت طرفداران و منتقدین از این بازی فوق‌العاده قلمداد می‌شود.

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که ابرشرکت The Ascent Group که کنترل شهر Veles را در دست داشت، نابود می‌شود و حالا شرکت‌های دیگر قصد دارند جایگزین این ابرشرکت شوند. هدف شما در بازی جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقی است. بخش داستانی بازی جذابیت خاصی ندارد و در عوض طراحان بازی تمرکز اصلی خود را روی پویا سازی محیط بازی گذاشته‌اند. دنیای سایبرپانکی بازی Ascent یکی از خوش‌رنگ‌ترین شهرهایی است که در بازی‌های ویدئویی می‌توانید پیدا کنید.

مبارزات بازی با انواع مختلف تفنگ‌ها است که با پیشروی در بازی اسلحه‌های قوی‌تر و بزرگ‌تری کسب خواهید کرد. مشابه به بازی Fallout 4 در این بازی می‌توانید اسلحه‌های خود را شخصی‌سازی کنید. برای شخصی‌سازی اسلحه و شخصیت اصلی نیازمند آیتم‌های خاصی هستید که با گشتن در محیط بازی یا کشتن دشمنان به‌دست می‌آورید. دنیای سایبرپانکی این اجازه را به طراحان داده تا انواع ویژگی‌های عجیب و غریب را برای شخصیت اصلی و اسلحه‌های درون بازی خلق کنند. برای داشتن یک تجربه‌ی کامل‌تر می‌توانید بازی Ascent را به‌صورت آنلاین و با دوستان خود تجربه کنید.

Dying-Light

Dying Light

بازی Dying Light محصول استودیوی Techland، در سبک اکشن و بقا با دید اول شخص ساخته شده است. این بازی در سال 2013 معرفی و قرار بود برای کنسول‌های نسل هفتم نیز منتشر شود؛ اما به‌دلیل محدودیت سخت‌افزاری کنسل شد. بالاخره این بازی در سال 2015 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه شد و توانست نظر منتقدین را به‌خود جلب کند و فروش بسیار خوبی نیز داشته باشد. نسخه‌ی دوم این مجموعه تحت عنوان Dying Light 2: Stay Human نیز در دست ساخت است و در ماه فوریه سال 2022 برای کنسول‌های نسل نهم و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

داستان بازی در مورد یک مأمور سازمان GRE است که برای پیدا کردن یک تروریست باید به شهر Harran برود. اما به‌دلیل شیوع یک نوع ویروس، تعداد زیادی از مردم تبدیل به زامبی شده‌اند. شخصیت اصلی بازی، کایل کرین (Kyle Crane) نام دارد و در جای‌ جای بازی باید تصمیم بگیرد که وظیفه‌اش برای او ارجعیت دارد یا جان مردم بی‌گناه. نویسنده‌های بازی برای خلق یک دنیای ترسناک از کتاب‌های طاعون آلبر کامو و در دل تاریکی جوزف کنراد الهام بسیاری گرفته‌اند.

درکنار داستان فوق‌العاده‌ی Dying Light، این بازی گیم‌پلی جذاب، مفرح و متنوعی نیز دارد. دشمن اصلی شما در طول بازی زامبی‌های مختلفی است که در سرتاسر شهر پراکنده شده‌اند. گه‌گاهی افراد فرقه‌های دیگر نیز برای شما مانع ایجاد می‌کنند که باید آن‌ها را نیز، از سر راه بردارید. در بازی می‌توانید از انواع اسلحه‌های سرد و گرم استفاده کنید و مشابه به بازی Fallout 4 آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. لازم به ذکر است که پارکور یکی از مهم‌ترین بخش‌های گیم‌پلی بازی است و این اجازه را به بازیکن می‌دهد تا در صورت لزوم درعوض مبارزه از دستِ زامبی‌ها فرار کند.

بازی Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 عنوان مورد انتظار استودیوی CD Projekt Red است که نتوانست انتظارات طرفداران را کاملاً برآورده کند؛ اما این بازی همچنان یک اکشن نقش‌آفرینی بسیار خوب است. این بازی توسط تیم 500 نفری که قبلاً روی بازی فوق‌العاده‌ی Withcer 3: Wild Hunt کار کرده بودند طراحی شده و در کلان‌شهری بنام Night City جریان دارد.

شخصیت اصلی بازی V نام دارد و گیمر می‌تواند یکی از سه سبک زندگی رایج در دنیای سایبرپانک را برای او انتخاب کند. در هر صورت، شخصی بنام دکستر دی‌شان (Dexter DeShawn) از شخصیت اصلی می‌خواهد تا یک معامله را انجام دهد و یک چیپِ ارزشمند به نام Relic را به‌دست آورد. معامله درنهایت به مشکل برمی‌خورد؛ در نتیجه‌ی آن قهرمان داستان درگیر ماجرای بزرگی می‌شود که حتی تصورش را هم نمی‌کرد. مشابه به بازی Fallout 4 تصمیم‌گیری شما روی داستان بازی تأثیر مستقیم دارد که در نهایت به یکی از پنج پایان‌بندی بازی می‌رسد.

بازی Cyberpunk 2077 یک بازی جهان‌باز با دید اول‌شخص است که هنگام رانندگی دوربین بازی به حالت سوم‌شخص تغییر پیدا می‌کند. سیستم شخصی‌سازی Cyberpunk 2077 بسیار غنی است و به شما اجازه می‌دهد که شخصیت اصلی را بدون هیچ محدودیتی، همانطور که دوست دارید طراحی کنید. این موضوع روی اسلحه‌های بازی نیز صادق است و شما می‌توانید باتوجه به سبک بازی خود، بخش‌های مختلف اسلحه را ارتقا دهید. تنوع گیم‌پلی در بازی بسیار خوب است و تعادل فوق‌العاده‌ای بین اکشن، قصه‌گویی و فعالیت‌های ساده دارد. دشمن‌های طراحی شده در بازی مشخصات و نقاط ضعف خاص خود را دارند و برای مبارزه با آن‌ها باید از قبل، آماده و مجهز باشید. لازم به‌ذکر است که آپدیت نسل نهمی این بازی تا سال 2022 تأخیر خورده است.

Mad-max

Mad Max

مجموعه فیلم‌های مکس دیوانه جایگاه خاصی در بین طرفداران فیلم‌های آخرالزمانی دارد. بازی Mad Max قرار بود در سال 2014 منتشر شود اما این بازی با تأخیر مواجه شد و در نهایت چندین ماه پس از عرضه‌ی فیلم Mad Max: Fury Road برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوترهای شخصی منتشر شد. بازی Mad Max نقدهای متفاوتی دریافت کرد که مبارزات، مکانیزم‌های رانندگی و دنیای آخرالزمانی آن بیش از همه مورد تمجید قرار گرفت.

بازی از جایی شروع می‌شود که مکس می‌خواهد، برای داشتن یک زندگی آرام به شهر Plains of Silence راهی شود اما در میانه راه، سکابروس سکروتوس (Scabrous Scrotus) فرزندِ ایمورتان جو (Immortan Joe) پادشاه شهر Gastown ماشین او را دزدیده و مکس را در بیابان رها می‌کند تا بمیرد. خوشبختانه شخصی بنام Chumbucket از راه می‌رسد و به مکس کمک می‌کند. این شخصیت همراه همیشگی شما در بازی است و فکر می‌کند شما همان قهرمانی هستید که قوی‌ترین ماشین بیابان، Magnum Opus را خواهد ساخت.

هسته‌ی اصلی گیم‌پلی به دو بخش مبارزات تن‌به‌تن و نبرد ماشین‌ها تقسیم می‌شود. مبارزات تن‌به‌تن با الهام از سری آرکام طراحی شده تا با ریتم سریع مبارزات در حین رانندگی، هم‌خوان باشد. ماشین اصلی شما در بازی Magnum Opus نام دارد که با گشتن در محیط و کشتن دشمنان می‌توانید قطعات مختلفی را به‌دست آورید و با آن‌ها ماشین خود را قوی‌تر کنید. دنیای خشک و بی‌رحم بازی مشابه بازی Fallout 4 است و شخصی‌سازی ماشین و شخصیت مکس در بازی بی‌نظیر طراحی شده است.

بازی مشابه Fallout 4

Tom Clancy’s The Division 2

هرچند نسخه‌ی اول Tom Clancy’s The Division انتظار طرفداران را نتوانست به آن صورت برآورده کند اما یوبی‌سافت توانست، نسخه‌ی دوم این سری را جذاب‌تر و با مشکلات فنی کمتری عرضه کند. بازی The Division 2 یک بازی اکشن شوتر با دید سوم‌شخص است که در یک واشنگتن پساآخرالزمانی جریان دارد. این بازی آنلاین چندنفره توانست منتقدین و طرفداران را راضی نگه‌ دارد و در سال 2019 با فروش 10 میلیون نسخه، به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های سال تبدیل شود.

بازی ادامه‌ی نسخه‌ی قبلی این مجموعه است و اینبار در شهر واشنگتن، پایتخت ایالات متحده آمریکا جریان دارد. پس از پخش شدن گاز سمی بنام Green Poison، شهر واشنگتن کاملاً تخلیه شده و چند نیروی محلی و نیروی SHD سعی می‌کنند از نابودی کامل واشنگتن جلوگیری کنند. دلیل اصلی فرستاده شدن شما به واشنگتن، نجات رئیس جمهور از دست یک گروه تروریستی است. پیدا کردن پادزهر Green Poison یکی دیگر از اهداف شما در طول بازی است که خط داستانی آن در بسته‌های الحاقی ادامه پیدا می‌کند.

مشابه به بازی Fallout 4 در اول بازی شما می‌توانید شخصیت اصلی خود را با سلیقه خودتان از صفر طراحی کنید. داشتن استراتژی از پیش تعیین‌شده و هماهنگی بسیار خوب برای شکست دادن دشمنان الزامی است. تنوع بالای اسلحه باعث شده که گیمر بتواند سبکِ مورد علاقه‌ی خود را در بازی پیاده‌سازی کند. از بین بردن دشمنان، به‌پایان رساندن مأموریت، انجام دادن فعالیت‌های جانبی، سبب بالا رفتن سطح شما می‌شوند که در نتیجه‌ی آن می‌توانید اسلحه‌ و شخصیت خود را ارتقا دهید. بازی The Division 2 را می‌توانید روی کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی تجربه کنید.

Deus-Ex-Mankind-Divided

Deus Ex: Mankind Divided

بازی Mankind Divided آخرین نسخه‌ی مجموعه‌ی سایبرپانکی Deus Ex است که برای کنسول‌های نسل هشتم و کامپیوترهای شخصی منتشر شد. بازی Deus Ex: Mankind Divided در سبک اکشن مخفی‌کاری با دید اول‌شخص توسعه یافته است و در آن درون‌مایه‌های نقش‌آفرینی نیز دیده می‌شود. بازی در سال 2029 در یک کلان‌شهر جریان دارد که انسان‌ها به دو دسته انسان‌های معمولی و سایبورگ‌ها (نیمه انسان، نیمه ربات) تقسیم شده‌اند.

بعد از حوادث رخ داده در Human Revolution، ابرشرکت Illuminati محدودیت‌های سفت و سختی را بر نصب کردن چیپ‌ روی بدن انسان‌ها وضع می‌کند. همین موضوع باعث شده که بشریت به دو دسته تقسیم شوند که باعث ایجاد هرج‌و‌مرج‌ در سرتاسر دنیا می‌شود. بازی در سه شهر لندن، پراگ و دبی جریان دارد. دشمن اصلی شما در بازی ابرشرکت Illuminati است که سعی می‌کند تمام ابرشرکت‌های دیگر را از بین ببرد و به‌تنهایی بر جهان حکمرانی کند.

گیم‌پلی و مبارزات بازی بیشتر روی جنبه‌ی مخفی‌کاری متمرکز است اما بازی به شما اجازه می‌دهد تا بازی را با سبک‌وسیاق خودتان به‌پیش ببرید. برای هر مأموریت چندین راه و روش تعبیه شده است تا آزادی گیمر در انجام مأموریت حفظ و ارزش تکرار بازی بالا برود. مشابه با بازی Fallout 4 شما می‌توانید با NPCهای مختلف صحبت کنید؛ صحبت کردن با شخصیت‌های مختلف یکی از بهترین راه‌ها برای آشنایی با دنیای سایبرپانکی Deus Ex خواهد بود. تنوع بالا در نحوه‌ی شخصی‌سازی، نقش‌آفرینی و مبارزات باعث بالا رفتن ارزش تجربه‌ی چندباره‌ی بازی Deus Ex: Mankind Divide شده است.

بازی مشابه Fallout 4

The Elder Scrolls V: Skyrim

مجموعه The Elder Scrolls یکی دیگر از محبوب‌ترین فرانچایزهای نقش‌آفرینی است که توسط خالقین سری فالوت خلق شد. آخرین نسخه‌ی این مجموعه با عنوان Skyrim در سال 2011 برای کنسول‌های نسل هفتم و کامپیوترهای شخصی منتشر شده است. گیم‌پلی متنوع، المان‌های نقش‌آفرینی و دنیای غنی باعث شده که بازی اسکایریم تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ شود. محبوبیت بازی Skyrim باعث انتشار آن برای کنسول‌های نسل هشتم و در آینده‌ی نزدیک برای کنسول‌های نسل نهم نیز گشته است.

شخصیت اصلی بازی یک اژدهازاده (Dragonborn) است که قابلیت مبارزه و صحبت کردن با اژدها را دارد. بر اساس یک پیشگویی در دنیای اسکایریم، بعد از ظهور الدوین (Alduin)، تنها شخصی که می‌تواند مانع نابودی دنیا به‌دست الدوین شود، یک اژدهازاده است. داستان این بازی به‌صورت غیرخطی روایت می‌شود و بخش عظیمی از داستان مربوط به جهان غنی و مرموز اسکایریم است. دنیای اسکایریم الهام فراوانی از افسانه‌های نورث گرفته و اگر علاقه‌مند به افسانه‌شناسی باشید، قطعاً از تجربه‌ی بازی لذت خواهید برد. مشابه به بازی Fallout 4 از طریق صحبت کردن با شخصیت‌های مختلف و گشتن‌و‌گذار در مناطق مختلف می‌توانید اسرار دنیای اسکایریم را کشف کنید و تبدیل به یکی از شهروندان آن شوید.

گیم‌پلی بازی شامل مبارزه با انواع موجودات و قبیله‌های مختلف است. در بازی شمشیرهای کوتاه و بلند، انواع تبرها، گرزهای مختلف و تیروکمان درکنار وِردهای جادوگری وجود دارد که می‌توانید با ترکیب آن‌ها سبک مبارزه‌ی خاص خود را خلق کنید. اسلحه‌های موجود در بازی قابلیت ارتقا و شخصی‌سازی را دارند و با پیدا کردن آیتم‌های ضروری می‌توانید اسلحه‌های مرگبارتری را بسازید. در بازی درخت مهارت بسیار وسیعی نیز وجود دارد که ارتباط مستقیمی با سبک بازی شما دارد. اسکایریم، بازیکن را در نحوه‌ی پیشبرد و ترتیب مأموریت‌ها کاملاً آزاد گذاشته است.

Metro-Exodus

Metro Exodus

بازی Metro Exodus آخرین نسخه از سری بازی‌های Metro است که در سال 2019 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوترهای شخصی منتشر شد. سری مترو بر اساس رمان‌های مترو نوشته‌ی دیمیتری گلوخوفسکی خلق شده است. نویسنده‌ی این مجموعه رمان‌ها در مصاحبه‌ی از علاقه‌ی شدید خود به بازی‌های ویدئویی گفته بود و در ادامه اضافه کرد که برای خلق یک دنیای خشک و ترسناک، الهام بسیاری از اولین بازی مجموعه فالوت گرفته است. پس از جنگ اتمی، کره زمین نابود شده است و مردم برای زنده ماندن به مترو و بخش های زیرزمینی‌ مسکو پناه برده‌اند.

Metro Exodus ادامه‌دهنده داستان Metro: Last Light است. در این نسخه آرتیوم (Artyom) از گروه Spartan Order جدا می‌شود و به‌دنبال پیدا کردن موجودات فرازمینی می‌رود. درون‌مایه‌های سیاسی، فلسفی و فرازمینی مجموعه‌ی مترو در این نسخه حفظ شده‌اند و بعد سیاسی آن بیشتر نیز شده‌ است. داستان بازی در طول یک سال روایت می‌شود و چندین شخصیت محبوب از کتاب مترو 2035 نیز به بازی اضافه شده است. برخلاف نسخه‌های قبلی، این بار شاهد چندین مکان دیگر مثل قزاقستان نیز در کنار روسیه هستیم.

بازی Metro Exodus همانند نسخه‌های قبلی در سبک شوتر اول‌شخص طراحی شده اما اینبار جنبه‌ی نقش‌آفرینی بازی بیشتر است. مشابه بازی Fallout 4 دشمنان شما در بازی شامل انواع موجودات جهش‌یافته و دیگر انسان‌ها می‌شود. با گشتن در محیط می‌توانید اسلحه‌های مختلفی به‌دست بیاورید که هرکدام آن‌ها قابلیت ارتقا و شخصی‌سازی را نیز دارا هستند. محیط سمی بازی یکی دیگر از دشمنان اصلی شما، در بازی قلمداد می‌شود که برای مقابله با آن باید تجهیزات کافی داشته باشید. در این نسخه از سری مترو با محیط سندباکس روبه‌رو هستیم اما داستان بازی همچنان به‌صورت خطی روایت می‌شود.

The-Outer-Worlds

The Outer Worlds

استودیوی Obsidian Entertainment یکی از بهترین نقش‌آفرینی سازهای صنعت ویدئوگیم است که بازی‌های Pillars of Eternity و Fallout: New Vegas را در کارنامه‌ی خود دارد. آخرین محصول این استودیوی خوش‌نام، بازی The Outer Worlds نام دارد که در سبک شوتر اول‌شخص و نقش‌آفرینی ساخته شده است. از آنجایی که این استودیو تجربه‌ی ساخت عنوان فالوت را دارد، می‌توان نکات مشابه به بازی Fallout 4 را در آخرین اثر آن‌ها نیز پیدا کرد.

داستان بازی در مورد شخصی است که با نام Stranger شناخته می‌شود. یک دکتر دیوانه برای نجات دادن یک سیاره رو به نابودی، قهرمان داستان ما را آنجا می‌فرستد. این سیاره  که Halycon نام دارد توسط گروهی خاص با نام Board کنترل می‌شود و زندگی را برای بسیاری از افراد جامعه سخت کرده‌است. بازی دارای سه پایان اصلی و بیست پایان مختلف برای شخصیت‌های فرعی است.

The Outer Worlds در یک سیاره خوش رنگ‌ و لعاب جریان دارد که در آن انواع موجودات و انسان‌ها را می‌توانید پیدا کنید. شخصیت اصلی دارای یک سفینه فضایی است که با استفاده از آن می‌توانید در بازی Fast Travel کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید NPCهای مختلف را استخدام کنید تا در ماجراجویی‌ها، شما را همراهی کنند. هرکدام از این شخصیت‌ها قابلیت و ویژگی‌ منحصر به‌فردی دارند. در بازی تفنگ و اسلحه‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام چندین نوع مهمات دارند. همچنین درخت مهارت بازی به 3 بخش Science، Medical و Engineering تقسیم شده که با پیشروی در بازی می‌توانید مهارت‌های مختلف مربوط به هر بخش را باز یا ارتقا دهید.

سخن نهایی

این بود 10 عنوان مشابه به بازی Fallout 4 که طرفداران این بازی جذابِ آخرالزمانی می‌توانند تجربه کنند. کدام یک از بازی‌های این فهرست را تجربه کرده‌اید؟ به‌نظر شما کدام بازی تشابه بسیاری با عنوان Fallout 4 دارد؟ آیا بازی Fallout 4 را تجربه کرده‌اید؟ در بخش دیدگاه برایمان بنویسید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Fallout 4 چه زمانی منتشر شد؟

بازی Fallout 4 در سال 2015 برای کنسول‌های نسل هشتم و کامپیوترهای شخصی منتشر شد. این بازی خوش ساخت توانست رضایت طرفداران قدیمی را حفظ و تعداد زیادی از گیمرهای جدید را به خود جذب کند. برای اولین بار در این بازی سیستم ساخت و ساز اضافه شد که به بازیکن اجازه می‌داد، مکان‌های از پیش تعیین شده را با ذوق و سلیقه‌ی خود بازسازی کنند.

۱
شماره‌های اولیه مجموعه Fallout به چه شکل بود؟

برخلاف نسخه‌ی امروزی سری فالوت، نسخه‌های ابتدایی این مجموعه از دوربین ایزومتریک و مبارزات نوبتی استفاده می‌کرد. در این میان بتسدا نیز تلاش بسیاری می‌کرد که تا این مجموعه را با عرضه‌ی هر نسخه بزرگ‌تر و بهتر کند. آخرین عنوان آفلاین منتشر شده از این مجموعه‌ی دوست داشتنی بازی Fallout 4 بود که یکی از بهترین بازی‌های سال 2015 قلمداد می‌شد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    Dark soulser

    مهمان

    سلام .
    از نظر خودم من بازی فال اوت ۴ خودش بازی چندان دلچسبی نبود . اما عناوین بعضی شبیه بهش رو که در اینجا ذکر کردید واقعا دوست داشتم مثل mad max , dying light . اما ای کاش ویستلند ۳ رو هم تو لیست میذاشتین .

    پاسخ دهید
  • Avatar

    parsa

    مهمان

    ببخشید یه اخبار هم درمورد بازی های جدیدی که اومده بزارید که چه موقع کرک میشن یا …

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به parsa

      دبیر محتوا

      از اونجایی که بیشتر بازی‌های جدید از قفل دنوو استفاده میکنن، کمی صحبت در مورد کرک شدن یا نشدن، دشواره؛ در صورتی که منبع مطمئن وجود داشت، حتما منتشر خواهیم کرد.