کسری کاظمی

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی

کسری کاظمی 10 شهریور 1401 بدون دیدگاه
4,027 بازدید

ژانر نقش آفرینی با اختلاف به عنوان پیچیده‌ترین و درگیر کننده‌ترین دسته در صنعت گیم شناخته می‌شود. با اینکه فرهنگ‌های مختلفی به ساخت بازی های نقش آفرینی می‌پردازند، ولی کشور ژاپن به دلیل تفکرات و فلسفه‌های خاصی که به صنعت گیم تزریق کرده، معمولاً با سایر آن‌ها متفاوت است. JRPGها یا بازی های نقش آفرینی ژاپنی همواره از محبوب‌ترین و تحسین شده‌ترین بازی ها در میان تمام آثار صنعت گیم هستند. در حالی که بهترین می‌تواند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد، یک JRPG ایده آل معمولاً همراه خود داستانی جذاب، گیم پلی خلاقانه و هیجان‌انگیز و همچنین دنیایی بزرگ و پر جزئیات به همراه هزاران پدیده مختلف برای کشف کردن خواهد داشت. در ادامه به بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی می‌پردازیم.

بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی یا همان JRPG

به واسطه شهرت بیش از اندازه فرنچایزهایی مانند Final Fantasy، Fire Emblem و آثار جدیدتری مثل Triangle Strategy که به تازگی منتشر شده، باری دیگر موج قدیمی در حال بازگشتی قدرتمند به صنعت گیم است. بازی های JRPG حالا بیشتر از گذشته بر روی پلتفرم‌های مختلف در دسترس قرار دارند و هر کسی در هر جایی می‌تواند به تجربه آن‌ها بپردازد.

در گذشته این بازی ها اغلب تنها در خود کشور ژاپن تجربه می‌شدند؛ ولی حالا می‌بینیم که مخاطبان غربی این آثار در حال پیشی گرفتن از آن‌ها است. پس بیایید وقت را بیش از این تلف نکرده و به بررسی مهم‌ترین و البته بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی بپردازیم. فاکتورهای مختلف این لیست شامل میانگین نمره، میزان فروش، تأثیرگذاری در سایر بازی ها و البته سلیقه شخصی می‌شود.

بازی Baten Kaitos

Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean

Baten Kaitos یک بازی کمتر شناخته شده است که در سال 2003 بر روی GameCube منتشر شد. قبل از اینکه مانند امروز در بازی هایی مانند Slay the Spire و Hearthstone شاهد شهرت این مکانیک باشیم، این بازی بر روی کارت‌ها و ساختن یک دست مخصوص در نبردهای نوبتی تمرکز داشت. بازی دارای مکانیکی بود که در آن بسیاری از چیزهای دنیای بازی را می‌توان به کارت تبدیل کرد و در نبردها از جادو گرفته تا حتی غذا استفاده کرد. این عنوان شامل یک نسخه فرعی نیز می‌شود.

بازی Chrono Trigger

Chrono Trigger

چیزی که معمولاً بین طرف‌داران این سبک به شدت بحث می‌شود، جایگاه بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی است. زمانی که این موضوع آغاز می‌شود، معمولاً از اولین اسم‌هایی که به گوش می‌رسد Chrono Trigger است. Chrono Trigger در سال 1995 منتشر شده و به واسطه داستان خاص و بی مانند و البته شخصیت‌های فراموش نشدنی‌اش، همواره تا همین امروز نیز به عنوان یک شاهکار تحسین می‌شود. طرف‌داران به شدت انتظار یک نسخه بازسازی شده از این عنوان بی نظیر را می‌کشند.

بازی Chrono Cross

Chrono Cross

Chrono Cross دنباله‌ای معنوی برای بازی Chrono Trigger است که معمولاً به دلیل شباهت‌هایشان، بیش از حد با آن بازی مقایسه می‌شود. در واقعیت، با یک بازی کاملاً متفاوت و با کلی مکانیک خلاقانه روبرو هستیم که به سادگی آن را در جایگاه بهترین‌های کنسول پلی استیشن قرار می‌دهد. این بازی نیز همانند نسخه قبلی شامل یک تیم بی نظیر از شخصیت‌های اصلی و فرعی بوده و حتی نبردهای بازی نیز شکلی اکشن‌تر و سینمایی تر به خود گرفته‌اند. پس این بازی را نیز نباید از دست داد.

بازی Dragon Quest VIII

Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King

فرنچایز Dragon Quest به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین سری بازی های سبک نقش آفرینی ژاپنی شناخته می‌شود. قسمت هشتم سری به واسطه کلی تغییرات اساس، موفق شد تا نگاه‌های بیشتری را نسبت به بازی های قبلی سری به سوی خود جلب کند. مبارزات بازی همانند عناوین قبلی بوده، ولی گرافیک آن کاملاً سه بعدی و سینمایی شده است. صداپیشگی عالی، دنیایی بزرگ و قابل جستجو و کلی شخصیت جذاب و دوست داشتنی از این بازی یکی از بهترین JRPGهای  PS2 را ساخته‌اند.

بازی Dragon Quest XI

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

قسمت یازدهم سری Dragon Quest به هیچ وجه دست به اختراع موضوع و پدیده‌ای جدید نمی‌زند؛ زیرا نیازی به این کار وجود ندارد. این بازی بهترین تکه‌ها از بازی های قبلی سری را برداشته و با ترکیبشان، یکی از سرگرم کننده‌ترین و البته بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی چند نسل اخیر در صنعت گیم را خلق می‌کند. باس‌ها و دشمنان قدرتمندی در پایان هر مرحله انتظار شما را می‌کشند و خط داستانی طولانی آن هم برای ساعت‌ها شما را درگیر این دنیای دیوانه‌وار بامزه خواهد کرد.

بازی Earthbound

EarthBound

بازی EarthBound یک تجربه سرگرم کننده و بسیار جذاب است. این عنوان در اصل دومین نسخه از فرنچایز بزرگ‌ترین به نام Mother است. این بازی به واسطه قرار گیری در دنیای مدرن، تا حدودی با سایر عناوین فانتزی ژانر نقش آفرینی ژاپنی متفاوت است. با این حال EarthBound با گذر زمان ثابت کرده که نه تنها در زمینه داستان سرایی، شخصیت‌های به‌یادماندنی، دشمنان چالش برانگیز و دنیای کاملش یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی بلکه یکی از بهترین بازی های تاریخ است.

بازی Final Fantasy VI

Final Fantasy VI

با تمام عشقی که این روزها سری Final Fantasy از سوی جامعه گیم دریافت می‌کند، قسمت ششم این سری آن عنوانی است که همه انتظار دارند تا روزی به شکل کامل بازسازی شود. درست همانند Chrono Trigger این بازی نیز در نسل چهارم بازی ها ساخته شده و به صورت مشترک تاج بهترین را با آن بازی تقسیم می‌کند. Final Fantasy VI با داستان درگیر کننده و کلی شخصیت رنگارنگ (چه مثبت و چه منفی) برای شما تجربه‌ای را آماده کرده که تا سال‌ها از خاطرتان پاک نمی‌شود.

بازی Final Fantasy IX

Final Fantasy IX

هر چیزی که طرف‌داران سری Final Fantasy از این مجموعه بازی افسانه‌ای انتظار دارند، یک بار برای همیشه در قسمت نهم به شکل کامل دور هم جمع شد. این بازی شامل دنیایی پر از شوالیه‌ها، جادو، هیولاها و افتخار تشکیل شده و در این مسیر طولانی نیز شخصیت‌هایی حضور دارند تا با شما همراه شوند. داستان این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی تاریک‌تر و پیچیده‌تر بوده و می‌توانید انتظار داشته باشید که حتی در مواردی اشکتان را هم در بیاورد. این عنوان منحصربه‌فرد را از دست ندهید.

بازی Final Fantasy VII Remake

Final Fantasy VII Remake

خود بازی Final Fantasy VII که در سال 1997 منتشر شد، به تنهایی قابلیت این را داشته که سایر بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی را از میدان به در کند. با این حال سازندگان به دلیل شهرت بی پایان این عنوان مهم، تصمیم به ساخت نسخه‌ای بازسازی شده با گرافیک مدرن کردند که نشان می‌دهد تا چه اندازه با یک بازی کلاسیک روبرو هستیم. این بازسازی همان داستان قدیمی را با جلوه‌های مدرنی به شما ارائه کرده که بهترین نماینده ممکن برای بالا نگه داشتن JRPG در نسل فعلی خواهد بود.

بازی Fire Emblem Path of Radiance

Fire Emblem: Path of Radiance

سری Fire Emblem به لطف گیم پلی تاکتیکی و استراتژیک خود همیشه نسبت به سری‌های دیگر ژانر JRPG برتری داشته است. از آنجایی که بازی از سیستم به شدت چالش برانگیز Permadeath برای شخصیت‌هایش استفاده می‌کند، مهم است که در هنگام بازی کردن به خوبی تمام جنبه‌های مبارزه را در نظر داشته باشید. یک حرکت اشتباه می‌تواند به مرگ ختم شود و آن شخصیت را برای همیشه از دست داده‌اید. این یک ایده فوق‌العاده برای یکی از تأثیرگذارترین بازی های ژاپنی تاریخ است.

بازی Golden Sun

Golden Sun

خیلی از نقش آفرینی های ژاپنی معروف از سیستم جادو تنها برای مبارزات استفاده می‌کنند. با این حال ویژگی جالب بازی Golden Sun جادو را در فعالیت‌های جانبی بازی دخیل کرده و به همین واسطه با چیزی بیشتر از یک نقش آفرینی تکراری روبرو هستیم. به‌عنوان‌مثال مسیرهای بسته‌ای در بازی وجود دارد که با یاد گرفتن طلسم‌های جدید، می‌توانید به آنجا برگشته و راه را باز کنید. این بازی همچنین موجودات افسانه‌ای جدیدی را درون خود جا داده و تجربه‌ای متفاوت را برایتان خلق می‌کند.

بازی Grandia II

Grandia II

روی کاغذ، بازی Grandia II شبیه تمام JRPG هایی است که تابه‌حال مشاهده کردید. با این حال زمانی که واقعاً وارد آن شوید، برای زمان خود، با یک بازی کاملاً خاص روبرو می‌شوید. بازی نبردهای نوبتی تکراری را با المان‌های شطرنج و استراتژیک مخلوط کرده تا در طول زمان بازیکنان خسته نشوند. شما باید حرکات دشمن را به شکل دقیقی بررسی کرده و سپس با دست‌کاری آن‌ها، پیروزی را کسب کنید. همچنین شاهد سیستم‌های جادویی خاص و داستانی جذاب در طول بازی خواهیم بود.

بازی Kingdom Hearts II

Kingdom Hearts II

خیلی‌ها ممکن است بگویند که اولین نسخه از سری Kingdom Hearts یک شاهکار واقعی است؛ ولی نسخه دوم اگر نه به همان اندازه، بلکه بهتر هم ظاهر می‌شود. این بازی ترکیبی بی نظیر از دنیاهای فانتزی JRPG با حضور شخصیت‌های معروف دیزنی مانند میکی موس و دونالد داک است. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا این بازی از کلیشه‌های معمول JRPGها خلاص شده و داستانی منحصر به فرد با حضور ده‌ها شخصیت به‌یادماندنی را برای شما تعریف کند که هرگز تکراری نمی‌شود.

بازی The Legend of Heroes

The Legend of Heroes: Trails in the Sky

Trails in the Sky یکی از آن JRPG هایی است که به راحتی می‌توان ساعت‌ها در آن گم شد. بازی های متعددی در این سری وجود دارد و همه آنها به هم متصل هستند. این اولین ورودی در سری بوده که از قضای روزگار یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین ماجراجویی‌ها در یک JRPG خواهد بود. دنیای وسیعی برای کاوش با افراد بی‌شماری برای گفتگو و ملاقات وجود دارد. داستان سرایی از مهم‌ترین ویژگی‌های Trails in the Sky بوده و هر چیز دیگری مانند گیم پلی در مرحله دوم قرار دارد.

بازی Lost Odyssey

Lost Odyssey

با اینکه کنسول ایکس باکس 360 بهترین مکان برای یافتن بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی نیست، ولی تعدادی اثر قدرتمند را نیز به جا گذاشته است. شاید محبوب‌ترین آنها Lost Odyssey باشد. داستان بازی حول محور شخصیت Kaim می‌گذرد. یک فرد جاودانه که حافظه خود را از دست داده و باید در ماجراجویی طولانی ای وی را همراهی کنید. بازی از مکانیک‌های کلاسیک نقش آفرینی های ژاپنی بهره‌مند بوده و چالش‌های زیادی برای یافتن حقیقت جلوی پای بازیکنان قرار گرفته است.

بازی Lunar Eternal Blue

Lunar: Eternal Blue

یکی از بهترین چیزها در رابطه با JRPGهای قدیمی این است که این آثار اغلب شامل داستان‌ها، مأموریت‌ها فرعی و دیالوگ‌های بیشتری نسبت به خیلی از بازی های امروزی هستند. این موضوع شاید به دلیل عدم صداگذاری در آن‌ها نیز باشد. Lunar: Eternal Blue دنیایی غنی و کامل را به بازیکنان ارائه می‌دهد که داستان‌های زیادی در آن برای کشف از طریق خواندن متن‌های طولانی دارد. اگر طرف‌دار هنر داستانی سرایی در بازی ها هستید، این شاهکار را به هیچ وجه از دست ندهید.

بازی Mario Luigi Superstar

Mario & Luigi: Superstar Saga

پس از موفقیت بی نظیر بازی Paper Mario، عجیب نبود که کمپانی نینتندو دستور ساخت یک بازی نقش آفرینی دیگر بر اساس لوله کش معروف صنعت گیم را صادر کرد. این بازی دو برادر لوله کش را با هم همراه می‌کند تا به نجات پرنسس بپردازند. عجیب است که از یک بازی ماریو به عنوان یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی نام برد، ولی Mario & Luigi: Superstar Saga با جذابیت‌های نینتندویی‌اش، نشان داده که حتی عجیب‌ترین ایده‌ها نیز از پتانسیل برخوردار هستند.

بازی Ni no Kuni

Ni no Kuni

اگر از طرف‌داران سری پوکه مون و جمع آوری هیولاهای جادویی هستند، بازی Ni no Kuni دقیقاً همین محتوا را با استایل انیمیشن‌های استودیوی جیبلی به شما ارائه می‌کند. Ni no Kuni پدیده‌ای شگفت‌انگیز و با کلی عشق است که می‌تواند برای تمامی گیمرها جذاب باشد. شما در دنیای بزرگ این باز به جمع آوری هیولاهای مختلف می‌پردازید و می‌توانید از آن‌ها در نبردها استفاده کنید. اگر به دنبال تجربه یک انیمیشن متحرک و پر از انرژی هستید، Ni no Kuni را به هیچ وجه از دست ندهید.

بازی Nier: Automata

NieR:Automata

خیلی از گیمرها از بازی NieR:Automata به عنوان یک JRPG یاد نمی‌کنند زیرا این بازی از سیستم مبارزات اکشن و سریع‌تری نسبت به سایر بازی های ژانر برخوردار است. با این حال با یک بازی نقش آفرینی روبرو هستیم که به دست ژاپنی‌ها ساخته شده، پس خیلی نمی‌توان به حضورش در این لیست خرده گرفت. با یک بازی عمیق و داستانی سرایی قدرتمندی مواجه میشوید که برای کسب تجربه کامل داستان بازی، باید چند بار آن را تمام کرد تا تمام پایان‌های بازی برایتان قابل درک شوند.

بازی Paper Mario

Paper Mario: The Thousand-Year Door

بازی اورجینال Paper Mario عنوان خوبی است؛ با این حال به لطف سخت افزار بهتر، Paper Mario: The Thousand-Year Door چندین برابر نسبت به آن بازی پیشرفت کرده است. در دنیایی که از بازی‌های Mario Kart و بازی‌های اصلی ماریو به شدت اشباع شده‌اند، تجربه یک سفر آسان و فراموش نشدنی در قالب یک بازی JRPG کارتونی قطعاً برای بسیاری از گیمرها جذاب خواهد بود. به لطف استایل هنری و گیم پلی قابل درکش، این بازی توانسته میلیون‌ها نسخه فروش داشته باشد.

بازی Persona 3

Persona 3

با اینکه نسخه‌های قدیمی تر فرنچایز Persona از کیفیت خوبی برخوردار هستند، ولی نسخه سوم این سری بود که توانست این مجموعه بازی شاهکار را تبدیل به موفقیت‌های بین‌المللی کند. داستان جدی و تیره این بازی، از ریشه‌های ژانر JRPG دور شده و تجربه‌ای بالغانه را به گیمرها تقدیم می‌کند. این داستان را با گیم پلی خاص و متفاوت این سری ترکیب کنید تا یک بازی شاهکار را در دستانتان داشته باشید. این تازه آغاز مسیر موفقیت‌های سری بوده و عناوین بهتری در ادامه منتشر شدند.

بازی Persona 4 Golden

Persona 4 Golden

چهارمین نسخه از سری بزرگ Persona همان‌طور که از آن انتظار می‌رفت با داستان‌های جذاب‌تر، شخصیت‌پردازی‌های عمیق‌تر و گیم پلی عجیبش، صنعت گیم را از پایه لرزاند. این بازی علاوه بر مکانیک‌های نقش آفرینی و مبارزاتش، به عنوان یک شبیه ساز زندگی روزمره نیز رفتار کرده که شما باید شخصیت اصلی را در زندگی و ارتباطش با مردم همراهی کنید. این بازی همچنین به همراه 2 نسخه قبل و بعد خود در حال حاضر بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز قابل دسترس است.

بازی Persona 5 Royal

Persona 5 Royal

اگر بخواهیم از نظر نقد و نظر منتقدان به آن نگاه کنیم، Persona 5 Royal یکی از تحسین شده‌ترین و بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی در تمام دوران است. از نظر خیلی‌ها این بازی بهترین نسخه از فرنچایز خود بوده که به واسطه گیم پلی اعتیادآور، داستان‌های جاه‌طلبانه‌تر و شخصیت‌های دوست داشتنی‌اش، هیچ رقیبی برای خود ندارد. این یک ماجراجویی طولانی است که می‌تواند برای مدت‌ها شما را درگیر و جذب خود نگه دارد. پس تجربه آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

بازی Phantasy Star IV

Phantasy Star IV

با اینکه بازی Phantasy Star IV در زمان انتشارش، نقدهای ضد و نقیضی از سوی منتقدان دریافت کرده، ولی پس از گذشت زمان و درک شدن بیشترش، امروزه از آن نه تنها به عنوان بهترین نسخه در طول سری، بلکه یکی از بهترین JRPGهای تاریخ یاد می‌کنند. سری Phantasy Star مجموعه‌ای است که به طور یکپارچه عناصر علمی تخیلی و فانتزی را با هم ترکیب می‌کند؛ پدیده‌ای که حتی امروزه نیز کمتر در بازی های هم سبک خود دیده می‌شود و بدون شک ارزش وقت شما را دارد.

بازی Pokemon Red and Blue

Pokémon Red and Blue

به واسطه بازی Pokémon Red and Blue در اواسط دهه 90 میلادی بود که یک پدیده میلیارد دلاری در صنعت گیم آغاز شده و تا امروز نیز قدرتمند جلو می‌رود. ایده رفتن به یک ماجراجویی حماسی برای پیدا کرد و جمع آوری هیولاهای مختلف، کل سبک نقش آفرینی را برای همیشه تحت تأثیر قرار داد. در ادامه شاهد این بودیم که از دل این بازی، انیمیشن‌ها، فیلم‌ها، اسباب‌بازی‌ها و کلی محتوای دیگر در دنیا به وجود آمد و امروزه کمتر کسی وجود دارد که با نام پوکه مون آشنا نباشد.

بازی Pokemon HeartGold

Pokémon HeartGold

بازی Pokémon HeartGold یکی از آثار جدیدتر منتشر شده در فرنچایز قدیمی پوکه مون است. این بازی به طور کامل به مکانیک‌ها و المان‌های محبوب سری وفادار بوده و نشان داده که با گذر زمان نیز یک فرمول و ایده خوب قدرتمند باقی می‌ماند. اضافه شدن هیولاهای جدید، مربیان تازه وارد، داستان‌های جذاب و موسیقی متن بی نظیرش، جای تعجب ندارد که بسیاری از گیمرهای امروزی از Pokémon HeartGold به عنوان بهترین نسخه در تاریخ فرنچایز یاد می‌کنند.

بازی Radiant Historia

Radiant Historia: Perfect Chronology

بازی Radiant Historia: Perfect Chronology در اصل بازسازی یکی از تحسین شده‌ترین نقش آفرینی های ژاپنی در کنسول DS است. یکی از معدود بازی های خوب این ژانر که المان‌های نقش آفرینی را با پدیده سفر در زمان ترکیب کرده و نتیجه خوبی هم گرفته است. بازیکنان می‌توانند برای انجام ماموریت‌های جانبی و حتی ماموریت‌های اصلی بازی، در خطوط زمانی حرکت کرده و رویدادهای جدیدی را برای تصمیم‌گیری پیدا کنند که خط زمانی را بیش از پیش تغییر می‌دهد.

بازی Secret of Mana

Secret of Mana

زمانی که بحث بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی در نسل چهارم یعنی دوران SNES به میان می‌آید، خیلی‌ها اسم شاهکاری به نام Secret of Mana را فراموش می‌کنند. شاید دلیل این موضوع، تغییر سیستم مبارزات بازی از نوبتی به اکشن زنده باشد که در زمان خود چیزی بسیار عجیب بود. با این حال این موضوع به شدت به هیجان بازی کمک کرده و داستان زیبا و شخصیت‌های فراموش نشدنی‌اش از Secret of Mana عنوانی را ساخته که باید توسط گیمرهای بیشتری بازی شود.

بازی Shadow Hearts Covenant

Shadow Hearts: Covenant

باوجوداینکه داستان بازی Shadow Hearts: Covenant در دنیایی جریان داشته که از لاوکرفت الهام گرفته و شبیه سایر بازی های ژاپنی نیست، این بازی موفق می‌شود دنیای فعلی ما را به شکل دیوانه‌واری ترسیم کرده و از نظر دنیا سازی، یکی از بهترین بازی های سبک خود باشد. اتفاقاتی که در این بازی جریان دارد حتی وارد دوران جنگ جهانی اول هم شده و از آن موضوعات تاریخی برای روایت داستان حماسی و فانتزی‌اش به واسطه گیم پلی اکشن و سریع استفاده می‌کند.

بازی Shin Megami Tensei III

Shin Megami Tensei III: Nocturne

بازی Shin Megami Tensei III: Nocturne به واسطه نبردهای سخت و چالش برانگیزش، در میان گیمرها به شدت بدنام است؛ با این حال بخش سرگرم کننده و دلیلی که این بازی از سایر آثار این لیست متمایز شده نیز همین است. دنیای پسا آخرالزمانی بازی مملو از موجودات خطرناک، مأموریت‌های جانبی فراوان و موقعیت‌های داستانی ترسناک و حتی ناراحت کننده است. اگر به دنبال یک نقش آفرینی ژاپنی بالغانه هستید، Shin Megami Tensei III: Nocturne را از دست ندهید.

بازی Shin Megami Tensei V

Shin Megami Tensei V

سری SMT به خاطر نبردهای به شدت سخت و وحشیانه نوبتی خود شناخته می‌شوند. Shin Megami Tensei V نیز از این قاعده مستثنی نیست و به ارائه نبردهای طاقت‌فرسا و در عین حال سرگرم کننده با شیاطینی که شما استخدام می‌کنید ادامه می‌دهد. به واسطه تغییرات مثبتی نسبت به بازی های قبلی مانند آسان‌تر شدن ذخیره سازی در بازی و چیزهای جزئی تر، می‌توان از این بازی به عنوان بهترین و تمیزترین نسخه در طی فرنچایز قدیمی Shin Megami Tensei یاد کرد.

بازی Shining Force II

Shining Force II

بازی های نقش آفرینی تاکتیکال از زیرمجموعه‌های محبوب ژانر JRPG هستند و حتی بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی از المان‌های این زیرمجموعه برای بهبود در گیم پلی‌های خود استفاده می‌کنند. با این حال این بازی ها معمولاً گشت و گذار در دنیا را فدای نبردهای پیچیده می‌کنند. بازی Shining Force II کاملاً از این موضوع رهایی داشته و به شما اجازه می‌دهد در بین نبردها، دنیای بازی را گشته و با شخصیت‌های جذابی صحبت کنید تا داستان را بهتر متوجه شده و به جلو بروید.

بازی Skies of Arcadia

Skies of Arcadia

کنسول دریم کست عمر بسیار کوتاهی داشت؛ ولی در همین مدت کم، میزبان یک سری بازی خارق‌العاده مانند Skies of Arcadia بود. دنیای خاص این بازی، شما را در شهری در آسمان‌ها و فضای استیم پانکی قرار می‌دهد. چیزهای زیادی برای کاوش در دنیای وسیع بازی با رازهایی برای کشف و شخصیت‌هایی برای آشنا شدن وجود دارد. شما اعضای جدیدی را به کشتی هوایی خود دعوت کرده و با کمک همدیگر به گشت و گذار و تحقیق در دنیا بازی خواهید پرداخت که هرگز خسته کننده نمی‌شود.

بازی Suikoden II

Suikoden II

بازی Suikoden II از آن دسته JRPG هایی است که در زمان انتشارش به واسطه ورود Final Fantasy به دنیای بازی های سه بعدی، کمی از نظر ظاهری قدیمی به نظر می‌رسید. با این حال خیلی از گیمرها به آن دنیاهای دو بعدی و بامزه عادت کرده‌اند و نمی‌خواهند تا بازی های سه بعدی را قبول کنند. اگر از این مدل گیمرها هستید، پس Suikoden II یکی از زیباترین دنیاها به همراه ده‌ها شخصیت دوست داشتنی و داستانی درگیر کننده را برایتان آماده کرده تا برای مدت‌ها سرگرم شوید.

بازی Super Mario RPG

Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars

خیلی‌ها به سادگی فراموش می‌کنند که ماریو و دوستانش ماجراجویی نقش آفرینی خود را در اواسط دهه 90 میلادی تجربه کرده بودند. تجربه دنیای آشنای ماریو ولی این بار در قالب یک بازی نقش آفرینی از هیجان‌انگیزترین اتفاقاتی بود که در نسل چهارم رخ داد. Square ثابت کرد که باری دیگر از هنرمندترین استودیوهای نقش آفرینی ساز ژاپنی بوده و Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars نیز هر گیمری که به نقش آفرینی و ماریو علاقه داشته باشد را راضی می‌کند.

بازی Tales of Symphonia

Tales of Symphonia

سری بازی های Tales همیشه از زمان انتشار از تأثیرگذارترین و تحسین شده‌ترین بازی های ژانر JRPG بودند. Tales of Symphonia که در ابتدا برای کنسول GameCube منتشر شد، به واسطه گیم پلی و گرافیک جذابش، اغلب به عنوان یکی از خوش ساخت ترین و نماینده‌های این مجموعه در نظر گرفته می‌شود که همچنین پرفروش‌ترین هم هست. سبک هنری cel-shaded بازی برای طرف‌داران جدید و قدیمی این سری جذاب بود، اگرچه در نسخه‌های بعدی کنار گذاشته شد.

بازی Tales of Arise

Tales of Arise

Tales of Arise جدیدترین نسخه در فرنچایز افسانه‌ای Tales بوده که در سال 2021 منتشر شد و موفق شد تا یکی از تحسین شده‌ترین نقش آفرینی های سال هم باشد. این بازی دقیقاً همان نفس تازه‌ای بود که این سری به آن نیاز داشت. داستان بازی به مسائلی جدی مانند برابری نژادی و پذیرش توسط دیگران می‌پردازد. با اینکه این داستان می‌توانست به راحتی تاریک و تیره باشد، ولی همچنان مانند بازی های دیگر سری می‌توان مقداری کمدی را در آن پیدا کرد که نتیجه‌ای عالی داشته است.

بازی Vagrant Story

Vagrant Story

شاید بازی Vagrant Story از ذهن‌های خلاق کمپانی Square خارج شده باشد، ولی به هیچ وجه شبیه چیزهایی نیست که پیش از این در آن استودیو ساخته شده است.. این بازی یک RPG اکشن ماجراجویی است که بر روی ساخت سلاح، پازل‌ها و استراتژی تمرکز دارد. فضاهای خاکستری زیادی در داستان وجود دارد و تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی حقیقت را در داستان می‌گوید دشوار است. گرافیک و سیستم روایت بازی Vagrant Story به شدت بالغانه و منحصر به فرد هستند.

بازی Wild Arms

Wild Arms

بازی Wild Arms با کنار گذاشتن فضاسازی‌های سنتی سبک JRPG، دنیایی متفاوت خلق کرده و بازیکنان را به غرب وحشی می‌برد. شما چندین ماجراجو را در دنیایی دنبال می‌کنید که در آن اسلحه به عنوان فناوری ممنوعه شناخته می‌شود. در طول این ماجراجویی، شخصیت‌های درون بازی با نیروهای خاصی که دارند دست به دست هم داده و با دشمنان مبارزه می‌کنند. از آنجایی که بازی سه کاراکتر همراه دارد، باید مدت زیادی وقت صرف این کنید تا با نحوه مبارزه آن‌ها آشنا شوید.

بازی The World Ends With You

The World Ends with You

برای کسانی که به تجربه بازی های نقش آفرینی و خلاقانه می‌پردازند، جای تعجب ندارد که بازی The World Ends with You در لیست بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی حضور پیدا کرده است. قبل از اینکه Persona 5 با منوهای رنگارنگ و استایل عجیبش توجه گیمرها را جلب کند، این بازی دنیایی کاملاً ناآشنا و خاص را به طرف‌داران ژانر هدیه داده بود. مکانیک‌های عجیبش تا همین امروز در بازی های جدیدی که ساخته می‌شوند مشاهده شده و از مهم‌ترین آثار نسل خود است.

بازی Xenoblade Chronicles

Xenoblade Chronicles

بازی Xenoblade Chronicles ابتدا برای کنسول Wii منتشر شده بود و پتانسیل بالایش به عنوان یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی به طور کامل نمایان نشده بود. با این حال خوشبختانه به لطف یک نسخه Definitive Edition، حال بر روی کنسول سوئیچ هم موجود است. این بازی به واسطه صدها ساعت مأموریت اصلی و فرعی، بهشتی برای طرف‌داران JRPG است. جهان بزرگ بازی اجازه گشت و گذار و شکار در طول شب و روز را به شما می‌دهد. تجربه‌ای عظیم که شما را تا مدت‌ها درگیر می‌کند.

بازی Xenogears

Xenogears

Xenogears از آن دسته بازی های JRPG است که در زمان خود دست به تجربیاتی زده که به شدت برای این ژانر ممنوعه محسوب می‌شدند. مواردی عرفانی مانند دین، به صلیب کشیده شدن، فروید و مسائل روان شناسی که برای یک بازی فانتزی نقش آفرینی کمی سنگین به نظر می‌رسند. علاوه بر داستان پیچیده‌اش، این بازی دارای یک سیستم جنگی ترکیبی بوده که برای زمان خود بسیار متفاوت، درخشان و سریع‌تر است که تجربه‌ای رضایت بخش را برای گیمرها خلق خواهد کرد.

بازی Yakuza: Like a Dragon

Yakuza: Like a Dragon

شاید کمتر کسی انتظار داشته باشد که یک بازی از فرنچایز Yakuza در لیست بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی حضور پیدا کند؛ با این حال این عنوان متفاوت سیستم مبارزات نوبتی و دیوانگی ژانر را با دنیای غریب یاکوزا ترکیب کرده و نتیجه نهایی یک شاهکار به تمام معنا است. بازی Yakuza: Like a Dragon یک نامه عاشقانه به این استایل قدیمی نقش آفرینی است که تمام آن خلاقیت‌های یاکوزایی مانند مینی گیم‌های خنده دار و سیستم شغل را درون خود دارد و تجربه آن می‌تواند هر گیمری را شگفت زده کند.

بازی Ys VIII

Ys VIII: Lacrimosa of Dana

تعداد زیادی نقش آفرینی ژاپنی در طول تاریخ ساخته شده که به راحتی به حاشیه کشیدن شدند؛ با این حال فرنچایز Ys همیشه به لطف بهبود در زمینه گیم پلی، داستان سرایی و گرافیکش پس از سال‌ها همچنان در حال انتشار است. از مثبت‌ترین ویژگی‌های این بازی، گیم پلی سریع و اکشنش بوده که با سایر بازی های هم ژانر متفاوت است. نقشه بازی بزرگ و پر از رازهای مخفی است که بازیکنان را درگیر کرده و کسانی که به دنبال یک تجربه غنی در این سبک هستند، ناامید نخواهند شد.

به پایان مسیر معرفی بهترین JRPGهای تاریخ رسیدیم. 40 بازی که هر کدام بدون هیچ شک و شبهه‌ای ارزش تجربه شدن توسط تمام گیمرهای دنیا را دارند. در این لیست تلاش شد تا حداکثر سه بازی از یک فرنچایز تحسین شده انتخاب شود تا جا برای بازی های کمتر شناخته شده هم با باشد. با این حال با توجه به تنوع و خلاقیت بی پایانی که به سبک نقش آفرینی ژاپنی تزریق می‌شود، باز هم جا برای گسترش و پیشرفت همچنین لیستی وجود دارد. حتی امروزه نیز بازی های بی نظیری در این سبک تولید و منتشر می‌شوند. شاید شما نیز از آثار دیگری خوشتان می‌آید که معمولاً توسط رسانه و مخاطبان نادیده گرفته می‌شوند. اگر این‌طور است، پس وقت را تلف نکرده و همین حالا به ما بهترین بازی های نقش آفرینی ژاپنی از نظر خود را معرفی کنید.

منبع: Boss Level Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

پرفروش‌ترین بازی نقش آفرینی ژاپنی چیست؟

سری بازی‌های Pokémon نه تنها پرفروش‌ترین بازی در ژانر خود، بلکه یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تمام دوران است.

۱
کدام بازی محبوب آمریکایی از عناوین نقش آفرینی ژاپنی الهام گرفته است؟

بازی Undertale که در سال 2015 منتشر شد، تمامی المان‌های خود مانند گرافیک، موسیقی و گیم پلی را از بازی‌های کلاسیک JRPG الهام گرفته است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.