سونی مایکروسافت
یحیی رحیمی

سونی جلوی انتشار بازی روی ایکس باکس گیم پس را می‌گیرد

یحیی رحیمی 20 مرداد 1401 بدون دیدگاه
237 بازدید

مایکروسافت در جوابیه‌ای طولانی به اظهارات سونی، این شرکت را متهم به سنگ‌اندازی در مقابل سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس کرده است. ردموندی‌ها می‌گویند که پلی استیشن با پرداخت پول به استودیوها و ثبت قراردادهای انحصاری، اجازه انتشار بازی روی گیم پس را نمی‌دهد. این جوابیه پس از آن ارسال شده که سونی از خرید اکتیویژن بلیزارد اظهار نگرانی کرد و گفت که این قرارداد می‌تواند رقابت در صنعت بازی را به هم بریزد.

مایکروسافت در جوابیه‌ای بلندبالا به دولت برزیل از رویکرد و نظرات سونی انتقاد کرده و می‌گوید که آن‌ها از انتشار کالاف دیوتی برای گیم پس هراس دارند. ایکس باکس در ادامه سونی را متهم به ثبت قراردادهای انحصاری و جلوگیری از انتشار بازی روی سرویس اشتراکی Xbox Game Pass کرده است. آن‌ها همچنین به انتقاد از انتشار انحصاری محتوای Call of Duty برای پلی استیشن پرداخته‌اند و می‌گویند که این کار با رویکرد کلی صنعت بازی همخوانی ندارد و آن‌ها تنها می‌خواهند با این کار به ایکس باکس ضربه بزنند.

ردموندی‌ها معتقدند که سونی می‌خواهد جلوی رشد سرویس‌های اشتراکی را بگیرد تا بتواند همچنان سلطه خود بر بازار انتشار بازی دیجیتال را حفظ کند. مدیران پلی استیشن برای این کار به استودیوها پول داده‌اند تا بازی آن‌ها برای گیم پس منتشر نشود. مایکروسافت این کار را یک نوع سنگ‌اندازی خوانده و اینکه خود سونی باعث تخریب رقابت شده است. اسناد فاش‌شده در دادگاه اپیک و اپل نشان داد که پلی استیشن عمداً جلوی عرضه بازی‌های شخص ثالث روی گیم پس را می‌گیرد.

ایکس باکس گیم پس سونی

جوابیه مایکروسافت به سونی

بقیه متن به دلایلی منتشر نشده و نمی‌توانیم نظرات کلی مایکروسافت در مورد جوابیه سونی را بخوانیم. ایکس باکس در جای دیگری اشاره می‌کند که سرویس‌های اشتراک بازی باعث برهم خوردن مدل کسب و کار آن‌ها می‌شود. سونی در متن پیشین اذعان کرد که رقابت با گیم پس ساده نیست و چندین سال طول می‌کشد تا بتوان به سطح این سرویس رسید. فرایند اکتساب اکتیویژن بلیزارد مراحل پایانی خود را طی می‌کند و مایکروسافت می‌گوید که خرید اکتیویژن به‌زودی نهایی می‌شود. تنها قدم باقی‌مانده، تائید قرارداد توسط دولت آمریکا است.

در سوی دیگر سونی می‌گوید که خرید Activision Blizzard‌ باعث تغییر انتخاب گیمرها هنگام خرید کنسول می‌شود و اینکه کالاف دیوتی یک بازی بسیار محبوب تراز اول است که هیچ رقیبی ندارد. فیل اسپنسر می‌گوید که کالاف دیوتی انحصاری نمی‌شود و جوابیه جدید نیز بار دیگر این مسئله را ثابت می‌کند. البته بعدها مشخص شد که تنها سه بازی آینده Call of Duty برای پلی استیشن منتشر می‌شود و در مورد بقیه نمی‌توان اظهارنظر کرد.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.