ایکس باکس کالاف دیوتی
یحیی رحیمی

مایکروسافت: سونی از انتشار کالاف دیوتی روی گیم پس هراس دارد

یحیی رحیمی 20 مرداد 1401 بدون دیدگاه
324 بازدید

سونی مدتی پیش به درخواست دولت برزیل برای اظهارنظر در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت پاسخ داد. مدیران سونی در جوابیه‌ای از دلایل برهم زدن رقابت در عرصه بازی صحبت کرده بودند. مایکروسافت به اظهارات سونی واکنش نشان داده و در جوابیه‌ای بلندبالا از رویکرد پلی استیشن انتقاد کرده است. ایکس باکس معتقد است که مدیران سونی از افزودن کالاف دیوتی به گیم پس هراس دارند؛ انحصاری کردن Call of Duty در نهایت درآمد خاصی برای ایکس باکس نخواهد داشت و این بازی مولتی‌پلتفرم باقی می‌ماند.

جوابیه 27 صفحه‌ای مایکروسافت در اختیار عموم قرار گرفته و می‌توانیم از نظرات این شرکت بدون ظاهرسازی اطلاع پیدا کنیم. ردموندی‌ها می‌گویند که تمامی شرکت‌های بازی‌سازی خرید اکتیویژن بلیزارد را مثبت قلمداد کرده‌اند و تنها سونی به‌تنهایی در مقابل این قرارداد ایستاده است. ایکس باکس در ادامه می‌گوید که سونی نمی‌خواهد بازی‌ کالاف دیوتی در روز اول برای سرویس ایکس باکس گیم پس منتشر شود و می‌خواهد هر طور باشد با سرویس اشتراکی آن‌ها رقابت کند.

مایکروسافت سونی کالاف دیوتی

جوابیه مایکروسافت به سونی

مایکروسافت در این مورد نوشت:‌ «موضع عمومی سونی در قبال سرویس‌های مبتنی بر حق اشتراک واضح است. آن‌ها نمی‌خواهند سرویس‌های اشتراکی جذاب وجود داشته باشند و سلطه آن‌ها بر بازار پخش بازی دیجیتالی کنسول به خطر بیفتد. به‌عبارتی‌دیگر، سونی در مقابل معرفی مدل‌های جدید درآمدزایی که مدل کسب و کار آن‌ها را به چالش بکشد، مقاومت می‌کند». مایکروسافت در ادامه به اظهارات سونی تاخته و می‌گوید که آن‌ها تافته جدا بافته صنعت بازی نیستند و هر برندی با بازیکنان وفادار، جدا از این صنعت کار نمی‌کند.

ایکس باکس در ادامه می‌گوید که در نظر گرفتن کالاف دیوتی به‌عنوان «یک دسته‌بندی جدید» اشتباه و ناعادلانه است و طبق هیچ پژوهش کیفی و کمی ثابت نمی‌شود. ردموندی‌ها در ادامه پنج دلیل برای مقابله سونی با خرید اکتیویژن بلیزارد را بیان کرده‌اند. ابتدا اینکه Call of Duty همچنان به‌عنوان یک بازی پولی برای پلی استیشن منتشر می‌شود. در ادامه پژوهش‌ها نشان داده که بازی‌کنان سرویس‌های اشتراکی را تنها یک راه برای خرید بازی می‌دانند و عرضه کالاف دیوتی روی گیم پس به درآمد آن‌ها ضرر نمی‌زند. در نهایت سرویس‌های اشتراکی مختلفی در دسترس هستند که محتوای آن‌ها برای Xbox در دسترس نیست.

مایکروسافت در پایان به این مسئله اشاره کرده که قراردادهای انحصار بازی تنها استراتژی سونی برای تقویت جایگاه خود بوده و آن‌ها نیز انحصار اکثر بازی‌ها را به دست دارند. ایکس باکس می‌گوید که کالاف دیوتی همچنان برای پلی استیشن منتشر می‌شود و بدون این پلتفرم، ضرر زیادی به اکتیویژن وارد می‌شود. در حال حاضر اکتیویژن تنها قرارداد انتشار سه بازی کالاف دیوتی آینده را امضاء کرده و ممکن است پس از مدتی، این بازی نیز انحصاری شود.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.