بازی کالاف دیوتی Call of Duty
یحیی رحیمی

سه کالاف دیوتی بعدی برای پلی استیشن منتشر خواهند شد

یحیی رحیمی 6 بهمن 1400 بدون دیدگاه
455 بازدید

بلومبرگ گزارش داده است که اکتیویژن بلیزارد طبق قرارداد بسته‌شده با سونی، موظف به انتشار سه بازی کالاف دیوتی بعدی برای پلی استیشن است. این سه بازی شامل Modern Warfare 2، بازی بعدی استودیو Treyarch و همچنین Warzone 2 است. هر سه بازی تا پایان سال 2023 منتشر می‌شوند و پس از آن، مایکروسافت در مورد سرنوشت بازی‌های Call of Duty تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش پارسی گیم و به نقل از بلومبرگ، بازی کالاف دیوتی امسال توسط استودیو Infinity Ward ساخته می‌شود و نسخه‌ی تازه‌ای از مجموعه مدرن وافر خواهیم دید. Modern Warfare 2 به آمریکای جنوبی سفر می‌کند و داستان نبرد نیروهای ویژه آمریکایی با کارتل مواد مخدر کلمبیا را روایت می‌کند. بازی دوم هم یک کالاف دیوتی دیگر از شرکت Treyarch و احتمالاً بلک آپس خواهد بود و سومین بازی هم وارزون 2 است که تابه‌حال هیچ‌گاه اسم آن را نشنیده‌ بودیم.

فیل اسپنسر هفته گذشته، جلسه‌ای با سونی داشته است و در مورد قراردادهای بسته‌شده گفتگو کرده است. وی این جلسه را مثبت گزارش کرد و گفت که مایکروسافت به قراردادهای قبلی پایبند خواهد بود و کالاف دیوتی همچنان برای پلی استیشن منتشر می‌شود. صحبت‌های او دوپهلو بود و گزارش جدید بلومبرگ نشان می‌دهد که مایکروسافت در مورد سال‌های پس از 2023 تصمیمی نگرفته است و پس از آنکه این سه بازی برای پلی استیشن منتشر شد؛ آنگاه احتمال انحصاری شدن کالاف دیوتی مطرح می‌شود.

بازی کالاف دیوتی پلی استیشن Call of Duty

سه کالاف دیوتی تا پایان 2023 منتشر می‌شود

مایکروسافت پس از خرید بتسدا، همچنان به قراردادهای بسته‌شده پایبند ماند و برای نمونه Deathloop‌ یک سال در انحصار پلی استیشن می‌ماند. مایکروسافت با بازی جدید بتسدا به نام استارفیلد که قراردادی با سونی نداشت؛ طور دیگری رفتار کرد و سریعاً آن را به‌عنوان انحصاری ایکس باکس و کامپیوتر اعلام کرد. به نظر می‌رسد که بازی های کالاف دیوتی پس از سال 2023 از پلتفرم سونی کنار خواهند رفت و به عناوین انحصاری ایکس باکس تبدیل می‌شوند.

جیسون شریر در متن گزارش نوشت که قرارداد میان اکتیویژن بلیزارد و پلی استیشن به ماه‌های گذشته و قبل از خرید شرکت توسط مایکروسافت برمی‌گردد. علاوه بر این گزارش، شایعاتی در مورد متوقف ساختن روند انتشار سالانه Call of Duty به گوش می‌رسد. کارمندان ارشد اکتیویژن به دنبال ساخت بازی‌های بهتر در بلندمدت هستند و انتشار سالانه کالاف دیوتی باید متوقف شود. مایکروسافت علاقه‌ای به انتشار سالانه بازی‌‌ها ندارد و نشان داده است که کیفیت برای او، مهم‌تر از کمیت است.

روند انتشار سالانه کالاف دیوتی تا پایان سال 2023 و بر اساس قرارداد ثبت‌شده با سونی ادامه می‌یابد و سپس مایکروسافت در مورد آینده این مجموعه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.