اکتیویژن ایکس باکس
یحیی رحیمی

ایکس باکس شرکت اکتیویژن بلیزارد را با قیمت 70 میلیارد دلار خرید

یحیی رحیمی 28 دی 1400 5 دیدگاه
1,161 بازدید

مایکروسافت رسماً تصاحب شرکت اکتیویژن بلیزارد، مالک مجموعه‌های مشهوری مانند کالاف دیوتی، وارکرفت و اورواچ را تائید کرد. تمامی استودیوهای اکتیویژن بلیزارد تحت هدایت ایکس باکس و فیل اسپنسر به کار خود ادامه خواهند داد و ارزش این معامله نیز حدود 70 میلیارد دلار اعلام شده است که در تاریخ بازی‌های ویدیویی بی‌سابقه است.

طبق آخرین اخبار بازی، مایکروسافت برای هر سهم از اکتیویژن بلیزارد، 95 دلار پرداخت می‌کند و در نتیجه کل ارزش این شرکت، 68.7 میلیارد دلار برآورد می‌شود. خرید اکتیویژن بلیزارد بدین معنی است که استودیوهایی مانند Infinity Ward و Raven Software تحت هدایت ایکس باکس عمل می‌کنند و در نتیجه تعداد استودیوهای انحصاری ایکس باکس به 30 استودیو خواهد رسید. علاوه بر پلتفرم‌‌ّهای کامپیوتر و کنسول، بازی‌های موبایل محبوب مانند کندی کراش نیز به مالکیت ایکس باکس درمی‌آید و در نتیجه سود زیادی از بازار موبایل نیز به دست می‌آید.

انتظار می‌رود که روند تغییر مالکیت تا پایان سال 2023 مالی انجام شود و باید تمامی مراحل قانونی طی شود. خرید بتسدا توسط ایکس باکس نیز بعد از چند ماه نهایی شد و مراحل قانونی آن طی شد. باید تمامی تراکنش‌ها توسط تیم مدیریت مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد تایید شود و در نهایت، مجموعه‌های بزرگی مانند کالاف دیوتی، تحت هدایت فیل اسپنسر به کار خود ادامه خواهند داد.

خرید اکتیویژن ایکس باکس

اکتیویژن تحت هدایت ایکس باکس

نهایی شدن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، بدین معنی است که بازی‌های بزرگی مانند کالاف دیوتی در انحصار ایکس باکس خواهند بود و همچنین تمامی بازی‌های جدید روز اول برای سرویس گیم پس عرضه خواهند شد. مایکروسافت پس از اتمام قرارداد، سومین کمپانی پردرآمد صنعت بازی پس از تنسنت و سونی خواهد شد.

بنابر بیانیه مطبوعاتی منتشرشده، بابی کاتیک همچنان در پست مدیرعاملی باقی می‌ماند و فعلاً برنامه‌ای برای تعویض او وجود ندارد. البته مایکروسافت تا پایان روند قانونی، امکان تغییر در تیم مدیریت وجود ندارد. در صورت نهایی شدن قرارداد، بابی کاتیک به فیل اسپنسر گزارش خواهد داد و دیگر امکان کنترل شرکت را ندارد. فیل اسپنسر گفته است که بابی کاتیک همچنان به تقویت این کمپانی خواهد پرداخت. وی در این مورد گفت:

فوق‌العاده هیجان‌زده‌ایم که فرصت کار استعدادها و توسعه‌دهندگان شگفت‌انگیز اکتیویژن، بلیزارد، Beenox و… را پیدا می‌کنیم. تا زمانی که این تراکنش پایان می‌پذیرد، اکتیویژن و مایکروسافت به کار مستقل خود ادامه می‌دهند و پس از آنکه قرارداد تکمیل شد؛ مدیریت اکتیویژن به‌عنوان مدیرعامل به من گزارش خواهد داد.

مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد نیز باور دارد که ترکیب استودیوها با فناوری مایکروسافت و دسترسی به افراد بااستعداد به نفع این شرکت خواهد بود و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در رقابت با دیگران، دست پری داشته باشند.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

فرایند تغییر مالکیت اکتیویژن بلیزارد چه زمانی تمام می‌شود؟

با پایان سال 2023 مالی، تراکنش خرید اکتیویژن رسمی می‌شود و استودیوها از آن موقع تحت هدایت ایکس باکس عمل می‌کنند.

۱
ایکس باکس شرکت اکتیویژن را با چه قیمتی خریداری کرده است؟

طبق آخرین اخبار بازی، مایکروسافت برای هر سهم از اکتیویژن بلیزارد، 95 دلار پرداخت می‌کند و در نتیجه کل ارزش این شرکت، 68.7 میلیارد دلار برآورد می‌شود

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    صادق

    مهمان

    خداروشکر
    امیدوارم زودتر شاهد انحصاری شدن call of Duty باشیم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    yousof

    مهمان

    مایکروسافت با ایران شدیداً مشکل داره
    احتمال این که بازیا فیلتر بشن خیلی زیاده

    پاسخ دهید
  • Avatar

    امیر حسین

    مهمان

    ناراحت کننده ترین خبر جهان بود برای من شاید کالاف مودرن وارفر2019 و کلد وار کرک بشه توسط مایکروسافت پس یعنی هر بازی اکتیویژن بده باید مایکروسافت تاییدش کنه؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    parsa

    مهمان

    یعنی call of duty ]ای قبلی و جدید هم داخل گیم پس میان ؟
    دیگه کال اف دیوتی برای پی اس فایو عرضه نمیشه ؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    keyhan

    مهمان

    یعنی اگه بخواد میتونه وارزون رو انحصاری کنه

    پاسخ دهید