بهترین بازی‌های ماجراجویی سال 2022
ارحام ادبخواه

بهترین بازی های ماجراجویی سال 2022 که باید تجربه کنید

ارحام ادبخواه 21 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
9,215 بازدید

با اینکه مدت زمان زیادی از آغاز سال 2022 میلادی نگذشته، بازی‌های جذاب مختلفی عرضه شده‌اند و قرار است تا پایان سال، شاهد عرضه بازی‌های ماجراجویی دیگری باشیم. تقویم میلادی سال ۲۰۲۲ پر از بازی‌های ماجراجویی یا Adventure مختلف است که از دست دادن آن‌ها، گزینه ایده آلی نیست. به همین بهانه، در ادامه این مقاله به معرفی بهترین بازی‌های ماجراجویی سال 2022 می‌پردازیم تا اثر مهمی را از دست ندهید.

معرفی بهترین بازی های ماجراجویی سال 2022 که نباید از آن‌ها بگذرید

فرض کنید بعد از ظهر یک روز تعطیل نشسته‌اید و بدون سرگرمی خاصی در حال گذراندن وقت خود هستید. در این شرایط چه چیزی می‌تواند حال آدم را حسابی خوب کند؟ درست حدس زدید، یک بازی Adventure خوب که شما را از دنیای واقعی جدا کند و به دل عالم‌های تخیلی بفرستد. خوشبختانه سال جاری میلادی از این دست از بازی‌ها محروم نیست و می‌توانید گزینه‌های متعدد و مناسبی را برای سرگرم شدن خود انتخاب کنید. پس اگر به دنبال بهترین بازی‌های ماجراجویی سال 2022 می‌گردید و می‌خواهید به سراغ آن‌ها بروید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید. فقط توجه کنید که رده‌بندی خاصی وجود ندارد و اولویت مهمی بین بازی‌های موجود در این لیست اعمال نشده است. همچنین باید اشاره کنیم که برخی از این بازی‌ها صرفا در سبک ادونچر (یا اکشن ادونچر) قرار نمی‌گیرند و ممکن است گریزی به سبک‌های دیگر (مانند نقش آفرینی) داشته باشند.

بازی Tiny Tina's Wonderland

بازی Tiny Tina’s Wonderland

  • توسعه دهنده: استودیو Gearbox Software
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس|اس و پی سی
  • تاریخ عرضه: 5 فروردین 1401

اگر بخواهیم خیلی ساده و صریح موضوع را تشریح دهیم، باید بدانید که بازی Tiny Tina’s Wonderlands همان بازی Borderlands 3 است که عناصر فانتزی پررنگی به آن اضافه شده. همان طور که به احتمال زیاد می‌دانید، سری بوردرلندز به اکشن‌های شلوغ و طبع کمدی شخصیت‌های مجنون خود معروف بوده و Tiny Tina’s Wonderlands هم در این بین استثنا نیست.

داستان بازی در تخیلات شخصیت تاینی تینا (یکی از شخصیت‌های مجموعه اصلی بوردلندز) می‌گذرد؛ جایی که او کاراکترهای مختلف را در یک دنیای فانتزی قرار می‌دهد و به جنگ موجودات فانتزی (مانند اژدهاها و اسکلت‌ها) می‌فرستد. این قوه تخیل صرفا روی دنیای بازی تاثیر نمی‌گذارد و رد آن روی قدرت‌ها و اسلحه‌های شخصیت اصلی هم دیده می‌شود.

بازی Ghostwire Tokyo

بازی Ghostwire Tokyo

  • توسعه دهنده: استودیو Tango Gameworks
  • پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5 و پی سی
  • تاریخ عرضه: 5 فروردین 1401

در طی تاریخ بازی‌های متعددی وجود داشته‌اند که شما را به کشور ژاپن و شهر توکیو می‌برند. بازی Ghostwire Tokyo هم کار مشابهی انجام می‌دهد و داستان عجیب و مرموز خود را در پایتخت سرزمین ژاپن روایت می‌کند؛ اما توکیویی که در این بازی می‌بنیم نسبت به هرآنچه که تا به حال مشاهده کرده‌اید تفاوت دارد.

گوست وایر توکیو از جایی شروع می‌شود که یک سری رویدادهای فراطبیعی در شهر توکیو رخ می‌دهد. این رویدادهای غیرمنتظره پیامدهای ترسناکی به همراه دارد و باعث می‌شود موجودات شیطانی سطح نقشه را فرا گیرند و به جان شهروندان بیفتند. حال در این بین، شما کنترل شخصیتی را به دست می‌گیرید که توسط یک روح دیگر تسخیر شده است. در ادامه باید به همراه روح مذکور توکیو را از فاجعه رخ داده نجات دهید و خواهر خود را نیز پیدا کنید. بازی Ghostwire Tokyo که بدون شک باید در لیست بهترین بازی‌های ماجراجویی سال 2022 قرار بگیرد، در حال حاضر تنها روی دو پلتفرم پلی استیشن 5 و پی سی قابل تجربه است. البته با توجه به اطلاعات، این بازی درست پس از گذشت یک سال از عرضه رسمی آن روی پلتفرم ایکس باکس هم در دسترس قرار می‌گیرد.

بازی Uncharted Legacy of Thieves

بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection

  • توسعه دهنده: استودیو Naughty Dog
  • پلتفرم: پلی استیشن 5 و پی سی
  • تاریخ عرضه: 8 بهمن 1400

هنگامی که اولین نسخه مجموعه آنچارتد در سال 2007 منتشر شد، بسیاری از مردم آن را کپی مجموعه Tomb Raider تلقی کردند و زیاد به آن بها ندادند. با این حال، Uncharted در طی زمان ارزش واقعی خود را به دست آورد و به یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی تمام دوران تبدیل شد. حال و با عرضه کنسول پلی استیشن 5 سونی تصمیم گرفت دو نسخه جدید مجموعه یعنی Uncharted 4 و Uncharted Lost Legacy را در قالب بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection در اختیار طرفداران بگذارد.

این پکیج باارزش و غنی، دو بازی مذکور را با توجه به قدرت سخت‌افزاری PS5 ارتقا داد تا شاهد جلوه‌های بصری بهتر و مدرن‌تری باشید. اگر بخواهیم خیلی صادقانه صحبت کنیم، این به روز رسانی گرافیکی به شدت چشم‌گیر است تا بتوانید ماجراجویی نیتن دریک و در ادامه کلوئی فریز را با بهترین حالت ممکن به ذهن خود بسپارید.

بازی Weird West

بازی Weird West

  • توسعه دهنده: استودیو WolfEye
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی
  • تاریخ عرضه: 11 فروردین 1401

در طی سال‌های اخیر ما بازی‌های وسترنی مختلفی با سبک‌های مختلف مشاهده کرده‌ایم؛ اما بازی Weird West رویه‌ای در مقابل جریان سایر آثار در پیش می‌گیرد. این بازی که شامل عناصر نقش آفرینی عمیق می‌شود، از زاویه دید Bird’s Eye استفاده می‌کند و شما شخصیت‌های داستان را از بالا مشاهده می‌کنید. علاوه بر این، این بازی علاوه بر وسترن‌ها و مامورهای قانون شامل دشمنان فراطبیعی و عجیب و غریب هم می‌شود که در طی ماجراجویی خود باید با آن‌ها مبارزه کنید.

همچنین باید بدانید که بازی Weird West یک Immersive Sim عمیق و به نسبت کامل است. سرنوشت داستان و گیم‌پلی این بازی در دستان شما قرار دارد و می‌توانید با انتخاب‌های خود در قالب دیالوگ‌ها، ماجراها را به سمت دیگری هدایت کنید. اگر از داستان این بازی لذت ببرید، بهانه‌های زیادی برای گشت و گذار در سطح نقشه و تکرار مجدد داستان خواهید داشت؛ چرا که این بازی از ارزش تکرار به نسبت بالایی برخوردار است.

بازی DokeV

بازی DokeV

  • توسعه دهنده: استودیو Pearl Abyss
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس|اس و پی سی
  • تاریخ عرضه: 2022

اگر نام استودیو Pearl Abyss برای شما آشنا به نظر نمی‌رسد، باید بدانید که آن‌ها به عنوان سازنده بازی Black Desert، یکی از بزرگ‌ترین MMORPGهای حال حاضر، شناخته می‌شوند. حال این استودیو کره‌ای در جدیدترین پروژه خود به سراغ بازی عجیبی با نام DokeV رفته است؛ اثری که هیچ شباهتی به بازی معروف آن‌ها یعنی Black Desert ندارد. در این بازی شما کنترل کودکان خردسال را به دست می‌گیرید و در نقشه آزاد آن به ماجراجویی خواهید پرداخت. در DokeV کودکان قدرت‌های تخیلی بامزه‌ای دارند که می‌توانند از آن‌ها در دنیای رنگارنگ و زیبای بازی استفاده کنند. متاسفانه به غیر از دو تریلر که به ترتیب در سال‌های 2019 و 2021 به نمایش درآمدند، ما جزئیات خاصی در مورد این بازی نداریم. تاریخ عرضه بازی DokeV هم هنوز به طور رسمی اعلام نشده و باید تا اطلاع ثانوی منتظر بمانیم.

بازی Far Changing Tides

بازی Far: Changing Tides

  • توسعه دهنده: استودیو Okomotive
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس بتکس وان، ایکس باکس سری ایکس|اس، نینتندو سوییچ و پی سی
  • تاریخ عرضه: 10 اسفند 1400

بازی Far: Changing Tides در واقع دنباله بازی Far: Lone Sails است که اولین بار در سال 2018 منتشر شد. اگر نسخه اول را تجربه کرده باشید، می‌توانید انتظار گیم‌پلی مشابه و صد البته بهبود یافته‌ای را داشته باشید. در این بازی شما کنترل یک وسیله نقلیه بزرگ را به دست می‌گیرد که باید با استفاده از آن، در محیط‌های آبی و سیل‌زده حرکت کنید. هدف اصلی داستان بازی Far: Changing Tides پیدا کردن یک خانه و سرپناه امن برای شخصیت اصلی بازی است؛ هدفی که بدون دردسرهای خاص خود نیست و باید در این مسیر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کنید. شاید اثر مذکور در لیست بهترین بازی‌های ماجراجویی سال 2022 رتبه اول را نداشته باشد، اما بدون شک تجربه‌ای سرگرم‌کننده است که می‌توانید از آن لذت ببرید.

بازی Steelrising

بازی Steelrising

  • توسعه دهنده: استودیو Spiders
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس|اس و پی سی
  • تاریخ عرضه: خرداد-تیر 1401

استودیو Spiders که بیش‌تر آن را به خاطر ساخت بازی Greedfall می‌شناسیم، در جدیدترین پروژه خود به سراغ بازی Steelrising رفته است. داستان این بازی در قرن 18 میلادی و در برهه انقلاب کبیر فرانسه جریان دارد؛ جایی که پادشاه لویی شانزدهم در حال فشار آوردن و ترساندن مردم است. اما در همین حین، یک مهندس از طبقه عام اجتماع موفق به ساخت جنگجویی با نام Aegis می‌شود. حال شما کنترل Aegis را به دست می‌گیرید و باید علاوه بر دخالت در انقلاب، در مقابل پادشاه هم ایستادگی کنید. از آنجایی که Aegis یک موجود مکانیکی است، می‌توانید او را تقویت کنید تا در حین مبارزه با دشمنان قدرتمندتر باشید.

بازی Sifu

بازی Sifu

  • توسعه دهنده: استودیو Sloclap
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و پی سی
  • تاریخ عرضه: 19 بهمن 1400

اگر از تجربه بازی‌های Beat ‘em Up لذت می‌برید، باید به بازی Sifu یک فرصت بدهید. شما در این بازی کنترل شخصیتی را به دست می‌گیرد که تک‌تک اعضای خانواده‌اش کشته شده‌اند و حالا به دنبال انتقام است. شما باید در طی این مسیر تاریک و خونین، پنج شخصیتی که مسئول این قتل‌ها هستند را بکشید. اما ماجرا به هیج وجه انقدر ساده و قابل حدس نیست.

اما شخصیت اصلی بازی Sifu یک ویژگی خاص دارد. او پس از اینکه توسط دشمنان کشته می‌شود، به لطف شئ جادویی خود به زندگی باز می‌گردد؛ ولی این چرخه مرگ و برگشت از آن بی‌ضرر نیست. پروتاگونیست سیفو پس از هر بار مردن پیرتر می‌شود و همین مکانیک مربوط به سن و سال، ویژگی‌های خاص خود را دارد. با بالا رفتن سن شخصیت اصلی، او می‌تواند ضربات محکم‌تری به سمت دشمنان روانه کند و در همین حال، نسبت به ضربات دشمنان بیش‌تر آسیب می‌بیند. حال اگر سن این کاراکتر از حد مشخصی بگذرد، او برای همیشه می‌میرد و باید کار را از ابتدا آغاز کنید.

بازی Tunic

بازی Tunic

  • توسعه دهنده: اندرو شولدایس (Andrew Shouldice)
  • پلتفرم: ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس|اس و پی سی
  • تاریخ عرضه: 25 اسفند 1400

در طی تاریخ همیشه بازی‌های وجود داشته‌اند که بدون انتظار بالا عرضه شده‌اند و عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته‌اند. بازی Tunic هم دقیقا در همین دسته قرار می‌گیرد. نکته جالبی که در مورد بازی تونیک وجود دارد، این است که تنها یک شخص با نام اندرو شولدایس به عنوان سازنده آن شناخته می‌شود. شولدایس برای طراحی بازی خود از بازی‌های اکشن-ادونچر کلاسیک مجموعه The Legend of Zelda الهام گرفته و در این کار حسابی هم موفق شده است.

شما در این بازی کنترل یک روباه بامزه را در دست می‌گیرید که در لحظات آغازین داستان، در یک جزیره ناشناخته و عجیب بیدار می‌شود. حال شما وظیفه دارید به کمک این روباه و شمشیری که در دست خود دارد به گشت و گذار و ماجراجویی در جزیره مذکور بپردازید، آیتم‌های جدید پیدا کنید و با دشمنان مختلف وارد نبرد شوید. همینطور که در جریان بازی جلو می‌روید، با رمز و رازهای جدیدی از جزیره موجود در بازی Tunic آشنا می‌شوید که در نوع خود شگفت‌انگیز هستند.

بازی Crimson Desert

بازی Crimson Desert

  • توسعه دهنده: استودیو Pearl Abyss
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس|اس و پی سی
  • تاریخ عرضه: 2022

بازی Crimson Desert دومین بازی استودیو Pearl Abyss است که در لیست بهترین بازی‌های ماجراجویی سال 2022 به آن اشاره می‌کنیم. ولی به طور کلی، جریان Crimson Desert با بازی DokeV متفاوت است و رویه متفاوتی را در پیش می‌گیرد. هنگامی که بازی Black Desert Online در سال 2014 منتشر شد، به خاطر گیم‌پلی هیجان‌انگیز و گرافیک بصری فوق‌العاده خود حسابی مورد توجه طرفداران بازی‌های MMORPG قرار گرفت. همین موضوع و کیفیت بالای بازی، باعث شد طرفداران برای پروژه بعدی استودیو Pearl Abyss لحظه‌شماری کنند.

نتیجه این لحظه‌شماری به بازی Crimson Desert ختم شد؛ اثری که در ابتدا قرار بود به عنوان یک پیش درآمد برای Black Desert Online در دسترس قرار گیرد ولی بعدها به یک IP مستقل و مجزا تبدیل شد. جالب است بدانید که برخلاف Black Desert Online، بازی جدید یک MMORPG نیست و با توجه به آنچه که متوجه شدیم، بیش‌تر روی تجربه‌ای تک‌نفره تمرکز می‌کند. شما در این بازی می‌توانید انتظار اکشن روان‌تر و هیجان انگیزتری را داشته باشید که در کنار گرافیک چشم‌نواز آن، حسابی جذاب به نظر می‌رسد.

بازی Avatar Frontiers of Pandora

بازی Avatar: Frontiers of Pandora

  • توسعه دهنده: استودیو Massive Entertaiment
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس|اس و پی سی
  • تاریخ عرضه: 2022

در حالی که بیش‌تر ما در انتظار اکران فیلم جدید آواتار هستیم، استودیو Massive Entertainment قصد دارد با عرضه بازی Avatar: Frontier of Pandora این انتظار را کمی راحت‌تر کند. اگر با استودیو مذکور آشنا نیستید، باید بدانید که Massive Entertainment بیش‌تر به خاطر ساخت مجموعه The Division شناخته می‌شود. ما هنوز اطلاعات زیادی در مورد این بازی نداریم، ولی با توجه به همین جزئیات محدود به نظر می‌رسد Avatar: Frontiers of Pandora یک اثر اول‌شخص و جهان باز است. انتظار می‌رود که این بازی از مجموعه Far Cry الهامات زیادی بگیرد و شباهت فراوانی به آن داشته باشد.

بازی Hollow Knight Silksong

بازی Hollow Knight: Silksong

  • توسعه دهنده: استودیو Team Cherry
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ و پی سی
  • تاریخ عرضه: نامشخص

بازی Hollow Knight که برای اولین بار در سال 2017 منتشر شد، یک محصول مستقل فوق‌العاده موفق بود. داستان این بازی به حدی جذاب بود که با غرق شدن در آن، نمی‌توانستید به همین راحتی‌ها از آن خارج شوید. حال و پس از مشاهده موفقیت‌های نسخه اول، استودیو Team Cherry تصمیم گرفت تا دنباله این مجموعه با نام Hollow Knight: Silksong را وارد مرحله توسعه کند. به نظر می‌رسد این بازی هم درست مانند نسخه اول، آن حالت اکشن-ادونچر و مترویدوینیا خود را حفظ کند و در بخش‌های مختلف با پیشرفت همراه شود. با وجود تمامی این قضایا، بازی Hollow Knight: Silksong هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد و تنها می‌دانیم ممکن است در سال 2022 شاهد عرضه آن باشیم.

بازی Babylon's Fall

بازی Babylon’s Fall

  • توسعه دهنده: استودیو Platinum Games
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و پی سی
  • تاریخ عرضه: 12 اسفند 1400

بگذارید خیلی صریح و مستقیم صحبت کنیم، بازی Babylon’s Fall یک شکست تمام عیار است. اثری که در روزهای اخیر تعداد بازیکنان همزمان‌اش از انگشتان دست هم رد نمی‌شود. این شرایط به گونه‌ای است که تعداد خبرهایی که در مورد Babylon’s Fall می‌آید، از تعداد بازیکنان آن پیشی می‌گیرد. اما با این شرایط چرا باید نام این اثر را در لیست بهترین بازی‌های ماجراجویی سال 2022 بیاوریم؟ جواب تا حدودی احتمالی است. ما از توانایی‌های شرکت Square Enix (ناشر بازی) و استودویو Platinum Games آگاه هستیم و در این باره هیچ شکی نیست. بنابراین، ممکن است سازندگان با عرضه به روز رسانی‌های متعدد وضع ساخته خود را بهتر کنند و Babylon’s Fall را به اهدف خود برسانند. خبر خوب این است که به گفته اعضای خود Platinum Games، آن‌ها برنامه‌های زیادی برای آپدیت‌ها و محتویات آینده دارند. با اعتنا به تمامی این صحبت‌ها، بهتر است چند ماه آینده به سراغ این بازی بروید و شرایط آن را بررسی کنید. ولی آنچه که مشخص به نظر می‌رسد، این است که در حال حاضر نباید به سراغ Babylon’s Fall  رفت؛ چرا که به احتمال زیاد به یک ناامیدی بزرگ می‌انجامد.

بازی Hellblade 2

بازی Senua’s Saga: Hellblade 2

  • توسعه دهنده: استودیو Ninja Theory
  • پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس|اس و پی سی
  • تاریخ عرضه: 2022

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، به معنی واقعی کلمه یک بازی روانشناختی فوق‌العاده بود. شما در آن بازی کنترل یک زن جوان با نام سنوا رو به دست می‌گرفتید که به خاطر اختلالات ذهنی و شیزوفرنی، تصاویر مبهم و عجیبی می‌دید و نمی‌توانست مانند افراد معمولی زندگی کند. هدف اصلی سنوا در بازی اول، زدن به دل سرزمین هلهایم (جهنم افسانه‌های نورث) و پیدا کردن معشوقه سابق خود بود. این ماجراجویی سیاه و به شدت دردناک، حسابی تاثیرگذار ظاهر شد و توانست با یک فضاسازی مناسب، داستان عمیق بازی را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد.

به هر حال، نسخه جدید این مجموعه در مراسم Game Awards 2019 با نام Senua’s Saga: Hellblade 2 معرفی شد که اگر از حق نگذریم واقعا مسحور کننده بود. متاسفانه هنوز اطلاعات زیادی در مورد این بازی در دسترس نیست و به غیر از یک تریلر گیم‌پلی که بعدها به نمایش درآمد، چیزی از آن ندیدیم. تنها نکته مهمی که در مورد بازی جدید وجود دارد، این است که برخلاف نسخه اول دیگر برای پلی استیشن منتشر نمی‌شود و در انحصار ایکس باکس و پی سی قرار دارد.

بازی Hogwarts Legacy

بازی Hogwarts Legacy

  • توسعه دهنده: استودیو Avalanche Software
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس|اس و پی سی
  • تاریخ عرضه: تعطیلات سال 2022

سال‌ها پیش از معرفی رسمی، همیشه شایعاتی مبنی بر وجود یک بازی هری پاتر در دست ساخت وجود داشت. در واقع، وجود چنین اثری واقعا حس می‌شد و طرفداران دنیای جادوگری مدت‌ها منتظر معرفی آن بودند. ماحصل تمامی این شایعات و انتظارات، به معرفی بازی Hogwarts Legacy در سال 2020 ختم شد. البته توجه داشته باشید که خط زمانی این بازی نسبت به فیلم‌های هری پاتر متفاوت بوده و قرار نیست چهره‌های معروف فیلم‌های سینمایی را در آن مشاهده کنید.

داستان بازی Hogwarts Legacy در اوایل قرن نوزدهم جریان دارد و به روایت ماجراهای یک دانش آموز تازه‌وارد در مدرسه هاگوارتز می‌پردازد. به عبارتی دیگر، شما کنترل این دانش‌آموز تازه‌وارد را در دست می‌گیرید و وظیفه دارید در قالب آن به درس خواندن، زندگی کردن و مبارزه با نیروهای دشمن بپردازید. بازی Hogwarts Legacy در تعطیلات سال 2022 روانه بازار خواهد شد.

بازی Sonic Frontiers

بازی Sonic Frontiers

  • توسعه دهنده: استودیو Sonic Team
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس|اس، نینتندو سوییچ و پی سی
  • تاریخ عرضه: تعطیلات 2022

بازی Sonic Frontiers تجربه متفاوتی نسبت به سایر آثار شرکت Sega با محوریت این جوجه تیغی محبوب، خواهد بود. پیش از معرفی رسمی، شایعات متعددی در مورد عرضه یک بازی جدید از شخصیت سونیک وجود داشت که در نهایت، در مراسم Game awards 2021 به صورت رسمی با آن آشنا شدیم. بازی Sonic Frontiers یک اثر ماجراجویی و جهان‌باز است که در آن کنترل شخصیت سونیک را به دست می‌گیرید و می‌توانید به صورت آزادانه در نقشه گشت و گذار کنید. متاسفانه اطلاعات زیادی در مورد این اثر موردانتظار وجود ندارد و باید تا تریلرها و نمایش‌های بعدی صبر کنیم.

بازی God of War Ragnarok

بازی God of War Ragnarok

  • توسعه دهنده: استودیو Santa Monica
  • پلتفرم: پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5
  • تاریخ عرضه: 2022

از میان تمامی اعضای لیست بهترین بازی‌های ماجراجویی سال 2022، می‌توانیم از بازی God of War Ragnarok به عنوان بزرگ‌ترین و موردانتظارترین گزینه یاد کنیم. اثری که قرار است پایانی بر ماجراجویی‌های کریتوس در منطقه اسکاندیناوی و شاید در کل دنیای ویدیو گیم باشد. این بازی که در ادامه نسخه سال 2018 با نام God of War عرضه می‌شود، داستان کریتوس و آترئوس در دل آخرالزمان منطقه نورث را تعریف می‌کند؛ جایی که با مرگ بالدور رگناروک آغاز شده و جنگ بزرگی در حال شکل گرفتن است.

بازی God of War Ragnarok که اطلاعات به نسبت خوبی هم در مورد آن وجود دارد بزرگ‌تر، پرجزئیات‌تر و عمیق‌تر از نسخه پیشین خواهد بود. در خط داستانی اثر مورد بحث آترئوس به یک نوجوان نیمه بالغ تبدیل شده و به دنبال سوالات عمیقی از شخصیت و هویت خود می‌گردد. آترئوس در این بازی می‌خواهد متوجه شود که لوکی بودن چه معنایی دارد و چگونه می‌تواند قدرتمندتر شود. بازی God of War Ragnarok قرار است در تعطیلات پاییزی 2022 روانه بازار شود؛ البته اگر تاخیر یا مشکل خاصی به وجود نیاید.

بازی A Plague Tale Requiem

بازی A Plague Tale: Requiem

  • توسعه دهنده: استودیو Asobo
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس|اس، نینتندو سوییچ و پی سی
  • تاریخ عرضه: 2022

بازی A Plague Tale: Innocence که برای اولین بار در سال 2019 منتشر شد، واقعا بازی خوبی بود. از داستانی منسجم با روایت خوب گرفته تا گرافیک بصری و یک سیستم مخفی‌کاری که مانند آن را کم‌تر دیده بودیم. حال و با توجه به موفقیت‌های Innocence، استودیو فرانسوی Asobo تصمیم گرفت خیلی سریع به سراغ ساخت نسخه دوم با نام Requiem برود.

داستان نسخه دوم هم حول یک خواهر و برادر با نام‌های آمیسیا (Amiicia) و هیوگو (Hugo) روایت می‌شود؛ دو کودک اشراف‌زاده که پس از شیوع طاعون خانه خود را از دست داده‌اند و پس از آن وارد رویدادهای بزرگ‌تری شده‌اند. یکی از این رویدادهای بزرگ مربوط به بیماری عجیب هیوگو می‌شود که در پایان قسمت اول تا حدودی کند شد. حال در بازی A Plague Tale: Requiem این بیماری جدی‌تر می‌شود و شما باید علاوه بر پیدا کردن یک خانه جدید، به دنبال راهی برای درمان هیوگو هم باشید.

بازی Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West

  • توسعه دهنده: استودیو Guerilla Games
  • پلتفرم: پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5
  • تاریخ عرضه: 29 بهمن 1400

کنسول پلی استیشن 4 همیشه به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های تاریخ از لحاظ کیفیت بازی‌های انحصاری شناخته خواهد شد. کنسولی که میزبان IPهای انحصاری قدیمی و جدیدی شد که بیش‌تر آن‌ها در نوع خود موفق بودند. اما یکی از همین IPهای جدید که موفقیت چشم‌گیری به دست آورد، بازی Horizon Zero Dawn بود. یک بازی نقش آفرینی و جهان باز که به لطف ایده‌های جذاب خود حسابی مورد توجه قرار گرفت.

در ادامه موفقیت‌های زیرو داون، استودیو Guerilla Games تصمیم گرفت که دنباله مجموعه را با نام Horizon Forbidden West در سال 2022 در اختیار بازیکنان قرار دهد. خوشبختانه این دنباله به محصول فوق‌العاده موفقی تبدیل شد و حتی با نزدیک بودن زمان عرضه‌اش به بازی Elden Ring، زیر سایه قرار نگرفت و توانست لیاقت‌های خود را نشان دهد. این بازی همین حالا هم در دسترس قرار دارد و می‌توانید به تجربه آن بپردازید. البته توصیه می‌شود که برای درک بهتر داستان پیچیده آن، ابتدا به سراغ Horizon Zero Dawn بروید.

همان‌طور که مشاهده کردید، لیست بازی‌های Adventure سال 2022 حسابی پربار بوده و می‌توانیم از تجربه آن‌ها حسابی لذت ببریم. آثاری که در سبک‌های مختلف عرضه می‌شوند (و شده‌اند) تا طیف عظیمی از بازیکنان بتوانند اثر مورد علاقه خود را پیدا کنند.

نظر شما در این باره چیست؟ از بین بهترین بازی‌های ماجراجویی سال 2022 کدام یک را بیش‌تر دوست دارید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Game Ranx

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Senua's Saga: Hellblade 2 مانند نسخه اول برای کنسول‌های پلی استیشن هم منتشر می‌شود؟

خیر، این بازی در انحصار دو پلتفرم ایکس باکس و پی سی قرار دارد و برای پلی استیشن منتشر نخواهد شد

۱
آیا بازی God of War Ragnarok تا پایان سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد؟

با توجه به گفته سازندگان فعلا مشکل خاصی وجود ندارد و تا پایان سال می‌توانید شاهد دنباله گاد آف وار باشیم

۲
آیا بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection شامل به روز رسانی گرافیکی هم می‌شود؟

بله، از آنجایی که این بازی با توجه به قدرت کنسول PS5 توسعه داده شده، می‌توانید با گرافیک بهتری به تجربه دو بازی Uncharted 4 و Uncharted Lost Legacy بپردازید

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.