God-of-War-Ragnarok
یحیی رحیمی

اولین نگاه به بازی God of War Ragnarok: سفری مهیج به آسگارد

یحیی رحیمی 19 شهریور 1400 بدون دیدگاه
1,813 بازدید

پس از دو سال انتظار و تحمل شایعات عجیب‌وغریب، بالاخره بازی God of War Ragnarok در رویداد پلی استیشن شوکیس نمایش داده شد و توانستیم اولین نگاه را به ماجراجویی جدید کریتوس و آتریوس در سرزمین‌های شمالی بیندازیم. در این مطلب، تمام آنچه لازم است در مورد God of War جدید بدانیم را گنجانده‌ایم. این بهترین فرصت است تا اطلاعات کاملی در مورد داستان و تغییرات آن دریافت کنید. همراه پارسی گیم باشید.

تریلر رونمایی از بازی God of War Ragnarok، حدود 3 دقیقه بود و اندکی از داستان و گیم پلی را به طرفداران نشان داد. همان ابتدا می‌توانید ببینید که وقایع بازی، چندین سال پس از God of War 2018 دنبال می‌شود و بادهای سرد شمالی به میدگارد می‌وزند و فضای بازی را کاملاً زمستانی کرده‌اند. حال باید با چالش زنده ماندن در فضای سرد شمال نیز دست‌وپنجه نرم کرد. در حالی که بازی قبلی، رابطه‌ای پایدار میان پدر و پسر را روایت می‌کرد؛ این بار پیچیدگی‌های زیادی میان این دو شکل گرفته است. به خصوص پس از آنکه آتریوس از اجداد خود باخبر شده و می‌داند که کریتوس، هویت اصلی‌اش را از وی پنهان کرده بود.

آتریوس به شدت کنجکاو است و مانند دیگر نوجوانان، می‌خواهد هر چه در دنیاست را متوجه شود و بداند که در آینده، چه فردی خواهد شد. بحران هویت او شکل گرفته و قرار است با چالش‌های مختلفی مانند نقش «لوکی» در زندگی وی روبه‌رو شود. در عین حال می‌خواهد از خانواده‌اش مراقبت کند، اما قرار نیست آن پسر دوست‌داشتنی و حرف‌گوش‌کن پدر باشد. به همین دلیل هر زمان که بحث پیش می‌آید، بارقه‌های یک تنش جدی، خود را نشان می‌دهد.

در سوی دیگر، کریتوس را داریم که اگر چه سن و سالی از او گذشته، اما همچنان قوی و پایدار ایستاده و از اشتباهات گذشته درس گرفته است. او از آتریوس می‌خواهد تا از در افتادن با خدایان بپرهیزد و این طلسمی است که زندگی وی را سیاه می‌کند. او می‌خواهد پسرش را در God of War Ragnarok زنده نگه دارد. پس از وقایع نسخه پیشین، او می‌داند که وقایع تراژیک در یک قدمی آن‌هاست و احتمال مرگ هر دو وجود دارد.

کریتوس و آتریوس همراه یکدیگر باید انتخاب مهمی انجام دهند و آن‌هم رها کردن مسیر گذشته و انتخاب زندگی جدید است. به نظر می‌رسد که هر دو انتخاب یک نتیجه را دارد و آن‌هم سفری خطرناک در نه منطقه‌ی بزرگ است تا در آخر به Ragnarök برسند.

God-of-War-Ragnarok

رنج و انتقام در God of War Ragnarok

در تریلر رونمایی از بازی God of War Ragnarok، با دو آنتاگونیست و دشمن اصلی بازی مواجه می‌شویم: ثور و فریا. از آنجایی که انتخاب‌ها و اعمال کریتوس در بازی قبلی، باعث به هم ریختن تعادل اسکاندیناوی شد؛ فریا قسم خورد تا انتقام مرگ پسرش، بالدور را بگیرد. فریا با تمامی قدرت‌های جادویی‌اش در مقابل کریتوس خواهد ایستاد و تاب تحمل مرگ پسرش را ندارد. او نه تنها دارای قدرت‌های جادویی است، بلکه یک مبارز تمام‌عیار است و می‌تواند دشمنی سرسخت برای کریتوس باشد، او از هر سلاحی برای کشتن قاتل پسرش استفاده خواهد کرد.

فریا تنها دشمن کریتوس و آتریوس نیست، بلکه ثور افسانه‌ای نیز با آن چکش مخصوصش، تشنه به خون کریتوس است. ثور قطعاً «بزرگ‌ترین قصاب نه سرزمین» است که به درخواست اودین، تمامی غول‌های این سرزمین شمالی را به قتل رسانده و خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خدایان به همگان شناسانده است. در حال حاضر اطلاعات زیادی از شخصیت ثور منتشر نشده و تنها می‌دانیم که او دشمنی بسیار خطرناک برای خدای جنگ است و جدال با او، افسانه‌ای‌ترین نبرد تاریخ گاد آو وار خواهد بود.

اولین نگاه به God of War Ragnarok

نبردهای هیجان‌انگیز گاد آو وار

مگر می‌توان در مورد God of War Ragnarok صحبت کرد و مبارزه و نبردهای مهیج را فراموش کرد. کریتوس و آتریوس از لحاظ رزمی، یک پا استاد شده‌اند و قابلیت‌های تازه‌ای دریافت کرده‌اند و مهم‌تر از همه، بازگشت تبر مخصوص خدای جنگ است که حس و حال دیگری به مبارزات بخشیده است. استودیو تلاش کرده تا سیستم مبارزات، حین نبرد با هرکدام از حریفان، متفاوت باشد و تاکتیک‌های دفاع و هجومی جالبی به کاررفته که عملاً نبردهای بازی را به اوج می‌رسانند.

مهم نیست چه استراتژی هنگام نبرد داشته باشید، دشمنان همیشه آماده‌ی پاسخگویی به حملات شما هستند و هوش مصنوعی جدید آن‌ها، جلوی پیشرفت سریع را می‌گیرد. غول‌ها و موجودات خطرناک این سرزمین، شاخ و برگ بیشتری یافته‌‌اند و ادامه مسیر را برای شما دشوار خواهند کرد. برای نمونه در تریلر دیدیم که کریتوس در نبرد با یک استاکر گیر افتاده و همچنین «درکی» (Dreki) نیز حسابی وی را به نفس‌نفس زدن انداخته است.

افزایش تعداد دشمنان، باعث شده تا کوچک‌ترین باس‌ها نیز چالشی اساسی باشند و این‌طور نیست که دشمنان کوچک با فشردن یک دکمه از میان روند. منتظر اطلاعات بیشتر در مورد چالش‌های اساسی بازی باشید.

گاد آو وار

سفری به‌یادماندنی به آسگارد

افرادی که بازی God of War را تجربه کردند، می‌دانند که 6 جهان نورس در این بازی وجود داشت، اما به طور کل 9 بخش مختلف وجود دارد که آخرین آن‌ها آسگارد نام دارد و به اقامتگاه آس‌ها شهرت دارد. این منطقه با دیواری بلند حفاظت می‌شود که قطعاً گذر از آن، بخشی از بازی God of War Ragnarok خواهد بود.

نسخه جدید گاد آو وار، شما را به منطقه‌ی ممنوعه وانهایم و الف‌هایم خواهد برد و البته قرار است بار دیگر در سرزمین‌های قبلی گردش کنیم و اتفاقاتی جدید را بچشیم. جهان بازی نسبت به شماره پیشین بزرگ‌تر شده و شبکه‌ای به‌هم‌پیوسته، تمام مناطق را متصل کرده که جستجو در آن مناطق را ساده خواهد کرد. همچنین ویژگی‌های جالبی مانند سورتمه‌سواری با سگ‌های شمالی نیز اضافه شده که قطعاً تجربه بازی God of War Ragnarok را به‌یادماندنی خواهد کرد.

God-of-War-Ragnarok

انتشار God of War Ragnarok در سال 2022

از دیگر نکات مهم تریلر رونمایی از بازی، بازگشت صداپیشه‌های و بازیگران نسخه پیشین است و نکته‌ی جالب، بالغ شدن صداپیشه شخصیت آتریوس است و در نتیجه بازیگر این نقش، کاملاً چالش‌های فردی با سن و سال آتریوس را درک می‌کند. به طور کل، دنیای بازی بسیار گسترده، وسیع و پر از وقایع و رازهای مختلف است که در هیچ‌کدام از شماره‌های پیشین دیده نشده است. این تنها بخش کوچکی از دنیای بزرگ گاد آو وار بود و قرار است که اطلاعات بیشتری در مورد گیم پلی و شخصیت‌ها دریافت کنیم.

هنوز بخش‌های بزرگ بازی معرفی نشده‌اند و قرار است تا رسیدن به زمان انتشار بازی در سال 2022 برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5، اطلاعات بیشتری دریافت کنیم. نظر شما در مورد ماجراجویی جدید کریتوس چیست؟

منبع: PlayStationBlog

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی God of War Ragnarok چه زمانی منتشر می‌شود؟

زمان دقیق انتشار بازی God of War Ragnarok مشخص نیست و قرار است سال 2022 برای پلی استیشن 4‌ و 5 عرضه شود.

۱
داستان بازی God of War Ragnarok چیست؟

داستان بازی God of War Ragnarok در مورد نبرد کریتوس و آتریوس با فریا و ثور است و قرار است که پا به آخرین منطقه از دنیای نورس و همان آسگارد بگذاریم.

۲
آیا بازی God of War Ragnarok برای پلی استیشن 4 هم منتشر می‌شود؟

بله بازی God of War Ragnarok برای هر دو کنسول‌های پلی استیشن منتشر می‌شود، البته کاربران PS5 قادر به تجربه بازی با گرافیک بهتر و همچنین ویژگی‌های جدید دسته دوال سنس خواهند بود که روند بازی را تغییر می‌دهد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.