اطلاعات جدید بازی Hogwarts Legacy
ارحام ادبخواه

اطلاعات جدید بازی Hogwarts Legacy؛ آماده بازگشت به مدرسه آرزوها

ارحام ادبخواه 7 فروردین 1401 بدون دیدگاه
1,095 بازدید

پس از رویداد State of Play که به طور کامل در سلطه اثر جدید دنیای هری پاتر قرار قرار داشت، اطلاعات بیش‌تری در مورد هاگوارتز لگسی در دسترس قرار گرفت. ظاهرا میراث هاگوارتز قصد دارد قدم‌های خود را فرای دیوارهای مدرسه جادوگری بگذارد و بازیکن را با خطرهای بزرگ‌تری روبرو کند. در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با اطلاعات جدید بازی Hogwarts Legacy آشنا کنیم.

اطلاعات جدید بازی Hogwarts Legacy در مراسم State of Play

پس از مدت‌ها انتظار و قدم زدن در کویر بی‌آب و علفی از جزئیات، بالاخره اطلاعات بیش‌تری در مورد بازی Hogwarts Legacy قرار گرفت. ما این نمایش جدید را مدیون سونی و رویداد State of Play هستیم که پس مدت مدیدی بالاخره پاترهدها را با بازی جدید دنیای جادوگری (Wizarding World) بیش‌تر آشنا کرد. این State of Play که در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ (۱۹ مارس ۲۰۲۲) برگزار شد، دید جدیدی نسبت به مکانیک‌ها، داستان و گیم‌پلی به ارمغان آورد.

هیجان و انتظاری که در طی سال‌های اخیر حول بازی Hogwarts Legacy شکل گرفته، نیازمند یک رویداد کامل بود که بتواند طرفداران را نسبت به جزئیات، سیرآب کند. حال این اتفاق رخ داد و با توجه به آن چه گفته شد، کم‌تر از یک سال تا تاریخ انتشار این بازی فاصله داریم. به هر حال اگر می‌خواهید با جادوها، معجون‌ها، شخصیت‌ها و ماجراهای میراث هاگوارتز بیش از این آشنا شوید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

اطلاعات ابتدایی هاگوارتز لگسی

اطلاعات ابتدایی هاگوارتز لگسی

اول از همه باید بدانید که بازی Hogwarts Legacy یک اثر اکشن، نقش‌آفرینی و جهان‌باز است که نقشه بزرگی دارد. وقایع این بازی در دنیای هری پاتر یا همان دنیای جادوگری جریان دارد و یک بار دیگر بازیکنان را به مدرسه جادوگری هاگوارتز (Hogwarts) می‌برد. اما نکته جالبی که در این میان باید به آن اشاره کنیم این است که داستان بازی مورد بحث مدت‌ها پیش از جریان‌های فیلم‌ها و کتاب‌ها تعریف می‌شود. اگر بخواهیم در این موضوع دقیق‌تر شویم، باید بدانید که بازی Hogwarts Legacy در اوایل قرن ۱۹ میلادی جای می‌گیرد و در بین سال‌های ۱۸۰۰ تا ۱۸۰۹ به روایت داستان خود می‌پردازد. به همین دلیل، خبری از چهره‌های نام و آشنای دنیای جادوگری مانند پرفسور دامبلدور، ولدمورت و خود هری پاتر نخواهد بود.

اما یکی از ایده‌های اصلی بازی، شبیه‌سازی زندگی در مدرسه هاگوارتز خواهد بود. البته که شما تمام جریان بازی را به درست کردن معجون‌های عجیب و یاد گرفتن اسپل‌ها (همان جادوها) نمی‌پردازید و باید از حقایق تاریک دنیای جادوگری جی. کی. رولینگ (نویسنده و خالق دنیای هری پاتر) پرده برداید. البته که در این بین یاد گرفتن اسپل‌ها، رام کردن حیوانات و به دست آوردن قابلیت‌های جدید از اهمیت بالایی برخوردار هستند و بخش عظیمی از مکانیک‌های نقش‌آفرینی بازی را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این موارد، باید بدانید که استودیو Avalanche Software وظیفه ساخت بازی Hogwarts Legacy را برعهده دارد و شرکت Warner Bros. هم آن را منتشر خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که Avalanche Software با Avalanche Studios تفاوت دارد و یک استودیو کاملا جداگانه است. استودیو Avalanche Software بیش‌تر به خاطر ساخت نسخه‌ ویدیو گیمی انیمشین‌هایی مانند Toy Story و Cars شناخته می‌شود و هیچ ارتباطی با سری Just Cause و Mad Max ندارد.

ساخت شخصیت اصلی در بازی Hogwarts Legacy

ساخت شخصیت اصلی

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در مراسم State of Play از آن رونمایی شد، مربوط به روند ساخت شخصیت اصلی می‌شود. بازی Hogwarts Legacy به شما اجازه می‌دهد درست مانند سایر بازی‌های نقش‌آفرینی بزرگ مانند Skyrim و Fallout 4، به ساخت و شخصی‌سازی ظاهر کاراکتر خود بپردازید. البته که این شخصی‌سازی تنها به صورت محدود نمی‌شود و قابلیت انتخاب مواردی مانند جنسیت و لباس را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. شخصیت اصلی بازی که نام او را خود شما تعیین می‌کنید، یک دانش‌آموز سال پنجمی است که حدود ۱۵ الی ۱۶ سال سن دارد. شاید عجیب به نظر برسد، اما این شخصیت سال پنجمی در وقایع بازی اولین سال حضور خود را در مدرسه هاگوارتز تجربه می‌کند. همین موضوع علامت سوال بزرگی را در ذهن طرفداران ایجاد کرده که باید پاسخ آن را در لایه‌های داستان اثر مذکور پیدا کنیم.

علاوه بر آزادی عمل در بخش ظاهری، شما می‌توانید گروه خود را انتخاب کنید و به یکی از چهار گروه معروف مدرسه با نام‌های Gryffindor، Slytherin، Ravenclaw یا Hufflepuff بپیوندید. البته که انتخاب این گروه به هیچ وجه بی‌تاثیر نیست و مواردی مانند NPCها، یونیفرم شخصیت اصلی و اتاق اجتماعات را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر انتخاب یکی از گروه‌های چهارگانه تغییر زیادی در داستان و گیم‌پلی ایجاد کند، می‌توانیم از همین حالا انتظار اثری را بکشیم که ارزش تکرار بالایی دارد.

کلاس‌های بازی Hogwarts Legacy

کلاس‌ها

به عنوان یکی از دانش‌آموزهای رسمی مدرسه Wizarding و Witchcraft، شما وظیفه دارید در کلاس‌های مختلف شرکت کنید و غیبت نداشته باشید. کلاس‌های دفاع در برابر هنرهای تاریک، گیاه‌شناسی، معجون‌سازی و افسونگری تنها بخشی از کلاس‌هایی هستند که تا این لحظه با آن‌ها آشنا شده‌ایم.

شما در طی این کلاس‌ها با استادهای مختلفی ملاقات می‌کنید که هر کدام شخصیت و رفتار خاص خود را دارند و مکانیک‌های پایه گیم‌پلی را به شما آموزش می‌دهند. به عبارتی دیگر، به نظر می‌رسد این کلاس‌ها به گونه‌ای حکم بخش آموزشی را هم دارند و سازندگان با این بهانه، مسیر شما را در سطح مدرسه هاگوارتز هموارتر می‌کنند. البته که مدرسه معروف دنیای هری پاتر تنها مکان بازی Hogwars Legacy نیست و پشت دیوارهای آن، سرزمین‌ها و شهرهای وسیعی انتظار شما را می‌کشند. به عبارتی دیگر، شما آزاد هستید در دنیای بازی جا به جا شوید و به مکان‌هایی قدم بگذارید که پیش از این در فیلم‌ها و کتاب‌ها با آن‌ها روبرو نشده‌ایم.

گشت و گذار در دنیای بازی

گشت و گذار در دنیای بازی

دنیای میراث هاگوارتز پر از رمز و رازهای مختلف است؛ حال منظور می‌تواند مربوط به چارچوب دیوارهای مدرسه و دنیای بیرون باشد. پیدا کردن این رازها، نیازمند گشت و گذار در دنیای بازی و حل کردن پازل‌هایی است که در رابطه مستقیمی با دنیای جادوگری قرار دارند (یعنی برای گشذتن از آن‌ها به جادو نیاز خواهید داشت). این پازل‌ها به نقطه خاصی از نقشه محدود نمی‌شوند و طبق اطلاعات جدید بازی Hogwarts Legacy می‌توانیم انتظار آن‌ها را در هر مکانی داشته باشیم.

البته که تراکم این رمز و رازها در مکان‌های ممنوعه و ناشناخته‌ای مانند جنگل تاریک (Dark Forest) بیش‌تر خواهد بود. از طرفی دیگر، بدیهی است که یک مکان ممنوعه خطرهای بیش‌تری را به همراه دارد و برای ورود به محدوده آن‌ها، باید انتظار تهدیدهای بزرگ‌تری را کشید. اگر هم در حین گشت و گذار در محیط‌های ممنوعه به مشکل خوردید، می‌توانید از اسپل‌های فوق‌العاده خطرناک و کشنده‌ای مانند Killing Curse بهره ببرید. هرچند که این نوع از جادوها در دنیای جادوگری غیرقانونی محسوب می‌شوند، ولی خب استفاده از آن‌ها در برخی شرایط ضروری خواهد بود.

اما یکی از نکته‌های مهم دیگری که در سیستم Exploration میراث هاگوارتز به چشم می‌خورد، امکان استفاده از جاروهای پرنده یا همان Magical Broomها خواهد بود. با توجه به اطلاعات جدید بازی Hogwarts Legacy، شما می‌توانید از این جاروهای پرنده برای جا به جایی در نقشه استفاده کنید تا مجبور نشوید مسافت‌های طولانی را با پایِ پیاده پشت سر بگذارید.

داستان بازی Hogwarts Legacy

داستان بازی Hogwarts Legacy

پیش از رویداد State of Play و نشر اطلاعات جدید بازی Hogwarts Legacy داستان این اثر یکی از بزرگ‌ترین علامت سوال‌های شکل گرفته بود. در واقع، از آنجایی که داستان این بازی در برهه زمانی متفاوتی نسبت به ماجراهای هری پاتر و لرد ولدمورت تعریف می‌شود، ایده اصلی داستان در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. خوشبختانه، مراسم استیت آف پلی مه غلیظ شکل گرفته حول داستان را کمی کم‌رنگ‌تر کرد.

ایده اصلی داستان هاگوارتز لگسی در مورد گوبلین‌ها است. در واقع، این موجودات کریح و قد کوتاه که در مجموعه فیلم‌های هری پاتر هم با آن‌ها آشنا شده بودیم، فکرهای شومی در سر دارند. گوبیلن‌ها می‌خواهند انقلاب بزرگی به پا کنند و طبق همین قیام، تهدید بزرگی دنیای جادوگری را در معرض خطر قرار می‌دهد. علاوه بر این، یک نوع فاسد و تاریک از جادو در داستان میراث هاگوارتز وجود دارد که جادوگرها، ساحره‌ها و موجودات متعددی را به فرمان و تسلط خود درآورده است. این افراد که تحت تاثیر جادویِ سیاه قرار گرفته‌اند، دشمنان اصلی بازی به شمار می‌روند. البته که بازیکنان در این مسیر تنها نخواهند بود و پرفسور فیگ (Fig)، حکم همراه آگاهی را دارد که بازیکن را در طی مبارزه‌ها یاری می‌کند.

مبارزات و اسپل‌ها

مبارزات و اسپل‌ها

با وجود تمامی مکانیک‌های ریز و درشتی که تا این نقطه به آن‌ها اشاره کردیم، همه ما یک چیز از سیستم مبارزه بازی Hogwarts Legacy می‌خواهیم: امکان استفاده از اسپل‌ها، چرخانده چوب دستی و به وجود آوردن آشوب در میدان مبارزه. سازندگان هم که از ریزبینی مخاطب‌ها نسبت به این موضوع آگاه بودند، محتویات مرتبطی را در نمایش بازی قرار دادند.

با توجه به اطلاعات جدید بازی Hogwarts Legacy، حجم عظیمی از اسپل‌های اولیه و پیچیده در گیم‌پلی اثر مذکور گنجانده شده که برای استفاده از آن‌ها لحظه‌شماری می‌کنیم. البته که طیف استفاده از اسپل‌ها تنها به جریان مبارزه ختم نمی‌شود و قادر هستید از آن‌ها در دنیای بزرگ بازی و هنگام حل کردن پازل‌ها بهره ببرید. برای مثال، شما می‌توانید از اسپل Lumos برای روشن کردن فضا و از اسپل Accio، برای جا به جای اشیا استفاده کنید.

در کنار همه این جزئیات، ارزش و تاثیر واقعی اسپل‌ها در جریان مبارزات مشخص می‌شود. بازیکنان می‌توانند در حین درگیری با دشمنان از افسون‌ها و طلسم‌های مختلف برای Stun کردن آن‌ها استفاده کرده یا در حالتی دیگر، حملات‌شان را دفع کنند. یک سری اسپل‌های دیگر هم در تریلر به چشم می‌خوردند که مربوط به تعمیر اشیا مختلف و آسیب زدن به دشمنان بودند. اما در کنار همه این‌ها، امکان استفاده از اسپل ممنوعه و فوق‌العاده کشنده Avada Kedavra هم در بازی وجود دارد که از نحوه و محدودیت بهره‌گیری از آن خبر نداریم. بالاخره باید محدودیتی برای اسپلی به این کشندگی و قدرتمندی در نظر گرفته شود تا روند کشتن دشمنان منطقی‌تر به نظر برسد.

هیولاها و موجودات مختلف هم تاثیر غیرقابل انکاری در مبرزات بازی Hogwarts Legacy خواهند داشت. شما می‌توانید با تسخیر و رام کردن برخی از موجودات آن‌ها را به سطله خود درآورید تا در حین درگیری تنها نباشید. به طور کلی، استفاده از این موجودات عجیب و غریب می‌تواند باعث به وجود آمدن دست بالاتر در حین جنگ شود.

مهارت‌ها، قابلیت‌ها و تجهیزات

مهارت‌ها، قابلیت‌ها و تجهیزات

اگر کمی در اطلاعات جدید بازی Hogwarts Legacy دقیق شویم، با نتیجه‌های جالبی در مورد درخت مهارت ملاقات می‌کنیم. بازیکنان در میراث هاگوارتز می‌توانند از طیف عظیمی از مهارت‌ها و قابلیت‌ها بهره ببرند و آن‌ها را با توجه به سبک بازی خود و آنچه که در ذهن دارند، ارتقا دهند. همین موضوع و شاخه‌های متعدد درخت مهارت بازی، باعث می‌شود مبارزه‌ها طیف پویایی به خود بگیرند و از حالت‌های تکرار دور شوند.

با پیشروی در روند داستان، تکمیل ماموریت‌ها و کشتن دشمنان XP مشخصی از سوی بازی دریافت می‌کنید و می‌توانید با استفاده از آن، قابلیت‌های خود را Upgrade کنید یا مهارت‌های جدیدی بخرید. علاوه بر این، لوت کردن هم نقش پررنگی در هاگوارتز لگسی دارد که به واسطه آن، می‌توانید لباس‌ها و تجهیزات جدیدی به دتس آورید. البته یک سیستم Crafting کامل هم در بین مکانیک‌های بازی به چشم می‌خورد که از طریق آن، می‌توانید آیتم‌های مورد نیاز خود را بسازید.

در کل، اگر با دقت به مطالعه اطلاعات جدید بازی Hogwarts Legacy پرداخته باشید، می‌فهمید که سازندگان در استودیو Avalanche در حال انجام کار بزرگی هستند. آن‌ها ایده‌های جاه‌طلبانه‌ای در سر دارند و به قول خودشان، می‌خواهند تجربه‌ای را در اختیار بازیکنان قرار دهند که خود آن‌ها به عنوان یک پاترهد، انتظارش را می‌کشند. همین موضوع و ایده‌هایی که از ذهن خود طرفداران بازی هری پاتر ترشح می‌کند، می‌تواند ما را نسبت به آینده و عملکرد احتمالی بازی امیدوارتر کند. بازی Hogwarts Legacy در تعطیلات ۲۰۲۲ (اواخر سال میلادی)، برای پلی استیشتن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ و پی سی منتشر خواهد شد.

نظر شما در این باره چیست؟ در بین اطلاعات جدید بازی Hogwarts Legacy کدام یک را هیجان‌انگیزتر تلقی می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Game Rant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا در بازی Hogwarts Legacy امکان حضور در کلاس‌ها وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید در کلاس‌های مختلف هاگوارتز مانند دفاع در برابر جادوهای سیاه و معجون‌سازی شرکت کنید

۱
داستان هاگوارتز لگسی در چه برهه‌ای از تاریخ جریان دارد؟

داستان بازی در اویل قرن نوزدهم و در فاصله سال‌های ۱۸۰۰ تا ۱۸۰۹ تعریف می‌شود

۲
آیا امکان استفاده از جوب دستی‌ها و اسپل‌ها وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید از اسپل‌ها، طلسم‌ها، افسون‌ها و معجون‌های مختلف در حین مبارزات بهره ببرید

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.