بهترین بازی‌های استراتژیک جنگ جهانی
کسری کاظمی

بهترین بازی‌های استراتژیک جنگ جهانی

کسری کاظمی 15 خرداد 1401 3 دیدگاه
27,154 بازدید

آخرین جنگ‌های عظیم در دنیا یعنی دو جنگ جهانی، باعث خلق تعدادی از مهم‌ترین اتفاقات آثار هنری در سال‌های اخیر شده‌اند. کتاب، فیلم و بازی‌های ویدئویی بی شماری در رابطه با جنگ‌های جهانی وجود دارند که هر کدام به نحوی سعی در به تصویر کشیدن وقایع این نبردها داشته‌اند. یکی از ژانرهایی در صنعت گیم موفق شده تا به بهترین شکل ممکن حس قرار گرفتن در میدان نبرد را به تصویر بکشد، ژانر استراتژیک است. بازی‌های استراتژیک فراوانی در طول سال‌ها منتشر شده‌اند؛ ولی تجربه بازی‌های استراتژیک جنگ جهانی برای بسیاری از گیمرها، لذتی دوچندان نسبت به سایر بازی‌های هم سبک خود دارد.

بهترین بازی‌های استراتژیک با حال و هوای جنگ جهانی

بازی‌های استراتژیکی که در رابطه با جنگ جهانی (مخصوصاً جنگ جهانی دوم) ساخته شده‌اند معمولاً برتری‌های زیادی نسبت به سایر عناوین ژانر دارند. به‌عنوان‌مثال، استفاده از استراتژی‌های نظامی مدرن نسبت به بازی‌های قرون وسطی و یا فانتزی برای گیمرها جذابیت زیادی دارند. علاوه بر آن، شما می‌توانید با اسلحه‌ها و لوازم جنگی مدرن دست و پنجه نرم کرده که جلوه متفاوتی به وجود می‌آورند. این دلایل باعث شده که بازی‌سازان زیادی در سراسر دنیا به توسعه این مدل عناوین سبک استراتژیک بپردازند و بازی‌های زیبایی خلق کنند. پس با مقاله بهترین بازی‌های استراتژیک جنگ جهانی همراه ما باشید.

بازی Darkest Hour A Hearts of Iron Game

Darkest Hour: A Hearts Of Iron Game

بازی Darkest Hour: A Hearts Of Iron Game تفاوت زیادی با سایر بازی‌های جنگ جهانی محور درون این لیست دارد. اتفاقات درون این عنوان از جنگ جهانی اول آغاز شده و سپس تا پایان جنگ سرد ادامه پیدا می‌کنند. این روایت طولانی بدون شک این بازی را تبدیل به یکی از جذاب‌ترین و البته اعتیادآورترین محصولات استراتژی چند سال اخیر کرده است.

گیم پلی Darkest Hour: A Hearts Of Iron Game همانند اکثر بازی‌های RTS شما را از مبدأ کوچکی به بزرگ‌ترین نبردهای دنیا دعوت می‌کند. بازیکن بر تمامی جنبه‌های مدیریت یک کشور از جمله تجارت خارجی، استقرار نیروها، استراتژی‌های نظامی، امور دیپلماتیک، اتحادها، نوآوری‌های تکنولوژیکی و موارد دیگر نظارت خواهد داشت. این بازی زیبا را از دست ندهید.

بازی Hearts of Iron IV

Hearts of Iron IV

فرنچایز قدیمی و طولانی Hearts of Iron سال‌ها است که نیاز گیمران به بازی‌های استراتژی حماسی جنگی را برطرف کرده است. نسخه چهارم این سری با نام Hearts of Iron IV در سال 2016 منتشر شد و همانند سایر بازی‌ها، نمرات و توجهات زیادی را به سوی خود جلب کرد. مکانیک‌های بی نظیر گیم پلی و ارزش بالای تکرار از ویژگی‌های خوب این بازی هستند.

شما باید تمامی قسمت‌های کنترل سرزمین خود را مدیریت کنید و سپس با جمع آوری نیروهای مختلف، در میدان نبرد پیروز شوید. درجه سختی بالای این بازی، کار را برای تازه واردان و گیمرهای جدید دشوار کرده است. بازی Hearts of Iron IV یکی از گرافیکی‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های این لیست و یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک جنگ جهانی در تمام دوران است.

بازی Gary Grisgsby's War in the East

Gary Grigsby’s War in the East

برای یک بازی استراتژیک جاه طلب که در سال 2010 منتشر شده، Gary Grigsby’s War in the East یکی از خیره کننده‌ترین محصولات این لیست است. از منوهای پیچیده و کنترل‌های سخت گرفته تا چیدمان واقع‌گرایانه نیروهای مبارز بر روی نقشه، قطعاً با یک بازی سخت و چالش برانگیز طرف هستیم. اگر به دنبال تجربه‌ای ساده و آرامش بخش می‌گردید، سراغ این بازی نروید.

بازی Gary Grigsby’s War in the East به بهترین شکل ممکن وقایع مختلفی که در جنگ جهانی دوم رخ داد را در قالب گیم پلی خود به تصویر می‌کشد. این بازی شامل 5 کمپین مختلف، 11 سناریوی کوتاه‌تر، 4000 نیروی نظامی و بیش از 500 فرمانده تاریخی بوده که شما را به یکی از غنی‌ترین و خیره کننده‌ترین تجربه‌های دوران گیمری‌تان دعوت می‌کند.

بازی Company of Heroes

Company of Heroes

اولین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای Company of Heroes در سال 2006 منتشر شد. کمپانی Relic Entertainment با انتشار این بازی، تأثیر عظیم و خیره‌کننده‌ای بر روی ژانر RTS گذاشت. این بازی نه تنها از تمامی قوانین مطرح این ژانر به خوبی بهره‌مند بوده، بلکه با گرافیکی خیره کننده، جلوه‌ای سینمایی نیز به داستان تزریق کرده تا شاهد حماسی‌ترین لحظات جنگ باشیم.

دلیلی که Company of Heroes را از سایر بازی‌های استراتژیک معمولی متمایز کرده است، تماشای وقایع جنگی به صورت مستقیم و نزدیک است که می‌تواند تمام نیازهای شما به اکشن و جنگ را راضی کند. اگر به دنبال یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک جنگ جهانی دوم در صنعت گیم می‌گردید، Company of Heroes باید یکی از اولین انتخاب‌هایتان باشد.

بازی Commandos Behind Enemy Line

Commandos: Behind Enemy Lines

Commandos: Behind Enemy Lines یک قدم از مقیاس بزرگ جنگ جهانی دوم فاصله می‌گیرد و بر شش نیروی تخصصی تمرکز دارد که مأموریت‌هایی خطرناک را در مناطق پر از دشمن انجام می‌دهند. به جای بارش توپ و تانک بر روی نیروهای دشمن، بازیکنان باید با هوشمندی و انجام مأموریت‌ها به صورت مخفی کارانه، به آن‌ها ضربات مهلکی وارد کنند.

علی‌رغم اینکه تعداد افراد شما از نیروهای دشمن کمتر است، ولی هر کدام از این عوامل دارای قدرت‌های ویژه‌ای هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در طول بازی پیشروی کنند. همکاری یکی از مهم‌ترین بخش‌های این بازی استراتژیک بوده و اگر بتوانید میان سربازانتان تعادل برقرار کنید، قطعاً در نبردهای هیجان‌انگیز و خطرناک این بازی پیروز میدان خواهید بود.

بازی Blitzkrieg

Blitzkrieg

خیلی از بازی‌های جدیدتر این لیست، پدیده جنگ جهانی را جدی میگرند؛ با این حال بازی Blitzkrieg که از عناوین قدیمی‌تر ژانر استراتژیک است، تنها به سرگرمی و اکشن خالص توجه داشته است. با اینکه سری Blitzkrieg در میان سایر RTSهای بازار پیچیده و درگیر کننده نیست، ولی نمی‌توان ارزش بالای انفجارها و اکشن دیوانه‌وار دنیای این بازی‌ها را انکار کرد.

یکی از مشکلاتی که باعث شده تا Blitzkrieg به اندازه دیگر بازی‌های لیست تأثیرگذار نباشد، کمبود سیستم ساخت پایگاه است. با این حال این کمبود باعث شده تا بازیکنان توجهشان را به چیزهای دیگری متمرکز کرده و در قسمت‌های اکشن‌تر بازی سرگرم شوند. پس اگر به دنبال یک بازی انفجاری و هیجان‌انگیز در سبک استراتژیک جنگی می‌گردید، Blitzkrieg برای شما است.

بازی Victoria II

Victoria II

بازی Victoria II بر خلاف اکثر بازی‌های این لیست که جنگ دوم جهانی را به عنوان ستون گیم پلی خود انتخاب کرده‌اند، در جنگ جهانی اول جریان دارد. این بازی حتی فراتر از این موضوع رفته و جنگ‌های تاریخی دیگر که قبل جنگ جهانی اول اتفاق افتاد را نیز پوشش می‌دهد. بازه زمان کمپین این بازی بین سال‌های 1836 تا 1936 جریان خواهد داشت.

در بازی Victoria II، گیمرها نه تنها باید جنگ جهانی اول را پشت سر گذاشته و پیروز میدان شوند، بلکه جامعه را به قرن بیستم نیز وارد کنند. این موضوع شامل استراتژی‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و حتی تکنولوژیکی می‌شود که واقعیت‌های قرن حاضر را شبیه سازی می‌کند. هر تصمیمی که بازیکن می‌گیرد نه تنها بر خود بلکه حتی بر کل جهان تأثیر می‌گذارد.

بازی Men of War Assault Squad 2

Men of War: Assault Squad 2

اگر موضوع توجه به جزئیات و واقع گرایی، از اصلی‌ترین دلایل شما برای تجربه بازی‌های استراتژیک جنگ جهانی است، پس همین حالا به تجربه Men of War: Assault Squad 2 بپردازید. این بازی به حدی پدیده جنگ را جدی گرفته که شاهد اهمیت بالای تک‌تک سربازهای درون یک گروه هستیم که اعمال هر کدام می‌تواند بر روی سرنوشت کلی نبرد تأثیر بگذارد.

Men of War: Assault Squad 2 در سال 2014 منتشر شد و از بازی‌های جدیدتر و البته سینمایی‌تر این لیست محسوب می‌شود. تمام نکاتی که در نبرد واقعی باید به آن‌ها توجه شود، از جمله موقعیت قرار گرفتن تانک‌ها، پناه گرفتن پشت اشیای مختلف و… همگی از ضروری‌ترین موضوعات برای پیروزی در Men of War: Assault Squad 2 به شما می‌روند.

بازی Panzer Corps

Panzer Corps

Panzer Corps نام یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های استراتژیک جنگی است که شامل یک نسخه دوم جذاب نیز می‌شود. این بازی‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است، قرار است شما را در نقش کنترل کنندگان تانک‌های عظیم و نیرومند قرار بدهند. طراحی تانک‌های درون Panzer Corps به طبیعی‌ترین و واقع‌گرایانه‌ترین حالت ممکن انجام شده است.

هیچ یک از بازی‌های استراتژیک جنگ جهانی دیگری به اندازه Panzer Corps نتوانسته‌اند تا حس و حال نبردهای تانکی در خط مقدم را به این خوبی به تصویر بکشند. بیش از 1000 نیروی قابل کنترل مختلف درون بازی وجود دارد که هر کدام انیمیشن‌های خاص و متفاوتی دارند. Panzer Corps و نسخه دومش برای عاشقان نبردهای تانکی در جنگ جهانی، بهترین گزینه است.

بازی Steel Division 2

Steel Division 2

برخی از بازی‌های این لیست، واقعی گرایی و گیم پلی تاکتیکال و برخی نیز قسمت‌های احساسی جنگ جهانی را درون خود قرار داده‌اند؛ با این حال بازی Steel Division 2 و حتی نسخه‌های دیگر این فرنچایز بزرگ، همه این المان‌ها را دور هم جمع کرده و یکی از جامع‌ترین تجربه‌های جنگ جهانی درون یک بازی استراتژیک را برای عاشقان این سبک خلق کرده است.

استودیوی سازنده Steel Division 2 توجه به جزئیات واقعی جنگ را قربانی گیم پلی خوبش نکرده است. با این حال آن‌قدر سیستم‌های مختلفی درون این بازی قرار گرفته‌اند که حتی سرسخت‌ترین طرف‌داران بازی‌های جنگی و نظامی را راضی نگه دارند. بازی Steel Division 2 یکی از کامل‌ترین محصولاتی است که در قالب جنگ جهانی تابه‌حال منتشر شده‌اند.

بازی Unity of Command 2

Unity of Command 2

بازی‌های تاریخی کار دشواری دارند، زیرا هم باید تاریخ را به شیوه‌ای محترمانه نشان دهند، هم برای بازیکنان قابل دسترس باشند؛ اغلب این دو هدف با هم تضاد دارند. Unity of Command 2 بهترین نمونه از ترکیب یکپارچه واقع‌گرایی و دسترسی به گیم‌پلی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد به سیستم‌های مختلف دسترسی داشته و زمان بیشتری را صرف تصمیم‌گیری‌های مهم کنند.

Unity of Command 2 سیستمی را درون خود جای داده که یادگیری بازی را برایتان آسان می‌کند، ولی استاد شدن بر روی آن، ساعت‌های زیادی از وقتتان را تصرف خواهد کرد. در هر صورت با یکی از شاهوارترین و کلاسیک‌ترین محصولات ژانر استراتژیک تاریخ مواجه هستیم که هر گیمری که به این مدل بازی‌ها علاقه دارد، باید هر چه زودتر آن را تست کند.

بازی R.U.S.E

R.U.S.E

یکی از چیزهایی که بازی‌های استراتژیک را از سایر عناوین جدا می‌کند، سیستم پایگاه سازی آن‌ها است. در این المان گیم پلی، گیمرها باید به توسعه، ارتقا و مدیریت یک پایگاه نظامی پرداخته و از حمله دشمن به آن جا، جلوگیری کنند. بازی R.U.S.E یکی از کلاسیک‌ترین نمونه‌های پایگاه سازی را در یک بازی استراتژیک نظامی و جنگ جهانی درون خود جای داده است.

اکثر بازی‌های درون این لیست سعی در به تصویر کشیدن اتفاقات واقعی تاریخی دارند؛ با این حال R.U.S.E از این موضوع نیز خودداری کرده و شما را در تاریخی متفاوت از جنگ جهانی دوم قرار می‌دهد. گرافیک زیبا و چشم نواز این بازی و اکشن هیجان‌انگیزش، پتانسیل این را دارد که شما و دوستانتان را برای ساعت‌ها درگیر خود نگه دارد. پس سریعاً به سویش بشتابید.

بازی Strategic Command WWII

Strategic Command WWII: World at War

بازی‌های استراتژیک جنگ جهانی که در این لیست مشاهده کردید، همگی از گرافیکی واقع‌گرایانه و چشم نواز بهره‌مند بودند که شما را تا پایان نبرد بر روی صندلی‌تان میخکوب می‌کند. با این حال نقاط قوت بازی Strategic Command WWII: World at War چیزی فراتر از گرافیک است. در نگاه اول با یک بازی غیر حرفه‌ای و ساده روبرو میشید، ولی آن را به سرعت کنار نزنید.

بازی Strategic Command WWII: World at War در کنار ظاهر ساده‌اش، از یکی از عمیق‌ترین و پیچیده‌ترین گیم پلی‌های نظامی درون این لیست بهره‌مند است. این بازی آن‌چنان به واقعیت نزدیک بوده که خیلی‌ها آن را شبیه ساز نبرد در جنگ جهانی دوم نام‌گذاری کرده‌اند. پس اگر به دنبال تاکتیکال ترین تجربه این لیست می‌گردید، این بازی برای شما ساخته شده است.

همان‌طور که جنگ‌های تاریک و بدنام جهانی نیز پس از مدتی به آخر رسیدند، ما نیز به پایان مسیر معرفی بهترین بازی‌های استراتژیک جنگ جهانی رسیدیم. در این مطلب سعی داشتیم تا به شایسته‌ترین و البته سرگرم کننده‌ترین عناوینی بپردازیم که حس و حال قرار گرفتن در صحنه نبردهای حماسی را بهتر از دیگران به تصویر کشیدند. با این حال امکان ندارد که بتوانیم از میان صدها نمونه بی نظیر تنها چند مورد را به عنوان بهترین انتخاب کنیم. اگر شما نیز تجربه‌ای از بازی‌های استراتژیک با موضوع جنگ‌های جهانی اول و دوم در نظر دارید، پس آن‌ها را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

رکورد سریع‌ترین بازی استراتژیک تاریخ برای چه بازی‌ای است؟

بازی StarCraft II: Wings of Liberty با فروش بیش از 3 میلیون نسخه در ماه اول انتشار خود، موفق به کسب سریع‌ترین فروش در میان بازی‌های RTS شد.

۱
پرفروش‌ترین سری بازی استراتژیک چیست؟

سری Warcraft با صدها میلیون نسخه بین تمام بازی‌ها، به عنوان پرفروش‌ترین فرنچایز استراتژیک دنیا شناخته می‌شوند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    مهران

    مهمان

    بازی قلعه ولفنشتاین۱ و بازی مدال افتخار ۳هم جزٔشون میشه

    پاسخ دهید
    • Avatar

      آرتین در پاسخ به مهران

      مهمان

      داداش زده بهترین بازی های استراتژیک نه شوتر

  • Avatar

    محمد

    مهمان

    خیلی عالی ممنون
    دنبالشون بودم

    پاسخ دهید