بهترین سری بازی‌های اکشن
علی ناجی مقدم

بهترین سری بازی‌ های اکشن

علی ناجی مقدم 18 فروردین 1401 9 دیدگاه
8,209 بازدید

به‌سادگی می‌توان گفت که ژانر اکشن در صنعت بازی‌های ویدیویی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سبک‌ها است. بازی‌های اکشن به دلیل گیم پلی مهیج و سرگرم‌کننده خود همواره طیف گسترده‌تری از مخاطبان را به سمت خود جذب کرده‌اند. در طول تاریخ سری‌های جذاب و متعددی از بازی‌های اکشن منتشر شده که هر کدام با سوژه‌ای متفاوت و جدید توانستند به جایگاه ویژه و محبوبی دست پیدا کنند.

معرفی برترین سری بازی‌ های اکشن

بازی‌های اکشن تا به امروز ماجراجویی‌های متعدد و متفاوتی را به خورد ما داده‌اند. در این میان سری‌های موفقی بوده‌اند که در چند شماره مختلف، دنیای زیبا و گیم پلی اکشن را برای تجربه فراهم می‌کنند. این بازی‌ها سناریوهای فانتزی، علمی تخیلی و گاهی واقعی را در کنار گیم پلی مهیج و اکشن به خورد بازیکنان می‌دهند، از ماجراجویی‌های لارا کرافت در سری Tomb Raider گرفته تا مبارزه با شیاطین در سری Devil May Cry و کشتن زامبی‌ها در دوگانه Dying Light، هر سری بازی اکشن تجربه‌ای لذت‌بخش و سرگرم‌کننده در دل خود جای داده که در ادامه این مقاله، به معرفی بهترین آن‌ها خواهیم پرداخت. ترتیب معرفی بازی‌ها تصادفی است؛ همچنین شما می توانید برای دانلود بازی اکشن برای کامپیوتر با وب سایت پارسی گیم همراه باشید.

سری Tomb Raider

بازسازی سری Tomb Raider

فهرست بهترین سری بازی‌های اکشن را با یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین سری‌ها شروع خواهیم کرد. سری Tomb Raider از گذشته یکی از پرچم‌داران ژانر اکشن بوده و ماجراجویی‌های لارا کرافت باستان‌شناس در آن برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان لذت‌بخش بود. هرچند شماره‌های قدیمی این سری نیز بسیار محبوب و جذاب هستند، بازسازی آن که به‌تازگی توسط استودیو Square Enix منتشر شد، هدف اصلی این مقاله است.

این بازسازی در سه شماره مختلف، ماجراها و روایت داستانی لارا کرافت را دستخوش تغییرات جدی کرد. داستان بازی را با یک لارای جوان و بی‌تجربه که طی حادثه‌ای داخل یک جزیره مرموز اسیر شده آغاز خواهید کرد. گیم پلی بازی تلفیقی از گشت و گذار در محیط‌های مختلف، عناصر بقا، مبارزات اکشن و مهیج با استفاده از انواع سلاح‌های سرد و گرم و پیدا کردن مقبره‌های مخفی است. به‌جز گیم پلی، تغییرات گرافیکی مهم‌ترین عاملی است که در این بازسازی به چشم می‌آیند. در طول سه شماره، به‌خوبی رشد شخصیت لارا و تغییر او از یک دختر معصوم و بی‌تجربه، به مبارزی سرسخت و ماجراجو را حس خواهید کرد.

سری اکشن Max Payne

سری Max Payne

به سراغ یکی از محبوب‌ترین و کلاسیک‌ترین سری بازی‌های اکشن در تاریخ آمده‌ایم که با گیم پلی انقلابی و متفاوتش، توانست سر زبان‌ها قرار بگیرد. سری Max Payne آغازی انقلابی را در ژانر اکشن داشت و این موضوع را مدیون دو عنصر بود، داستانی تراژدی و تاریک و گیم پلی متفاوتی که برای اولین بار صحنه‌های آهسته و سینمایی تیراندازی را وارد بازی‌های ویدیویی کرده بود. داستان سری Max Payne روایتی غم‌انگیز از بخش‌های تاریک زندگی و وقایعی است که می‌تواند یک انسان را به دیوانگی بکشاند.

این سری در 3 شماره مختلف منتشر شد که دو بازی اول توسط استودیو Remedy منتشر شد و ساخت قسمت آخر را نیز استودیو محبوب Rockstar بر عهده گرفت. گیم پلی شوتر سوم شخص بازی در کنار مکانیک‌های جذاب سینمایی که توسط آن کاراکتر شما با آهسته کردن زمان، پریدن و هم‌زمان شلیک کردن عامل اصلی محبوبیت این سری هستند. شاید بعد از گذشت سال‌های طولانی همچنان نیز تجربه این سری برای بسیاری لذت‌بخش باشد.

سری Yakuza

سری Yakuza

اگر از آن دسته افرادی باشید که به مبارزات تن‌به‌تن علاقه‌مند هستید، قطعاً سری بازی‌های Yakuza را تجربه کرده‌اید. این سری محبوب که در سبک جهان‌باز طراحی شده، بر روی دو محور اصلی حرکت می‌کند: یکی مبارزات جذاب و مهیج تن‌به‌تن و دیگری تنوع بالای فعالیت‌های فرعی که در شهر می‌توانید انجام دهید. سری بازی‌های Yakuza را می‌توان جی تی ‌ای در ابعاد کوچک و در شهر توکیو تلقی کرد که به جای سلاح، ضربات دست و پای شما هستند که دشمنان را از بین می‌برند.

جدای از گیم پلی مهیج و اکشن بازی که تمامی عناصر لازم برای سرگرم کردن طرفداران این ژانر را دارد، طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های فرعی در بازی وجود داشته که یکی از عناصر معروف این سری اکشن محسوب می‌شود. تجربه بازی‌های آرکید در کلوپ‌ها، انواع ورزش‌ها مثل بیس بال و گلف، انواع بازی‌های موجود در شهربازی و… در کنار اجرای فنون رزمی جذاب و گاهی تخیلی، تجربه سری بازی‌های Yakuza را برای شما به شکلی متفاوت لذت‌بخش خواهد کرد.

سری بازی Nier

سری Nier

اگر هم‌زمان به بازی‌های اکشن و انیمه‌های ژاپنی علاقه دارید، سری Nier یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. این سری که دو عنوان Replicant و Automata در آن بارزتر هستند، ماجراجویی‌های جذاب و لذت‌بخشی را با تلفیقی از عناصر اکشن و نقش‌آفرینی در دنیای آینده‌گرایانه و تخیلی به خورد شما می‌دهند. سبک و سیاق انیمه شکل بازی، وجود کاراکترهای به‌یادماندنی و همچنین داستانی تأثیرگذار و عمیق از ویژگی‌های اصلی این سری هستند.

از طرفی گیم پلی بازی می‌تواند ساعت‌ها شما را درگیر مبارزاتی جذاب کند که تلفیقی از ضربات با شمشیر، جاخالی دادن و کمبوهای مختلف است. تنوع بالایی برای ارتقا قابلیت‌های کاراکتر شما نیز وجود دارد که باعث می‌شود با فشردن هر کلیک، احساس قدرت را حس کنید. از طراحی منحصربه‌فرد کاراکترها و دشمنان و همچنین موسیقی زیبا و دل‌نشین بازی نیز نمی‌توان گذشت.

سری بازی اکشن Devil May Cry

سری Devil May Cry

در ادامه فهرست بهترین سری بازی‌های اکشن، عنوانی جذاب در سبک هک‌اند اسلش را خواهیم داشته که در طول سال‌های متوالی، محبوبیت دست‌نیافتنی خود را حفظ کرده است. سری بازی‌های Devil May Cry را می‌توان تجلی کامل ژانر اکشن دانست. تمامی عناصر گیم پلی بازی، هیجان، لذت و اکشن را به خورد بازیکن می‌دهند. حضور کاراکترهای به‌یادماندنی، دیالوگ‌های جذاب و عناصر طنز از دیگر ویژگی‌های بازی هستند که هر کدام جداگانه این سری را لذت‌بخش و سرگرم‌کننده می‌کنند.

هر شماره از سری Devil May Cry داستانی جذاب را ارائه می‌دهد و تمامی آن‌ها اصول کلاسیک گیم پلی اکشن و سرعتی را در خود جای داده‌اند. در بازی Devil May Cry شما دائم در حال اجرای کمبوهای نمایشی و جذاب، ضربات مهلک و استفاده از تکنیک‌های رزمی هستید که هر کاراکتر سبک و سیاق مبارزه خودش را ارائه می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز این سری، موسیقی لذت‌بخش و پرانرژی‌اش است که در ژانر راک و متال، همخوانی خوبی با اکشن بالای گیم پلی داشته و لحظاتی پر آدرنالین را به شما هدیه می‌دهد.

سری بازی Uncharted

سری Uncharted

اگر از طرفداران سری Tomb Raider باشید، میدانید که بازی‌های انحصاری Uncharted شباهت‌های زیادی با آن دارند. این سری محبوب که یکی از پرچم‌داران انحصاری کنسول پلی‌استیشن محسوب می‌شوند، ماجراجویی‌های Nathan Drake را در طول 4 شماره به خورد شما خواهند داد. اصول گیم پلی بازی، تلفیقی از ماجراجویی و گشت و گذار، حل معما و نبردهای اکشن و مهیج بوده که در کنار کاراکترهای به‌یادماندنی و روایت داستانی جذاب، بازی‌های کاملی را پدید آورده است.

قطعاً شماره چهارم این سری به دلیل گرافیک خیره‌کننده و به سرانجام رساندن روایت داستانی، محبوبیت بیشتری نزد طرفداران دارد اما تمامی بازی‌های سری Uncharted به شکلی کلاسیک و اصولی، ژانر اکشن سوم شخص را برای تجربه در اختیار شما قرار می‌دهند. شباهت‌های بسیاری بین ویژگی‌های این سری و سری Tomb Raider وجود دارد که باعث می‌شود پس از اتمام هر کدام، بتوانید به سراغ دیگری بروید.

سری God of War

سری God of War

قطعاً یکی از برترین سری بازی‌های اکشن در طول تاریخ، سری God of War یا همان خدای جنگ است که در اصل 8 شماره دارد اما اگر از نسخه‌های موبایل و فرعی صرف‌نظر کنیم، 4 بازی اصلی در این سری وجود دارند. شما در سری God of War ماجراجویی‌های کریتوس خشمگین را دنبال خواهید کرد، جنگجویی افسانه‌ای که به دنبال انتقام از خدایان برای سرنوشت تراژدی‌ای که برایش رقم زده است. سه شماره اول بازی سبک و سیاق کلاسیک هک‌اند اسلش را داشته و در دنیاهای افسانه‌ای و جذاب یونان باستان جریان دارد و تا حدی سطح خشونت در آن بالاتر است.

آخرین شماره بازی که با نام God of War ابتدا به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 و سپس برای PC منتشر شد، تغییرات زیادی در آن ایجاد کرد. جدای از فاصله گرفتن از دنیای یونان باستان و الیمپوس و ورود به سرزمین‌های شمال شرقی نورث، زاویه دوربین و سبک روایت داستان نیز کاملاً تازه و نوآورانه بود. اکنون کریتوس از آن حالت همیشه خشمگین و عصبانی خود فاصله گرفته و به پدری سختگیر اما دلسوز تبدیل شده است و در کنار پسرش آترئوس، ماجراهای پرمخاطره‌ای را در سرزمین‌های افسانه‌ای نورث و اسکاندیناوی پشت سر خواهد گذاشت. گیم پلی بازی همان ویژگی‌های اکشن و مبارزه‌ای را بهبود بخشیده و از طرفی نقشه‌ای وسیع و مملو از مأموریت‌های فرعی و اصلی برای گشت و گذار در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد. از تعامل جذاب و سرگرم‌کننده بین کریتوس و پسرش در طول روایت داستان نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

سری بازی Batman Arkham

سری Batman Arkham

بازی‌های ابرقهرمانی باکیفیت در صنعت بازی‌های ویدیویی کمتر پیدا می‌شوند؛ اما این موضوع با انتشار سری اکشن Batman Arkham تغییر کرد. این سری اکشن توانست جایگاه مناسب و محبوبی به شخصیت بتمن در بازی‌های ویدیویی بدهد، جایگاهی که تا قبل از آن وجود نداشت. این سری در شماره‌های متعددی ماجراجویی‌های مهیج و جذاب بتمن را در شهر Arkham به خورد بازیکنان داد و هر شماره، کاراکترهایی معروف و کلیدی از دنیای DC را وارد بازی می‌کرد.

جدای از گیم پلی اکشن و جذاب بازی که تلفیقی از فنون رزمی و مبارزات تن‌به‌تن، استفاده از ابزارهای ویژه و پیشرفته بتمن و همچنین رانندگی با خودروی ویژه او بود، گستردگی و وسعت دنیای شهر Arkham و وجود انواع و اقسام معماها و مراحل مخفی تجربه این سری را لذت‌بخش‌تر می‌کرد. قطعاً اگر می‌خواهید ماجراهای اکشنی را در قدم‌های بتمن تجربه کنید، سری Batman Arkham گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

سری Marvel's Spider Man

سری Marvel’s Spider Man

دو بازی انحصاری جدید کنسول پلی‌استیشن که با محوریت شخصیت مرد عنکبوتی ساخته شده‌اند، هر کدام به‌تنهایی می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم نگه دارند. دو بازی Marvel’s Spider Man و Spider Man Miles Morales که عناوین انحصاری سونی محسوب می‌شوند، ماجراجویی‌های اکشن و جذابی را در قدم‌های اسپایدرمن یا همان مرد عنکبوتی در اختیار طرفدارانش قرار خواهند داد. گیم پلی بازی با زاویه دوربین سوم شخص طراحی شده و شبیه‌سازی دقیق از شهر نیویورک را به شکل جهان باز در اختیار شما قرار می‌دهد تا در آن با تارهای خود تاب بخورید.

از ویژگی‌های بارز این سری می‌توان به گرافیک خیره‌کننده، انیمیشن‌های واقع‌گرایانه، روایت داستانی جذاب و عمیق و همچنین مبارزات مهیج و لذت‌بخش اشاره کرد. استفاده از قدرت‌های ویژه مرد عنکبوتی برای از بین بردن دشمنان، مبارزه با شخصیت‌های منفی معروف و تنوع مأموریت‌های اصلی و فرعی، این سری اکشن را به گزینه مناسبی برای طرفداران ابرقهرمان‌های مارول خواهد کرد.

سری Dying Light

سری Dying Light

اگر به ژانر زامبی‌ها و دنیاهای آخرالزمانی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید تجربه‌ای اکشن و لذت‌بخش از آن داشته باشید، همراه دو شماره از بازی Dying Light شده و این عطش خود را سیراب کنید. این بازی‌ها که هر کدام به‌تنهایی، بیش از 50 ساعت وقت برای اتمام لازم دارند در سبک جهان‌باز با زاویه دوربین اول‌شخص طراحی شده‌اند و در طول آن باید وارد شهری قرنطینه شده شوید که به دلیل شیوع ویروس زامبی‌ها، در شرایط بحرانی به سر می‌برد. هر دو بازی Dying Light به دلیل وسعت بالای نقشه و تنوع مأموریت‌ها تا مدت طولانی شما را سرگرم نگه خواهند داشت.

ویژگی بارز سری Dying Light جدای از مبارزات اکشن و نفس‌گیر با زامبی‌ها و انسان‌ها، بخش پارکورش است که طعم جدیدی به این بازی داده است. تجربه پارکور از زاویه دید اول‌شخص شاید در ابتدا کمی عجیب باشد اما از طرفی نوآوری جذابی بوده که به عامل موفقیت سری Dying Light تبدیل شد. نکته دیگر تجربه ماجراجویی و گشت و گذار در تاریکی شب است که شاید یکی از پراسترس‌ترین و هولناک‌ترین تجربه‌ها در بازی‌های ویدیویی را برای شما رقم بزند زیرا در طول شب، شهر در ظلمات فرو رفته و زامبی‌های خطرناک‌تر و سریع‌تری در سطح آن پرسه می‌زنند.

سری بازی Gears of War

سری Gears of War

طرفداران سبک شوتر سوم شخص، قطعاً خاطرات زیادی با سری Gears of War دارند. این سری محبوب که در طول زمان توانست محبوبیت بالای خودش را حفظ کند، اکشن بالا و پرخشونتی را در کنار روایت داستانی جذاب و کاراکترهای به‌یادماندنی به خورد طرفدارانش داده است. بازی‌های Gears of War که اکنون به شماره پنجم آن رسیده‌ایم، مسیری استوار را در صنعت بازی‌های ویدیویی طی کرده‌اند و شاید بتوان آن‌ها را یکی از بهترین سری بازی‌های اکشن تاریخ دانست.

مکانیک پناه گرفتن پشت اجسام و سنگرها، وجود فیزیک قابل‌قبول و تخریب پذیری محیط از ویژگی‌های بارز سری Gears of War بود که توانست به محبوبیت آن دامن بزند. از طرفی اکشن، خشونت و سرعت گیم پلی بسیار بالا بود و مبارزات در آن با سلاح‌های آینده‌گرایانه با قدرت تخریب بالا، لذتی متفاوت را برای هر فردی رقم می‌زد. نوآوری قرار دادن یک اره‌برقی در بخش جلویی مسلسل نیز به‌سرعت یکی از امضاهای سری Gears of War را شکل داد تا توسط آن دشمنان را سلاخی کنید.

سری Call of Duty

سری Call of Duty

نوبتی هم باشد نوبت بازی‌های اکشن شوتر اول‌شخص در فهرست بهترین سری بازی‌های اکشن است. سری بازی‌های کال آف دیوتی در طول تاریخ یکی از نمادهای بارز در این سبک بوده‌اند و همچنان نیز یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شوتر اول‌شخص هستند. این سری فراز و نشیب‌های بسیاری را دنبال کرده و شماره‌های متعددی از آن منتشر شده است، از نبردهای جنگ جهانی دوم گرفته تا رسیدن به عصر جنگ‌های مدرن و امروزی، سفر به آینده تخیلی و بازگشتی دوباره به جنگ جهانی و نبردهای مدرن.

شاید تمامی شماره‌های سری Call of Duty محبوبیت بالایی نداشته باشند و در میان آن‌ها عنوان ضعیف نیز دیده شود؛ اما نمی‌توان از جذابیت و اکشن گیم پلی آن‌ها صرف‌نظر گرفت. این سری حتی در شماره‌های مربوط به سه‌گانه Modern Warfare توانست روایت داستانی جذاب و سرگرم‌کننده‌ای از جنگ جهانی سوم ارائه دهد که در طول آن لحظات تراژدی و کاراکترهای به‌یادماندنی بسیاری وجود داشت. شماره‌های جدید سری Call of Duty دوباره به جنگ جهانی دوم برگشته‌اند تا آن جنگ بزرگ را با روایتی تازه و گرافیکی مدرن و امروزی به خورد مخاطبانشان دهند.

سری بازی Wolfenstein

سری Wolfenstein

سوژه جنگ جهانی دوم همواره یکی از سوژه‌های محبوب برای ساخت بازی‌های ویدیویی اکشن و شوتر بوده است. بسیاری از بازی‌ها، دیدی کلاسیک و واقع‌گرایانه به جنگ جهانی دوم داشته‌اند و روایاتی بر اساس اتفاق‌های واقعی را شبیه‌سازی می‌کردند؛ اما این موضوع برای سری Wolfenstein صادق نبود. این سری اکشن که در سبک شوتر اول‌شخص طراحی شده بود، دید جدید و خیالی به جنگ جهانی دوم داد. در دنیای بازی‌های Wolfenstein آلمان نازی قدرت مهارنشدنی‌ای داشت و به کمک نیروهای ماورایی و تکنولوژی‌های خیالی، پیروز جنگ شد.

شماره‌های جدید سری Wolfenstein دنیایی را پس از پیروزی و حاکمیت نظام نازی در دنیا به تصویر می‌کشد، دنیایی سورئال، وحشی و بی‌رحم که در آن هیچ نیرویی قدرت مقابله با آلمان را ندارد. در این دنیا، شما ماجراجویی‌های ویلیام جی بلازکوویچ را دنبال خواهید کرد که در کنار نیروهای آزادی‌طلب آمریکا، تلاش برای تغییر روند تاریخ دارد. گیم پلی این سری اکشنی بی حد و مرز را به خورد شما می‌دهد، وجود انواع سلاح‌های گرم، ربات‌ها و تکنولوژی‌های خیالی، تنوع بالای مأموریت‌ها و روایت داستانی قابل‌قبول در کنار کاراکترهای به‌یادماندنی، تجربه این سری را برای طرفداران اکشن لذت‌بخش خواهد کرد.

سری بازی GTA

سری Grand Theft Auto

قطعاً اکشن بخش مهمی از گیم پلی وسیع و متنوع بازی‌های جی تی ‌ای است. شاید بتوان گفت این سری پرطرفدارترین بازی دنیا با بیشترین کاربر باشد و علت آن نیز ساده است: وجود دنیایی وسیع با آزادی عمل بی حد و مرز برای گشت و گذار و ماجراجویی! سری GTA از همان ابتدا تا به امروز، گیم پلی انقلابی و جذابی را ارائه داده است. اینکه بتوانید با سلاح خود دشمنان را از بین ببرید، به مغازه‌ای دستبرد زده و سپس سوار اتومبیل یا هواپیمای خود شوید و فرار کنید را در کمتر بازی‌ای می‌توان یافت.

هر شماره از سری GTA روایت داستانی متفاوتی را در شهری وسیع و بزرگ در اختیار شما قرار می‌دهد. امکان استفاده از تمامی وسایل نقلیه زمینی، هوایی و دریایی، تنوع بالای سلاح‌های سرد و گرم، مأموریت‌های اصلی و فرعی مختلف و گیم پلی اکشن و لذت‌بخشی که تلفیقی از مبارزه با سلاح، اتومبیل‌رانی و… است، می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم نگه دارد. وسعت محتوای GTA از حوصله این مقاله خارج است و تنها با تجربه شخصی می‌توانید به آن پی ببرید.

سری بازی Red Dead Redemption

سری Red Dead Redemption

اگر می‌خواهید GTA را در دوران غرب وحشی و قدیم تجربه کنید، دو بازی منتشر شده Red Dead Redemption تجربه کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهند. این دو بازی که توسط همان استودیو راکستار یعنی سازنده سری GTA ساخته شده است، تجربه‌ای کامل، بی‌مانند و لذت‌بخش از دنیای غرب وحشی را به خوردتان می‌دهد، تجربه‌ای مملو از دوئل‌های جذاب، روایت‌های عمیق و کاراکترهای به‌یادماندنی که تا مدت‌ها و شاید همیشه در ذهن شما باقی بمانند. وسعت دنیای سری Red Dead Redemption در همان حد و اندازه GTA بوده و به‌خصوص شماره دوم آن که آخرین بازی ساخته شده توسط استودیو Rockstar است همچنان یکی از بهترین بازی‌های اکشن موجود در بازار محسوب می‌شود.

توجه به جزییات یکی از مهم‌ترین عناصری بوده که سازندگان در سری Red Dead Redemption رعایت کرده‌اند. هر فعالیتی در دنیای این بازی‌ها واقع‌گرایانه بوده و حس و حال زندگی در غرب وحشی را به‌خوبی به شما منتقل خواهد کرد. اگر می‌خواهید ماجراهای John Marston و Arthur Morgan را در روایتی تأثیرگذار تجربه کنید و در کنار آن، اکشن و هیجان را در دنیای غرب وحشی با تپانچه و سلاح‌های کلاسیک به خورد خود دهید، یا حتی به شکار در طبیعت بکر بپردازید، این سری جذاب و به‌خصوص شماره دوم آن را از دست ندهید.

سری The Last of Us

سری The Last of Us

شاید دو بازی انحصاری The Last of Us برای بسیاری بهترین بازی تاریخ باشد. این سری محبوب و انحصاری پلی‌استیشن، جدای از روایت داستانی قوی و عمیق، گیم پلی اکشن و لذت‌بخشی را در دل خود جای داده که خودش به‌تنهایی می‌تواند بسیاری از بازیکنان را راضی نگه دارد. تمامی عناصر موجود در سری Last of Us بی‌نقص و جذاب هستند، از کاراکترها، شخصیت‌پردازی و داستان پس‌زمینه هرکدام گرفته تا گرافیک زیبا و گیم پلی.

دنیای بازی سبک و سیاقی آخرالزمانی داشته و افول تمدن بشریت پس از نابودی را به شکلی متفاوت به تصویر می‌کشد. اینجا انسان‌ها خطرناک‌تر از زامبی‌های بی‌عقل هستند و برای بقا دست به هر جنایتی می‌زنند. جوئل و الی در مسیری پرمخاطره برای پیدا کردن درمان ویروس مهلک، درگیر داستان‌های جدیدی می‌شوند که سرنوشت بسیاری از جمله خودشان را تغییر خواهد داد. گیم پلی بازی ترکیبی از مخفی‌کاری، مبارزات اکشن، عناصر بقا و خشونت نسبی بالا بوده که در آن استفاده از ابزارها و سلاح‌های سرد و گرم مختلف، هیجان بالایی به آن بخشیده است.

بازی‌های اکشن همواره سهم بزرگی از بازار بازی‌های ویدیویی را تشکیل داده‌اند. تجربه هیجان عامل و عنصر مهمی برای بازیکنان بوده و بازی‌هایی که چنین تجربه‌هایی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، جایگاه ویژه‌تری خواهند داشت. بازی‌هایی مثل Tomb Raider، Devil May Cry و Call of Duty هر کدام به شکلی متفاوت اکشن و هیجان را به ما تزریق می‌کنند. در این مقاله تعدادی از بهترین سری بازی‌های اکشن معرفی شد، قطعاً سری بازی‌های اکشن بیشتری وجود دارند که هر کدام ماجراجویی جذاب و لذت‌بخشی را در اختیار ما قرار می‌دهند. به نظر شما جای کدام عناوین در این فهرست خالی است؟

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

ویژگی بارز بازی‌های اکشن چیست؟

گیم پلی مهیج و سرعتی که در بیشتر موارد بازیکن را به چالش کشانده و او را مجبور به تصمیم‌گیری سریع می‌کند. عنصر هیجان و سرعت نقش مهمی در بازی‌های اکشن دارند.

۱
آیا بازی‌های اکشن می‌توانند در زیرشاخه‌های مختلفی قرار بگیرند؟

بله. طیف گسترده‌ای از بازی‌های اکشن شوتر اول شخص، ماجراجویی، نقش آفرینی و شمشیری وجود دارد که هر کدام سوژه متفاوتی را در کنار اکشن به خورد بازیکنان می‌دهند.

۲
از سری بازی‌های اکشن موفق به کدام موارد می‌توان اشاره کرد؟

سری Call of Duty، سری GTA، سری Gears of War و سری Uncharted

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 9 دیدگاه
  • Avatar

    iman

    مهمان

    فقط سری بازی های Tomb raider عالیییییییییییییییییییییییی

    پاسخ دهید
  • Avatar

    رضا

    مهمان

    آقا هف لایف این گیم تاریخی کجاست

    پاسخ دهید
  • Avatar

    reza

    مهمان

    مورتال کمبت سری ناروتو استورم مدال اف هانر سری سولز سری دراگون بال رزیدنت اویل سری بایوشاک سری بایوناتا سری دوم

    پاسخ دهید
    • Avatar

      هیچکس ? در پاسخ به reza

      مهمان

      پس سری کال آف دیوتی کجاسسسسسست

  • Avatar

    عباس

    مهمان

    چرا خبری از assassin و far cry نیست

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Darkness

    مهمان

    Farcry, assassin’s creed, halo

    پاسخ دهید
    • علی ناجی مقدم

      علی ناجی مقدم در پاسخ به Darkness

      نویسنده

      این فهرست در آینده به‌روزرسانی میشه ?✌

  • Avatar

    محمد

    مهمان

    پس شاهزاده ایرانی کو

    پاسخ دهید
    • علی ناجی مقدم

      علی ناجی مقدم در پاسخ به محمد

      نویسنده

      حتما در آینده بازی‌های بیشتری وارد این فهرست میشن