فعالیت‌های فرعی در بازی Rise of the Tomb Raider
سید مسعود کاظمی

10 کاری که بعد از اتمام بازی Rise of the Tomb Raider می‌ توانید انجام بدهید

سید مسعود کاظمی 28 دی 1400 4 دیدگاه
3,378 بازدید

بازی Rise of the Tomb Raider دومین نسخه از سه‌گانه ریبوت Tomb Raider است که در سال 2015 منتشر شد. بازی  Rise of the Tomb Raider نسبت به دو نسخه‌ی دیگر این سه‌گانه غنی‌تر و خوش‌ساخت‌تر است. طراحی فوق‌العاده محیط‌ها و گرافیک چشم‌نواز بازی، بخش گشت‌وگذار در محیط را به بهترین قسمت این بازی تبدیل کرده است. در این بازی فعالیت‌های فرعی و جانبی مختلف وجود دارد که پس از اتمام بازی نیز به انجام دادن آن‌ها می‌توانید بپردازید. با توجه به اینکه به تازگی این سه‌گانه در فروشگاه اپیک گیمز رایگان شده است، تصمیم گرفتیم در ادامه برای شما 10 کاری که پس از اتمام Rise of the Tomb Raider می‌توانید انجام دهید را معرفی کنیم.

فعالیت‌ های فرعی در بازی Rise of the Tomb Raider

لارا کرافت، یکی از قدیمی‌ترین و قهارترین ماجراجوهای ویدئوگیم است که همه با او آشنایی دارند. استودیو Crystal Dynamics مسئولیت ریبوت این مجموعه را برعهده گرفت و اولین نسخه از سه‌گانه ریبوت شده را با نام Tom Raider در سال 2013 منتشر کرد. دو سال بعد، با بازی Rise of the Tomb Raider، شاهد ادامه ماجراجویی لارا کرافت برای پیدا کردن شهر افسانه‌ای Kitezh بودیم؛ این بازی در مناطق سایبریایی و محیط نیمه‌جهان‌باز جریان دارد. بازی این اجازه را به بازیکن می‌دهد تا به‌صورت مخفیانه جلو رفته یا همه دشمنان را از سر راه بردارد. این بازی پر از فعالیت‌های فرعی و جانبی مثل پیدا کردن مقبره‌ها، جمع‌آوری آیتم‌های مخصوص و کشف کردن مکان‌های مخفی است. این محتوای اضافه امکان سرگرم‌ شدن پس از اتمام بخش داستانی بازی را نیز فراهم می‌کند. در ادامه 10 کاری که پس از اتمام Rise of the Tomb Raider می‌توانید انجام دهید را برایتان شرح خواهیم کرد.

چالش مقبره‌ها در بازی Rise of the Tomb Raider

تکمیل کردن چالش‌های مقبره‌ها

پیدا کردن و حل کردم معمای مقبره‌ها یا Tombs بخش جدایی ناپذیر مجموعه Tomb Raider است که می‎تواند یکی از بهترین فعالیت‌های فرعی بازی Rise of The Tomb Raider باشد. این بخش در بازی Rise of the Tomb Raider به بهترین شکل ممکن طراحی شده است. همه مقبره‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و هرکدام آن‌ها به شناخت بیشتر فرهنگ و مدنیت آن منطقه کمک می‌کند. در این بازی 9 چالش مقبره وجود دارد که با پایان رساندن هرکدام از آن‌ها پاداش و مهارت خاصی را به‌دست خواهید آورد. یکی از این مهارت‌های فوق‌العاده، Greek Fire نام دارد که با انجام دادن چالش Chamber of Exorcism در منطقه The Lost City می‌توانید به‌دست بیاورید. با به‌دست آوردن این مهارت، مولوتوف و تیرهای آتشین شما صدمه بیشتری به دشمن وارد خواهد کرد. جدا از مهارت‌ها و پاداش‌هایی که با انجام دادن هر مقبره به‌دست میاورید، طراحی بصری این مقبره‌ها می‌تواند دلیل کافی برای تجربه تک‌تک آن‌ها باشد.

فعالیت فرعی Lara's Nightmare

تجربه کردن بخش Lara’s Nightmare

Lara’s Nightmare یکی از بخش‌های جانبی بازی Rise of the Tomb Raider محسوب می‌شود که برای به‌چالش کشیدن بازیکنان طراحی شده است. بخش Lara’s Nightmare در عمارت کرافت با حالتی کابوس‌مانند جریان دارد که در آن لارا کرافت باید با موج عظیمی از زامبی‌ها مبارزه و سه جمجمه خشم را پیدا کند. هر بار که این بخش را تجربه کنید، دشمنان و اسلحه‌ها به‌صورت تصادفی انتخاب خواهد شد. هدف اصلی شما در این بخش از بین بردن سه جمجمعه معلقی است که پس از از بین بردن آن‌ها، باس فایت این بخش ظاهر می‌شود. در بخش Lara’s Nightmare باید نشانه‌گیری خوب و مدیریت منابع دقیقی داشته باشید. در هنگام آغاز این کابوس، تعداد مهمات شما نسبتاً کم است ولی با گشتن در محیط می‌توانید اسلحه جدید و مهمات بیشتری پیدا کنید.

ارتقا سلاح و قابلیت در بازی Rise of the Tomb Raider

ارتقا دادن اسلحه و مهارت‌های لارا

بازی Rise of the Tomb Raider درخت مهارت نسبتاً بزرگی دارد که با یک بار تجربه قادر نخواهید بود تمام مهارت‌های آن را باز کنید؛ به همین دلیل لازم است که در خصوص ارتقا دادن و باز کردن مهارت‌های لارا کرافت دقت داشته باشید. خوشبختانه پس از پایان بازی، شما همچنان قادر خواهید بود تا مهارت‌های جدید را باز کنید. با از بین بردن دشمن‌ها، انجام دادن فعالیت‌های جانبی و پیدا کردن مکان‌های مختلف می‌توانید امتیاز کافی برای باز کردن مهارت‌های جدید را به‌دست آورید. اگر جز افرادی هستید که دوست دارید تمامی تروفی‌ها و اچیونت‌های بازی را به‌دست بیاورید، باید اشاره کنم که باز کردن تمام مهارت‌های لارا یکی از این تروفی‌ها است و فعالیت جانبی سرگرم‌کننده‌ای نیز محسوب می‌شود.

پیدا کردن اشیاء و سنگ‌های قیمتی در بازی Rise of the Tomb Raider

پیدا کردن تمامی اشیاء و سنگ‌های تاریخی

بازی Rise of the Tomb Raider پر از اشیاء و سنگ‌های تاریخی است که با پیدا کردن آن‌ها اطلاعات جدید و XP به‌دست خواهید آورد. درکنار آن، این اشیاء و سنگ‌های تاریخی به‌خوبی در بازی پنهان شده‌اند که کشف و پیدا کردن آن‌ها لذت خاصی دارد. پیدا کردن این اشیاء و سنگ‌های تاریخی به درک بیشتر داستان و فرهنگ گمشده‌ای که لارا کرافت به‌دنبال آن است کمک بسیاری می‌کند. برای خواندن سنگ‌های تاریخی در قدم اول باید زبان لارا کرافت را تقویت کنید که با خواندن و پیدا کردن اسناد و تفسیرهای مختلف از این سنگ‌ها می‌توانید این کار را انجام بدهید.

حالت Endurance Mode در بازی Rise of the Tomb Raider

تجربه حالت Endurance Mode

برخلاف بخش چندنفره رایج در بازی‌های اکشن ماجراجویی، بخش آنلاین بازی Rise of the Tomb Raider که با نام Endurance Mode شناخته می‌شود، کاملاً متفاوت است. در بازی‌های شوتر دیگر بازیکن معمولاً در مقابل حریف قرار می‌گیرند یا به‌صورت گروهی با دشمنان دیگر مبارزه می‌کنند؛ اما در حالت Endurance Mode این بازی، شما به‌صورت تنهایی یا با دوستان خود باید اشیاء، سنگ‌ها و دست‌نوشته‌های قدیمی را قبل از تمام شدن وقت پیدا کنید. این حالت تنوع بسیار خوبی در قیاس با باقی بازی‌های اکشن شوتر است که بازیکنان را با چالش‌های جدیدی مواجه می‌سازد. هربار که وارد این بخش شوید، تهدیدهایی که سر راه‌تان قرار می‌گیرد تصادفی خواهد بود. در جریان این بخش می‌توانید از کارت‌های مختلفی استفاده کنید که هرکدام ویژگی خاصی را برای لارا کرافت باز می‌کند؛ اما بعضی مواقع این کارت‌ها شرایط را برای لارا کرافت سخت‌تر می‌کنند.

بسته‌های الحاقی در بازی Rise of the Tomb Raider

تجربه بسته‌های الحاقی بازی

بازی Rise of the Tomb Raider شاهد بسته‌های الحاقی متفاوتی بود که در بین آن‌ها دو دی‌ال‌سی Baba Yaga و Blood Ties دو مرحله کاملاً جدید را به بازی اضافه می‌کند. بابا یاگا یکی از افسانه‌های قدیمی لهستان است که با کمی تغییرات وارد دنیای Tomb Raider شده است. این مرحله را می‌توانید کمتر از 1 ساعت تمام کنید که یک ماجراجویی کوتاه، جذاب و لذت‌بخش است. بسته الحاقی Blood Ties حوادث پس از سوریه و قبل از سفر لارا کرافت به سایبریا را روایت می‌کند. در این دی‌ال‌سی با هدف و تحقیقات پدر لارا کرافت آشنا خواهید شد که منجر به آغاز ماجراجویی‌های لارا می‌شود. درکنار این دو دی‌ال‌سی داستانی، بسته الحاقی دیگری نیز برای بازی منتشر شده است که هر کدام لباس و محتوای جدیدی را به بازی اضافه می‌کند.

لباس‌ها در بازی Rise of the Tomb Raider

به‌دست آوردن تمامی لباس‌های لارا کرافت

با انجام دادن چالش‌های مختلف می‌توانید لباس و اسکین‌های جدید را برای لارا کرافت باز کنید. جدا از اینکه این لباس‌ها ظاهر لارا کرافت را عوض می‌کند، بعضی از آن‌ها مهارت و ویژگی خاصی را نیز فعال می‌کنند که می‌تواند کمک بسیاری به ماجراجویی شما بکند. یکی از این لباس‌ها، Immortal Guardian نام دارد که مقاومت لارا کرافت در مقابل Greek Fire را بالا می‌برد یا لباس Nightshade که ویژگی پیدا کردن آیتم‌های خاص در اجساد حیوانات را فعال می‌کند. سعی کنید تمام این لباس‌ها را به‌دست بیاورید و ببینید کدام یک از آن‌ها با سبک مبارزه و بازی شما تطابق دارد و بیشتر به سفرتان به اعماق سایبریا کمک می‌کند.

خریدن کارت در بازی Rise of the Tomb Raider

با اعتبار داخل بازی به‌دست آمده، کارت‌های مختلف را خریداری کنید

در طول تجربه کردن Rise of the Tomb Raider تقریباً با انجام دادن هرکاری مقداری اعتبار و امتیاز به‌دست میاورید. با این امتیازها می‌توانید بسته‌های کارتی خریداری کنید که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های جالب و بامزه‌ای را در بازی باز می‌کند. البته از این کارت‌ها نمی‌توانید در بخش داستانی بازی استفاده کنید و این کارت‌ها مخصوص حالت‌های دیگر این بازی مثل Endurance Mode است. بعضی از این کارت‌ها قدرت‌های اضافی به لارا اضافه کرده و برخی دیگر شرایط را برای لارا سخت‌تر می‌کنند. بعضی از این کارت‌ها ویژگی‌های بامزه مثل اضافه کردن رد رنگین‌کمان به تیروکمان یا بزرگ‌ کردن سر دشمنان را به بازی اضافه می‌کند.

حالت Cold Darkness در بازی Rise of the Tomb Raider

تجربه حالت Cold Darkness Mode

بخش Cold Darkness Mode بازی Rise of the Tomb Raider یکی از دیگر از حالت‌های جذاب و نفس‌گیر این بازی است. بر خلاف بخش داستانی و دیگر بخش‌های این بازی، در حالت Cold Darkness Awakened باید استراتژی دقیق و مناسبی برای پیشروی داشته باشید. هدف اصلی شما در این حالت، از بین بردن آزمایشگاه Trinity است. مانع اصلی شما در این بخش، زامبی‌های ترسناک متفاوتی هستند که هرکدام استراتژی خاصی برای مبارزه نیاز دارند. مشابه با Clickerهای بازی The Last of Us، این زامبی‌ها با صدای شما متوجه حضورتان می‌شود و در بعضی مواقع حتی آهسته راه رفتن نیز آن‌ها را تحریک می‌کند. با به پایان رساندن این حالت شاتگان Voidhammer و لباس Ushanka Camo را نیز به‌دست خواهید آورد.

حالت Score Attack در بازی Rise of the Tomb Raider

تجربه حالت Score Attack

حالت Score Attack یکی از بخش‌های سخت و هیجان‌انگیز بازی Rise of the Tomb Raider است. یکی از سخت‌ترین اچیومنت‌های این بازی نیز مربوط به این حالت است که از بازیکن می‌خواهد تا تمامی مراحل Score Attack را با مدال طلا به پایان برساند. بخش Score Attack جز سخت‌ترین بخش‌های این بازی محسوب می‌شود که برای به‌دست آوردن مدال طلا باید تمامی مراحل را بی‌نقض به‌پایان برسانید. این موضوع باعث می‌شود که بازیکنان چندین بار این حالت را تجربه کنند تا کاملاً با آن آشنا شوند. البته راه‌هایی برای کسب امتیاز اضافه مثل پیدا کردن آیتم‌های آبی نیز وجود دارد، اما در نهایت کسب امتیاز کامل در این حالت بسیار دشوار است. برای کسب این امتیاز باید آیتم‌های مختلف را به‌دست بیاورید، دشمنان را ازبین ببرید و در نهایت کامبو خود را حفظ کنید. در صورت آسیب دیدن، بازی 350 امتیاز از مجموعه‌ امتیازات شما کم خواهد شد.

بازی Rise of the Tomb Raider یکی از بهترین بازی‌های این سری و ژانر ماجراجویی است که می‌توانید تجربه کنید. در کنار طراحی مرحله فوق‌العاده و لحظات اکشن نفس‌گیر، این بازی داستان گیرا و منحصر به‌فردی نیز دارد که جذابیت بازی را دوچندان می‌کند. بازی Rise of the Tomb Raider در سال 2015 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس و macOS منتشر شد و مملو از فعالیت‌های جانبی و سرگرم‌کننده است که پس از اتمام آن می‌توانید تجربه کنید؛ از جست و جوی مقبره‌های مخفی گرفته تا باز کردن تمامی لباس‌ها برای لارا کرافت و بسته‌های الحاقی جذابی که محتوای اضافی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در این مقاله تعدادی از فعالیت‌های فرعی بازی Rise of the Tomb Raider بررسی و شرح داده شد.

منبع: Thegamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Rise of the Tomb Raider محصول کدام سال است؟

بازی Rise of the Tomb Raider در سال 2015 منتشر شد.

۱
آیا بازی Rise of the Tomb Raider کرک شده است؟

بله، بازی Rise of the Tomb Raider کرک شده و می‌توانید از سایت پارسی‌گیم به‌صورت رایگان دانلود کنید.

۲
بازی Rise of the Tomb Raider برای کدام کنسول‌ها منتشر شده است؟

بازی Rise of the Tomb Raider برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شده است.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 4 دیدگاه
  • Avatar

    AMIR

    مهمان

    من همه سری های این بازیو دوست دارم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Kingp

    مهمان

    مگه بازی قعطیه که بعد از اتمام تایم رایدر قدیمی چکار کنیم ؟
    اولا این بازی خودم دوبار کامل رفتم که فکر نکنید نرفتم. و دوما اصل رفتن یک گیمر حرفه ای این است که قبل از اتمام بازی یعنی فیلم پایانی باید شما کلیه کارهای جانبی رو رفته باشید ‌.
    ضمنا اون dlc هایی که نام بردید مثل Lara’s Nightmare بسیار سطحی و خالی از محتوا است و دیگر mod چه معنی داره مگر gta هست !
    و در نهایت نویسنده عزیز اینقدر بازی است که میتوانید خود را سرگرم کنید و مقاله بزنید.

    پاسخ دهید
    • سید مسعود کاظمی

      سید مسعود کاظمی در پاسخ به Kingp

      نویسنده

      اولاً تلفظ درست بازی توم ریدر است. دوماً هر گیمر می‌تونه هر مدلی که دوست داشته باشه بازی رو به‌پایان برسونه. سوماً اینکه تو مطلب از واژه Mod استفاده نشده، از واژه Mode به‌معنی حالت استفاده شده که کاملاً باهم متفاوت هستند. و در نهایت، وقتی یک شخص 60 دلار پول برای بازی می‌ده، بعد از تموم کردن بخش داستان همچنان اون اثر رو تجربه می‌کنه.

  • makan_art

    makan_art

    مهمان

    ممنون بسیار زیبا بود.تو سه گانه تام ریدر این از همه شون بهتره.
    دوبار کامل بازی کردم.

    پاسخ دهید