برترین بازی های ترسناک برای هالووین
یحیی رحیمی

10 بازی ترسناک مخصوص هالووین که باید تجربه کنید

یحیی رحیمی 9 آبان 1400 بدون دیدگاه
3,769 بازدید

هالووین رویدادی جالب و جذاب است که مدت‌هاست میان مردمان کشورهای مختلف و خصوصاً ایالات متحده برگزار می‌شود. این رویداد چند سالی است به واسطه‌ی بازی‌های آنلاین و چند نفره سرویس محور، برای تمام عاشقان بازی‌های ویدیویی معرفی شده و دامنه‌ی گسترش آن حتی به کالاف دیوتی نیز کشیده است. با رسیدن روز هالووین، وقت آن است که خود را با بازی های ترسناک سرگرم کنیم، اما سؤال آن است که کدام بازی‌ها مناسب هستند؟ بیایید 10 بازی ترسناک مخصوص هالووین را معرفی کنیم.

برترین بازی های ترسناک برای هالووین

فهرست بازی های ترسناک که باید امروز تجربه کنید، عناوین مختلفی را در بر دارد و برای نمونه از فضای ترسناک Bloodborne به ذهن آشفته‌ی آلن ویک سفر خواهیم کرد. گفتنی است اکثر بازی‌های معرفی شده را می‌توانید به صورت نیم‌بها از پارسی گیم دانلود کنید و نیازی به جستجو برای آن‌ها نخواهید داشت. سعی کرده‌ایم گونه‌های متفاوت بازی ترسناک را در این فهرست قرار دهیم تا هر مخاطبی با هر سلیقه‌ای، اثری وحشتناک برای روز هالووین پیدا کند.

بازی های ترسناک معرفی شده رتبه‌بندی نشده‌اند و به ترتیب حروف الفبا قرار داده‌شده‌اند و تمام این آثار نیز دارای کیفیت بالایی هستند. همراه پارسی گیم باشید.

Alan-Wake-Remastered

Alan Wake Remastered

بازی Alan Wake Remastered از تازه‌ترین عناوین این فهرست است که مهرماه برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی منتشر شد. آلن ویک شاید مرموزترین بازی ترسناکی باشد که می‌توانید امروز تجربه کنید. سم لیک خالق بازی، باور دارد که بخشی از داستان باید همچنان یک راز باقی بماند و قرار نیست همه‌چیز برای مخاطب تعریف شود. این المان تعلیق در آثار نویسنده‌های بزرگی مانند استفن کینگ وجود دارد و جالب است بدانید که ارجاعات مختلفی به رمان‌های مشهور آقای کینگ نیز می‌شود.

بازی آلن ویک داستان نویسنده‌ای با ذهنی آشفته را دنبال می‌کند که به منطقه‌ای کوهستان و بکر سفر کرده و به زودی متوجه اتفاقات عجیبی می‌شود. او چراغ‌قوه به دست می‌گیرد و به دنبال روشن کردن ماجرا، تمام منطقه را زیر و رو می‌کند. فضاسازی بی‌نظیر و همچنین روایت داستانی تکرار نشدنی، باعث شده تا این اثر یکی از برترین عناوین ترسناک روان‌شناختی نیز در نظر گرفته شود. اگر از افرادی هستید که به داستان‌های ترسناک مرموز علاقه‌ دارید، حتماً آلن ویک را این هالووین تجربه کنید.

بازی ترسناک مخصوص هالووین

Alien: Isolation

فیلم بیگانه و معرفی زنومورف‌های ترسناک و بدترکیب، تأثیر بزرگی روی ژانر ترسناک با المان‌های بقا و پایداری گذاشت. ساخت بازی از این مجموعه به نام Alien: Isolation در سال 2014، اتفاق مهمی بود که آن زمان چندان به چشم نیامد؛ اما هر چه جلوتر رفتیم و شاهد انتشار نسخه‌های مختلف این مجموعه بازی بودیم، فهمیدیم که Alien: Isolation کلاس درسی برای شوترهای ترسناک است. این اثر دنباله‌ی فیلم اصلی قلمداد می‌شود و فاصله‌ی زیادی با بازی‌های پیشین و عناوین اکشن ترسناک دارد. این بازی روی وحشت، اضطراب و استرس اینکه مبادا الآن یک بیگانه‌ی زشت به من حمله‌ور شود تمرکز کرده است.

یکی از نکاتی که باعث شده تا بازی بیگانه اثری مهم و با کیفیت باشد، توجه به حس و حال فیلم اصلی است. بازی کاملاً به فیلم پایبند است و عناصر مهم آن را به ارث برده است و درعین‌حال، شیوه‌های تازه‌ای برای ترساندن مخاطب یافته است. شما به صورت مداوم باید دنبال منابع و گلوله بگردید و این باعث می‌شود تا از لاک خود بیرون بیایید و سعی نکنید تا با مخفی‌کاری بازی را جلو ببرید. استودیو واقعاً می‌خواهد شمارا بترساند و اگر یک‌لحظه احساس آرامش کردید و فکر کردید هیچ دشمنی باقی نمانده، باید بدانید که یک زنومورف در کمین نشسته و همان لحظه به شما حمله‌ور خواهد شد. اگر این اثر را تجربه کرده‌اید، نسخه جدید آن به نام Aliens Firestorm Elite را از دست ندهید.

بازی ترسناک مخصوص هالووین

مجموعه Amnesia

بازی Amnesia The Dark Descent، بسته الحاقی آن به نام Justine و همچنین دنباله بازی به نام Amnesia Rebirth همگی جزو برترین بازی‌ های ترسناک برای هالووین هستند و به ندرت می‌توانید اثری بهتر از آن‌ها پیدا کنید. می‌توانید تمامی این سه بازی را در یک کلکسیون کامل دریافت کنید که این قطعاً بهترین ماجراجویی برای روز هالووین خواهد بود. Amnesia مجموعه‌ای با کیفیت است که بسیاری از گیمرها را طرفداران عناوین ژانر ترس کرده است. این اثر به حدی ترسناک است که حتی تماشای استریم‌های آن نیز باز شمارا به وحشت خواهد انداخت.

Amnesia The Dark Descent اولین نسخه مجموعه بود که در سال 2010 منتشر شد. این اثر داستانی فردی به نام دانیل را دنبال می‌کند که به‌یک‌باره در قلعه‌ای تاریک و قدیمی بیدار می‌شوند و حافظه‌ی او پاک شده است و تنها اسم خود را می‌داند. بخش بزرگی از بازی به جستجو و گردش در قلعه خلاصه می‌شود که در این میان، با انواع و اقسام دشمنان و ارواح پلید روبه‌رو خواهید شد. بهترین کار آن است که از دست این دشمنان فرار کنید و خود را طعمه‌ی آن‌ها قرار ندهید.

این بازی ترسناک اول‌شخص در سال 2013 یک دنباله به نام A Machine for Pigs دریافت کرد که زندگی فرد ثروتمندی را به تصویر کشید. این فرد مانند شخصیت اصلی بازی اول، به یک باره در قلعه‌ای قدیمی واقع در لندن از خواب بیدار می‌شود و هیچ اطلاعی از وقایع قبل ندارد. تنها می‌داند که اتفاق ناگواری رخ داده است. مجموعه Amnesia بیش از ده سال است طرفداران ژانر ترس را سرگرم کرده و این بهترین گزینه برای شب هالووین به حساب می‌آید. هدست خود را آماده کنید و ماجراجویی را شروع کنید.

Bloodborne

Bloodborne

دنیای فراموش‌نشدنی و بی‌نظیر یارنام در کنار سبک طراحی مبارزات نفس‌گیر شرکت FromSoftware باعث شده تا بازی Bloodborne یکی از انتخاب‌های مناسب فهرست برترین بازی های ترسناک برای هالووین باشد. اگر چه بلادبورن از لحاظ فنی یک اثر ترسناک به حساب نمی‌آید، اما دنیای تاریک و گاتیک بازی با انواع و اقسام دشمنان وحشتناک و مبارزات بی‌نظیر، باعث شده تا این اثر را در فهرست قرار دهیم. لازم است بدانید که بلادبورن اثری چالش‌برانگیز است و تکرار سیستم مبارزه سری سولز باعث شده تا این اثر، یکی از سخت‌ترین عناوین استودیو فرام‌سافت‌ور شناخته شود.

بازی Bloodborne علاوه بر سیستم مبارزه نفس‌گیر و فضای تاریک و ترسناک، داستانی بسیار جالب و عمیقی دارد. هدف داستان، یافتن دلیل رازهای مهیب شهر یارنام است و همانطور که ممکن است بدانید، شهر دچار یک همه‌گیری کشنده است و طلسم قدیمی اجازه‌ی زنده ماندن هیچ کس را نمی‌دهد. هر فردی که پا به این جهان گذاشته، دیگر خبری از او نشده و شما قرار است به عنوان قهرمانی که در کتاب‌ها نویدش داده شده، پا در کوچه و محیط‌های ترسناک بازی بگذارید تا بالاخره پرده از راز ماجرا بردارید. این اثر از جمله برترین عناوین پلی استیشن هم به شمار می‌رود و اگر آن را تجربه نکرده‌اید، قطار ورود به یارنام، تنها یک نفر جا دارد!

Dead-By-Daylight

Dead by Daylight

فیلم‌ها و بازی‌های ترسناک معمولا به تنهایی لذت و هیجان بیشتری دارند و تجربه‌ی یک بازی ترسناک به صورت تنهایی، ممکن است تا روزها ذهن شما را مشغول نگه دارد. در این میان، بازی Dead by Daylight به همان فیلم‌های ترسناک کلیشه‌ای چسبیده که معمولا گروهی وارد یک منطقه یا ساختمان یا عمارتی می‌شوند و سپس باید از دست دشمنان فرار کنند. این اثر گروهی، سالها پس از انتشار نیز پرطرفدار و جذاب است و افرادی زیادی به صورت روزانه از آن لذت می‌برند. محتوای بسیار زیادی نیز برای آن منتشر شده و تقریبا اکثر بازی‌های ترسناک را می‌توان در Dead by Daylight یافت.

روند بازی Dead by Daylight به این شکل است که گروهی چهار نفره باید از دست خطرات و دشمنانی که توسط یک مغز متفکر طراحی می‌شود، فرار کنند و خود را نجات دهند. نجات‌یافتگان به صورت سوم‌شخص بازی می‌کنند و قاتل نیز به صورت اول‌شخص و این باعث شده تا روش‌های مختلفی برای فرار از دشمن اصلی وجود داشته باشد. برای نمونه می‌توان چراغ قوه را به سمت دشمن گرفت تا برای مدت کوتاهی کور شود و نتواند هیچ چیز را ببیند. شما باید بتوانید همراه دوستانتان، موانع را از پیش رو بردارید و در آخر خود را نجات دهید. این اثر، انتخاب مناسبی به عنوان بازی ترسناک برتر برای هالویین است و اوقات مهیجی برای شما و دوستانتان خواهد ساخت. در این سبک نگاهی به Back 4 Blood هم بیندازید.

بازی ترسناک مخصوص هالووین

Friday the 13th

اگر دنبال‌کننده فیلم‌های ترسناک باشید، قطعات با مجموعه «جمعه سیزدهم» آشنا هستید. جیسون ورهیز با آن ماسک مخوف و سلاحی شبیه شمشیر، قطعا کابوس بسیاری از ما بوده است. ورهیز از جمله معروف‌ترین شخصیت‌های سینما در ژانر وحشت به حساب می‌آید که در سال 2017 به دنیای بازی‌های ویدیویی نیز کوچ کرد. بازی Friday the 13th از ساخته‌های استودیو IllFonic است که در اصل، اثری چند نفره با روندی غیرخطی است.

روند بازی Friday the 13th بدین شکل است که هفت نفر، کنترل یک کمپ را برعهده دارند و یک نفر نیز شخصیت جیسون ورهیز ترسناک را کنترل می‌کند. بازی را می‌توان اثری نیمه جهان‌باز نامید، زیرا که می‌توان در محیط جابه‌جا شد و هر بار به شیوه‌ای نو با دشمن مبارزه کرد. متاسفانه سرورهای بازی به دلیل مشکلات کپی‌رایت و شکایت آقای ویکتور میلر خاموش شد؛ اما همچنان می‌توان بازی را به صورت گروهی تجربه کرد و توسعه‌دهندگان نیز به انتشار محتوای جدید و حمایت از آن ادامه داده‌اند. اگر چه Dead by Daylight اثری بزرگ‌تر و جذاب‌تر است، اما این گزینه را نیز می‌توان به عنوان بازی ترسناک برتر مخصوص هالووین تجربه کرد.

Little-Nightmares-2

Little Nightmares 2

بازی Little Nightmares 2 بدون شک جزو برترین بازی های ترسناک سال 2021 است. این اثر که ادامه‌ی Little Nightmares به حساب می‌آید، گیم پلی بی‌نظیری برا اساس دنیای دو و نیم بعدی ارائه می‌کند و مکانیسم‌های جالب آن، از جمله تغییر زمان، باعث شده تا این اثر تماشایی را به تمامی گیمرها، فارغ از علاقه پیشنهاد دهیم. بازی در اصل، اثری با المان‌های مخفی کاری و معماهای محیطی است، اما گیم پلی عمق زیادی نسبت به عناوین مشابه دارد و تجربه‌ای فراموش نشدنی در اختیار شما قرار می‌دهد.

فضای ناپایدار و آشفته بازی Little Nightmares 2 باعث شده تا آن را به عنوان یکی از برترین بازی های ترسناک برای هالووین معرفی کنیم. کمتر طراحی می‌تواند چنین ماجرایی ترسناکی را به شیوه‌ی پازل پلتفرمر روایت کند و همچنین کاری کند تا بازی نسبت به شماره اول یک سر و گردن بالاتر باشد. در مطلب نقد Little Nightmares 2 پارسی گیم خواهید خواند:

  نکته‌ی قابل‌توجه کاراکتر شما که نسبت به بازی قبل متفاوت است، توانایی او در استفاده از ابزارهایی مانند تبر، میله برای حمله به دشمنان، یا شکستن در و باز کردن مسیر و عبور از موانع و پرتاب آن‌ها بر روی تله‌های کارگذاری شده است. با کمی پیشروی در مرحله اولیه بازی، شخصیت اصلی نسخه اول بازی که Six نام دارد نیز به شما ملحق می‌شود و در مقاطع بسیاری از بازی همراه شما خواهد بود و در حل معماها و پیشروی به شما کمک می‌کند.

بازی ترسناک مخصوص هالووین

Outlast

ترس در اصل مکانیسم دفاعی بدن برای مواجه با دنیایی پر از خطرات متفاوت است. هنگامی که نسبت به ماهیت یک مکان یا شخص اطلاعی ندارید، مغز یادتان می‌آورد که باید کمی توجه به خرج دهید و ممکن است مشکلی برایتان پیش بیاید. بازسازی این حس، کار ساده‌ای به عنوان یک بازی‌ساز نیست و شما باید بتوانید از طریق ایجاد فضایی تاریک، تعلیق و همچنین دشمنانی ترسناک، این حس را ایجاد کنید. شاید در میان بازی‌های معرفی شده در لیست، Outlast از ساخته‌های استودیو Red Barrels بتواند بهتر از بقیه این حس را القا کند.

بازی Outlast در مورد یک ژورنالیست مستقل است که تصمیم به بررسی یک بیمارستان روانی در کوهستانی دور دست می‌گیرد و سریعا متوجه می‌شود که چه تصمیم اشتباهی گرفته است! اکثر محیط بازی تاریک است و تنها با استفاده از دوربین شخصی می‌توانید فضای اطراف را بگردید. اگر از تاریکی واهمه دارید، بهتر است از همان دوربین استفاده کنید، اما باید بدانید که باتری دوربین تمام می‌شود و باید دنبال باتری بگردید. موسیقی رعب‌آور بازی نیز باعث می‌شود تا لحاظ جستجو برای باتری، فوق‌العاده ترسناک و تنش‌زا باشد.

نه تنها فضای بازی وحشتناک است، بلکه دشمنان موجود با قیافه‌های زشت و رعب‌آور، تجربه‌ی این بازی را برایتان به کابوس تبدیل می‌کنند. بدتر از همه، Eddie Gluskin است که از دشمنان موجود در بسته الحاقی بازی است و وای به حالتان اگر او دستش به شما برسد. حتی نمی‌توانم بار دگیر به آن لحظه فکر کنم! در این سبک حتما بازی Soma را هم تجربه کنید که دارای داستان بی‌نظیر و فضایی تکرار نشدنی است.

resident-evil

Resident Evil

مجموعه بازی رزیدنت ایول نیازی به معرفی ندارد. تابه‌حال شماره‌های مختلفی از آن منتشر شده و هر کدام به نحوی طرفداران خود را ترسنانده‌اند. برای نمونه می‌توانید بازسازی Resident Evil 2 را تجربه کنید که علاوه بر فضای ترسناک و کشتن زامبی‌ها، باید معماهای مختلفی را نیز حل کنید تا اجازه‌ی پیش رفتن در بازی به شما داده شود. رزیدنت ایول 3 نیز انتخاب بسیاری مناسبی برای افرادی است که به بخش اکشن ماجرا اهمیت می‌دهند و همچنین وقت چندان زیادی هم برای بازی کردن ندارند.

اگر به دنبال تجربه‌ی اول شخص هستید، نسخه‌های جدید این مجموعه از جمله Resident Evil 7 و همچنین Resident Evil Village را از دست ندهید. هر دو این بازی‌ها با روایت داستان ایتن وینترز، لحظات ترسناک و دلهره‌آوری برای شما خواهند ساخت و در عین حال، شما را به بهترین نحو سرگرم خواهند کرد. اگر فکر می‌کنید از بازی‌های دیگر چیزی متوجه نمی‌شوید، دانلود زیرنویس فارسی Resident Evil Village به شما پیشنهاد می‌شود و می‌توانید داستان ترسناک لیدی دیمتریس و دختران خون‌آشام او را به بهترین شکل ممکن و به زبان فارسی تجربه کنید. اگر تابه‌حال سراغ این مجموعه نرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید، تا بدانید باید از کجا شروع کنید.

the-Dark-Pictures-Anthology

The Dark Pictures Anthology

استودیو Supermassive Games چند سالی است رو به تولید مجموعه‌ای ترسناک و بسیار جالب به نام The Dark Pictures Anthology آورده است. تابه‌حال سه نسخه از این مجموعه منتشر شده که اولین آنها، Man of Medan بود. هر کدام از بازی‌ها، گروهی از جوانان را به تصویر می‌کشد که به مکانی ناشناخته سفر می‌کنند و سپس دچار کابوسی وحشتناک می‌شوند. تمرکز اصلی بازی روی روایت و داستان‌سرایی است و باید این بازی‌ها را مانند یک فیلم سینمایی ببینید که قادر به انتخاب سرنوشت شخصیت‌ها هستید.

هر تصمیمی که در بازی می‌گیرید، بعدها نتیجه‌ی متفاوتی خواهد داشت و در نتیجه پایان‌های گوناگون برای شما آماده شده است. تصمیم‌های بسیار سختی در بازی وجود دارند که ممکن است در نگاه اول فکر کنید، درست بودند؛ اما در نهایت می‌بینید که تنها زندگی دوستان خود را به باد دادید. مجموعه‌ی The Dark Pictures Anthology یک بازی ترسناک برتر مخصوص هالووین است و می‌توانید همراه دوستانتان آن را تجربه کنید و به این شکل، لحظات ترسناک‌تری را خواهید دید و با تصمیمات شخصی مواجه خواهید شد. اگر نسخه‌های قبلی را تجربه کرده‌اید، بهتر است بازی House of Ashes که به تازگی منتشر شده را امتحان کنید. در صورتی که پلی استیشن 4 دارید و دنبال اثری مشابه می‌گردید، Until Dawn بهترین تجربه‌ی ممکن است.

سخن پایانی

به پایان مطلب 10 بازی ترسناک برتر که باید روز هالووین تجربه کنید رسیدیم، واضح است که می‌توان این فهرست را تا 100 بازی هم ادامه داد و بسیاری بازی‌های بزرگ The Evil Within 2 و Layers of Fear وجود دارد که اگر چه به آنها نپرداختیم، اما بهتر است نگاهی به صفحه‌ی دانلودشان بیندازید و مطمئنم دلیل مناسبی برای دانلود آنها پیدا خواهید کرد. بازی‌های قدیمی‌تر مانند سایلنت هیل هم وجود دارند که به دلیل گرافیک قدیمی‌شان، آنها را در فهرست قرار ندادیم، اما انتخاب با شماست و چه چیزی بهتر از سپری کردن هالووین با یکی از شاهکارهای هیدئو کوجیما؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با مابه اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

هالووین چیست؟

جشنی است که در 31 اکتبر و در شامگاه مراسم عید مقدسان که یکی از آیین‌های مسیحیت غربی است، برگزار می‌شود. فعالیت‌های مرسوم روز هالووین شامل قاشق‌زنی، شرکت در مهمانی‌های هالووین با لباس‌های ویژه این روز، تهیه کدوی هالووین، روشن‌کردن آتش، سیب‌بازی، بازی‌های فال‌بینی، شوخی دستی، بازدید از خانه‌های وحشت، تعریف‌کردن قصه‌های وحشت‌آور و تماشای فیلم‌های ترسناک است

۱
برترین بازی ترسناک گروهی برای هالووین چیست؟

بازی Dead by Daylight و The Dark Pictures Anthology برای تجربه‌ی گروهی بهترین گزینه‌ها هستند.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.