اگر در سراسر اینترنت صحبت‌های فراوانی درباره بازی رزیدنت ایول به گوشتان رسیده و تابه‌حال تجربه‌ای از این فرنچایز افسانه‌ای ترس و بقا نداشته‌اید، ابتدا شدیداً توصیه می‌کنیم که شک و تردید را کنار گذاشته و به‌سرعت به تهیه بازی‌های Resident Evil پرداخته و به شما قول می‌دهیم، به‌هیچ‌وجه پشیمان نخواهید شد.بسیاری از بازی‌های موجود در این مجموعه نام‌هایی دارند که ممکن است تازه‌واردان را گیج کرده و ندانند که برای درک درست داستان بسیار گسترده و عمیق سری به کجا پناه ببرند. باید بگوییم اولین نسخه این سری کلاسیک در سال 1996 منتشر شد و از آن زمان تابه‌حال شاهد حضور چندین و چند نسخه در سبک‌های مختلف و پلتفرم‌های گوناگون بودیم. اولین چیزی که در این فرنچایز برای گیمرها خودنمایی می‌کند، ارائه حس ترس و تعلیق است که البته طی 20 نسخه مختلفی که تابه‌حال از این سری منتشرشده، شیوه‌ای که این حس ترس به گیمرها منتقل می‌شود، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

از نسخه‌های فرعی، بازی‌های مولتی پلیر، بازسازی‌های فراوان و… گرفته تا حتی نسخه‌های اصلی سری که ازنظر خط زمانی همیشه به عقب و جلو می‌روند و حتی طرفداران پروپاقرص فرنچایز را نیز در بسیاری از موارد کلافه می‌کنند. پس اگر از افرادی هستید که برای اولین بار می‌خواهید به این فرنچایز دوست‌داشتنی وارد شوید و یا حتی از طرفداران قدیمی هستید که می‌خواهید با نسخه‌های جدیدتر سری ازنظر داستانی ارتباط درستی برقرار کنید و آن‌ها را به‌درستی در خط زمانی و خاطراتی که از بازی‌های قدیمی دارید جا بدهید، فهرستی را برایتان آماده کردیم که به‌درستی شمارا در مسیر درستی از روایت داستانی سری قرار می‌دهد. همچنین بسیاری از عناوین فرعی که نقشی اساسی در روایات مهم سری ندارد، در این لیست قرار نگرفته‌اند و اگر بازسازی اساسی از بازی‌های قدیمی وجود دارد، به‌جای قرار دادن بازی اصلی در لیست، از آن‌ها استفاده کردیم، زیرا یافتن و تجربه‌شان برای بازیکنان جدید، قطعاً عملی ساده‌تر خواهد بود.

رزیدنت ایول

Resident Evil Zero

بااینکه ازنظر خط زمانی، اتفاقات بسیاری پیش‌ازاین نسخه رخ‌داده‌اند، بازی Resident Evil Zero نخستین بازی در زمینه روایت کلی سری به‌حساب می‌آید. در این بازی شما در نقش افسر پلیس Rebecca Chambers و مجرم متهم شده Billy Coen بازی می‌کنید که تنها عنوان در کل سری است که شاهد حضور این دو شخصیت به‌عنوان کاراکتر اصلی هستیم. با همدیگر شاهد روایت داستان این دو هستیم که باید راه خود را دریکی از مراکز آموزشی آمبرلا باز کنند.

زمانی که در این مکان حضور دارند، این دو شخصیت اطلاعات بسیاری درباره ویروس بدنام T به دست می‌آورند که بعدها قرار است نقش بسیار پررنگی در طول مجموعه رزیدنت ایول بازی کند. بازی Resident Evil Zero پس از بازسازی نسخه اول در سال 2002 عرضه شد، پس درنتیجه حس مدرن‌تری نسبت به نسخه‌های دهه 90 سری منتقل می‌کند و همچنین به‌خوبی مسیر بازیکنان به نسخه بعدی را باز می‌کند.

  1. سال انتشار: 2002
  2. قابل تجربه بر روی پلتفرم‌های: GameCube, Wii, PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One, Nintendo Switch

Resident Evil Remake

Resident Evil Remake

عنوان بعدی در خط زمانی فرنچایز رزیدنت ایول، اولین بازی منتشرشده در سری است که در سال 1996 منتشر شد؛ بااین‌حال به‌شدت توصیه می‌کنیم که به تجربه نسخه بازسازی‌شده این عنوان که در سال 2002 برای کنسول GameCube منتشر شد بپردازید که البته برای بسیاری از پلتفرم‌های مدرن‌تر نیز پورت شده است. همه‌چیز با این بازی آغاز می‌شود و گیمران سراسر دنیا، پا به عمارت مشهور در قالب دو شخصیت Jill Valentine و Chris Redfield می‌زنند.

این دو که عضو نیروهای ویژه گروه S.T.A.R.S هستند، هدفشان به همراه سایر اعضای این تیم، یافتم گروهان آلفا است که ارتباطشان را در این ناحیه با بقیه گروه از دست دادند. در طی پیشروی در داستان بازی، شما بیشتر و بیشتر با فعالیت‌های شرورانه تیم زیست پزشکی آمبرلا آشنا خواهید شد و همچنین در پیشینه شخصیت کلیدی Albert Wesker گشت‌وگذار خواهید کرد. بازی دارای چند پایان است، که بهترین آن‌ها فرار کردن هر دو شخصیت اصلی از این عمارت کذایی است.

  1. سال انتشار: 2002
  2. پلتفرم‌های در دسترس: GameCube, Wii, PS3, PS4, PC, Xbox 360, Xbox One, Nintendo Switch

رزیدنت ایول 3

نیمه‌ی اول Resident Evil 3 Remake

اینجا جایی است که خط زمانی بازی رزیدنت ایول وارد نقاط قابل‌توجهی می‌شود. عناوین Resident Evil 2 و 3 به شکل عجیبی، همدیگر را همپوشانی می‌کنند و برای دستیابی به خط زمانی درست، توصیه ما این است که ابتدا نیمه اول نسخه سوم را تجربه کنید (تا قسمت بیمارستان بازی که کنترل شخصیت Carlos را به دست می‌گیرید که عضو تیم مقابله با اقدامات سازمان آمبرلا است) که پیش از آن بخش، شما در نقش Jill Valentine بازی می‌کنید که سعی در پیشروی درون شهر پر از مردگان متحرک یعنی راکون سیتی دارد.

یک نکته قابل‌ذکر این است که نسخه بازسازی‌شده Resident Evil 3 بخش‌های زیادی از بازی اورجینال را حذف کرده است. داستان کلی بازی دست‌نخورده باقی ماند، ولی ازلحاظ گیم پلی، بخش‌هایی از این نسخه حذف‌شده‌اند؛ بااین‌حال نسخه بازسازی‌شده بسیار آسان‌تر از اورجینال است که به نظر معامله قابل قبولی است. البته که جاذبه اصلی این بازی، جانوری به نام Nemesis است که یکی از مشهورترین دشمنان صنعت بازی است و در طول تمام بازی شمارا دنبال خواهد کرد. شما قادر به شکست ولی نیستید، پس تنها راهتان فرار از دست وی است که به حس تنش می‌افزاید.

  1. سال انتشار: 2020
  2. پلتفرم‌های در دسترس: PS4, Xbox One, PC

Resident Evil 2 Remake

Resident Evil 2 Remake

برخلاف نسخه سوم که بالاتر به آن پرداختیم، بازسازی دومین نسخه رسمی بازی رزیدنت ایول، نزدیک‌ترین اثر به یک محصول اورجینال و کلاسیک است و شما می‌توانید برای تجربه بهتر و مدرنیزه شده تر، نسخه اصلی را کنار گذاشته و به تجربه همین بازی بپردازید. بازی Resident Evil 2 Remake شما را در نقش افسر پلیس Leon Kennedy که محبوب طرفداران است قرار می‌دهد و وی باید همراه Claire Redfield خواهر شخصیت اصلی بازی اول به دنبال وی که مدتی است گم‌شده، بگردند.

نکته جالب درباره این بازی این است که دارای دو خط داستانی جدا از هم است که هرکدام از زاویه دید Leon و یا Claire روایت می‌شود که هر دو خط داستانی به شما 2 سناریو می‌دهد و به‌راحتی می‌توانید چهار بار به تجربه این بازی بنشینید و هر بار تجربه‌ای متفاوت از قبل داشته باشید و جالب‌تر از آن اینکه، به شکل هوشمندانه‌ای، این داستان‌ها به هم دیگر برخورد خواهند کرد. نیمی از بازی در اداره پلیس راکون سیتی روایت می‌شود، درحالی‌که باقی بازی شمارا به فاضلاب‌ها و آزمایشگاه مخفی آمبرلا خواهد فرستاد. هردوی این شخصیت‌های اصلی، در طی بازی رشد شخصیتی فراوانی را طی کرده و تبدیل به مهم‌ترین و محبوب‌ترین کاراکترهای کل فرنچایز پس‌ازاین بازی خواهند شد.

رزیدنت ایول 3

نیمه‌ی دوم Resident Evil 3 Remake

پس‌ازاینکه بازی رزیدنت ایول 2 را در تمامی سناریوها و حالات مختلف به پایان رساندید، می‌توانید به ادامه تجربه Resident Evil 3 بپردازید. بدون اینکه به لو دادن داستان بازی بپردازیم، بدانید که بخش زیادی از نیمه دوم را در نقش شخصیت کارلوس بازی خواهید کرد تا اینکه دوباره کنترل [جیل را به دست بگیرید. بخش پایانی بازی باید Jill را برای یافتن پادزهری برای ویروس T همراهی کنیم و همچنین یک‌بار برای همیشه با هیولای بدنام بازی یعنی Nemesis نیز روبه‌رو شویم. در پایان بازی نیز مشاهده می‌کنیم که شهر توسط موشکی که از سوی ارتش آمریکا شلیک‌شده نابود می‌شود، درحالی‌که Jill و Carlos با بالگردی فرار می‌کنند.

  1. سال انتشار: 2020
  2. پلتفرم‌های در دسترس PS4, Xbox One, PC

Resident Evil – Code Veronica

Resident Evil Code: Veronica

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، Claire اکثر زمان حضورش در بازی رزیدنت ایول 2 را صرف یافتن برادرش Chris می‌کند. متأسفانه شاهد ملاقات این دو در آن بازی نبودیم که نتیجه آن، ادامه یافتن داستان وی در Code Veronica است. بااینکه این عنوان مانند سایر بازی‌های اصلی سری با عدد نام‌گذاری نشده است، بااین‌حال دنباله مستقیمی برای Resident Evil 2 محسوب می‌شود و به‌شدت نیز بازی خوبی است.

در Code: Veronica دو شخصیت Chris و Claire در جزیره راکفورت همدیگر را ملاقات می‌کنند که زندانی تحت کنترل آمبرلا نزدیک به Antarctica است. Chris باشخصیت Albert Wesker از بازی اول روبه‌رو می‌شود و موفق می‌شود که Claire را نجات دهد که پیش‌ازاین زندانی‌شده بود. تنها نکته منفی این بازی، غیرقابل تجربه بودن بر روی سخت‌افزارهای مدرن است که طرفداران را امیدوار کرده که روزی شاهد بازسازی آن در استایل بازی‌های Resident Evil 2 و 3 باشند.

  1. سال انتشار: 2000
  2. پلتفرم‌های در دسترس Dreamcast, GameCube, PS2, PS3, Xbox 360

رزیدنت ایول 4

رزیدنت ایول 4

شخصیت Leon Kennedy پس از حضور موفقش در Resident Evil 2 تبدیل به کاراکتر محبوب بسیاری از گیمرها شد و شانس خود را برای حضور در یک نسخه دیگر به‌عنوان شخصیت اصلی کسب کرد. در Resident Evil 4 شما باری دیگر در نقش Leon ظاهر می‌شوید و این بار باید به نجات دختر رئیس‌جمهور آمریکا Ashley از دست یک فرقه مرموز در اسپانیا بپردازید. این بازی یک تغییر اساسی نسبت به عناوین قبلی سری به‌حساب می‌آید که بیشتر بر روی المان‌های اکشن تمرکز داشت تا ترس و بقا. با تمام این موضوعات، Resident Evil 4 تبدیل به یکی از موفق‌ترین نسخه‌های سری شد که با کنترل مدرنی که بسیار متفاوت با سایر بازی‌های سری بود، توانست برای تازه‌واردان نیز تجربه‌ای خوشایند باشد.

دوربین خشک از دید بالا از بین رفته و این بار شاهد یک زاویه دوربین از روی شانه‌های شخصیت اصلی هستیم که حس کاملاً تازه‌ای در زمان خود داشت. Resident Evil 4 همواره به‌عنوان نسخه‌ای در سری شناخته می‌شود که ترس مطلق در سری را شکسته و لحظات بانمکی را درون خود قرارداد که در نسخه‌های آینده سری نیز شاهد تکرار نمونه‌هایی از آن‌ها بودیم. بازی‌ای که اکشن را به بهترین شکل ممکن با ترس مخلوط کرد و همواره یکی از بهترین بازی‌های سری به‌حساب می‌آید.

  1. سال انتشار: 2005
  2. پلتفرم‌های در دسترس: GameCube, PS2, PC, Wii, mobile, PS3, Xbox 360, PS4, Xbox One, Nintendo Switch

Resident Evil Revelations

Resident Evil: Revelations

پس از عرضه بازی Resident Evil 5 (که کمی جلوتر درباره آن صحبت خواهیم کرد)، طرفداران نگرانی‌های خود را برای از دست رفت روح اصلی بازی رزیدنت ایول و تبدیل آن به عناوینی تمام اکشن ابراز کرده بودند؛ چیزی این اشخاص نمی‌دانستند، خلق عنوان ضعیف Resident Evil 6 در آینده بود که یک‌بار برای همیشه این نگرانی را به اوج خود خواهد رساند.

بااین‌حال Capcom فرنچایز را یک‌بار دیگر به ریشه‌های اصلی خود در بازی Resident Evil: Revelations نزدیک کرد. این بازی در ابتدا قرار بود تنها برای کنسول Nintendo 3DS منتشر شود. Resident Evil: Revelations ما را بیش از نسخه‌های قبل‌تر درون حس وحشت قرار داده و همچنین کنترل شخصیت‌های نام‌آشنای Jill Valentine و Chris Redfield را به دستمان می‌دهد. مکانی که اکثر زمان بازی را در آن سر می‌کنیم، قسمتی از یک کشتی تفریحی است که نسبت به چند بازی اخیر سری که مکان‌های بازتری داشتند، تنوع خوبی به‌حساب می‌آید. ازنظر داستانی، آن‌طور که بایدوشاید پیشرفت عظیمی در خط زمانی مشاهده نمی‌کنیم؛ بااین‌حال تجربه Resident Evil: Revelations به‌شدت توصیه می‌شود.

  1. سال انتشار: 2012
  2. پلتفرم‌های در دسترس Nintendo 3DS, PC, PS3, Wii U, Xbox 360, PS4, Xbox One, Nintendo Switch

Resident Evil 5

Resident Evil 5

بازی Resident Evil 5 بر روی بسیاری از المان‌های معرفی‌شده در نسخه‌های قبلی ساخته شد. در این بازی، بسیاری از اتمسفریک‌ترین لحظات القای حس وحشت کاملاً از جریان گیم پلی حذف شدند و نتیجه نهایی یک بازی تمام اکشن بود. در این نسخه شاهد حضور Chris Redfield در نقش اصلی هستیم که یک کاراکتر جدید به نام Sheva Alomar نیز وی را همراهی کرده و هر دو عضو تیمی به نام B.S.A.A. هستند.

به شکل جالبی، این نسخه از سری اولین بازی در فرنچایز رزیدنت ایول محسوب می‌شود که قابلیت تجربه دونفره برای آن در نظر گرفته‌شده بود. هوش مصنوعی شخصیت همراه آن‌طور که باید، به‌خوبی طراحی نشده بود و بهترین شکل تجربه این بازی به همراه یک فرد دیگر است. ازنظر داستانی، Chris و Sheva باید جلوی اعمال شخصیت منفی بازی Ricardo Irving را بگیرند که قصد پخش اسلحه‌ی بیوشیمیایی را به مردم دارد.

همان‌طور که از سایر بازی‌های این فرنچایز مشاهده کردیم، در این نسخه نیز کلی شخصیت فرعی جالب و بامزه در مسیرتان قرار می‌گیرند که برخی از آن‌ها آشنا نیز خواهند بود. تا زمان عرضه این نسخه، Resident Evil 5 عظیم‌ترین عنوان سری محسوب می‌شد که شامل بزرگ‌ترین دشمنان، انفجارهای بسیار و اسلحه‌ی عظیم بود و به‌مانند یک فیلم هالیوودی بلاک باستر به نظر می‌رسید. گویا دیگر این سری از حس تعلیق و وحشت خوف انگیز و خفه‌کننده عمارت نسخه اول بسیار دور شده بود.

  1. سال انتشار: 2009
  2. پلتفرم‌های در دسترس: PS3, Xbox 360, PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch

Resident Evil Revelations 2

Resident Evil: Revelations 2

اصلی‌ترین دلیلی که می‌توان برای تجربه بازی Resident Evil Revelation 2 به باریکان پیشکش کرد، حضور دوباره شخصیت محبوب Claire Redfield است که از زمان Code Veronica در نقش اصلی ظاهرنشده بود. این بازی همچنین در اوج محبوبیت بازی‌های اپیزودیک منتشر شد و به همین دلیل شاهد عرضه قسمت‌های مختلف این عنوان در طی چندین هفته متوالی بودیم. نمی‌دانیم که این موضوع کمکی به فروش و محبوبیت این بازی کرد یا نه؛ بااین‌حال روایت و تجربه کلی این بازی برایتان بسیار لذت‌بخش خواهد بود و یادآور بخش‌هایی از Resident Evil 4 می‌شود. در روایت بازی، Claire و دختر Barry Burton یعنی Moira باید از جزیره‌ای که پر از زامبی‌های گوشت‌خوار شده، فرار کنند. همچنین می‌توانید در نقش Barry Burton نیز بازی کرده که اولین حضورش مربوط به اولین بازی سری می‌شود.

  1. سال انتشار: 2015
  2. پلتفرم‌های در دسترس: PS3, PS4, PC, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Nintendo Switch

رزیدنت ایول 6

Resident Evil 6

بازی Resident Evil 6 بدون شک از بدنام‌ترین عناوین این مجموعه است و با انتقادات فراوانی مواجه شده است؛ بازی Resident Evil 6 به‌طورکلی المان‌های ترس و بقا را از گیم پلی خود حذف کرده و چیزی که درنهایت شاهد آن هستیم، یک بازی تمام اکشن و شوتر است. بااینکه بسیاری از گیمرها و منتقدان نظرات منفی خود را در زمان عرضه نثار این عنوان کردند، همچنان توصیه می‌کنیم که به تجربه آن بپردازید. شاید حس و حال یک Resident Evil کلاسیک را از آن کسب نکنید، ولی با نگاه به چشم یک بازی اکشن به آن، قطعاً ناامید نخواهید شد.

نکته جالب درباره این بازی، تشکل چهار خط داستانی مجزا که هرکدام دارای شخصیت اصلی جداگانه‌ای هستند و مسیرشان با همدیگر گره می‌خورد، است. این شخصیت‌ها شامل: Chris Redfield، Leon S. Kennedy، Jake Muller (پسر Albert Wesker) و Ada Wong است که هرکدام به دلیل داشتن استایل متفاوتی از یکدیگر، تجربه‌ای جدید را به گیمرها منتقل می‌کنند. وقایع Resident Evil 6 ده سال پس از رخ دادن اولین شیوع گسترده ویروس رخ می‌دهد و شما می‌توانید به‌وضوح تأثیرات این ده سال را بر روی تمام شخصیت‌هایی که دیگر در زمینه مقابله با زامبی‌ها آماتور و ساده نیستند، مشاهده کنید.

همه‌چیز در این بازی بزرگ‌تر از پیش است؛ انفجارهای بزرگ‌تر، دشمنان بزرگ‌تر و سکانس‌های اکشن رنگارنگ‌تر. بااین‌وجود یک‌بار برای همیشه به همه ثابت شد که بزرگ‌تر به معنای بهتر بودن نیست و Capcom به‌هیچ‌وجه نتوانست آن‌طور که بایدوشاید از پتانسیل نام و شهرت فرنچایزش به‌درستی استفاده کند. بااین‌حال همان‌طور که گفتیم، بازی رزیدنت ایول 6 حداقل یک‌بار ارزش تجربه کردن را دارد.

  1. سال انتشار: 2012
  2. پلتفرم‌های در دسترس: PS3, Xbox 360, PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch

Resident Evil 7 Biohazard

Resident Evil 7 Biohazard

پس‌ازاینکه نتایج حاصل از Resident Evil 6 به دل هیچ بنی بشری خوش نیامد و مشتی هوشیار کننده نیز برای کمپانی سازنده‌اش به همراه داشت، Capcom تصمیم بر این گرفت که همه مغزهای متفکر کمپانی را در یک مکان جمع کرده و یک‌بار برای همیشه قاعده را برای این فرنچایز تغییر دهد. نتیجه تمامی این تصمیمات، عنوانی به نام Resident Evil 7: Biohazard بود که دقیقاً همان نوسازی‌ برای فرنچایز رزیدنت ایول بود که سال‌های پیشین باید اتفاق می‌افتاد.

شاید بتوان گفت که شاهد خاص‌ترین و متفاوت‌ترین نسخه در سری هستیم که تا حد زیادی حتی به عناوین کلاسیک نیز ادای احترام کرده و جدا از این به‌طورکلی پدیده دیگر است. اولین تغییر بزرگ برای بازی، زاویه دید اول‌شخص است که بزرگ‌ترین تغییر ممکن برای این فرنچایزی که همواره از دید سوم شخص روایت می‌شد، بوده است. همچنین شاهد حضور شخصیت اصلی کاملاً جدیدی به نام Ethan Winters هستیم و آن‌چنان تغییرات کوبنده ادامه‌دار هستند که این موارد حتی بزرگ‌ترین آن‌ها نبوده و دشمنان همیشگی و دوست‌داشتنی سری یعنی زامبی‌ها نیز به‌طورکلی از Resident Evil 7 حذف‌شده‌اند. بااین‌حال این بازی ثابت کرده که Resident Evil همیشه نیازی به زامبی‌ها ندارد تا یک بازی خارق‌العاده به وجود بیاید.

بازگشت به پدیده ترس و بقا، مهم‌ترین عامل جلوه‌گر این بازی بوده است. جست‌وجو در هر گوشه و کنار برای یافتن مهمات بسیار محدود، از نکات هیجان‌انگیز و عادی در این بازی به‌حساب می‌آید و بخش بزرگی از عامل سرگرمی این بازی را تشکیل می‌دهد. داستان بازی حول محور شخصیت Ethan می‌چرخد که همسرش Mia را در باتلاق‌های ایالت Louisiana گم‌کرده و پس از ماجراهایی که وی را به‌سوی خانه‌ای مرموز هدایت می‌کند، بلافاصله داستان بازی از مسیر خود خارج‌شده و اتفاقات دیوانه‌وار شروع به رخ دادن می‌کنند.

Capcom به شکل بسیار زیبایی گیمرها را گمراه کرده و آن‌ها را به این اشتباه می‌اندازد که اتفاقات این بازی هیچ ارتباطی با دنیا و سایر خط داستانی‌های فرنچایز ندارند که اصلاً این‌طور نبوده و وقتی جلوتر بروید شاهد پیوند خورد ماجراها با یکدیگر خواهید بود. همچنین اگر از طرفداران بازی‌های واقعیت مجازی هستید، نسخه PS VR این بازی یکی از بهترین و ترسناک‌ترین تجربه‌هایتان بر روی این پلتفرم خواهد بود.

  1. سال انتشار: 2017
  2. پلتفرم‌های در دسترس: PC, PS4, Xbox One

Resident Evil Village

Resident Evil Village

و درنهایت، به بازی Resident Evil Village می‌رسیم، آخرین بازی مجموعه رزیدنت ایول تا به امروز که از لحاظ داستانی پیشرفت‌ شگرفی داشته و مرزهای تازه‌ای را جابه‌جا کرده است. این بازی، مستقیماً ادامه‌ی رزیدنت ایول هفت است، و قهرمان آن بار دیگر ایتن وینترز است. این بار، او و همسرش میا، بعد از اتفاقات فجیع قسمت قبل به اروپا نقل‌مکان کرده‌اند. اما همان‌طور که انتظار دارید، شرایط همانطور باقی نمی‌ماند و دختر ایتن به سرقت می‌رود و این آغازگر یک ماجراجویی جدید در منطقه‌ای روستایی و بسیار ترسناک است.

بخش بزرگی از بازی Resident Evil Village در قلعه‌ی لیدی دیمتریس دنبال می‌شود که مورد توجه همگان قرار گرفته است. لیدی دیمتریس شاید اولین شخصیت منفی بازی باشد که بیش از شخصیت اصلی مورد توجه قرار گرفته است. او در واقع یک خون‌آشام قدبلند است که همراه دخترانش یک قلعه‌ی بزرگ را اداره می‌کنند. این بخش از بازی از نسخه‌ی چهارم الهام گرفته شده و جالب است که کریس ردفیلد هم در تازه‌ترین نسخه‌ی بازی حضور دارد تا یک بازی کاملا غنی را پس از چند سال تحمل نسخه‌های عجیب و غریب ببینیم. البته Resident Evil Village هم خالی از اشکال نیست و بسیاری باور دارند که پرداختن به بعد اکشن، اندکی از لحظات ترسناک کاسته است. اگر از عاشقان این سری بازی هستید، حتما تازه‌ترین نسخه را با آخرین کیفیت ممکن تجربه کنید.

  1. سال انتشار: 2021
  2. در دسترس در : PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S

منبع:‌GamesRadar