هادی اسماعیل‌زاده

برترین بازی های مخفی کاری که باید تجربه کنید

هادی اسماعیل‌زاده 4 مهر 1400 7 دیدگاه
24,488 بازدید

شاید آن اوایل کسی فکر نمی‌کرد که بازی‌ های مخفی‌ کاری بتوانند روزی به چنین موفقیتی دست پیدا کنند. چه کسی می‌خواهد بازی اکشنی را تجربه کند که یکی از اساسی‌ترین مکانیزم‌های آن، تلاش برای ازبین‌نبردن دشمنان باشد؟ بااین‌حال در طول چندین دهه، این ژانر توانست تا به شیوه‌های مختلفی تکامل پیدا کند و یک تجربه لذت‌بخش بی‌پایان را ارائه دهد. تجربه‌ای که بسیاری را مجاب می‌کند تا به دنبال برترین بازی های مخفی کاری باشند.

برترین بازی های مخفی کاری

در میان حجم زیاد بازی‌ های مخفی کاری، شاید پیدا کردن عنوانی مناسب که بتواند تجربه‌ای لذت‌بخش ارائه دهد تبدیل به کاری مشکل شود؛ بنابراین در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به 15 مورد از برترین بازی های مخفی کاری تا به این لحظه و دلایلی که آن‌ها را تبدیل به چنین کلاسیک‌های بی‌عیب و نقصی کرده است داشته باشیم.

بازی Metal Gears Solid 3

1- Metal Gear Solid 3: Snake Eater

مجموعه بازی The Metal Gear Solid همواره به دلیل روایت داستانی سینمایی و مکانیزم‌های مخفی‌کاری بی‌نقص خود شناخته شده است. اما بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater مسیر متفاوت‌تری را در پیش می‌گیرد و با حذف امضای شناخته شده سری، بر محیط به‌عنوان اصلی‌ترین ابزار خود تمرکز می‌کند. مکانیزم‌های CQC و Camouflage و حتی برخی از مکانیزم‌های ابتدایی سبک بقا هم به بازی اضافه شدند تا این احساس به بازی‌کن منتقل شود که واقعاً دارد پشت خطوط دشمن، اهداف خود را دنبال می‌کند. درعین‌حال بازی موفق شد تا مشخصه‌های بنیادی سری و خط داستانی پیچیده را که از محبوبیت خاصی در نزد طرفداران برخوردار است، در ساختار اصلی خود حفظ کند.

حوادث بازی در سال 1964 و 31 سال قبل از داستان نسخه اول مجموعه جریان دارد. داستان حول‌وحوش یکی از عوامل FOX با اسم رمز Naked Snake و ماموریت او برای نجات یک دانشمند روسی به نام نیکلای، ازکارانداختن یک ابر سلاح آزمایشی و کشتن رئیس سابق او می‌چرخد. بر خلاف بازی‌های قبلی سری که بیشتر در محیط‌های شهری جریان داشتند، Snake Eater از فضاهای جنگلی شوروی 1960، ترکیب با تکنولوژی پیشرفته بهره می‌برد.

Dishonored 2

2- Dishonored 2

استودیوی آرکین (Arkane) با سری بازی Dishonored توانست تا محتوایی شسته‌ورفته با گیم‌پلی کمپینی ارائه دهد و ماموریت‌هایی هیجان‌انگیز را طراحی کند؛ ماموریت‌هایی مملو از فرصت‌های مختلف برای ازبین‌بردن دشمنان و پیشروی در بازی به شیوه‌ای مخفی کارانه. بدیهی است که بازی Dishonored 2 با محیطی کاملاً جدید، وجود دو شخصیت قابل بازی (که البته قابلیت‌های امیلی کالدوین، او را به گزینه بهتری برای داشتن نهایت لذت از بازی تبدیل می‌کند) و ارائه تعدادی از بهترین ماموریت‌های فرنچایز از جمله ماموریت Clockwork Mansion، این مسیر را بهتر از نسخه اول طی نمود. حتی اگر با بهترین داستان ممکن روبرو نباشیم، بااین‌حال سیستم Chaos به شما کمک می‌کند تا تعادل را بین مخفی‌کاری و خشونت حفظ کنید و در نهایت با عواقب اعمال خود روبرو شوید.

بازی Dishonored 2 به عنوان یکی از برترین بازی های مخفی کاری بعد از عرضه، با واکنش مثبت منتقدان مواجه شد. از بهبودهای بازی نسبت به نسخه اول می­توان به المان‌های مخفی‌کاری با چالش بیشتر، سازگاری توانایی‌های امیلی و کوروو با هر دو سبک بازی، طراحی خلاقانه ماموریت‌های فردی، ارزش تکرار بالا و گرافیک زیبا و هنری آن  اشاره کرد. بااین‌وجود بازی در زمینه تمرکز بر یک فرم روایت کلی، با مشکلاتی روبرو بود. بازی Dishonored 2 توانست در مراسم جوایز بازی در سال 2016، عنوان بهترین بازی سبک اکشن ماجرایی را کسب کند.

برترین بازی های مخفی کاری

3-  Ghost of Tsushima Director’s Cut

شاید هوش مصنوعی در بازی Ghost of Tsushima زیاد چنگی به دل نزند اما این بدین معنی نیست که مکانیزم‌های مخفی‌کاری آن لذت‌بخش نباشند؛ این مکانیزم‌ها چه مسموم کردن دشمنان با جریان باد باشد، چه شلیک تیرهای انفجاری به سمت آن‌ها و چه ترساندن آن‌ها برای داشتن نبردی راحت‌تر، درهرصورت مسیری سرگرم‌کننده را پیش پای بازیکن می‌گذارند. این اساساً همان چیزی است که طرفداران سری Assassin’s Creed در یک عنوان جهان‌باز مدرن به دنبال آن هستند؛ تجربه‌ای که یک داستان فوق‌العاده با فعالیت‌هایی سرگرم‌کننده، شخصیت‌هایی جذاب، سیستم مبارزات لذت‌بخش و جلوه‌های بصری خیره‌کننده داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی، عدم استفاده از یک رابط کاربری به شیوه‌ای است که امروزه در اکثر بازی‌ها شاهد هستیم. تنها راهنمای شما در جهان بازی جهت باد است که البته آن را هم می‌توانید غیرفعال کنید. شما می‌توانید با استفاده از کاتانای خود، مستقیماً با دشمنان روبرو شوید اما بخش مخفی‌کاری هم با استفاده از ابزارهایی برای ایجاد صدا، بمب‌های دودی برای گیج کردن دشمنان و یا استفاده از Kunai برای حمله به چندین دشمن به‌صورت هم‌زمان، بسیار لذت‌بخش است.

The-Last-of-Us-Part-2

4The Last of Us Part II

باید اعتراف کنیم که نسخه اول بازی به دلیل گیم پلی آهسته‌تر خود، به مذاق عده‌ای خوش نیامد. اما بازی The Last of Us Part II آزادی بیشتری در طراحی محیطی و روند ماموریت‌های خود ارائه می‌دهد؛ همراه با اکشنی واکنش‌پذیرتر که به الی اجازه می‌دهد تا دشمنان را با استفاده از محیط و داشتن سرعت عمل، از پای درآورد. از آن طرف توجه سازندگان به جزئیاتی مانند صداپردازی خوفناک دشمنان و جلوه‌های بصری زیبا، بازی را به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

بعد از گذشتن 5 سال از حوادث نسخه اول، بازی شما را در نقش دو شخصیت در جهانی آخرالزمانی قرار می‌دهد. الی بعد از یک تراژدی دردناک، تشنه انتقام است و اَبی، سربازی که در بحبوحه جنگی مابین گروهش و فرقه‌ای مذهبی گرفتار شده است. بعد از چندین بار تأخیر، عرضه بازی در سال 2020 با حواشی بسیاری همراه بود. برخی از بازی‌کنان، نسبت به سکانس‌هایی در بازی و چپترها انتقاد داشتند. بااین‌وجود نسخه دوم آخرین ما به عنوان یکی از برترین بازی های مخفی کاری توانست به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 تبدیل شود. همچنین بازی توانست رکورد بیشترین تعداد جوایز کسب شده در مراسم بازی سال را کسب کند.

SOMA

5- SOMA

اگرچه استودیوی سوئدی Frictional Games، بیشترین اعتبار خود را از بازی Amnesia به دست آورده است، با این‌ وجود بازی Soma هم تجربه‌ای است که قطعاً ارزش یکبار تجربه را دارد. این بازی ضمن روایت داستانی تأثیرگذار، محیطی علمی تخیلی را به ارمغان می‌آورد که هنوز درون‌مایه وحشت آن به‌اندازه‌ای است که شما را میخکوب کند. اینجا همان جایی است که المان‌های مخفی‌کاری وارد ماجرا می‌شود؛ المان‌هایی که شاید مانند دیگر عناوین این لیست، تنوع چندانی نداشته باشد اما همچنان در نوع خود منحصربه‌فرد و شایسته احترام است.

حوادث بازی Soma در یک مرکز تحقیقاتی زیرآبی جریان دارد. این مرکز شامل ماشین‌آلاتی است که ویژگی‌های انسانی مانند آگاهی را بروز می‌دهند. سایمون جرت، پروتاگونیست بازی، خود را در آنجا و در شرایطی نامتعارف می‌یابد. او درحالی‌که سعی می‌کند با وضعیت روانی و آینده مبهم خود دست‌وپنجه نرم کند، قدم در راه کشف رمز و رازهای این مکان برمی‌دارد.

برترین بازی های مخفی کاری

6- Gunpoint

Gunpoint یک بازی هوشمند است و خود به‌خوبی این موضوع را می‌داند. با بازی در نقش یک جاسوس، بزرگ‌ترین ابزار شما Crosslink است. این وسیله را می‌توان به طور مؤثری برای اتصال به بخش تکنولوژی یک ساختمان به کار برد، چه به‌منظور ناکارآمد کردن بخش امنیتی ساختمان و چه به‌منظور اتصال کلیدهای روشنایی به درها و بسیاری موارد دیگر؛ مکانیزم‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از آن حواس نگهبانان را پرت کرده و اهداف خود را بدون جلب‌توجه کامل کنید. محتویاتی مانند ماموریت‌های اختیاری، ویرایشگر مراحل و سیستم رتبه‌بندی به معنای فرصت‌های بیشتر برای ایجاد یک شبکه پیچیده جاسوسی است.

بازی در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتد و بازیکنان را در نقش جاسوسی مستقل به نام ریچارد کانوی قرار دارد. ریچارد وظیفه دارد تا خواسته‌های مشتریان مختلف را به سرانجام برساند. برای انجام این کار، بازیکن باید از کشتن نگهبانان اجتناب کند و با کمک تعدادی از ابزارهای پیشرفته مانند Crosslink که برای سیم‌کشی مجدد مدارهای الکتریکی استفاده می‌شود، بخش امنیتی ساختمان را دور بزند. در طول بازی کانوی سعی می‌کند تا خود را از اتهام قتل یک تولیدکننده سلاح تبرئه کند و به‌تدریج در جستجوی قاتل واقعی، به رازهای جالبی پی می‌برد.

Alien-Isolation

7- Alien: Isolation

بازی Alien Isolation به عنوان یکی از برترین بازی های مخفی کاری ، اساساً بازیکن را در برابر Xenomorph قرار می‌دهد؛ موجودی بسیار باهوش که می‌تواند مخفیگاه‌ها را بررسی کند، از طریق کانال‌های مجاری خزیده و همواره به دنبال شکار بازی‌کن باشد. حضور او باعث شده تا با یک بازی موش و گربه بسیار پرتنش در یک فضای ترسناک بیگانه سروکار داشته باشیم که در آن کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند به آخرین اشتباه شما تبدیل شود.

بر خلاف بازی‌های قبلی مجموعه Alien، تاکید بازی Alien: Isolation بیشتر بر روی گیم پلی سبک مخفی‌کاری و بقا است و بازیکنان را مجاب می‌کند تا از یک موجود فضایی هوشمند فرار کنند. دراین‌بین ابزارهایی مانند ردیاب حرکتی و شعله افکن می‌تواند به کمک شما بیاید. بازی به‌گونه‌ای طراحی شده تا حس و حال فیلم را به مخاطب انتقال دهد و بر خلاف عناوین قبلی، مسیری اکشن‌محور را در پیش نگیرد. از لحاظ بحث زیبایی‌شناختی نیز با تلفیق حال و هوای دهه 70 میلادی و درک مردم آن موقع از زندگی آینده روبرو هستیم.

برترین بازی های مخفی کاری

8-  Middle Earth: Shadow of Mordor

در بازی Shadow of Mordor می‌توانید تبدیل به یک قاتل حرفه‌ای همه‌فن‌حریف بشوید اما المان‌های مخفی‌کاری هنوز در بسیاری از موقعیت‌ها، یکی از اصلی‌ترین ابزارهای شماست؛ به‌خصوص هنگام نفوذ به کمپ اُرک‌ها، مسموم کردن غذایشان، شلیک به لانه زنبورها برای ایجاد حواس‌پرتی، تسخیر دشمنان برای به‌دست‌آوردن اطلاعات و در نهایت استفاده از آن‌ها به‌عنوان متحد در هنگام نبرد. از طرفی بعضی از قابلیت‌های بازی مانند Lethal Shadow Strike، مخفی‌کاری را به تجربه‌ای لذت‌بخش، به اندازه­ی مبارزات رودرروی بازی کرده است. ماموریت‌های بازی شاید رویایی نباشند اما طراحی جهان‌باز و ترکیب آن با سیستم نمسیس، می‌تواند شما را ساعت‌ها به خود سرگرم کند.

در بازی Middle Earth: Shadow of Mordor در نقش تالیون قرار می‌گیرید؛ یک رنجر گاندوری که با روح الفی به نام لرد سلبریمور پیوند می‌خورد تا هر دو هدف مشترک خود یعنی انتقام مرگ عزیزانشان را دنبال کنند. سیستم نمسیس به هوش مصنوعی بازی اجازه می‌دهد تا شخصیت‌های NPC، رفتار خود در مقابل پروتاگونیست را به خاطر داشته باشند و متناسب با آن واکنش نشان دهند. علاوه بر بخش مخفی‌کاری، مبارزات نزدیک نیز از اجزای اصلی گیم پلی است و شما می‌توانید با استفاده از توانایی‌های مختلف، با دشمنان جنگیده و روح آن‌ها را تسخیر کنید.

Volume

9-  Volume

به نظر شما ترکیب رابین‌هود با متال گیر سالید چه نتیجه‌ای در برخواهد داشت؟ این همان سؤالی است که بازی Volume با سبک مخفی‌کاری آینده‌نگرانه خود سعی داشته تا پاسخی برای آن بیاید. این بازی شامل ماموریت‌های مختلف سرقت برای جمع‌آوری جواهرات، آزادکردن نقاط خروج و تلاشی مداوم برای دورزدن نگهبانان است. طیف وسیعی از ابزارهای مختلف در این بازی وجود دارد؛ از پرتابه‌هایی که حجمشان بزرگ شده و تولید صدا می‌کنند تا شتاب‌بخش‌هایی برای عبور از صفحات پرفشار. بازی Volume با گرافیک زیبا، داشتن 100 مرحله داستانی، یک ویرایشگر بازسازی شده برای مراحل و سیستم رده‌بندی جهانی به گزینه‌ای پیشنهادی برای علاقه‌مندان به سبک مخفی‌کاری تبدیل شده است.

همانطور که اشاره شد، داستان بازی Volume به عنوان یکی از برترین بازی های مخفی کاری ، اقتباسی مدرن از افسانه رابین‌هود است. رابرت راکسلی یک دزد خرده‌پا است که دستگاهی به نام Volume را پیدا می‌کند. این دستگاه به کاربر اجازه می‌دهد تا عملیات‌های سرقتی را که بخشی از یک کودتای سری نظامی است، شبیه سازی کند. رابرت تصمیم می‌گیرد تا از این دستگاه برای انتشار شبیه سازی جنایات مهم در سطح اینترنت استفاده کند. لاکسلی در نهایت با فردی به نام Guy of Gisbourne رودرو می‌شود؛ مدیرعامل شرکتی که کشور انگلستان را تصاحب کرده و آن را به شیوه شرکت‌سالاری اداره می‌کند.

The-Chronicles-of-Riddick--Escape-from-Butcher-Bay

10- The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay

عرضه بازی Riddick مصادف با زمانی بود که اکثر بازی‌های اقتباسی از فیلم‌های سینمایی، چیزی بیشتر از یک تجربه به‌دردنخور نبودند. اما بازی Escape From Butcher Bay توانست داستانی اصیل را در ترکیب با یک مخفی‌کاری غنی ارائه دهد. استفاده از المان‌های مخفی‌کاری و ازپای‌درآوردن بی‌سروصدای دشمنان، اغلب تبدیل به تاکتیکی منطقی در بازی می‌شود. عدم وجود رابط کاربری هم به بازی‌کنان کمک می‌کند تا بیشتر در نقش خود در بازی فروبروند (البته تا قبل از به‌دست‌آوردن توانایی دید در شب). عجیب است که بازی Escape From Butcher Bay با وجود گرافیک ماهرانه، صداپردازی قوی و سیستم مبارزات درخشان، هنوز هم آن‌گونه که باید مورد استقبال قرار نگرفته است.

بازی حول و حوش شخصیت به نام Riddick می‌چرخد؛ ضدقهرمانی از فیلم‌های Pitch Black و The Chronicles of Riddick که تلاش دارد از زندانی فوق امنیتی به نام خلیج سلاخی فرار کند. طراحان بازی Escape from Butcher Bay بر روی شخصیت‌پردازی Riddick در فضای فرار از زندان تمرکز کرده‌اند تا مسیری متمایز از فیلم را در پیش گیرند. بازی علاوه بر دو فیلم فوق، از فیلم فرار از آلکاتزار و عناوینی همچون Half-Life و Tom Clancy’s Splinter Cell  نیز الهام گرفته است.

برترین بازی‌های مخفی کاری

11- Splinter Cell: Chaos Theory

بازی Splinter Cell: Chaos Theory به‌عنوان بهترین بازی مجموعه اسپلینتر سل، توانست یک گیم‌ پلی مخفیانه فوق‌العاده را ارائه دهد؛ شروع برخی از ضروری‌ترین بهبودهای سری مانند مانیتور شنوایی، پایان نیافتن ماموریت‌ها با فعال‌شدن آلارم و بسیاری موارد دیگر، در این بازی رقم خورد. برخورداری از ارزش تکرار بالا، داستانی درگیرکننده و طراحی مراحل لذت‌بخش، Chaos Theory را به یکی از کله‌گنده‌های این ژانر و معیاری برای دنباله بعدی این سری کرده است (که امیدواریم به‌زودی شاهد رونمایی از آن باشیم).

Chaos Theory به عنوان یکی از برترین بازی های مخفی کاری ، سومین نسخه از مجموعه اسپلینتر سل است که مانند عناوین قبلی، ماجراهای سم فیشر را دنبال می‌کند؛ ماموری مخفی که در بخش عملیات سری NSA با نام Third Echelon کار می‌کند. درون مایه بازی در مقایسه با نسخه‌های قبلی، به طرز قابل توجهی تاریک تر است و شامل مبارزات بیشتر و امکان کشتن دشمنان بعد از بازجویی از آن‌ها می‌شود. در نتیجه، این بازی اولین اسپلینتر سلی بود که رده سنی M را دریافت کرد (مثبت 17 سال). بعد از این نسخه بود که تمام نسخه‌های بعدی نیز درجه بندی سنی M را دریافت کردند.

Little-Nightmares-2

12-  Little Nightmares 2

داستان‌های اضطراب‌آور Little Nightmares در نسخه دوم، بیش از نسخه اول تکامل یافته است و شخصیت‌های اصلی بازی با نام‌های سیکس و مونو، باید از دست دشمنانی مانند شکارچی، معلم و بسیاری دیگر فرار کنند؛ آن هم در محیطی ترسناک که به‌خودی‌خود، مو به تننتان سیخ خواهد کرد. طراحی وحشت‌آور محیط و جهان بازی، بلافاصله شما را در خود فرو خواهد برد اما مواردی همچون کنترل‌های بهبودیافته، داستان درگیرکننده و هوش مصنوعی عالی نیز بازی Little Nightmares 2 را به تجربه‌ای درخشان در سبک مخفی‌کاری پلتفرمر تبدیل می‌کند.

بازی Little Nightmares II مانند نسخه قبلی، در جهانی 5/2 بعدی جریان دارد. بازی‌کن باید به کاوش در جهان بپردازد و با موقعیت‌های پلتفرم‌مانند روبرو شود. بخش دیگر بازی، معماهایی هستند که برای پیشبرد در مسیر، بایستی حل شوند. اما بر خلاف نسخه قبل، شما دست تنها نیستید؛ مونو می‌تواند آیتم‌های خاصی را جابجا کند و حتی با دشمنان کوچکتر بجنگد اما او نیز مانند سیکس، باید بر مخفی‌کاری و استفاده از محیط برای مخفی شدن از دید دشمنان بزرگتر، بیشتر تمرکز کند.

Hitman-Blood-Money

13-  Hitman: Blood Money

نسخه اول مجموعه هیتمن با وجود داشتن داستانی امیدوارکننده و پروتاگونیستی جذاب، با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه نشد و طراحی مراحل و هوش مصنوعی ضعیف، تبدیل به اصلی‌ترین مشکلات بازی شدند. اما دنباله‌های سری مانند بازی Hitman: Blood Money توانستند موفق‌تر ظاهر شوند و طیف وسیعی از گزینه‌های مختلف برای ازپای‌درآوردن دشمنان، مخفی کردن اجساد و روش‌هایی جدید و تصادفی برای ازبین‌بردن اهداف را ارائه دادند. مراحل بازی با آزادی بیشتری همراه بود و درعین‌حال سازندگان سعی کرده بودند تا از چالش‌برانگیز بودن بازی کاسته نشود. سیستم Notoriety نیز برای بازی‌کنانی که کمتر احتیاط می‌کردند، چالش‌های جدید و جالبی به همراه داشت.

بازی Blood Money به عنوان یکی از برترین بازی های مخفی کاری ، با فروش بیش از 2.1 میلیون نسخه، با موفقیتی تجاری همراه بود. علاوه بر این توانست طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند و حال به عقیده بسیاری از نشریات و منتقدان، به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ شناخته می‌شود. موفقیت این بازی سبب شد تا در سال 2013، پورت‌های باکیفیتی از بازی Blood Money و دو نسخه قبلی تحت عنوان سه گانه Hitman HD برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 عرضه شود.

برترین بازی مخفی کاری

14-  Tenchu: Stealth Assassins

قبل از آن که عناوین Metal Gear Solid و Thief وارد دنیای مخفی‌کاری شوند، بازی Tenchu: Stealth Assassins به بازی‌کنان پلی‌استیشن 1، هنر نینجا بودن را آموزش می‌داد. سلاح و ابزارهای مختلفی مانند شوریکن، بمب‌های دودی، مین‌ها، قلاب‌ها و حتی کیک‌های برنجی سمی با تاکید بر یادگیری نقشه مراحل بازی آماده بودند تا بتوانید دشمنان خود را مخفیانه و بی‌سروصدا از پای درآورید. حتی با وجود بخش مبارزات رودررو، مخفی‌کاری بهترین راهی بود تا پیروزی را به ارمغان آورد؛ در نتیجه با یک عنوان مخفی‌کاری بسیار سخت روبرو بودیم که تعداد کمی از عناوین مدرن این سبک توانستند به سختی آن برسند.

در شروع بازی شاهد مبارزه تمرینی دو شخصیت اصلی آن با نام‌های ریکیمارو و آیامه هستیم. در ماموریت‌های آموزشی، عملکرد شخصیت‌ها، رتبه آن‌ها را مشخص می‌کند که بالاترینشان، استاد بزرگ است. شخصیت‌های قابل بازی ریکیمارو و آیامه را تنها می‌توان به صورت مستقل انتخاب کرد و خط داستانی آن‌ها به طرز قابل توجهی متفاوت است. ریکیمارو از لحاظ بدنی قوی‌تر ولی سرعت پایین‌تری دارد. آیامه از یک جفت سلاح به نام کوداچی استفاده می‌کند که سریع‌تر است و کمبوهای بیشتری دارد اما ضربات او نسبت به ریکیمارو، از قدرت کمتری برخوردار است.

Metal-Gear-Solid-V-The-Phantom-Pain

15-  Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

با وجود همه انتقادات موجه علیه داستان این بازی، Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain یکی از برترین بازی های مخفی کاری است. گیم‌پلی مخفی‌کاری و سندباکس آن هنوز هم به‌شدت لذت‌بخش و تمام تاکتیک‌های موجود مانند دشمنان شبح، حملات همه‌جانبه و حتی مواردی عجیب‌وغریب مانند جعبه‌های مقوایی، کرم چاله‌ها و بازوهای راکت‌انداز را شامل می‌شود. طراحی مراحل هم جزو نقاط قوت بازی به شمار می‌رود و ماموریت‌هایی مانند Hellbound و Shining Lights, Even in Death، لحظاتی را رقم می‌زنند که حماسی و شگفت‌انگیزند. حجم وسیعی از فعالیت‌های مختلف مانند قوی کردن پیوندتان با Buddies و یا مجهز کردن پایگاه مادر، می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.

حوادث بازی در سال 1984 جریان دارد؛ 9 سال بعد از رویدادهای Ground Zeroes  و 11 سال قبل از شروع داستان نسخه اول مجموعه متال گیر. داستان بازی حول و حوش رهبر یک تشکیلات مزدبگیر با اسم رمز Venom Snake جریان دارد. او برای انتقام از افرادی که نیروهای او را از بین برده و در جریان حوادث Ground Zeroes تا مرز کشتن او نیز پیش رفتند، به افغانستان تحت اشغال شوروی و منطقه مرزی آنگولا-زئیر می‌رود. بازی از تگ عملیات جاسوسی تاکتیکی استفاده می‌کند که اولین بار در بازی Metal Gear Solid: Peace Walker به کار رفت.

بدون شک می‌توان بازی‌های بیشتری را در این لیست نام برد. حتی عناوین اولیه آساسینز کرید و فارکرای نیز دارای المان‌های مخفی‌کاری هستند. نظر شما در مورد این لیست چیست؟ اگر بازی‌ های مخفی‌ کاری دیگری را می‌شناسید که توانسته‌اند حس و حال خوبی به شما منتقل کنند، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی مخفی کاری چیست؟

نوعی بازی است که فرد باید بدون جلب توجه دشمن از میان آن‌ها بگذرد. و اولین بار توسط بازی قلعه ولفشتاین و در سال ۱۹۸۱ معرفی شد، اما تا سال ۱۹۹۸ طرفدار چندانی نیافت اما با انتشار بازی متال گیر سالید برای پلی‌استیشن محبوبیت یافت و همراه بازی متال گیر ۲: فرزندان آزادی نزدیک به ۷ میلیون نسخه فروخت

۱
برترین بازی مخفی کاری کدام است؟

بدون شک مجموعه متال گیر سالید را می‌توان جزو برترین بازی های مخفی کاری نامید و آخرین شماره این مجموعه به نام Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain، بهترین تجربه مخفی کاری را ارائه می‌دهد.

۲
آیا آساسینز کرید نیز یک بازی مخفی کاری است؟

شماره‌های اول این مجموعه دارای المان‌های مخفی‌کاری بود، اما یوبی‌سافت چند سال پیش تایید کرد که آساسینز کرید مسیرش را تغییر داده و دیگر هیچ‌گاه در قالب یک اثر مخفی‌کاری شناخته نخواهد شد.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 7 دیدگاه
  • Avatar

    محمد رضا

    مهمان

    فقط هیتمن

    پاسخ دهید
    • Avatar

      فرشاد در پاسخ به محمد رضا

      مهمان

      دقیقا

  • Avatar

    سینا

    مهمان

    فارکرای ها رو یادتون رفت بزارین بهترین بازی های مخفی کاری ان

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مستر

    مهمان

    اخ یادش بخیر splinter cell …کاش حداقل یک ریمستری ازش بسازن

    پاسخ دهید
    • هادی اسماعیل‌زاده

      هادی اسماعیل‌زاده در پاسخ به مستر

      نویسنده

      واقعا جای خالیش در نسل هشتم حس شد. امیدوارم نسل نهم بدون اسپلینتر سل نباشه

  • Avatar

    ممد

    مهمان

    جای هیتمن واقعا خالیه

    پاسخ دهید
    • هادی اسماعیل‌زاده

      هادی اسماعیل‌زاده در پاسخ به ممد

      نویسنده

      سلام.
      Hitman: Blood Money به نمایندگی از سری هیتمن ذکر شده