راهنمای تروفی های بازی The Last of Us Part II
علی ناجی مقدم

راهنمای تروفی های بازی The Last of Us Part II

علی ناجی مقدم 28 تیر 1400 بدون دیدگاه
2,568 بازدید

بازی انحصاری The Last of Us برای کنسول پلی‌استیشن 3 در سال 2013 میلادی منتشر شد و به‌سرعت به یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین عناوین انحصاری در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل گشت. این محبوبیت باعث شد نه‌تنها بازسازی آن برای کنسول پلی‌استیشن 4 ساخته شد، بلکه مسیر را برای ساخت شماره دوم آن هموارتر کرد. در سری مقالات راهنمای تروفی بازی ها قصد داریم روش دستیابی به‌تمامی تروفی‌های شماره دوم این بازی محبوب ساخته استودیو Naughty Dog را بررسی کرده تا برای پلاتینوم کردن بازی، کار شما ساده‌تر باشد.

پلاتینوم کردن بازی The Last of Us Part II به دلیل عدم وابسته بودن تروفی‌ها به درجه سختی بسیار ساده است و بیشتر آن‌ها به جمع‌آوری آیتم‌های مختلف داخل مراحل بازی خلاصه می‌شود. همچنین باز کردن تمام ارتقاها برای سلاح‌های مختلف با یک‌بار بازی کردن ممکن نیست و یک‌بار باید بخش New Game + را تا اواسطش تجربه کنید. بهتر است بار اولی که بازی را تمام می‌کنید تمام آیتم‌ها را جمع‌آوری کرده و یک‌بار دیگر با سرعت زیاد بخش New Game + را تا وسط پیشروی کرده تا ارتقا تمام سلاح‌ها را به دست آورید.

نقشه کلی تروفی‌های بازی The Last of Us Part II

  1. میزان سختی رسیدن به تمام تروفی‌ها: 2 از 10
  2. زمان تقریبی برای رسیدن به تمام تروفی‌ها: بین 25 تا 30 ساعت
  3. تروفی‌های آفلاین: 26 عدد (1 پلاتینوم، 7 طلایی، 8 نقره‌ای، 10 برنز)
  4. تروفی‌هایی که ممکن است از دید شما پنهان بماند: 0
  5. تروفی‌هایی که به دلیل باگ ممکن است باز نشوند: 1
  6. تروفی Sightseer
  7. آیا درجه سختی بازی در دستیابی به تروفی‌ها مؤثر است؟ خیر، می‌توانید بازی را با آسان‌ترین درجه سختی به پایان برسانید و به تمام تروفی‌ها دسترسی پیدا کنید.
  8. حداقل دفعاتی که باید بازی را به پایان برسانید: 1. 5 بار
  9. آیا امکان انتخاب مراحل بعد از اتمام بازی وجود دارد؟ بله قابلیت Free-Roam در تمام بازی وجود داشته و درصورتی‌که بازی را به پایان رسانده باشید نیز، می‌توانید به بخش NewGame+ وارد شوید.

قدم اول: پایان بخش داستانی با ساده‌ترین درجه سختی. (چیزی حدود 20 تا 25 ساعت زمان لازم دارد)

سریع‌ترین راه برای پلاتینوم کردن بازی، جمع‌آوری تمام آیتم‌ها در دفعه اولی است که بازی را تمام می‌کنید. درجه سختی را روی Very Light قرار داده و بازی را شروع کنید. تمامی تروفی‌ها یا به‌صورت اتوماتیک در طول مسیر داستانی بازی با خواهند شد و یا با جمع‌آوری آیتم‌های مشخص به دست می‌آیند، به همین علت کار ساده‌ای را در پیش خواهید داشت.

می‌توانید آیتم‌ها را دفعه دوم و در قسمت New Game + جمع‌آوری کنید. اگر این مسیر را ترجیح می‌دهید، بهتر است بار اول حداقل 30 تا 50 درصد از ارتقاهای مختلف را بازکنید، چون در غیر این صورت بار سومی هم باید بازی را به پایان برسانید. به دست آوردن این ارتقاها با جمع‌آوری Supplments و Parts میسر می‌شود که ممکن است پیدا کردن آن‌ها سخت باشد. برای ساده‌تر بودن پیدا کردن آن‌ها، در قسمت Accessibility تنظیمات و زیرشاخه Navigation and Traversal وارد بخش Enhanced Lightning شده و آن را روشن کنید. Scan Range را 30 متر قرار داده و زمان آن را 1 ثانیه تنظیم کنید. با این کار قابلیت حس ششم کاراکتر خود را بهبود داده و ساده‌تر آیتم‌ها را پیدا می‌کنید.

نکته مهم: حتماً در آخرین مرحله بازی (مرحله 45) یک ذخیره‌سازی ایجاد کنید و آن را نگه‌دارید. مراحلی که پس از اتمام بازی در دسترس شما قرار می‌گیرد بر اساس آخرین ذخیره‌سازی خودکار شما است و اگر مرحله‌ای را دوباره شروع کنید، سایر مراحل بعدازآن را حذف می‌کند. تنها راه برای دور زدن این مشکل، داشتن یک ذخیره‌سازی دستی از آخرین مرحله بازی است که با بارگذاری و اتمام آن، دوباره تمامی مراحل در دسترس شما قرار خواهد گرفت. برای مثال اگر بخواهید از مرحله 4 دوباره شروع کنید، تمامی مراحل بعدازآن از دسترس شما خارج می‌شود، اما با داشتن ذخیره‌سازی از مرحله آخر، می‌توانید دوباره دسترسی به سایر مراحل را بازکنید.

قدم دوم: شروع بازی در بخش New Game + و باز کردن تمام ارتقاها برای سلاح و سایر موارد. (بین 5 تا 8 ساعت زمان لازم دارد)

اگر فقط یک‌بار بازی را تمام کنید، 80 درصد از ارتقاها را به دست خواهید آورد. برای 20 درصد باقی‌مانده باید وارد بخش New Game + شوید. این بخش تمامی ارتقاهای قبلی شما را با خود منتقل می‌کند. حداقل باید تا نصف داستان را پیشروی کرده تا به پلاتینوم کردن بازی دسترسی پیدا کنید. اگر تمام آیتم‌های دیگر را جمع‌آوری کردید، می‌توانید به‌سرعت در مراحل جلو رفته و فیلم‌های پخش‌ شده وسط بازی را هم رد کنید تا در زمان صرفه‌جویی شود. اگر هر آیتمی را در دفعه اول اتمام فراموش کردید، یا در این قسمت دنبال آن بگردید، یا پس از پایان این بخش از قسمت Chapter Select وارد مرحله مشخص آن آیتم شده و آن را پیدا کنید.

راهنمای تروفی های The Last of Us Part II

Every Last One of Them

Every Last One of Them

تمام تروفی‌ها را به دست آورید.

What I Had to do

What I Had to do

بخش داستانی بازی را به پایان برسانید.

با پایان بخش داستانی در هر درجه سختی این تروفی به دست می‌آید.

Survival Expert

Survival Expert

تمام ارتقاها مربوط به شخصیت خود را پیدا کنید.

شما برای این کار باید آیتمی به اسم Training Manual پیدا کنید. هم‌چنین امتیاز برای قابلیت‌ها با آیتمی به اسم Supplement به دست می‌آید. هر دوی این آیتم‌ها را می‌توانید در جای‌جای مراحل بازی پیدا کنید. درمجموع 10 درخت قابلیت وجود دارد که 2 عدد از آن‌ها به‌صورت خودکار باز می‌شود و برای 8 عدد باقی‌مانده باید به همین تعداد Training Manual پیدا کنید. برای تمام قابلیت‌ها هم به 1900 عدد Supplement احتیاج دارید. در بار اولی که بازی را تمام می‌کنید، تنها به 80 درصد این موارد دسترسی پیدا خواهید کرد و برای باقی آن باید وارد بخش New Game + شوید. پس‌ازاینکه کاراکتر خود را به‌طور کامل ارتقا دادید، دیگر این آیتم‌ها در محیط بازی ظاهر نخواهند شد.

Arms Master

Arms Master

تمامی ارتقاها مربوط به سلاح‌های خود را به دست آورید.

سلاح‌ها روی میزکار می‌توانند با استفاده از آیتم‌هایی به اسم Parts ارتقا داده شوند که این آیتم‌ها هم در سراسر دنیای بازی پراکنده هستند. درمجموع 12 سلاح وجود دارد که برای ارتقا تمام آن‌ها به 1920 عدد از آیتم‌ها Part نیاز دارید؛ مانند تروفی قبل، اینجا هم در بار اول فقط به 80 درصد این آیتم‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد. بهتر است در طول پیشروی در بازی، آخرین سلاحی که به دست می‌آورید را اول کامل ارتقا دهید زیرا در این صورت دیگر لازم نیست بار دوم را در New Game + کامل طی کنید و فقط تا میانه مسیر کفایت می‌کند.

Archivist

Archivist

تمام اشیا باستانی (Artifact) و ژورنال‌ها را پیدا کنید.

این آیتم‌ها را با استفاده از حس ششم خود می‌توانید در جای‌جای مراحل پیدا کنید.

Master Set

Master Set

تمام کارت‌های داخل بازی را پیدا کنید.

این آیتم‌ها را با استفاده از حس ششم خود می‌توانید در جای‌جای مراحل پیدا کنید.

Numismatist

Numismatist

تمامی سکه‌ها را داخل بازی پیدا کنید.

این آیتم‌ها را با استفاده از حس ششم خود می‌توانید در جای‌جای مراحل پیدا کنید.

Prepared For the Worst

Prepared For the Worst

تمام میزهای کار را پیدا کنید.

میزهای کار محلی برای ارتقا سلاح‌های شما است که در طول بازی تعداد زیادی از آن‌ها وجود دارد و هرگز از چشم شما پنهان نخواهند ماند.

Mechanist

Mechanist

به‌طور کامل یک سلاح را ارتقا دهید.

این تروفی در طول مسیر باز کردن تروفی Arms Master به‌طور خودکار به دست می‌آید.

Specialist

Specialist

تمام ارتقاهای مربوط به کاراکتر را در یک شاخه بازکنید.

این تروفی در طول مسیر باز کردن تروفی Survival Expert به‌طور خودکار به دست می‌آید.

Safe Cracker

Safe Cracker

تمامی گاوصندوق‌های داخل بازی را پیداکرده و بازکنید.

گاوصندوق‌ها را با استفاده از حس ششم خود می‌توانید در جای‌جای مراحل پیدا کنید.

Sightseer

Sightseer

تمامی لوکیشن‌ها را در مرکز شهر سیاتل کشف کنید.

این تروفی ممکن است به دلیل باگ به دست نیاید. گاهی ممکن است باوجوداینکه تمامی مناطق را کشف کرده‌اید، این تروفی باز نشود. راهی ساده برای درست کردن این موضوع، دوباره بازی کردن این مرحله و رفتن به‌تمامی مناطق برای بار دوم است. اگر باز هم در باز کردن تروفی به مشکل خوردید، با استفاده از راهنمایی که در ویدیو زیر نشان داده‌شده مناطق را طی کنید.

راهنمای تروفی های بازی The Last of Us Part II

این تروفی به‌صورت خودکار در طول باز کردن تروفی All-in-One باز خواهد شد زیرا تمامی مناطقی که برای این تروفی باید به آن سر بزنید، شامل آیتم‌های مخصوصی هستند. ابتدا باید نقشه سیاتل را پیدا کنید که در مرحله هشتم بازی روی یکی از تریلرهای ساخت‌وساز و داخل یک کشو قرار دارد. سپس باید وارد مرحله نهم بازی شوید. این مرحله وسیع‌ترین مرحله بازی محسوب شده و شما می‌توانید از نقشه برای مسیریابی خود استفاده کنید. زمانی که به منطقه جدیدی که قابل‌کشف است برسید، روی نقشه با علامت؟ نشانه‌گذاری می‌شود. درمجموع 10 منطقه وجود دارد که باید تمامی آن‌ها را کشف کنید.

Journey Man

Journey Man

تمامی Training Manual ‌ها را پیدا کنید.

Survival Training

Survival Training

25 ارتقا مختلف برای کاراکتر خود اعمال کنید.

این تروفی به‌صورت خودکار در طول باز کردن تروفی Survival Expert باز خواهد شد.

High Caliber

High Caliber

تمامی سلاح‌های بازی را پیدا کنید.

In the Field

In the Field

12 عدد میز کار پیدا کنید.

Tools of the Trade

Tools of the Trade

تمامی آیتم‌ها را بسازید.

برای این تروفی باید تعداد 12 عدد آیتم بسازید. مواد اولیه لازم برای ساخت آن‌ها را باید در محیط‌های بازی پیدا کنید که در درجه‌های سختی پایین‌تر تعداد بیشتری از آن‌ها را پیدا خواهید کرد. بیشتر آن‌ها را به‌اجبار در طول مسیر داستانی بازی خواهید ساخت.

Tinkerer

Tinkerer

یکی از سلاح‌ها را ارتقا دهید.

این تروفی به‌صورت خودکار در طول مسیر باز کردن تروفی Arms Master باز خواهد شد.

Apprentice

Apprentice

یکی از ارتقاها برای شخصیت خود را پیدا کنید.

این تروفی به‌صورت خودکار در طول مسیر باز کردن تروفی Survival Expert باز خواهد شد.

Starter Set

Starter Set

5 عدد از کارت‌های داخل بازی را پیدا کنید.

Mint Condition

Mint Condition

5 عدد سکه پیدا کنید.

Looks Good On You

Looks Good On You

کلاهی را سر همراه خود بگذارید.

این تروفی در مرحله 15 بازی زمانی که در کنار جوئل به موزه می‌روید باز خواهد شد. برای باز کردن آن از ویدیو زیر استفاده کنید.

Sharpshooter

Sharpshooter

در مسابقه تیراندازی برنده شوید.

این تروفی در مرحله 24 بازی وجود دارد. شما باید وارد محل تیراندازی شده و با شلیک به نشانه‌های قرمز، امتیاز بیشتری کسب کنید تا درنهایت پیروز شوید. می‌توانید از قابلیت Aim Assist برای ساده‌تر شدن این چالش استفاده کنید.

Put My Name Up

Put My Name Up

در مسابقه تیراندازی با کمان برنده شوید.

این تروفی در مرحله 29 بازی وجود دارد. پس از به دست آوردن تیرکمان بنفش، وارد مینی گیم کوچکی شده که در آن باید 10 هدف را بزنید. اگر به هر دلیل موفق نشدید، در ادامه از قسمت Chapter Select می‌توانید دوباره شانس خود را امتحان کنید.

Relic of the Sages

Relic of the Sages

شی‌ء مرموز و باستانی را داخل موزه پیدا کنید.

این تروفی در مرحله 28 بازی وجود دارد. برای پیدا کردن آن از ویدیو زیر کمک بگیرید.

So Great and Small

So Great and Small

حلقه حکاکی شده را پیدا کنید.

این تروفی در مرحله 9 بازی وجود دارد. شما در طول بازی با پیدا کردن آیتم‌های مختلف، به‌طور خودکار این آیتم را هم پیداکرده و تروفی را باز می‌کنید. برای پیدا کردن آن از ویدیو زیر کمک بگیرید.

Dig Two Graves

Dig Two Graves

بخش داستانی را در حالت Grounded تمام کنید.

حالت Grounded و Permadeath بخشی از یک به‌روزرسانی برای بازی بودند. Grounded سخت‌ترین درجه سختی برای بازی محسوب می‌شود. برای به دست آوردن این تروفی، صرفاً تمامی ارتقاها را کسب کرده و قسمت Accessibility را به‌طور کامل فعال کنید. هرچند این تروفی برای پلاتینوم کردن بازی ضروری نیست و حکم تروفی اضافی را دارد و برای افرادی طراحی‌شده که به دنبال چالش بیشتر هستند.

You Can’t Stop This

You Can’t Stop This

بخش داستانی را در حالت Permadeath تمام کنید.

این حالت جدیدی است که بخشی از یک به‌روزرسانی برای بازی بود اما برای پلاتینوم کردن بازی به آن نیاز ندارید. این بخش سه زیرشاخه دارد که Per Chapter، Per Act و Whole Games است که هرکدام در صورت مردن به قسمتی ابتدایی از بازی شما را باز خواهد گرداند. حالت Per Chapter ساده‌ترین آن است زیرا در صورت مردن شما را به ابتدای همان مرحله می‌برد و ازآنجاکه مهم نیست کدام گزینه را انتخاب کنید، برای این بخش بهتر است همان گزینه Per Chapter را انتخاب کنید.

نکته: دو تروفی آخر بخشی از به‌روزرسانی هستند و برای پلاتینوم کردن بازی به آن‌ها نیازی ندارید.

بازی The Last of Us 2 فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرد و نقدهای ضدونقیض زیادی برای آن ارائه شد؛ اما درزمینهٔ گیم پلی، گرافیک و سبک محیط بازی نمی‌توان ایرادی گرفت. پلاتینوم کردن بازی می‌تواند فعالیت سرگرم‌کننده‌ای باشد و شما را با محیط و داستان آن بیشتر آشنا کند. ازآنجاکه این کار چندان هم سخت نیست، تجربه‌ای لذت‌بخش برای طرفداران این دوگانه محبوب خواهد بود.

منبع: Powerpyx

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا باز کردن تروفی‌های بازی The Last of Us 2 به درجه سختی وابسته است؟

خیر. تمام تروفی‌های مربوط به پلاتینوم کردن بازی را می‌توانید در آسان‌ترین درجه سختی بازکنید. (تروفی مربوط به به‌روزرسانی بازی در پلاتینوم کردن حساب نمی‌شود)

۱
آیا دسترسی به تروفی‌های بازی The Last of Us 2 سخت است؟

خیر. بسیاری از تروفی‌ها در طول مسیر داستانی باز خواهد شد و بیشتر آن‌ها به پیدا کردن آیتم‌های مختلف خلاصه می‌شود که با توجه به قابلیت حس ششم کاراکتر شما بسیار ساده است.

۲
زمان لازم برای دستیابی به تمام تروفی‌های بازی The Last of Us 2 چقدر است؟

بین 25 تا 30 ساعت برای باز کردن تمام تروفی‌ها زمان نیاز دارید.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.