کیوان آمیرزاده پنج شنبه 18 اردیبهشت 1404 2,054 بازدیدنسلهای هفتم و هشتم صنعت بازیهای ویدیویی، بهشت بازیهای داستانی و تکنفره بودند و بهترین بازی های اکشن ماجراجویی تاریخ این صنعت، در این دو نسل روانه بازار شدند. نقطه اوج این دو نسل، در بین سالهای 2010 و 2019 جریان دارد و بسیاری از سری بازیهای محبوب بازیکنان، در این دهه با انتشار بهترین ...
سارا هابطی سه شنبه 11 دی 1403 1,802 بازدیدقبل از اینکه برای اولین بار بازی Far Cry در سال 2004 عرضه شود، بازیهای شوتر اول شخص بیشتر یک محیط مدرن را با یک داستان و فضای خطی به بازیکنان ارائه میدادند و تنها باید اکشن بازی را تا انتها ادامه میدادید. حتی بازی افسانهای Half-Life 2 هم این استاندارد طراحی را دنبال میکرد و از آن فراتر ...
سامان مرادی پنج شنبه 10 خرداد 1403 2,811 بازدیداگر به سالهای مختلف در دنیای بازیسازی نگاهی داشته باشیم؛ متوجه خواهیم شد اکثر عناوین بهیادماندنی، بازیهای هستند که داستانی تراژیک و نفسگیر را به مخاطب ارائه دادهاند. بازیهای فاقد داستانگویی شاید در کوتاه مدت بتوانند مخاطبین زیادی را جذب کنند اما در نهایت در تاریخ ماندگار نمیشوند. ...
سپهر بندزر جمعه 14 اردیبهشت 1403 8,726 بازدیدزمانی که تصمیم میگیریم تا یکی از بهترین بازی های جهان باز را تجربه کنیم، نباید سایر ویژگیهای مثبت بازی را فدای محیط زیبا، جزئیات و کیفیت بصری کنیم. سیستم مبارزه یکی از هستههای اصلی چنین آثاری است که بازیکن باید از آن نیز لذت ببرد. خوشبختانه، در چند سال گذشته، بازیهای تحسین برانگیزی از سمت ...
آیدا امشاسفند سه شنبه 21 فروردین 1403 4,381 بازدیدمنظور از سبک جهان باز، اشاره به مکانیزمی دارد که میتوان از آن در ساخت محیط و روند داستانی بازی استفاده کرد؛ مکانیزمی که محدود به یک داستان خطی نیست و بازیکن میتواند به کاوش محیط بازی بپردازد. اولین بازی جهان باز در سال 1970 با معرفی بازی Jet Rocket برای آرکیدهای سگا به دنیای گیمرها معرفی شد ...
کسری کاظمی شنبه 18 فروردین 1403 3,500 بازدیددر صنعت وسیع و همیشه در حال تکامل بازیهای ویدئویی، آشنایی مهمترین پدیده است. غیرعادی نیست که با مکانیکها، تروپها و مفاهیمی که به شدت آشنا به نظر میرسند مواجه شوید. با این حال، در درون این دریای آشنایی، نژاد کمیاب از بازیها وجود دارد که جرئت میکنند وارد قلمروی ناشناخته شده و از قالبهای ...
یحیی رحیمی جمعه 17 فروردین 1403 526 بازدیداستودیو Monolith طبق گزارشها مشغول ساخت بازی بتمن بر اساس سهگانه کریستوفر نولان بود. این بازی از سیستم نمسیس استفاده کرد و استودیو پس از دریافت دستور لغو ساخت، تصمیم به ساخت بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor با استفاده از سیستمهای توسعهیافته برای بازی بتمن گرفت. ...
سارا هابطی دوشنبه 7 اسفند 1402 13,272 بازدیدمخفی کاری یکی از بهترین ژانرهای دنیای بازیهای ویدیویی است که از گذشته تا امروز طرفداران خاص خودش را دارد. اما متاسفانه به مرور زمان به ندرت در بین عنوانهای محبوب امروزی دیده میشود، در حالی که در دهه نود میلادی جایگاه ویژهای را در قلب گیمرها تصاحب کرده بود. از بزرگترین آثاری که تا به حال ...