بازی های شبیه Apex Legends
Avatar

15 بازی مشابه Apex Legends که باید تجربه کنید

محمد مهدی تاج الدینی 23 شهریور 1400 بدون دیدگاه
4,114 بازدید

بدون هیچ اغراقی، بازی‌های بتل رویال، در سال‌های اخیر، صنعت گیم را دچار تغییرات شگرفی کرده‌اند. این سبک معمولاً بسیار سرگرم‌کننده است و بازیکنان ساعات زیادی از روز را به تجربه‌ی آن‌ها اختصاص می‌دهند. بازی Apex Legends یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین عناوین ساخته ‌شده در سبک بتل رویال است که به‌خوبی توانسته مخاطبین و گیمرهای بسیاری را به‌سوی خود جلب نماید. این بازی در سبک شوتر تیراندازی اول‌شخص است که توسط شرکت الکترونیک آرتز در سال 2019 ساخته شد و از منتقدین و مخاطبین، بازخورد‌های مثبت خوبی دریافت کرد. اپکس لجندز توسط سازندگان عنوان موفق Titanfall  یعنی ریسپاون (Respawn) به‌صورت کاملاً رایگان برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر ‌شده است. در این مطلب به معرفی 15 بازی شبیه Apex Legends خواهیم پرداخت.

بازی‌ های شبیه به Apex Legends

بازی Apex Legends با دریافت آپدیت‌های مختلف، همیشه می‌تواند مخاطبانش را سرگرم سازد. تاکنون (تا 12م اوت 2021) 10 فصل از این بازی ساخته‌شده تا همچنان از آن به‌عنوان یکی از بهترین عناوین سبک بتل رویال یاد شود. با این‌ حال، برخی از بازیکنان ممکن است درحالی‌که منتظر شروع فصل جدید این بازی هستند، بخواهند نسخه‌ها و بازی های شبیه به Apex Legends را تجربه نمایند. بازی‌هایی که جزو بهترین‌ها در سبک بتل رویال محسوب شده و می‌توانند همان هیجان و لذتی که از اپکس لجندز می‌برید؛ را برای شما تداعی کند. پس اگر طرفدار این سبک از بازی‌ها هستید و می‌خواهید بازی‌ های شبیه Apex Legends را تجربه نمایید؛ تا آخر این مقاله با سایت پارسی‌گیم همراه باشید.

بازی شبیه Apex Legends

Realm Royale

استودیوهای Hi-Rez بازی‌های پرطرفداری مانند Smite و Paladins را تولید کرده‌اند، اما Realm Royale به‌عنوان چیزی خاص در میان دنیای بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود. مانند دیگر بازی‌های سبک بتل رویال، در این نسخه هم با چتر نجات به جزیره‌ای دورافتاده می‌پرید. با استفاده از سلاح‌ها و قدرت‌های منحصربه‌فردی که در اختیار دارید، قهرمان مسابقات شده و به‌عنوان نفر اول از جزیره خارج می‌شوید. پرواز کردن یا دیدن دشمنان از پشت دیوار، از جمله توانایی‌هایی است که در این بازی وجود دارد. Realm Royale بهترین انتخاب برای بازیکنانی است که تازه به سبک بتل رویال روی آورده‌اند. با همۀ این تفاسیر بازی Realm Royale یکی از بهترین نسخه‌های شبیه به Apex Legends در سبک بتل رویال به‌حساب می‌آید. این بازی به‌صورت رایگان برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر در سال 2018 ساخته و روانۀ بازار شده است.

بازی های شبیه Apex Legends

CS:Go – Danger Zone

در بین طرفداران بازی‌های شوترِ اول‌شخص، کسی نیست که از سری بازی‌های کانتر استرایک چیزی نشنیده باشد. تقریباً از سال 2000 به بعد این بازی بهترین اثر از این ژانر بوده و نسخه‌ی بتل رویالش هم به همان اندازه قدرتمند است. Danger Zone بخش الحاقی است که از سال 2018 به Counter-Strike Global Offensive اضافه‌شده و گیم پلیِ تاکتیکی مشابهی با نسخه‌های پیشین این سری دارد. مسابقات انفرادی این بازی به‌گونه‌ای است که تعداد 16 نفر از بازیکنان را در یک نقشه رها می‌کند تا به رقابت با یکدیگر بپردازند. در حالت‌های دو و سه نفره هم تا 18 بازیکن را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد.

نقشه‌های مختلف و متفاوتی در بازی CS:Go – Danger Zone وجود دارند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به مپ‌های Aztec، Dust، Dust 2، Office، Inferno و Italy اشاره کرد. در Danger Zone هدف اصلی هر گیمر، کسب آیتم‌های مختلف و از همه مهم‌تر به دست آوردن پول بیشتر است که در حین مبارزه و با انجام مأموریت‌های مختلف می‌توانید به آن‌ها دست یابید. اگر پلیرها به یک کپی از این بازی دسترسی دارند، امتحان کردن Danger Zone قطعاً ارزشش را دارد.

بازی شبیه به Apex Legends

Fear The Wolves

گیمرهایی که بعد از شکست دادن همه دشمنان‌ خود و زنده ماندن، خواهان پاداش عمیق‌تر و بزرگ‌تری هستند نباید بازی Fear The Wolves را از دست بدهند. بقا در این بازی به معنای رسیدن به نقطه‌ی خروج است؛ جایی که برای رسیدن به آن باید در مخروبه‌های اطراف چرنوبیل بجنگید. این بازی دارای دو حالت انفرادی و دو نفره است که طرفداران باید بابت آن ممنونِ Apex Legends باشند. موضوع این بازی چیزی است که در دیگر بازی‌های بتل رویال چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

در بازی Fear The Wolves شاهد اتفاقات پساآخرالزمانی خواهیم بود. عنوانی که در سال 2018 توسط کمپانی Focus Entertainment  و توسعه‌دهندگان سابق مجموعه بازی‌های S.T.A.L.K.E.R ساخته و روانۀ بازار شده است. Fear The Wolves یک بازی تیراندازی اول‌شخص بوده که بازیکنان در طول آن می‌توانند ابزارهای محافظتی را پیدا کرده تا به آن‌ها امکان کاوش در مناطق خطرناک را دهد. هم‌اکنون بازی بتل رویال Fear the Wolves برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر در دسترس کاربران و علاقه‌مندان به این سبک قرار گرفته است.

Soviet Jump Game

Soviet Jump Game

بد نیست کمی از بازی‌های شوتر فاصله بگیریم و سراغ بازی‌ای برویم که تِم خاص خودش را دارد. Soviet Jump Game یک بازیِ بتل رویال در سبک رترو است که توسط Game Grumps منتشر شده است. سازنده‌ی این بازی همان کانال معروفِ Game Grumps در یوتیوب است! در ویدیوی اصلی ساخته‌شده برای این بازی از تکنیک‌های فوق‌العاده‌ی وایرال شدن ویدئو استفاده شده بود که حتی استودیوهای بزرگ هم قادر به مدیریت آن نیستند‌. با داشتن خصوصیات و اِلمان‌های بتل رویال، این بازی نیز شبیه به Apex Legends بوده که تجربۀ آن خالی از لطف نخواهد بود.

بازی Soviet Jump Game در سال 2020 و توسط توسعه‌دهندۀ Fantastic Passion برای انواع پلتفرم‌های رایج دنیای گیم ساخته و روانۀ بازار شده است.

Super Animal Royale

Super Animal Royale

گیمرها نباید به حیوانات جذاب و فریبنده اجازه دهند که آن‌ها را گول بزنند. این بازی بدون شک یکی از رقابتی‌ترین بازی‌های بتل رویال است.Super Animal Royale در هر راند از 64 بازیکن تشکیل می‌شود و زاویه دید بالا به پایین خاص آن تقریباً در هیچ‌ بازی دیگری دیده نمی‌شود. در بازی امتیازاتی به وجود آمده که بر اساس عملکرد بازیکن در پایان هر بازی اعطا می‌شود و به آن‌ها امکان می‌دهد سطح خود را افزایش داده و به گونه‌های بالقوه جدید دسترسی پیدا کنند. این امتیازات همچنین به شما این اجازه را می‌دهند که برای سفارشی کردن ظاهر حیوان مورد نظرتان مانند پیراهن، کلاه، سبیل و عینک، از آن استفاده کنید.

بازیکنان با چتر نجات توسط یک عقاب بزرگ وارد میدان نبرد می‌شوند که هر یک دارای تجهیزاتی حاوی سلاح، زره محافظ و آب‌میوۀ سالم است که می‌تواند برای بازگرداندن سلامتی در صورت نیاز ذخیره شود. هر بازی را می‌توان به‌صورت انفرادی، دو نفره یا به‌عنوان یک تیم به پایان رساند. بازی Super Animal Royale در سال 2018 و توسط Modus Games برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، گوگل استیدیا، نینتندو سوئیچ و کامپیوتر منتشر شده است.

Call of Duty Warzone

Call of Duty Warzone

سری بازی‌های Call of Duty یکی از محبوب‌ترین شوترهای اول‌شخص تاریخ است؛ بنابراین تردیدی وجود ندارد که بتل رویال آن کیفیت بالایی داشته باشد. گیم پلیِ وارزون مانند نسخه­های دیگر این سری است که هواداران لذت زیادی از بازی کردن آن می‌بردند و حالا می‌توانند با تعداد پلیر بیشتری این بازی را انجام دهند. این بازی با اینکه یکی از جدیدترین عناوین بتل رویال است اما طی سال‌های آتی احتمالاً به یکی از اصلی‌ترین پایه‌های آن تبدیل می‌شود. در بازی Call of Duty Warzone  می­توانیم با چتر به جزیره‌ای دوردست بپریم و با بقیه روی مقام اول و نجات از این منطقه مصیبت‌زده بجنگیم و همه را به خاک و خون بکشانیم.

این نسخه هم شباهت بسیاری به بازی Apex Legends داشته و  مانند دیگر بازی‌های بتل رویال، شما سوار یک هواپیما خواهید شد و روی نقشه فرود خواهید آمد. وجه تفاوت این بازی نسبت به بقیه در تعداد بازیکنان آن است. هر بار 150 نفر در قالب گروه‌های سه‌نفره روی نقشه فرود می‌آیند و تنها یک سلاح کمری به همراه خود دارند. اولین کار قطعاً پیدا کردن سلاح‌های پیشرفته‌ای است که در بازی وجود دارد و این خود همان فلسفۀ آشنای سری بازی‌های سبک بتل رویال است. اگر به دنبال بازی شبیه Apex Legends هستید، قطعا وارزون می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

بازی وارزون برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و کامپیوتر منتشر شده است.

بازی شبیه Apex legends

Surviv.io

این بازی یکی از راحت‌ترین بازی‌های بتل رویال می‌باشد که روی هر مرورگر و همچنین سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید نیز در دسترس است. Surviv.io تنها بازیِ دوبعدی در این سبک است و رقبای آن نمی‌توانند چنین پویایی منحصربه‌فردی ارائه کنند. مانند دیگر عناوین در سبک بتل رویال، بازیکنان در نقشه‌ای بزرگ از دید بالا به پایین با دیگر بازیکنان مبارزه می‌کنند و به دنبال ابزار و سلاح می‌گردند. این بازی همچنین از دو یا چهار حالت تیمی نیز پشتیبانی می‌کند. سلاح‌های موجود در Surviv.io از اسلحه کمری و مسلسل دستی گرفته تا سلاح‌های صدا خفه کن و دوربرد است. جلیقه‌ و کلاه‌های ایمنی از بازیکن محافظت می‌کنند و می‌توان آن‌ها را در چهار سطح پیدا کرد.

در دسامبر 2019، بازی Surviv.io توسط وب‌سایت بازی آنلاین Kongregate خریداری شد و در سپتامبر 2020 هم در شبکۀ استیم منتشر شد.

Maelstrom

Maelstrom

بازیکنانی که به دنبال یک تجربه فوق‌العاده و منحصربه‌فرد در سبک بتل رویال هستند، بازی Maelstrom همان چیزی است که به دنبالش خواهند بود. این بازی در سال 2019 توسط شرکت Double Jump توسعه و روانۀ بازار بازی‌های ویدیویی شده است. در Maelstrom به‌جای کنترل شخصیت‌های منفرد مانند بازی‌های این سبک؛ به شما اجازه می‌دهد که یک ناوگان دریایی را هدایت کرده و با دشمنان خود به نبرد بپردازید. درحالی‌که اطراف شما را هیولاهای دریایی و دیگر خطراتی که انتظارش را ندارید، احاطه کرده‌اند.

با ناوگان دریایی خود، دیگر کشتی‌های بازیکنان را غرق می‌کنید و از آن‌ها غنائم مختلفی به دست می‌آورید. همچنین در جای‌جای نقشه­ی این بازی گنج‌های زیادی پنهان ‌شده که شما می‌توانید با کنکاش و جستجو به آن‌ها دست یابید. با به دست آوردن این غنائم می‌توانید ناوگان خود را با سلاح‌ها و زره‌هایی که می‌خرید، مجهزتر سازید. هر اندازه در Maelstrom به جلو می‌روید، هیولاهایی که در بازی انتظار شما را می‌کشند، قوی‌تر و بی‌رحم‌تر خواهند شد. بازی Maelstrom  همچنین دارای دو حالت انفرادی و چند نفره شبیه به بازی Apex Legends است.

Spellbreak

Spellbreak

اگر از آن دسته طرفداران بازی‌هایی هستید که در آن پر از آیتم‌های جادو و جنبل است، بدون هیچ تردیدی بازی Spellbreak همان چیزی است که به دنبالش هستید. این بازی بتل رویال، رقابت هیجان‌انگیزی را در بین بازیکنان به وجود می‌آورد و می‌تواند آن‌ها را حسابی سرگرم سازد. در بازی Spellbreak که توسط استودیو Proletariat در سال 2020 منتشر شده، بازیکنان به‌جای آنکه از سلاح‌های روز دنیا برای مبارزه علیه دیگر رقبا استفاده کنند، باید به‌واسطه نیروهای جادویی تنها بازمانده این دنیای اسرارآمیز باشند.

این نسخه که یک عنوان اکشن با نمایی سوم شخص است، به بازیکنان خود اجازه می‌دهد تا در میان کلاس‌های شخصیتی مختلف از جمله Stoneshaper، Pyromancer Toxicologist، Conduit، Frostborn و Tempest یکی را انتخاب نمایند. هر کدام از آن‌ها دارای سبک خاصی برای مبارزه هستند که در ادامه می‌توانید قدرت و استعدادهایشان را به‌مرور تقویت و شخصی‌سازی نمایید. Spellbreak به‌راحتی برای بازیکنان جدید قابل انتخاب است و دارای تم منحصربه‌فردی در مقایسه با اکثر نسخه‌های سبک بتل رویال است.

به‌روزرسانی‌های عمده‌ای که Spellbreak دریافت می‌کند هم باعث بهبود کیفیت آن شده است. این بازی همچنین به‌صورت کاملاً رایگان برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوئیچ و کامپیوتر منتشر و در دسترس گیمرها قرار گرفته است.

بازی شبیه به Apex Legends

ASCII Battle Royale

همه بازیکنان سری بازی‌های بتل رویال معمولاً شکست‌های سخت و اسفناکی را در این بازی تجربه کرده‌اند. اگر از این شکست‌ها ناامید شده‌اید و می‌خواهید از این حس بد رهایی یابید، پس بازی ASCII Battle Royale یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. این بازی توسط Caique Assis برای شرکت در چهل و یکمین دوره از مسابقات Ludum Dare ایجاد شده است. Ludum Dare خود یکی از طولانی‌ترین و معروف‌ترین بازی‌های تمام دوران است و ترکیب این دو ژانر ناسازگار مطمئناً یک اثر سرگرم‌کننده خواهد بود. بازی ASCII Battle Royale با تجربه منحصربه‌فردی که در اختیار شما قرار می‌دهد به یکی از سرگرم کننده‌ترین بازی‌های شبیه به Apex Legends تبدیل شده است.

Worms Rumble

Worms Rumble

سری بازی‌های Worms قدمتی بیش از 25 سال در صنعت بازی‌های ویدیویی دارند و بازی Worms Rumble که در سبک بتل رویال منتشر شده با الهام از این سری ساخته‌شده است. این بازی در سال 2020 و توسط استودیو Team17 برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، نینتندو سوئیچ و کامپیوتر منتشر شده است.

در بازی Worms Rumble به 32 بازیکن این اجازه داده می‌شود که در مسابقات مرگ شرکت کرده و با سلاح‌های مختلف یکدیگر را از بین ببرند. این اولین نسخه از سری‌ بازی‌های Worms در حالت سه‌بعدی است که از ویژگی کراس پلی نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. شاید در ابتدای کار بازی‌ای به این شکل در سبک بتل رویال آن‌هم با کاراکترهایی چون “کِرم” مسخره به نظر برسد اما کسانی که آن را تجربه کرده‌اند؛ به‌خوبی می‌دانند که بازی Worms Rumble بیش‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

در طول بازی به شما امکان شخصی‌سازی کرم‌تان داده شده و این انتخاب‌ها شامل چشم، پوست، دهان، رنگ سلاح‌ها، لباس، حالت دست‌های کرم، عینک، صدا و کلاه می‌شوند. همچنین علاوه بر شخصی‌سازی کرم‌ها، جلوه‌های شنیداری و بصری این بازی نیز قابل توجه است. همچنین شما سه نقشه با ویژگی­های مختلف در اختیار دارید که تنوع بسیار بالایی دارند. در مجموع Worms Rumble یک بازی شبیه Apex Legends است که تجربۀ بازی کردن آن، خالی از لطف نخواهد بود.

Hyper Scape

Hyper Scape

این بازی در زمان انتشارش بسیار سروصدا به پا کرد و به یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های سبک بتل رویال تبدیل شد. بازی Hyper Scape دارای ریتم تندی است و از مکانسیم‌های منحصربه‌فردی بهره می‌برد. Hyper Scape محصول یکی از مشهورترین کمپانی‌های ساخت بازی‌های ویدیویی یعنی یوبی‌سافت است که در جولای 2020 برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و کامپیوتر منتشر شده است.

در بازی Hyper Scape شما در شهری مدرن در زمان آینده و سال 2054 قرار می‌گیرید که اطرافتان پر شده از سلاح‌های پیشرفته و از همه مهم‌تر خط داستانی­ای که گیمر را به تحرک و درگیر شدن با دیگر بازیکنان وادار می‌کند. 99 بازیکن در سه تیم قرار دارند و با سلاح‌های نوینی که در اختیار دارند به جان یکدیگر می‌افتند. کاراکترها در این بازی خصوصیات خاصی ندارند و صرفاً بر اساس ظاهرشان دسته‌بندی شده‌اند. یکی از مهم‌ترین قابلیتی که در بازی Hyper Scape از آن برخوردار هستید، قابلیت هک کردن است. قابلیت هک به شما این اجازه را می‌دهد تا دیواری دفاعی در نقشه بسازید، از دید دیگر کاربرها نامرئی شوید و یا جلیقه ضدگلوله بر تن نمایید.

هر بازی‌کن می‌تواند در آن واحد دو هک همراه داشته باشد و پس از استفاده از آن‌ها تا زمانی که دوباره به کار آید، صبر نماید. با همه این تفاسیر و با ریتم تندی که Hyper Scape از آن برخوردار است، می‌توان این اثر را یک بازی شبیه Apex Legends دانست.

بازی های شبیه Apex Legends

Cuisine Royale

این بازی در ابتدا یکی از شوخی‌های مربوط به ماه آوریل به‌حساب می‌آمد، اما آن‌قدر این شوخی در بین گیمرها و بازیکنان به محبوبیت بالایی رسید که در نهایت سازندگان آن تصمیم گرفتند که این نسخه را به یک بازی کامل در سبک بتل رویال تبدیل نمایند. Cuisine Royale محصول استودیوی بازی‌سازی Darkflow Software می‌باشد که توسط کمپانی Gaijin Entertainment و با همکاری Gaijin Distribution KFT در سال 2018 به بازار عرضه شده است.

این بازی توانسته نقدهای مثبت و خوبی را از سمت بازیکن‌ها و هم‌چنین منتقدان بازی‌های ویدیویی دریافت نماید. بازی Cuisine Royale درواقع یک تقلید از پابجی (PUBG) بود و به‌طورکلی تشابه زیادی با دیگر بازی‌های سبک بتل رویال دارد. تنها تفاوت بارز آن این است که در Cuisine Royale خبری از سلاح و زره واقعی نیست و به‌جای آن‌ها از وسایل آشپزخانه استفاده شده است. به سر گذاشتن یک قابلمه به‌جای کلاه‌خود یا استفاده از ماهی‌تابه به‌جای سلاح‌های رایج در این سبک که می‌تواند باعث خندۀ هر گیمری شود. گیم پلی بازی Cuisine Royale آن‌قدر روان، جذاب و دوست‌داشتنی است که به این زودی‌ها شما را خسته نمی‌کند.

این بازی برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، نینتندو سوئیچ و کامپیوتر منتشر شده است.  بازی Cuisine Royale یکی از عناوین محبوب در سبک بتل رویال است که می‌توان در روزهایی که منتظر فصل جدیدی از اپکس لجندز هستیم؛ آن را تجربه نماییم.

Ring Of Elysium

Ring Of Elysium

با دو نقشه جدید منتشر شده در سال 2021، اکنون بهترین زمان برای تجربه بازی Ring Of Elysium است. این عنوان در دو دوربین اول‌شخص و سوم شخص قابل بازی کردن است و بیشتر محیط‌های آن پوشیده از برف است.

بازی Ring of Elysium در سپتامبر 2018 و توسط Aurora Studio توسعه‌یافته و Tencent Games  آن را روانه‌ بازار کرده است. این بازی از نظر اتمسفر، تجهیزات و سلاح‌ها، کمی واقع‌گرایانه‌تر از سایر آثار سبک بتل رویال به‌حساب می‌آید. بازیکنان باید برای زنده ماندن و فرار از بلایای وحشتناک طبیعی، تمام سعی خود را به کار بندند و همین موضوع خود به جذاب‌تر شدن آن در بین گمیرها افزوده است. تمرکز بالا بر روی محیط‌های برفی باعث شده است تا شما قبل از وارد شدن به بازی، بتوانید یکی از چند ابزار مخصوص را با خود به بازی ببرید. وسایل نقلیه‌ی متفاوتی در بازی وجود دارد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید با سرعت بیشتری به مقصد خود برسید و بزرگی بسیار زیاد نقشه‌ی بازی نیز شما را مجبور به استفاده از وسایل نقلیه خواهد کرد.

بخش تیراندازی بازی، صرفاً به جمع‌آوری اسلحه و زره محدود نمی‌شود و انواع ارتقاها برای سلاح‌ها وجود دارد که سلاح شما را دقیق‌تر و قدرتمندتر می‌کند. گیم پلی بازی Ring of Elysium  کاملاً هیجان‌انگیز است و می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم خود سازد. پس اگر دنبال بازی شبیه Apex Legends هستید، تجربۀ این بازی را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

Fortnite

Fortnite

بازی فورتنایت یکی از بهترین بازی‌های سبک بتل رویال است که نسخۀ اولیه آن توسط شرکت Epic Games  در سال 2011 معرفی شد. شش سال بعد از معرفی رسمی، این بازی با اسم Fortnite: Save the World در سال 2017 منتشر و چند ماه بعد، حالت بتل رویال آن به‌صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفت. بازی Fortnite  همیشه رویدادهای مختلفی دارد که در حفظ طرفداران و اضافه شدن مخاطبان جدید کمک زیادی می‌کنند. این نسخه از قابلیت کراس پلی بهره می‌برد و شما می‌توانید با دوستانتان روی پلتفرم‌های مختلف به رقابت بپردازید.

گیم پلی Fortnite به‌گونه‌ای طراحی‌شده که شما در آن با چند نفر دیگر از بازیکنان ‌هم‌گروهی می‌شوید و باید با همکاری یکدیگر از قلعه‌ی خود در مقابل دیگر بازیکنان محافظت کنید. پس از پایان مرحله‌ی اول، نوبت به تیم شما می‌رسد که به قلعه‌ی دیگر بازیکنان هجوم ببرید. مهم‌ترین عامل موفقیت در بازی Fortnite همکاری تیمی است، به‌صورتی که احتمال موفقیت و پیروزی شما در صورت ناهماهنگ بودن با سایر اعضای گروه بسیار پایین هست.

گرافیک فنی بازی هم به‌صورت کارتونی و انیمیشنی طراحی ‌شده اما واکنش‌ شخصیت‌ها و گرافیک هنری بازی آن‌قدر زیبا کارشده‌ که شما را مجذوب خود می‌سازند. درواقع می‌توان فورتنایت را شبیه‌ترین بازی به Apex Legends دانست که هردوی آن‌ها از مهم‌ترین و درعین‌حال محبوب‌ترین بازی‌های سبک بتل رویال و حتی بازی‌های ویدیویی به‌حساب می‌آیند.

بسیاری باور دارند که Apex Legends بزرگ‌ترین رقیب Fortnite است، اما چرا باید این دو بازی با هم رقابت کنند؟ هر دو طرفداران و علاقه‌مندان خاص به خود را دارند و همین موضوع باعث پیشرفت و محبوبیت هر چه بیشتر سبک بتل رویال در سال‌های اخیر شده است.

منبع: GameRant

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی بتل رویال چیست؟

ژانری از بازی‌های ویدئویی چندنفره آنلاین است که عناصر بقا، اکتشاف و جمع‌آوری در بازی‌های بقا با روند بازی «آخرین فرد بازمانده» را با یکدیگر آمیخته‌است. بازی‌های این سبک ده‌ها تا صدها بازیکن را درگیر می‌کند و تمرکز آن بیشتر بر تعداد زیاد نفرات در هر مسابقه، نقشه‌های بزرگ و کمبود منابع در ابتدای مسابقه برای هر بازیکن و استفاده از منابع موجود در نقشه برای بقا است.

۱
کدام بازی شباهت بیشتری به Apex Legends دارد؟

بازی اپکس لجندز از قهرمانانی با ویژگی‌های مشخص استفاده می‌کند و از این لحاظ، تفاوت بسیار زیادی با دیگر عناوین بتل رویال دارد، می‌توان وارزون را مشابه اپکس لجندز دانست.

۲
روند بازی اپکس لجندز به چه صورت است؟

در بازی، حداکثر ۲۰ گروه سه نفره یا ۳۰ گروه دو نفره در یک جزیره فرود می‌آیند و به دنبال اسلحه و تجهیزات هستند. فضای بازی در این جزیره با گذشت زمان تنگ‌تر می‌شود و بازیکنان را مجبور به حرکت می‌کند، در غیر این صورت بازیکن در منطقه محدود شده می‌میرد، آخرین گروهی که زنده بماند برنده بازی می‌شود

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.