بازی های شبیه Call of Duty Warzone
علی ناجی مقدم

15 بازی مشابه Call of Duty Warzone که باید تجربه کنید

علی ناجی مقدم 5 شهریور 1400 5 دیدگاه
18,892 بازدید

ظهور سبک بتل رویال در بازی‌های ویدیویی، انقلابی را در این صنعت ایجاد کرد. این سبک به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین ژانرها تبدیل شد و بسیاری از بازیکنان را در سرتاسر دنیا به سمت خود جذب کرد. همین موضوع باعث شد که تمامی شرکت‌های سازنده به فکر طراحی و انتشار بازی‌هایی در این سبک بکنند. پاسخ Activision به این موضوع، بازی Call of Duty Warzone بود که برای اولین بار، برخلاف سیاست‌های قدیمی این شرکت، به‌طور کاملاً رایگان در اختیار تمام بازیکنان قرار گرفت. در این مقاله قصد داریم تا 15 بازی شبیه Call of Duty Warzone را معرفی کنیم تا اگر از این عنوان خسته شده‌اید اما تجربه‌ای مشابه را می‌خواهید، گزینه‌های بیشتری را شناخته و راحت‌تر انتخاب کنید.

بازی های شبیه Call of Duty Warzone

بازی وارزون از عناوین بتل رویال بسیار پرطرفدار و محبوب است که با تلفیق تمامی بازی‌های موجود در این ژانر، دنیایی از شور و هیجان را ارائه داده است. در این مطلب بازی های شبیه Call of Duty Warzone را بهتر خواهیم شناخت. دقت کنید که بازی‌های زیر با ترتیب خاصی قرار داده نشده و تمامی آنها عناوین محبوبی هستند که طرفداران زیادی دارند و هدف ما رتبه‌بندی این بازی‌ها نیست.

بازی Call of Duty Black Ops Cold War

15- Call of Duty: Black Ops Cold War

اولین گزینه برای تجربه یک بازی شبیه Warzone، جدیدترین عنوان در سری Call of Duty است که Cold War نام داشته و از بسیاری از جهات جایگزین مناسبی خواهد بود. علاوه بر گرافیک زیبا و چشم‌نواز و مکانیک‌های کلاسیک و اصیل سری Call of Duty، حضور بخش داستانی جذاب یکی دیگر از ویژگی‌های مهم Cold War است. اگر بخش داستانی را با درجه‌های سختی بالا تجربه کنید، چالشی کمتر از مبارزه با بازیکنان واقعی در بتل رویال نخواهید داشت و تجربه‌ای خاطره‌انگیز را برایتان رقم خواهد زد. بخش چندنفره بازی نیز با حالت‌های مختلفی که دارد می‌تواند تا مدت‌های طولانی شما را سرگرم کند.

بازی Hyper Scape

14- Hyper Scape

شاید استودیو Ubisoft کمی دیر وارد کورس رقابت بتل رویال‌ها شده باشد؛ اما بازی Hyper Scape هم حرف‌هایی برای گفتن دارد که می‌تواند جایگزین مناسبی برای Warzone باشد. سبک و سیاق گرافیکی بازی و انتخاب رنگ‌های زنده درون آن، بیشتر شما را یاد عناوین کارتونی مانند Fortnite خواهد انداخت اما سلاح‌ها و گیم پلی بازی کاملاً مشابه با سری Call of Duty طراحی شده است تا حس واقع‌گرایانه‌ای را به شما منتقل کند و از فانتزی دور شود. هرچند این بازی در زمان انتشار مشکلات زیادی داشت و هنوز هم بسیاری از آن‌ها وجود دارند؛ اما تیم سازنده به‌طور فعال در حال بهینه‌سازی بازی است تا بتواند تجربه‌ای مناسب و سرگرم‌کننده را به بازیکنانش هدیه دهد. این بازی مسیری طولانی برای تبدیل‌شدن به یک عنوان بی‌نقص را دارد اما برای گذران وقت و تجربه‌ای متفاوت از Warzone، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بازی Minecraft

13- Minecraft

ماین کرفت را نمی‌توان چندان یک بازی شبیه Warzone دانست؛ اما بخش Survival بازی لحظات سرگرم‌کننده و جذاب زیادی را در ذهن بازیکنان رقم ‌زده است. اگر بتوانید سرور مناسب را پیدا کرده و با بازیکنانی خبره و ماهر همراه شوید، حالت بتل رویال بازی می‌تواند دقیقه تجربه‌ای مشابه با عناوین بزرگ بتل رویال را در اختیار شما قرار دهد. مبارزات در این بازی ساده‌تر بوده و بیشتر بر مبنای قابلیت‌های مختلف کاراکتر شما طراحی ‌شده‌اند. همچنین در محیط نقشه بتل رویال، دشمنان کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی نیز حضور دارند تا عناصر بیشتری برای غافلگیر کردن شما وجود داشته باشد. می‌توان گفت در دنیای پیکسلی بازی‌های ویدیویی، بتل رویالی بهتر از ماینکرفت پیدا نخواهید کرد.

بازی Fallout 76

12- Fallout 76

بازی Fallout 76 انتشار فاجعه باری داشت و بسیاری از طرفداران بی‌شمار این سری محبوب را ناامید کرد. مشکلات سرور، باگ‌های فراوان و وجود پرداخت‌های درون بازی برای هیچ‌کس قابل‌قبول نبود؛ اما به‌مرور این بازی رو به بهبود رفته و آرام‌آرام به همان چیزی تبدیل می‌شود که سازندگان وعده داده بودند. علاوه بر محتوای جدیدی که در طول این دو سال به بازی اضافه شده، تعداد زیادی از باگ‌ها برطرف شده‌اند و مشکلات فنی کمتری را در آن تجربه خواهید کرد. یکی از حالت‌های جذاب اضافه شده بخشی به اسم Nuclear Winter است که یک بتل رویال 52 نفره محسوب می‌شود. قطعاً با ادامه به‌روزرسانی‌ها و محتوای جدید، Fallout 76 به یک بازی شبیه Warzone مناسب برای بسیاری تبدیل خواهد شد تا سبک محبوبشان را در دنیای آخرالزمانی Fallout تجربه کنند.

بازی Realm Royale

11- Realm Royale

در اولین نگاه، این بازی یک کپی‌برداری دقیق از Fortnite به‌حساب می‌آید. هرچند این ادعا غلط نیست و از بسیاری از جهات مانند سبک کارتونی گرافیک و زاویه دوربین سوم شخص، می‌توان آن را شبیه Fortnite دانست؛ اما از طرفی تفاوت‌هایی کلیدی حضورداشته که می‌تواند Realm Royale را مستقل کند. برای مثال اینجا خبری از ساخت‌وساز و دیوار کشیدن نیست و گیم پلی سریع‌تر جریان دارد و همچنین حضور کلاس‌های مختلف با قابلیت‌های منحصربه‌فرد و سلاح‌هایی که می‌توانید در نقاطی خاص از نقشه بسازید، تجربه‌ای متفاوت را به خورد شما خواهد داد. همین قابلیت‌های منحصربه‌فرد کاراکترها یک‌لایه اضافی را به ژانر بتل رویالش افزوده که می‌تواند برای بسیاری جذاب و سرگرم‌کننده باشد.

بازی Fortnite

10- Fortnite

بازی Fortnite محبوب‌ترین بتل رویال حال حاضر در صنعت بازی‌های ویدیویی است و ماهانه 70 میلیون بازیکن در آن حضور دارند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. برخلاف سایر بازی‌های این سبک، حضور عنصر ساخت‌وساز و جمع‌آوری منابع نقشی کلیدی را بازی کرده و عمق گیم پلی را به‌خصوص در لحظات حساس پایانی راند بیشتر می‌کند. سبک و سیاق کارتونی گرافیک و کاراکترها این بازی را برای طیف سنی گسترده‌تری مناسب کرده و سایر عناصر هم با قدرت زیادی حضور دارند. رایگان بودن Fortnite در کنار به‌روزرسانی‌ها و محتوای جدیدی که دائم توسط سازندگان منتشر می‌شود، این عنوان را زنده نگه‌داشته و باعث می‌شود هرگز بازیکنانش از بازی خسته نشوند. Fortnite یکی از  بازی های شبیه Warzone است که می‌تواند به‌سادگی سرگرم‌کننده‌تر باشد زیرا محتوای اضافی آن روزبه‌روز بهتر و متنوع‌تر می‌شود.

بازی Totally Accurate Battlegrounds

9- Totally Accurate Battlegrounds

شاید یکی از بامزه‌ترین جایگزین‌های Warzone همین عنوان باشد. این بازی ابتدا به‌عنوان دروغ 13 مطرح شد اما در کمال ناباوری منتشر گشت و به یکی از عناوین محبوب در سبک بتل رویال تبدیل گردید. اینجا تمامی عناصر کلاسیک سبک بتل رویال وجود دارند، از حضور سلاح‌های سرد و گرم مختلف گرفته تا افزودنی‌های سلاح‌ها و تجهیزات مختلف که باعث می‌شود هر سلاح منحصربه‌فرد به نظر آید؛ اما اصلی‌ترین عنصر بازی که باعث ایجاد سطح بالایی از طنز هم می‌شود، حضور فیزیک جذاب و متفاوتی است که نقش مهمی را در گیم پلی بازی ایفا می‌کند. فیزیک در این بازی با بزرگنمایی عجیبی پیاده‌سازی شده و لحظات خنده‌دار زیادی را خلق می‌کند. کافی است با یک سلاح قدرتمند به شخصی شلیک کنید تا اثرات آن را به بامزه‌ترین شکل ممکن نظاره‌گر باشید.

بازی Apex Legends

8- Apex Legends

چیزی که بازی Apex Legends را جذاب و سرگرم‌کننده می‌کند، این است که علاوه بر مناسب بودن برای عموم بازیکنان، برای افراد ماهر نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. حضور سیستم مناسب ارتباط میان بازیکنان و بدون نیاز به صحبت کردن، کار را برای افراد عادی ساده‌تر می‌کند. همچنین این بازی یکی از سریع‌ترین گیم پلی‌ها را در سبک بتل رویال داشته و حرکت کردن و پریدن و لیز خوردن در آن، لذت فزاینده‌ای به گیم پلی می‌بخشد. وجود سلاح‌های آینده‌گرایانه و کاراکترهای مختلفی که هرکدام مانند یک قهرمان‌ بازی‌های نقش‌آفرینی، ویژگی‌ها و قابلیت‌های مخصوص به خودشان را دارند به سرگرم‌کننده‌تر شدن بازی کمک شایانی کرده است. Apex Legends یک بازی شبیه Warzone است که گیم پلی سریع‌تر و اکشن تری داشته و گرافیک زیبا و محیط‌های آینده‌گرایانه‌اش، تجربه‌ای مشابه با تفاوت‌هایی جزئی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بازی Dying Light Bad Blood

7- Dying Light: Bad Blood

شاید شمایی که از Warzone لذت برده‌اید، دنبال چیز متفاوت‌تری باشید. اینجا است که بخش Bad Blood از بازی محبوب Dying Light می‌تواند آن تجربه متفاوت را در اختیار شما قرار دهد. خود سازندگان این بخش از بازی را یک «بتل رویال خشن» می‌دانند. شما در این حالت وارد یک نقشه 12 نفره شده باید در آن مسیر خود را برای نجات پیدا کردن توسط یک هلیکوپتر هموار کنید که توسط جمع‌آوری منابع و نمونه‌های خون میسر می‌شود. در طول این مسیر، علاوه بر درگیر شدن با سایر بازیکنان، زامبی‌های سریع نیز حضورداشته که برایتان مشکل‌ساز خواهند بود. هرچند اینجا نقشه‌ای کوچک با تعداد کمی بازیکن وجود دارد، اما سرعت سرسام‌آور گیم پلی، حضور زامبی‌ها و هرج‌ومرج بی‌حدومرز حاضر در Bad Blood است که آن را گزینه‌ای مناسب برای یک بازی شبیه Warzone می‌کند.

بازی Z1 Battle Royale

6- Z1: Battle Royale

این بازی که درگذشته با نام H1Z1 شناخته می‌شد، یکی از عناوین قدیمی‌تر در سبک بتل رویال است و نسبتاً گیم پلی ساده‌تری دارد. اینجا تعداد سلاح‌ها کمتر بوده و خبری از افزودنی‌ها و قطعات جانبی برای سلاح‌ها نیست. همچنین بازیکن هیچ کنترل در محل فرود آمدنش ندارد که دقایق ابتدایی بازی را به‌شدت اکشن و پر هرج‌ومرج می‌کند. همچنین استفاده از سلاح‌های موجود در بازی ساده‌تر بوده و زمان کمتری برای ماهرشدن با آن‌ها لازم دارید که آن را برای عموم بازیکنان در دسترس تر قرار می‌دهد. سبک و سیاق Z1: Battle Royale بیشتر شبیه Fortnite بوده که از حالت کارتونی خودش خارج شده باشد اما شلیک با سلاح‌ها و سادگی آن پیچیدگی کمتری نسبت به Warzone دارد.

بازی Darwin Project

5- Darwin Project

Darwin Project را شاید به‌سختی بتوان یکی از  بازی های شبیه Warzone دانست؛ اما از طرفی ژانر بتل رویال آن که با سبک و سیاق سلاح‌های قدیمی‌تر مانند تیرکمان و شمشیر و تبر تلفیق‌ شده می‌تواند برای بسیاری متفاوت و سرگرم‌کننده باشد. اینجا دیگر خبری از سلاح‌های گرم و نارنجک نیست و مبارزات تن‌به‌تن یا با تیرکمان حرف  اول را می‌زنند. نقشه‌ها نیز کوچک‌تر بوده که باعث سرعت گرفتن گیم پلی در راندها می‌شود. همچنین در نقشه‌ها نقاطی به اسم «منطقه ممنوعه» وجود داشته که درون آن‌ها باید با سایر بازیکنان روبه‌رو شده و در صورت پیروزی اجازه خروج پیدا خواهید کرد. تمرکز بازی به مبارزات و تله گذاری و تشویق بازیکن به اجرای این امور یکی از ویژگی‌هایی است که باعث جذابیتش شده و می‌تواند ساعت‌ها شما را در یک بتل رویال متفاوت سرگرم کند. حداقل اینجا خیالتان از تک‌تیراندازهایی که در دوردست کمین می‌کنند راحت است!

بازی Ring of Elysium

4- Ring of Elysium

موفقیت اولین بتل رویال‌ها در بازار بازی‌های ویدیویی مانند PUBG و Fortnite باعث شد تا تعداد زیادی از استودیوها عناوینی مشابه را منتشر کنند که برخی خوب و برخی ناامید کنند بودند. بازی Ring of Elysium یکی از عناوین خوب منتشر شده است که می‌تواند یک بازی شبیه Warzone جذاب و سرگرم‌کننده باشد، هرچند که این بازی تعداد زیادی از بازیکنانش را از دست داده است. نکته متفاوتی که در این بازی وجود دارد، حضور فجایع و بلایای طبیعی مانند زلزله، آتش‌فشان و… در نقشه است که تأثیر مستقیمی در گیم پلی بازی می‌گذارند. بازیکنان برای گشت‌وگذار در محیط‌های خطرناک بازی می‌توانند از تجهیزات مختلفی مانند وسایل کوهنوردی، اسنوبرد و یا حتی اسکی استفاده کنند که در نوع خود نوآوری جالبی در سبک بتل رویال به‌حساب می‌آید.

بازی Unturned

3- Unturned: Arena Mode

نگذارید که گرافیک ساده بازی در قضاوت شما تأثیرگذار باشد. بازی Unturned: Arena Mode یک بتل رویال همه‌جانبه بوده که مملو از سلاح‌های مختلف با قطعات فرعی متفاوت است و چهار نقشه مختلف دارد. سازندگان در ساخت سلاح‌های بازی کاملاً دقت بالایی را به خرج داده‌اند تا شبیه‌سازی از سلاح‌های دنیای واقعی را به خورد شما بدهند. همین واقع‌گرایانه بودن سلاح‌ها این عنوان را می‌تواند یک بازی مناسب شبیه Warzone کند. نقشه‌های کوچک بازی اجازه حضور 16 نفر به‌طور هم‌زمان را داخل آن‌ها می‌دهد اما مبارزات بسیار مهیج بوده و دائم باید تاکتیک خود را عوض کنید. اگر می‌خواهید یک بتل رویال جذاب که نیاز چندانی به قدرت گرافیکی سیستم شما ندارد را تجربه کنید، این بازی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

بازی پابجی

2- PUBG

شاید بتوان پدربزرگ و پیشگام سبک بتل رویال را در بازی‌های ویدیویی عنوان پابجی دانست. به‌هرحال سازنده این بازی، شخصی بود که حالت پرطرفدار و محبوب بتل رویال Arma 3 را طراحی کرد و در مهارت او برای ساخت چنین بازی‌هایی نباید شک کرد. این بازی علاوه بر نقشه‌های وسیع و طیف گسترده سلاح‌ها، امکان استفاده از وسایل نقلیه را هم به بازیکن می‌دهد و از طرفی با به‌روزرسانی‌های متعدد و محتوای جدید ارائه‌شده، بازی همواره تازه و زنده است. گیم پلی نیز در کنار ساده بودن، ریزه‌کاری‌هایی داشته که به‌مرورزمان در آن‌ها ماهر خواهید شد. همچنین سلاح‌های واقع‌گرایانه بازی تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد تا این عنوان، بازی شبیه Warzone جذاب و سرگرم‌کننده‌ای باشد.

بازی Battlefield V

1- Battlefield V

قطعاً زمانی که می‌خواهیم عناوین مشابه با Call of Duty را معرفی کنیم، باید حرفی از رقیب دیرینه‌اش یعنی سری Battlefield به میان آورده شود. شماره پنجم این سری محبوب بخشی را مختص حالت بتل رویال قرار داد که از آن با نام Firestorm یاد می‌شود. این بخش تمامی ویژگی‌های کلاسیک بتل رویال را در دل خود جای داده، فقط در دنیا و سبک و سیاق Battlefield جریان دارد. اضافه شدن سبک بتل رویال در کنار سایر حالت‌های متنوع بازی Battlefield V حرف‌وحدیث‌های زیادی را به همراه داشت اما نمی‌توان از سرگرم‌کننده بودن آن چشم‌پوشی کرد. تنها مشکل این است که به دلیل استقبال کمتر بازیکنان از این بخش، باید زمانی نسبتاً طولانی را برای هر راند بازی کردن منتظر بمانید.

در این مقاله سعی شد تا 15 بازی شبیه Warzone به شما معرفی شود تا اگر از علاقه‌مندان بی‌شمار سبک بتل رویال هستید و می‌خواهید عنوانی متفاوت را تجربه کنید، اطلاعات بیشتری داشته باشید. شاید برخی بازی‌های این فهرست تفاوت‌های زیادی با Warzone داشته باشد اما عنصر اصلی در تمامی آن‌ها یکسان بوده و قطعاً تجربه‌ای مشابه را برایتان رقم خواهند زد.

منبع: Gamerant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

سبک بتل رویال دقیقه چه قوانینی دارد؟

شما در این سبک در کنار تعدادی مشخص از بازیکنان دیگر وارد یک نقشه بزرگ‌ شده و با پیدا کردن سلاح و تجهیزات به مبارزه می‌پردازید. اگر آخرین نفری باشید که زنده مانده‌اید، پیروز میدان خواهید شد.

۱
بهترین بازی‌هایی که می‌توان جایگزین Warzone کرد کدام هستند؟

بازی PUBG، Fortnite، Apex Legends و همین‌طور بخش بتل رویال بازی Battlefield V

۲
آیا بازی Warzone رایگان است؟

بله. این بازی به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار عموم بازیکنان قرار گرفته است.

۳
کدام بهتر است، بازی Warzone یا Fortnite؟

اگر سبک فانتزی و کارتونی را می‌پسندید، قطعاً Fortnite گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود اما از طرفی اگر نبردهای واقع‌گرایانه، خشن و با سلاح‌های امروزی را دوست دارید، Warzone برای شما جذاب‌تر خواهد بود.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    Moh

    مهمان

    ماینکرافت کجاش شبیه وارونه ؟؟؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Sina

    مهمان

    چرا توحیییین میکنییید به ماینکرافت؟؟؟؟ گرافیک ماینکرافت بده؟! برو یه سیستم گیمینگ میان رده بخر بازی ماینکرافت رو بریز یه شیدرپک با گرافیک بالا و تکچستر پک دیگه حرف الکی نزن!

    پاسخ دهید
    • Avatar

      امیر در پاسخ به Sina

      مهمان

      برای هر بازی میتونی این کارو کنی مهم گرافیک خود بازیه

  • Avatar

    محمد

    مهمان

    واقعا به تازگی توهین کردی که میگی شبیه وار زون هسته

    پاسخ دهید
  • Avatar

    بهراد

    مهمان

    ماینکرافت؟

    پاسخ دهید