Apex-Legends-Crossplay
یحیی رحیمی

آموزش نحوه‌ی فعال‌سازی قابلیت کراس پلی Apex Legends

یحیی رحیمی 23 مرداد 1400 بدون دیدگاه
3,083 بازدید

بازی Apex Legends از آثار بتل رویال شرکت ریسپاون، مدتی پیش قابلیت کراس پلی را برای تمامی پلتفرم‌ها دریافت کرد. مهم نیست روی ایکس باکس بازی کنید، یا پلی استیشن یا اینکه کامپیوتر، تمامی افراد می‌توانند به یکدیگر متصل شوند و باهم بازی کنند. این اتفاقی است که تا چند سال پیش، کسی انتظار رخ دادنش را نداشت اما به لطف توسعه‌دهندگان بازی اپکس لجندز، می‌توانیم کنار دوستانمان و روی هر پلتفرمی که می‌خواهیم بازی کنیم.

قابلیت کراس پلی بازی Apex Legends در حالت معمول به‌صورت خودکار فعال می‌شود و درصورتی‌که از موس و کیبورد استفاده کنید، تنها به افرادی وصل خواهید شد که موس و کیبورد استفاده می‌کنند و بلعکس؛ درصورتی‌که فکر می‌کنید، یک گروه از بازی‌کنان کامپیوتر جلوی بازی‌کنان کنسول قرار می‌گیرند؛ باید بگوییم چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و قرار نیست عدالت در بازی به هم بخورد. برای اینکه بتوانید دوستان خود را پیدا کنید و با همدیگر بازی کنید، یک آموزش کوتاه ارائه می‌دهیم که مشکلات شمارا رفع خواهد کرد.

یافتن دوستان

برای اینکه بتوانید با دوستان خود در بازی Apex Legends‌ بازی کنید، لازم است که دوست خود را توسط اسم و نام کاربری پیدا کنید. برای این کار، ابتدا به قسمت دوستان در بازی اپکس لجندز بروید که در بخش پایین و سمت راست منو اصلی قرار دارد و آیکون هم به شکل سه فرد کنار هم است. با ورود به این بخش، می‌توانید دوستان خود را در هر پلتفرمی که باشند، پیدا کنید. کافی است نام کاربری آن‌ها را جستجو کنید و خواهید دید که اسم آن‌ها در کسری از ثانیه نشان داده خواهد شد.

کراس پلی Apex Legends

درصورتی‌که اسم کاربر موردنظر پیدا نشد، احتمال آن وجود دارد که قابلیت جستجوی بازی‌کن از بخش تنظیمات غیرفعال شده باشد. برای فعال‌سازی آن باید به قیمت Privacy مراجعه کنید و اجازه‌ی جستجوی اسم را توسط کاربران دیگر صادر کنید. امکان جستجو توسط آدرس ایمیل، آی‌دی PSN، گیمرتگ ایکس باکس و لقب نینتندو سوییچ وجود دارد.

پس‌ازآنکه درخواست ارسال شد، دوست شما یک اعلان مبنی بر اتصال به شمارا دریافت خواهد کرد؛ امکان پذیرفتن، رد یا مسدود کردن وجود دارد. قابلیت مسدودسازی، به دلیل جلوگیری از کاربران سمی و آزاردهنده گنجانده‌شده و می‌توانید به‌راحتی، چنین افرادی را بلاک کنید. پس از قبول درخواست توسط کاربر، فرد به لیست دوستان اضافه می‌شود و لوگوی مخصوصی کنار آن قرار می‌گیرد. درصورتی‌که تصویر یک دسته بازی کنار اسم باشد، به معنی آن است که Apex Legends روی کنسول بازی نصب است و تصویر کیبورد هم به معنی وجود یک پی‌سی پلیر است.

اپکس لجندز

عملکرد کراس پلی Apex Legends

دو حالت برای ورود به بازی در صورت استفاده از کراس پلی در بازی Apex Legends وجود دارد. یکی برای کنسول‌ پلیرهایی است که از دسته بازی استفاده می‌کنند و دیگری هم برای کاربران کامپیوتر که از کیبورد بهره می‌برند. همان‌طور که گفتیم، قابلیت کراس پلی به‌صورت پیش‌فرض برای تمامی بازیکنان اپکس لجندز فعال است؛ اما درصورتی‌که یک کنسول پلیر با پی‌سی پلیر هم‌گروه شوند، بازی شمارا با پی‌سی پلیرهای دیگر در یک لابی قرار می‌دهد و قرار نیست شما تنها پی‌سی پلیر بازی باشید.

بازی Apex Legends

همین رویکرد برای کنسول‌های بازی ازجمله پلی استیشن، ایکس باکس و سوییچ هم وجود دارد و الکترونیک آرتز به همگی اطمینان خاطر داده که بازی‌های Apex Legends به‌صورت عادلانه پیش می‌روند و قرار نیست تعداد کاربران کامپیوتر بیشتر از کنسول باشید. درصورتی‌که از وضعیت پیش‌فرض راضی نیستید، می‌توانید کراس پلی را از تنظیمات خاموش‌کنید؛ دقت کنید که خاموش کردن کراس پلی در بازی Apex Legends، تنها شمارا در مقابل بازی‌کنان یک پلتفرم قرار می‌دهد و درنتیجه باید مدت‌ها تا یافتن یک مسابقه‌ی جدید منتظر بمانید.

چطور کراس پلی را خاموش‌کنیم؟

درصورتی‌که می‌خواهید با افرادی از پلتفرم‌های دیگر بازی نکنید و تنها با افرادی از پلتفرم خودتان مچ شوید، کافی است قدم‌های زیر را دنبال کنید. دقت کنید که در صورت خاموش کردن کراس پلی، یافتن یک مسابقه‌ی جدید کار سختی خواهد بود و باید دقایق بیشتری منتظر بمانید.

  1. به لابی بروید
  2. روی منوی بازی در قسمت پایین و سمت چپ صفحه کلیک کنید
  3. وارد تنظیمات شوید
  4. به بخش Cross-Platform Play بروید
  5. روی Enabeld کلیک کنید و کراس پلی را خاموش‌کنید

در حال حاضر بازی Apex Legends از قابلیت انتقال فعالیت‌های بازی‌کن به پلتفرم‌های دیگر پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌توانید به‌صورت هم‌زمان روی کنسول و کامپیوتر بازی کنید و نیاز به اکانت‌های جداگانه دارید. این قابلیت قرار است به‌زودی و در اواسط سال 2022 اضافه شود و آنگاه، می‌توانید با یک اکانت، روی تمامی پلتفرم‌ها بازی کنید.

منبع:‌GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.